PDA

View Full Version : DRTCC7 | Ronde 1 & 2: Donington | 03 11 11

Niels Tieman
28 oktober 2011, 13:53
[spacer]

http://www.digitalracing.nl/drtcc7/drtcc7_forum.png

[spacer]

DRTCC7 Hoofdsponsor
http://www.digitalracing.nl/drtcc6/RS-ICT_logo.JPG (http://www.rs-ict.com/)

[spacer]

RONDE 1 & 2 | DONINGTON | 03 11 11

Vooruitblik
Over een week staat het eerste evenement van DRTCC7 weer voor de deur, wederom met een aantal nieuwe coureurs en bolides. Nadat Jerry van Sinderen vorig jaar, op een haar na, het kampioenschap verloor aan Michael Storm heeft hij het veld verlaten om zijn carriere te vervolgen in de FPL. Storm, de DRTCC6 kampioen heeft een nieuw contract weten te tekenen bij Volkswagen en zich verzekerd van een kans op de titel. Marnix Breukers, die vorig jaar prima indruk wist te maken naarmate het kampioenschap vorderde, is opnieuw van de partij en heeft kans op het scoren van punten en podia's. Hij heeft alleen een nadeel; Er zijn nog 26 andere die hem graag van die positie af willen halen. Het is hoe dan ook essentieel om het kampioenschap een kickstart te geven en genoeg punten te verzamelen voor de eindstrijd op het Belgische circuit van Zolder.

Circuit

http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_donington.jpg

Lengte: 4.023 m
Bochten: 11
Bekend van: Formule 1, MotoGP, BTCC, ZAC1, ZAC2, ZAC5, ZAC6, DRTCC2, DRC1

Dit circuit is 1 van oudste op de kalender, in 1931 werd deze baan al geopend. Pas in 1993 was Donington de keuze voor de Europese Grand Prix. Tevergeefs is er veel uitgegeven om dit circuit weer Formule 1 klaar te krijgen, maar met de nieuwe kalender in zicht heeft Bernie Ecclestone ervoor gekozen een nieuw 17-jarig contract te tekenen met Doningtons rivaal Silverstone. Binnen DigitalRacing.nl werd hier maar liefst 6 keer een race gehouden.

[spacer]

Strafgewichten voor deze race
Iedereen begint weer op 0 kg.

[spacer]

Aantal deelnemers
Waar het mogelijk is zal de DRTCC gebruik maken van de 30-slots. Als reserverijder dien je zelf de startlijst op de website in de gaten te houden. Deze is altijd actueel!. Op Donington kunnen maximaal 25 deelnemers meedoen.

[spacer]

Tijdschema
Practice 2/joinen: 19.30 – 20.00
Kwalificatie: 20.00 – 20.20
Warmup: 20.20 – 20.25
Race1: 20:30 | 60 Kilometer
Race2: Direct na Race1 | 60 Kilometer

[spacer]

Kalender
Race|Datum|Circuit|Rondes|Status|Slots
1.|3 November|Donington 2004|15|Add-on (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=12614)|25
2.|17 November|Snetterton|20|Add-on|25|
3.|1 December|Rockingham|20|Add-on|25|
4.|15 December|Marrakech|13|Default|32|
5.|22 December|Anderstorp|15|Default|25|
6.|12 Januari|Poznan|15|Default|24|
7.|19 Januari|Zolder 2010|15|Default|30|
8.|26 Januari|Reservedatum

[spacer]

Uitslag en lapcharts

LAPCHARTS RACE 1 (http://www.digitalracing.nl/drtcc7/20111103_donington/race1/lapcharts/index.html)
REPLAY EN LOGFILES RACE 1 (http://www.digitalracing.nl/drtcc7/20111103_donington/race1/20111103_drtcc7_donington_race1.rar)
LAPCHARTS RACE 2 (http://www.digitalracing.nl/drtcc7/20111103_donington/race2/lapcharts/index.html)
REPLAY EN LOGFILES RACE 2 (http://www.digitalracing.nl/drtcc7/20111103_donington/race2/20111103_drtcc7_donington_race2.rar)

[spacer]

Downloads en links
DRTCC7 Carset v1.0 (http://digitalracing.nl/index.php/downloads/category/38-carset.html)
DRTCC7 reglement (http://digitalracing.nl/index.php/downloads/category/39-reglementen.html)

Algemene thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=1347)

Fr3d
28 oktober 2011, 15:16
Storm in de Volkswagen ... Heftige combinatie

Heb er zin in!

Manuel
28 oktober 2011, 15:52
"de winnende combinatie " ???

Ferroeni
28 oktober 2011, 16:07
Niels, de openingspost klopt niet kwa naamgeving. Zou DRTCC7 moeten zijn ipv DRTCC6.

W@llierossi
30 oktober 2011, 14:11
Heren.

Ik wilde zojuist mijn eerste meters maken op de testserver, maar ik krijg de melding dat deze gebruikt maakt van een updated of gemodificeerde spelversie.

Komt dit door de carset of mis ik een update van het spel? Meest recente aankoop die ik heb gedaan is STCC2.

Thanks!

Darthwillie
30 oktober 2011, 14:13
kijk even of alles geïnstalleerd staat, er is een add on, WTCC 2010 die bij de laatste update gedeinstalleerd werd.

W@llierossi
30 oktober 2011, 14:22
Thnx Darthwillie, die had ik inderdaad gemist.

That should do the trick...

GTE
30 oktober 2011, 15:40
kijk even of alles geïnstalleerd staat, er is een add on, WTCC 2010 die bij de laatste update gedeinstalleerd werd.

Dit snap ik even niet. Een add on die bij de laatste update gedeinstalleerd werd?

Hoe dan ook, ik had hetzelfde probleem als Guyon. Toen de Donington die ik had maar helemaal verwijderd en opnieuw via de link uit de startpost gedownload en geinstalleerd maar nu ineens schijnt test een 'bad password' te zijn. Wat heb ik gemist?

Darthwillie
30 oktober 2011, 15:46
capslock aan? Gisteren werkte het gewoon.

er is een Race07 update geweest waardoor het spel WTCC10 niet meer als geïnstalleerd zag. Moet het even opnieuw geinstalleerd worden anders kan je niet joinen.

GTE
30 oktober 2011, 15:48
oh ok, dan ga ik dat maar ns even doen dan.

thanks!

Darthwillie
30 oktober 2011, 15:50
je ziet het meteen dat hij in steam niet als geinstalleerd staat.

GTE
30 oktober 2011, 15:52
inderdaad, maar in het spel was het me nog niet opgevallen.

GTE
30 oktober 2011, 23:41
Zie trouwens nu pas dat mijn optreden in het vorige seizoen wat al te rooskleurig wordt voorgesteld in de openingspost ( :D ). Alleen op Mosport kon ik aardig mee komen. De rest was matig tot slecht.

Darthwillie
30 oktober 2011, 23:46
is er inside kennis bij de organisatie???????????? Anders schrijven ze dat toch niet? BRETT PITTTTTTTTTTT investigate!!!!!!

Brett Pit
31 oktober 2011, 00:08
Breukers speelt underdog
[spacer]
Middenveld, matig tot slecht. Zomaar wat uitspraken uit de laatste paar interviews van Marnix Breukers. Gevaar, kanshebber op podia zijn dan weer de uitspraken van mede deelnemers en zelfs de organisatie van de DRTCC.

Het lijkt erop dat Breukers verstoppertje speelt om vervolgens keihard toe te slaan tijdens de openingsraces van het seizoen. "Mijn hoop is erop gevestigd dat ik leuk mee kan doen in het middenveld, maar het zal moeilijk worden." Aldus een tactisch sprekende Breukers. Rentzenbrink vreest dat Breukers de vorm van zijn leven heeft. "Ik zie hem als een geduchte concurrent, misschien dat ik hem een tijdje op kan jagen, maar ik vrees dat ik hem aan de horizon zal zien verdwijnen naarmate de race vordert"

Bij het navragen over Breukers kunde bij huidige kampioen Storm, trok deze langzaam wit weg. Hij stamelde nog wat onverstaanbaars tot zijn persdame ons verzocht niet meer over Breukers te beginnen tot na de eerste races van het seizoen.

