PDA

View Full Version : DRTCC | Estoril Circuit Race5 & Race6

Niels Tieman
10 november 2008, 13:16
[spacer]

[logo_drtcc]

[spacer]
sponsored by

http://www.digitalracing.nl/images/banners/itminterma.gif (http://www.itminterma.nl/)

[spacer]

Preview Estoril, Portugal

Na 2 evenementen en 4 races is het enthousiastme binnen de paddock nog steeds hoog. De spannende kwalificaties en races zorgen voor veel spektakel op en naast de baan.

Het eerst volgende evenement is op het The Fernada Pires da Silva Circuit beter bekend als het circuit van Estoril. Het circuit met 4 linkersbochten en 9 rechterbochten met een lengte van 4182 meter zal wederom voor spectakel kunnen zorgen. Het karakter van het circuit is volledig anders dan bij de twee vorige evenementen en er word dan ook verwacht dat er verrassingen aan de kop van het veld zullen rijden. Of deze verrassingen de huidige koplopers van het veld tegenstand kunnen bieden zien we op Donderdag 13 November.

Circuit Informatie

http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_estoril.jpg

Straffen na aanleiding Ronde2 Brands Hatch Indy

Geen protesten ontvangen of uitgedeelt.

Tijdschema

Het tijdschema gedurende de races ziet er als volgt uit:

Practice 2/joinen: 19.30 – 20.00
Kwalificatie: 20.00 – 20.20
Warmup: 20.20 – 20.25
Race1: 20:25 | 55 Kilometer
Race2: Direct na Race1 | 55 Kilometer

Uitslagen

Downloads

DRTCC Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/13-.html)
De DRTCC reglementen (http://members.home.nl/tieman/drtcc/DRTCC_reglement_v100.pdf)

Deelnemerslijst

OFFICIELE DEELNEMERSLIJST ESTORIL

Nummer:|Naam:| Nickname:| Auto:| Deelname
2.| Roy Visser| Roy Visser| Honda Accord Euro R
4.| Peter van der Kolk| Peter| Chevrolet Lacetti | Afgemeld
7.| Jeroen Jonckers| Ferroeni| SEAT Leon 2007
8.| Niels Tieman| Niels Tieman| Chevrolet Lacetti
11.| Ruben Greidanus| Face the Slayer| Chevrolet Lacetti | Afgemeld
13.| Richard Kortland| Richard117| Chevrolet Lacetti |Afgemeld
14.| Stefan van Renselaar| Racingstefan| Chevrolet Lacetti
16.| Erik van Leeuwen| Erix| SEAT Leon 2007 | Afgemeld
18.| Casper Smit| Casper Smit| SEAT Leon 2007
19.| Angelo Wolner| Angelo| Vauxhall Vectra | Afgemeld
21.| Chris Zijlstra| Quizmaster| BMW 320Si E90
22.| Jesper Mol| Arcadium| SEAT Leon 2007
24.| Niels Draijer| Nielsracing| SEAT Leon 2007
25.| Mark Bentvelzen| MarkB| SEAT Leon 2007
26.| Bram van der Stichelen| Lender| BMW 320Si E90
27.| Jerry van Sinderen| El Maestro| SEAT Leon 2007
51.| Jeroen Ursem| Jeroen Ursem| Alfa Romeo 156
60.| Maik Peters| Maik Peters| Chevrolet Lacetti
66.| Jaap Kleijn| Artreides| Honda Accord Euro R
67.| Steven Voss| Ralffoxx| Honda Accord Euro R
69.| Dennis Asselbergs| ThaDon| Vauxhall Vectra
75.| Bas van Sambeek| DaMaster| SEAT Leon 2007
86.| Gerben Kelly| SimRacer| Alfa Romeo 156
87.| PaulPeter Kroon| PaulPeter| SEAT Leon 2007

Reserve Lijst

Nummer:|Naam:| Nickname:| Auto:| Deelname
55.| Emile van der Stel| Flyer| Chevrolet Lacetti | Afgemeld
6.| Bram Knot | Bramzel | Honda Accord Euro R | Afgemeld
23.| Jeroen Cijsouw| Jcijsouw| SEAT Leon 2007 | Invaller
77.| Robert Saalmink| BeQuietAndDrive| SEAT Leon 2007 | Invaller
10.| Bram Kocken | Bram Kocken| Honda Accord Euro R | Invaller
95.| Mark Schuttenhelm| Mossel| BMW 320Si E90 | Invaller
40.| Mathijs Twisk| Mathijs| Chevrolet Lacetti
3. | Kim van der Stichelen |Sledge | Peugeot 407 | Afgemeld

[spacer]
[logo_dr]

Roy Visser
10 november 2008, 13:56
Eindelijk, een echt circuit!

kwalificatie zal voor mij erg moeilijk worden, aangezien ik pas om 20.00 thuis kom van een middag karten (hopelijk gouden bekertje mee naar huis), maar ik heb er wel zin in!

Bram Van Der Stichelen
10 november 2008, 14:04
Moet nog steeds goed beginnen oefenen op dit circuit. Laatste tijd vooral voor de FPL bezig geweest. Maar na vanavond is het weer drtcc tijd :)

Maik Peters
10 november 2008, 17:47
:)

Vraagje: moet >OFFICIELE DEELNEMERSLIJST BRANDS HATCH INDY< niet Estoril worden?

Bram Kocken
10 november 2008, 17:49
Klein detail ;)

Ben benieuwd wat het nu weer gaat brengen. En of ik moet in alle haast moet voorbereiden, of niet :p

Maik Peters
10 november 2008, 17:53
bedoelde het natuurlijk positief!

Kan het niet genoeg zeggen dat de mannen bij DRNL er hard aan werken om alles zo goed mogelijk te laten verlopen.

En tja, dan glipt er wel eens een klein detailtje doorheen :D

El Maestro
10 november 2008, 19:25
Ben erg benieuwd hoe het donderdag allemaal gaat lopen, ik vind het een lastige baan. Ik heb net wat rondjes gereden en ik kom op een 1.48.033 uit waar ik hopelijk nog een halve seconde of meer af kan rijden, heb alleen zo weinig tijd om te oefenen :(

Ferroeni
10 november 2008, 20:06
Ik vind het wel een uitdagende (lees: moeilijke) baan. Ik haal 1:50:xxx. Ik vind vooral die chicane aan het einde lastig. Ik denk dat ik daar de meeste tijd laat liggen.

Stefan van Renselaar
10 november 2008, 23:18
Ik vind het wel een uitdagende (lees: moeilijke) baan. Ik haal 1:50:xxx. Ik vind vooral die chicane aan het einde lastig. Ik denk dat ik daar de meeste tijd laat liggen.

Ja, daar kan ik me ook in vinden.... Ook is er eigenlijk niks in de eerste bocht om je op te focusen als rempunt.... Ik rijd nu net in de 1:49.xxx in TimeTrail :rolleyes:

Ralffoxx
11 november 2008, 00:08
Ga proberen hier goed te maken wat ik vandaag in FPL fout deed... dus pas op ... ik wil top 8 lol...

Mark B
11 november 2008, 09:26
Ga proberen hier goed te maken wat ik vandaag in FPL fout deed... dus pas op ... ik wil top 8 lol...

Hoezo... je bedoelt niet inhalen als je gelapt wordt??? :rolleyes::thumbup:

Ralffoxx
11 november 2008, 12:21
Nah dat had ik niet door :P.
Anders had ik hem voor laten gaan had nog geen blauwe vlag gehad.
Ik heb bv geen namen boven auto's of wat dan ook staan dus ik weet niet 1 2 3 wie wie is. En omdat jij ook in dezelfde wagen rijdt.
Maar ik zat helemaal vol en PP natuurlijk niet dus ik had hem gewoon effe voor moeten laten gaan. Dan was er niks aan het handje mja :P als je denkt dat het om een positie gaat doe je dat niet snel. Pas toen ik er voorbij was doordat hij iets te veel instuurde aangezien ik daar nog zat, kreeg ik een blauwe vlag.
Maar bedoel gewoon 4e liggen dichter bij komen en dan proberen te pushen terwijl dat niet nodig was. Was beetje dom van me. Ik had namelijk 26 rondjes bij me PP maar 18.

Mark B
11 november 2008, 12:49
Vind ik een klein beetje onzin Steven :)
Ik kijk altijd linksbovening naar het aantal seconden wie voor me of achter me ligt.. zo zie ik het als ik iemand voorbij moeten laten... als je het echt niet weet kan je ook nog je tab toets gebruiken voor de namen.

Gisteren had ik ongeveer zo'n zelfde voorval met Tjerk. Ik had schade en moest naar de pit... duurde nogal lang (mede doordat die *** crew van me er lekker 125L benzine in gooide en mijn banden verwisselde). Kom terug de baan op en zie Tjerk in mijn achteruitkijk spiegel. Krijg de blauwe vlag en ga op zij. Vervolgens wil ik mijn weg weer vervolgen en merk dat ik sneller ben dan Tjerk. Heb hem daarna ook ingehaald en hopen dat er geen blauwe vlaggen meer kwamen, en deze kwamen ook niet.

Ralffoxx
11 november 2008, 12:53
Mja vind het geen onzin... ik ging naar buiten en daarbij zat ik aan de binnenkant het is niet dat ik niet remde ofzo... als hij iets later instuurt had die me niet geraakt. Daarbij heb ik bij elke blauwe vlag iedereen er duidelijk langs gelaten.
Daarbij ga ik niet tijdens de race op tab lopen drukken of kijk zelden boven in me beeld... als ik te veel bezig ga wezen met wat de tijden zijn. (wat ik dus deed toen ik er af schoot want ik was zeker niet veel langzamer op dat moment dan pp) Dan ga ik alleen maar fouten zitten maken. En ik vind zelf dit zo zeer niet een super fout... Zoals ik al zei als ik het doorhad had ik misschien wat meer geremd. PP zei later nog tegen me dat ie zelf iets te snel instuurde omdat ie dacht meer ruimte te hebben. Als ik nou bijna tot totaal niet rem dan zou ik het een fout vinden.

