PDA

View Full Version : DRES | Algemene Thread

Pagina's : [1] 2 3

Bramzel
12 november 2008, 21:14
[spacer]

[logo_dres]

[spacer]

Introductie

De DigitalRacing Endurance Series. Een op het eerste oog kleine kalender, maar hierachter schuilt een geheel nieuw concept waarmee we willen proberen echt iets nieuws te doen. Het betreft hier een combinatie van teamwork, setup-compromissen en echte endurance op ’s werelds mooiste endurance tracks. Not for the faint of heart! De races zullen verreden worden op de zondagen en zullen een dagvullend programma gaan worden.

[spacer]

Carset
Ook de DRES krijgt uiteraard zijn eigen carset. Livery en helm dienen ingeleverd te worden in PSD-Formaat verpakt als als ZIP- of RAR-bestand en verstuurd naar dres@digitalracing.nl. Dit kan tot uiterlijk 25 november 2008.

Aandachtspunten:
- Deelnemers die geen livery of helm inleveren krijgen een standaard livery toegewezen.
- Houd in het ontwerp van je auto rekening met een nummerplaat die de helft zo hoog en 1,5x zo breed is als die van de ZAC5. Vraag bij twijfel iemand van de organisatie om advies.

Auto's:
- Audi R10
- Peugeot 908
- Dome S102
- Pescarolo C60

Door gebrek aan animo zullen de GT's helaas komen te vervallen.

[spacer]

Inschrijven
De inschrijvingen zijn geopend. Inschrijven kan tot 23 november en gebeurt per team van minimaal 2 en maximaal 4 rijders.

Om je team in te schrijven stuur je een mailtje naar dres@digitalracing.nl met de volgende informatie:

Informatie over het team:
- Teamnaam
- Auto
- Gewenst startnummer
- Contactpersoon

Informatie over elke rijder binnen het team:
- Voor- & Achternaam
- DR.nl Nickname
- Nationaliteit
- E-Mail adres
- MSN adres

[spacer]

Testservers
Meer informatie over testservers volgt later.

[spacer]

De DRES Kalender

Race:|Datum:|Circuit:
t.|2 nov|Officiele testdag op HTTT Paul Ricard
1.|7 dec|Sebring
2.|1 feb|Monza
3.|22 mrt|Road America
4.|31 mei|Le Mans

Meer informatie over de race format en -lengte vind je in de reglementen die spoedig online zullen komen.
[spacer]

Downloads
DRES Test Carset v0.1 (http://digitalracing.nl/index.php/downloads/category/9-.html)
DRES Test Carset v0.2 (http://digitalracing.nl/index.php/downloads/category/9-.html)
DRES Paint Templates (http://digitalracing.nl/index.php/downloads/category/9-.html)
Paul Ricard HTTT, Sebring, Road America & Le Mans (http://digitalracing.nl/index.php/downloads/category/7-.html)

[spacer]

[logo_dr]

Roy Visser
12 november 2008, 22:55
pfoe, maar vlug eens een teamnaam en wagen kiezen dan :)

kevin ensing
13 november 2008, 20:27
hallo,

zou iemand die boven in groningen woont (de provincie) ,
mischien met mij de dres willen rijen .
stuur mij een pb als je intresse hebt

Darthwillie
13 november 2008, 21:58
Zijn er templates van de wagens of kijk ik daar overheen?????

Gerben
13 november 2008, 22:59
Ik denk dat die nog gebrammed moeten worden! Komt vanzelf ;)

Bramzel
14 november 2008, 00:14
Ghehe, gebrammed hoeft niet echt meer, ik zal ze even bij elkaar zoeken en uploaden.

Bramzel
15 november 2008, 14:19
De templates zijn geupload op de website: http://digitalracing.nl/index.php/downloads/category/9-.html

Federici
16 november 2008, 14:41
Binnenkort dus maar eens inschrijven. Lijkt me namelijk gezellige boel :D

Robert Saalmink
21 november 2008, 12:57
RobertPeterMarnix Motorsport is ingeschreven :)

Federici
21 november 2008, 14:16
Hier zijn de andere rijders afgehaakt.. dus geen inschrijving van onze kant.

Flyer
21 november 2008, 14:17
Jammer Angelo. Supervise Racing zal zich het weekend inschrijven.

Wie volgt?

Roy Visser
21 november 2008, 15:39
wij komen ook binnenkort met een inschrijving :)

Bram Van Der Stichelen
21 november 2008, 15:40
Ik zie nu nog maar dat de GT's er niet bij zullen zijn. Vind ik wel jammer :(

Captain Slow
22 november 2008, 22:18
Stom vraagje misschien, maar ik heb net een setup gemaakt voor de Sebring. Opgeslagen, staat ingame, niks aan de hand daar. Maar op me'n harde schijf is die setup foetsie, en ingame is ie er nog steeds.

Ik heb windows zoek gebruikt, en handmatig gezocht in GTR2/Userdate/Casper/Settings. Telkens onvindbaar.

Waar kan ik die setup vinden?

bedankt

Ralffoxx
22 november 2008, 22:29
is het misschien een hidden folder waardoor je het niet kan zien? Misschien moet je dat maar is activeren?

LUDO-B
22 november 2008, 22:31
Stom vraagje misschien, maar ik heb net een setup gemaakt voor de Sebring. Opgeslagen, staat ingame, niks aan de hand daar. Maar op me'n harde schijf is die setup foetsie, en ingame is ie er nog steeds.

Ik heb windows zoek gebruikt, en handmatig gezocht in GTR2/Userdate/Casper/Settings. Telkens onvindbaar.

Waar kan ik die setup vinden?

bedankt

Kijk eens onder je stoel.:innocent:

Nee, grapje. Kan het niet zijn dat je bijna 2 dezelfde mapjes hebt van Sebring ofzo. Of eens goed kijken in welke map hij ingame staat.;)

Captain Slow
22 november 2008, 22:40
Hij staat onder de map Sebring ingame, verborgen mappen heb ik aan staan (ik zie ze).

Maar de hele map Sebring staat niet bij GTR2/Userdata/Casper/Settings.
Lijkt mij dus dat de pc ergens anders die setups opslaat, maar waar:huh1:

Darthwillie
22 november 2008, 22:50
Hij staat onder de map Sebring ingame, verborgen mappen heb ik aan staan (ik zie ze).

Maar de hele map Sebring staat niet bij GTR2/Userdata/Casper/Settings.
Lijkt mij dus dat de pc ergens anders die setups opslaat, maar waar:huh1:

bij mij staan ze in de map van het circuit
C:\GTR2\UserData\darthwillie\Settings\Sebring

Darthwillie
23 november 2008, 17:43
is er trouwens een file om de dome in carviewer te bekijken, ben nogal een noob met painten merk ik :blushing:

Bramzel
24 november 2008, 13:21
Pfoe, carviewer weet ik zo niet. Ik heb wel een render scene voor je, maar daar heb je weer 3d studio max voor nodig en zo.

Michael Storm
25 november 2008, 19:57
Ik heb wat laps gereden op Sebring en tot mijn verbazing hele ronde veel minder fps dan op paul ricard en de standaard banen, daarbij zijn er soms nog eens framedrops ( bij start/finisch bijvoorbeeld ) van 20fps.

Dit is grotendeels verholpen met de grafische eigenschappen op low/medium te zetten, maar dit lijkt me niet de bedoeling met een HD4870 videokaart.

Ik weet niet of andere hier ook last van hebben? Lijkt me niet aan de drivers aangezien ik het niet bij andere tracks heb.

Fabian de Jong
25 november 2008, 20:18
Ik heb het ook Michael.

Robert Saalmink
25 november 2008, 21:30
Ik heb begrepen (en bij mij werkt het) om shadows op medium of low te zetten. Dat scheelde bij mij heel veel.

Michael Storm
25 november 2008, 23:50
Ik heb geprobeerd met shadows op low en de shadow kwaliteit op medium. De rest staat allemaal op maximaal en klokte 45FPS als laagste. De shadow laag zetten helpt dus al erg veel! :)

paulpeter
25 november 2008, 23:52
Zag straks pas dat de wagens ingeleverd moesten worden vandaag. De wagen is ingestuurd. Ben d'r van uit gegaan dat op het vlak bij het wiel de nummers komen. Kon zo op het eind niemand bereiken. Dus mocht er ooits iets aan het design moeten veranderen vanwege nummers, dan hoor ik dat wel.

http://www.crown-racing.com/testcrown3.jpg

Kim Van Der Stichelen
25 november 2008, 23:55
Zo, frisse verschijning zeg, mooi gedaan :)

Maik Peters
26 november 2008, 13:47
Dat ziet er netjes uit! puik werk!

Niels Tieman
26 november 2008, 19:59
Lekkah :D Het Crown-design heeft ook aardig zijn intrede gedaan binnen DRNL :D

Maik Peters
28 november 2008, 10:39
Ben toch eigenlijk wel benieuwd hoe het gaat met iedereen. Onder andere de skins en de voorbereiding..

Want over een niet al te lange tijd gaat het toch echt van start.
Zelf heb ik eigenlijk bijna nog niet gereden.
Na zondag zal daar verandering in komen en zal ik proberen de week zo goed mogelijk te gebruiken voor het oefenen van het circuit Sebring.

Het zal een pittige kluif worden, want heb nog totaal geen beeld hoe de ideale lijnen zijn etc etc etc.

Greetz,
Maik

Bram Kocken
28 november 2008, 12:53
De sneakpeak van Wicked Weasel is voor die livery alvast veelbelovend :D

paulpeter
28 november 2008, 16:03
Nou ook nog niet veel getest hier. Volgende week gaat daar verandering in komen. Is er trouwens al een tijdschema bekend ofzo? Want er zal nog wel het een en ander gesleuteld moeten worden in Blerick:)

Kim Van Der Stichelen
28 november 2008, 16:26
Is het geen idee trouwens om een teamspeak server te openen tijdens de races, waar de rijders die niet achter het stuur zitten even met elkaar kunnen lullen over de race en andere zaken?

En om even verder te gaan over het tijdschema, kwalificatie van 12u45 tot 13u45, warmup van 13u45 tot 14u en race van 14u tot 20u vind ik het beste, hebben we tijd genoeg om even tijdens de kwali een hapje te eten.
Wordt het tijdens de races trouwens ook donker a la 2.24u van Spa?