We zullen zien, de wedkantoren hebben zich in ieder geval al goed ingedekt met een 1 tegen 1,10 kansverhouding.
[spacer]
Brett Pit

GTE
31 oktober 2011, 00:30
Oh, maar ik verkeer zeker in de vorm van mijn leven! Vandaar juist dat ik durf te hopen op een plekje ergens achterin het middenveld :D

GTE
31 oktober 2011, 11:23
Way Ahead Racing verbaasd over geruchten
[spacer]
De geruchtenmachine draait op volle toeren. Nu is dat op zichzelf geen verrassing. Zeker niet zo vlak voor een gloednieuw seizoen toerwagenracen op het allerhoogste niveau. Niettemin toont Way Ahead Racing zich verbaasd over de geruchten waarin wordt gesuggereerd dat het team wel eens een belangrijke titelkandidaat zou kunnen zijn. "We zijn natuurlijk gevleid, maar we hebben geen idee waar deze geruchten op gebaseerd kunnen zijn", aldus teameigenaar en enig coureur Marnix Breukers. "De voorbereidingen zijn in volle gang en alles loopt volgens schema, maar meer ook niet. Afgaande op de resultaten in ons debuutseizoen en op de resultaten van de eerste tests voor dit seizoen mogen we hopen op enige verbetering, maar een gooi naar de titel is echt twee bruggen te ver."

Het team benadrukt dat alleen concrete resultaten tellen. "Geruchten zijn mooi, zeker als het je op de kaart zet bij potentiele sponsoren, maar uiteindelijk word je afgerekend op het resultaat en het zou niet sjiek zijn om ten onrechte een bepaalde indruk te wekken. Nogmaals, de concurrentie is van uiterst hoog niveau en ook nog eens bijzonder talrijk. Om daar als winnaar uit naar voren te komen moet je van speciaal kaliber zijn en daar schiet Way Ahead Racing helaas nog te kort. Maar de strijd zelf zal er niet minder om zijn."
[spacer]

Niels
1 november 2011, 10:24
Almost raceday! :D

Mark B
1 november 2011, 10:28
Het komt nu wel heel erg dicht bij haha..
Benieuwd of ik wat aan kan richting met de de Peugeot 407 :innocent:
Als ik de rest vd tijden zie wordt dat nogal lastig haha :thumbup:

Niels
1 november 2011, 10:34
Het komt nu wel heel erg dicht bij haha..
Benieuwd of ik wat aan kan richting met de de Peugeot 407 :innocent:
Als ik de rest vd tijden zie wordt dat nogal lastig haha :thumbup:

Heb de bezem al gemonteerd op mijn VW, dus laatste ga je niet worden :lol:

Mark B
1 november 2011, 10:36
Heb de bezem al gemonteerd op mijn VW, dus laatste ga je niet worden :lol:

Nou als ik jouw tijden hoorde dan denk ik dat het een lastig verhaal wordt donderdag ;)

Niels
1 november 2011, 10:39
Nou als ik jouw tijden hoorde dan denk ik dat het een lastig verhaal wordt donderdag ;)

Rustig rondjes draaien is wat anders als onder druk presteren ;)

eansys
1 november 2011, 11:22
Rustig rondjes draaien is wat anders als onder druk presteren ;)

Ik ken dat probleem. :innocent:

Manuel
1 november 2011, 11:25
...komt me ook héééél bekend voor.

Robert Saalmink
1 november 2011, 11:33
Goed, mijn plan om de dubbele overwinning te pakken is afgerond, dus ik ben er klaar voor :thumbup: ik zag al 1 afmelding voorbij komen, dus hopelijk kan ik meedoen :)

GTE
1 november 2011, 12:01
Ik ben wel heel benieuwd naar de carset. Way Ahead Motorsports heeft op dit moment nog niet eens zekerheid over de identiteit van de hoofdsponsor!

Niels
1 november 2011, 12:21
Goed, mijn plan om de dubbele overwinning te pakken is afgerond, dus ik ben er klaar voor :thumbup: ik zag al 1 afmelding voorbij komen, dus hopelijk kan ik meedoen :)

Nu je het zegt.... wat is de startlijst? :surrender:

Niels Tieman
1 november 2011, 12:28
Startlijst ga ik asap posten. Door onverwachte prive-omstandigheden loopt de planning compleet in de soep en ben ik druk bezig om alles af te ronden. Het gaat sneller als dat ik dacht maar ik heb alsnog wel tijd nodig. Maar wees niet gevreesd, praktisch iedereen staat op de volledige lijst door mensen die eigenlijk op de reservelijst willen staan. :)

Ferroeni
1 november 2011, 17:38
Ik heb gisteravond nog even een paar rondjes met racefuel gereden en kwam tot een 1:39.722. Ik hoop in de kwalificatie op een bliksemronde en dat de tijd dan in de 1:38.9xx ligt. Maar ik vrees dat dit niet gaat lukken en dat ik blijf steken in de 1:39.xxx.

joansom
1 november 2011, 18:02
Ik kom met q setup tot maximaal 1.39.1xx
Vanavond eens racefuel proberen :closedeyes:

Manuel
1 november 2011, 20:02
Vanavond ook weer online..incl. de nieuwe carset Woohooo!

Manuel
1 november 2011, 22:40
Complimentjes Niels..ziet er weer goed uit. Zitten paar apart mooie exemplaren bij.

GTE
1 november 2011, 22:44
Inderdaad weer een top carset!

Niels Tieman
1 november 2011, 22:44
Ik had hem graag eerder willen releasen, maar dat ging niet helemaal zoals gepland. Er zitten een aantal mooie bolides bij, dat is zeker. :)

Manuel
2 november 2011, 09:33
Dank je Niels ;)

Mark B
2 november 2011, 10:03
Morgen is het al weer zo ver! Kijken of ik vanavond wat test runs kan maken met de Peugeot 407 + setup en een beetje een beeld kan krijgen waar ik sta tegenover de rest van het veld.

Ik ben benieuwd! Nog een totale verassing kwa snelheid met dat ding :thumbup::lol:

RSRoy
2 november 2011, 10:33
Ik ben benieuwd! Nog een totale verassing kwa snelheid met dat ding :thumbup::lol:

Ik vond hem er ook wel redelijk verassend uit zien :)

Dennis
2 november 2011, 10:41
Vanavond ook maar eens een uurtje de server op duiken.

Tjello
2 november 2011, 11:46
Zo te zien wordt het vanavond gezellig druk ;-)

Robert Saalmink
2 november 2011, 12:01
Ik kan er helaas niet bij zijn vanavond, morgenavond uiteraard wel :)

Mark B
2 november 2011, 12:17
Ik vond hem er ook wel redelijk verassend uit zien :)

Is dat een compliment of niet? :lol:

Manuel
2 november 2011, 12:25
Ik zal er niet zijn... de laatste dagen genoeg gecrosst met de Alfa.

Bob
2 november 2011, 13:06
vanavond rijdt ik ook wat rondjes ;) kijken of ik mijn gt3rs goed ingesteld krijg

Mark B
2 november 2011, 13:15
Ik zal er niet zijn... de laatste dagen genoeg gecrosst met de Alfa.