Bram Van Der Stichelen
11 november 2008, 13:00
Mja vind het geen onzin... ik ging naar buiten en daarbij zat ik aan de binnenkant het is niet dat ik niet remde ofzo... als hij iets later instuurt had die me niet geraakt. Daarbij heb ik bij elke blauwe vlag iedereen er duidelijk langs gelaten.
Daarbij ga ik niet tijdens de race op tab lopen drukken of kijk zelden boven in me beeld... als ik te veel bezig ga wezen met wat de tijden zijn. (wat ik dus deed toen ik er af schoot want ik was zeker niet veel langzamer op dat moment dan pp) Dan ga ik alleen maar fouten zitten maken. En ik vind zelf dit zo zeer niet een super fout... Zoals ik al zei als ik het doorhad had ik misschien wat meer geremd. PP zei later nog tegen me dat ie zelf iets te snel instuurde omdat ie dacht meer ruimte te hebben. Als ik nou bijna tot totaal niet rem dan zou ik het een fout vinden.

Bij mij staan de namen steeds boven de wagens. Ik vind het niet storend, en het kan enorm handig zijn. Ook vind ik dat je de fase met PP wel enorm in de fout ging. Je had moeten geweten hebben dat hij al een ronde voor je zat, en je remde gewoon te laat. PP kan je moeilijk iets kwalijk nemen. Je mag van geluk spreken dat hij er geen schade heeft door opgelopen.

Ralffoxx
11 november 2008, 13:05
Nja vind jij het niet storend ik wel. Daarom heb ik het niet. Daarom heb ik ook gewoon bij onze wagens duidelijke kenmerken anders zodat je goed kan zien wie wie is. En dat heeft volgens mij geen een ander team gedaan. En ik remde niet te laat. Ik zou de bocht gewoon gehaalt hebben aan de binnenkant. Heb het voorval terug gekeken en niet eens in de buurt van te laat. Misschien moet jij eerder remmen.

Niels Tieman
11 november 2008, 13:08
Heren, dit is de DRTCC thread. Niet de FPL thread. Gaarne ontopic.

Bram Van Der Stichelen
11 november 2008, 13:08
Heren, dit is de DRTCC thread. Niet de FPL thread. Gaarne ontopic.

oops, ik dacht dat we in de juiste thread bezig waren :laugh:

Niels Tieman
12 november 2008, 16:21
De nieuwsbrief is verzonden. Mensen die hem eventueel niet hebben ontvangen kunnen contact opnemen via PM & E-mail

Terugblik staat inmiddels ook op DigitalRacing.nl

Ferroeni
13 november 2008, 08:53
Laat ik het eens zeggen: "Race day!!"

Ik heb er zin in.

Bram Kocken
13 november 2008, 10:03
Ik kijk uit naar de samenvatting ;)

Maik Peters
13 november 2008, 12:38
Ik heb er zin an! Vanavond even oefenen 'and get the show on the road'.

Gerben
13 november 2008, 12:42
ik gok op top 8 deze race! :D

Bram Van Der Stichelen
13 november 2008, 12:44
ik ga blij zijn als ik punten sprokkel op deze baan :laugh:

Robert Saalmink
13 november 2008, 12:48
Ik ben er ook bij, hoor ik net. Heb hier sinds pre-season alleen niet meer geoefend met de Seat (ik had deze week echt geen tijd helaas), dus ik reken op een bescheiden plek op mijn default setup :)

Mark B
13 november 2008, 12:48
ik ga blij zijn als ik punten sprokkel op deze baan :laugh:

idem... :)
Gisteren wel redelijk strak tempo gereden... echter is het tempo net te langzaam gok ik zo..
eventjes nog met bram gestoeid die ik vervolgens voorbij ging, bleef in mijn nek zitten totdat jeroen er zich mee ging bemoeien en ik uit kon lopen :D

Ach mijn dag is al goed al zie ik me voor Jeroen staan :lol:

Roy Visser
13 november 2008, 13:22
dus ik reken op een bescheiden plek op mijn default setup :)

default setup is echt veel beter als je denkt robert, wat persoonlijke dingen aanpassen en je bent good to go :)

Robert Saalmink
13 november 2008, 13:26
default setup is echt veel beter als je denkt robert, wat persoonlijke dingen aanpassen en je bent good to go :)

Ja? Mooi, kan ik ook eens winnen dus! :thumbup:

Bram Van Der Stichelen
13 november 2008, 13:31
Ja? Mooi, kan ik ook eens winnen dus! :thumbup:

:laugh:

Captain Slow
13 november 2008, 14:15
Wordt er vanavond wel gelet op de warm-up? Of is na de kwalificatie direct race?

Niels Tieman
13 november 2008, 14:17
Yep, alles staat nu goed, er is dus een warmup. :)

Federici
13 november 2008, 15:24
Ik ga em vandaag missen helaas :(
Afmelding gaat nu de deur uit

Ralffoxx
13 november 2008, 15:36
ik word gek vandaag effe een testje gereden gisteren ook... gisteren paar keer nette tijden vandaag gewoon 5 tiende langzamer. bah...

Marc Vos
13 november 2008, 15:38
Alvast veel plezier voor vanavond!

Bram Kocken
13 november 2008, 17:11
Oh drol! Ik heb geen meter gereden op deze track... en ik zie dat ik de eerst volgende startende ben (bij een afmelding)!

Aan de ene kant wel supertof, maar aan de andere kant wordt het dan wel een foutenfestival :(

Marc Vos
13 november 2008, 17:12
Oh drol! Ik heb geen meter gereden op deze track... en ik zie dat ik de eerst volgende startende ben (bij een afmelding)!

Aan de ene kant wel supertof, maar aan de andere kant wordt het dan wel een foutenfestival :(

Nu gewoon veel rijden (als je tijd hebt :) ) en dan komt het heus wel goed. Zo'n hele moeilijke baan is het nou ook weer niet.

Bram Kocken
13 november 2008, 17:15
Ja precies, eigenlijk moet er nog een verslag voor Design af... maar als ik nu wél ga oefenen en er zijn geen afmeldingen, is het ook weer fucked up :( (als in, verspilde tijd)

Federici
13 november 2008, 17:18

Je kan dus rijden ;)

Bram Kocken
13 november 2008, 17:31
Oh verrek! Het overzicht is nog niet bijgewerkt! Woei! Cool :thumbup:

Thanks, I guess :innocent:

Bram Van Der Stichelen
13 november 2008, 17:34
het is inderdaad niet zo'n moeilijke baan, maar het is niet evident om direct snelle ronden te gaan rijden.

Marc Vos
13 november 2008, 17:39
het is inderdaad niet zo'n moeilijke baan, maar het is niet evident om direct snelle ronden te gaan rijden.

Volgens mij is dat bij geen een baan dat je gelijk snelle ronden kan rijden. Tenminste niet bij mij :p

Bram Van Der Stichelen
13 november 2008, 18:18
Ik krijg er maar geen deftige tijden uitgeperst. Ik blijf voorlopig steken op een miezerige 1.47.9 :rolleyes:

El Maestro
13 november 2008, 19:50
Mijn beste tijd is op het moment een 1.47.218. :)
Zin in vanavond, ik denk dat die eerste 4 bochten wel even oppassen worden. Tijdens de testraces ging het al vaak genoeg fout daar.:p

Bram Kocken
13 november 2008, 20:05
Het wordt misschien minder desastreus dan verwacht vanavond...bocht 1 zit er wel in... bocht 2 ga ik nog te behoudend doorheen.. (verlies bijv al 1.3 sec op Niels T, kun je nagaan)

Sector 2 zit ook nog ruim 2 sec verbetering in... Dat is puur aanremmen op het juiste moment.

Sector 3 kan ik wel lekker rijden, zit weinig meer in, ff nog goed aanremmen voor die korte chicane, zodat de auto stabiel blijft en niet gaat glijden.

Bram Van Der Stichelen
13 november 2008, 20:06
ik ga waarschijnlijk maar net voor de quali kunnen komen. :(

Sander Hogendoorn
13 november 2008, 20:32
Suc6 allemaal :thumbup:

Stefan van Renselaar
13 november 2008, 20:38
Suc6 allemaal :thumbup:

Thx :)

Ik kan het wel gebruiken als ik ooit nog een echt punt wil scoren :closedeyes:

paulpeter
13 november 2008, 22:02
Hele week al problemen met internet. Uiteindelijk internet rechtstreeks aangesloten, maar verbinding was erg zwak. Kwam helaas niet verder. Niemand op de grid:closedeyes:

Atreidez
13 november 2008, 22:31
Kwali 6e, 1e ronde rond getikt door Jerry by de chicane, rest van de races zinloos rondgereden rond plek 12... Echt top avondje weer.

Robert Saalmink
13 november 2008, 22:32
Woei! Race 1 was errug goed, mooi gevecht met Bram. Die ga ik zeker nog eens terug zien!!

Race 2 zoog, veel te veel fouten gemaakt en weinig leuke gevechten helaas.

Wel jammer dat er zo weinig blijven om even na te ouwehoeren :( dat is juist erg leuk toch? Maar aan de andere kant, dat is bij de ZAC ook trouwens.

Jaap, had je mijn opmerking over je remlichten nog meegekregen?

Captain Slow
13 november 2008, 22:33
Gloeiende Gloeiende.

Race 1 prima race, klein tikje in ronde 1, niks ergs. Laatste bocht laatste ronde verspil ik plaats door naar de uitslag te gaan kijken ipv me'n bocht:hammer:

Race 2 prima start, weer een tikje. raceongeluk.
Wilde daarna in de laatste bocht Jeroen buitenom inhalen, wat met een f3000 zou passen, maar dat gaat dat met een Leon niet. Ronde daarna lopen me'n ouders een potje te blêren, zo afgeleid dat ik weer spin.
Valkenburg ZH bij elkaar gevloekt, ben vrij zeker dat Jerry me nog gehoord heeft:innocent:

Daarna plekje cadeau gekregen

Jeroen Ursem
13 november 2008, 22:34
Wel jammer dat er zo weinig blijven om even na te ouwehoeren :( dat is juist erg leuk toch? Maar aan de andere kant, dat is bij de ZAC ook trouwens.

Het is anders altijd gezellig na de race op teamspeak :D

Maik Peters
13 november 2008, 22:35
Supervetjes jongens echt waar..

Balen van de eerste Race dat mijn pc ongeveer 5sec vastliep.. maarja.. helaas pinda kaas.

