View Full Version : [ZAC5] Ronde 2: Brno, Tsjechie 16|11|08
Robert Saalmink
10 november 2008, 10:07
[spacer]
[logo_zac5]
Mogelijk gemaakt door:
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logo_camerakoning.jpg (http://www.camerakoning.nl)
[spacer]
ZAC5 | RONDE 2 | BRNO, TJECHIE
[spacer]
Inleiding
De kop is eraf, met twee verrassende winnaars in de vorm van Mark Schuttenhelm en Paulpeter Kroon in Barcelona. Inmiddels zijn de trucks weer geladen en is de stoet op weg naar het tweede circuit op de agenda: Brno in Tjechie. Dit kenmerkende circuit heeft van alles in zich, met een paar lastige off-camber bochten en die snelle eerste bocht.
In de ZAC3 hadden we hier de eerste drie in de CUP600 binnen een halve seconde, in de ZAC4 was het Alex Ott die met overmacht won. Kan Mark de Lister hier weer als eerste over de streep sturen? Kan Paulpeter Roy weer achter zich houden? Of komt de dreiging deze race uit een andere hoek?
[spacer]
Circuit
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_brno.jpg
Na start finish gaan we door een lange en hobbelige 180 graden bocht een ander recht stuk op. Hierna volgt een relatief snelle linkerbocht, en een wat krappere rechterbocht die enigszins off-camber ligt en dus tricky kan zijn. Daarna volgt een krappe dubbele rechter, en een krappe linker. Hierna gaat het via een net zo krappe linkerbocht naar een rechterbocht waarin het belangrijk is om veel snelheid mee te nemen het rechte stuk op. via een redelijk vlotte rechterbocht gaat het sterk heuvelop met een chicane, een recht stuk en uiteindelijk een blinde linkerbocht die weer bepaalt hoeveel snelheid je uiteindelijk start finish mee op zult nemen.
[spacer]
Weersbericht
http://www.digitalracing.nl/zac5/weerbericht_brno_forum.jpg
[spacer]
Uitslagen
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081116_brno/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081116_brno/20081116_zac5_brno.rar)
[spacer]
Links
Reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/11-.html)
Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Carset Patch v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Brno circuit officiële website (http://www.automotodrombrno.cz)
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
10 november 2008, 10:07
Deelnemerslijst ZAC5 Ronde 2: Brno, Tjechie
CUP600
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto|Afgemeld
1|Ultimatecarpage.competition|Danny Kappen|Maserati MC12|
2|Ultimatecarpage.competition|Kim van der Stichelen|Maserati MC12|
5|Dynamic Motorsports|Marcel Groen|Corvette C6R|
6|Dynamic Motorsports|René Venderbosch|Corvette C6R|
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Ferrari 575 GTC|
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Ferrari 575 GTC|
9|Supervise Racing|Ludo Bleys|Corvette C6R|
14|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|Ferrari 575 GTC|
24|Skin Sense Racing|Fabian de Jong|Aston Martin DBR9|
25|Skin Sense Racing|John Vissers|Aston Martin DBR9|
30|Split Second Racing|Dennis Gerressen|Aston Martin DBR9|
49|Le Coq Sportif Racing|Mark Schuttenhelm|Lister Storm|
CUP400
51|Ultimatecarpage.competition|Jeroen Ursem|BMW M3 GTR|
52|Ultimatecarpage.competition|Roy Visser|BMW M3 GTR|
55|Supervise Racing|Emile van der Stel|Porsche 997 GT3 RSR|
56|Supervise Racing|Chris Zijlstra|Porsche 997 GT3 RSR|
57|WolnerGP|Angelo Wolner|Porsche 997 GT3 RSR|
58|WolnerGP|Koos de Boer|Porsche 997 GT3 RSR|Afgemeld
63|TCF Racing|Michel Hekking|Ferrari F430|
64|TCF Racing|Dick Bos|Ferrari F430|
66|SimTech Racing|Peter van de Kolk|Ferrari F430|
67|SimTech Racing|Mathijs Twisk|Ferrari F430|Afgemeld
69|D.A.R.|Dennis Asselbergs|Porsche 997 GT3 RSR|
74|Dynamic Motorsports|Guyon Waltmans|Porsche 997 GT3 RSR|
75|Dynamic Motorsports|Bram Knot|Porsche 997 GT3 RSR|Afgemeld
86|Team DigitalRacing|Paulpeter Kroon|Porsche 997 GT3 RSR|
87|Team DigitalRacing|Mark Bentvelzen|Porsche 997 GT3 RSR|
88|Bandit Racing|Wouter Melissen|BMW M3 GTR|
RESERVELIJST
10|Supervise Racing|Eric Linssen|Corvette C6R|Kan meedoen
15|Squadra Corse Digitali|Bram van der Stichelen|Ferrari 575 GTC|Kan meedoen
22|Jungletrain Racing|Joost van den Heuvel|Maserati MC12|Kan meedoen
99|R-Force 1-6|Alex Ott|Porsche 997 GT3 RSR|
28|Dutch Berserks|Steven Gabriel|Corvette C6R|
61|Team DRR|Ruben de Ruijter|BMW M3 GTR|
60|Team Ultimatecarpage.com|Maik Peters|BMW M3 GTR|
Wanneer vaste deelnemers zich zonder afmelden niet laten zien op race-day, worden deze na twee van dit soort gevallen op de reservelijst geplaatst. Een reserverijder wordt dan doorgeschoven naar de vaste lijst.
Zodra er afmeldingen zijn, krijgt de reserverijder die aan de beurt is, een bericht per e-mail dat hij kan deelnemen. Reserverijders krijgen wel altijd de nieuwsbrief, zodat ze altijd in het bezit zijn van het wachtwoord e.d.
Fabian de Jong
10 november 2008, 11:08
Nou het oefenen is alweer begonnen :)
Zal wel weer net zo close worden als op Barcelona.
Heb er zin in!
Bram Van Der Stichelen
10 november 2008, 12:05
Gisteren toch al wat op Brno geoefend aangezien ik veronderstel dat ik hier aan mee zal kunnen doen. Circuit zelf valt goed mee, ik vind het alleszins toffer toen dan vroeger. Ligt misschien aan de wagen. Tijden moeten wel nog heel wat sneller, maar ik heb er nog een weekje tijd voor :)
Robert Saalmink
10 november 2008, 12:14
Het zou niet de eerste keer zijn dat we een race zonder afmeldingen kennen Bram ;) maar oefenen is altijd goed, ook als reserverijder kun je op het laatste moment worden opgeroepen en dan is het lekker als je wat oefening hebt gehad.
Bram Van Der Stichelen
10 november 2008, 12:16
Het zou niet de eerste keer zijn dat we een race zonder afmeldingen kennen Bram ;) maar oefenen is altijd goed, ook als reserverijder kun je op het laatste moment worden opgeroepen en dan is het lekker als je wat oefening hebt gehad.
Een beetje optimisme kan nooit kwaad :p
Maik Peters
10 november 2008, 13:00
Een beetje optimisme kan nooit kwaad :p
Dat heb ik inderdaad ook geleerd :D, maar het is ook de manier waarop je ermee omgaat :D
Heb ik ook iets in geleerd.
Ik ga wel oefenen, maar nu ik 7de sta ben ik nu wel heel erg bang dat ik mogelijk niet mee zou kunnen doen. MAAR! je weet maar nooit. :thumbup:
Dennis
10 november 2008, 17:08
oh... aanstaande zondag al weer. Dacht pas de week erop, dat wordt dan vanavond gelijk maar goed oefenen. Maar slechter dan Barca kan het toch niet :P
Federici
10 november 2008, 17:22
Kleine thuiswedstrijd voor mij! :D
ps. het is Tsjechië.