Bramzel
28 november 2008, 16:36
De reglementen komen dit weekend online, maar het tijdschema kan ik jullie alvast wel geven:

Tijdschema|
Practice 2/joinen|10.00 – 12.00
Kwalificatie|12.00 – 12.45
Warmup|12.45 – 13.00
Race|13.00 – 19.00

Captain Slow
28 november 2008, 16:36
Top Gear CCF geeft alvast een sneak preview van hun auto, de presentatie kan binnenkort worden verwacht.

http://img444.imageshack.us/img444/6925/domelj3.jpg (http://imageshack.us)

Michael Storm
28 november 2008, 22:04
Nou ook nog niet veel getest hier. Volgende week gaat daar verandering in komen. Is er trouwens al een tijdschema bekend ofzo? Want er zal nog wel het een en ander gesleuteld moeten worden in Blerick:)

Foei! :p

Het tijdschema ziet er trouwens goed uit :) Had alleen zelf verwacht dat alles iets later zou beginnen en dat het rond 21:00 eindigen was :D

Bramzel
28 november 2008, 22:10
We hebben het schema zo gedaan omdat mensen dan voldoende tijd hebben om te reizen voor en na de race.

Darthwillie
28 november 2008, 22:14
Volgens mij zijn er hier een hoop mensen die niet eens weten dat je zondag voor 10 uur wakker kunt zijn :lol: :p

Voorbereidingen gaan hier niet soepel maar we hebben voor zondag een 3 uurs testrace gepland (als de frituurpan het doen :D ) kijken of we gezamelijk een setup kunnen bedenken. :p

Fabian de Jong
28 november 2008, 22:14
Ach slaapzak mee, en blijven knorren :p

Maik Peters
29 november 2008, 19:27
Jongens vraagje, wat is een nette tijd op Sebring?
Is 1.48 netjes? of langzaam of wat?

ik heb totaal geen beeld bij de tijd van deze baan.

Darthwillie
29 november 2008, 19:29
Jongens vraagje, wat is een nette tijd op Sebring?
Is 1.48 netjes? of langzaam of wat?

ik heb totaal geen beeld bij de tijd van deze baan.

dat zijn wel de tijden waar ik rond zit, dus zal je echt sneller moeten kunnen :blushing: :laugh:

Robert Saalmink
29 november 2008, 19:34
Als je er zes seconden vanaf doet kom je bij mij in de buurt, dus ik verwacht de pole position toch wel in de 40-ers, afgaande van waar ik normaal gezien sta :(

Darthwillie
29 november 2008, 19:38
Als je er zes seconden vanaf doet kom je bij mij in de buurt, dus ik verwacht de pole position toch wel in de 40-ers, afgaande van waar ik normaal gezien sta :(
:blink: holy crap, dat wordt nog pittig trainen deze week :wheelchair:

Captain Slow
29 november 2008, 20:04
Wat 40'ers:scared:. De Dome krijg ik netaan in een 44'er, dat wordt oefenen

Michael Storm
29 november 2008, 22:16
Ik verwacht zelf ook wel dat de pole 1.40 wordt.
Zit zelf nu op 1.41 met een setup waar ik amper iets heb aangepast.

Darthwillie
30 november 2008, 01:25
Ik verwacht zelf ook wel dat de pole 1.40 wordt.
Zit zelf nu op 1.41 met een setup waar ik amper iets heb aangepast.

Wil jij je even melden bij de dopingcontrole :p :blink:

GTE
30 november 2008, 04:00
ah, dan ben ik met mijn 44.9 niet helemaal hulpeloos.

GTE
30 november 2008, 04:01
Net trouwens wel een hoop lol gehad met een Porsche RSR op Sebring (26 rondjes) maar dat is een ander verhaal.

Peter
1 december 2008, 00:45
zo, ik zag dat de reglementen van de DRES ook te downloaden zijn op de site! Toppie. Een paar puntjes die me zo opvielen:

Par.1.3.3 De organisatie is nietverantwoordelijk voor eventuele blessures opgelopen tijdens de DRES :p
Par.1.3.4 Bij elke race dient tenminste 50% van het team aanwezig te zijn. Eventueel mag een reserverijder worden ingeschakeld. Dit is zelfs verplicht als bij een team van 2 man 1 rijder afwezig is, omdat anders het team onderbemand is.
Dat kan nog moeilijk worden voor de 2 mans teams, maar dat wisten ze eigenlijk van tevoren ook. Hopen op geen afzeggingen dus om in ieder geval elke race 11 man aan de start te hebben!
Par.2.3.2 Over het inhalen van tragere deelnemers. Goed dat hier extra op gelet zal worden!
Par.4.2 De Kalender!! Woo, nachtrace op Monza en regen op Road America!!!
Dat wordt interessant...
Er wordt overigens gesproken over vervangende circuits voor het geval er problemen mochten zijn met de addon-tracks... Wanneer worden deze bekend gemaakt?

nou, nog een weekje voordat we los gaan, ik heb er alvast mega zin in en zal met plezier deze week gaan testen!

Maik Peters
1 december 2008, 00:58
Enige probleem wat ik heb bij Sebring is dat tussen het asvalt en het gras vaak tussen de 1 a 5cm gat zit waar ik doorheen kijk.
Ik val er niet tussen ofzo, maar ziet er alleen raar uit.
Verder hier en daar hele lichte fps vertragingen maar dat is ook te verwaarlozen. :D

Darthwillie
1 december 2008, 01:15
[I]Dat kan nog moeilijk worden voor de 2 mans teams, maar dat wisten ze eigenlijk van tevoren ook. Hopen op geen afzeggingen dus om in ieder geval elke race 11 man aan de start te hebben!

Vanmiddag hebben we 3 uur gereden en het is idd best pittig :sleeping: zeker kleine teams kunnen denk ik niet de hele tijd voluit gaan

Red Bull was denk ik ook een goede sponsor van deze serie geweest:lol:

Captain Slow
1 december 2008, 09:47
Vanmiddag hebben we 3 uur gereden en het is idd best pittig :sleeping: zeker kleine teams kunnen denk ik niet de hele tijd voluit gaan

Red Bull was denk ik ook een goede sponsor van deze serie geweest:lol:

Goed dat je het zegt, zal ff een waslading aan die reut kopen:)

Flyer
1 december 2008, 13:44
Vanaf heden draaien we ook een DRES testserver met Paul Richard en Sebring. Gebruikelijk wachtwoord voor 'test' servers is ingesteld.

Veel test plezier.

TomG
1 december 2008, 16:19
De tower bocht (sebring, voor de duidelijkheid) is volgens mij niet helemaal goed overgezet. Als je niet exact de goede lijn aanhoudt spin je er direct af, er zit daar nogal wat ruimte tussen de curbs en het asfalt.

Flyer
1 december 2008, 17:10
Je hebt voor een deel gelijk denk ik Tom. Persoonlijk had ik daar ook wat last van in het begin. Inmiddels de set up van de auto aangepast en het gaat een stuk beter nu. In real life blinkt Sebring ook niet echt uit met een strak asfalt laagje.

Eric Linssen
1 december 2008, 18:00
uhm.. Kan het zijn dat het brandstofverbruik wat vreemde waarden geeft???

Op sebring kom je met de audi (diesel) 47 min. ver terwijl de benzine auto's en de peugeot bijna een kwartier langer kunnen rijden op de brandstof.

Lijkt me een uur zowieso wat weinig voor zo'n auto's maar de onderlinge verschillen stroken dan niet echt met de werkelijkheid... De audi staat daar toch bekend als een van de allerzuinigste.

Viel me gister gewoon even op, ben eens benieuwd wat anderen hebben ervaren.....

Peter
1 december 2008, 18:30
uhm.. Kan het zijn dat het brandstofverbruik wat vreemde waarden geeft???

Op sebring kom je met de audi (diesel) 47 min. ver terwijl de benzine auto's en de peugeot bijna een kwartier langer kunnen rijden op de brandstof.

Lijkt me een uur zowieso wat weinig voor zo'n auto's maar de onderlinge verschillen stroken dan niet echt met de werkelijkheid... De audi staat daar toch bekend als een van de allerzuinigste.

Viel me gister gewoon even op, ben eens benieuwd wat anderen hebben ervaren.....

ik weet niet hoe jij bij 47 minuten komt maar zelfs dat lijkt me nog wat veel.
Ik heb een verbruik van net geen 3.7 L per rondje waardoor ik max 22 ronden op een volle stint kan rijden.. wat neer komt op nog geen 40 minuten op een tank. van de andere auto's weet ik het niet, en daar zal meteen het probleem voor Bram liggen. de testset is toch een aantal maanden beschikbaar geweest en al die tijd is er niemand geweest die dat heeft getest, of in ieder geval met resultaten over is gekomen. Je kunt niet van Bram verwachten dat hij alles zelf test en aanpast, daar heeft hij toch echt onze input voor nodig..
Zoiezo heb ik het idee dat mensen alleen maar bezig zijn geweest met kijken hoe snel de auto's kunnen en welke wagen het snelst voor hun was...
Oftewel, ik zou alsnog uitgebreid gaan testen hoe het zit met andere zaken en daarvan resultaten aan Bram doorgeven en misschien wil Bram dan wel met een patch komen voor de volgende race...

Roy Visser
1 december 2008, 19:11
Het zou in mijn ogen niet eerlijk zijn om nu nog dingen aan te passen aan de wagens, er is ruim de tijd geweest om dit te doen.

Eric Linssen
1 december 2008, 20:03
ik weet niet hoe jij bij 47 minuten komt maar zelfs dat lijkt me nog wat veel.
Ik heb een verbruik van net geen 3.7 L per rondje waardoor ik max 22 ronden op een volle stint kan rijden.. wat neer komt op nog geen 40 minuten op een tank. van de andere auto's weet ik het niet, en daar zal meteen het probleem voor Bram liggen. de testset is toch een aantal maanden beschikbaar geweest en al die tijd is er niemand geweest die dat heeft getest, of in ieder geval met resultaten over is gekomen. Je kunt niet van Bram verwachten dat hij alles zelf test en aanpast, daar heeft hij toch echt onze input voor nodig..
Zoiezo heb ik het idee dat mensen alleen maar bezig zijn geweest met kijken hoe snel de auto's kunnen en welke wagen het snelst voor hun was...
Oftewel, ik zou alsnog uitgebreid gaan testen hoe het zit met andere zaken en daarvan resultaten aan Bram doorgeven en misschien wil Bram dan wel met een patch komen voor de volgende race...