Ja wat is dit nou :) Hele weken aan voorbereiding aan het trainen, gaat de rest van de competitie trainen ben je er niet! Wat is dit voor een competitievervalsing joh! ;)

Manuel
2 november 2011, 13:19
Fout he...ik weet het. Ik zal morgenavond wel zien hoe ik ervoor sta met de rest. ;)

Mark B
2 november 2011, 13:25
Beetje de underdog spelen he ;)

Darthwillie
2 november 2011, 13:27
:p psychologische oorlogsvoering is begonnen!!! :thumbup:

GTE
2 november 2011, 13:38
Beetje de underdog spelen he ;)

Zal hem niet lukken, want ik weet uit eerste hand dat Manuel hele behoorlijke tijden weet te rijden op Donington! :surrender:

Robert Saalmink
2 november 2011, 13:46
[spacer]NIEUWSBRIEF
Let op: door omstandigheden zal de nieuwsbrief vrij kort voor de race verschijnen, donderdagavond rond 18:30 ongeveer ligt deze in je virtuele brievenbus.

Bedankt voor het begrip.
[spacer]

RSRoy
2 november 2011, 13:54
Is dat een compliment of niet? :lol:

Jawel Mark, vind hem erg gaaf :thumbup:

Roy Visser
2 november 2011, 14:07
vanavond rijdt ik ook wat rondjes ;) kijken of ik mijn gt3rs goed ingesteld krijg

SR-Academy FFB Settings Race07/RaceOn/STCC/STCC2 - YouTube

kijk even in de details, ik kan me voorstellen dat mensen de graden rotatie wat aan de hoge kant vinden, kies dan voor 30 steeringlock of 450 graden rotatie

eansys
2 november 2011, 15:21
Check Hummer dan. In 6.42 minuten wel 4x zijn oren bewogen ;)...

Is ie cool of is ie cool :thumbup:

joansom
2 november 2011, 22:30
Op de valreep nog een ultieme ronde met racefuel: 1.38.8xx :blink:

Hoe was het gezegde ook alweer: iets met een slechte generale? dat beloofd dan weinig goeds voor morgen ;)

GTE
2 november 2011, 22:37
Hoeveel rondjes is racefuel? Want ik merk eigenlijk nooit verschil, of ik nou voor 3 rondjes fuel heb of voor 12 rondjes.

Bob
2 november 2011, 22:38
Ik heb nog geen echte snelheid in de VW. Maar een 39er moet er wel in zitten, anders ben ik teleurgesteld.

Darthwillie
2 november 2011, 22:41
12 man tegelijk op de server in de laatste test :thumbup:

gaat allemaal close worden morgen :laugh:

Manuel
2 november 2011, 22:56
Hoeveel rondjes is racefuel? Want ik merk eigenlijk nooit verschil, of ik nou voor 3 rondjes fuel heb of voor 12 rondjes.

Ik start eigenlijk vrijwel iedere race met 35 liters in den tank.
Altijd een beetje reserve is nooit verkeerd.

Darthwillie
3 november 2011, 00:00
RACEDAY :punk::broem:

Mark B
3 november 2011, 07:46
Nou ik zie het wel vanavond. Gisteren niet de juiste spirit om een hele avond te testen zoals de rest :) Vanacht goed ziek geweest helaas en dat werkt ook niet mee :(
Zal wel lekker in het middenveld staan met de peugeot 407 :thumbup:

Henk Kraal
3 november 2011, 08:04
Gisteravond niet meer dan een 1:40:6 uit kunnen duwen, aangezien ik praktisch niet meer heb gereden sinds DRTCC #5 (anders dan even showen aan bezoek) gaat het nog een beetje roestig en mis ik de hartslag van de baan.

Ik kom in ieder geval weer veilig rond en hoop dan ook lekker in de achterhoede een leuk gevecht met Wilfred aan te kunnen gaan.

Aan de hardware zal het dit jaar niet liggen, vorig jaar nog frame drops op 3840x1024 zonder AA onder de 20, dit jaar rock solid op 60 met AA op de laagste stand.

Ik heb er zin in heren!!

PS. Ik ga er vanuit vanavond er gewoon bij te zijn maar om 10:30 heeft mijn vriendin een afspraak in het ziekenhuis. Als dingen tegen vallen of raar gaan lopen kan het dus zijn dat ik mijn prioriteiten even moet verschuiven maar daar ga ik vooralsnog niet vanuit!

Niels
3 november 2011, 09:25
Daar is hij dan... raceday :)

Dennis
3 november 2011, 09:31
Ik heb er zin in. Mijn tijden zagen er goed uit en d'r moet toch zeker twee keer een top 8 in zitten vandaag.

Manuel
3 november 2011, 09:34
daar is hij dan... Raceday :)

+ 1000

Ferroeni
3 november 2011, 12:19
Ik heb er weer zin in.

Fr3d
3 november 2011, 17:08
Straks in practise kijken hoe het gaat. Vandaag een heel zware dag op mijn werk gehad, weet niet of ik me koppie er bij kan houden

Ferroeni
3 november 2011, 17:12
Fred, je hoeft je echt niet elke keer vooraf in te dekken hoor :p

Gerben
3 november 2011, 17:19
Gister lekker getest met een aantal man op de server. Nog een 1:38.2xx op racefuel kunnen rijden met mijn nieuwe pedaaltjes. Ga voor een 37'er in de kwali, zal moeilijk worden om Storm bij te houden in zijn VW. Ben benieuwd hoe hard PP en Fred vanavond zullen gaan!

GTE
3 november 2011, 17:19
Die VW's zijn superlangzaam hoor. Echt.

Gerben
3 november 2011, 17:41
Die VW's zijn superlangzaam hoor. Echt.

:huh1::p

Niels
3 november 2011, 18:12
Heb ik trouwens iets gemist, of is er geen "speciaal" wachtwoord voor de server vanavond?

Robert Saalmink
3 november 2011, 18:18
Heb ik trouwens iets gemist, of is er geen "speciaal" wachtwoord voor de server vanavond?

Even de moeite nemen deze thread terug te lezen Niels.

Niels
3 november 2011, 18:23
Even de moeite nemen deze thread terug te lezen Niels.

Kan ik het ruiken :innocent: Ik verwacht belangrijk info niet ergens halverwege een pagina maar in de TS...

Robert Saalmink
3 november 2011, 18:39
[spacer]
De nieuwsbrief is verzonden!
[spacer]

Niels: als je bij ieder forumbezoek even op 'nieuwe berichten' klikt, mis je nooit meer iets. Bovendien is deze thread maar drie pagina's lang, even terug lezen is sneller dan dit posten en dan wachten op antwoord :)

Ferroeni
3 november 2011, 19:07
Ik meld me voor vanavond af (ik heb ook een mail gestuurd naar de organisatie). Miranda d'r broer is zojuist vader geworden en ze gaan nu naar hem en zijn vrouw toe om ze te feliciteren.

Voor degene die vanavond gaan rijden: succes!! En veel plezier.

GTE
3 november 2011, 19:23
Bij het mailtje van de nieuwsbrief zit geen bijlage. Bij mij niet tenminste. Weet iemand het wachtwoord?

Niels
3 november 2011, 19:24
Bij het mailtje van de nieuwsbrief zit geen bijlage. Bij mij niet tenminste. Weet iemand het wachtwoord?

Had wel een bijlage, stuur je het wachtwoord wel even via een berichtje!

W@llierossi
3 november 2011, 19:27
Ik kom net thuis, maar heb nog geen nieuwsbrief gezien... help :laugh:

GTE
3 november 2011, 19:27
hmm... vreemd. Er staat bij mij ook geen paperclip icoontje bij maar de mail is inderdaad wel 663kb.

dank voor je bericht!

paulpeter
3 november 2011, 21:40
De kop is eraf:thumbup:

Eerste race redelijke start. Einde van de 1e ronde Michael ingehaald bij de hairpin. Vervolgens op jacht naar Gerben die een klein gaatje had. Nadat ik hem had ingehaald redelijk tempo kunnen rijden. Op het eind kwam Michael nog terug, maar hij qua een paar rondes te kort;)

Tweede race eigenlijk constant in een treintje gereden. Treintje slonk tot 3 man (Niels, Gerben & ik). Later sloot Roy en Niels aan. Gerben kreeg het steeds lastiger en in de 14e ronde ging het helaas mis. Gerben had een momentje bij het uitkomen van de chicane en daardoor werd het wat druk voor de hairpin. Ik dacht achter hem aan te kunnen sluiten, maar helaas kreeg ik een zetje van achter en gingen we beide rond. Uiteindelijk Gerben voorbij gelaten en op p10 geeindigd.

