PDA

View Full Version : FPL: Brands Hatch - Ronde 1

Tjerk Korving
7 november 2008, 21:24
[spacer]

[logo_fpl]

[spacer]

Preview Brands Hatch

Het is bijna zover, maandag 10 november zal de allereerste Grand Prix van de Formula ProLeague zal worden verreden op het circuit van Brands Hatch.

Gedurende 35 ronden zal de strijd met Formule wagens losbarsten onder oude bekenden en nieuwe gezichten op dit 3,708 kilometer lange historische circuit.

[spacer]

Circuit Informatie

http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_brandshatch.jpg

Circuit: Brands Hatch (http://maps.google.nl/maps?ie=UTF8&hl=nl&t=k&ll=51.356681,0.2635&spn=0.009433,0.019312&z=16)
Lengte: 3,708km
Ronden: 35
Afstand:129.780km

[spacer]

Tijdschema

Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:

Practice 2/joinen: 19:30 – 20:00
Kwalificatie: 20:00 – 20:20
Warmup/pauze: 20:20 – 20:25
Race: 20:25 | 130 kilometer

[spacer]

Uitslagen

Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl/20081110_brands_hatch/index.html)
Replay en logfiles (http://www.digitalracing.nl/fpl/20081110_brands_hatch/FPL_Race_1_Brands_Hatch.rar)

[spacer]

Links

Het FPL reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/12-.html)
FPL Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)

[spacer]

Deelnemerslijst

Afmelden kan uiterlijk tot en met de vrijdag voorafgaand aan de race via fpl@digitalracing.nl. (§1.1.6)

Officiële deelnemerslijst Formula ProLeague

#|Teamnaam|Naam|Afgemeld
2|Team Vaillante|Roy Visser|Afgemeld
3|Dynamic Motorsports|Tim Wijen|Afgemeld
5|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|Afgemeld
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|
9|HugoBOSS Racing|Bram Kocken|
11|FS Racing|Bram van der Stichelen|
12|FS Racing|Steven Frederiks|
14|DCR|Tjerk Korving|
15|DCR|Gerben van den Broek|
16|KoelTec|Michael Koel|
18|WolnerGP|Alexis Saridakis|
19|WolnerGP|Angelo Wolner|Afgemeld
20|FM-Simracing|Fons Stabel|
22|Team Zerobarrier|Jaap Kleijn|
23|Team Zerobarrier|Steven Voss|
24|Team Underground|Paulpeter Kroon|
25|Team Underground|Mark Bentvelzen|
27|Racing for Brabant|Jeroen van Dun|
28|Crown Racing|Michael Storm|
29|Crown Racing|Michel Hekking|
30|Super Aguri FPL|Jeroen Ursem|Afgemeld
32|SimTech|Mathijs Twisk|Afgemeld
34|BAS Biddinghuizen|Ricus Winnubst|
36|F1RST Racing|Thomas Arends|

Reservelijst

#|Teamnaam|Naam|Afgemeld
37|F1RST Racing|Rudy van Buren|Invaller

[spacer]

[logo_dr]

Ralffoxx
7 november 2008, 21:48
Weee het gaat beginnen . Ik heb er zin in succes alvast iedereen en hopenlijk een leuk vol veld maandag.

Roy Visser
8 november 2008, 02:12
afgemeld voor deze race, er zullen er maar een paar zijn waar ik aan mee kan doen.

succes heren!

Gerben
8 november 2008, 10:25
ik kan helaas ook niet mee doen:(

Rudy
8 november 2008, 15:27
Ik kan helaas voor deze race ook niet garanderen dat ik aanwezig ben, ik zit te wachten op nieuwe pc onderdelen ( donderdag besteld ) zouden normaal gesproken maandag binnen moeten komen en zou ik het in kunnen bouwen.
Zoniet moet ik deze helaas laten schieten omdat ik kwa fps met 24 man soms best spannende momenten meemaak :(

Ralffoxx
8 november 2008, 15:53
Volgens mij had je met 6 man al spannende momenten Rudy ;)

Rudy
8 november 2008, 16:38
Volgens mij had je met 6 man al spannende momenten Rudy ;)

Ja maar dat is op een momentje hier en daar na nog te doen, in die race waarvan ik denk dat je bedoelt zat ik zelf gewoon te kloten, omdat er iemand naast me zat te lullen. Met 24 man vind ik het risico om een ander z'n race om zeep te helpen te groot ;)

Tim Wijen
8 november 2008, 17:34
De tweede pc heeft ook al de geest gegeven. Hopelijk krijgen we hem voor maandag terug anders word deelnemen wel heel moeilijk...

Tjerk Korving
8 november 2008, 23:03
Even wat informatie voor wat betreft de carset.

Na een wat trage start gaat het behoorlijk voorspoedig maar gaat het vandaag (zaterdag) niet meer lukken. Op moment van schrijven is het 22:00 en staat de carset op 75%. De rest volgt morgenochtend (zondag) en dan zal deze normaal gesproken tegen de middag online staan.

Eén ding is wel jammer. Geen tijd voor het painten van de DCR.... Waarschijnlijk word dat een interim zwarte wagen met een paar nummers en komt de definitieve met de eerstvolgende update. Het is niet anders.

Tjerk Korving
9 november 2008, 15:36
[spacer]

De Formula ProLeague carset v1.0 is vanaf nu te downloaden via de DigitalRacing.nl website.

[spacer]

[logo_dr]

Marc Vos
9 november 2008, 15:41
Goed zo !

Robert Saalmink
9 november 2008, 16:12
Woohoo!

Peter
9 november 2008, 16:16
echt jammer dat ik niet aan deze league mee kan doen, maar heb er simpelweg de tijd niet voor! Goed om te zien dat alles nu echt op de rails komt, alleen de DRES nog!

Zal strax de carset wel even bekijken, eens kijken wat men ervan gemaakt heeft

KoelTec
9 november 2008, 18:11
Oke even downloaden... heb niet eens tijd om te testen joh.. haha zie het morgen allemaal wel ;)

Bram Van Der Stichelen
9 november 2008, 18:16
ik zie net dat er toch een witte wagen tussen zit. Wel jammer :(

Tjerk Korving
9 november 2008, 18:20
ik zie net dat er toch een witte wagen tussen zit. Wel jammer :(
Ja, van KoelTec is er geen livery ontvangen dus is daar een witte wagen toegepast.

Voor de DCR heb ik zelf een zwarte interim versie in elkaar geklust en de uiteindelijke versie komt bij de eerstvolgende update. Maar dat was alvast meer dan niets.

Stoofie
9 november 2008, 18:22
Heb in de regelementen gelezen dat we een paar dagen voor de race een e-mail krijgen met de server gegevens en wachtwoord...... Ik heb nog niets gehad. :S

Stefan van Renselaar
9 november 2008, 18:24
Heb in de regelementen gelezen dat we een paar dagen voor de race een e-mail krijgen met de server gegevens en wachtwoord...... Ik heb nog niets gehad. :S

Die komt wel ;) Het is toch niet zo moelijk om in de inbox te kijken??? Morgen middag is wel vroeg genoeg ;)

Tjerk Korving
9 november 2008, 18:29

Druk druk druk. :D

Heel de zaterdag en de zondag ochtend is op gegaan aan de carset. De nieuwsbrief (met wachtwoord) heb ik zojuist afgerond en die verschijnt dus binnenkort per e-mail.

Stoofie
9 november 2008, 18:49
Druk druk druk. :D

Heel de zaterdag en de zondag ochtend is op gegaan aan de carset. De nieuwsbrief (met wachtwoord) heb ik zojuist afgerond en die verschijnt dus binnenkort per e-mail.

TOPPIE

HEB ER ZIN IN :lol:

Tjerk Korving
9 november 2008, 18:57
De nieuwsbrief is zojuist verzonden dus iedereen zou hem ondertussen ontvangen moeten hebben. Is dat niet het geval, stuur me dan aub een pm.

tinyriconen
9 november 2008, 21:51
Even een vraagje, waar moet de map Custom Skins exact heen? Ik vind het allemaal niet zo duidelijk bij dit spel helaas :( Of ik ben kippig :D

Daniël
9 november 2008, 21:53
C:\Program Files\Steam\steamapps\<SteamUsername>\race 07

Daarzo, oftewel in je RACE07 map. :)

tinyriconen
9 november 2008, 22:28
Oooooooooo ja. Hij zit in Steam! Dat moest ik vorige keer (met die Visor remover) ook weten. Bedankt!

Ralffoxx
10 november 2008, 01:17
Raceday oeh ik heb er zin aan succes iedereen.

Een kleine voorspelling waar ik slecht in ben dus hou je er niet aan aub :P.

Snelste Q tijd: +/- 1:13.5
Snelste race rondje: +/- 1:14.9

Ik ken veel mensen niet goed en ben er een tijdje tussen uit geweest. Maar wat ik gezien heb in DRTCC neem ik hier met me mee en denk dat het wel een leuke lange race word. De pitstops wie gaat wanneer stoppen? En wat verliest iedereen met zijn stop. En hoe makkelijk kom je langs mensen. Allemaal vragen.
Ik verwacht ongeveer de volgende mensen vooraan.