Daarna wel geprobeerd op te pakken maar het lukte niet helemaal. Uiteindelijk nog ingehaald door Niels D. Mijn eerste reactie dacht ik van naja zeg. maarja het is en blijft wtcc en daar hoort een beetje mindere acties bij. :D well done.. Gefeliciteerd Roy.

Race twee super spannend en heb Gerben K. achter me weten te houden. Finish 1 :D
Mijn eerste win in de DRTCC :)

Tnx all :)

Ferroeni
13 november 2008, 22:36
Beide races niet in de punten gereden, maar ik ga ook voor uitrijden (daar krijg je ook punten voor).

1e race ging redelijk niet veel fouten gemaakt, maar wel tot ronde 10 ofzo eenzaam rond gereden.

2e race was bij de start een beetje een chaos. Ik startte als 14e, maar lag al snel 18e door wat tikjes wat resulteerde in een bijna spin. Laatste ronde was effe spannend met uitwijken van Jeroen U en Bram K. En ook een heel close finish met Jeroen. Ik wilde het gat niet voor een 2e keer dicht gooien en toen dacht ik: "kijken wie het op motor vermogen wint". En dat was jij. Gefeliciteerd.

Stefan van Renselaar
13 november 2008, 22:36
Daarna plekje cadeau gekregen

Aardig ben ik he :innocent:

Bij mij ging het ook erg lekker.... :rolleyes:

Bram Van Der Stichelen
13 november 2008, 22:37
Leuke races. ik heb gedaan wat ik mijzelf had vooropgesteld: punten sprokkelen. met een 9e en 10e plaats is mij dat gelukt.

Eerste race ging niet echt goed van start, door een zeker Tieman die nogal een defensieve lijn pakte bij de start :laugh: Ik reed rond op P6 dact ik, tot Dennis me aantikt, en rondga. Ik val terug naar 13 :( Wel een ENORM gaaf gevecht gehad met Robert, dat praktisch doorheen de race ging. Geweldig. Op een gegeven moment reed Robert op 10, dus moest ik hem zeker voorbij omdat ik puntjes wou :laugh: Ik ben er voorbij geraakt, maar ik kon er nooit van weg rijden. Enorm spannend was het.

2e race was zelf nog wat beter. Door wat incidentjes kon ik opschuiven naar P6. Roy zat achter me, maar die heb ik vrij makkelijk doorgelaten. Ik wou me concentreren op mijn racetempo, en dat ging niet als ROy de hele tijd achter me zou gehangen hebben. Dan kwam Niels, en daar maakte ik het al wat moeilijker. uitindelijk wel voorbij geraakt. Dan nog een plaatsje verloren aan Mark (sorry voor het moment op het rechte stuk, ik wist even niet meer wat er aan het gebeuren was). En in de voorlaatste ronde nog aan Steven. P9 was het eindresultaat :)

Dus om te besluiten heb ik toch netjes gereden op een circuit dat me echt niet ligt. Puntjes pakken was het doel, en dat is gelukt. Ik ben tevreden

Bram Kocken
13 november 2008, 22:37
Godverdegodver!

Het was een lekkere 2e race, maar toch baal ik stevig van de allerlaatste kilometers :(

Niels Draijer
13 november 2008, 22:39
Race om snel te vergeten.
In de quali was ik meteen snel. Eerste ronde ging in een 1,46,6. Toen kreeg ik ineens een error, dus opnieuw joinen. Daarna nog een keer error, dus weer opnieuw. Toen alles gerestart, en kans op nog 1 ronde quali. Ging erg lekker maar bij de voorlaatste bocht reed Niels T (al dan niet perongeluk) op mijn race-lijn. Hierdoor raakte elkaar en weg was de quali. 16e gestart, gefinished als 4e.
Tweede race is er zoveel gebeurd dat ik het niet meer weet. Veel touchés. Ik had enorme last van lag. Zeker de eerste helft van de race. Computer draaide ook niet echt top had ik het gevoel. Toch maar eens uitzoeken of dat aan dat k#t VPP stuur ligt. Al zoveel problemen met de FFB gehad:huh1: (haperende computer). Steven, ik moet echt even de replay nakijken. Als je gelijk hebt dan mijn oprechte excuses.
O, en Niels T, wat neem jij die chicane ongelofelijk raar!:laugh: Ik heb je een paar keer aangetikt maar heb je wel laten leven (lees: ik heb niet door zitten douwen volgens mij;))

EDIT: Net nog even gechecked offline. Nergens last van, draait als een tiet. Lijkt op een miscommunicatie tussen Draijer en de server!? Twee keer dumpfile, lag en schokkende beelden. Was ik de enige vanavond die daar last van had?

El Maestro
13 november 2008, 22:49
1e race gestart vanaf P...(vergeten, vul ik later nog wel in), wat posities verloren maar langzaamaan terug naar voren gereden. Daarna zo´n 6 rondes lang achter Jeroen aangezeten en hem in de allerlaatste ronde eindelijk voorbij gegaan, echt een mooi gevecht.:thumbup: Uiteindelijk gefinisht als 8ste.

2e race gestart vanaf P1, ik kon ongeveer 4 rondes lang Maik achter me houden, maar hij bleek te snel te zijn. Even later door Gerben ingehaald, want verdomme wat gaat die Alfa hard zeg!:p De rest van de race zat Jeroen me op de hielen. Gelukkig kon ik hem achter me houden, maar het scheelde niet veel toen ik me verremde toen ik plotseling een oorverdovende schreeuw van Casper hoorde.:blink: Die laatste rondjes waren echt een hel, me banden waren op, Jeroen achter me op minder dan een seconde. Als de race één ronde langer had geduurd had ik het niet gered.:p
Ik heb me weer vermaakt en heb zelfs m´n doel voor dit seizoen gehaald: Op het podium eindigen.:D

Ik wil tevens mijn excuses aanbieden aan Jaap, voor die actie in de chicane. Ik heb het de hele week al problemen met die bochten aan het eind.

Jeroen Ursem
13 november 2008, 22:49
Kwali niet te bijzonder, P12 als resultaat.

Race1
Lekkere start, ik reed na ronde 1 als 5e over de finish :D. Door wat oververmoeidheid niet echt goed vast kunnen houden, verloor langzaam maar zeker plekjes. Tot op een gegeven moment dat ik 7e reed en op de rem moest voor Mark, weet niet eens meer waarom. Meteen T-man in mijn nek die hem er vrij snel langs kon zetten.

Toen was het in bocht 1 een BMW die mij raakte en ik dacht "hell no!" dus ik (misschien wat grof) vol in de verdediging naar rechts sturen om de Seat van Jerry nog achter me te houden na die actie, wat gelukkig goed ging en slaagde. Vervolgens rondelang breed rijden en een in mijn ogen geweldig gevecht met Jerry, in de laatste rondes paar keer van positie gewisseld tot ik in de allerlaatste ronde op mijn canvas met geen mogelijkheid meer een vuist kon maken.. P9 tot resultaat (nog maar net, Bram vdS zette hem er nog bijna langs in de laatste bocht) .. ik balen, want dat was dus géén pole :(

Race2
Echt, ik was KAPOT na race 1 :p, dus ik besloot na een ronde of 3 maar eieren voor mijn geld te kiezen en liet me een beetje terugvallen en heb naar nog vermakelijk kunnen rijden tussen Jeroen, Bram en Robert (die ik steeds weer tegenkwam, maakt hij een fout, ik een ronde later ook :p) Op de finish nog nét aan Jeroen kunnen terugpakken, dat was lekker close :thumbup:

Gerben
13 november 2008, 22:50
Ff kort verslag van deze kant:

Kwali: PR gereden met een 46.3 had nog wel iets sneller gekund, maarjah als als als ;) Tot mijn verbazing sta ik op pole!

Race1: Weer een echte "Kelly" start, verlies 2 plaatsen aan Maik en Roy. En in mijn jacht op Roy ga ik 2 keer dwars in de chicane door overstuur, echter de 2e keer kon ik moeilijk weer wegkomen en komt Steven mijn B-stijl even bewerken. Vervolgens de hele race met kapotte suspension gereden, kon niet eens in de 47'ers komen. Kon gelukkig Steven wel achter me houden. Alleen kon roy niet volgen. Halverwege de race nog een mazzeltje doordat Maik lag krijgt en ik er voorbij kan. P2!!!

Race2: Goede start en ik win zowaar een plekje!!! Lang op P6 gereden maar op een gegeven moment gaan de 3 voor mij elkaar lopen drukken en doen, waarbij ik in 1 bocht 3 man tegelijk pak!:thumbup: Toen stampen met die alfa richting Jerry. Tot mijn verbazing loop ik uit op Roy. Ik na een aantal ronden naar Jerry gereden en deze volgens het boekje ingehaald. Toen was Maik aan de beurt! Laatste 2 ronden:thumbup::thumbup: deur aan deur gereden, maar kon er niet voorbij, de race had een paar ronden langer moeten duren!:lol: Weer een P2!

Roy en Maik congratz! Op naar de volgende wedstrijd!

Niels Tieman
13 november 2008, 23:04
Uitslagen & standen zijn bijgewerkt

DRTCC Estoril Race1 Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc/Estorilrace1/index.html)
DRTCC Estoril Race2 Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc/Estorilrace2/index.html)

Atreidez
13 november 2008, 23:12
Ik wil tevens mijn excuses aanbieden aan Jaap, voor die actie in de chicane. Ik heb het de hele week al problemen met die bochten aan het eind.

Heb je t teruggezien, tis gewoon sneu.. waar oefen je dan nog voor? Waarom denk je dat mensen rustig in ronde 1 roepen? Sprak ik je gister niet aan op hoe je toen al achter me reed? .... Ik baal er iig goed van.

Jeroen Ursem
13 november 2008, 23:29
Heb je t teruggezien, tis gewoon sneu.. waar oefen je dan nog voor? Waarom denk je dat mensen rustig in ronde 1 roepen? Sprak ik je gister niet aan op hoe je toen al achter me reed? .... Ik baal er iig goed van.

Die halve race dat ik rond hem heb gereden ging anders erg fair en zonder onnodig contact. Die chicane is gewoon klote en hij raakt je net op het meest ongelukkige punt van de wagen.