Marcel Groen
10 november 2008, 20:11
:blink: 16-11, dat is rap, ff flink pitstops gaan oefenen.. :D
Fabian de Jong
10 november 2008, 20:15
:blink: 16-11, dat is rap, ff flink pitstops gaan oefenen.. :D
Lol, mijn pitstop ging prima. Alleen ik moest eff uitzetten dat mijn wagen gerepareerd zou worden en dat duurt ook zo een seconde.
Mossel
11 november 2008, 08:30
bedacht me gisteren dat ik hier nog niet verloren heb in alle races van de ZAC. vlgs mij won ik in de ZAC2 in de lister, ZAC3 in de 550, ZAC4 in de BMW ...... En in ZAC5 zal ik zoals ik het inschat niet op het podium komen :P. Wel een verschrikkelijke topbaan dit!!
gaat tussen Danny - Fabian voor de winst en P3 tussen Marcel - John en René :)
Federici
11 november 2008, 09:49
bedacht me gisteren dat ik hier nog niet verloren heb in alle races van de ZAC. vlgs mij won ik in de ZAC2 in de lister, ZAC3 in de 550, ZAC4 in de BMW ...... En in ZAC5 zal ik zoals ik het inschat niet op het podium komen :P. Wel een verschrikkelijke topbaan dit!!
gaat tussen Danny - Fabian voor de winst en P3 tussen Marcel - John en René :)
Hoorden we dat niet eerder :laugh: ?
Mark B
11 november 2008, 10:01
BRNO altijd een vette baan gevonden!!
Dit jaar voor het eerst dat het niet samen valt met Qlimax :)
Niet dat ik ga dit jaar maar was altijd de reden van complete "brakheid"
Hopen dat het dit jaar een keer goed gaat :)
Fabian de Jong
12 november 2008, 00:01
Wanneer word het weerbericht bekend gemaakt?
Al ziet het er gewoon naar uit dat het droog word, alleen wel koud de voorspelling is 10 graden en bewolkt.
Mark B
12 november 2008, 08:43
Wanneer word het weerbericht bekend gemaakt?
Al ziet het er gewoon naar uit dat het droog word, alleen wel koud de voorspelling is 10 graden en bewolkt.
Je weet het nooit hier he.... :D
Roy Visser
12 november 2008, 17:14
geen idee wat de porsches en ferrari's hier doen trouwens.. Iemand die wat info wil delen? ;)
anders moet ik zelf weer aan de slag :p
Mossel
12 november 2008, 18:08
in principe weet je al wat de BMW doet dus daar hoef je alvast niet in te rijden :P
Hekking
12 november 2008, 18:28
Nou ik was vanmiddag even op een dwaal spoor qua setup maar ben nu toch de goede richting in geslagen richting 59 rond. Toch vraag ik me af of we met de ferrari's onder de 1.58 gaan duiken. Op deze stuiterbaan is ie nog al nerveus maar de tijd zal het leren ;)
Robert Saalmink
13 november 2008, 09:27
Het weerbericht is toegevoegd aan de startpost.
http://www.digitalracing.nl/zac5/weerbericht_brno_forum.jpg
Gerben
13 november 2008, 09:32
Nou ik was vanmiddag even op een dwaal spoor qua setup maar ben nu toch de goede richting in geslagen richting 59 rond. Toch vraag ik me af of we met de ferrari's onder de 1.58 gaan duiken. Op deze stuiterbaan is ie nog al nerveus maar de tijd zal het leren ;)
ik heb met de 360 ooit 58'ers gereden dus met de 430 moet het zeker kunnen!
Maik Peters
13 november 2008, 11:09
Het weerbericht is toegevoegd aan de startpost.
Zo lekker warm zeg :)
Lijkt Nederland wel maar dan zonder regen :D
Mark B
13 november 2008, 11:14
Zo lekker warm zeg :)
Lijkt Nederland wel maar dan zonder regen :D
zonder regen.... wat een rot weerbericht :) aan het eind van de race kan er weer is een bui vallen... ontslaan die weerman :D
Wellicht kan je plan nu wel uitpakken jeroen dat het gaat regenen ;)
Maik Peters
13 november 2008, 11:36
zonder regen.... wat een rot weerbericht :) aan het eind van de race kan er weer is een bui vallen... ontslaan die weerman :D
Wellicht kan je plan nu wel uitpakken jeroen dat het gaat regenen ;)
Laat het gewoon droog blijven... een natte baan is maar niets... :innocent:
Joost van den Heuvel
13 november 2008, 12:05
Weet iemand of (en zo ja hoe) je in GTR2 zulke temperaturen kan produceren tijdens een offline test?
Mossel
13 november 2008, 14:21
Weet iemand of (en zo ja hoe) je in GTR2 zulke temperaturen kan produceren tijdens een offline test?
google weather generator GTR2 :)
joostingh
13 november 2008, 15:53
Offline testen geen idee. Maar je kan ook gewoon je eigen dedicated server opstarten en daarop inloggen.
Dan kan je het weer wel aanpassen zoals ik weet. Daar zou ik gewoon op google of rsc even op nakijken als ik jou was.
Joost van den Heuvel
13 november 2008, 18:52
Ah ja, bedankt voor de tip. Had ik ff niet aan gedacht om gewoon een lokale dedicated server te gebruiken. Top!
:D
Peter
14 november 2008, 15:28
Ik heb net even een kwali setup in elkaar gezet op de server dus met warme temps en voorlopig zit ik nog niet aan de 58 laag.. dus ik mag blij zijn als ik dat zondag kan rijden.. een 57 ga ik in ider geval niet halen.
Koos
14 november 2008, 17:18
Helaas heb ik mij moeten afmelden voor komende zondag :(
Een pijnlijke oorontsteking met wondroos maakt simracen momenteel onmogelijk.
Allen (en Angelo in het bijzonder ;)) veel succes!
Joost van den Heuvel
14 november 2008, 17:27
Dat is niet zo best. Sterkte daarmee!
Flyer
14 november 2008, 22:19
Beterschap Koos. Voorzichtig er mee.
paulpeter
14 november 2008, 22:26
Beterschap Koos.
Net even getest op Brno. Ging opzich best redelijk. PR wat ik nog had staan met de Ferrari flink aangescherpt. Setup moet nog ietsjes beter en dan kunnen we zondag weer meedoen om de prijzen denk ik zo:)
Mossel
15 november 2008, 00:11
Ai Koos da's niet zo lekker :huh1:
Ben klaar voor de race :)
Neem alles terug wat ik heb gezegd want de Lister doet me echt versteld staan.. Ga zeker voor een podium :D
Maik Peters
15 november 2008, 10:19
Beterschap koos!
Dennis
15 november 2008, 10:27
Wordt weer een gevalletje uitrijden en hopelijk een paar puntjes halen. Heb al best veel geoefend deze week maar ben nog niet eens in de 52-ers gedoken. Ik doe denk ik iets compleet fout of deze baan ligt me gewoon voor geen meter :surrender:
Federici
15 november 2008, 10:29
Beterschap Koos!
Oorontsteking is ontzettend vervelend.
Hopelijk herstel je snel!
Dix5
15 november 2008, 12:33
Beterschap Koos.
Heb dit vroeger zelf ook gehad weet precies hoe je je voelt.
Fabian de Jong
15 november 2008, 13:30
Wordt weer een gevalletje uitrijden en hopelijk een paar puntjes halen. Heb al best veel geoefend deze week maar ben nog niet eens in de 52-ers gedoken. Ik doe denk ik iets compleet fout of deze baan ligt me gewoon voor geen meter :surrender:
Ik zeg niet meteen wat je probleem is, maar ik zeg alleen probeer andere lijnen te rijden.
Verder ben ik er wel klaar voor de race, doel is weer een podium. En proberen om eerste te komen te staan in de constructeurs kampioenschap.
Mathijs
15 november 2008, 14:23
Helaas moeten afmelden voor deze race. Succes mannen en beterschap Koos.