Top 10 in Q:

#|Naam|
1.| Michael Storm|
2.| Alexis Saridakis|
3.| Paulpeter Kroon|
4.| Michel Hekking|
5.| Steven Voss|
6.| Rudy van Buren|
7.| Michael Koel|
8.| Jeroen Ursem|
9.| Bram van der Stichelen|
10.| Jaap Kleijn|

Voor de race tja lastig te zeggen. Het zijn een aardig wat rondjes. Wie gaat er met veel en wie met minder benzine weg. En je komt ook niet zomaar overal voorbij. Ik hoop dat mensen geen rare race acties gaan uithalen zoals ik in sommige test races zag. Je kan hem er niet over al naast zetten. En hoe gaan de achterhoede om met het in laten halen. Ik hoop dat alles leuk en goed gaat verlopen. Wie heeft er veel geoefend en wie niet. Dat geeft ook wel een verschil denk ik. We zullen het zien maar voor de race als ik moet gokken wat het word maak ik de volgende uitslag.

Race:
#|Naam|
1.| Michael Storm
2.| Alexis Saridakis
3.| Paulpeter Kroon
4.| Michel Hekking
5.| Michael Koel
6.| Steven Voss
7.| Jaap Kleijn
8.| Bram van der Stichelen
9.| Gerben van den Broek
10.| Niels Tieman

Ik zal er wel helemaal naast zetten maar in iedergeval succes allemaal :) en veel plezier en laten we er een faire race van maken.

Mark B
10 november 2008, 11:47
Heb me vanmorgen noodgedwongen moeten afmelden voor vanavond :(
Er zijn hier 2 van de 4 projectmensen ziek en er is een deadline.... succes !

edit: ben zojuist thuis en doe mee :)

Bram Kocken
10 november 2008, 17:22
Pff, gonna be a loooong day... Snelheid zit er niet in, constantheid zit er niet in...

paulpeter
10 november 2008, 18:09
Heb nog 0 meter getest. Vanavond na het werk gelijk aan de slag. Kijken wat het wordt:laugh:

Button87
10 november 2008, 18:13
Heb nog 0 meter getest. Vanavond na het werk gelijk aan de slag. Kijken wat het wordt:laugh:

volgens mij zijn er wel meerdere die weinig getest hebben.
als dat maar goed gaat :helpsmilie: :lol:

tinyriconen
10 november 2008, 18:28
Ghehe, als dat zo doorgaat met afmeldingen kom ik misschien nog wel in de buurt van een punt ;) :P

Michael Storm
10 november 2008, 18:34
Erg jammer dat er op het laatst moment nog zoveel afmeldingen zijn...
Snap ook niet dat sommige niet meer hebben getest op de server toen ze de gelegenheid hadden. Zie vaak zat mensen in de drtcc server zitten die ook fpl rijden en daar nooit te zien zijn.
Volgensmij is de f3000 toch een 'beetje' moeilijker te besturen dan een wtcc wagen :)

Tjerk Korving
10 november 2008, 18:35
F3000's zijn zeker niet makkelijker als een DRTCC dus wat testen ermee kan zeker geen kwaad. Nou heb ik zelf op Brands Hatch ook geen tijd voor gehad helaas maar heb al wel wat kilometers achter de rug in de wagen zelf.

Marc Vos
10 november 2008, 18:40
Erg jammer dat er op het laatst moment nog zoveel afmeldingen zijn...
Snap ook niet dat sommige niet meer hebben getest op de server toen ze de gelegenheid hadden. Zie vaak zat mensen in de drtcc server zitten die ook fpl rijden en daar nooit te zien zijn.
Volgensmij is de f3000 toch een 'beetje' moeilijker te besturen dan een wtcc wagen :)

Ik heb het hier met Michael ook al over gehad in de chatruimte op de server. Dit is een moeilijkere auto als een WTCC wagen. Ik rijd zelf niet mee in de FPL maar ik heb daar wel gereden en kwam op Brands Hatch uit op een 1.16,1. Deze tijd is alleen tot stand gekomen door veel te rijden. En als ik nog meer zou oefenen en serieus met de setup bezig zou zijn zit er gewoon simpel een 15 in. Dat mensen onvoorbereid gaan rijden vind ik niet proffesioneel.

Maar misschien word mij straks het tegendeel bewezen. :)

Bram Van Der Stichelen
10 november 2008, 19:01
Ik heb het hier met Michael ook al over gehad in de chatruimte op de server. Dit is een moeilijkere auto als een WTCC wagen. Ik rijd zelf niet mee in de FPL maar ik heb daar wel gereden en kwam op Brands Hatch uit op een 1.16,1. Deze tijd is alleen tot stand gekomen door veel te rijden. En als ik nog meer zou oefenen en serieus met de setup bezig zou zijn zit er gewoon simpel een 15 in. Dat mensen onvoorbereid gaan rijden vind ik niet proffesioneel.

Maar misschien word mij straks het tegendeel bewezen. :)

IK heb persoonlijk ook niet zoveel geoefend, maar wel genoeg geoefend om constant te rijden met een goede snelheid, dus ik zie het zeker zitten voor vanavond. Het is alleen wat moeilijker om de tegenstanders in te schatten. Bij het drtcc was dat wat makkelijker aangezien we veel testraces hadden, maar de fpl dus niet.

Marc Vos
10 november 2008, 19:11
Voor mij persoonlijk is dat voldoende Bram. Als ik een race zou rijden bij de FPL dan zorgde ik eerst dat ik de auto onder controle had en dat ik een beetje constant kan rijden. Ik probeer duidelijk te maken dat ik nooit in een race zou rijden als ik de wagen niet onder controle had. Maar wat ik al zei we zullen het zien. :)

Veel succes en natuurlijk veel plezier !

Thomas
10 november 2008, 20:36
Is er een andere manier om de server te joinen dan ingame? Ik zie de server namelijk niet staan (ook niet met filters), terwijl hij nu wel up zou moeten zijn?

Tjerk Korving
10 november 2008, 20:41
duurt soms even eer die verschijnt maar hij is up.

Thomas
10 november 2008, 20:52
Jeeez, volgens mij vertoont mijn internet weer kuren, heb het de laatste tijd helaas wel vaker. Sites laden langzaam, games vullen de serverlijsten niet (gechecked met RACE07, LFS en CoD4). Daarentegen doen mIRC en TS het perfect..

Nu even ziggo bellen, als dat nog kan.

Federici
10 november 2008, 20:55
Jeeez, volgens mij vertoont mijn internet weer kuren, heb het de laatste tijd helaas wel vaker. Sites laden langzaam, games vullen de serverlijsten niet (gechecked met RACE07, LFS en CoD4). Daarentegen doen mIRC en TS het perfect..

Nu even ziggo bellen, als dat nog kan.

Toevallig wat spywarezooi op je pc? Dat doet ook flink vertragen.

Thomas
10 november 2008, 20:58
Ook nog even ad-aware opstarten dan maar, bedankt voor de tip :) hopelijk ben ik nog op tijd

edit: krijg het niet opgelost :( ben er dus niet bij. Echt jammer jammer, ik had er zin in!

Stoofie
10 november 2008, 21:40
Ik had opeens 1,5 sec gevonden en reed een lage 1:17. 14e gestart. GEWELDIG. :thumbup:

Jammer genoeg ging de race minder. Ik remde in de 2e ronde te laat voor bocht 2 en had overstuur. Ik zag in mijn spiegels dat er 2 wagens achter me last van hadden. Sorry daarvoor. :blushing:

In ronde 3 de schrik van mijn leven. Een blauwe wagen reed de baan op en ik moest op het gras omdat hij opeens naar rechts ging...... Ik verloor bijna mijn wagen. :blink:

In ronde 4 verloor ik zelf de controle over mijn wagen en ging de muur in. Einde race :surrender:. Jammer ging best lekker en is zeker voor herhaling vatbaar :thumbup:

Robert Saalmink
10 november 2008, 22:19
Schade, over en uit :( wel een gave race gezien daarna op de monitor!

Gefeliciteerd Michael Storm :)

KoelTec
10 november 2008, 22:21
Haha wat een race. Sorry dat ik de regeltjes niet helemaal had gelezen hoor. Voorbeeld dat je niet mocht chatten in Quali... Logisch, alleen totaal niet aan gedacht. Daarnaast ging de race wel aardig op mijn standaard setupje.. Moest ff inkomen.. helaas 1x in de race een spin gemaakt.. en de pitstop duurde een beetje lang. Leek wel of die mannen er geen zin in hadden vandaag. Nou feli Storm! En uhm tot de volgende race.

Bram Van Der Stichelen
10 november 2008, 22:27
Geen eerste goede race. Was al vlug afgelopen nadat ik en Niels met elkaar in aanraking kwamen. Ik ging het gras op, kwam de baan op, en dacht de snellere persoon makkelijk voor te laten. Maar blijkbaar was er toch niet zoveel ruimte, en zocht ie het gras op, verloor de controle en gaf me een tik. Ik spinde, en Tsjerk kon geen kant op. Hij ramt me volop in de zij, en ik vlieg overkop, en glij zo tot aan de snelle rechtse. Helemaal achteraan aansluiten, en dan nog 35 seconden in de pits voor de schade. Dan gewoon wat rondgereden op mijn eentje, tot ik wat gras raakte bij het aanlopen van de eerste bocht. Muur ingeknald, en race over. Zat zeker heel wat meer in als je ziet hoe de race is verlopen.