El Maestro
13 november 2008, 23:36
Ja, ik heb de replay bekeken en ja, het is een über-klungelige actie. Gewoon dom van me, maar het spijt me. Ik weet dat je daar niks van koopt, maar geloof me als ik zeg dat ik vanaf nu er alles aan zal doen om dit soort momenten te voorkomen.

Bram Kocken
14 november 2008, 00:17
Godverdegodver!

Het was een lekkere 2e race, maar toch baal ik stevig van de allerlaatste kilometers :(

Zo, even laten bezinken :) Komt de objectiviteit wel ten goede!

Quali
Reed een strakke lap na mn inlap. Kwam mooi in een groot gat terecht, dat is altijd wel positief voor mijn snelheid. Met mensen voor of achter me raak ik sneller afgeleid of opgejaagd, en dat kost foutjes.

Een voor mij nette tijd van 1:48.715 (2,5 sec van PB af)

Race 1
Had een goede start, zat aan de goede kant voor de bocht, kon m'n snelheid goed houden en dus ook de positie!
Daarna in stukje door het zand in bocht 4, belandde dus achteraan en verder een redelijk anonieme race gereden. Kon wel dichterbij rijden tot Stefan, maar nooit echt druk kunnen zetten.

Race 2
Door uitvallers startte ik weer midden in het achterveld, ditmaal een veel mindere start :(
In bocht 1 zat ik helemaal verkeerd, geen snelheid kunnen houden dus wat plaatsen verloren. Maar kon het tempo nu wel goed bijhouden en zelfs naar de degene voor me toerijden.
Stuk voor stuk kon ik ze pakken, al dan niet door kleine foutjes van hun, met 13e plek in ronde 12... En in de laatste ronde lag er een heel klein gemeen polletje, die mn 4 plekken kost! :angry:
Laat Jeroen, Jeroen en Robert behoorlijk schrikken met die schuiver :innocent:

Roy Visser
14 november 2008, 00:41
Qualificatie
Gelukkig op tijd terug van me kartcompetitie (and a nice Trophy to show for it) En kon nog een paar rondjes in de practise rijden. Toen de Q in, en in het begin een 1.47.2 op de klokken weten te zetten, hier was ik al tevreden mee, maar het kon veel harder. Uiteindelijk een 1.46.7 er uit weten te persen, waar ik super tevreden mee was, en een onwijs mooie P3 opleverde. Hele nette tijd van Gerben, keurig!

Race 1
Zeer goede start waarbij ik direct Gerben kon passeren, even een kort gevecht met hem gehad waarbij we even van positie verwisselde. Gerben bleef toen volgen, en ik merkte dat ik door even vroeg te remmen Gerben uit paniek zo hard op zijn rem trapte dat de achterkant begon te slingeren. Dit kwam natuurlijk doordat hij op dezelfde rembalans stond als ik, dus maakte hier gebruik van, en besloot de volgende ronde hetzelfde te doen. Ik remde op hetzelfde punt weer hard, waardoor ik vol blokkerend doorschoot, en gerben zo erg schrok, dat hij achterstevoren kwam te staan. Mission accomplished, op naar Maik. Die als een malle wegreed. Ik deed rustig aan, en op een gegeven moment stond maik stil, ik reed er omheen, en zag P1 verschijnen. Ik schrok even omdat ik helemaal geen andere autos meer zag, maar toen ik helemaal in de verte in ene weer de roze honda zag, was alles goed. Rustig doorgereden, en zowaar weer een P1 in Race1, de derde op rij :) Heel erg tevreden!

Race 2
Weer vanaf P8 starten, en dat blijft toch wel erg moeilijk hoor, veel drukte in de eerste paar bochten en door wat duw en trekwerk tikte ik bijna Mark B rond in de T1 bocht. Ging van me gas af en mark trok hem gelukkig recht, jeroen gaf me een duwte waardoor ik hem gelijk passeerde. Toen richting Niels T gereden, die ik nadat we tegen Steven Voss waren aangeknalt, kon passeren in de chicane. Reed nu 4e, en richting Jeroen en Gerben. Ik maakte helaas een paar kleine foutjes, anders had ik nog voor P3 kunnen gaan, maar Jerry hield zijn hoofd koel genoeg, en finishte op P4 op 7 tiende.

al met al een boven verwachting goed raceweekend, en ik heb nu alweer zin in monza!

Ralffoxx
14 november 2008, 00:52
Kwalificatie:
Was beetje koortsig de hele dag al. Dus verwachtte niet veel. Maar goed toch p4 en had nog sneller gekund maar maakte fout in sector 2 dus dat ging niet door. Maar p4 zeer tevreden.

Race 1
Ik had een goede start alleen Jaap maakte me het nog aardig lastig maar ik zat leuk naast hem. Zag ik Chris opeens voorbij komen wtf man rem op normale punten aub... en in me spiegel zag ik Jaap in de rondte geduwd worden. Ik kon leuk achter Gerben Kelly aan. Een paar rondjes later zat ik op P4 en opeens zag ik Maik Peters voor me door een lag stoot ofzo... ik schok en remde te vroeg waardoor veel mensen weer dicht op me zaten. Rondje later zat ik weer op 7 tiende van Kelly. Die in de chicane spinde waardoor ik er vol op knalde aangezien ik het niet helemaal verwachtte. Ik zette hem eigenlijk weer daardoor in de goede richting. Mijn ophanging naar de klote maar kon gelukkig rustig door rijden. Bochten gingen wat lastiger van toen af aan maar kon tot rondje 10 ongeveer kon ik Kelly aardig volgen. Daarna werd het glijden dus tja maar hopen dat achter me niet te dicht bij kwam en dat gebeurde niet. Dus me eerste Podium waar ik heel blij mee ben.

Race 2
Begon P6 en had een lekkere start.. moest me effe op wat momentjes inhouden zodat ik er niemand af zou tikken maar ging allemaal goed.
Ik zat beetje vast achter Tieman en Drajier. Kroop er naar toen en dan liet ik weer wat varen want was lastig er langs te komen.
Tot op een moment Drajier het bij Tieman probeerde waardoor hun langzamer een bocht uit kwamen. Ik probeerde hem naast Drajier aan de binnenkant te zetten en volgens mij zat ik er zeker voor de helft naast toen hij hem bij Tieman er naast probeerde te zetten alleen ik zat daar dus ongeluk.
Weer me ophanging kapot en ik verlies 5 plaatsen... kan nog net Dennis Asselbergs achter me houden die ik wel een tikje geef volgens mij... ik rij dan op P10. Was behoorlijk pissig maar goed. Door gereden eerst ga ik Chris Zijlstra voorbij aangezien die beetje te ver naar buiten ging. Daarna zat ik vast achter Bram. Had behoorlijk wat stuur problemen maar toch nog steeds ging ik harder dan Bram die vol verdedigde. Paar keer elkaar geraakt maar niet zodanig dat we elkaar de race uit beuken. In ronde 12 kon ik hem er naast prikken... we raakte elkaar en gingen zij aan zij naar de chicane... ik remde vroeg omdat ik dacht dat Bram hem er wel voor zou gooien maar hij verremde zich waardoor ik hem er mooi aan de binnenkant van de chicane hem er langs kon zetten. P8... niet zo zeer slecht als je naar de eerste races kijkt maar toch niet tevreden mee aangezien er veel en veel meer inzat.

Ferroeni
14 november 2008, 08:35
Race 2
passeren in de chicane. Reed nu 4e, en richting Jeroen en Gerben. Ik maakte helaas een paar kleine foutjes, anders had ik nog voor P3 kunnen gaan, maar Jeroen hield zijn hoofd koel genoeg, en finishte op P4 op 7 tiende.

Roy, nog gefeliciteerd met je kart-troffee.

Maarre, wie bedoel je nu op P4? Want P4 was je zelf en ik eindigde P14 en andere Jeroen eindigde P13 op 21/1000 seconde voor mij.

Gerben
14 november 2008, 09:16
Gerben bleef toen volgen, en ik merkte dat ik door even vroeg te remmen Gerben uit paniek zo hard op zijn rem trapte dat de achterkant begon te slingeren. Dit kwam natuurlijk doordat hij op dezelfde rembalans stond als ik, dus maakte hier gebruik van, en besloot de volgende ronde hetzelfde te doen. Ik remde op hetzelfde punt weer hard, waardoor ik vol blokkerend doorschoot, en gerben zo erg schrok, dat hij achterstevoren kwam te staan. Mission accomplished

Slet :p;):lol:

En Jeroen in je verhaal = Jerry ;)

Mark B
14 november 2008, 09:39
Zow ff een dag later mijn verhaaltje :)
Kwam vanuit mijn werk en zat te prutsen met mijn nieuwe headset, deze werk(te) nog niet goed en het geluid was gewoon bagger te noemen :)
Vlak voor de Qualy toch maar gejoined en gereden met het mindere geluid (leek wel mono)

Kwalie:
Kwam in het begin niet zo lekker in het ritme wat ik voor ogen had. Uiteindelijk tot een 1:47.345 gekomen wat voor mij een PB was. Later nog een do or die ronde gedaan waar ik een hele tijd zo'n 0,3 onder mijn tijd zat maar kwam op een gegeven moment een andere wagen tegen die mij op hield helaas.

Race 1:
Van P8 begonnen en mijn start moet ik echt weer eens oefenen want ik lijk wel stil te staan :lol:
Goed door kunnen rijden en had een lekker tempo erin. Vervolgens kwam ik achter Steven die een fout had gemaakt blijkbaar en zat continu met zijn lichten te knipperen... weet niet of die express was of dat het zo leek maar het is wel schijt irritant als je voor iemand zit en gaat knippen.. bij die honda zijn het geloof ik net remlichten..... ging maar gezellig terug knipperen en vervolgde mijn race.
Maik en Niels D zaten vlak achter me die mij allebei in haalden. Jullie waren gewoon te snel. Vervolgens een gat met Niels T achter me die ik iets uitbreidde en kon richting Niels D en Maik rijden die samen in een gevecht waren.
In laatste bochten kwam ik nog tot de bumper van Maik maar kon hem niet voorbij. P6 in race 1! Was hier uitermate blij mee

Race 2:
Begonnen van P3 en hoopte dat mijn start nu wel goed zou zijn, echter was deze nog slechter dan race1 en zakte terug naar P10. Daarna 6 ronden lang achter Chris gereden waar ik maar niet voorbij kwam. Op de rechte stukken is die BMW gewoon sneeeeeeeel. Op een gegeven moment maakte hij een foutje en zag mijn kans om hem voorbij te rijden. Vervolgens een Bram vd S die me even bruut blokte op het rechte stuk nadat hij off road was gegaan... zag dat je je excusses aan bood dus zit wel goed.
Vervolgens zag ik Niels & Niels in een hevig gevecht gewikkeld zitten en zag mijn kans schoon om ze allebei nog in te kunnen halen :D:thumbup:
Uiteindelijk toch nog op P5 geëindigd wat mijn eerste punten betekenen voor de DRTCC :)

Wel een levendige avond zeg... tot op Monza!!