Sybren
3 november 2011, 21:45
Sorry Manuel van de aanrijding in de opwarm ronde van race twee.
Ik zag dat je gelijk naar de pits moets en daardoor je race gelijk over was.
Het was geheel mijn fout.:blushing:

Robert Saalmink
3 november 2011, 21:45
LAPCHARTS RACE 1 (http://www.digitalracing.nl/drtcc7/20111103_donington/race1/lapcharts/index.html)
REPLAY EN LOGFILES RACE 1 (http://www.digitalracing.nl/drtcc7/20111103_donington/race1/20111103_drtcc7_donington_race1.rar)
LAPCHARTS RACE 2 (http://www.digitalracing.nl/drtcc7/20111103_donington/race2/lapcharts/index.html)
REPLAY EN LOGFILES RACE 2 (http://www.digitalracing.nl/drtcc7/20111103_donington/race2/20111103_drtcc7_donington_race2.rar)

Uitslagen nog niet op de website, ging nog iets mis met inlezen. Wordt ZSM opgelost. Excuses!

Jeroen Ursem
3 november 2011, 21:49
Race 1 spin met een bbq tot gevolg, maar race 2 was vermakelijk :) Van achteraan het veld terug geknokt tot P13, eigenlijk dik tevreden :thumbup:

GTE
3 november 2011, 21:59
gemengde gevoelens hier. Dik tevreden met plaats 9 in de kwalificatie. Hoewel jammer dat ik in de laatste ronde er nog eens 0,3s onder zat maar dat niet wist vast te houden tot de finish.

De races gingen niet best. Om een of andere reden had ik ineens bergen overstuur onderaan de Craner Curves (old hairpin) en dat had nogal wat invloed op de bochten daarna. In race 1 ook nog eens twee keer gespind (fogarty esses en natuurlijk in old hairpin) dus meer dan de 15e plek mocht dat ook niet zijn.

Bovendien begonnen mn pedalen weer op te spelen. Mensen die achter mij hebben gereden hebben zich misschien verwonderd over mijn ogenschijnlijk compleet willekeurige rempunten, maar dat doe ik dus niet! Zo is te zien hoe Jeroen mij in ronde 6 van race 2 op weg naar de chicane voorbij blaast en al die tijd zijn mijn remlichten gloeiend rood. De remkracht die wordt toegepast zal minimaal zijn (anders stond ik natuurlijk gewoon stil) maar echt helpen doet het niet. Na een onfortuinlijk akkefietje met Joan (sorry) wederom 15e (als ik het me goed herinner).

Niettemin is deze baan natuurlijk vééééééél gaver dan Brno :D

Darthwillie
3 november 2011, 22:01
dat was een grappige race. Nog niet helemaal de snelheid die ik gehoopt had.
Top weer eens geraced te hebben, aantal leuke gevechten gehad. :thumbup:

Wel vreemd dat ik niet kon inloggen met mijn eigen wagen :huh1: terwijl dat gisteren gewoon wel kon :cool:

Fr3d
3 november 2011, 22:28
Fred, je hoeft je echt niet elke keer vooraf in te dekken hoor :p

daar lijkt het wel op :huh1:

Qualy ging eigenlijk best goed!
Storm en PP had ik wel heel snel verwacht. Gerben zette de auto daar mooi tussen. Ik kon mooi aansluiten voor P4

Race1
Start was weer **** helaas. Ik krijg dat niet onder de knie. Mark en Niels v/d Poll kwamen er gelijk ook voorbij. Ik hield met mijn slechte start vast ook nog wat mensen op :)
Nog een leuk gevecht gehad met Mark.
Ik bleef dan ook op P4 hangen. Tot ik in de laatste ronde een fout maak en van de baan spin. v/d Poll kon er voor bij maar ik kon nog net voor Guyon blijven

Race2
Rollende start is minder in mijn nadeel :)
Ging achter Guyon aan, maar kwam er niet makkelijk voorbij tot hij een fout maaktje. We reden met de top 8 wel dicht bij elkaar :thumbup:
Toen kwam ik achter niels T, die zijn Volvo goed breed houdt en ik er weer niet voorbij kwam. Na wat rondes , maakt hij een rem foutje voor de chicane en kon ik er voor bij. P5

Dennis was toen al ver weg en reed ronde tijden die net wat sneller waren. Storm kwam achter mij te zetten en kon hem nog 1,5 daar laten. Opkomen start finish had jij echter een betere lijn en was hij me voorbij. Ik probeerde daarna rustig mijn rondjes te maken om zo podium niet weg te gooien en dat lukte, P3

Achteraf toch een leuke race gehad, het veld zit erg dicht bij elkaar weer!:cool:

Henk Kraal
3 november 2011, 22:41
Voorbereiding - Woensdag
Gisteravond mijn eerste rondes gemaakt op Donington, positief als ik was over de baan vervolgens aan mijn tijden en setup gaan werken. Rustig vanaf een 1:43 naar een 1:41, 1:40, 1:40, 1:40, 1:40.... wat is dat nou. Ik zie iedereen 39-ers rijden en zelfs lager met race fuel en ik kom met qualy nog geen eens onder die verdomde 40...

Manuel had me nog een setup toegeschoven maar ook daarmee kwam ik niet in de lagere tijden terecht.

Voorbereiding - Donderdag
Met goede moed s'middags (was toevallig vrij) een paar rondes gedraaid. Ik had een fijne setup te pakken met een stabiele wagen maar de tijdens wouden nog steeds niet naar beneden. Uiteindelijk tegen 17:30 maar geaccepteerd dat ik lekker in de achterhoede met Wilfred zou kunnen gaan stoeien om de laatste plekken.

Qualification:
Even twee rondjes gereden om de bandjes op te warmen en vervolgens ervoor gegaan. Tot mijn verbazing zet ik in een klap een 1:39:054 neer wat me op dat moment op P8 plaatste.
Dat een paar keer getracht te verbeteren maar zonder succes, ik ging steeds een fractie trager. Na 5 rondetijden maar gekozen om even rust te pakken en te hopen dat de tijd goed genoeg was.

Ik mocht van start vanaf P12!

Race 1:
Over de start kan ik kort zijn: kut, de wagen kwam niet van de plek (wielspin). Bij ingang van de eerste bocht was ik al 4 plekken kwijt. In de bocht naar rechts (Old hairpin) schuif ik het gras in en ik kan weer twee plekken in leveren, rijd dus ineens P18.
In de volgende bocht (McLeans) spinned Marcel na een contactje met Roy, ik probeer er weg van te trekken maar had Jeroen Kelly naast me zitten die daarmee met zijn neus in mijn zij terecht kwam en ik spinde de baan af. Na een korte vloek kannonade draai ik op P21 de baan weer op.

De rest van de race is herstel geweest met erg leuke gevechten met Eric en Marcel die constant om me heen zaten. Erg respectvol gereden heren, kansen werden mooi afgewacht en goed benut!
@ Marcel, sorry voor de contacten die er waren, het was af en toe erg close :innocent:

Uiteindelijk op P14 geeindigd, zeer tevreden mee!

Race 2:
Goede start gehad achter Joan en voor Marnix, veld bleef mooi bij elkaar en er waren weinig openingen om gebruik van de maken. In lap 3 Joan kunnen inhalen om daarna achter Eric te schuiven maar die reed een goede 2de race en gaf geen kanzen voorbij te steken. Aan het einde van lap 6 komen Eric en Bjorn in gevecht waarbij Bjorn door ons beide gepasseerd kan worden.
De laps erop blijf ik dicht achter Eric plakken en wissel ik nog een paar keer van positie met Bjorn.