Nou over aanpassen heb ik het nog niet gehad hoor geloof ik haha...
viel me gister even op, en vroeg me af of meerdere deze ervaringen hadden of dat het aan mij ligt....

Flyer
1 december 2008, 21:52
Het zou in mijn ogen niet eerlijk zijn om nu nog dingen aan te passen aan de wagens, er is ruim de tijd geweest om dit te doen.

Heb jij geweten van het grote verschil in brandstofverbruik dan Roy?

Peter
1 december 2008, 23:22
Nou over aanpassen heb ik het nog niet gehad hoor geloof ik haha...
viel me gister even op, en vroeg me af of meerdere deze ervaringen hadden of dat het aan mij ligt....

nou, het verschil is mij nog niet opgevallen maar dat komt omdat ik nog totaal niet gelet op de verschillende verbruiken.. maar hoe zit het nu met het aantal laps wat jij kunt rijden op 1 volle tank? ik dus 21 of 22 ronden wat dus geen 47 minuten is maar bijna 10 minder... Ik ben even aan het rekenen geweest een uitgaande van dat de race ong. 206-209 ronden zal zijn (wow hoe gaaf is het om dat te zeggen!! ) moet ik met de Audi dus 9 stops maken :blink:

hoe zit dat met de rest?

Maik Peters
1 december 2008, 23:28
poehee, wat een vragen :D

Eerlijk gezegt heb ik bij geen enkele auto gelet op het verbruik :D alleen hoe ze eruit zien :D Peug vond ik persoonlijk het mooist eruitzien en natuurlijk omdat het een Peug is :D whahaha..

Flyer
1 december 2008, 23:46
Waar het hier om gaat is dat er blijkbaar een niet realistisch groot verschil in brandstof verbruik zit. Ik steek hand in eigen boezem en geef gelijk toe dat ik hier tijdens het testen niet op gelet heb, mede omdat ik verwacht dat het verschil tussen twee diesels nooit groot kan zijn.

Even wat data:
Audi verbruikt gemiddeld 3,7 liter/ronde, een stint is dus ongeveer 21 ronden.
Peugeot verbruikt gemiddels 2,6 liter/ronde, een stint is dus ongeveer 31 ronden.

Waarschijnlijk rij je geen 21 of 31 ronden omdat je niet op de dampen wil aankomen in de pits. Het verschil tussen twee diesels is naar mijn idee te groot. In de praktijk is het trouwens omgekeerd. De Audi's zijn zuiniger als de Peug's. Maar daar draait het hier niet om. Persoonlijk vind ik het verschil te groot. Heb dat niet eerder zelf opgemerkt en blijkbaar ben ik niet de enige.

Kortom we gaan hier nog even overleg over hebben en informeren jullie spoedig.

Bramzel
2 december 2008, 00:22

Dan hadden die testresultaten ook bekend moeten zijn bij de organisatie, en dat was dus niet het geval. We gaan dit gewoon onderzoeken, als de verschillen inderdaad onredelijk groot zijn dan passen we dat gewoon aan.

Roy Visser
2 december 2008, 03:05
Heb jij geweten van het grote verschil in brandstofverbruik dan Roy?
nee, ik heb lang de tijd niet kunnen steken in het testen voor bram als dat ik had gewild. Maar ik vind het wel ontzettend jammer dat andere mensen dit niet is opgevallen. Mensen die in alle wagens hebben lopen hotlappen bijvoorbeeld.

als het mij had opgevallen had ik het gemeld, ik neem aan dat jullie niets anders van mij verwachten, het voelt nu even alsof ik expres niet al mijn test gegevens met jullie deel om er zelf beter van te worden. Ik lees nu ook pas dat het verschil 10 rondes is, waar ik zelf dacht dat het om veel minder ging. Dit is idd veel te veel, misschien het beste om het verbruik van de diesels gelijk te trekken, zodat dat nooit een rare factor kan worden. Als er veel fouten in de post zitten, is vanaf mobiel gedaan dus excuses

Roy Visser
2 december 2008, 03:14
Dan hadden die testresultaten ook bekend moeten zijn bij de organisatie, en dat was dus niet het geval. We gaan dit gewoon onderzoeken, als de verschillen inderdaad onredelijk groot zijn dan passen we dat gewoon aan. wat ik zeg, ik heb hier geen testresultaten van en dacht zelf dat de peug op een verbruik van 3.4 zat. Een voor mij redelijk verschil. Ik begrijp van mezelf niet dat ik tijdens de monza tests het verschil niet heb gezien. Misschien nog een extra test waard vanwege de audi 5bak

paulpeter
2 december 2008, 23:11
Ik heb helaas ook niet veel kunnen testen. Heb net voor het eerst de r10 aan de tand gevoeld op sebring. Is toch even wennen deze wagens. Maar het ging nog vrij redelijk. Zat in de 43'ers met weinig fuel. Hoop dit tempo zondag met volle tank. Baan is nieuw voor mij, dus daar zit nog flink wat tijd in.

Peter
3 december 2008, 00:30
Nog even iets wat ik wilde melden/vragen...

Tijdens het testen voor Sebring merkte Robert op dat de temperaturen van de remmen erg hoog opliepen... in ieder geval geeft GRT2pd of xd, dat tooltje dus, na een tijdje de remmen rood aan wat dus betekent te heet... zelfs met de brake duct het verst open.
De remmen worden volgens mij zo'n 600 graden met de duct op 5, wat dus volgens de tool te heet is maar ik weet niet of dat ook voor deze wagens geldt.. de remmen lijken niet slechter te gaan werken na een tijdje, en je zou denken dat deze wagens ook wel remmen hebben die op hogere temps werken dan de GT's van GTR2 maar is er toevallig ergens te vinden wat de beste temps zijn voor de remmen? We hebben nu de duct wel max open staan maar misschien zijn de remmen dan wel te koud, wij weten het niet, misschien iemand anders wel :)

Roy Visser
3 december 2008, 00:34
ik vroeg me precies hetzelfde af, ik neem aan dat zoeits ergens in een van de files moet staan?

Roy Visser
3 december 2008, 00:43
ik heb even de files onderzocht peter :)

Audi R10: Optimale Remtemperatuur - 750c
Peugeot 908: Optimale Remtemperatuur - 750c
Dome: Optimale Remtemperatuur - 750c
Pescarolo: Optimale Remtemperatuur - 750c

allemaal identiek dus :)

heb jij nog extra hints voor de banden peter? Ik vind overigens de slijtage factor van wielspin wel enorm bij de peugeot, als ik even de wagen omkeer na een spin, is hij zo 6 punten gestegen.

Robert Saalmink
3 december 2008, 00:56
Woah, dat wordt brake ductje weer wat knijpen dus!!

Peter
3 december 2008, 01:24
Top Roy! Dat wordt inderdaad knijpen dus :p

Over de banden... ik ben wezen testen voor de race en in ieder geval is het met de Audi zo dat softs en hards allebei wel iets hebben voor in de race...
Ik hou het ff kort, voor meer info mag je me aanspreken op msn ;)

Softs zijn, als je er perfect mee rijdt sneller dan hards... stops meegerekent.
Hards zijn alleen wat makkelijker om te rijden, ik ga er in ieder geval constanter mee en zoals je al aangaf, een foutje kan je duur komen te staan.
Achterbanden slijten inderdaad een stuk harder, wist overigens niet dat het bij de Peugeot zo hard ging.. Heb ik bij de Audi toch een stuk minder maar ook wel last van hoor... Wat me ook op is gevallen... als je ff wat contact met de vangrail/muur hebt en je beschadigt je splitter lichtjes dan ga je toch al snel zo'n 1 tot 2 seconden per rondje inleveren... Super!
Zo reed ik in een teststint de pit uit na banden te hebben gewisseld en raakte ik direct de muur.. leuk joh, volle tank en koude banden/remmen :D
Vervolgens zat ik steeds 1,5 seconde boven te tijden van mn vorige stint, ik zat al te twijfelen of ik er geen hards onder had gegooid :laugh:

Veel zaken dus die ik echt heel gaaf vind aan deze wagens... Prima balans tussen softs en hards voor de race wat mij betreft, ben wel benieuwd hoe anderen dit ervaren... lichte schade maakt je merkbaar langzamer....

Over de banden dan, het was bekend dat de achterbanden redelijk hard slijten bij doorspinnen van de wielen maar zo hard als jij zegt was mij niet bekend. Dat is misschien iets om nog naar te kijken maar ook hier geld weer...
ik heb na het uitgeven van de patch van niemand iets gehoord over testresultaten en dat is dan best jammer... nu is het te kort dag om nog wijzigingen te maken terwijl als je hier eerder mee was gekomen dan had ik er nog naar kunnen kijken en zelfs nog wel kunnen aanpassen....
Ik zal in ieder geval voor de 2e race de boel nog eens goed bekijken en mocht het nodig zijn zeker aanpassingen maken.
Hiervoor heb ik dan wel feedback nodig dus zeker na de eerste race op sebring verwacht ik toch wel wat mailtjes! Tenzij er niets mis is maar dat kan ik me haast niet voorstellen :innocent:

Bramzel
3 december 2008, 01:39
De carset staat online heren! Zie ook de frontpage voor meer info.

Naast de autos van alle teams hebben we ook de bug gefixt mbt de verschillen in het verbruik van de Audi en de Peugeot.

Darthwillie
3 december 2008, 01:44
TOP!!!! Downloading as we speak, zal de wagen zo nog even een korte shake down geven. :thumbup:

Robert Saalmink
3 december 2008, 01:47
Ook de server draait de carset uiteraard :)

Peter
3 december 2008, 02:19
een pareltje weer!!!! En een hele leuke verassing in de set zag ik al :thumbup1:

Helaas voor Bram heb ik wel een foutje ontdekt, de wagen van Danny en Fabian heeft een geflipte skin.... hopelijk dus nog een update een dezer dagen.

Verder echt een zeer mooie carset weer, zitten zeker een aantal erg mooie designs tussen :thumbup:

Roy Visser
3 december 2008, 02:29
bram weet van de UT R10 :)

Onze peugeot ramen waren ook wit, ik heb de windows dds in de 908 wicked weasel map gezet, en deze 908_windows.dds genoemt, nu is het goed, alleen weet ik niet of de wagen van kim dan ook roze ramen heeft..