Robert Saalmink
15 november 2008, 19:05
De nieuwsbrief is verzonden. Hopelijk gaat het deze keer met de bijlage wel goed... heb je hem niet ontvangen, dan hoor ik dat wel via e-mail of pm.
Dennis
16 november 2008, 07:41
:thumbup: Race day :thumbup:
Waarom ik nu al wakker ben? Ik weet het ook niet...
Peter
16 november 2008, 09:04
Nou, hier ook! Ik heb er weer zin aan! Verwacht er vanavond een tikkie beter bij te zitten als vorige week maar je weet het maar nooit natuurlijk!
Tot vanavond heren! Vandaag eerst de sleuteloverdracht van mn (ons) huissie!!!!!
Federici
16 november 2008, 13:42
Nou heren, ik heb er zin in :D
Tot vanavond :D
Danny Kappen
16 november 2008, 16:15
Ik heb er ook weer zin in :D De auto ligt prima, tijden zijn goed en de bandenslijtage is om te janken. Hopelijk kunnen we weer meevechten om de prijzen :)
Hekking
16 november 2008, 16:19
Ik heb er zin in, als er niet veel harder word gereden dan vorig jaar doen we weer mee voor de top 5 :) Banden slijtage ken net :laugh:
Kim Van Der Stichelen
16 november 2008, 16:22
Ik heb er ook weer zin in :D De auto ligt prima, tijden zijn goed en de bandenslijtage is om te janken. Hopelijk kunnen we weer meevechten om de prijzen :)
Lol precies, Pirelli's slijten erg hard, maar hier doen ze er nog een schepje bovenop ;)
Joost van den Heuvel
16 november 2008, 16:42
Dat kun je wel stellen ja.
Stefan van Renselaar
16 november 2008, 17:31
Succes vanavond :)
@CUP400: Laat Michel maar voorop rijden, dan kan hij zijn auto niet beschadigen ;)
Hekking
16 november 2008, 17:39
Hehe , heel toepasselijk
:stupid:
Roy Visser
16 november 2008, 17:43
Pfoe, word weer een taaie met de BMW, maar de pace licht iig hoger als vorig jaar, dus veel meer kan ik ook niet doen ;)
Maik Peters
16 november 2008, 19:18
Nu komt het er toch echt op aan!
Heel veel suc6 heren en mogen het ons alle goed begaan :D
JohnV
16 november 2008, 21:01
Nou dit sloeg nergens op!
Kwali ging prima, p5...
Race startte ook prima, maar plotseling ging het regenen. Ik naar binnen om te pitten. Neemt de computer ineens het rijden van me over bij het uitrijden van de pitstraat. Ik heb geen button gemapped voor "give control to ai", maar het gebeurde wel. Super vreemd!!
Jammer, want er had een mooie klassering ingezeten...
Ps: sorry voor de chat, maar ik was op knoppen aan het rammen om te kijken of ik ergens weer de controle mee terug kon krijgen...
Dix5
16 november 2008, 21:09
Waardeloos ging voor geen meter :crash::mad:
Gauw vergeten op naar Imola.
LUDO-B
16 november 2008, 21:10
Godverdomme, godverdomme, ik wordt die pc hier spuugzat, dat is nu al de 379 keer dat mijn pc vastloopt en ik kan niets vinden (hardwarefout).
En hij loopt alleen vast bij GTR2, voor de rest heb ik alles uitstaan.
Kan iemand me helpen hier een oplossing voor te vinden.
Weg race en punten.
Mossel
16 november 2008, 21:58
Hoe Gaaf Is Dit !!!!!!!!!!
:lol:
Jeroen Ursem
16 november 2008, 22:00
Kwali
Ging redelijk, 3 tiende onder m'n tijd van vorig jaar. P8 was het volgens mij in de CUP400
Race
Start ging eigenlijk normaal, niets gewonnen, niets verloren. Totdat Mark B het aan de stok kreeg met Michel Hekking, daar won ik 2 plaatsjes mee. En toen kwam het, de regen.. Toch maar een gok gemaakt om door te rijden wat een goeie keus bleek te zijn, heb daar toch een hele tijd P3 mee gereden.
Helaas zaten er na degene achter mij (na zijn pitstop) een aantal CUP600 wagens, dus ik wist niet hoe groot het gat was. Gezien ik niets verloor kwa rondetijd lekker doorgereden. Maar toen alle CUP600 wagens ertussenuit waren zag ik dat de CUP400 achter mij dus 4 seconde per rondje op me inliep! Had ik dat eerder gezien had ik veel eerder naar binnengegaan voor nieuwe bandjes. Uiteindelijk wel 4e geworden geloof ik, dus redelijk tevreden. Voor m'n gevoel had er alleen wel een podium in gezeten, dus beetje mixed feelings ;)
Toprace, lekker spannend :)
Marcel Groen
16 november 2008, 22:01
De kwalificatie ging OK, een P4 met de C6R is een prima uitgangspositie, want met het racetempo zit het wel goed. Tijdens de start kon ik gelijk Gerben pakken, in de laatste serie bochten verloor ik de auto bijna, maar het ging goed en ik kon P3 vasthouden. Mark reed ongeveer hetzelfde tempo, Danny zat daar weer een stukje voor, niets aan de hand want tijdens de pitstops zou dat allemaal wel goedkomen... ...Gaat het regenen, eerst een korte bui, even droog, en daarna tot het eind van de race, niet echt iets wat je verwacht met 10% regenkans... Mede daardoor een podiumpositie weg gegooid, ik schrok van een gespinde DR Cup600, remde en spinde weg op het natte en val een aantal positie's terug. Bij het inhalen van Fabian krijg ik een tik, en kan weer opnieuw beginnen, een poosje later verlies ik de wagen in de laatste bochten combinatie en beland in de bandenstapel, dat geintje heeft me veel tijd gekost... De wagen stond vast in het grind, en de daaropvolgende pitstop op de schade te repareren duurde ook 2 minuten, beetje jammer... Gelukkig voelde de wagen na de pitstops nog goed aan, een inhaalrace gereden tot P8, op 1,5 minuut achterstand op P7, meer zat er dus niet in. Helaas.
Dat kampioenschap gaat zo nog heel lastig worden, tijd voor een Massa'tje ;)
Joost van den Heuvel
16 november 2008, 22:02
Ludo: krijg je ook een blauw scherm?
Over de race kan ik kort zijn. De planning was vol te starten met wat hardere banden en de boel te volgen, om daarma in de 2e helft van de race over te gaan op zachte banden en meer tempo te maken en bij evt regen nog een tijdje door te kunnen rijden. Dat ging allemaal volgens plan, totdat het al vroeg begon te regenen. Moest dus wel een pitstop maken. Anyway, in de regen kom ik niet echt vooruit dus dat werd een drama (om nog maar te zwijgen van m'n toetsenbord dat dienst weigerde tijdens een pitstop en m'n knie die vast kwam te zitten).
Edit: oh ja.. en veel te veel pitstops gemaakt. Een vroege voor intermediates, dan nog een voor nieuwe banden en peut en dan aan het eind nog een omdat ik zo slim was de muur te raken met een lekke band als gevolg.
Al met al toch best vermaakt maar een slecht resultaat.
Bram Van Der Stichelen
16 november 2008, 22:03
jezus, wat een leuke debuutrace :rolleyes:
Start was vrij goed, tot ik jammergenoeg een tikje kreeg van niels bij het ingaan van de S/F lijn en direct al rond ging :( Dan verder gereden, tot het begon te regenen, en heb ik nog een rondje gewacht vooraleer ik de pit opzocht. Toen ik dan toch de pit opzocht verloor ik op domme manier de wagen, en ging de muur in. Veel schade, en lang in de pits gestaan. Ik had er intermediates onder gezet, omdat het toch niet zo hard meer leek te regen.