Naar het einde van de race mis ik de controle in de wagen en glij ik dan ook steeds vaker weg waardoor ik in lap 13 - 15 van P11 naar P14 terug zak. Ook weer een mooi resultaat voor het eerste seizoen!

Conclusie:
Geweldige genoten.
Wel één maar: ik zie dezelfde perso(o)n(en) als in DRTCC5 weer vrij agressief rijden en contact maken met plaats verlies zonder deze retour te geven. Hierop ook weer (begrijpelijke) reactie's waargenomen die niet in het DRTCC thuishoren, houd het leuk mensen of kaart het na de wedstrijd aan!

Tjello
3 november 2011, 23:29
@Henk, leven en laten leven. Zo hoort het (ik heb er in elk geval van genoten :D).

In Q een tijd neergezet die 2 tienden beter was dan mijn persoonlijk record. 2x nog eens 4 tiende eronder gezeten maar verspeelde die voorsprong in de laatste sector.

Race 1
Start ging erg goed, binnenkant gehouden en zonder problemen eerste bocht doorgekomen. Na 8 ronden veel onderstuur bij insturen en overstuur bij uitkomen van de bocht en kreeg in de laatste ronde een "you're tires are worn" waarschuwing.

Race 2
Was bij de start aan het slapen en had al meteen een gat laten vallen. Voor de rest een saaie race gehad waar ik alleen maar verder in terugviel :-(

Ik heb me geamuseerd ;-)

Mark B
4 november 2011, 08:01
Nou.... snel vergeten deze race.
Was zeer te spreken over mijn qualy tijd en stond met de Peugeot 407 gewoon 5e! :thumbup:

De start van race 1 was goed en kon wat plaatsen goed maken. Kon het groepje voor mij goed volgen maar ondertussen zat Fred ook vlak achter me die me af en toe een kusje gaf. Door ipv te concentreren voro me hield Fred me nogal bezig en verloor wat terrein. In de laatste bocht prikte hij hem aan de binnenkant en werd zachtjes het gras op gedrukt en zo was de aansluiting gelijk weg. Jammer maar was race incidentje.
Vervolgens zaten Niels vd P en Guyon vlak achter me en blijkbaar lagde ik een beetje. Met het insturen van de chicane achterop het circuit werd ik aangetikt en had gelijk suspension problems terwijl de tik niet eens zo hard was. Kwam wel op het gras en lag zo inmiddels alweer 8e ofzo.

Daarna werd ik met kromme ophangingen nog ingehaald door Niels T en Dennis door een stuurfoutje. Kon ze nog wel volgen maar meer dan een 10e plek zat er niet in.

Race 2 kon ik het groepje Storm/PP/Gerben en de rest voor me weer goed volgen. Echter door het erg vroeg remmen en een harmonica effect van de groep kwam PP zijn auto ineens wel erg dichtbij. Ik besloot om linksaf te sturen in de grindbak om de rest niet te hinderen.
Achteraan sluiten en de race uitrijden....

Jammer maar helaas. Slechte start van het seizoen maar de Peugeot heeft in ieder geval aangetoond zich vooraan te kunnen handhaven :thumbup:
Tevens is hij lekker breed dus moeilijk in te halen :).

RSRoy
4 november 2011, 08:21
Qualy
Tijdens het oefenen constant in de 1:39 gereden. Tijdens de kwalificatie zet ik in me eerste rondje een aardige tijd neer maar vervolgens kwam ik er niet meer onder. Bij de 2e split vaak 0,5 0,6, 0,7 en zelfs 0,8 seconde sneller maar steeds verliezen in het laatste deel. Resultaat P15

Race1
Aardige start al viel de auto wel even stil. Voorzichtig gedaan door de eerste rondjes al is het soms wel wat druk. Beetje met Marcel kunnen vechten en daarna wat kunnen weglopen. Nou lees ik hierboven dat ik Marcel een tikje zou hebben gegeven waardoor hij eraf geslipt was? Dat kan ik me helemaal niet meer herinneren dus dat ga ik nog even terug kijken. Uiteindelijk een aardige pace te pakken en naar P11 gereden.

Race2
Aardige start en mooi achter Mark kunnen blijven hangen. Maar Mark had nogal last van lag. Ik durfde eigenlijk niet al te dicht op hem te rijden om contact te vermijden. Uiteindelijk maakte Mark een foutje en kon ik er langs. Inmiddels aangekomen in de Tieman-Train kon ik het tempo van de snelle mannen best aardig volgen. Helaas kon ik steeds niet dicht bij genoeg komen om een echte inhaal actie te wagen bij Peterpaul. Er ging in rondje 14 iets mis met Gerben en PP waardoor we volgens mij met 4 man tegelijk op de hairpin afkwamen. Ik remde iets eerder om zo binnedoor te kunnen steken maar dit pakte niet helemaal uit zoals ik wou. Ik verloor veel snelheid en kwam niet echt opgang de chicane uit waardoor ik nog een tik kreeg van Guyon en suspension damage had. Marnix kon hier niks aan doen maar het was nog wel even een spannend laatste rondje. Toch Guyon voor kunnen blijven en op P6 gefinished.

Fr3d
4 november 2011, 08:22
[ In de laatste bocht prikte hij hem aan de binnenkant en werd zachtjes het gras op gedrukt en zo was de aansluiting gelijk weg. Jammer maar was race incidentje. dat was ik niet maar Guyon, ook een cruze dat wel ;)

Dennis
4 november 2011, 09:04
Maar eens even mijn verslag.

De kwalificatie ging echt heel erg slecht. In FP2 had ik een dag eerder al een 38.6xx gereden maar het ging op een of andere manier helemaal niet. Er is meer grip in de kwalificatie maar ik kwam niet eens in de 38ers. Best wel slecht en ik was er ook totaal niet tevreden mee en moest vanaf P14 starten.

De start van race één was weer ouderwets goed en ik won direct een aantal plaatsen. Het was nogal krap op het rechte stuk waardoor ik zelfs met twee wieltjes op het gras moest. Hierna in ronde twee heel S2 deur aan deur met Eric. Er gaan in het begin nog wat mensen links en rechts van de baan waardoor ik al vrij snel met Niels T in gevecht raak voor P8. Ik was vooral in sector één een stuk sneller maar er voorbij is best lastig. Volgens mij hebben ze die C30 dit seizoen weer een stuk breder gemaakt.
In de laatste ronde tikte ik Niels aan maar won er geen plek mee. Een bocht later doet Mark het nog eens dunnetjes over met grotere gevolgen voor Niels. Hij vecht zich terug en ik besluit om niet te hard te verdedigen en Niels zijn plek terug te geven. Zonder mijn tik was hij waarschijnlijk ook voor mij gefinisht. Maar ook leverde dit mij P8 op wat goed is voor pole in race twee.

Race twee van pole weg en dit nooit meer uit handen gegeven. Ik wist van race één dat ik sneller was dan Niels en was dan ook zeer tevreden met de Tieman trein die de boel lekker aan het ophouden was waardoor ik een mooi gaatje kreeg. Nadat Fred Niels had ingehaald wist hij Storm nog een een paar rondjes op te houden waardoor ik een gat van 8 seconde had op het moment dat Storm 2e werd. Hij was dik een seconde per rondje sneller maar dit was precies genoeg om de overwinning binnen te slepen. Hier had ik na de belabberde kwalificatie zeker geen rekening mee gehouden en dit voelde weer heel erg lekker. Hopelijk dat ik dit door kan zetten de rest van het seizoen.

Niels Tieman
4 november 2011, 12:09
Mijn verslag van gister;

Practice

Mijn eerste rondjes op het circuit van Donington. Door het bouwen van de carset, maar vooral door het ziek zijn van de afgelopen dagen had ik niet kunnen oefenen. De snelheid bleef in sommige delen achter op de rest van het veld, helaas.