Robert Saalmink
3 december 2008, 09:41
Meteen de boel even op Le Mans losgelaten :D

http://img409.imageshack.us/img409/7936/grab001rh0.th.jpg (http://img409.imageshack.us/my.php?image=grab001rh0.jpg) http://img185.imageshack.us/img185/1379/grab002we2.th.jpg (http://img185.imageshack.us/my.php?image=grab002we2.jpg) http://img383.imageshack.us/img383/155/grab000yb0.th.jpg (http://img383.imageshack.us/my.php?image=grab000yb0.jpg)

Flyer
3 december 2008, 13:26
Een korte toelichting op de veranderingen aan de carset physics.

We hebben het brandstofverbruik van de Audi (40% hoger als van de Peugeot) aangepast naar het niveau van de Peugeot. Waarschijnlijk zal de Audi fractioneel meer verbruiken i.v.m. de vijfbak van de Audi. Gemiddeld brandstofverbruik zal rond de 2.6 liter/ronde liggen.

Na de race op Sebring zullen we het één en ander evalueren en wellicht aanpassen als daar verdere redenen voor zijn.

Voor wat betreft de remmen, zijn de bevindingen van Roy en Peter correct. Ze worden warm, maar de juiste bedrijfstemperatuur is 750 graden Celsius. Het kiezen van een juiste brake duct is dus belangrijk.

Captain Slow
3 december 2008, 17:09
Het UT team heeft verkeerde textures, verkeerd gedraaid ofzo.
Viel me op bij een korte inspectie

Bram Kocken
3 december 2008, 17:30
bram weet van de UT R10 :)

Je doet je bijnaam eer aan ;)

Bram Van Der Stichelen
3 december 2008, 18:40
de vlagjes langs de rechterkant van de belgian lizards wagen staan ook niet goed :)

Captain Slow
3 december 2008, 19:51
Je doet je bijnaam eer aan ;)

Moest ff denken maar snap de hint:lol:

Robert Saalmink
3 december 2008, 20:09
Dat van de UT auto had ik gister tijdens het uploaden ontdekt inderdaad, ik denk dat Bram daar snel een patch voor in elkaar zal bakken. Als er iets niet goed is met andere auto's dan adviseer ik om Bram een mailtje te sturen :)

EDIT, ik lees dat dit allemaal al gezegd is :p never mind ;)

Verder een schitterende carset. Dat roze ding is ook wel handig, kun je tenminste goed mikken :innocent:

paulpeter
3 december 2008, 20:36
Downloading:)

Jeroen Ursem
3 december 2008, 21:59
4 man al op de testserver.. :D

Dix5
3 december 2008, 22:12
Verder een schitterende carset. Dat roze ding is ook wel handig, kun je tenminste goed mikken :innocent:[/QUOTE]

Ben nu heel benieuwd naar de foto's van 3 mannen in roze race overall. :D

Kim Van Der Stichelen
3 december 2008, 23:28
2 opmerkingen:

- De safety car heeft geen geluid, wat erg lastig rijden is zo :)
- Als de LMP's met lichten aan rijden, licht op de zijkant ook het oude nummerbord op waar het bij de originele wagens stond, zie foto.

http://i37.tinypic.com/1ywx1h.jpg

Bramzel
3 december 2008, 23:49
Ben nu heel benieuwd naar de foto's van 3 mannen in roze race overall. :D

Vers van de pers! Geen roze overalls maar bikini's voor de rijders van WW :)

http://www.bramknot.nl/zooi/ww_roy.jpg

http://www.bramknot.nl/zooi/ww_jeroen.jpg

http://www.bramknot.nl/zooi/ww_maik.jpg

Door tijdgebrek heb ik ze niet verder kunnen uitwerken, maar het idee komt wel over volgens mij :p

Bram Van Der Stichelen
3 december 2008, 23:52
ik voel me aangerand

Maik Peters
4 december 2008, 00:09
ojeeetje... wat is dit nou?

Roy Visser
4 december 2008, 00:12
rofl :thumbup:

Darthwillie
4 december 2008, 00:15
Denk je een avond rustig op de server te kunnen testen, wordt je door drie man achter elkaar gebeld en allemaal telefoontjes die je niet kunt afwimpelen :rolleyes:

Valt me wel op dat de grip op de server drastisch anders is dan off-line :blink: de setup die ik off-line had kan zo de prullenbak in.

Roy Visser
4 december 2008, 00:31
Valt me wel op dat de grip op de server drastisch anders is dan off-line :blink: de setup die ik off-line had kan zo de prullenbak in.

oefen je offline in time trial mode?

Darthwillie
4 december 2008, 00:33
nee, gewoon free practice. Mijn gevoel glijd ik veel meer op de server.

Roy Visser
4 december 2008, 00:38
Dat klopt idd wel, in Open Practise heb je de meeste grip. Het verschil tussen een volle server in Q is overigens minimaal. In Practise 2 merk je het wel een stuk meer dat het gladder is. Verschil is meestal ongeveer een halve seconde tussen de Practise 2 online en Qualify 2 online.

Darthwillie
4 december 2008, 00:41
dan gaat mijn teamgenoot nog wat meemaken, zijn internet ligt er nog zeker een week uit dus hij oefent alleen off-line tot de race :lol:

Probeer morgen gewoon weer op de server te zijn :D

Bramzel
6 december 2008, 20:26
Patch v1.1 is beschikbaar voor de carset: deze fixt de problemen met de geluiden voor de Safetycar en de UT Carsport Audi.

Ralffoxx
8 december 2008, 00:42
Mag ik een voorstel doen?
Ik weet niet of er al over nagedacht is?
Een lan party? met 40 man ofzo? een echte 24 uur race een zaal huren voor 2 dagen. Met netwerk en ieder team 1 pc regelen en dan racen? Is het wat lijkt het iedereen wat?
Ten eerste kan iedereen elkaar dan ontmoeten en dan ook nog helpen als er pc problemen ofzo zijn. En ook nog een leuke 24 uur race ofzo doen :) ... is een voorstel wat denken andere hier over?

Kim Van Der Stichelen
8 december 2008, 00:45
Een lan party? met 40 man ofzo? een echte 24 uur race een zaal huren voor 2 dagen. Met netwerk en ieder team 1 pc regelen en dan racen? Is het wat lijkt het iedereen wat?
Ten eerste kan iedereen elkaar dan ontmoeten en dan ook nog helpen als er pc problemen ofzo zijn. En ook nog een leuke 24 uur race ofzo doen :) ... is een voorstel wat denken andere hier over?

Het is ooit al eens geprobeerd, alleen is dit buiten drnl's schuld niet doorgegaan.

Eric Linssen
8 december 2008, 00:49

goed voorstel ;-)

Darthwillie
8 december 2008, 00:55
Ik ben er voor :thumbup: (heb het volgens mij al eens voorgesteld) wil best helpen organiseren als dat moet. Mijn voorstel toentertijd was dit bij de laatste race van het DRES te doen. Maar goed dit is iets waar goed over de practische zaken nagedacht moet worden. Alles organiseren en dan met 3 man zitten is niet heel fijn :innocent:

Federici
8 december 2008, 00:58
Voor! :D

Roy Visser
8 december 2008, 01:00
Na het succes van Wicked Weasel, zijn dan nu ook voor de fans de shirts beschikbaar gesteld:

http://home.tiscali.nl/royvisser/GTR2/Presentatie%20Wicked%20Weasel/Wicked%20Weasel%20Shirt%20Front.jpg
http://home.tiscali.nl/royvisser/GTR2/Presentatie%20Wicked%20Weasel/Wicked%20Weasel%20Shirt%20Rear.jpg

:thumbup:

Kim Van Der Stichelen
8 december 2008, 01:02
Ik wil er 2! Een om buiten te dragen maar ook om mee te gaan slapen, sexy ding :) ;)

Bram Van Der Stichelen
8 december 2008, 01:02
die string :laugh:

Ralffoxx
8 december 2008, 01:06
mmm lijken bijna op de geenstijl shirts :P die ik ooit heb motte dragen vanwege de sponsoring van onze Gamert.bf2 team toen die tijd. :P
Ik heb ooit een klein toernooi in de VS georganiseerd dus ik zou ook wel mee willen helpen.

Darthwillie
8 december 2008, 01:10
Tot ik de achterkant zag wou ik er meteen 3 bestellen :lol: :thumbup:

bespeur ik hier een wedstrijd wie het beste shirt heeft?????????

Ralffoxx
8 december 2008, 01:13
:P nee ... onze shirts waren geen race team shirts he :)...

Bram Kocken
8 december 2008, 11:29

Opzich een goed idee... ware het niet dat onze hobby-accessoires wat lastig te vervoeren zijn?
Of je moet naar een locatie waar dit allemaal aanwezig is, echter zijn die wat prijzig voor 2 volledige dagen!

Ralffoxx
8 december 2008, 14:39
Wat is er lastig te vervoeren dan? Ik heb bij genoeg lan party's mijn stuur mee genomen. Effe aan de tafel vast knopen en hup gaan met die banaan.
Ja dat sommige hele playseats hebben ok.. ik niet en ik rij toch ook prima? Kijk waar PP en michael dit weekend op hebben gereden ook een simpel stoeltje en bureau... misschien effe wennen en niet zo fijn als je playseat maar ach voor die ene weekend.

Bram Kocken
8 december 2008, 15:19
Hoe jij het zit en je tijden rijdt, prima, maar persoonlijk zou ik niet bepaald een goede positie kunnen vinden. En helemaal niet voor zo'n endurence-achtige race.

Ralffoxx
8 december 2008, 16:29
Nja denk niet dat als je iets minder goed zit dat je lijnen opeens totaal anders zijn... maar goed.
Trouwens zijn playseats niet eigenlijk behoorlijk makkelijk in te pakken(uit elkaar te halen)?
Ga al jaren naar Lan party's (me eerste was in 2000 dus ga maar na) en heb nog nooit echt problemen gezien. Aangezien ik mensen met stoelen en hele stellages zie aankomen vaak. En aangezien je met 2/3 man per team zou gaan rijden heb je maar 1 seat nodig per team. Dus zelf zie ik niet zo zeer een probleem.
Dat je een zaal moet vinden die het kwa stroom etc aan kan en dan nog met een leuke locatie en dat ook nog is niet te duur is. Dat is het grootste probleem denk ik.
Dan nog een paar switches etc huren. Maar goed denk dat je daar meer naar moet kijken dan je stoeltje.