En Steven Voss, wat voor een manoeuvre was dat op Paulpeter? Hij had je al gedubbeld, en dan duw je hem van de baan in de hairpin?

Jeroen Ursem
10 november 2008, 22:28
Nogmaals mijn excuses aan Alexis, ik raakte hem al wat kwijt en gaf weer wat gas toen ik half op de curb stond, schoot ineens linksaf :(

Even mijn verslagje, kwali was aardig goed verlopen, in een nieuwe pb van het kinderdagverblijf naar huis gereden ivm ouder-gesprekken, met nog 2 minuten op de klok in de kwali toch nog in kunnen stappen om mee te doen.

Race begon wel aardig, door het missen van de practice en de kwali niet een ritme kunnen maken wat ik wel nodig heb, maakte helaas al vrij rap een fout waardoor ik de pits moest opzoeken.
Vervolgens het momentje dat ik de leider in de race raakte (doh!) en toen besloot ik na een ronde of 2-3 erna dat ik niet goed een ritme kon pakken en alleen maar mensen in de weg zou zitten. Wagen in de pits gezet en genoten van de race.

Ralffoxx
10 november 2008, 22:33
Leuk om zo te racen. Maar een ding van mij mag het net wat langer... zodat zo wie zo iedereen moet stoppen :P.
Daarbij p3 was goed alleen had sneller gekunt... had 3 tiende gewonnen in sector 1 maar vloog er sector 2 vanaf... dus tja jammer... race ging ook wel ok was aan het vechten met PP... En op een gegeven moment vloog ik van de baan omdat ik wou gaan pushen want ik was zeker niet langzamer. Verloor me achter vleugel en na 10 sec dacht ik van wacht als ik naar de pit ga kan ik gewoon door. Dus dat deed ik... kwam terug als 13e ... Mijn snelheid was wel aardig... bijna aan het end lag ik 7e kwam ik denk ik Tjerk tegen die overdwars op de baan stond en ik kon er niet meer omheen. Weg voorvleugel.
Ik ga de pit in om hem te vervangen maar confirm... wacht 30 sec en nee hoor geen nieuwe voorvleugen... verlies in totaal 2 plaatsen omdat Mark laatste ronde achter me nog spint. Wat een ramp deze race... ik hoop dat volgende keer beter gaat en ik hoop dat ik volgende keer Tjerk kan weg toveren ;)....

paulpeter
10 november 2008, 22:33

Ging nog best lekker:p

Kwali 5e. Matige start, maar toch in de 2e bocht buitenom wat mensen in kunnen halen. Lag toen 4e. Nadat Steven Voss een foutje maakte op P3. Nadat Alexis de pits in ging met wat schade lag ik 2e. Halverwege naar binnen voor banden en fuel. Vervolgens kwam ik achter Storm en Hekking weer de baan op. Verloor wat tijd door contact met Steven Voss bij het uitkomen en later nog een foutje. Daardoor kon ik nooit echt een bedreiging vormen voor Michel. Maar ja 3e valt niet tegen. Op naar Estoril.

Bram Kocken
10 november 2008, 22:41
Mijn race ging best wel prima volgens mij :) Vooraf totaal geen verwachtingen, wist dat ik een van de langzaamsten was.
Quali ging voor mij best goed, stond weliswaar ver achteraan, maar goed, had de tijd gereden die ik in gedachten had.

Race:
Had een lekkere start, meteen al van 17 naar 13 meen ik. Dat hield ik vol tot bocht 3, toen nam ik de toeristische route. En eigenlijk vanaf toen ging ik alles volgens verwachting. Op m'n eigen tempo gereden, hier en daar een foutje (was al ingecalculeerd).
En tot m'n verbazing gingen er steeds meer mensen vanaf, reed uiteindelijk van 17 naar 09 :blink:
Al snel bleek waarom, er moest gepit worden! Vraag me niet waarom, maar toen het voor mij zover was om te pitten (die overigens 34.2 sec duurde, knap lang, als je het mij vraag), werd ik alleen ingehaald door Ricus, die ik vervolgens na bocht 1 er met een serieuze jump uit zie vallen.
Kortom, geen posities verloren met pitstop!
Daarna op m'n gemak uitgereden, in een groot gat tussen degene voor me en achter me..
:thumbup:

Niels Tieman
10 november 2008, 22:43
Sodeju wat een race!

Qualify ging eigenlijk best goed. Had nog 0.300 harder moeten kunnen maar toen maakte ik een foutje bij bocht 4. Helaas, 7de, wel tevreden mee eigenlijk.

De race-start verliep goed. Jaap Kleijn sloot achter me aan en ik ging op jacht naar Michel Hekking. Michel maakte in het bos een fout en ik ging hem voorbij, helaas raakte we elkaar. Op dat moment dacht ik onwijs fout te zitten en was opzoek naar hem om hem voorbij te laten maar hij was nergens meer te bekennen. :(
Achteraf, als ik de replay bekijk valt het eigenlijk wel mee. Ik steek hem voorbij en mijn rechterachterband raakt zijn voorvleugel aan de zijkant, daardoor schieten we beide van de baan.

Toen dat incident voorbij was, op jacht naar Bram van der Stichelen. Die maakte een fout en raakte een curb, ik stak hem aan de binnenkant voorbij maar hij stuurde ook in. Later op MSN vertelde hij me dat hij naar links had gekeken en dat er niemand zat, dus gewoon instuurde. Race incidentje maar wel jammer..

Daarna werd het eigenlijk alleenmaar leuk; Ik heb een onwijs leuk gevecht gehad met Michael Koel. Die reed een strakke race, geen fouten en ik kon hem niet voorbij op de plaatsen waar ik sneller was. Later in de race zag ik een TNT bolide die op een ronde gezet werd, toen gelijk maar besloten om mijn stop vroeger te nemen en met die zet Koel voorbij te komen. Achteraf bleek het een goede zet, P4! /Me happy.

Wederom een geweldige klasse om bij DRNL te hebben!

tinyriconen
10 november 2008, 22:45
Pfoe, viel dat in eerste instantie tegen. In de kwali was ik veruit de langzaamste en kreeg ik het amper voor elkaar om een ronde te rijden zonder van de baan te geraken. Hoe anders verliep het in de race. Ik startte erg veilig en pakte één-voor-één de plaatsjes. Na een ronde of 10 reed ik zelfs enkele tijd op een achtste plaats. Echter moest ik toen stoppen en begon de ellende. Terug op een 12e plek, wat achteraf een-na-laatste bleek, begon ik steeds kleine foutjes te maken. Uiteindelijk, in ronde 22, ging ik achter start/finish achterstevoren. Hierdoor kon Gerben vd Broek aansluiten om mij te lappen. Dit zou ook gebeuren op start/finish de ronde erna, maar Gerben kwam wat over de kerbs, verloor de controle en schoot naar rechts waar hij mij schampte. Hij raakte de muur en spinde, maar kon verder. Ik daarentegen sloeg via de muur over de kop en kon stoppen. In eerste instantie dacht ik aan een race-ongeluk. Toen ik de replay bekeek zag ik dat ik heel wat netter en makkelijker aan de kant had gekunt. (Sorry Gerben!)

Ook nog sorry naar "een zwarte auto" die mij blijkbaar wilde lappen in de openingsfase. Echter kreeg ik geen blauwe vlag, maar toen ik voorbij werd gereden zakte ik geen plaats.. sterker nog.. ik steeg er één! (bizar...)

Al met al, de kwali viel tegen wegens de vele grote fouten. De race viel me echter mee. Ik reed zo goed als m'n hele eerste stint foutloos wat mij ook in de top 10 bracht, een verrassing. Alleen in de tweede stint begon ik, de bekende, foutjes te maken en viel uit. Desondanks een geweldige ervaring dit en ik kijk uit naar de eerstvolgende race!

Hekking
10 november 2008, 22:47
Woei wat een race. Een PB gereden in de kwali van 1.14.8xx en daarmee als 4de gestart.

Na T2 moet ik PP voor laten gaan en Niels klopt direct aan. Even later gaan we het rechte stuk op en Niels rijdt met minder vleugel aardig wat harder. De eerste rechter knik gaat goed maar in de tweede komen we in aanraking. ik kom terug de baan op en sta 16de. Gas er op dan maar :huh1: Toen aan de inhaal race begonnen vooral tijdens de pitstops veel plekken gepakt door niet te pitten. Toen op een gegeven moment PP ingehaald die in de pits stond. Nog even met de hand uit het raam gezwaaid naar me teambaas en de race uit
ge-tourt. Mooi punten gepakt voor het team en mezelf natuurlijk :)

Heb al zin aan Estoril :thumbup:

Gerben vd Broek
10 november 2008, 22:47
Superresultaat. Veel meer dan waar ik aan het begin al voor getekend zou hebben.

Kwalificatie ingegaan met nooit sneller dan 1.18.6 gereden. Om vervolgens een 1.17.004 te klokken. Was al zo'n lekker gevoel en dan moet de race nog komen. Had sowieso nog nooit een race gereden met zoveel man (keer met 6 man en 3 rondjes ver gekomen op frankrijk).