Qualify

Kort en krachtig; Heel slecht. Ik geloof dat ik P10 stond en dat was op dat moment echt het maximale wat ik uit de bolide kon krijgen. De rondes waren ook veels te wisselvallig. De ene keer 0.400 sneller dan de ronde daar voor maar in S3 ineens een tiende onder je tijd zitten en dat soort ongein.

P10 gaf me wel zicht op P8 en dus pole voor Race2.

Race1

Ik kwam relatief goed van mijn lijn en moest daarna even mijn plaats zoeken zonder mensen in de weg te zitten, van de baan te rijden of van de baan af gereden te worden. Vanaf daar was het eigenlijk een hoop verdedigen naar Dennis toe. Ik was niet snel genoeg ondanks dat ik inmiddels P7 te pakken had.

In de laatste ronde tikte Dennis me aan en schoof ik richting de grindbak. Met hangen en wurgen hem richting het asfalt gekregen, maar Mark B herhaalde dat nogmaals en toen was ik twee plaatsen kwijt. Bjorn Spierenburg en Dennis Gerressen wisten me voorbij te gaan. Bjorn pakte ik bij de Hairpin weer terug en Dennis verdedigde niet al te sterk (door de eerdere problemen), waarvoor dank. :)

Race2

Ik kon Dennis 2/3 rondjes bijhouden en toen moest ik me weer bezig gaan houden met de bolides achter me. Ik maakte een hele domme fout bij het ingaan van de chicane en moest Fred Visser en Storm laten gaan. Daarna een Tieman-Train gevormd omdat ik echt niet sneller kon dan dat.

Toen de race over was kreeg ik het goed warm en ben ik mijn bed maar ingedoken. Ik ben heel blij dat ik de keuze heb gemaakt om mee te doen aan de start van deze geweldige klasse. Hopelijk ben ik de volgende keer wat fitter en is het resultaat ook nog een tandje beter. :)

Bram Kocken
4 november 2011, 13:22
Mag ik aan alle deelnemers vragen om ook tijd te nemen om een verhaaltje neer te gooien?

Als non-deelnemer is het erg leuk om te lezen hoe iedereen in de race zat. Uit de voorgaande verhalen hoor ik nu 3-4x de Tieman-train voorbij komen, waarin iedereen zijn eigen verhaal over heeft :)

Dus, keep it up!

Robert Saalmink
4 november 2011, 13:23
Klopt Bram, hoe meer hoe beter :thumbup:

Bram, je kunt ook nog de replay downloaden en bekijken voor de actie in beeld :)

GTE
4 november 2011, 13:31
Klopt Bram, hoe meer hoe beter :thumbup:

Bram, je kunt ook nog de replay downloaden en bekijken voor de actie in beeld :)

Ja, vertel ns van jouw races Robert! :p

RSRoy
4 november 2011, 13:32
Wanneer ga jij weer eens een race mee doen Bram? Dat is toch ook al heel wat seizoenen geleden volgens mij.

Manuel
4 november 2011, 13:59
Mag ik aan alle deelnemers vragen om ook tijd te nemen om een verhaaltje neer te gooien?

Als non-deelnemer is het erg leuk om te lezen hoe iedereen in de race zat. Uit de voorgaande verhalen hoor ik nu 3-4x de Tieman-train voorbij komen, waarin iedereen zijn eigen verhaal over heeft :)

Dus, keep it up!

Ik heb dit ook altijd gehoopt dat mensen een klein verslagje zouden maken op het forum bij het desbetreffende race..hoe zij de race hebben ervaren.

Jammer genoeg gebeurd dit nog teweinig.

Robert Saalmink
4 november 2011, 14:02
Ik heb dit ook altijd gehoopt dat mensen een klein verslagje zouden maken op het forum bij het desbetreffende race..hoe zij de race hebben ervaren.

Jammer genoeg gebeurd dit nog teweinig.

Mwoah ik tel toch elf (meer of minder lange) raceverslagen al, dat is bijna het halve veld toch.

Manuel
4 november 2011, 14:06
Ik doel ook op de vorige edities van de league. :)

Bram Kocken
4 november 2011, 14:26
True!

Wanneer ga jij weer eens een race mee doen Bram? Dat is toch ook al heel wat seizoenen geleden volgens mij.
Yep, plannen waren om dit seizoen weer mee te gaan doen, kwamen echter wat donderdag dwars te zitten, dus daar loopt het weer niet lekker :P

Manuel
4 november 2011, 14:28

Vroegâh hadden we nog van die mooie filmpjes met samenvattingen van de race.

GTE
4 november 2011, 14:30
Ik hoop stiekem op mooie filmpjes met opzwepende muziek...

GTE
4 november 2011, 14:31
oh..ehm...wat Manuel zegt dus.

RSRoy
4 november 2011, 14:36
Yep, plannen waren om dit seizoen weer mee te gaan doen, kwamen echter wat donderdag dwars te zitten, dus daar loopt het weer niet lekker :P

*kuch* gastenbolide * kuch* :p

Manuel
4 november 2011, 14:43
Zekers..moet toch nog een update komen.

Bob
4 november 2011, 14:55
Qualy:
Kwalificatie liep echt als een trein, niet verwacht. Een 38'er zelfs waardoor ik op P8 mocht beginnen :) Ik dacht; 'Dit kan wel eens een mooie afsluiting worden van een rot dag'.

Race1:
Slechte start waardoor ik op P13 belande. Daarna paar leuke gevechten gehad met Eric. Soms iets te enthousiast maar dan lieten we elkaar weer passeren en probeerde we het opnieuw. :thumbup:
Toen Bjorn kwam kijken ging het mis. Ik verloor mijn bolide waardoor ik mega problemen had en paar rondes voor het eind verloor ik hem bij de chicane en toen ik hem weer rechttrok schoot ik rechtdoor. Einde race, uithuilen en opnieuw beginnen.

Race2:
Saaie race en als ena laatste over de finish heen gekomen.

Voor mij doen dus een slechte dag. Had toch echt gehoopt om richting P10 te kunnen en daar te vechten om positie.
Eén ding is zeker voor Snetterton bereid ik me een stuk beter voor ;) Het is namelijk na een tijd niet Race/GTR Evo aangeraakt te hebben toch een best pittige sim :)

Tot op het volgend circuit!

Gerben vd Broek
4 november 2011, 16:11
Uitslagen nog niet op de website, ging nog iets mis met inlezen. Wordt ZSM opgelost. Excuses!

Foutje in de database, maar is gefixed en de uitslagen staan ook op de website nu.

Robert Saalmink
4 november 2011, 16:26
Dank, groot en zo ;)

Fr3d
4 november 2011, 20:30
Foutje in de database, maar is gefixed en de uitslagen staan ook op de website nu.

wouw snel gedaan allemaal.
de lapcharts, de replay, de website.

Super!:thumbup:

Niels
7 november 2011, 15:49
http://www.pollmedia.nl/overig/DRNL/DRTCC7/banner.jpg

Succesvol eerste weekend DRTCC voor Pollmedia Racing

De gestelde verwachtingen voor het zevende seizoen van het DRTCC waren gesteld op het proberen te halen van een of meerdere top-10 klasseringen. Dat deze "stille" wens al tijdens het eerste raceweekend dubbel en dwars behaald wordt was geheel onverwacht, en zorgde voor diverse verbaasde gezichten zowel op als naast het circuit.

De kwalificatie ging niet vlekkeloos en er was nog ruimte voor verbetering, desalniettemin een mooie en onverwachte 7de plek. Al meteen bij de start van race 1 ging het gas er vol op, en stegen we enkele plekken. Helaas in de allerlaatste bocht van de eerste ronde een crash proberen te voorkomen, waardoor een bezoekje aan de grindbak onvermijdelijk werd.

