View Full Version : De Grand Prix van Brazilië
bobskink
28 oktober 2008, 15:40
Een hele hoop vragen en verwachtingen voor dit weekend. Normaal gezien moeten Hamilton en MCLaren het kunnen afmaken, maar dat dachten we vorig jaar ook en toen verknoeiden ze het beiden. Hamilton maakte twee cruciale fouten, McLaren paste vervolgens een vreemde pitstop strategie toe.
Raikonen won in 2007 de race en daardoor het kampioenschap met een beetje hulp van zijn teamgenoot. Massa was een triestige tweede en Alonso een lachende derde. Hamilton werd zesde en had het vooral aan zichzelf te wijten. Hij is overmoedig en in plaats van op safe te rijden gaat hij teveel in de aanval en gaat daarbij van de baan. Het kost hem een mogelijke titel
Vergeeflijke jeugdzonden, maar dit jaar zou het niet meer mogen.
Hamilton moet dit jaar, net zoals vorig jaar beter doen dan een zesde plaats om wereldkampioen te worden.
In 2006 zagen we Schumacher voor het laatst in actie tijdens een GP. Hij werd weliswaar maar 4de, maar stal toch de show. Een vroege aanrijding met Fisichella zorgde ervoor dat hij de pits in moest en aan een mega inhaalrace begon.
Tijdens de GP van 2005 doet Montoya het weer in zijn werelddeel. Kimi is tweede ondanks zijn zesde startplaatsen Alonso die ondanks zijn pole de MCLaren's toch niet kan volgen wordt safe 3de. Het is de eerste 1-2 voor MC Laren sinds Oostenrijk 2000
2004, De eerste keer dat Brazilië als afsluiter diende. Montoya haalde het in een spannende race voor Raikonnen. Een mooier cado kon de Colombiaan zijn team, Williams, niet geven tijdens hun laatste race samen. Ron Dennis zag het ondanks Kimi's tweede plaats graag gebeuren.
In 2003 is het de laatste keer dat de GP van Brazilië in het begin van het seizoen plaats vindt. Het is een spectaculaire regenrace waar Schumacher van de baan gaat, het belooft een moeilijk jaar voor hem te worden. Coulthard lijkt op weg naar de overwinning, maar een crash van Webber en vervolgens Alonso die erop inrijd zorgen ervoor dat de race vroegtijdig beëindigt wordt. Coulthard heeft alweer pech, want hij is enekel ronden eerder de pits ingegaan. Fisichella bolt als eerste over de streep, maar een Faxje van Rond Dennis maakt de wedstrijdleiding erop attent dat het klassement twee rondes eerder moet opgemaakt worden en toen reed Kimi op kop, dachten ze... Er staan maar twee mensen op het podium en enkele dagen later mogen ze van positie wisselen.
Het plannetje:
71 rondes van 4,309 km
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/Circuit_Interlagos.png
Alain Prost behaalde er het meeste overwinningen met zes stuks.
Van de huidige piloten wonnen Raikonen, Massa, Fisichella en Coulthard er allen één keer.
Vijf verschillende Brazilianen wonnen er hun thuisrace, Massa (1), Senna (2), Piquet (2), E. Fittipaldie (2) en Pace (1). Barichello lukte het nooit.
Pingguest
28 oktober 2008, 16:03
Ik mis de optie "Ferrari International Assistance" treedt weer in werking.;)
joostingh
28 oktober 2008, 16:11
Ik mis de optie "Ferrari International Assistance" treedt weer in werking.;)
Die is wel enorm flauw...
Darthwillie
28 oktober 2008, 16:58
Zaterdag is er behoorlijke kans op regen, zondag kunnen er regenbuien vallen. Alleen laat de historie zien dat een regenbui op Interlagos heel zwaar kan zijn:huh1:
Pingguest
28 oktober 2008, 17:30
Die is wel enorm flauw...
Er zijn wel meerdere dingen flauw in de Formule 1, de laatste tijd.;)
Max Downforce
28 oktober 2008, 18:10
Schokkend te zien hoe we het eens zijn in de poll :D
Hamilton is de verdiende kampioen. Hij is een klap beter dan de rest, dit is verdorie pas zijn tweede seizoen in de F1. Als je hem zijn leerfoutjes (dat zijn er namelijk niet al te veel) vergeeft, is hij een klap beter dan de rest. En dat doet best pijn in mijn tifosihart :blink:
Ik vind Hamilton, Vettel, Kimi en Alonso allemaal in de plus categorie zitten qua capaciteiten. De rest is goed, rijdt geweldig hard maar is niet van de plus categorie....nou misschien Kubica nog. Alonso vind ik een enorme paardenlul maar ik heb groot respect voor hem als coureur. :D Hamilton vind ik zelfs wel sympathiek. Kimi is....Kimi, onpeilbaar en Vettel dat is de toekomstige dominator (en best een sypathieke vent).
Ik zeg, we krijgen nog een mooie tijd de komende jaren. Maar eerst effe Interlagos en de titelstrijd afronden.