2e stint liep echt voor geen meter. Verloor veel tijd op iedereen. Ik werd zelf ingehaald door een 2tal porsches :rolleyes: Zegt genoeg over mijn racepace. Bij mijn laatste pitstop een gok gemaakt (race was toch al zo goed als weggegooid) op nog meer regen, en er regenbanden onder gegooid. Bleek een slechte gok te zijn :laugh: Ik verloor nog meer terrein, en ik reed meer op ijs dan wat anders. Het werd nog enorm hachelijk als ik plots de baan afga. Ik wil de baan weer opkomen, maar heb net iets te veel wielspin, en glijd volledig over de baan. Nog een geluk dat de mensen die net aankwamen mij niet geraakt hebben. Uiteindelijk op een zielige 21e plaats geëindigd
Hopen op een betere 2e race
Dennis
16 november 2008, 22:04
Kwalificatie ging redelijk. Iets boven m'n pr dus echt meer had echt toch niet ingezeten.
De race begon aardig en doordat de mannen voor mij lekker aan het knokken ware kon ik behoorlijk mee komen en toen... Toen ging het regenen. Twee rondjes aangezien en zag daarna op bijna het hele cirquit spray van de banden komen dus ik naar binnen voor intermediates. Ik ben nog geen half rondje buiten en wordt het weer droog, dus ik weer naar binnen. Na weer een paar rondjes begint het weer te druppelen. Dit maal besluit ik buiten te blijven en rij de race op dat setje banden uit.
Wat ik jammer vind ik dat het zowat de hele race geregent heeft maar het nooit echt nat genoeg werd voor andere banden.
Peter
16 november 2008, 22:04
Wat een race! :thumbup: echt supergaaf!!!
kwali
na een toch wel wat korte free practice moest ik in de kwalificatie echt heel erg wennen aan hoe de auto zich gedroeg op de koude baan. Gelukkig aan het eind toch nog een 58.2 kunnen rijden waarmee ik op P3 stond. Lekker!
Race
na de start moest ik in de 2e bocht ff wat bijremmen om Roy niet te raken en Guyon weet meteen te profiteren. Direct erachteraan ook Dennis A. maar die wist ik dan toch direct weer terug te pakken. Paulpeter en Roy liepen uit, Guyon kon ik aardig volgen en toen kwam de regen al. Niet verwacht en ik zag meteen Roy naar binnen duiken. een ronde later Paulpeter ook en besloot eerst maar eens af te wachten. Lekker doorrijden dus en na wat geharrewar met Guyon lag ik op P1 met een kleine voorsprong. Ik zag Jeroen ook goed volgen op gepaste afstand.
Toen het maar zachtjes bleef regenen en ik de conclusie trok dat wets niet sneller gingen zijn lekker lang buiten gebleven. Omdat het toch iets nattig is merk je weinig van je slijtage en heb zo echt heel langrondjes 2.05 gereden op P1 met een mooie voorspong van 10 sec. op Jeroen en +40 op Chris Zijlstra. Na 30 ronden kwamen Guyon en Paulpeter wel binnen de 40 seconden en ik moest dus nog steeds stoppen dus ik zat te smeken dat het harder zou gaan regenen.. helaas, toen toch maar naar binnen en besloten om alleen de voorbanden te wisselen om zo de snelst mogelijke stop te maken... had ik dat nu maar niet gedaan want Guyon en Paulpeter gingen me toch net voorbij en de grip was compleet weg met nieuwe voorbandjes maar zwaar versleten achterbanden.. meteen paar keer gespind en was het gat al 20 sec.. toen maar heel rustig uitgereden de laatste 3 ronden om dat podium veilig te stellen..
P3 dus in elk geval en toch zeker niet alleen op tactiek. De snelheid was veel beter dan vorige week en wat dat betreft kan ik zeggen dat ik ook in het droge om P3 had kunnen vechten... heel tevreden dus!
Flyer
16 november 2008, 22:10
Erg vermaakt :thumbup:. Verslag komt later.
Robert Saalmink
16 november 2008, 22:12
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081116_brno/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081116_brno/20081116_zac5_brno.rar)
Danny Kappen
16 november 2008, 22:13
De kwalificatie verliep prima hier (nieuw PR kunnen rijden), ook het begin van de race verliep zoals gewenst. Ik heb de banden een beetje gespaard en na een ronde of 16 had ik zo'n 4 seconden voorsprong op Mark. Toen het begon te regenen kwam Mark iets dichterbij, maar niet dramatisch veel. Ik heb bewust een lange eerste stint afgewerkt om eventueel naar intermediates te kunnen switchen, mocht het echt hard doorregenen. Achteraf gezien iets te lang, want mijn banden waren toen al compleet opgebrand. Tijdens de pitstop heb ik er nieuws mediums onder gegooid en dat ging gelijk een stuk beter, helaas had ik toen al een seconde of 10 achterstand op Mark. Dat gat werd langzaam maar zeker kleiner, helaas duurde de race een ronde of 2 tekort om echt een aanval te kunnen plaatsen.
@ Mark: knap gereden, petje af :)
W@llierossi
16 november 2008, 22:13
Wat een onwijs gave race was dat zeg!!!
De kwalificatie was helemaal ruk van mijn kant: 58.4. Heb er zelfs 7 tiende onder gezeten maar dan verprutste ik het weer. Dus helemaal zonder verwachtingen als 4e aan de race begonnen...
De start was prima. Kon Peter in de tweede bocht inhalen en vervolgens in een niemandsland tussen Peter en PP & Roy komen. Gezien de kwalificatie leek me dat het maximale en ik had er al vrede mee... Tot het ineens ging regenen! Ik zag Roy en PP voor mijn neus naar binnen gaan en wilde meeklappen. Kreeg echter geen confirmatie vanuit de pit dus besloot door te rijden en er het beste van te maken.
Wat volgde was een geweldig spannende race. Eerst wat stuivertje gewisseld met Peter (we maakten allebei wat foutjes) tot in spon en hij mij vol in de flank raakte. Race weg, dacht ik... maar de wagen was nog bestuurbaar. Dus maar meteen de pit opgezocht, nieuwe slicks gemonteerd en de schade niet laten repareren.
Vervolgens langzaam mijn voorgangers oprapen, tot ik er achter kwam dat PP met twee seconde per ronde inliep. Uiteindelijk lag ik eerste! Gelukkig kon ik nog net voldoende overhouden op PP.
Eerste overwinning sinds ZAC 3. Ik ben er bijzonder blij mee :D:thumbup::thumbup:
Roy Visser
16 november 2008, 22:18
Pffff
Qualificatie
Heel veel moeite om een vrije ronde te vinden, en dit brak me kans op pole position aan het einde. Iedere keer als ik er onder zat, kwam er een Cup600 aan. met een 1.57.8 toch nog 2e kunnen scoren, maar sneller had zeker mogelijk geweest
Race
Probeerde zo goed mogelijk PP te volgen, die achteraf "rond cruiste" terwijl ik trapte wat ik waard was (racepace van 1.59.5, terwijl vorig jaar de bmw's boven de 2.00 reden) En toen kwam het, de bewolking, in ene trok het helemaal dicht, en begon het te regenen, ik besloot het tegenovergestelde te doen van PP, en dook dus direct de Pits in toen PP dat niet deed, direct de Hard Wets eronder. En de pits uit. Ging nog steeds niet lekker, en toen het in ene weer droog werd, wist ik dat ik een fout had gemaakt. Ik ging dus direct weer naar binnen, en precies toen ik op mijn pitplekje stond, kwam het weer naar beneden. direct de optie "leave tires" aangeklikt en na 10s stil te hebben gestaan, weer de baan op. Kwam er al gauw achter dat het nog steeds niet nat genoeg was. het liep een tijdje gelijk op met Chris Z en Emile, maar wist daardoor dat ik veel langzamer ging met mijn hard wets dan ik op slicks had gedaan. Ik reed tot ronde 30 ofzo met Hard Wets, die 130 graden werden, en slijtage was niet normaal. Ik wilde eigenlijk doorrijden tot het einde, maar ik verloor zoveel, dat ik toch besloot naar binnen te gaan, Ik had toen geen kans meer, dus heb het maar op intermediates geprobeerd, wat achteraf ook absoluut niet de juiste keuze was. Typerend voor de race dus eigenlijk.. Het was gewoon de eerste keuze, en het had of heel goed uit kunnen pakken, of totaal niet. En dit laatste is dus gebeurd. Jammer, maar helaas, gelukkig is het seizoen nog jong, maar ik merk al wel dat de BMW toch echt een flink stuk moet toegeven op de Porsches.