Een fantastische inhaalrace zorgde uiteindelijk voor een GE-WEL-DIG resultaat, want Pollmedia Racing trok hun VW Scirocco als 4de over de S/F lijn! Dat het weekend al niet meer stuk kon was een feit, maar toch werd er besloten ook voor de tweede race er nog eens goed voor te gaan zitten.

Wederom een prima start, hoewel deze zeker niet zo overtuigend was als de staande start van de eerste race. Vervolgens gingen ook de eerste ronden niet foutloos, en hierdoor vielen we ver achterin het veld terug. Wonder boven wonder kon de concentratie weer gevonden worden, en kon er opnieuw begonnen worden aan een inhaalrace.

Dit ging prima, maar al snel kwamen we vast te zitten op plaats 8. Dit leek ook het eindresultaat te gaan worden van deze tweede race, totdat er ineens drie man voor ons begonnen te vechten. In de allerlaatste ronde en in de een-na-laatste bocht, konden ze alle drie binnendoor gepasseerd worden. Eindresultaat? Een sensationele 5de plek!

Marc Vos
7 november 2011, 16:21
Netjes Niels mooi gereden zo te lezen! Als ik me niet vergis, boek jij toch aardige vooruitgang in je resultaten :D

Mark B
7 november 2011, 16:24
Ik wacht altijd met juichen (of juist niet) tot de definitieve stand er is ivm afhandelen van eventuele straffen ;):)

Niels
7 november 2011, 20:59
Ik wacht altijd met juichen (of juist niet) tot de definitieve stand er is ivm afhandelen van eventuele straffen ;):)

Dan moet ik te lang wachten met mijn schrijven, een rectificatie is natuurlijk nooit geen probleem. Dus jij hebt een protest aangetekend? :innocent:

Gerben
7 november 2011, 21:41
Leuk verhaal Niels, maar nu lijkt het net of je op fabuleuze wijze 3 man hebt ingehaald in de hairpin. Terwijl dat toch heel anders ging volgens mij.

GTE
7 november 2011, 21:55
Leuk verhaal Niels, maar nu lijkt het net of je op fabuleuze wijze 3 man hebt ingehaald in de hairpin. Terwijl dat toch heel anders ging volgens mij.

aha.... the plot thickens... :p

Niels
7 november 2011, 22:04

Het ging niet zonder lak uitwisseling dat geef ik toe, maar was er verder iets mis? Heb dat eerlijk waar zo niet ervaren... Maar ik kan het natuurlijk mis hebben zoals gewoonlijk. ;)

Niels Tieman
7 november 2011, 22:06
De races worden sowieso nagekeken. Dus als wij, als organisatie, iets vinden dan komen we daar vanzelf mee op de proppen. :)

Niels
7 november 2011, 22:10
Als ik iets niet doe volgens de norm hoor ik dat graag, ik krijg nu zo'n raar onderbuik gevoel. Ik weet dat in de hitte van de strijd het er vel aan toe kan gaan, maar ervaar dit (tenzij anders vermeld) niet als not done...

Bramzel
7 november 2011, 22:12
Zoals Niels al zegt, als de organisatie onregelmatigheden ziet in de replay files dan wordt actie ondernomen. Indien dit het geval is komt het dus vanzelf voorbij.

Niels
7 november 2011, 22:14
Zoals Niels al zegt, als de organisatie onregelmatigheden ziet in de replay files dan wordt actie ondernomen. Indien dit het geval is komt het dus vanzelf voorbij.

Dit bedoel ik dus, ik ben nog steeds lerende en hoor graag response op mijn racen. Dus als er iets dwarszit wil ik dat maar wat graag horen. :)

GTE
7 november 2011, 23:06
De races worden sowieso nagekeken. Dus als wij, als organisatie, iets vinden dan komen we daar vanzelf mee op de proppen. :)

en is dat voor deze race al gebeurd en mag ik uit de afwezigheid van nadere berichtgeving afleiden dat de wedstrijdleiding (het akkefietje waar nu even de aandacht op werd gevestigd) geen onregelmatigheden heeft geconstateerd?

Bramzel
7 november 2011, 23:14
en is dat voor deze race al gebeurd en mag ik uit de afwezigheid van nadere berichtgeving afleiden dat de wedstrijdleiding (het akkefietje waar nu even de aandacht op werd gevestigd) geen onregelmatigheden heeft geconstateerd?

Dat mag je afleiden maar dat wil niet zeggen dat je het bij het rechte eind hebt. Wanneer er nieuws is zal Niels of Robert het vanzelf melden; 2 races van voor tot eind doorkijken en dan ook nog eens met flink wat voor- en achteruit spoelen én vanuit meerdere rijders kost even tijd, en als er dan onregelmatigheden zijn moeten die ook nog besproken worden. Soms duurt het dus wat langer, soms kan het wat korter.

GTE
7 november 2011, 23:23
en daarom vroeg ik ook 'is dat al gebeurd'? Het maakt mij niet uit hoe lang dat duurt maar ik ben benieuwd hoe de wedstrijdleiding het door Gerben aangehaalde incident beoordeelt (heb het net zelf even bekeken).

Niels
7 november 2011, 23:29
Waarom durft niemand nou gewoon te zeggen wat hij of zij vindt? Het begint op Een vorm van "politiek gelul" te lijken waar ik niks mee kan. Ik wil zo graag leren en verder komen, maar dat is iets wat dus blijkbaar niet gegund is... Dit is uiteraard geen aanval op wie dan ook persoonlijk, maar desalniettemin heb ik zo'n idee dat ik er mee moet stoppen ;) Correct me if i'm wrong!

Bramzel
7 november 2011, 23:42
We bekijken een aantal incidenten, zodra iedereen van de organisatie die heeft bekeken en we het er over eens zijn kunnen we er meer over zeggen. Het is niet aan mij om op de zaken vooruit te lopen.

Kortom: we zijn er nog naar aan het kijken.

GTE
7 november 2011, 23:45
Ik wil durf/best (te) zeggen wat ik vind maar ten eerste was ik er niet bij betrokken (ik lag ver, ver achter jullie) en ten tweede is mijn mening zeker niet bepalend voor hoe men zich op de baan moet gedragen (ik ben zelf ook nog lerende). Ten derde wil ik de wedstrijdleiding niet voor de voeten lopen.

Darthwillie
7 november 2011, 23:51
Waarom durft niemand nou gewoon te zeggen wat hij of zij vindt? Het begint op Een vorm van "politiek gelul" te lijken waar ik niks mee kan. Ik wil zo graag leren en verder komen, maar dat is iets wat dus blijkbaar niet gegund is... Dit is uiteraard geen aanval op wie dan ook persoonlijk, maar desalniettemin heb ik zo'n idee dat ik er mee moet stoppen ;) Correct me if i'm wrong!

mwoah, Gerben heeft zijn twijfels over de manier waarop je ingehaald hebt maar gaat geen discussies daarover op het forum beginnen. Krijg je alleen maar onnodige discussies over.

Als er incidenten zijn die besproken moeten worden gebeurd dat niet door 1 persoon maar door meerdere om een evenwichtig oordeel te hebben. Voor dat gebeurd is wordt het gewoon niet besproken op het forum. Dat is redelijk logisch.

Niet druk maken maar gewoon even wachten. Als een replay terug gekeken moet worden is dat natuurlijk niet 1 wagen of 1 incident. twee races maal 21 rijders (er waren 22 maar ik ben zo stuitend braaf dat ze mij nooit bekijken :innocent: ) kijken kost gewoon tijd.