P13 starten en lag al heel gauw 9de door foutjes van anderen en er zelf netjes omheen rijden. In ronde 15 opgeklommen naar P6 maar toen een foutje, iets te wijd en grindbak en muur. Moest naar pit om de boel te fixen en dat was helaas 5 rondjes voor de geplande stop. Pit duurt vervolgens 50 seconde en tot overmaat van ramp doet ie er dus 20 laps fuel bij + wat ik al had. Dus had toen 90 fuel in de tank waar 65 ook genoeg was om de race te finishen. Te zware auto en eerste 5 ronden ook veel foutjes door geen ritme kunnen terugvinden.
Daarna weer lekker rijden. totaan ronde 25. Sorry Ricus. Wilde hem lappen buitenom in bocht 1. Leek allemaal goed te gaan en ik raak hem volkomen kwijt op de kurb (laat ik dan ook gewoon het groene pakken, maar nee). Spin rechtsaf in de muur, maar daar zat ricus ook nog. Weet niet hoe dat afgelopen is. Mijn wagen deed het nog en terug naar de pit. Boel fixen, kost weer zeeen van tijd. Maar goed. Kwam als 10de terug op de baan en heb in de laatste rondes mezelf nog naar voren kunnen knokken tot P8.

Vooraf het doel tot uitrijden, en na het eind gewoon punten met P8. Super.

tinyriconen
10 november 2008, 22:53
Gerben en Mark hadden ook nog wel een aardig gevecht aan het eind. Die heb ik mooi nog even mee kunnen pikken op de monitor.

@ Gerben, het liep desastreus af. Ik ben nu één koprol en een ervaring rijker ;) En een ophanging+voovleugel armer.

Atreidez
10 november 2008, 22:57
Ik had me redelijk voorbereid op de race, maar echt foutloos kon ik dit circuit niet rijden.. Elke 10 rondes had ik wel een momentje varierend van ff dwars tot een frontale barrier, maar vol goede moed aan de avond begonnen. Qual was ik erg tevreden mee aangezien ik 6e stond. Ik had van te voren besloten dat als ik bij de eerste 10 stond een veilige strategie mee te nemen, dus ging weg met 20 rondes benzine aan bord. Race start was ok, maar in de hairpin haalde Niels me erg netjes in. Ik reed de eerste paar bochten wat verdedigend en Bram zat echt op een paar milimeter achter me. Voor me zag ik toen Niels en Michel elkaar raken en ernaast gaan waardoor ik opschoof van 7 naar 5, en toen ik een klein gaatje achter me zag probeerde ik wat te relaxen om in een ritme te komen. Achter me was reeds een heftige strijd losgebarsten tussen Michael en Niels en ik was op de belangrijke punten snel genoeg om ze voor te blijven. Toen was het pas ronde 5 en bij bocht 3 stuur ik ws net te weinig de bocht uit icm gaspedaal en het resultaat is door een familielid die in die bocht stond te kijken opgenomen op de phonecam :blushing:

YouTube - Brands Hatch FPL ongeluk

Michael Storm
10 november 2008, 22:58
Hierbij mijn verslagje:

Quali: Ik reed gewoon mijn tempo en deed een 1.13.4, geen PB maar wel Pole!
Op naar de race dan maar...

Race: Start was goed en kwam makkelijk door de 1e bochten. Ik stond op een 0 stopper en had erg veel benzine aan boord, Alexis zit achter mij met maar de helft van mijn benzine aan boord en hij was een stuk sneller.
Hij prikte hier en daar ernaast maar kon hem net houden, tot in bocht 4 waar hij veel later kon remmen en zo naar P1 ging ( het was wel een leuk gevecht! ). Mijn eigen tempo gereden achter Alexis met af en toe wat shortshiften en hem zo'n 6sec. weg laten rijden, totdat hij Jeroen Ursum tegen kwam en zijn wagen beschadigd had. Ik kon hem voorbij en heb de hele race geen gevecht meer gehad. Constant mijn tempo van 1.16 laag rijden en daarna langzaam de 1.15 in. Ik maakte 1 fout waarbij ik erg veel geluk heb gehad. De 1e bocht in S3, de snelle rechter omlaag ging ik te wijdt, knalde hard tegen de muur en reed even op 2 wielen ( gaaf! :p ). Geen schade!!
Daarna toch maar weer 1.16 tempo gaan rijden omdat ik mijn race niet wilde verknoeien. Laatste laps toch nog eens aangezet met als resultaat een 1.15.2 in de allerlaatste ronde. Als de race 1 ronde langer had geduurd had ik iedereen gedubbeld.

Het was een leuke 1e ervaring bij DigitalRacing, moge er nog vele volgen :thumbup:

Tot in Estoril!

tinyriconen
10 november 2008, 23:03
Hey Jaap, kan je dat gewoon zo doen in de replay? :$ Moet ik dan toch effe goed uitzoeken hoe.
Oja en filmen doe je met?... fraps?

Button87
10 november 2008, 23:04
kwali
In de kwali tot een p9 gekomen met een slechte tijd namelijk een 1.16.2 terwijl ik al 1.15.8 had gereden. Was er dichtbij tot dat ik in de een na laaste bocht mijn rondje vernagelde waarmee ik 5 tiende onder mijn tijd zat.

race
Ik stond blij op de startgrid naast mijn teamgenootje bram dus ik blij op mijn achteruit kijk knopje drukken om te zien wie achter mij staan ( ik rij met swingman). Druk ik daarna per ongeluk op opschakelen en de auto rolt een meter na voren. Dat is een valse start dus ik kon gelijk naar de pits toe.
klikte toen ook nog mijn stop en go weg. Waardoor mijn auto werd afgetankt en ik nieuwe banden kreeg. Ik moest dus de volgende ronde als nog binnen komen voor de stop en go. Na mijn stop en go ben ik weer vanuit achter uit het veld naar voren gereden. Je kunt beter zeggen de gene voor mij stopte of gingen van de baan. uiteindelijk p7 omdat steven voss niet meer om tjerk heen kon.
ik ben er tevreden mee zkr als je ziet hoe mijn eerste rondes verliepen :D

Atreidez
10 november 2008, 23:10
Hey Jaap, kan je dat gewoon zo doen in de replay? :$ Moet ik dan toch effe goed uitzoeken hoe.
Oja en filmen doe je met?... fraps?

Je kan toetsen mappen voor Free Cam (is standaard niet gemapped) en dan ook toetsen mappen voor movement, kan je vanuit elke positie filmen, met Fraps idd (& Windows Movie Maker).

Mark B
10 november 2008, 23:18
Hmmm toch teleurgesteld..

Vanmorgen zag het er nog uit dat ik niet mee kon doen.
Om 19:00 voor het eerst met de F3000 wagens gereden en leerde de baan even snel kennen.
Daarna in de kwalie een 1:16.4xx gereden wat mij een P11 opleverde geloof ik.
Vervolgens voorvarend aan de race begonnen en reed als snel op een confortabele 6e stek... dit had ik echter denk wel uit kunnen rijden als ik hem in de 1e bocht niet verknald had. Vloog eraf (was na mijn 1e pitstop) en moest weer de pit op zoeken voor flinke schade aan mijn voorkant.
Ik de pit bereikt... gooien ze hem weer vol tot 125!!!... lang stilgestaan en uitgereden op P10 :(
Met deze gedachte dati k nooit met de F3000 had gereden heb ik toch een voldaan gevoel... beetje oefenen en er valt wellicht meer uit te halen. :thumbup:

Tjerk Korving
10 november 2008, 23:19
Geen eerste goede race. Was al vlug afgelopen nadat ik en Niels met elkaar in aanraking kwamen. Ik ging het gras op, kwam de baan op, en dacht de snellere persoon makkelijk voor te laten. Maar blijkbaar was er toch niet zoveel ruimte, en zocht ie het gras op, verloor de controle en gaf me een tik. Ik spinde, en Tsjerk kon geen kant op. Hij ramt me volop in de zij, en ik vlieg overkop, en glij zo tot aan de snelle rechtse. Helemaal achteraan aansluiten, en dan nog 35 seconden in de pits voor de schade. Dan gewoon wat rondgereden op mijn eentje, tot ik wat gras raakte bij het aanlopen van de eerste bocht. Muur ingeknald, en race over. Zat zeker heel wat meer in als je ziet hoe de race is verlopen.
Ah was jij dat Bram. Ik kon inderdaad geen kant op en zag je nog op de kop gaan. Helaas voor mij kreeg ik m'n pitpresets niet geselecteerd waardoor ik dus heel de rataplan kreeg in de pits die ik net niet wilde. Eerdaags dus eens uitzoeken welke knopjes erbij horen. Ronde 5 nog een keer schade gereden en hetzelfde verhaal in de pits. Eén geluk, kon daarna de race uitrijden maar had al ronden achterstand. Helaas pindakaas en volgende keer beter.

Bram Van Der Stichelen
10 november 2008, 23:24
Ah was jij dat Bram. Ik kon inderdaad geen kant op en zag je nog op de kop gaan. Helaas voor mij kreeg ik m'n pitpresets niet geselecteerd waardoor ik dus heel de rataplan kreeg in de pits die ik net niet wilde. Eerdaags dus eens uitzoeken welke knopjes erbij horen. Ronde 5 nog een keer schade gereden en hetzelfde verhaal in de pits. Eén geluk, kon daarna de race uitrijden maar had al ronden achterstand. Helaas pindakaas en volgende keer beter.

ja, was echt jammer :( Sorry dat ik je daarbij betrokken heb.