Ralffoxx
14 november 2008, 12:58
Race 1:
Vervolgens kwam ik achter Steven die een fout had gemaakt blijkbaar en zat continu met zijn lichten te knipperen... weet niet of die express was of dat het zo leek maar het is wel schijt irritant als je voor iemand zit en gaat knippen.. bij die honda zijn het geloof ik net remlichten..... ging maar gezellig terug knipperen en vervolgde mijn race.

Mark zou niet eens weten hoe je ze aan of uit zet dus sorry. Maar ik zag het zelf ook. Vond het wel gezellig net zo'n rijdende hoerenkast :P... lol Roze met flikkerende lichtjes lol...

Niels Tieman
14 november 2008, 14:06
Estoril Logfiles en Replays

DRTCC Estoril Race1 Logfiles en Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc/Estorilrace1/drtcc_estorilrace1.rar)
DRTCC Estoril Race2 Logfiles en Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc/Estorilrace2/drtcc_estorilrace2.rar)

Niels Draijer
14 november 2008, 15:04
Kwalificatie:
Tot op een moment Drajier het bij Tieman probeerde waardoor hun langzamer een bocht uit kwamen. Ik probeerde hem naast Drajier aan de binnenkant te zetten en volgens mij zat ik er zeker voor de helft naast toen hij hem bij Tieman er naast probeerde te zetten alleen ik zat daar dus ongeluk.
Weer me ophanging kapot en ik verlies 5 plaatsen...

Steven, heb eindelijk de replay kunnen bekijken. Omdat mijn systeem zo rot liep online had ik die optie uitgeschakeld om zo fps te besparen. Achteraf had dat er niets mee te maken maargoed...
Ik wilde voorbij Niels T, en probeerde hem ernaast te zetten omdat ik in de Parabolica Interior altijd veel tijd won doordat ik in de bocht meer aan de binnenkant bleef zitten tov Niels T. Niels T stuurde ook naar de binnenkant en daarom raakte ik hem aan. Overigens ging ik meteen van m'n gas af zodat we beide onze plekken behielden. Wel zo eerlijk. Daarna zaten we met erg dicht bij elkaar. Ik zag in de replay dat je met de voorkant voorbij m'n achterwielen zat. Voor m'n gevoel (vanuit de cockpit gezien) zat je er nog niet helemaal naast en stuurde ik heel langzaam naar de rechterkant van de baan. We raakten elkaar waardoor ik Niels T niet kon ontwijken. Vervolgens reed jij weer tegen een slippende Niels T aan. Met een beetje mazzel had je 'm misschien nog kunnen ontwijken maar dat is achteraf makkelijk praten.
Ik denk dat als je de replay bekijkt tot de conclusie komt dat er absoluut geen opzet in het spel was.

Roy Visser
14 november 2008, 15:55
Ik denk dat als je de replay bekijkt tot de conclusie komt dat er absoluut geen opzet in het spel was.

opzet misschien niet, maar je hebt zeker geweten dat hij er naast zat, aangezien hij eerst vol in je spiegel zit (virtual) en je dan puur op snelheid passeert. Als je steven daar had laten leven had het veel schade gescheeld voor ongeveer 5 man. Ook vind ik persoonlijk dat je in het geval van niels tieman, zeker van te ver probeerde te komen, jouw voorwiel raakt niels achter zijn achterwiel.

Niels Draijer
14 november 2008, 16:51
opzet misschien niet, maar je hebt zeker geweten dat hij er naast zat, aangezien hij eerst vol in je spiegel zit (virtual) en je dan puur op snelheid passeert. Als je steven daar had laten leven had het veel schade gescheeld voor ongeveer 5 man. Ook vind ik persoonlijk dat je in het geval van niels tieman, zeker van te ver probeerde te komen, jouw voorwiel raakt niels achter zijn achterwiel.

Ben ik niet met je eens. De eerste race van p16 naar p4 en in de 2e race ook nog diverse acties. Volgens mij allemaal uit het boekje. Als je zoveel inhaalt zit er altijd wel een inhaalactie bij die wat minder schoon is. Die actie op Niels T is was misschien van te ver, maar ik beukte niet door en bleef verder aan de binnenkant van de bocht rijden zodat hij na die tik nog steeds voor me zat. Dit zijn gewoon race-incidentjes en andersom kreeg ik in Z'voort ook een tik op m'n achterwiel. Hier ging ik ook niet over zeiken en Niels T doet dat (vooralsnog) ook niet.
Er is wel degelijk verschil tussen een mislukte inhaalactie (van te ver) of als een kip zonder kop iemand van de baan rossen door bijvoorbeeld gigantisch je rempunt te missen.

Na nogmaals de replay te bekijken haalt Steven me niet in op snelheid. We blijven op dat moment precies even hard rijden. Tuurlijk kijk je niet uitgebreid in je mirror als je het rempunt nadert en ook concentreert op de wagen voor je. Het voorste puntje van Stevens bumper zat onder m'n deurklink. Nogmaals, voor m'n gevoel zat 'ie er niet helemaal naast. Dat is ook de reden dat ik licht naar rechts stuurde. Jij insinueert dat ik Steven niet heb laten leven en dat vind ik een sterk overtrokken mening. Daarbij had Steven ook nog ruimte zat aan de rechterkant. Dit soort dingen moeten niet opgeblazen worden. Volgens mij gebeuren er tijdens een race wel tig van dit soort dingen, het is tenslotte WTCC en daar wordt nu eenmaal geduwd en getrokken.
Voor de geïnteresseerden, Race 2 replay vanaf 5 minuut en 8 seconden.

Roy Visser
14 november 2008, 17:30
YouTube - DRTCC | Estoril Race2

steven zit eerst achter je en op een rechte stuk is er geen andere manier om naast iemand te komen op snelheid. Op het punt dat jullie elkaar raken gaan jullie even hard, maar ik blijf erbij dat je had kunnen weten dat steven er zit. Over het momentje met Niels T heb ik alleen gezegt dat je het van erg ver probeert (waar je vervolgens mee instemt) en "zeik" ik er niet over, wat ik overigens jammer vind dat je zo over mijn mening denkt. Er gebeurt gewoon erg veel in dat korte stukje, en dat kan je niet anders dan eens met me zijn.

Niels Draijer
14 november 2008, 17:36
YouTube - DRTCC | Estoril Race2 (http://nl.youtube.com/watch?v=B68O362bn_c)

steven zit eerst achter je en op een rechte stuk is er geen andere manier om naast iemand te komen op snelheid. Op het punt dat jullie elkaar raken gaan jullie even hard, maar ik blijf erbij dat je had kunnen weten dat steven er zit. Over het momentje met Niels T heb ik alleen gezegt dat je het van erg ver probeert (waar je vervolgens mee instemt) en "zeik" ik er niet over, wat ik overigens jammer vind dat je zo over mijn mening denkt. Er gebeurt gewoon erg veel in dat korte stukje, en dat kan je niet anders dan eens met me zijn.

Ik bedoelde niet dat jij zat te zeiken hoor Roy:laugh: Ik bedoelde meer dat Niels T niet "zeikt" over dit tikje en andersom ook niet. Kortom, had het beter even anders kunnen verwoorden. No offence!
By the way, thanks voor 't filmpie:thumbup:
In het eerste stuk pakt Steven meer snelheid de bocht uit maar hij gaat er niet voorbij op snelheid. Zijn neus zit halverwege mijn auto maar ik blijf erbij dat er rechts nog zat ruimte was. Mocht ik in zijn positie zitten en de auto voor me willen inhalen dan zou ik rechts van de baan gaan rijden en niet in het midden. Afijn. Dit is het laatste wat ik erover zeg. Ben alleen benieuwd naar Steven's mening. Hij is tenslotte degene die het meest verloren heeft en ikzelf ben er ook 3 plaatsen door verloren.

Roy Visser
14 november 2008, 17:44
np ;)

zolang er maar op een goede manier over dit soort dingetjes gediscussierd kan worden ben ik er alleen maar voorstander van :) Mijn suspension was trouwens ook Damaged, maar dat kun je ook wel verwachten na zon klapper.

Ralffoxx
14 november 2008, 18:58
Ik hou me rustig hierover. Na vorige keer dat ik bij F3000 beetje uitspatte.

Ik baalde goed ik vind zelf dat ik er genoeg naast zat en dat je dan niet effe zo als jij, kan verwachten dat ik ga remmen omdat jij naar rechts wilt. Dan probeer je me eigenlijk gewoon van de baan te duwen.
Ik wou eerst effe in replay bekijken hoe ver ik er werkelijk naast zat. Want als me neus nou net naast je zat ofzo... ok dan had ik waarschijnlijk wel ingehouden. Maar vind nu vanuit mijn standpunt dat je niet naar rechts had moeten gaan. Maar ok daar kunnen meningen in verschillen. Kostte toch wat mensen schade en posities. En ik baalde sterk want ik zat hele tijd achter jullie eigenlijk te wachten op een foutje van een van jullie 2. En nu zat ik zelf met de brokstukken aangezien toen je me raakte me wagen niet geweldig bestuurbaar was op effe die bocht nog goed te halen.

Uiteindelijk knalt Niels T. zijn wagen en Kelly zijn wagen tegen mij waardoor ik weer een zwieper kreeg en toen kwam Roy ook nog is binnen zetten. Gewoon een heel vervelend moment in de race.