In het verleden hebben we gezien dat twee rijders die een incident op het forum bespreken het zelden eens worden maar vaak eindigt het in 'onaangenaamheden' vandaar dat het zelden gebeurt voor er een uitspraak is. (als die nodig is :) )

Niet druk maken maar gewoon rustig even wachten. ;)

Mark B
8 november 2011, 08:09
Ohwjee... waar een opmerking al niet toe kan gaan zeg :surrender:
Niels, mijn opmerking was niet bepaald richting jouw bedoeld.
Mijn opmerking gaat meer naar afgelopen seizoenen. Er is gebleken dat men 'te vroeg juicht' met het zegevieren van een goed resultaat.
Daarintegen weet de persoon zelf het beste of hij de race juist heeft gereden of dat er wellicht wat smet op de races zit/zat.
Ik heb ook wel een aantal races gehad waar ik mijn vraagtekens bij zette en heb daar ook gewacht met het juichen totdat ik het zekere oordeel van de jury had.

Al met al weer een leermomentje, nooit te vroeg juichen. ;)
Maar voel je aub niet aangesproken over de opmerking van mij, je reed 2 sterke races in je VW! :thumbup:

Tjello
8 november 2011, 09:11
Nou lees ik hierboven dat ik Marcel een tikje zou hebben gegeven waardoor hij eraf geslipt was?

Beetje laat, maar we hebben elkaar geraakt, ik ging beetje erg sideways maar verder voor mij niks. Ik dacht dat Henk juist uiteindelijk de dupe ervan was :blushing:

Henk Kraal
8 november 2011, 18:22
Beetje laat, maar we hebben elkaar geraakt, ik ging beetje erg sideways maar verder voor mij niks. Ik dacht dat Henk juist uiteindelijk de dupe ervan was :blushing:

Race 1, lap 1, bocht 3/4 oid? Daar was ik idd de sjaak, is gewoon een race momentje ik kwam erg ongelukkig tussen jullie beide in waardoor mijn wagen dwars ging :)

Tjello
8 november 2011, 19:05
Race 1, lap 1, bocht 3/4 oid? Daar was ik idd de sjaak, is gewoon een race momentje ik kwam erg ongelukkig tussen jullie beide in waardoor mijn wagen dwars ging :)

Was in het begin van race 1 idd

Fr3d
8 november 2011, 19:24
Mijn opmerking gaat meer naar afgelopen seizoenen. Er is gebleken dat men 'te vroeg juicht' met het zegevieren van een goed resultaat.

jep, mij ook overkomen helaas.

Niels het stukje wat je geschreven hebt was erg vermakelijk. Soms wil ik ook dat ook wel eens kunnen.

Niels Tieman
8 november 2011, 19:36
Niels het stukje wat je geschreven hebt was erg vermakelijk. Soms wil ik ook dat ook wel eens kunnen.

Dat is een feit! Hulde. :D

Manuel
9 november 2011, 10:04
Verkeerde topic, maar ik plaats het toch maar.
Snetterton, hebben meer mensen er last van dat de 1e sector van de MotecXD niet functioneert.
Ik kan dus niet zien of ik in de 1e sector sneller of langzamer ben.

Michael Storm
9 november 2011, 11:11
Verkeerde topic, maar ik plaats het toch maar.
Snetterton, hebben meer mensen er last van dat de 1e sector van de MotecXD niet functioneert.
Ik kan dus niet zien of ik in de 1e sector sneller of langzamer ben.

Snetterton heeft maar 2 sectoren ingame, het ingame kaartje waar de splits zouden liggen kloppen volgensmij allebei niet.

Niels Tieman
9 november 2011, 11:40
Klopt als een bus, Michael. :)

Manuel
9 november 2011, 12:16
Dan is dat meteen opgehelderd. Dank hiervoor.

Gerben
9 november 2011, 23:40
ff mijn verlate verslag:

Kwali: In de laatste minuten PP kunnen pesten door 4 duizendste sneller te zijn :p:lol: P2 was mijn deel met de BMW.

Race1: Staande start vanaf P2 met de BMW is P1 in de eerste bocht. Dit een paar ronden vol kunnen houden. PP was een stuk sneller, en die haalde me in in de hairpin. Daarna kon ik hem redelijk goed bijhouden, echter kwam Storm aanstormen (:lol:) in mijn spiegels. Probeerde te verdedigen, maar iets niet goed gedaan want Michael haalt me buitenom in in de hairpin....ja buitenom ja...:P ;)
De race daarna uitgereden op P3.

Race2: Goede start, Michael komt me redelijk gauw voorbij en ik kan aanhaken in de Nielsch-train. Na een tijd achter Storm, NielsvdP en Guyon te hebben gehangen met PP op mijn achterbumper ga ik NielsvdP en Guyon voorbij die wat fouten maken. PP zit nog steeds op mijn achterbumper. Inmiddels aangekomen bij het nieuwe fenomeen in de DRTCC, de brede C30 van Niels Tieman. Hoe breed? Breed genoeg om er niet voorbij te komen :P ;) Gaaf gevecht gehad met Niels en PP rondenlang.
Tot er iets fout gaat in de chicane en ik door een tikje aan de slinger kom met de BMW, en als er iets is wat je niet wilt met de BMW, is het onverwacht overstuur :P. Kon hem 1 keer opvangen, maarjah dat slinger je de andere kant op. Gelukkig was daar PP die mij in het rechte spoor hield. Met 4 man gingen we op de hairpin af. Ik voorop met links in mijn spiegel Roy Diederen en rechts PP en NielsvdP.
Door ongelukkig contact tussen PP en Niels, zijn Roy en ik het bokje zegmaar. Ik word door PP geraakt waardoor ik zodanig spin dat ik alleen met een donut weer in het rechte spoor kon komen. PP wachtte wel netjes op mij. De laatste ronde nog het gat naar Eric dicht kunnen rijden, maar niet de snelheid om te kunnen aanvallen. P9 is mijn deel de 2e race!

Op naar de volgende!!!:thumbup:

RSRoy
10 november 2011, 09:50
Ik voorop met links in mijn spiegel Roy van Diederen en rechts PP en NielsvdP.

Zonder van aub ;)

Dank u :p

Niels Tieman
16 november 2011, 12:47
[spacer]

Sybren Wiersma; Achteraan starten zonder kwalificatie door het rond tikken van Manuel Nelissen in de opwarm-ronde van Race2.

Niels vd Poll; Een officiële waarschuwing voor veelvuldig onnodig contact. Geef elkaar meer de ruimte en zorg voor een realistische remweg. Als je voor een inhaalactie gaat zorg dan voor zo weinig mogelijk contact tussen beide.

Algemene opmerking;
De eerste races van het seizoen werden gekenmerkt door veel onnodig contact tussen coureurs. Aangezien het DRTCC een bloedstollende klasse is zijn foutjes snel gemaakt en is contact soms niet te vermijden. Het neemt niet weg dat het contact zo min mogelijk aanwezig moet zijn en dat ook de ongeschreven regels hier van toepassing zijn. Het is een mooi gebaar om de plaats terug te geven nadat een inhaalactie niet geheel volgens de regels verliep.

Voor de volgende races verwachten wij van iedere deelnemer minder contact en het vermijden van onnodige risico's.

[spacer]

Roy Visser
16 november 2011, 12:56
Ik heb de replays ook bekeken, en inderdaad het voelde als de standaard eerste race van het seizoen, veel ongeduld en overschattingen. Trekt vanzelf weer recht, maar het racen wordt zoveel mooier als je de tijd neemt en je inhaal actie even een paar bochten later plant dan het eerste centimetertje ruimte wat je ziet! :)

Jeroen Ursem
16 november 2011, 14:32
Even een heads up van mijn kant voor de nieuwkomers achterin: ga niet aan de kant, maar blijf gewoon rijden ;)

In race 1 viel ik uit doordat Jeroen van z'n gas ging om me voorbij te laten. Hier reed ik zo'n rare lijn dat ik spinde en uitviel tegen de vangrail. In race 2 had ik een inhaalrace vanaf de laatste startplek, maar kreeg 2 plekken in de eerste rondes. Dat vind ik niets aan. Als je niet wilt vechten voor je plek, houd dan gewoon je lijn, dan heeft je tegenstander in ieder geval nog het gevoel dat hij een succesvolle inhaalactie gemaakt heeft :p