De weatherfile was goed, maar misschien is het een idee om wat afspraken te maken over de verschillende soorten regen? (mja het is wel hetzelfde voor iedereen :P ) Ik kon namelijk bijzonder slecht zien met wat voor regen ik nou te maken had. Al met al, rampzalig weekend, snel vergeten, en op naar imola. Hopelijk kunnen we daar eens een vuistje maken tegen de porsches!
en Guyon en Mark, gefeliciteerd!
Robert Saalmink
16 november 2008, 22:37
Mijn kwali was een drama, ik kan op een goede dag hoge 51-ers rijden maar op raceday komt het er helaas nooit uit. Vandaag zelfs een 53-er, dus die moeten we maar snel vergeten. Op het laatst niet eens meer gereden, en de mooie strijd tussen PP en Roy om de pole bekeken. Super mannen!
De race start ging lekker, ik kon de druk erop zetten bij Dennis, maar niet genoeg om hem ook echt definitief te passeren. Na een foutje mijnderzijds kon hij iets weglopen en toen ben ik maar een constant racetempootje gaan rijden, want mijn race setup voelde veel beter dan de kwali setup. Ik moest na de strijd met Dennis nog wel even Niels afhouden, was hij sneller geweest had ik hem laten passeren maar op dit punt in de race was mijn racepace hoger, dus ik moest nog even wat moeite doen om ervoor te blijven :)
Toen de regen kwam bleef ik rijden tot het te glad werd, toen hard wets gehaald en kort daarna werd het droog. De baan was nog nat maar een ronde later werden de banden bloedheet en kon ik de auto nog nauwelijks op de baan houden. Uiteindelijk zover doorgereden dat ik met bijtanken de race zou kunnen uitrijden, en in de pits gekozen voor slicks. Precies op DAT moment dat de mannetjes mijn auto aan het servicen zijn, zie ik de lucht donkerder worden en valt de regen weer. Shiiiiiiiit...... maar, ik heb het geprobeerd op slicks en dat ging eigenlijk gewoon erg goed, ik oon ardig wat plekken goedmaken o.a. op Kim. Ik kon er constant mee rijden en ik hoefde niet meer de pits in voor brandstof dus toen de race maar uitgereden. Met de 9e plek ben ik redelijk tevreden, jammer dat ik Marcel niet meer achter me kon houden.
Gefeliciteerd aan Mark en Guyon, het was ook weer superclose zag ik in de uitslagen, net als in Barcelona :)
Kim Van Der Stichelen
16 november 2008, 22:38
Had ik al gezegd dat ik brno een kutbaan vind?
Kwalificatie ging lekker, maar kon nog wel een klap harder. P7 was ik op zich wel tevreden mee, maar 6 of 5 zat er zeker in.
Bij de start stond Fabian achter me, en die ging er als een raket vandoor, en haalde beide MC12's in in de eerste ronde.
Toen kreeg ik een hoop C6R's in m'n spiegel, ik kon ze een tijdje afhouden maar die dingen kunnen debiel laat remmen zeg.
Toen kwam de regen. Blijven gaan op slicks kwam in me op, maar het werd moeilijk en moeilijker rijden, en besloot te pitten naar hard wets. Ik zat in de inlap met de regenbanden eronder toen het plots stopte met regenen. M'n race leek toen in het water te vallen, maar toen begon het alweer te regenen. Alleen regende het niet zo hard leek het, en al snel werden de banden veel te warm en spon een paar keer daardoor, waardoor ik één maal Mark Shuttenhelm raakte. Ik probeerde nog als een gek aan m'n stuur te sleuren om weer grip te krijgen maar dat lukte niet, sorry daarvoor.
Toen snel gepit voor Inters, bleek dit weer niet de goeie keuze. De eerste paar ronden zag ik niemand, maar al snel werd ik opgepuezeld door andere wagens op slicks. Ik hoopte op een mirakel dat het harder zou regenen ofzo, maar dat kwam er niet. Teleurgesteld ging ik toen maar pitten naar slicks, en dan liep super, ging even snel als toen het droog was :)
Bijna nog Joost gepakt in de andere MC12, een do or die in de allerlaatste bocht gaf geen resultaat en ik eindigde er 3 tienden achter.
Volgend jaar geen Brno meer op de kalender! :innocent:
Joost van den Heuvel
16 november 2008, 22:45
Ja, je had me bijna te pakken... scheelde niks. Ik dacht echt dat intermediates de beste keus was. Daar heb ik dan ook zowat heel de race mee rond gereden. Verkeerde keus als ik dat achteraf zo allemaal lees. Iedereen die ik tegen kwam, ging ook een heel stuk rapper (behalve toen het droog was).
Mathijs
16 november 2008, 22:52
Zo! Balen dat ik er niet bij was. Zie dat SimTech boven verwachting nu al presteerd en de eerste doelstelling, een podium, van het jaar al heeft bereikt! Peter, enorme koning die je bent! Jij verdient een standbeeld!
http://cosmicadventure.com/gallery/albums/album48/Race_car_monument.jpg
Roy Visser
16 november 2008, 22:52
Hmm, dit is tevens de eerste keer sinds de ZAC3 Zolder Race, dat een race die ik uitrijd, ik niet op P1 of P2 finish.. (I need a hug!)
Gaat een grote kluif worden dit seizoen, risico's nemen om te winnen, en hopelijk gaat het de volgende keer wat beter uitpakken :)
Hekking
16 november 2008, 22:57
Nou deze race gaan we snel vergeten.....
Als zesde gekwalificeerd, dat wou ook al totaal niet lukken. Een 1.59.1 was het hoogst haalbare.
Toen begonnen aan de race dicht op Dennis Asselbergs Toen de eerste ronde dicht naar Mark B gereden die ik helaas in de lange rechter doordraaier aantik waardoor hij spint. Ik ging van het gas en Jeroen komt met Wouter binnendoor. Twee ronden later maakt Wouter een fout in de laatste kleine chicane, ik denk binnendoor te steken maar Wouter steekt ondertussen scherp in. Dit ongeval was fataal voor Wouter z'n BMW maar ik geloof niet dat ik daar echt schuldig aan was. Toen aangesloten bij Angelo tot de regen kwam. Ik heb het nog twee ronden aangezien en toen maar naar binnen gedoken voor andere banden. Dan moet je er alleen wel hardwets onder leggen en geen softs:blushing: Na één bocht was links achter al netjes op temperatuur :laugh: Toen direct weer naar binnen voor med/med, wat naar mijn idee wel te doen zou zijn, erg veel spray was er al niet meer. Toen maar door gereden naar Angelo die ik makkelijk kon verschalken. Vervolgens de rest van de race in niemandsland rond gereden tot Roy achter me de pits uit kwam. Ik gelijk me moeder geroepen om een emmer water te halen, dan kon ik me borst alvast natmaken:D want meneer Visser naderde tot op 4 seconden. Na een paar rondes bleek dat Roy maar net kon volgen maar op een gegeven moment liep ik weer uit en heb hem niet meer in me spiegels gezien.