Bram Kocken
8 december 2008, 16:43
Het gaat niet om de lijnen, maar om het comfort... je stelt zelf een 24h race voor. Dan ga ik niet 8/12u lang op een gammele tuinstoel zitten... Just my 2 cents

Mark B
8 december 2008, 16:51
Het gaat niet om de lijnen, maar om het comfort... je stelt zelf een 24h race voor. Dan ga ik niet 8/12u lang op een gammele tuinstoel zitten... Just my 2 cents

amen :)

Robert Saalmink
8 december 2008, 17:11
Waarom denk je dat we destijds niet 'the easy way' gekozen hebben? ;)

Maik Peters
8 december 2008, 17:22
BACK ONTOPIC :)

Ik kijk nu al uit naar Monza :)
Gaan we daar starten in de nacht? en dan het ochtend glorie tegemoed?? :D

Niellie
8 december 2008, 17:51
Volgens mij rijden 's avonds en 's nachts.

Robert Saalmink
8 december 2008, 17:53
Volgens de reglementen wel, ik vermoed dat we dan rond 18:00 starten, twee uur later is het dan pikkedonker.

Bram Van Der Stichelen
8 december 2008, 17:54
Volgens de reglementen wel, ik vermoed dat we dan rond 18:00 starten, twee uur later is het dan pikkedonker.

Het was al moeilijk genoeg om op het einde van sebring in de volledige duisternis te rijden :laugh:

Bramzel
8 december 2008, 18:02
Monza zal inderdaad grotendeels in het donker worden gereden. We zullen aan het eind van de middag gaan starten.

Maik Peters
8 december 2008, 18:47
Oke vetjes,

is het mogelijk dat er een Weaterfile gemaakt wordt zodat iedereen zich kan voorbereiden op de nachtelijke avondturen :D

Bramzel
8 december 2008, 19:09
Je haalt 2 dingen door elkaar Maik ;) Je kan gewoon een practise session starten en de tijd op 16u of 17u zetten, de weatherfile is (zoals de naam al zegt) alleen van toepassing bij speciale weersomstandigheden en die gebruiken we niet in de DRES.

Mathijs
8 december 2008, 19:13
Even over dat simulator gevalletje:
Volgens mij is iedereen begonnen met een stuur+stoel en vervolgens omdat ze het vet vonden een simulator te maken. Downtunen kan imo prima. En je hoeft niet op een gammel stoeltje te zitten, het is best mogelijk dat iemand een ergonomische bureaustoel meeneemt per team. Ikzelf heb een goede mooie blauwe en daar zit ik net zo goed op als op elke willekeurig andere stoel.
Ik vind zo'n LAN zeker een vet idee, is natuurlijk geen vervanging voor de DRES, maar om gewoon een keer te doen als meeting oid. Kijk naar vroeger met GP3.gamer.nl, toen werden er ook af en toe een LAN georganiseerd en toen had ook niemand problemen om even zijn stuurtje+pc mee te nemen, en toen waren er nog veeeul meeer dan 10 pc's die nu nodig zijn om 30 man aan het racen te houden.

Well just my two cents, sorry voor het offtopic, maar ik baal er soms gewoon beetje van als plannen meteen zo de grond ingeboord worden terwijl ze zoveel perspectief hebben. Ik heb sinds kort een beetje een soort van levensmotto: 'Waarom niet....' en dat is echt ook gewoon waar. Je moet niet altijd zeggen, kan niet, werkt niet. Gewoon proberen en dat levert echt de vetste ideeen op, the sky is not the limit!

paulpeter
8 december 2008, 19:42
Kijk waar PP en michael dit weekend op hebben gereden ook een simpel stoeltje en bureau...

Echte die-hards:laugh:

Maar het hoeft ook niet perse 24h gelijk te zijn. Snap best dat je een beetje comfort wilt. Maar een 6h race is prima te doen en ook rete vermakelijk voor op een LAN. Dan heb je ook nog wat ruimte voor andere competities lijkt me. LAN's gaan naar mijn mening toch echt om de fun en dan vind ik een 6h iets beter passen. Maar dat zijn gewoon keuzes die je moet maken.

Maar ben het wel eens met wat Mathijs zegt. Vind het een leuk idee en denk dat er het vele mee eens zijn. Je kunt een simpele gezellige lan doen of een serieuse opzet. Maar d'r gaat natuurlijk wel wat tijd inzitten om het op te zetten. Alleen denk dat er zat handen aanwezig zijn om te helpen.

Niels Draijer
8 december 2008, 19:52
Zeker niet voor iedereen te doen maar hierbij stel ik mijn "oude" playseat meteen beschikbaar;)
Ik kan mijn huidige setje niet afbreken. Sowieso is het al een hels karwei om alles aan te sluiten. Dat doe ik liever geen tweede keer. Ik kan me wel voorstellen dat als we bijvoorbeeld 5 cockpitjes neer kunnen zeten (Playseats e.d.) dat we dan een heel eind komen. Maar dan zit je inderdaad met waar je zoiets gaat doen. We wonen tenslotte niet allemaal bij elkaar om de hoek.
Het makkelijkste is om gewoon naar Simworld te gaan. Die hebben alle faciliteiten. Je tikt wat geld neer, je stapt in zonder gedoe met verbindingen/software/wankele stoelen(:laugh:) en gaan met die banaan. Okay, het kost misschien een tientje extra or whatever maar het gemak is een stuk groter.

Bramzel
8 december 2008, 20:14
Heren, zullen we het weer over de DRES gaan hebben? ;) Gaarne on-topic.

Wicked Weasel
9 december 2008, 00:25
Briljant idee van de heren bij RPM² Motorsports om een teamaccount aan te maken voor de DRES chat tijdens het racen. Misschien een idee voor meerdere teams? :thumbup:

Roy

Robert Saalmink
9 december 2008, 00:27
Leek me handig :) het is dan misschien wel zo leuk om inderdaad dat rendertje van de auto uit de startpost te gebruiken bij elke teamaccount, ter identificatie :)

RPM Motorsport
9 december 2008, 00:30
Zo dus :)

CW40Racing
9 december 2008, 00:33
Geil die CW40Racing wagen Robert! Held

maare die is eigleijk van mij...

VDS Motorsport
9 december 2008, 00:36
Wij zijn er ook klaar mee :)

CW40Racing
9 december 2008, 00:37
Voor de scherpe kijker, check wat nieuw is aan CW40Racing:)

Kim Van Der Stichelen
9 december 2008, 00:38
Voor de scherpe kijker, check wat nieuw is aan CW40Racing:)

Dat irritant mannetje rijdt nu ook bij jullie ;)

TEAM WTM
9 december 2008, 00:39
U vraagt wij maken een account aan :thumbup:

Top dat jullie een extra rijder hebben CW40:thumbup: Meer zielen meer vreugde

Roy Visser
9 december 2008, 00:40
ik ben op dit moment even alle avatars aan het fixxen, inclusief transparancy.

dit voor het uniforme :)

geef me heel even en ik plaats ze hier allemaal!

Bramzel
9 december 2008, 00:43
Goed bezig mannen :)

Robert Saalmink
9 december 2008, 00:44
Als er nog teams zijn die een account aanmaken, stuur mij even een PM met de accountnaam dan zorg ik voor het onderschrift a la DRES Competitor | #7

Bram Van Der Stichelen
9 december 2008, 00:47
Wij zijn er ook klaar mee :)

'Wij' zegt ie dan, ik had er nog niets van gehoord :lol:

CW40Racing
9 december 2008, 00:48
Als er nog teams zijn die een account aanmaken, stuur mij even een PM met de accountnaam dan zorg ik voor het onderschrift a la DRES Competitor | #7

Robert kijk even naar je eigen team. Je hebt het verkeerde avatartje geupload, je zit nu in mijn wagen

Roy Visser
9 december 2008, 01:01
alle avatars :)

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/3.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/5.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/7.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/8.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/9.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/11.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/13.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/15.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/18.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/27.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/40.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/47.png

Mathijs
9 december 2008, 01:05
Vette shit Roy! Ons team ook aangepast! Mooi werk!

Bram Van Der Stichelen
9 december 2008, 01:06
mooi roy. Laten we hopen dat er eventueel nog wagens kunnen bijkomen in de loop van het seizoen :)

GTE
9 december 2008, 01:06
'Wij' zegt ie dan, ik had er nog niets van gehoord :lol:

Misschien moet Kim je nog wat vertellen

:p

RPM Motorsport
9 december 2008, 01:20
Bedankt voor het werk Roy!

Kim Van Der Stichelen
9 december 2008, 01:21
Misschien moet Kim je nog wat vertellen

:p

Ach ik ben op elke mogelijke manier wel sneller dan Bram ;)

Bramzel
9 december 2008, 01:23
Huh, watte? :p

Jeroen Ursem
9 december 2008, 01:24
Dat is niet altijd een pluspunt Kim ;)

Kim Van Der Stichelen
9 december 2008, 01:28

De nadelen moet ik dan toch nog ontdekken ;)

Roy Visser
9 december 2008, 01:30
het is zo ontzettend moeilijk voor mij om op dit moment ontopic te blijven :innocent:

Darthwillie
9 december 2008, 01:31
:thumbup: :lol: hij is briljant!!!!

on topic: netjes gedaan Roy!

Kim Van Der Stichelen
9 december 2008, 01:31
het is zo ontzettend moeilijk voor mij om op dit moment ontopic te blijven :innocent:

Ja het loopt uit de hand hé, is het maak-eens-een-belg-gek-dag ofzo vandaag in Nederland? ;)
En ja het duurde even ;)

Roy Visser
9 december 2008, 01:33
even deze posts op het begin van de pagina krijgen :)

Briljant idee van de heren bij RPM² Motorsports om een teamaccount aan te maken voor de DRES chat tijdens het racen. Misschien een idee voor meerdere teams? :thumbup:

Roy

alle avatars :)

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/3.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/5.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/7.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/8.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/9.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/11.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/13.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/15.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/18.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/40.png

http://home.tiscali.nl/royvisser/DRES%20Avatars/47.png

Jeroen Ursem
9 december 2008, 01:34
De nadelen moet ik dan toch nog ontdekken ;)

YouTube - American Pie Best Moments PART 1

6:20

;)

ontopic maar weer dus :P
Goed idee van de team profielen, maakt het een nog betere beleving.