Tjerk Korving
10 november 2008, 23:25
[spacer]

Uitslagen

Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl/20081110_brands_hatch/index.html)
Replay en logfiles (http://www.digitalracing.nl/fpl/20081110_brands_hatch/FPL_Race_1_Brands_Hatch.rar)

[spacer]

[logo_dr]

Tjerk Korving
10 november 2008, 23:27
ja, was echt jammer :( Sorry dat ik je daarbij betrokken heb.
Ach ja die dingen gebeuren eenmaal. Jij kon er ook niets aan doen dus so be it.\

Overigens kwam ik inderdaad een aantal ronden voor het einde Steven tegen. Ik was gespint in de voorlaatste bocht en kwam rot weg en spinde de baan over tot ik Steven tegenkwam. Was ook niet echt de bedoeling, sorry.

Ralffoxx
10 november 2008, 23:32
Tja kan gebeuren ik baalde als een stekker er van omdat ik op dat moment nog 7e lag... terwijl ik al zelf in ronde 10 een mega fout begin en me achtervleugel kwijt was... Dus was al blij met 7e maar goed... volgende keer zelf geen fouten maken. Dan was ik daar op dat moment ook niet geweest... dus volgende keer beter.

Mathijs
10 november 2008, 23:53
Sorry boys dat ik er niet bij kon zijn, technische problemen met het stuurwiel, zoals gister ookal tijdens de zac....:(

King Otto
11 november 2008, 00:13
Nogmaals mijn excuses aan Alexis, ik raakte hem al wat kwijt en gaf weer wat gas toen ik half op de curb stond, schoot ineens linksaf :(

Even mijn verslagje, kwali was aardig goed verlopen, in een nieuwe pb van het kinderdagverblijf naar huis gereden ivm ouder-gesprekken, met nog 2 minuten op de klok in de kwali toch nog in kunnen stappen om mee te doen.

Race begon wel aardig, door het missen van de practice en de kwali niet een ritme kunnen maken wat ik wel nodig heb, maakte helaas al vrij rap een fout waardoor ik de pits moest opzoeken.
Vervolgens het momentje dat ik de leider in de race raakte (doh!) en toen besloot ik na een ronde of 2-3 erna dat ik niet goed een ritme kon pakken en alleen maar mensen in de weg zou zitten. Wagen in de pits gezet en genoten van de race.
Maakt niet uit volgende keer beter :)

Had hem waarschijnlijk toch niet gewonnen want ik had een geplande stop en Michael niet. Had nog gehoopt op een podium na mn stop maar helaas. Mijn grootste probleem was dat ik de brandstof niet goed had ingevoerd waardoor ik met nog 25 ronden te gaan 125L brandstof mee had. Kon helaas niet aanvallen en verloor zo'n 2 sec per ronde. Jammer maar helaas, weer wat geleerd voor de volgende race.

Gefeliciteerd met de behaalde posities allen! :)

Bram Kocken
11 november 2008, 00:45
[17.2 sec] Bram Kocken overtakes Robert Saalmink, Tjerk Korving, Jeroen van Dun, Fons Stabel, Bram van der Stichelen, Jaap Kleijn and ends the lap in position 11.
Dát is nog eens een start :thumbup:

Ralffoxx
11 november 2008, 01:35
Ik moet na me goede Q me wanprestatie maar vergeten en op naar de volgende race.

Robert Saalmink
11 november 2008, 11:30
Na mijn uitval vooral Niels en Koel gevolgd. Niels kon er in het bos-deel steeds naar toe rijden maar Koel was in het eerste deel weer iets sneller. Het was gaaf om te zien hoe Niels zat te dreigen maar er steeds net niet langs kon komen. En Koel, wat rij jij strakke lijnen zeg! Praktijkervaring? ;)

Toen Niels de pits in ging, was het wachten tot Koel ook ging. En toen dat gebeurde was Niels er dik voorbij.

Mark B
11 november 2008, 11:39
Hoorde aan de reactie van Jeroen dat hij mij aan het volgen was toen ik in turn1 met mijn linker voorband het gras raakte, en er dus vanaf spinde :)

Een heuze: "Hooowwwwww" :)

Volgende keer zal ik wat meer oefenen want het is opzich wel vermakelijk deze klasse. weer wat sneller dan ik gewent ben met die DRTCC en de ZAC :D

Ralffoxx
11 november 2008, 13:29
Ok hier dan effe laatste reactie voor Mark en Bram. Nog 1x. Hij kwam dus uit de pit zwabberen. Ik zet hem er naast ben sneller aangezien hij vol zit (ok dacht dat het mark was maar goed). En volgens mij is hier op deze screen toch echt heel duidelijk dat ik geen ruimte kreeg of had toen hij instuurde. Waar hij ook nog vroeg instuurt ook nog.
http://www.namtu.org/stevenpp.bmp
om effe aan te duiden dat ik duidelijk normaal remde. Ik zat hiervoor er helemaal zowat naast. En op de screen nog half zoals je ziet.

Robert Saalmink
11 november 2008, 13:44
Ik heb zoiets gezien gister, en als jij een ronde achter ligt en je wordt gelapped, dan mag je je naar mijn mening best iets terughoudender opstellen. Wat wil je er uiteindelijk mee winnen dan?

Natuurlijk moet het van twee kanten komen maar als je gelapped wordt en je werkt gewoon even mee, dan verlies jij en de ander het minste tijd.

Bram Kocken
11 november 2008, 13:44
Ernaast, ernaast, ernaast... Je ligt nog altijd een halve wagenlengte achter.

Ik zou ook vroeg insturen als ik wil verdedigen, dus dat is niet gek.. Ik zie hier geen overduidelijke fout van PP :)

//edit:
Dit ging zelfs nog om een gelapte auto? :huh:
Dan snap ik niet dat je dat risico gaat nemen. Niet vanwege je eigen positie, maar de kans dat je doorschiet en PP uit de wedstrijd torpedeert!

Niels Tieman
11 november 2008, 13:49
Ik ben het wel met de heren eens. Als je in een gevecht bent om een positie dan zou het eventueel gevalletje; " PP stuurd te diep/scherp in en Steven is te enthousiast", ergo race-ongeluk zijn. Maar als je een achterligger bent, zul je toch je rust moeten bewaren om er later voorbij te gaan en het risico wat in te dammen.

Ralffoxx
11 november 2008, 13:50
Ik heb zoiets gezien gister, en als jij een ronde achter ligt en je wordt gelapped, dan mag je je naar mijn mening best iets terughoudender opstellen. Wat wil je er uiteindelijk mee winnen dan?

Natuurlijk moet het van twee kanten komen maar als je gelapped wordt en je werkt gewoon even mee, dan verlies jij en de ander het minste tijd.

Mja word misschien wel gelapped maar sneller is sneller in mijn ogen. Ga ik niet achter iemand hangen als die langzamer is.
Als hij iets later instuurt was er niks aan de hand. Daarbij heb ik iedereen die gewoon sneller dan mij was er duidelijk langs gelaten (wat er maar weinig waren).
Als je goed kijkt naar de Q werd ik alleen maar gelapped door eigen fouten. Waarom zou ik dan achter iemand die langzamer is aan gaan rijden? Alleen omdat ie een rondje voor me rijdt? Uhm nee sorry. Gaat voor mij niet op. Hij wist dat ik er naast zat... kon later insturen. Hadden we geen botsing aangezien ik normaal remde. Ik heb mensen andere van de baan af zien beuken en al. Wat ik hier niet eens doe. Aangezien ik geen remfout of iets dergelijks maak. Ga daar maar is over klagen.

Bramzel
11 november 2008, 13:55
Op zich vind ik het punt van Steven wel te verdedigen. Als je sneller bent, dan mag je jezelf unlappen, hier staat niks over in de reglementen. Hij doet het op een punt waar het kan, waar hij PP voorbij kan steken zonder dat het bizar gevaarlijk is of dat PP er onwijs veel tijd mee verliest.

Ernaast, ernaast, ernaast... Je ligt nog altijd een halve wagenlengte achter.

Ik zou ook vroeg insturen als ik wil verdedigen, dus dat is niet gek.. Ik zie hier geen overduidelijke fout van PP :)

Daar maak je mijns inziens een grote denkfout. Half er naast is er naast, simple as that. Als je je voorvleugel naast zijn achtervleugel hebt, ok, maar als je voorwiel zijn sidepod bijna voorbij is zit je er gewoon naast. Als je dan gaat insturen ben jij degene die fout zit.

Als je wilt verdedigen moet je zorgen dat hij er niet naast kan komen. Gewoon de binnenkant blokkeren dus. Het feit dat hij er al half naast zit betekend dat er niet genoeg is geblokt/verdedigd, en als dat het geval is moet je iemand ook de ruimte geven.

Bram Kocken
11 november 2008, 13:59
Ik vind het een behoorlijk arrogante uitspraak om als, om wat voor reden dan ook, gelapte coureur te gaan vechten met iemand die voor een podiumplek gaat.
Dan kan je nog zo snel zijn..