Sander Hogendoorn
14 november 2008, 19:55
Mijn objectieve mening: neigt meer naar een race ongeval vind ik, waarbij Niels een beetje een onnodige beweging naar rechts maakt, kan gebeuren.

Robert Saalmink
14 november 2008, 22:14
Net even race 1 teruggekeken. Toch wel een mooi gevecht met Bram VDS :) super! Wel jammer dat het niet beloond werd met een top tien plekje.

Niels Draijer
14 november 2008, 22:30
Ik hou me rustig hierover. Na vorige keer dat ik bij F3000 beetje uitspatte.

Ik baalde goed ik vind zelf dat ik er genoeg naast zat en dat je dan niet effe zo als jij, kan verwachten dat ik ga remmen omdat jij naar rechts wilt. Dan probeer je me eigenlijk gewoon van de baan te duwen.
Ik wou eerst effe in replay bekijken hoe ver ik er werkelijk naast zat. Want als me neus nou net naast je zat ofzo... ok dan had ik waarschijnlijk wel ingehouden. Maar vind nu vanuit mijn standpunt dat je niet naar rechts had moeten gaan. Maar ok daar kunnen meningen in verschillen. Kostte toch wat mensen schade en posities. En ik baalde sterk want ik zat hele tijd achter jullie eigenlijk te wachten op een foutje van een van jullie 2. En nu zat ik zelf met de brokstukken aangezien toen je me raakte me wagen niet geweldig bestuurbaar was op effe die bocht nog goed te halen.

Uiteindelijk knalt Niels T. zijn wagen en Kelly zijn wagen tegen mij waardoor ik weer een zwieper kreeg en toen kwam Roy ook nog is binnen zetten. Gewoon een heel vervelend moment in de race.

Steven, ik begrijp dat je een beetje kwaad bent. Ik ben niet met je eens dat ik je van de baan rijd. Daarvoor reed ik te langzaam naar rechts en zat er nog te veel ruimte aan jouw rechterkant. Desalniettemin zijn we beide plekken verloren hetgeen niet mijn bedoeling is geweest. Sorry daarvoor. Tot in Monza :)

Ralffoxx
14 november 2008, 23:18
Lol. Het heeft geen zin om wellus niettus verhaaltje hier op te gaan hangen. Gewoon niet meer laten gebeuren en uitkijken waar iedereen rondom je zit. Zoals in mijn geval zat Kelly binnen een seconde dan moet ik ook opletten met elke actie die ik voor me wil inzetten of. Zo zie ik het en daar vroeg je toch naar? hoe ik het zag? Dus je verdedigen hoeft niet Niels. We zijn alleen het niet eens. Maar dat mag. Anders zou de wereld maar saai wezen als iedereen het met elkaar eens zouden zijn. Maar goed succes in Monza allen.

Mark B
14 november 2008, 23:30
edit:

oops... :D

Ralffoxx
14 november 2008, 23:42
Welk lul verhaal heb je het over? Mark lees alles is goed na. Topic heet toch Estoril? dan hebben we het toch ook over die race? lul verhalen doen we wel in overige :P.

Korte samenvatting van mijn race. Geweldig en klote.

Ferroeni
17 november 2008, 23:07
Hierbij nog wat sfeerplaatjes van Estoril:

http://roen.nerdnet.nl/drtcc/estoril/01.jpg

http://roen.nerdnet.nl/drtcc/estoril/02.jpg

http://roen.nerdnet.nl/drtcc/estoril/03.jpg

http://roen.nerdnet.nl/drtcc/estoril/04.jpg

http://roen.nerdnet.nl/drtcc/estoril/05.jpg

http://roen.nerdnet.nl/drtcc/estoril/06.jpg

http://roen.nerdnet.nl/drtcc/estoril/07.jpg

http://roen.nerdnet.nl/drtcc/estoril/08.jpg

Ralffoxx
24 november 2008, 18:26
2.Niels Draijer | Steven Voss | Niels Tieman & andere coureurs
Moment van replay: Race2 469.99
Strafmaat: Waarschuwing voor Niels Draijer en Steven Voss.
Reden: Elkaar geen ruimte gunnen in het gevecht met nadelige gevolgen voor meerdere deelnemers.

Effe kleine reactie hierop.
Ik moet dus volgende keer als ik iemand in ga halen aan de andere kant van de baan gaan rijden.
Aangezien die gene voor me blind kan zijn en geen spiegels heeft dus zo effe een beweging naar mij toe kan maken waar ik verplicht ruimte voor moet geven aangezien ik blijkbaar hem niet al naast zijn auto had zitten?!?

3. Jerry van Sinderen | Jaap Kleijn
Moment van replay: Race1 176.79
Strafmaat: Waarschuwing voor Jerry van Sinderen.
Reden: Het veroorzaken van een ongeluk, na herhaaldelijk te zijn gewezen op de gevaren.

En hierover vind ik dit een waarschuwing een beetje aan de lage kant. Vooral aangezien hij er bijna geen nadeel bij gehad heeft en Jaap totaal zijn race verneukt heeft om het maar grof weg te zeggen.

Grote nadeel is natuurlijk dat in het spel de wagens lang niet zo snel kapot gaan als in het echt.
Maar ik zie me al dat ze een rookie bij WTCC hebben rijden en die tikt iemand er af... ow och het is zijn 3e race laat hem toch geef hem een waarschuwing doet ie het vast niet weer... god...

Snap dat je het gezellig wilt houden maar een fout is een fout.

Bramzel
24 november 2008, 18:34
Effe kleine reactie hierop.
Ik moet dus volgende keer als ik iemand in ga halen aan de andere kant van de baan gaan rijden.
Aangezien die gene voor me blind kan zijn en geen spiegels heeft dus zo effe een beweging naar mij toe kan maken waar ik verplicht ruimte voor moet geven aangezien ik blijkbaar hem niet al naast zijn auto had zitten?!?

Niels had niet naar rechts hoeven komen, maar jij had de aanraking ook kunnen voorkomen door nog iets verder naar rechts te gaan. Je had nog 1,5m aan de rechterkant, maar je koos er voor om hem te laten staan. Niels zijn actie kon netter, maar jouw reactie op die actie ook.

Het gaat allemaal om leven en laten leven. In dit geval kon dat van beide kanten beter, en daarom dus de waarschuwing.

En hierover vind ik dit een waarschuwing een beetje aan de lage kant. Vooral aangezien hij er bijna geen nadeel bij gehad heeft en Jaap totaal zijn race verneukt heeft om het maar grof weg te zeggen.

Grote nadeel is natuurlijk dat in het spel de wagens lang niet zo snel kapot gaan als in het echt.
Maar ik zie me al dat ze een rookie bij WTCC hebben rijden en die tikt iemand er af... ow och het is zijn 3e race laat hem toch geef hem een waarschuwing doet ie het vast niet weer... god...

Dat mag je vinden. Wij delen je mening hierin echter niet, de straf is zoals hij is.

Ralffoxx
24 november 2008, 18:36
Nou ik vind gewoon dat Niels had moeten kijken... als je de hele race bekijkt zie je dat ik overal netjes in hou. Dus ik word gewaarschuwd omdat een andere niet uit kijkt... geweldig dit ...

En over Jerry die gast is al 100x gewaarschuwd en nog gebeurt het heel zwak.

Bramzel
24 november 2008, 18:39
Nou ik vind gewoon dat Niels had moeten kijken... als je de hele race bekijkt zie je dat ik overal netjes in hou. Dus ik word gewaarschuwd omdat een andere niet uit kijkt... geweldig dit ...

Nee Steven, je wordt niet gewaarschuwd omdat een ander niet uitkijkt, lees mijn post nog maar eens.

En over Jerry die gast is al 100x gewaarschuwd en nog gebeurt het heel zwak.

Hij heeft een officiele waarschuwing daarvoor te pakken, en daar is de kous mee af.

Tot slot wil ik je vriendelijk verzoeken wat minder opgefokt te doen, dat is nergens voor nodig.

Bram Van Der Stichelen
24 november 2008, 18:47
inderdaad. Je komt enorm grof over tegenover Jerry, en dat is niet echt 'profesioneel'. Alsof jij nog nooit fouten hebt begaan. De Chicane is nu eenmaal een lastige bocht, en soms gebeuren er nu eenmaal ongelukken. Ik zeg niet dat jerry in de fout ging, maar de manier waarop jij er op ingaat is echt onnodig.

Ralffoxx
24 november 2008, 18:56
Gewoon heel jammer dat iemand goed doet in de Q de dupe word van iemand die elke keer zelfde fout maakt. En daardoor de andere met punten ziet vertekken zonder dat daar maar word ingegrepen.
Dat vind ik gewoon heel erg jammer.
Jaap zat met de brokken en Jerry kon lekker door... Dus als je zo je rijders behandelt vind ik heel unfair zou ik maar zeggen.

Mark B
24 november 2008, 19:07
*case closed*

Bespreek dit ff lekker onderling en niet op het forum...
Neem een voorbeeld aan de ZAC heren.... wat een gedoe zeg.

Atreidez
24 november 2008, 19:14
Ik heb nog geen waarschuwing, dus dat betekent dat ik 1 joker heb om iemand eraf te rammen. Handig om te weten.

Niels Draijer
24 november 2008, 19:16
Mensen,

Ik ga mijn eerste mening bijstellen. Ik heb even de replays van Zandvoort en Brands Hatch teruggekeken. Beetje de gevechten gevolgd etc. Nu kan ik wel meer dan 10 voorbeelden noemen waarbij er meer contact was tussen twee DRTCC-wagens. Ik vind daarom de waarschuwing die wij (ik heb het even over Steven en ikzelf) gewoon niet in lijn met wat zich eerder heeft afgespeeld. Beide auto's (ik vind mezelf meer "schuldig" dan Steven by the way...) zijn er niet beter op geworden en er was geen opzet in het spel (anders had ik 'm wel hard naar rechts geramd ofzo).
Voor mijn gevoel neigt dit een beetje naar de FIA. Hiermee wil ik zeggen dat er niet consequent wordt gewaarschuwd danwel bestraft. Als het op deze voet doorgaat dan denk ik er over om dit DRTCC seizoen niet meer af te maken en me uit de uitslag te laten verwijderen.
En nogmaals, dat Steven hiervoor een waarschuwing krijgt is gewoon grote, grote, grote onzin.