Helaas is me team maat ook uitgevallen door nog onbekende oorzaak. Maar 2 punten voor TCF racing dit weekend dus. Enigszins teleurgesteld maar toch blij dat ik uit heb kunnen rijden gaan we richting Imola. Nog zo'n mooie baan
Fabian de Jong
16 november 2008, 23:29
Skin Sense Racing #24 Race verslag
Kwalificatie
Wat een drama, had compleet geen grip, en amper een complete vrije ronde gehad. En mocht hierdoor op P8 beginnen.
Race
In de eerste ronde kon ik Kim en Joost voorbij en op het rechte stuk liet John me er voorbij. Tijdje achter Gerben aan gereden, tot het ging regenen en ik er langs kon.
Daarna haal ik Rene in nadat die een foutje gemaakt had en lag ik op P3. Maar helaas maak ik net iets teveel foutjes waardoor Gerben mij weer terug kon pakken en evenlater Rene ook, maar ik zat een bocht later er weer bij Rene naast, maar we hadden helaas contact waardoor hij spinde.
Toen de pits in gegaan en kwam achter Gerben terecht. En in de eerste 3 rondes gigantisch veel foutjes gemaakt etc waardoor ik veel tijd verloor, ondertussen haalde Joost mij een keer in, maar kon hem weer pakken en wegrijden. Maar Gerben zat toen al wel 14 seconden voor mij door dit gedonder.
Dit gat weten dicht te rijden tot een seconden of 7, maar helaas was de race te kort. Als ik die 3 foutjes niet gemaakt had (te laat remmen waardoor ik net in het grind kwam) was een P3 mij wel gelukt, maar toch ben ik wel een beetje tevreden met dit resultaat als je bekijkt naar mijn begin situatie. Sterker nog in de stint na de pitstop had ik bizar veel grip op medium banden.
Maar ik werd helemaal gek van de voorruit van de DBR9 waardoor ik af en toe compleet uit mijn concentratie gehaald werd. En ik ook telkens ander type regen op mijn voorruit kreeg, dus please Bram fix dit.
Kim Van Der Stichelen
16 november 2008, 23:35
Maar ik werd helemaal gek van de voorruit van de DBR9 waardoor ik af en toe compleet uit mijn concentratie gehaald werd. En ik ook telkens ander type regen op mijn voorruit kreeg, dus please Bram fix dit.
Wat is er mis met de voorruit van de DBR9? Buiten het feit dat ze aan de kleine kans was hebben wij er tijdens tests niks aan gemerkt?
Fabian de Jong
16 november 2008, 23:39
Wat is er mis met de voorruit van de DBR9? Buiten het feit dat ze aan de kleine kans was hebben wij er tijdens tests niks aan gemerkt?
Zodra er dirt op de voorruit komt gaat het beeld vreemd doen, in 1x zie je dirt erop zitten en dan in 1x is die weer schoon en dit gaat de hele tijd door.
Danny Kappen
17 november 2008, 02:00
Overigens vond ik het wel vreemd dat na 3 kwartier regen de baan eigenlijk nog steeds niet nat was. Op sommige stukken was er wel een spray, maar het werd nooit kritisch.
En we doen het ook weer lekker bij de constructeurs, gaat de goede kant op zo :)
Dennis
17 november 2008, 07:01
In sommige bochten zie je de vangrail en/of tribune door de linker A stijl heen. Tevens had ik ook dat ik bepaalde bochten het leek alsof het ineens harder regende dan in andere bochten. Dus ineens dikkere druppels. Alleen kan dat ook aan de weatherfile hebben gelegen.
Het eerste probleem doet zich trouwens alleen voor als er meerdere auto's op de baan zijn. Bij alleen testen is het me namelijk nog niet op gevallen.
Mossel
17 november 2008, 08:01
je kan Dirt op het raam uitzetten ??
Mark B
17 november 2008, 08:21
Zo dagje later even mijn verslag dan maar:
Kwalieficatie:
Begon met de wetenschap dat een lage 59'er mogelijk was.
Kwam niet lekker op de baan, kwam in verkeer en moest even wachten tot ik wat ruimte had gecreërd.
Voelde de ronde al aan dat het wel lekker ging en kwam tot een 1:58.830 wat vet een PB was. Was hier dus uitermate tervrede mee en het leverde me een P5 op voor de startgrid.
Race:
Begon erg slecht, verremde me bij de 1e bocht waardoor Dennis A binnendoor kon komen.
Vervolgens in een treintje gereden met een stuk of 6man. Angelo, Dennis en Emile reden volgens mij voor me en kon naar de toe komen maar dat gold hetzelfde voor Michel Hekking. In Turn9 probeerde hij hem er aan de binnenkant te zetten en ik gaf wat ruimte. Met het uitkomen raakte we elkaar, helaas raakte hij me aan de achterkant terwijl ik net een beetje naar rechts stuurde en verloor de controle en knalde tegen de vangrail.
Achteraan aansluiten en proberen de rest bij te halen.
Dan... de regen! Na 2 rondjes zag ik de spray al komen van de auto's en nam de gok. Hop naar binnen en wets eronder gegeooid en hopen dat het door zou gaan regenen. Weer een aantal ronde buiten gereden merkte ik dat het niet door ging regenen en maar weer de pit in gegaan om er weer slicks onder te gooien. Stug doorrijden en hopen dat ik de rest bij kon halen. Echter was ik totaal de tel kwijt waar ik reed. Kwam Jeroen tegen op de baan maar die had mij blijkbaar gelapt, reed wel iets snellere ronde tijden waardoor ik mezelf weer "un lapte". Vervolgens mijn weg richting Emile dichtgereden, hij maakte echter een klein foutje waardoor ik hem voorbij kon. Daarna constant op 30seconde van chris gereden en de race gefinished op P6!! :)
Dus mijn moment van de dag was gisteren P1 in team klassement!! :thumbup:
Maik Peters
17 november 2008, 09:52
Mijn verslag
Heb helaas niet kunnen rijden omdat ik 7de stond op de reservelijst. Dit is natuurlijk een enorme teleurstelling, maar het is niet anders. Hopelijk kan ik wel weer rijden op Imola, ook al ben ik totaal geen fan van deze baan.
Gezien de tijden en reacties van de mensen had ik een top6 verwacht, maar dat is natuurlijk alleen gissen als je niet echt heb meegereden.
Tot over 2 weken op Imola,
Maik
Reactie op Ludo:
Godverdomme, godverdomme, ik wordt die pc hier spuugzat, dat is nu al de 379 keer dat mijn pc vastloopt en ik kan niets vinden (hardwarefout).
En hij loopt alleen vast bij GTR2, voor de rest heb ik alles uitstaan.
Kan iemand me helpen hier een oplossing voor te vinden.
Weg race en punten.
Probeer even alles op te sommen wat je doet en wanneer het ongeveer voorkomt dat hij vastloopt bij GTR2.
Zet even wat PC specs in je bericht etc.
Gebeurd dit alleen wanneer er een ZAC wedstrijd is, dus met volle server of ook als je online op de server rijd?
Wat gebeurd er als je offline rijd practise of time attack of race day.
Hoe zit het met je geheugen gebruik / verbruik (CPU / RAM)
Hoe warm / koud blijft je CPU / GPU / RAM
Weet je zeker dat je diverse applicaties hebt afgesloten? Staat er niets aan op de achtergrond wat roet in de race gooit?
@ Ludo, je hoeft dit niet allemaal hier in deze topic te zetten, misschien een PM en wie weet kan ik je ergens mee helpen. Ik beloof niets. :innocent:
Robert Saalmink
17 november 2008, 09:53
Dit was volgens mij de eerste Lister-overwinning sinds de ZAC2, niet? :cool:
Quizmaster
17 november 2008, 09:54
je kan Dirt op het raam uitzetten ??