Je hoeft ook niet onder je pace te gaan rijden, maar heb je imo minder recht om op het randje te gaan vechten om er weer voorbij te komen.
Als PP ziet dat je een klap sneller bent en voor hem geen bedreiging vormt qua positie kan ik me voorstellen dat hij je wel laat passeren en je terug in zijn ronde laat komen.
Echter, dit is niet iets wat je direct moet verwachten en proberen op te eisen bij de eerste de beste bocht. Dat wekt gewoon irritatie op.

Als je sneller bent, dan mag je jezelf unlappen, hier staat niks over in de reglementen. Hij doet het op een punt waar het kan, waar hij PP voorbij kan steken zonder dat het bizar gevaarlijk is of dat PP er onwijs veel tijd mee verliest.
Als er ruimte gegeven wordt door PP, die dus niet wordt gegeven.

Daar maak je mijns inziens een grote denkfout. Half er naast is er naast, simple as that. Als je je voorvleugel naast zijn achtervleugel hebt, ok, maar als je voorwiel zijn sidepod bijna voorbij is zit je er gewoon naast. Als je dan gaat insturen ben jij degene die fout zit.

Als je wilt verdedigen moet je zorgen dat hij er niet naast kan komen. Gewoon de binnenkant blokkeren dus. Het feit dat hij er al half naast zit betekend dat er niet genoeg is geblokt/verdedigd, en als dat het geval is moet je iemand ook de ruimte geven.
Dat is zo, maar daar kun je, als gelapte rijder, niet vanzelfsprekend vanuit gaan.
Overigens zou ik het bewegend beeld ervan wel eens willen zien, deze foto bewijst voor mij niet onomstotelijk dat PP Steven afknijpt.

Bram Van Der Stichelen
11 november 2008, 14:00
Mja word misschien wel gelapped maar sneller is sneller in mijn ogen. Ga ik niet achter iemand hangen als die langzamer is.
Als hij iets later instuurt was er niks aan de hand. Daarbij heb ik iedereen die gewoon sneller dan mij was er duidelijk langs gelaten (wat er maar weinig waren).
Als je goed kijkt naar de Q werd ik alleen maar gelapped door eigen fouten. Waarom zou ik dan achter iemand die langzamer is aan gaan rijden? Alleen omdat ie een rondje voor me rijdt? Uhm nee sorry. Gaat voor mij niet op. Hij wist dat ik er naast zat... kon later insturen. Hadden we geen botsing aangezien ik normaal remde. Ik heb mensen andere van de baan af zien beuken en al. Wat ik hier niet eens doe. Aangezien ik geen remfout of iets dergelijks maak. Ga daar maar is over klagen.

er is een verschil tussen achter een wagen hangen die een ronde voorsprong heeft, en hem op zo'n manier opzij zetten :) Je moet echt niet proberen de schuld van je af te schuiven steven. Je hebt een wagen die een ronde voor lag van de baan geschoven omdat je hem wou unlappen. Paulpeter deed absoluut niets fout. Je had maar wat geduld moeten hebben. Ik durf zelf zeggen dat Paulpeter wel zou gezien hebben dat je al gedubbeld was, en je gewoon voorgelaten hebben aangezien je toch sneller was met een legere tank.

Tjerk Korving
11 november 2008, 14:01
Sowieso moet je als je de pits uit komt rekening houden met de anderen op de baan en dus voorzichtig wezen. Het is daar al een heel krap punt na de pits en als iemand op volle snelheid langs komt zou ik er zelf wel achter gaan zitten.

Jezelf unlappen kan en mag best als je sneller bent maar er zijn dan betere punten dan gelijk na de pits. Anderzijds dienen degenen op de baan ook rekening te houden met degenen die uit de pits komen. De twee keer dat ik gepit heb was het ook erg naadje toen ik de baan op kwam omdat er daar vaak al erg ver naar rechts word gereden en je amper een kant op kan.

Hoe dan ook, het moet van beide kanten komen.

Dát is nog eens een start :thumbup:
Zzznurk, o ja gas geven. M'n start verliep ietwat traag. :)

Robert Saalmink
11 november 2008, 14:02
Alleen omdat ie een rondje voor me rijdt? Uhm nee sorry. Gaat voor mij niet op. Hij wist dat ik er naast zat... kon later insturen. Hadden we geen botsing aangezien ik normaal remde. Ik heb mensen andere van de baan af zien beuken en al. Wat ik hier niet eens doe. Aangezien ik geen remfout of iets dergelijks maak. Ga daar maar is over klagen.

Ja dag. Het gaat er niet om wat voor JOU logisch lijkt, maar hoe dit in de reglementen staat. Daar heb je je dan aan te houden. Het is echter aan de organisatie om dit geval te bekijken.

Niels Tieman
11 november 2008, 14:05
Ik ben het met Bram eens. Het is niet zozeer dat hij hem terug in haalt, want dat had ik ook gedaan als ik sneller was geweest op dat moment. Maar het punt is wat ongelukkig gekozen. Bocht 1 in Brands Hatch is gewoon lastig, in welke klasse dan ook.

Ik vind het wel een typisch gevalleltje ' nieuwe klasse'. Het zijn fouten en dingen die gebeuren bij de eerste races, over het algemeen. :)

Ralffoxx
11 november 2008, 14:11
@Tjerk... effe voor de duidelijkheid... Ik kom niet uit de pits... dat is PP die er net uitkomt... Vandaar dat ie ook behoorlijk wat zwaarder en langzamer was...
Volgens mij is dat niet helemaal duidelijk en daarbij ik zat al aardig endje naast hem. Het is niet dat ik hem pas bij die bocht hem er naast zet.

Bramzel
11 november 2008, 14:16
@ Steven; maak er anders even een filmpje van ter verduidelijking.

Bram Van Der Stichelen
11 november 2008, 14:29
was al bezig met een filmpje zodat iedereen wist waarover we het hadden :)

Untitled on Vimeo

Mark B
11 november 2008, 14:33
verhaaltje wat ik per ongeluk in de DRTCC gezet had:
Vind ik een klein beetje onzin Steven
Ik kijk altijd linksbovening naar het aantal seconden wie voor me of achter me ligt.. zo zie ik het als ik iemand voorbij moeten laten... als je het echt niet weet kan je ook nog je tab toets gebruiken voor de namen.

Gisteren had ik ongeveer zo'n zelfde voorval met Tjerk. Ik had schade en moest naar de pit... duurde nogal lang (mede doordat die *** crew van me er lekker 125L benzine in gooide en mijn banden verwisselde). Kom terug de baan op en zie Tjerk in mijn achteruitkijk spiegel. Krijg de blauwe vlag en ga op zij. Vervolgens wil ik mijn weg weer vervolgen en merk dat ik sneller ben dan Tjerk. Heb hem daarna ook ingehaald en hopen dat er geen blauwe vlaggen meer kwamen, en deze kwamen ook niet.

Nja vind jij het niet storend ik wel. Daarom heb ik het niet. Daarom heb ik ook gewoon bij onze wagens duidelijke kenmerken anders zodat je goed kan zien wie wie is. En dat heeft volgens mij geen een ander team gedaan. En ik remde niet te laat. Ik zou de bocht gewoon gehaalt hebben aan de binnenkant. Heb het voorval terug gekeken en niet eens in de buurt van te laat. Misschien moet jij eerder remmen.

welke kenmerken heb je dan? want ik zag ze niet namelijk..

Ralffoxx
11 november 2008, 14:35
Kijk nu zie je al dat ik doordat ie hem er voor gooit in eerst flauwe bocht in hou daarna er naast wil zetten dan rem en doordat hij de bocht strak in wilt sturen waar genoeg ruimte is...(die donkere lijn) mij raakt en ik rustig door ga. Het is niet dat ik hem ram. (ik geef geen gas was op moment gewoon aan remmen en schiet niet door pas toen ik rem los liet naar botsing om weer op de donkere lijn te komen).

@Mark
Kenmerken!!! Spiegels en T-Cam? Kijk jij formule races?

Robert Saalmink
11 november 2008, 14:37
Ten eerste kun je in die paar meter niet bepalen dat je sneller bent (lees: een hogere racepace hebt). Daarnaast is je passeer manoeuvre in mijn ogen niet overtuigend genoeg, aangezien het om unlappen gaat. Persoonlijk zou ik het niet op mijn geweten willen hebben in elk geval.

Beter was om even een paar bochten te wachten, dan heb je een mooi idee van de ander zijn racepace en kun je alsnog bepalen of je er langs gaat. Bovendien hoeft PP niet trager te zijn omdat hij zwaarder is, misschien heeft hij ook wel verse banden en is hij daardoor sneller.

Wat Niels zegt klopt echter ook: nieuwe klasse, even wennen. Maar Steven, let op dat het neit alleen om jouw perceptie gaat, maar dat er reglementen zijn waar iedereen zich aan moet houden en dat anderen ook een race rijden.