Dus, mijn voorstel zou zijn om bij twijfelgevallen dit voor te leggen aan een jury van 3 man i.p.v. 1. Dit geldt overigens niet alleen voor het DRTCC, maar ook voor de rest van de leagues.

Roy Visser
24 november 2008, 19:32
Ik heb nog geen waarschuwing, dus dat betekent dat ik 1 joker heb om iemand eraf te rammen. Handig om te weten.

Jammer dat je het respect van anderen wat je hebt opgebouwt door fair te racen, door 1 comment in 1 keer doorspoelt.

Overigens, er staat een bijzonder grote straf op iemand intentioneel van de baan af te rossen, dus laat dat maar uit je hoofd

Mensen,

Ik ga mijn eerste mening bijstellen. Ik heb even de replays van Zandvoort en Brands Hatch teruggekeken. Beetje de gevechten gevolgd etc. Nu kan ik wel meer dan 10 voorbeelden noemen waarbij er meer contact was tussen twee DRTCC-wagens. Ik vind daarom de waarschuwing die wij (ik heb het even over Steven en ikzelf) gewoon niet in lijn met wat zich eerder heeft afgespeeld. Beide auto's (ik vind mezelf meer "schuldig" dan Steven by the way...) zijn er niet beter op geworden en er was geen opzet in het spel (anders had ik 'm wel hard naar rechts geramd ofzo).
Voor mijn gevoel neigt dit een beetje naar de FIA. Hiermee wil ik zeggen dat er niet consequent wordt gewaarschuwd danwel bestraft. Als het op deze voet doorgaat dan denk ik er over om dit DRTCC seizoen niet meer af te maken en me uit de uitslag te laten verwijderen.
En nogmaals, dat Steven hiervoor een waarschuwing krijgt is gewoon grote, grote, grote onzin.

Dus, mijn voorstel zou zijn om bij twijfelgevallen dit voor te leggen aan een jury van 3 man i.p.v. 1. Dit geldt overigens niet alleen voor het DRTCC, maar ook voor de rest van de leagues.

Als je al totaal niet weet hoe er binnen de DRNL organisatie om gegaan word met dit soort situaties, dan vind ik dat je helemaal geen mening mag geven. Die jongens kijken namelijk vrijwel alle voorvallen ALLEMAAL waarna er na LANG overleg een oplossing uit komt rollen. Hoe kom je er in godesnaam op dat het door 1 iemand beslist word?

en ja er worden nu pas met waarschuwingen gegooid, wat me vrij logisch lijkt, zandvoort was de eerste race, waar iedereen een beetje zijn ritme moet vinden, Brands Hatch was de tweede race, waar al duidelijk werd dat iedereen een stuk "lakser" en riskanter werd, maar dit had ook aan het circuit kunnen liggen, dus dan kijk je wat er zich in de 3e race op een ruim circuit afspeelt, en het feit blijft dat het al ruwer word op de baan. Tijd om daar wat aan te doen, en dus met waarschuwingen te komen om iedereen even aan te scherpen.

Dat iedereen hier zo enorm tegen de beslissing van de organisatie ingaat, en ontzettend opgefokt en raar reageerd, stelt me zwaar teleur, ik dacht dat we hier met een aantal serieuse racers rondrijden, maar mensen die reageren met "o dan kan ik zelf nog wel iemand van de baan af rossen" of "ik stap uit de DRTCC", dat vind ik echt getuigen van onprofesionaliteit van de RIJDERS kant. De organisatie heeft in mijn ogen nog nooit wat fout besloten, en ook ik ben niet altijd even blij geweest met de uitslag, maar ik weet gewoon na ruim 5 jaar dat de jongens/mannen altijd een ZEER goede reden hebben om waarschuwingen of een oplossing te geven.

veel profesioneler vind je niet in nederland, en ik durf te wedden daarbuiten ook niet. En ik heb "my fair share" gezien aan leagues.

Federici
24 november 2008, 19:33

Moet hier stiekem toch om lachen :surrender::laugh:

Bram Van Der Stichelen
24 november 2008, 19:37
Moet hier stiekem toch om lachen :surrender::laugh:

Ik niet. Komt enorm kinderachtig over.
ROy heeft 100% gelijk.

Bram Kocken
24 november 2008, 19:38
*case closed*

Bespreek dit ff lekker onderling en niet op het forum...
Neem een voorbeeld aan de ZAC heren.... wat een gedoe zeg.

Sluit zich hierbij aan...

Ga effe lopen zaniken over wat jij wel/niet vind... Race-incidenten gebeuren, er is een organisatie die hiernaar kijkt en doet wat ze vind dat nodig wordt geacht.

Het laatste wat ik erover ga zeggen: Blijkbaar zijn er mensen hier die het gevoel hebben dat ze benadeeld worden bij incidenten on track.
Misschien is het pech, maar als je al 3 races betrokken bent bij incidenten, kán het 3x pure pech zijn, maar het kan ook zijn dat je zelf wat meer je grenzen moet kennen.
En ik heb nu al een paar heren gezien die hier een goed voorbeeld van zijn (afgelopen DRTCC/FPL-races), dus hun grenzen dus hebben leren kennen en daarbinnen blijven.

Niels Draijer
24 november 2008, 19:45
Jammer dat je het respect van anderen wat je hebt opgebouwt door fair te racen, door 1 comment in 1 keer doorspoelt.

Overigens, er staat een bijzonder grote straf op iemand intentioneel van de baan af te rossen, dus laat dat maar uit je hoofd

Als je al totaal niet weet hoe er binnen de DRNL organisatie om gegaan word met dit soort situaties, dan vind ik dat je helemaal geen mening mag geven. Die jongens kijken namelijk vrijwel alle voorvallen ALLEMAAL waarna er na LANG overleg een oplossing uit komt rollen. Hoe kom je er in godesnaam op dat het door 1 iemand beslist word?

en ja er worden nu pas met waarschuwingen gegooid, wat me vrij logisch lijkt, zandvoort was de eerste race, waar iedereen een beetje zijn ritme moet vinden, Brands Hatch was de tweede race, waar al duidelijk werd dat iedereen een stuk "lakser" en riskanter werd, maar dit had ook aan het circuit kunnen liggen, dus dan kijk je wat er zich in de 3e race op een ruim circuit afspeelt, en het feit blijft dat het al ruwer word op de baan. Tijd om daar wat aan te doen, en dus met waarschuwingen te komen om iedereen even aan te scherpen.

Dat iedereen hier zo enorm tegen de beslissing van de organisatie ingaat, en ontzettend opgefokt en raar reageerd, stelt me zwaar teleur, ik dacht dat we hier met een aantal serieuse racers rondrijden, maar mensen die reageren met "o dan kan ik zelf nog wel iemand van de baan af rossen" of "ik stap uit de DRTCC", dat vind ik echt getuigen van onprofesionaliteit van de RIJDERS kant. De organisatie heeft in mijn ogen nog nooit wat fout besloten, en ook ik ben niet altijd even blij geweest met de uitslag, maar ik weet gewoon na ruim 5 jaar dat de jongens/mannen altijd een ZEER goede reden hebben om waarschuwingen of een oplossing te geven.

veel profesioneler vind je niet in nederland, en ik durf te wedden daarbuiten ook niet. En ik heb "my fair share" gezien aan leagues.

Ik denk overigens dat Altreidez een geintje maakte met zijn opmerking hoor...maar ik kan het mis hebben.

Afijn, ik dacht dat één iemand de straffen uitdeelde. Waarom? Dat is vrij simpel. Het lijkt me stug dat meerdere mensen vinden dat Steven nota bene een waarschuwing krijgt....
Overigens vind ik het niet logisch dat er nu pas waarschuwingen worden uitgedeeld. Regels zijn regels. Als iemand in Z'voort of BH te ver ging dan moet de organisatie die persoon er meteen op aanspreken. Om dit pas na 3 races te doen is gewoon niet logisch. Ik heb gevallen gezien waarbij de ene auto een ander zowat torpedeerde....
Onprofessionaliteit van rijderskant is jouw mening. Die mening deel ik absoluut niet. Er moet eerlijk worden bestraft. Zolang mij (ons) niet bekend is hoe er met eventuele straffen/waarschuwingen wordt omgegaan blijf ik bij mijn mening.

Overigens heb ik al meerdere malen gezegd dat ik de organisatie fantastisch vind. De servers, de livery's en al dat soort dingen zijn puik geregeld. Vandaar dat ik ook gekozen heb voor deze community. Echter, ik mag mijn mening kenbaar maken, net als iedereen op dit forum. Misschien een idee om een aparte thread te openen met waarschuwingen/straffen zodat iedereen mee kan lezen hoe en waarom er wordt bestraft.

Bram Kocken
24 november 2008, 19:46
Ik denk overigens dat Altreidez een geintje maakte met zijn opmerking hoor...maar ik kan het mis hebben.Beetje misplaatst en slecht getimed imo...

Atreidez
24 november 2008, 19:48

Waarschuwingen zijn voor dingen die niet goed omschreven staan in het regelement, waar er een onduidelijkheid is of aan te nemen valt dat een team/coureur het verkeerd geinterpreteerd heeft. Het regelement zelf is al een waarschuwing waarin duidelijk staat omschreven, in mijn geval dan, dat als een vermijdbaar ongeluk veroorzaakt wordt daar een straf aan hangt.

Overigens waren het ingediende protesten. De organisatie heeft dit niet uit zichzelf naar voren gebracht. Dat er in de eerste races geen protesten zijn geweest is mooi, al was t in sommige situaties verwonderlijk.

Niels Draijer
24 november 2008, 19:51
Waarschuwingen zijn voor dingen die niet goed omschreven staan in het regelement, waar er een onduidelijkheid is of aan te nemen valt dat een team/coureur het verkeerd geinterpreteerd heeft. Het regelement zelf is al een waarschuwing waarin duidelijk staat omschreven, in mijn geval dan, dat als een vermijdbaar ongeluk veroorzaakt wordt daar een straf aan hangt.

Overigens waren het ingediende protesten. De organisatie heeft dit niet uit zichzelf naar voren gebracht. Dat er in de eerste races geen protesten zijn geweest is mooi, al was t in sommige situaties verwonderlijk.