We hebben ook al aardig wat idee'tjes opgedaan zondag, zodat de volgende race nog leuker zal worden :)

Bramzel
9 december 2008, 01:39
We hebben ook al aardig wat idee'tjes opgedaan zondag, zodat de volgende race nog leuker zal worden :)

Laat me raden, je gaat meer oefenen zodat ze je ook mee laten doen de volgende keer? :p

Kim Van Der Stichelen
9 december 2008, 01:43
YouTube - American Pie Best Moments PART 1 (http://www.youtube.com/watch?v=J7Rn8bGXaDQ)

6:20

;)

ontopic maar weer dus :P
Goed idee van de team profielen, maakt het een nog betere beleving.

ON TOPIC! ;)
En zie de eerste post van deze pagina ;)

Roy Visser
9 december 2008, 01:47
Laat me raden, je gaat meer oefenen zodat ze je ook mee laten doen de volgende keer? :p

hehehe

- Keyboard voor op de PS3
- Livestream vanaf de pc in de computerkamer, naar misschien wel mijn TV (Picture in Picture met het forum :thumbup:) of anders mijn andere monitor. Geluid gaat zowiezo al lukken aangezien die kabels al liggen. Op die manier hopen we sneller te kunnen inspelen op slijtage, zodat de persoon achter het stuur zich daar niet teveel mee bezig hoeft te houden (tactiek)
- Babyfoons voor communicatie vanuit de PC kamer naar de woonkamer om andere dingen aan te geven. Nu moest er op de verwarming getikt worden een rondje voor het binnenkomen :P

en zo zijn er nog een aantal dingen waar we mee in ons hoofd zitten :)

Mark B
9 december 2008, 09:34
Dat irritant mannetje rijdt nu ook bij jullie ;)

:nono::thumbdown:
Laat ik nou net eens een paar belgen grappen in mijn hoofd hebben.....
Gelukkig versta ik maar de helft wat je zegt op ts2 :)

Limbo Racing Team
9 december 2008, 14:21
Profielletje aangemaakt ;-)

Top Gear CCF
9 december 2008, 18:19
Top Gear CCF staat er nu ook bij

Crown Racing
9 december 2008, 19:13
Ook Crown Racing heeft zich maar een apart account aangemaakt om tijdens de races te praten.

(Michael)

petervdveen
9 december 2008, 19:44
Is het ook mogelijk om tijdens een race mee te kijken als spectator, of niet?
Ik kan namelijk voor geen meter racen:innocent:, maar het is echt tof om al die verhalen te lezen enzo..

Federici
9 december 2008, 20:20
Is het ook mogelijk om tijdens een race mee te kijken als spectator, of niet?
Ik kan namelijk voor geen meter racen:innocent:, maar het is echt tof om al die verhalen te lezen enzo..

Je zal het moeten doen met de verhalen op het forum of wachten dat de livetiming er ook echt gaat komen :surrender:

Belgian Lizards
9 december 2008, 21:54
Belgian Lizards melden zich ook :D

Edit: Hoe ziet hij er nu uit Roy ?

Roy Visser
9 december 2008, 21:59
Belgian Lizards melden zich ook :D

hey heren :)

als je dit plaatje:

even op je pc opslaat, en die dan als avatar gebruikt, dan ziet jullie avatar er wat strakker uit ;)

zelfde geld voor wtm :blushing:

TEAM WTM
9 december 2008, 22:02
U vraagt wij leveren :D

Mark B
10 december 2008, 00:35
Toch vrij donker zo in je eentje op het circuit als je even aan het testen bent :)
http://img296.imageshack.us/img296/628/grab003hy2.jpg (http://imageshack.us)

Kim Van Der Stichelen
10 december 2008, 00:47
In de Peugeot zie je nog minder met dat klein venstertje, op Sebring zag ik soms helemaal niks in S1 ;)

http://i35.tinypic.com/14w54ao.jpg

Robert Saalmink
10 december 2008, 00:53
De lichtopbrengst bij een echte Le Mans auto lijkt me groter inderdaad.

Bramzel
10 december 2008, 01:08
Valt mee, qua breedte misschien wat groter maar qua diepte scheelt het elkaar niet veel:

YouTube - 2008 Le Mans onboard lap

Ik mis alleen wel de schijnwerpers naast de baan in GTR2, dat hebben ze bij nog geen een track goed geimplementeerd.

Roy Visser
10 december 2008, 01:18
De lichtopbrengst bij een echte Le Mans auto lijkt me groter inderdaad.

mwoi als je zoals op sebring in het ritme zit, dan merk je wel dat de lichtopbrengst reeel en genoeg is. Het was wat gokken af en toe, maar als je ogen er langzaam aan wennen, ga je toch weer meer dingen zien. Voor Monza gaan iig hier de buitenramen helemaal afgesloten worden, en word de verlichting in de computer kamer vrij minimaal, om het op die manier lekker rustig te houden voor je ogen.

De eerste gasten voor Monza zijn al weer uitgenodigt voor de wicked weasel motorhome. Bram Kocken komt als gast kijken. Iedereen die het gezellig lijkt om zoeits live mee te maken (de spanning en alle tactieken) laat maar weten :)

Michael Storm
10 december 2008, 01:19
Ik mis alleen wel de schijnwerpers naast de baan in GTR2, dat hebben ze bij nog geen een track goed geimplementeerd.

Op Monza zijn alleen tussen Ascari chicane en de Parabolica wat lichten naast de baan te zien, de rest is aardig donker.

Bramzel
10 december 2008, 01:22
Op Monza zijn alleen tussen Ascari chicane en de Parabolica wat lichten naast de baan te zien, de rest is aardig donker.

Daarom hebben we er ook voor gekozend juist Monza in het donker te doen ;) Je hebt rond 'Monza Junior' mooi die lichten staan, maar daarna rijd je echt de duisternis in.

Roy Visser
10 december 2008, 01:26
Daarom hebben we er ook voor gekozend juist Monza in het donker te doen ;) Je hebt rond 'Monza Junior' mooi die lichten staan, maar daarna rijd je echt de duisternis in.

dat is juist het gave inderdaad, pikzwart en op gevoel rijden :)

Robert Saalmink
10 december 2008, 01:42
Gaaf is het zeker :) en dat ritme heb je op Sebring vooral omdat je nog een groot deel in het daglicht hebt gereden, Monza wordt grotendeels donker :)

Mark B
10 december 2008, 09:26
Nou wordt een mooie "ontgroening" dan gelijk zo op monza :)
Gisteren even voor het eerst gereden maar moest er wel even aan wennen zeg :)
Jammer dat ik nog niet in mijn nieuwe huissie kan rijden :) Zit dan precies met het klussen, maar wil de races na Monza toch in huize Bentvelzen rijden :P

Stefan van Renselaar
10 december 2008, 10:29
dat is juist het gave inderdaad, pikzwart en op gevoel rijden :)

Ja, T1 is veel gokwerk :closedeyes:

Bram Kocken
10 december 2008, 10:39
De eerste gasten voor Monza zijn al weer uitgenodigt voor de wicked weasel motorhome. Bram Kocken komt als gast kijken. Iedereen die het gezellig lijkt om zoeits live mee te maken (de spanning en alle tactieken) laat maar weten :)
Zonder enige connecties met andere teams, is de kans op spionage bijzonder klein!

Echter, tegen financiele vergoedingen kan hier wel iets geregeld worden...

Mark B
10 december 2008, 10:47
Zonder enige connecties met andere teams, is de kans op spionage bijzonder klein!

Echter, tegen financiele vergoedingen kan hier wel iets geregeld worden...

Goed bezig bram!! Ontken de hele boel maar hier!! :thumbup:;)

Maik Peters
10 december 2008, 10:53
Mark probeerd er een veldsla uit te slaan :p hehehe....

Leuk dat je mee gaat doen Mark.B.

Mathijs
10 december 2008, 14:16
Nou wordt een mooie "ontgroening" dan gelijk zo op monza :)
Gisteren even voor het eerst gereden maar moest er wel even aan wennen zeg :)
Jammer dat ik nog niet in mijn nieuwe huissie kan rijden :) Zit dan precies met het klussen, maar wil de races na Monza toch in huize Bentvelzen rijden :P
Is goed hoor Mark, maar waarschijnlijk als je één maal hier op de ClubWillem40 bent geweest wil je hier elke race rijden. Zelfs Jeroen en Roy die dit maagdelijke schone huisch reeds hebben mogen bezoeken stonden meteen bij het bekend maken van de DRES voor de deur of ze toch misschien hier mochten rijden. Maar ik heb gezegd:"Sorry mannen, voor jullie is geen ruimte...", maar daar heb ik nu stiekem toch wel een beetje spijt van.
Conclusie: Het is hier mooooooooooi!

:innocent:

Robert Saalmink
10 december 2008, 14:23
lol :)

Hoe verzin je zo'n teamnaam eigenlijk?

Mark B
10 december 2008, 14:29

Robert... studenten, die verzinnen de gekste dingen joh :)
Annyhoe ben ik nu wel nieuwsgierig naar Casa Willem40 :p

Mathijs
10 december 2008, 14:39

Tja, huischnaam he! Kan ik zelfs als HO niet meer veel aan veranderen...

Tjerk Korving
10 december 2008, 14:55
Tja, huischnaam he! Kan ik zelfs als HO niet meer veel aan veranderen...
Ik neem aan dat het een afkorting is en niet je bijbaantje maar het zegt me niks. :D

Roy Visser
10 december 2008, 15:08
Ik neem aan dat het een afkorting is en niet je bijbaantje maar het zegt me niks. :D

Huis Oudste ;)

Mathijs
10 december 2008, 15:48
Huis Oudste ;)
Helemaal goed!

Roy Visser
10 december 2008, 16:53
Animocheck geplaatst op RaceDepartment in het NL forum

misschien BEracing nog even doen, al ben ik daar totaal onactief, misschien dat een van de vlamingen daar beter in de smaak valt :)

http://www.beracing.be/

ik neem aan dat simracing ook op de hoogte is gesteld destijds?

ps, ik heb na contact met admins pas interessepeilingen geplaatst, zodat daar geen gedonder over kan komen, dit lijkt me het verstandigst, aangezien je toch allemaal een beetje je eigen wereldje hebt.

Kim Van Der Stichelen
10 december 2008, 18:47
Ik heb even Roy's bericht overgenomen en op BeRacing geplaatst.