Sander Hogendoorn
11 november 2008, 14:39
Mijn neutrale mening: Een iets te optimistische actie van Steven.

tinyriconen
11 november 2008, 14:41
Als je zo dit filmpje bekijkt kan je zeggen dat PP te vroeg instuurt. Echter, als ik in de situatie van Steven had gezeten had ik vroeger geremd voor deze bocht en het later nog eens geprobeerd. Puur en alleen om het feit dat het niet om een positie gaat. Je moet iemand die een ronde voor rijd nooit storen. Er voorbij is geen ramp, maar je moet hem niet in een duel voorbij steken. In feite vind ik dat je als 'achterblijver' er niet voor mag zorgen dat een coureur die een ronde voor heeft van zijn eigenlijk race-lijn af moet wijken. Dit was nu wel het geval, want PP had later moeten remmen. Dit ongeluk was dus niet nodig geweest.

Bram Kocken
11 november 2008, 14:42
Als het om een positie ging, ben ik van mening, race-incidentje, dode hoek, kan gebeuren.

Echter nu het echt gaat om een unlapping, denk ik dat het beter was geweest om bij het eerste liftmoment (aanremmen van 1e bocht) gewoon achter PP 'aan te sluiten'.

Mark B
11 november 2008, 14:46
Kijk nu zie je al dat ik doordat ie hem er voor gooit in eerst flauwe bocht in hou daarna er naast wil zetten dan rem en doordat hij de bocht strak in wilt sturen waar genoeg ruimte is...(die donkere lijn) mij raakt en ik rustig door ga. Het is niet dat ik hem ram. (ik geef geen gas was op moment gewoon aan remmen en schiet niet door pas toen ik rem los liet naar botsing om weer op de donkere lijn te komen).

@Mark
Kenmerken!!! Spiegels en T-Cam? Kijk jij formule races?

best lastig als je kleurenblind ben.....
tevens is het net zo lastig om daar op te letten als naar de tijd kijken bovenin je scherm...;)

Ralffoxx
11 november 2008, 14:46
Waar staat dat je dan niet iemand in mag halen als je denkt sneller te zijn?

@Mark...
Daarom is mijn t-cam ook donker en die van Jaap Geel... dus vel :) daarbij is mij Helm zeer donker en van Jaap super vel groen. En zo te zien is die van de spiegels niet overgekomen. Maar denk dat dat wel op moet vallen. Zelfs voor iemand die kleurenblind is.

Bram Van Der Stichelen
11 november 2008, 14:49
Ten eerste kun je in die paar meter niet bepalen dat je sneller bent (lees: een hogere racepace hebt). Daarnaast is je passeer manoeuvre in mijn ogen niet overtuigend genoeg, aangezien het om unlappen gaat. Persoonlijk zou ik het niet op mijn geweten willen hebben in elk geval.

Beter was om even een paar bochten te wachten, dan heb je een mooi idee van de ander zijn racepace en kun je alsnog bepalen of je er langs gaat. Bovendien hoeft PP niet trager te zijn omdat hij zwaarder is, misschien heeft hij ook wel verse banden en is hij daardoor sneller.

Wat Niels zegt klopt echter ook: nieuwe klasse, even wennen. Maar Steven, let op dat het neit alleen om jouw perceptie gaat, maar dat er reglementen zijn waar iedereen zich aan moet houden en dat anderen ook een race rijden.

volledig mee akkoord. JE had best een paar bochten gewacht zodat je echt duidelijk wist of je al dan niet sneller was. Ik meen me te herinneren dat Paulpeter na een paar ronden alweer voor je zat, dus echt sneller was je niet.

Bramzel
11 november 2008, 14:55
@Mark...
Daarom is mijn t-cam ook donker en die van Jaap Geel... dus vel :) daarbij is mij Helm zeer donker en van Jaap super vel groen. En zo te zien is die van de spiegels niet overgekomen. Maar denk dat dat wel op moet vallen. Zelfs voor iemand die kleurenblind is.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik met iemand in gevecht ben dan let ik niet op zijn spiegels of iets dergelijks ;) Plus dat je dan nog uit je hoofd moet weten wie welke kleuren gebruikt. Nou heb ik daar zowiezo geen last van, want ik heb gewoon de namen aanstaan boven de wagens. Niet realistisch, maar wel zo makkelijk omdat je dan weet met wie je te maken hebt.

Mark B
11 november 2008, 15:00
Helm zeer donker en van Jaap super vel groen. En zo te zien is die van de spiegels niet overgekomen. Maar denk dat dat wel op moet vallen. Zelfs voor iemand die kleurenblind is.

Juist...... ik let daar dus totaal niet op. is precies hetzelfde als je even snel linksboven in je scherm kijkt voor het aantal seconden hoever je van iemand af zit... daar aan kan je duidelijk zien of je iemand lapt of niet.

Button87
11 november 2008, 15:04
Ik heb zelf het incident ook nog even terug gekeken en dan met de swingcam. Dan is duidelijker te zien dat Steven Voss in moet houden in bocht 1 en daarna een normale aanval doet in bocht 2 wat opzich logisch is in mijn optiek als er iemand voor je zit die net de pits uitkomt. (koude banden en volgetankt) Verder had het incident voorkomen kunnen worden als pp gewoon later had ingestuurd want pp had ook kunnen zien dat Steven Voss een achterblijver was dus waarom verdedigen. Verder vraag ik mij af waarom PP zelf niet reageerd en vele andere mensen wel die eigenlijk niks met het incident te maken hebben. Ik zou denken dat juist PP en Steven Voss hier misschien over in discussie zouden gaan. Ik ben van mening dat beide heren wat steekjes hebben laten vallen waarbij PP iets meer dan Steven. Maar dit is een goede les voor de volgende race waar dit niet nogmaals gebeurt. :thumbup:

Bram Kocken
11 november 2008, 15:08
Waarom PP niet reageert, waarschijnlijk omdat PP aan het werk en dus pas vanavond kan/zal reageren..

Ralffoxx
11 november 2008, 15:10
Nog een laatste statement.
Als ik dit had gedaan bij iemand die voor me lag had niemand geklaagd.
Aangezien PP van zijn race lijn afwijkt. Ik heb er van geleerd dat ik volgende keer effe beter bekijk wie het is. Maar omdat ik zelf behoorlijk in aan het halen wat op de gast voor me. Was ik aan het pushen dus wou er zo snel mogelijk voorbij wat ik dus ook op dat moment deed. In de regel staat dat ik iemand die voor me zit dus niet mag hinderen. Aangezien we beide op dat moment niet op een racelijn zitten ben ik van mening. Effe voor de duidelijkheid ik. Dat ik niks fout doe. Maar volgende keer let ik wel beter op en zou er achter duiken plaats van meteen langs.

@Bram.
Ik was met Pp in gesprek na de race en die excuseerde zich. Dat ie niet had gekeken en te vroeg instuurde. En ik ook sorry zei vanwegen dat ik hem niet wou raken. Want dat wil je natuurlijk niet.

Robert Saalmink
11 november 2008, 15:10
Of intussen een dik protest aan de organisatie aan het typen is :p

Mark B
11 november 2008, 15:13
Waarom PP niet reageert, waarschijnlijk omdat PP aan het werk en dus pas vanavond kan/zal reageren..

Klopt... die werkt en ik zit in de baas zijn tijd te kijken hehe :innocent:

Bram Kocken
11 november 2008, 15:27
Die baas heeft natuurlijk www.digitalracing.nl afgeschermd :clown:

Tjerk Korving
11 november 2008, 16:08
In bocht twee moet je er naar mijn idee al volledig naast iemand zitten voordat je besluit de wagen te laten staan. Die bocht is al lastig te maken dus dan moet je wel heel zeker zijn dat iemand de veel langzamere buitenlijn gaat nemen. Van een afstand prikken is daar vaak gedoemt te mislukken.

Maargoed, het lijkt me nogal een erg eindeloze discussie.

Wat voor mening wie dan ook er over mag hebben, incidenten gebeuren maar probeer er altijd wat van te leren. Inhalen blijft een lastig iets maar soms kan je dan ook beter even een paar bochten je verlies nemen. Het blijft natuurlijk een beslissing die je in een flits maakt maar me dunkt dat in een vergelijkbare situatie het de volgende keer anders zal gaan. Een leermomentje dus.

Het zal voor meerderen nu ook wel duidelijk zijn dat Formule wagens veel minder nodig hebben om te spinnen en heel anders reageren bij een botsing, hoe licht die ook mag zijn. Probeer met alles rekening te houden.

Ralffoxx
11 november 2008, 17:08
En niet midden op de weg stil staan :P he Tjerk

Tjerk Korving
11 november 2008, 17:23
En niet midden op de weg stil staan :P he Tjerk

Ook dat zijn minder handige dingen inderdaad en je kwam nog wel van rechts. :D

Atreidez
11 november 2008, 17:27
Ik had het incident live gezien en verbaasde me over de aanval van Steven, maar helaas had hij niet het overzicht en aangezien hij achter PP blijft tot de bocht ook geen blauwe vlag. Een logische vergissing die die niet meer zal maken dunkt me. De aanvaring in de bocht zie ik los daarvan, en PP stuurt wat vroeg in, had Steven daar niet verwacht (misschien niet eens gezien dat ie iemand dwars zat toen ie de pits uit reedt) en een logisch raceongelukje als gevolg. Wel een hoop drama om niets, aangezien beide er geen plek mee verloren en de heren er zelf al content mee waren naar elkaar toe. Alleen de teambaas nog niet :D

Ralffoxx
11 november 2008, 17:52
Ook dat zijn minder handige dingen inderdaad en je kwam nog wel van rechts. :D

Ik wou de schade nog bij jou neer leggen aangezien mijn verzekeringspolis al oploopt vanwege me achter vleugel in ronde 10.