Maak die ingediende protesten dan inzichtelijk voor de rest. Stuk leuker dan na 1,5 week te lezen dat je ineens een waarschuwing aan je broek hebt hangen:)

Atreidez
24 november 2008, 19:56
In het regelement staat dat dat ook zou moeten gebeuren inclusief overleg tussen betrokkenen, of ik zou er iig email over moeten krijgen. Ik ben net zo verbaast als jou dat ik ze alleen in dat topic heb zien verschijnen nu :)

Mark B

Hola hola..... deze jongen heeft niks ingezonden hoor. Heb het met Bram besproken en daar was voor mij de kous van af..... kan je misschien als voorbeeld gebruiken.

Bramzel
Afijn, ik dacht dat één iemand de straffen uitdeelde. Waarom? Dat is vrij simpel. Het lijkt me stug dat meerdere mensen vinden dat Steven nota bene een waarschuwing krijgt....

Toch apart dat we het er als organisatie unaniem over eens waren dan :)

Overigens vind ik het niet logisch dat er nu pas waarschuwingen worden uitgedeeld. Regels zijn regels. Als iemand in Z'voort of BH te ver ging dan moet de organisatie die persoon er meteen op aanspreken. Om dit pas na 3 races te doen is gewoon niet logisch. Ik heb gevallen gezien waarbij de ene auto een ander zowat torpedeerde....

Wees wel even realistisch a.u.b. Er is per league 1 organisator. Dit organiseren gebeurt in onze vrije tijd. Wat jij dus wilt is dat die ene persoon elke rijder zijn hele race gaat bekijken. Oftwel na 1 DRTCC race 24x2=48x de hele replay van voor tot achter analyseerd. Niet echt realistisch, ik hoop dat je dat ook zelf in ziet.

De organisator neemt de replay in grote lijnen door, en let extra goed op op het forum/msn/teamspeak of er nog incidenten zijn geweest waar ophef over is. Eventuele twijfelpunten en klachten worden op het besloten forumdeel voor de 'Race-commissarisen' geplaatst, waarna de hele organisatie daar even naar kijkt en er vervolgens een besluit genomen word. Normaal gesproken word elke klacht dus uitgebreid besproken door Niels, Robert, Emile Tjerk en mijzelf. En trust me, daar zitten pittige discussies bij, maar aan het eind zijn we het wel allemaal eens.

Er zullen ongetwijfeld een hoop gevallen geweest zijn waarbij misschien een straf op zijn plaats zou zijn geweest. Sommige hebben we gemist, sommige werden door de rijders beschouwd als raceindicidenten en al lang uitgesproken, sommige kregen het voordeel van de twijfel, etc. Wij zijn ook niet perfect. Maar het gaat al seizoenen lang prima op de manier waar op we het doen. Dat jullie het daar als gebeten honden niet mee eens zijn kan ik me voorstellen gezien de huidige situatie, maar dat is voor ons geen reden om iets te veranderen.

Maak die ingediende protesten dan inzichtelijk voor de rest. Stuk leuker dan na 1,5 week te lezen dat je ineens een waarschuwing aan je broek hebt hangen:)

Dit is een fout van onze kant, waarvoor excuses. Normaal word via de mail hoor en wederhoor toegepast en worden de betrokken personen van te voren op de hoogte gesteld van de straffen. Door een miscommunicatie is dat nu niet gebeurt, wat niet weer zal voorkomen.

Niels Draijer
24 november 2008, 20:18
Toch apart dat we het er als organisatie unaniem over eens waren dan :)

Wees wel even realistisch a.u.b. Er is per league 1 organisator. Dit organiseren gebeurt in onze vrije tijd. Wat jij dus wilt is dat die ene persoon elke rijder zijn hele race gaat bekijken. Oftwel na 1 DRTCC race 24x2=48x de hele replay van voor tot achter analyseerd. Niet echt realistisch, ik hoop dat je dat ook zelf in ziet.

De organisator neemt de replay in grote lijnen door, en let extra goed op op het forum/msn/teamspeak of er nog incidenten zijn geweest waar ophef over is. Eventuele twijfelpunten en klachten worden op het besloten forumdeel voor de 'Race-commissarisen' geplaatst, waarna de hele organisatie daar even naar kijkt en er vervolgens een besluit genomen word. Normaal gesproken word elke klacht dus uitgebreid besproken door Niels, Robert, Emile Tjerk en mijzelf. En trust me, daar zitten pittige discussies bij, maar aan het eind zijn we het wel allemaal eens.

Er zullen ongetwijfeld een hoop gevallen geweest zijn waarbij misschien een straf op zijn plaats zou zijn geweest. Sommige hebben we gemist, sommige werden door de rijders beschouwd als raceindicidenten en al lang uitgesproken, sommige kregen het voordeel van de twijfel, etc. Wij zijn ook niet perfect. Maar het gaat al seizoenen lang prima op de manier waar op we het doen. Dat jullie het daar als gebeten honden niet mee eens zijn kan ik me voorstellen gezien de huidige situatie, maar dat is voor ons geen reden om iets te veranderen.

Dit is een fout van onze kant, waarvoor excuses. Normaal word via de mail hoor en wederhoor toegepast en worden de betrokken personen van te voren op de hoogte gesteld van de straffen. Door een miscommunicatie is dat nu niet gebeurt, wat niet weer zal voorkomen.

Deze verklaring is voor mij duidelijk.
Thanks daarvoor.

Van mijn kant ook excuses, ik had niet moeten veronderstellen dat één persoon dit beslist.

Btw, ik bedoelde niet dat één persoon de hele wedstrijd moet bekijken;). Als er een incident was gaat er een mailtje naar de organisator van die league. Diegene kijkt de replay en dit wordt gemeld in een aparte thread. Nu lees ik dat dat eigenlijk al gebeurd al is het in een besloten deel.

Bramzel
24 november 2008, 20:23
No problemo, ben blij dat je het zo opvat en dat we dingen wat duidelijker hebben kunnen maken :)

Marc Vos
24 november 2008, 21:37
Laten we niet vergeten dat het om een spel gaat, en dat we er met z'n allen zoveel mogelijk plezier uit proberen te halen. ;)

Maik Peters
24 november 2008, 22:27
Tipje voor het melden van eventuele incidenten.

Wie met wie (of meerdere)
Welke race (1 of 2)
Welk tijdstip (indicate ietsje voor het incident ietjes na)
Kleine omschrijving (hoe of wat)

Maar verwacht niet van wie dan ook dat diegene de hele race van voor tot achter / achter tot voren gaat bekijken en nog een keer met race 2.

Hierbij mijn aandeel omtrent aanleveren van juiste informatie / indicatie van mogelijke raceincidenten.

Dit maakt het voor iedereen niet altijd leuker, maar wel makkelijker!

Maik Peters
24 november 2008, 22:32
Iets van hele andere oorde. :)

Een terugblik op Estoril

Ik begrijp dat je/jullie het erg druk hebben, maar ik vind die stukjes (DRTCC/ZAC) erg leuk om te lezen en was benieuwd wanneer we mogelijk het stukje van Estoril mogen verwachten.

~Keep up the Good Work~

Robert Saalmink
24 november 2008, 22:58
Alles is al gezegd eigenlijk. Zo'n replay analyseren voor bijv. een ZAC race kost je al snel een uur of meer. En dan weet je gewoon dat je niet alles hebt kunnen zien, en op zo'n moment ben je afhankelijk van signalen om je heen, en de protesten. Vooral de protesten zijn gewoon een prima middel die in de ZAC goed werken (praktijkervaring). Denk je dat je onrechtmatig bent aangepakt door een mede-deelnemer tijdens een race? Mailtje aan de organisatie (pas de dag na de race he ;)) en dan kijken we ernaar. Niet voor elk duwtje gaan mailen natuurlijk. Keyword is inderdaad WE, hoewel de dagelijkse organisatie van een league in handen is van 1 persoon, handelen we de straffen altijd keurig in een commissie af.

Tipje voor het melden van eventuele incidenten.

Wie met wie (of meerdere)
Welke race (1 of 2)
Welk tijdstip (indicate ietsje voor het incident ietjes na)
Kleine omschrijving (hoe of wat)

Maar verwacht niet van wie dan ook dat diegene de hele race van voor tot achter / achter tot voren gaat bekijken en nog een keer met race 2.

Hierbij mijn aandeel omtrent aanleveren van juiste informatie / indicatie van mogelijke raceincidenten.

Dit maakt het voor iedereen niet altijd leuker, maar wel makkelijker!

In de reglementen staat precies hoe je een protest moet aanmelden, maar toch bedankt ;)

Niels Tieman
25 november 2008, 01:17
Iets van hele andere oorde. :)

Een terugblik op Estoril

Ik begrijp dat je/jullie het erg druk hebben, maar ik vind die stukjes (DRTCC/ZAC) erg leuk om te lezen en was benieuwd wanneer we mogelijk het stukje van Estoril mogen verwachten.

~Keep up the Good Work~

Het probleem zat hem in de tijd. Ik had het vorige week goed druk en helaas heb het complete weekend en vandaag op bed gelegen ivm de griep. :(

nieuwe reglement

Er zijn een aantal redenen voor het veranderen van deze regels. Een van deze redenen is het in- en uitloggen van deelnemers die hun instellingen nog moeten veranderen tijdens de kwalificitie. Het zorgt zo nu en dan voor lag voor bepaalde deelnemers wat we willen voorkomen.

Ook bij het verlaten via een error-/dumpfile is kwalificeren is het niet toegestaan om opnieuw te kwalificeren.

Maik Peters
25 november 2008, 09:47
Ik neem je het ook helemaal niet kwalijk :)

De reglementen waren mij even ontschoten, maar ik dacht laat ik het maar melden en mogelijk dat men zelf een conclusie kan trekken hoe het geheel in zijn werking gaat.

Maar het is gezond dat er gepraat / gediscussieerd wordt, maar we moeten wel redelijk blijven. :)

~Keep it Roling~

Niels Tieman
27 november 2008, 18:21
Verslag over Estoril staat online!

Maik Peters
27 november 2008, 18:56
Dat ziet er leuk uit man!

Mis nog wel een paar dingen :D, maar dat mag de pret niet drukken.
Leuk verslagje en tot vanavond!