Dan moet je visible windscreen uitzetten... of je daarna de regendruppels nog op je voorruit ziet weet ik zo niet, moet je ff proberen.
Mijn verlag volgt, wordt één dezer dagen uitgegeven door de pers-medewerker van Supervise Racing.
Voorlopig... GAAF die regen :thumbup: zo wordt strategie ineens heel interressant.
Federici
17 november 2008, 10:00
Dit was volgens mij de eerste Lister-overwinning sinds de ZAC2, niet? :cool:
Nou, nee.. sinds Barcelona :P
Mossel
17 november 2008, 10:07
Le Coq Sportif racing blijft verbazen!
http://www.kitmeout.com/fashion/le_cof_sportif.gif
Onder waardeloze omstandigheden behaalde Le Coq Sportif gisteren haar 2e opeenvolgende overwinning van dit seizoen. Waar UCP met een Maserati het veld declasseerde in de kwalificatie wist Le Coq toch de overwinning tijdens de race te pakken door een riskante tactiek en slim van de omstandigheden gebruik te maken. De overwinning op BRNO voed de geruchten dat de Lister onderhuids het 2008 model zou zijn, een ander gerucht dat WP een experimentele vering gemonteerd zou hebben werd niet bevestigd noch ontkent…..Feit is dat de Lister de verassing van dit seizoen is.
Mark zegt:
Wat een weekend was het weer!
In de quali kon ik het tempo van Danny niet volgen maar echt zorgen maken deed ik niet want ik wist dat het met de racepace wel goed zou zitten. Dat bleek ook wel want ik hield Danny ten allen tijde in het zicht en op het moment dat de regen kwam samen met de achterliggers werd het gaatje soms wat groter en soms wat kleiner … bleef zo rond de 2 en 4 sec… Ik besloot de gok te nemen en gewoon in rondje 19 de pits op te zoeken voor slicks…. wat een gok was omdat het weer zich niet laat voorspellen. Gelukkig werkten de Slicks prima en maakte ik seconden per rondje goed op de rest. Na een paar ronden lag ik al snel weer op P3 en nadat Fabian en Niels ook hadden gepit lag ik zowaar weer eerste met een voorsprong van 10 sec op Danny.
Danny had nu de wat betere banden en maakte steeds wat goed op me. Ik had wederom wat pech met wat achterliggers en met nog 5 ronden te gaan was het gat nog maar 3 sec. Danny kreeg nu ook wat last van zijn banden en zo kon het gat redelijk gelijk blijven. Bij het ingaan van de laatste ronde werd ik nog heel erg dwars gezeten door een Porsche waarmee ik in 1 keer 1,5 seconde verloor en Danny nog maar 8/10 achterstand had op me…. Ik kon gelukkig het gat gelijk houden en de winst pakken!!
Nu gaan we hier erg van genieten alvorens ons voor te bereiden op Imola.
@ de porsche rijder
Je reed in een gat van 1 minuut voor en achter .. waarom zou je je dan gaan bemoeien met de kop? Er viel voor jou niets meer te winnen of te verliezen.
Robert Saalmink
17 november 2008, 10:24
Nou, nee.. sinds Barcelona :P
Oh ja DOH! Nou dan was DAT de eerste winst voor een Lister sinds de ZAC2 :)
Twee races achter elkaar dat Mark minder dan een seconde voorsprong heeft op Danny bij de finish :D Hoe spannend wil je het hebben?
Bram Van Der Stichelen
17 november 2008, 10:53
Overigens vond ik het wel vreemd dat na 3 kwartier regen de baan eigenlijk nog steeds niet nat was. Op sommige stukken was er wel een spray, maar het werd nooit kritisch.
En we doen het ook weer lekker bij de constructeurs, gaat de goede kant op zo :)
ja, dat vond ik jammer. Als ik in cockpit view keek zag ik toch veel druppels waardoor je zout gaan denken dat de baan toch aardig nat gaat liggen. Ook de spray was hier voor mij een indicatie voor. Maar jammer genoeg was de beste keuze blijkbaar de gewone droogweer banden.
Danny Kappen
17 november 2008, 11:05
Oh ja DOH! Nou dan was DAT de eerste winst voor een Lister sinds de ZAC2 :)
Twee races achter elkaar dat Mark minder dan een seconde voorsprong heeft op Danny bij de finish :D Hoe spannend wil je het hebben?
Inderdaad, al zou ik er geen bezwaar tegen hebben als het de volgende race andersom is :P Ik heb het hier weer verloren met de pitstop (die overigens perfect was, maar Mark hoeft waarschijnlijk veel minder lang te tanken). Mijn pitstop was 8 seconden trager, plus dat ik in de twee ronden daarvoor ook zo'n 8 seconden heb verloren, maakt samen 16. Maar goed, niets aan te doen, het seizoen is nog lang :)
Joost van den Heuvel
17 november 2008, 11:11
Met de snelste raceronde en wederom super sterke pole is 1 puntje achterstand dan ook goed te overzien. Spannend hoor! :thumbup:
Bram Van Der Stichelen
17 november 2008, 11:37
Ben ik de enige trouwens die problemen heeft met het bekijken van de replay? Het begin werkt prima, maar als ik het beeld meer wil verschuiven naar het einde toe, lukt het niet. De wagens blijven gewoon stilstaan.
Gerben
17 november 2008, 11:50
Even mijn verslag:
Ik had me compleet in de datum vergist en meende dat Brno pas volgend weekend was en kwam er dus pas zaterdagavond achter dat het gisteravond was:blink: oeps, en nog geen ronde gereden.
Gistermiddag maar wat eerder naar arnhem gegaan, want moest ook nog leren voor tentamen van vandaag. Gistermiddag dus 2 setups gemaakt en deze gisteravond nog verfijnd en hiermee de race gereden!
Kwali: Rijdt eerst een 51.5 waarmee ik eerst 3e stond maar opeens 6e of nog lager. Toen bijna alle benzine eruit gegooid dat ik net 2 snelle ronden kon rijden, rembalans nog iets aangepast en ik reed een 51.208. Weer de derde stek. Maar ik had er al weer een dikke tiende onder gezeten, maar helaas kwam ik niet meer verder dan 2 x een 51.220. Wel P3 mijn beste Q ooit in C600 volgens mij (ZAC2 was ook C600).
Race: Goede start, alleen die Vette van Groen blaast mij direct al voorbij:blushing:. Maar goed, ik kon John achter me houden en Marcel redelijk volgen. Op een gegeven moment rijd Fabian ineens achter me, en rijdt langzaam naar me toe, paar keer van plek gewisseld. En toen begon het te regenen, wel grappig om te zien dat die eerste ronden regen ineens iedereen boven de 2 minuten reed, zie de lapcharts. Mijn banden waren al redelijk versleten en ik was Groen al voorbij omdat die liep te klooien met Fabian. P3 dus. Maar kwam een groepje van 3 C400's tegen die met elkaar in gevecht zaten, en vlak voor mijn neus spint er daar eentje van. Ik vol bij hem in de deur en Fabian achter op de bumper, lekkere gangbang. Fabian mij weer voorbij en P4 voor mij. Toen de stops, ik heb de schade ook maar laten repareren en had er gewoon weer slicks onder gegooid. En dit reed een stuk beter ik kon makkelijk 56'ers rijden en liep na mijn stop zelfs uit op Fabian. De mannen voor mij (Danny en Mark) daar was geen beginnen aan, gewoon te snel. Aan het einde van de race kroop Fabian langzaam naar me toe. Maar op de finish had ik nog 6 seconden over op hem wat goed was voor P3!!!:D Mijn eerste podium weer sinds ZAC4 Magny Cours!