TomG
10 december 2008, 21:47
Is goed hoor Mark, maar waarschijnlijk als je één maal hier op de ClubWillem40 bent geweest wil je hier elke race rijden. Zelfs Jeroen en Roy die dit maagdelijke schone huisch reeds hebben mogen bezoeken stonden meteen bij het bekend maken van de DRES voor de deur of ze toch misschien hier mochten rijden. Maar ik heb gezegd:"Sorry mannen, voor jullie is geen ruimte...", maar daar heb ik nu stiekem toch wel een beetje spijt van.
Conclusie: Het is hier mooooooooooi!

:innocent:

Ik kan alleen maar verifiëren dat ons huis schoner is als menig chinese keukens. EenAlgemeen Certificaat van Hygiëne zou dan ook niet misstaan in onze GR. Deze volgt op zijn beurt uiteraard de laatste trends op het gebied van binnenhuisarchitectuur.

De HJ

Kim Van Der Stichelen
12 december 2008, 14:31
Ik bedacht even wat: De versie van Le Mans die we gaan gebruiken is vast de versie van Virtua LM. Aangezien Mid Ohio ook van dezelfde makers is, en die baan afgekeurd is wegens fps problemen, ben ik wel benieuwd of mensen Le Mans al getest hebben? Ik zal dat zo eens doen, ben benieuwd naar de resultaten.

Peter
12 december 2008, 14:36
Nee Kim, wij gebruiken een versie van Frank55 die is opgeleukd door een groep Denen voor zover ik weet... Die representeerd namelijk de huidige lay-out van Le Mans, de versie van VirtuaLM is die van eind jaren 70 meen ik...

Kim Van Der Stichelen
12 december 2008, 14:37
Nee Kim, wij gebruiken een versie van Frank55 die is opgeleukd door een groep Denen voor zover ik weet... Die representeerd namelijk de huidige lay-out van Le Mans, de versie van VirtuaLM is die van eind jaren 70 meen ik...

Ah ok :) Ik dacht dat ze verschillende layouts hadden bij VirtuaLM. Pobleem opgelost dan :)

Peter
12 december 2008, 14:48
Ik heb overigens het verhaaltje van Roy ook even op simracing.nl geplaatst.
Er waren toen van daar uit ook een aantal deelnemers voor de 24h race, dus misschien is er daar interesse om deel te nemen.

http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?p=444875#444875

Fr3d
14 december 2008, 12:44
Ik heb overigens het verhaaltje van Roy ook even op simracing.nl geplaatst.
Er waren toen van daar uit ook een aantal deelnemers voor de 24h race, dus misschien is er daar interesse om deel te nemen.

http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?p=444875#444875

Hi

ik ben dus via simracing.nl hier gekomen. Het lijkt mij tof om hierin mee te doen.
Weet niet waar hier de inschrijving en het mezelf voorstellen etc plaats vind.
Momenteel doe ik mee met het GTR seizoen op simracing.
Voor het gemak heb ik daar dezelfde nickname :)

Captain Slow
14 december 2008, 12:57
Hi

ik ben dus via simracing.nl hier gekomen. Het lijkt mij tof om hierin mee te doen.

Inschrijven kan via het mailadres dat gevonden kan worden in de regelementen. Handiger is om te zeggen waar je woont en dan bij het dichtsbijzijnde team te joinen.

Roy Visser
14 december 2008, 13:00
Hi

hey fred,

hier het "nieuw hier" threadje:
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=107

Inschrijf info etc:
http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=8214&postcount=1

welkom hier! :)

Flyer
14 december 2008, 14:30
Welkom Fred. De door Roy opgegeven link wijzen je naar de belangrijkste info. Voor iedere race kun je een team inschrijven of een ander team joinen.

Mocht je vragen hebben kun je Bram of mij altijd een pm sturen.

Download de carset en ga eens testen met de verschillende auto's. Succes!

levi
14 december 2008, 23:17
Na aanleiding van Peter vd Kolk zijn reactie bij ons op het forum (simracing.nl) lijkt het dat wij van het RARE Endurance Team ons gaan inschrijven met twee auto's
Rinus Janssens en Albert Priem
Jarno Hoogeweg en Erwin Levasier

Het is nu nog even een auto keuze maken, ik heb inmiddels begrepen dat er geen skins meer ingeleverd kunnen worden, logisch want de serie is al een paar races oud.
Op het moment dat het definitief is laten wij het weten en zullen wij ons netjes voorstellen, albert kennen jullie al maar de rest nog niet.

Roy Visser
14 december 2008, 23:19
Na aanleiding van Peter vd Kolk zijn reactie bij ons op het forum (simracing.nl) lijkt het dat wij van het RARE Endurance Team ons gaan inschrijven met twee auto's

Het is nu nog even een auto keuze maken, ik heb inmiddels begrepen dat er geen skins meer ingeleverd kunnen worden, logisch want de serie is al een paar races oud.
Op het moment dat het definitief is laten wij het weten en zullen wij ons netjes voorstellen, albert kennen jullie al maar de rest nog niet.

volgens mij moet er op het gebied van skins geen problemen zijn, volgens mij is dat ook allemaal opengegooid :thumbup:

en welkom!

Kim Van Der Stichelen
14 december 2008, 23:19
Ik maak de regels niet, en heb geen idee hoe druk de organisatie is, maar ik denk dat het toch moet mogelijk een livery in te zenden gezien de tijd tussen de races.

Peter
14 december 2008, 23:26
heren, een warm welkom geheten!!
Echt super dat er waarschijnlijk 2 wagens bij zullen komen.
Overigens is er pas 1 race verreden Erwin en er waren nog wat probleempjes her en der met de carset dus ik acht de kans redelijk groot dat er nog een patch gaat komen voor de volgende race en daar zouden dan prima nog wat extra skins in moeten kunnen.
Natuurlijk is het aan Bram om dit te beslissen, die is namelijk degene van de organisatie die deze league runt ;)

Darthwillie
14 december 2008, 23:26

Leuk, meer zielen meer vreugde! Meteen 2 wagens extra is helemaal goed.

Maik Peters
14 december 2008, 23:43
Gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugd! :)

Bramzel
15 december 2008, 00:04
Natuurlijk is het aan Bram om dit te beslissen, die is namelijk degene van de organisatie die deze league runt ;)

Samen met Emile ;)

Heel gaaf dat jullie mee willen doen mannen! Dit gaat weer een mooie aanvulling op de grid zijn voor race 2, zeer welkom! Skins zijn geen probleem; er gaat gewoon een grote update komen voor de 2e race dus zodra je je auto hebt gekozen kan je aan het painten gaan.

Ik zal binnenkort even een stukje op de site zetten met inleverdata en inschrijfdata, maar houd voorlopig maar even aan dat 2 week voor de race op Monza alles binnen moet zijn (inschrijving en livery) dan komt dat helemaal goed :)

clipto
15 december 2008, 11:55
En ook hallo :)
Als mede-driver in het 2e RARE Endurance team zal ook ik Acte de Presence geven binnenkort.
We hebben al een mooie huis-stijl als het op skins aankomt, dus als we op dat vlak ook onze bijdrage mogen leveren zou dat natuurlijk perfect zijn.

groeten Jarno (clipto) Hogeweg
(met 1 O dus Erwinsky ;))

Fr3d
15 december 2008, 13:40
Hi

Ik en mijn Teamgenoot John gaan ons inschrijven.
Ik heb al even gereden met de Audi en de peu.
Met de audi heb je iig een prettige cockpit view. Maar wat gaan die auto's hard!
Moet daar nog flink aan testen, maar dat komt later.
Zijn er trouwens al goede setups te vinden voor deze auto's en circuits?

Bramzel
15 december 2008, 13:47
Super! Welkom mannen!

John
15 december 2008, 13:55
Ik en mijn Teamgenoot John gaan ons inschrijven.
Ik heb al even gereden met de Audi en de peu.
Met de audi heb je iig een prettige cockpit view. Maar wat gaan die auto's hard!
Moet daar nog flink aan testen, maar dat komt later.
Zijn er trouwens al goede setups te vinden voor deze auto's en circuits?
Yes, that's me. :) Lijkt me erg leuk om hier aan mee te doen. En zoals Fred al zei, wij rijden bij Simracing.nl het NGT kampioenschap samen met oa Jarno, Rinus, Erwin en Albert.

Fred komt dan bij mij thuis aangezien ik een Hyper (Bernax) race simulator heb en hij deze wel eens uit wil proberen. :D

Ps: Als ik het goed begrepen heb is de eerstvolgende race een 6-uurs race op Monza?

Fabian de Jong
15 december 2008, 14:58
Yes, that's me. :) Lijkt me erg leuk om hier aan mee te doen. En zoals Fred al zei, wij rijden bij Simracing.nl het NGT kampioenschap samen met oa Jarno, Rinus, Erwin en Albert.

Fred komt dan bij mij thuis aangezien ik een Hyper (Bernax) race simulator heb en hij deze wel eens uit wil proberen. :D

Ps: Als ik het goed begrepen heb is de eerstvolgende race een 6-uurs race op Monza?
Klopt als een bus, dat de eerst volgende race @ Monza is en 6 uur duurt.

En welkom nieuwe mensen, hoe meer zielen hoe beter :)

levi
15 december 2008, 20:20
In het topic team presentatie, zie ik tot nu toe 1 peugeot ingeschreven, en de rest nnb, streven jullie naar een gevarrieerd veld of maakt dat niet uit?
Variatie is leuker, dus zijn er al mensen die een keuze hebben kunnen maken?

Roy Visser
15 december 2008, 20:23
In het topic team presentatie, zie ik tot nu toe 1 peugeot ingeschreven, en de rest nnb, streven jullie naar een gevarrieerd veld of maakt dat niet uit?

onderin deze post zie je de "laatste" lijst deelnemers:

http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=10191&postcount=1

variatie is leuk, maar het gaat er vooral om in wat voor auto jij je 6 uur lang op je gemak voelt :)

Kim Van Der Stichelen

Die topic is al niet echt up te date meer, we hebben 2 Peugeots, 2 Dome's en de rest zijn Audi's. Maar staar je niet blind op de uitslag van race 1, De winnende Peugeot wordt bestuurt door Roy en dan ben je zowieso op achtervolgen aangewezen, en de 2de Peugeot staat daar dankzij een tactische zet die optimaal uitpakte.