Atreidez
11 november 2008, 21:13
Ik heb filmpje gemaakt van de race :)
Brands Hatch FPL Race 1 (http://www.xs4all.nl/~atreides/fpl01bh.wmv) 60mb/wmv

Bram Kocken
11 november 2008, 21:21
Kijken!!1!

Djeuzus, wat een herrie! :huh: Had je niet het geluid van de auto's kunnen houden? :)

Atreidez
11 november 2008, 21:30
Dat werd echt te saai na 2 min, geloof me. En candlelight muziek wil je ook niet horen, dan lijken die auto's 2 keer zo langzaam te rijden :P

Bram Kocken
11 november 2008, 21:43
Mmm, ik zit ernstig te twijfelen om je het tegendeel te bewijzen :innocent:

Bram Van Der Stichelen
11 november 2008, 22:03
Kijken!!1!

Djeuzus, wat een herrie! :huh: Had je niet het geluid van de auto's kunnen houden? :)

Het is AFI! dat kan je toch geen herrie noemen :cool:

Stefan Kollee
11 november 2008, 22:14
De naam klinkt anders meer naar een duits meisje dat in sprookjes voorkomt.

Robert Saalmink
11 november 2008, 22:15
Goed filmpje hoor! Het gevecht om de leiding was meesterlijk!!

Mark B
11 november 2008, 22:56
jah jah... ik zie het al weer.... team underground achter elkaar eraf laten gaan in het filmpje he :)

Marc Vos
11 november 2008, 23:15
Netjes gedaan zeg!

King Otto
11 november 2008, 23:19
Vet filmpje. Zit net met Michael alles te analyseren even de hoofdaandachtspunten:

1min 30: Mooi gevecht om de leiding idd zoals Robert al zei.
3min 08: Meesterlijke crash tussen Tjerk en iemand in een blauwe auto.
4min 30: A la Jos Verstappen tegen Montoya gaat de leiding aan mn neus voorbij.
5min 50: Een of andere slimmerik ramt zonder genade de safety car bij het inrijden van de pitstraat :D
7min 10: Mooiste moment van het filmpje. Echt om je te bescheuren van het lachen die crash hahaha.

tinyriconen
11 november 2008, 23:41
Wauw, wat een schitterend filmpje! Ben je van plan dit iedere keer te doen? Dat zou echt superieur zijn! Heel mooi gecompileerd hoor.

Ik wil toch nog een keer het "incident Kroon/Voss" terughalen. Ligt het nou aan mij of rijdt PP door rood licht?

Er zijn genoeg mooi klappers geweest. Alleen ergens toch wel jammer dat het schademodel niet zo sterk is. Ik zie twee gigantische crashes met gewoon 0,0 schade aan de buitenkant van de auto.

In ieder geval, geweldige compilatie.. tja... super gewoon!

Ralffoxx
11 november 2008, 23:47
Ik vind beetje raar. Ik zie mensen klappers maken op de kop liggen en minder schade er vanaf komen dan mijn kleine bump tegen de muur... waar ik dus me achtervleugel mee verlies ...

Jeroen Ursem
11 november 2008, 23:47
4min 30: A la Jos Verstappen tegen Montoya gaat de leiding aan mn neus voorbij.

Hey! ik bied mijn excuses aan, word ik vergeleken met Jos Verstappen!!

:blink: :huh1:

:p

Button87
11 november 2008, 23:56
Ik wil toch nog een keer het "incident Kroon/Voss" terughalen. Ligt het nou aan mij of rijdt PP door rood licht?

Iedereen reed door rood die gestopt is. Dus eigenlijk allemaal een DQ :lol:

tinyriconen
11 november 2008, 23:58
:O En ik wilde nog wel zo graag niet valsspelen! :( ;)

Bramzel
12 november 2008, 02:43
Heel erg gaaf filmpje, mooie shots en veel actie :D

2 opmerkingen:
- beweeg de freecam niet. Dit is al vaak geprobeerd, maar ik heb nog nooit een filmpje gezien waarin het smooth gebeurt :( De freecam is perfect voor statische shots van vaste locaties, maar bij beweging aat het gelijk schokken.
- kies wat minder.... rigoreuze muziek ;) Er is vast wel muziek die bij de actie past die een wat bredere doelgroep aanspreekt.

Bram Van Der Stichelen
12 november 2008, 09:42
ja, het is wel jammer dat je de freecam niet vloeiend kan laten werken :(

Robert Saalmink
12 november 2008, 09:52
Ik vond de muziek nog wel toegankelijk eigenlijk, het kan tien keer erger, hij had ook Slayer of van die house muziek kunnen kiezen of zo. Maar persoonlijk hoor ik het liefst de auto's zelf en Olaf Mol :P

Mark B
12 november 2008, 09:59
Ik vond de muziek nog wel toegankelijk eigenlijk, het kan tien keer erger, hij had ook Slayer of van die house muziek kunnen kiezen of zo. Maar persoonlijk hoor ik het liefst de auto's zelf en Olaf Mol :P

Kan me nog een stukje herinneren met de tijd dat we (paulpeter, bob, niels, thijs en nog een paar) rFactor reden... we reden toen op zo'n fictive baan en pp had een filmpje gemaakt van een inhaalactie van mij en daaronder dus een stukje van Olaf Mol eronder gezet. "Hij moet er voor over het gras!"
Weet niet meer of hij dat filmpje nog heeft maar anders moet hij het maar eens posten... was ook wel goede muziek voor eronder vond ik.

Robert Saalmink
12 november 2008, 10:11
Het is voor dergelijke filmpjes best grappig denk ik om een collectie wav-files van Mol-uitspraken bij de hand te hebben :)

Bram Kocken
12 november 2008, 10:59
Goed plan, ga ik straks wel eens even naar op zoek :) Of als iemand ze heeft, i'm intrested!

Goede ondersteunende muziek kiezen is lastig idd. Het moet opzwepend zijn, maar ook niet teveel aandacht trekken!
Je zou met het volume kunnen spelen, op actievolle momenten iets harder of zachter, maar het motorgeluid altijd erbovenuit laten komen!

Atreidez
12 november 2008, 11:10
Ik heb gezocht naar Mol files, maar waren zo 1 2 3 niet te vinden online.. Als iemand zich aan biedt als reporter kan die een geluidsfile recorden die we met t filmpje kunnen combineren.

Dat van die beweging in freecam zuigt idd, jammer dat dat niet goed gaat. Ook kon ik me muis niet wegtoveren in de meeste screens, waardoor je dat pijltje dus ziet. Voor een eerste filmpje ben ik wel tevreden.. En mensen die de muziek niks vinden zetten t maar uit hoor, ik ben niet in opdracht bezig ofzo..

:rockon:

Mark B
12 november 2008, 11:14
5min 50: Een of andere slimmerik ramt zonder genade de safety car bij het inrijden van de pitstraat :D

Je wil op de film of niet he....:lol::D
Ik was dat inderdaad.... had geen voorvleugel meer en kwam iets te hard de pit in ... mwop.. spin ik precies tegen de safety car aan.
Was het niet zo dat ik van tevoren aangaf liever in de safety car te rijden hehehe:thumbup:

Klopt het dat ik momenten zie in het filmpje die niet echt achter elkaar horen? Maw, ik zie aan het eind stukjes van het midden of niet? Die crash van pp en mij die achter elkaar zijn gemonteerd is namelijk ook niet precies zelfde punt toch?

Atreidez
12 november 2008, 11:32
Yep, ik moest wel schuiven.. Zoiezo was bijna alle actie in de eerste 10 rondes :D Iemand die niet meegeraced heeft zou t niet opvallen denk ik.

Ben ook nog wel wat auto's vergeten in beeld te brengen, zoals de livestrong auto en ws. nog wel meer..

Tjerk Korving
12 november 2008, 22:17
Ik heb filmpje gemaakt van de race :)
Brands Hatch FPL Race 1 (http://www.xs4all.nl/~atreides/fpl01bh.wmv) 60mb/wmv

Net het filmpje bekeken maar kom tot de conclusie dat we er best wel een kick ass raceklasse bij hebben. :thumbup:

Daniël
12 november 2008, 22:35
Net het filmpje bekeken maar kom tot de conclusie dat we er best wel een kick ass raceklasse bij hebben. :thumbup:

Die conclusie trok ik ook! Geweldig ook om te zien hoe jullie op Brands Hatch, met al die hobbels, in dat nerveuze rotkreng, zo close kunnen racen. Hulde!

Ik reed net een paar rondjes op Estoril en dat was niet een al te groot succes hehe.

Mark van Zanten
12 november 2008, 23:42
Inderdaad een vet filmpje van een supervette klasse! Hulde aan iedereen die daaraan bijdraagt!

@Daniël: Estoril vind ik persoonlijk een veel makkelijkere baan om te rijden dan Brands Hatch ;) Hoewel de chicane toch een beetje een bitch blijft :p

Daniël
13 november 2008, 00:16
Ja dat bedoelde ik ook: Ik heb al moeite om die bak op de baan te houden op Estoril, terwijl jullie close racen op een hobbelig Brands Hatch!