Mark en Guyon gefeliciteerd met jullie overwinning!:thumbup:
Eric Linssen
17 november 2008, 18:06
Zo en langzame maar wel leuke en constante race gehad gister. Een of andere manier was de C6 niet echt snel te krijgen, maar door de omstandigheden toch wat kunnen doorschuiven.
@ René, mooi en fair gevecht.... helaas waren bandjes helemaal op op het einde.
Kim Van Der Stichelen
17 november 2008, 18:15
Zo en langzame maar wel leuke en constante race gehad gister. Een of andere manier was de C6 niet echt snel te krijgen, maar door de omstandigheden toch wat kunnen doorschuiven.
@ René, mooi en fair gevecht.... helaas waren bandjes helemaal op op het einde.
Eric, sorry nog voor die tik waardoor je er even afging. Ik had toen al maximum lock erop zitten en kon niet harder meer sturen ;)
W@llierossi
17 november 2008, 18:23
Zo! Balen dat ik er niet bij was. Zie dat SimTech boven verwachting nu al presteerd en de eerste doelstelling, een podium, van het jaar al heeft bereikt! Peter, enorme koning die je bent! Jij verdient een standbeeld!
http://cosmicadventure.com/gallery/albums/album48/Race_car_monument.jpg
Sluit ik me helemaal bij aan. Peter, je hebt een fantastische race gereden!
Mijn complimenten!
Eric Linssen
17 november 2008, 18:25
Eric, sorry nog voor die tik waardoor je er even afging. Ik had toen al maximum lock erop zitten en kon niet harder meer sturen ;)
Geen probleem, was duidelijk geen enkele opzet in het spel.....
Peter
17 november 2008, 18:30
Sluit ik me helemaal bij aan. Peter, je hebt een fantastische race gereden!
Mijn complimenten!
Dank je Guyon :D
Het is ook zeker een mooi resultaat maar ik denk dat er met een iets betere tactiek nog meer in had gezeten... Voor de stops was je in de regen iets sneller dan ik maar je glibberde ook veel meer waardoor ik ook voor je kwam en iets uit kon lopen en was het verschil toen jij naar binnen ging 5 seconden...
ik had uiteindelijk toch eerder naar binnen moeten gaan dan had ik mss nog voor jou en Paulpeter de baan op gekomen en had ik de P1 kunnen verdedigen..
zover is het helaas niet gekomen..
na jouw stop reed jij weer 2.03 en ik steeds 2.05.. ik heb dus toch veel verloren door zo laat te stoppen.. ik had alleen zelf het gevoel dat ik een mooi tempo reed omdat ik zo constant reed dus dacht dat het puur door de regen kwam... blijkbaar had de bandenslijtage toch zn invloed ;)
maar ben verder wel heel tevreden met de P3 hoor :p
paulpeter
17 november 2008, 19:56
Was toch een mooi raceavond gister. Zag er niet al te even rosekleurig uit qua resultaat gedurende de race. Maar uiteindelijk toch een mooi resultaat gehaald en ook als team. :)
Qualy verliep erg goed, met m'n eerste pole als gevolg. Roy ging constant een beetje sneller. Echter wist ik er een strak rondje uit te persen, waardoor ik er net voor kwam.
Race begon goed. Kon ondanks dat ik niet echt heel lekker ree een klein beetje iedere ronde uitlopen. Was zeer voorzichtig met m'n banden en benzine, wat het ritme niet echt ten goede kwam. Toen het begon te regenen dook Roy achter mij de pits in. De eerste ronde daarna was een ramp, veel foutjes en ik besloot ook de pits in te duiken. Pure gevoelskwestie, had het gevoel dat het snel veel natter werd. Foute gedachte dus. Maar wijsheid komt altijd achteraf:laugh:
Vervolgens met wets op pad gegaan. Toch nog wat mensen in kunnen halen. Echter toen ik Chris inhaalde kwam hij een paar ronde later weer terug en dat was het moment voor mij om ook naar droogweerbanden te gaan. Daarna vol gas weer naar voren gereden. Ging erg goed en wist wat mensen te passeren. Alleen Guyon wist ik net niet meer te pakken helaas. Strande op 0.8 sec. ;)
Marcel Groen
17 november 2008, 20:33
Fabian, die C6R was ik ;)
Fabian de Jong
17 november 2008, 21:52
Fabian, die C6R was ik ;)
Oh ok :P
Ik heb de labels niet aanstaan ;)
Marcel Groen
17 november 2008, 22:04
Oh ok :P
Ik heb de labels niet aanstaan ;)
Zo af en toe spiek ik altijd even wie ik voor en achter me heb, altijd handig om te weten :)
Jeroen Ursem
17 november 2008, 22:44
Ik ben echt lekker slim geweest, ik dacht dat Dennis G. nog cup400 reed :P
vond het al zo raar dat hij zo hard op me inliep ergens halverwege de race :D
René
18 november 2008, 13:05
De quali was voor mij echt een drama, op een een of andere manier kon ik geen grip vinden. De laatste ronde van mijn eerste poging zat ik 0.9 sec onder mijn tijd, goed voor een lage 1:51 er, maar helaas verprutste ik die ronde in de laatste sector.
De race begon ook slecht, weer kon ik geen grip vinden, en al gouw ging ik van mijn 10e startplaats naar een 12 plaats in de race. Ik had mijn hoop op een goede klassering al opgegeven tot het ineens ging regenen, en er mensen voor mij fouten gingen maken. Bij de pitstop besloot ik voor zachte banden te gaan. Na de pitstops zat Eric 6 seconden achter mij, eerst kon ik dat gat nog redelijk constant houden, maar tijdens de laatste tien ronden kwam Eric snel dichterbij. En in de twee laatste ronden zat hij pal achter mij, nog een erg leuk gevecht gehad in die laatste paar ronden.
Gelukkig heb ik nu twee weken de tijd om snelheid te vinden. :)
Eric Linssen
18 november 2008, 13:26
De quali was voor mij echt een drama, op een een of andere manier kon ik geen grip vinden. De laatste ronde van mijn eerste poging zat ik 0.9 sec onder mijn tijd, goed voor een lage 1:51 er, maar helaas verprutste ik die ronde in de laatste sector.
De race begon ook slecht, weer kon ik geen grip vinden, en al gouw ging ik van mijn 10e startplaats naar een 12 plaats in de race. Ik had mijn hoop op een goede klassering al opgegeven tot het ineens ging regenen, en er mensen voor mij fouten gingen maken. Bij de pitstop besloot ik voor zachte banden te gaan. Na de pitstops zat Eric 6 seconden achter mij, eerst kon ik dat gat nog redelijk constant houden, maar tijdens de laatste tien ronden kwam Eric snel dichterbij. En in de twee laatste ronden zat hij pal achter mij, nog een erg leuk gevecht gehad in die laatste paar ronden.
Gelukkig heb ik nu twee weken de tijd om snelheid te vinden. :)
Ja was erg leuk..... jammer dat banden niks meer waren op het einde...
Trouwens je was geloof ik niet de enige die geen snelheid kreeg in de corvette. Heel veel corvettes...
Mark B
18 november 2008, 20:19
Ohw vet! Ik zie dat het verslag staat op de voorpagina! :)
Robert Saalmink
18 november 2008, 20:21
Ohw vet! Ik zie dat het verslag staat op de voorpagina! :)
Oh ja, gaaf! Meteen lezen! :thumbup:
Marcel Groen
18 november 2008, 20:58
Leuk, maar jammer dat het foute stukje tekst van Fabian rechtstreeks is overgenomen ;)
Fabian de Jong
18 november 2008, 22:26
Leuk, maar jammer dat het foute stukje tekst van Fabian rechtstreeks is overgenomen ;)
Heb je he met lui volk :P
Robert Saalmink
18 november 2008, 22:55
Quotes van rijders, dat doe ik wel vaker :) Volgende keer mag jij, Marcel. Als je tenminste zoet bent :P
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.