Bramzel
We hebben de 1e race er al opzitten Levi, en er was nog een Peugeot bijgekomen. De volledige inschrijflijst voor de 1e race kan je vinden in de startthread van die race (evenals de uitslagen en meer informatie): http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=188

[edit] lol, gelukkig reageren we niet precies tegelijk ;)

Roy Visser
15 december 2008, 20:24
hoezo mensen zitten dit forum vaak te refreshen :rolleyes:

levi
15 december 2008, 20:29
Ha ha ha, dat roy een alien is, is bij ons ook bekend, ik zat dus in de verkeerde lijsten te kijken. de variatie is er dus wel degelijk:thumbup: leuk heb er nu al zin in:D
SSCA ligt voorlopig op z'n gat, en BES is volop in ontwikkeling, dus gaaf dat we met deze leauge kunnen mee rijden

John
15 december 2008, 22:33
Vraagje: Moet je je nou voor de competitie inschrijven of gaat de inschrijving per race?

Bramzel
15 december 2008, 22:41
Je schrijft je voor de competitie in. Omdat we echter met een vrij klein startveld zijn begonnen (12 wagens, wat trouwens niet minder leuk was!) hebben we dit keer echter bij wijze van uitzondering het systeem dat je tussendoor ook nog kan inschrijven. Dit om het veld te laten groeien, maar ook om mensen mee te laten doen in races die zowiezo een unieke belevenis zijn, ook al doe je niet mee voor het kampioenschap.

Eric Linssen
15 december 2008, 23:00
races die zowiezo een unieke belevenis zijn

ja je kunt de races idd ook als losse race als een heel evenement beschouwen!!! :surrender:

Hekking
16 december 2008, 18:18
Jay Albert Priem is terug :thumbup:
Ik zie de bui al hangen dat het midden veld erg aan elkaar gewaagd word wat het trouwens ook al aardig was :p

Peter
16 december 2008, 18:23
Inmiddels heb ik vernomen dat Albert toch niet zal deelnemen... Misschien kunnen de heren nog een 4e rijder vinden, anders zouden ze met 3 man 1 team kunnen vormen misschien..

levi
17 december 2008, 06:54
Albert doet wel mee, maar 1 wedstrijdt niet, dan heeft hij een meeting van de race week van spanje, die hij samen met alex ott had gedaan.
Volgens moi mist hij de race in februari

clipto
18 december 2008, 14:05
Liefst komt RARE met 2 auto's aan de start bij de eerst volgende race.
We zijn nog een beetje aan het onderhandelen over de stoelverdeling :P
Zo gauw die bekend is volgen de inschrijvingen.

Wel 1 vraag nog; staat teamvorm (dus welke rijders in welke auto) vast, of kan dit na de race van 1 feb. nog gewijzigd worden voor de volgende 2 races?
(voor we nu dingen zitten te bedenken die helemaal niet 'mogen' :D)

Captain Slow
18 december 2008, 14:30
Klein vraagje tussendoor.

Is het zwakke punt van de Dome motor al gevonden?

Bramzel
18 december 2008, 14:41
Liefst komt RARE met 2 auto's aan de start bij de eerst volgende race.
We zijn nog een beetje aan het onderhandelen over de stoelverdeling :P
Zo gauw die bekend is volgen de inschrijvingen.

Wel 1 vraag nog; staat teamvorm (dus welke rijders in welke auto) vast, of kan dit na de race van 1 feb. nog gewijzigd worden voor de volgende 2 races?
(voor we nu dingen zitten te bedenken die helemaal niet 'mogen' :D)

Je schrijft je per auto in. Van die auto dient altijd 50% van de ingeschreven rijders aanwezig te zijn. Als je met 2 man op 1 auto zit, en 1 ervan kan niet, dan kan je dus een vervanger oproepen zonder problemen. Als je met zijn 3en rijd echter, en 2 haken af, dan mag je niet 2 nieuwelingen oproepen omdat je dan minder dan 50% van de ingeschreven bezetting aan boord hebt.

Klein vraagje tussendoor.

Is het zwakke punt van de Dome motor al gevonden?

Nope, en dat is ook een puntje wat voor 2009 op de agenda staat. Momenteel zijn er een aantal andere zaken die ik eerst wil afronden.

Darthwillie
18 december 2008, 20:01
mooi, de Dome torretjes klappen echt bij het minste of geringste. Radiator vol open en toeren omlaag helpt wel wat maar een spin in de muur deed hem gisteren al weer gaan :blink:

Behoorlijke aanslag op het WTM budget:p

Captain Slow
18 december 2008, 22:09
Als er echt geen tijd voor is dan kan er natuurlijk nog altijd een Audi R8 of een Pescarolo motor in gedaan worden, maar alleen in worst case scenario

Tjerk Korving
18 december 2008, 22:27
Yay. Toen ik vanavond thuis kwam lag er een envelop met inhoud vanuit Duitsland op de mat. Mijn via eBay bestelde GTR2 is aangekomen. :)

Oftewel, de eerste aanzet richting een DRES - DCR team is er. :D

Darthwillie
18 december 2008, 22:32
TOP! nog even en we hebben een reservelijst nodig :laugh:

Peter
18 december 2008, 23:44
Top! op naar de 16 wagens???? :thumbup:

dat is dan incl. de 3 teams die vanuit simracing.nl deelnemers erbij komen en dan nog een team van Tjerk. dat begint erop te lijken ;)

Ralffoxx
19 december 2008, 02:54
mja als er een team dicht hier in de buurt is dan wil ik ook wel mee doen (apeldoorn dat is :) )

Maik Peters
19 december 2008, 12:54
Vetjes... Goede geluiden zo.. Meer teams :)

Bramzel
19 december 2008, 13:36
Als er echt geen tijd voor is dan kan er natuurlijk nog altijd een Audi R8 of een Pescarolo motor in gedaan worden, maar alleen in worst case scenario

Dat kan helemaal niet. Ja het kan wel, maar dat gaat niet gebeuren.

Er is ook geen sprake van dat er geen tijd voor is, dus maak je nou maar geen zorgen. We fixen het heus wel ;)

Darthwillie
19 december 2008, 20:26
Dat kan helemaal niet. Ja het kan wel, maar dat gaat niet gebeuren.

Er is ook geen sprake van dat er geen tijd voor is, dus maak je nou maar geen zorgen. We fixen het heus wel ;)
natuurlijk kan dat niet! de peugeot motor is veel beter :p

even vooruit denkend , als de server het weer doet, liljkt het me handig eens een nachttestje te draaien. Zeker met het dubbelen in het donker lijkt me een beetje oefenen niet onverstandig.

(geen haast natuurlijk ofzo, gewoon meedenkend.)

Michael Storm
19 december 2008, 21:20
Sowiezo het dubbelen was best moeilijk in Sebring, soms zat je er een halve lap tot 1 lap achter omdat ze je gewoon niet voorbij lieten.

Darthwillie
19 december 2008, 21:24
it wasn't me (or my teammate :p )

Serieus lijkt het me wel moeilijk, donker en moeilijk te zien wie er achter je zit.

Roy Visser
19 december 2008, 21:26
Sowiezo het dubbelen was best moeilijk in Sebring, soms zat je er een halve lap tot 1 lap achter omdat ze je gewoon niet voorbij lieten.

nou nou nou, alleen de Goon Squad Dome deed dat, de rest deed het allemaal keurig. Er hoeven ook helemaal geen bergen verzet te worden om iemand zo snel mogelijk ervoorbij te laten gaan, of onmogelijke inhaalmanouvres uit te voeren om iemand zo snel mogelijk te passeren, met contact tot gevolg. Beetje geduld mag wel, anders gaat het alleen maar fout.

Roy Visser
19 december 2008, 21:26
it wasn't me (or my teammate :p )

Serieus lijkt het me wel moeilijk, donker en moeilijk te zien wie er achter je zit.

je krijgt altijd een melding in gtr2 als iemand je komt lappen. Krijg je die niet, dan is het voor positie :)

Gerben vd Broek
19 december 2008, 21:44
Je wint zo'n wedstrijd niet op 1 recht stukje en een bocht. Je moet daarna nog 200 rondjes. Dus gewoon beetje voorzichtigheid is geboden. Het is eigenlijk niet anders dan in andere klassen, zou ik zeggen.

Michael Storm
19 december 2008, 22:04
nou nou nou, alleen de Goon Squad Dome deed dat, de rest deed het allemaal keurig.

Goon Squad Dome deed dat inderdaad. Maar voor ons was hij niet de enige.. ;)

Fr3d
20 december 2008, 00:29
heb er zin an!
wat zijn de tijden die zoal gereden worden op monza?

Roy Visser
20 december 2008, 00:31
heb er zin an!
wat zijn de tijden die zoal gereden worden op monza?

tijdens heeeeeleee vroege tests heb ik al 1.28 neergezet :)

Darthwillie
20 december 2008, 00:40

:blink:

http://etori.tripod.com/dajjalsystem/images/prozac1.jpg

waarom moet je me nou depressief maken zo vlak voor het weekend??? :p

er moet duidelijk nog geoefend worden hier :blushing:

Gerben vd Broek
20 december 2008, 00:44
Hoop gtr2 morgen binnen te krijgen. Dan zal ik ook eens proberen een paar rondjes te rijden. 1.35 ofzo :P

Ralffoxx
20 december 2008, 01:28
Ik heb net via ebay zelf GTR2 gekocht...

Gerben vd Broek
20 december 2008, 01:35
Dat heb ik dus ook gedaan. Enkel was dat van de week al. Nu dus wachten tot levering ;).

Fr3d
20 december 2008, 12:58

holy crap! :surrender:

Captain Slow
20 december 2008, 13:05

Doe eens ff sociaal dan:p
Ik rijd in race trim 1:32 ers.

Roy Visser
20 december 2008, 13:07
Was nog met de oude banden, en met de nieuwe was ik wat sneller. Binnenkort de boel eens echt vol open trekken :)

Michael Storm
20 december 2008, 21:50
Ik heb zelf 1.28.2 met de hards neer gezet. Zou alleen niet meer weten of er nog ruimte was in fuel etc. maar dat denk ik niet.

John
22 december 2008, 08:57
Het valt mij op dat je iig bij de Audi de radiateur opening op 1 moet zetten om de motor op een normale temperatuur (84 graden) te krijgen. Is dit bekend?