Bramzel
28 oktober 2008, 18:13
Hamilton is de verdiende kampioen. Hij is een klap beter dan de rest, dit is verdorie pas zijn tweede seizoen in de F1. Als je hem zijn leerfoutjes (dat zijn er namelijk niet al te veel) vergeeft, is hij een klap beter dan de rest. En dat doet best pijn in mijn tifosihart :blink:
Ik vind Hamilton, Vettel, Kimi en Alonso allemaal in de plus categorie zitten qua capaciteiten. De rest is goed, rijdt geweldig hard maar is niet van de plus categorie....nou misschien Kubica nog. Alonso vind ik een enorme paardenlul maar ik heb groot respect voor hem als coureur. :D Hamilton vind ik zelfs wel sympathiek. Kimi is....Kimi, onpeilbaar en Vettel dat is de toekomstige dominator (en best een sypathieke vent).
Als Hamilton kampioen wordt is dat alleen verdiend vanwege zijn aantal punten. Qua prestaties zit er dit seizoen, zoals al eerder gezegd door velen, geen kampioen bij. Zowel Massa, Raikkonen als Hamilton hebben zich dit jaar geen kampioen getoond door blunders en beneden de maat presteren. Wat dat betreft is 2008 een matig jaar. Aan de andere kant bood dat de mogelijkheid voor 'the rest' om te schitteren, gaf het mannen als Kubica en Vettel de mogelijkheid om ook te winnen. En dat is dan wel weer heel gaaf ;)
Max Downforce
28 oktober 2008, 18:15
Sleutel voor de race is hoe Hamilton met de druk om gaat. Daar ben ik reuze benieuwd naar.
Schumi rulezzzzz
28 oktober 2008, 18:19
Aangezien ik 100% anti McLaren ben is het heel simpel, Massa moet gewoon kampioen worden. Ik kan me dan nu al verheugen op de beelden uit Brazilië van juichende fans en tribunes die op en neer gaan. Hopelijk stort de boel niet in, maar krijgen ze daar een fantastisch feest.
bobskink
28 oktober 2008, 18:20
Hij is een klap beter dan de rest, dit is verdorie pas zijn tweede seizoen in de F1.
Villeneuve werd in zijn tweede jaar ook kampioen, met ook de beste wagen, daarna zakte hij compleet door het ijs. Ik vind het allemaal een beetje voorbarig, Hamilton kan je pas echt beoordelen op het moment dat hij in een mindere (niet MCLaren) auto zit vind ik.
Ik vind Hamilton, Vettel, Kimi en Alonso allemaal in de plus categorie zitten qua capaciteiten.
Kimi?
Max Downforce
28 oktober 2008, 18:23
Kimi?
Ja ik vind Raikkonen moeilijker te spellen.
Schumi rulezzzzz
28 oktober 2008, 18:24
Op pure snelheid is Kimi denk ik nog steeds de beste van allemaal, het komt er bij Ferrari alleen zo weinig uit.
bobskink
28 oktober 2008, 18:32
Op pure snelheid is Kimi denk ik nog steeds de beste van allemaal, het komt er bij Ferrari alleen zo weinig uit.
Sorry, maar altijd dat gedoe over pure snelheid. Raikonen heeft één jaar super gereden in 2004 en is daarom geliefd. Feit is dat hij dit jaar zoog en vorig jaar kampioen is geworden doordat MCLaren het verknalde. Ik zeg niet dat hij slecht is, zeker niet, maar ik vind hem niet beter of minder dan Massa. Als je op pure snelheid de beste bent, dan ben je de beste en dat was Raikonen niet bij Ferrari dit jaar.
Sander Hogendoorn
28 oktober 2008, 18:44
Als ik een lijstje moest maken met beste coureurs van dit moment zou dat er als volgt uitzien (ik weet het, moeilijke keuze aangezien ze allemaal in andere auto's rijden):
1. Alonso
2. Hamilton
3. Kimi
4. Vettel
Over de race, ik verwacht dat Hamilton het i.t.t. vorig jaar nu wel gaat afmaken. Echter zegt er een stemmetje in m'n hoofd dat het een heksenketel gaat worden daar in Brazilie ;)
Schumi rulezzzzz
28 oktober 2008, 18:45
Sorry, maar altijd dat gedoe over pure snelheid. Raikonen heeft één jaar super gereden in 2004 en is daarom geliefd. Feit is dat hij dit jaar zoog en vorig jaar kampioen is geworden doordat MCLaren het verknalde. Ik zeg niet dat hij slecht is, zeker niet, maar ik vind hem niet beter of minder dan Massa. Als je op pure snelheid de beste bent, dan ben je de beste en dat was Raikonen niet bij Ferrari dit jaar.
Klopt is ook zo, Massa was dit jaar gewoon sneller in kwalificaties. Echter, in de races als het erop aankwam was Raikkonen wel sneller. Tien keer een snelste ronde in de race is daar ook een indicatie voor.
Maarja vergelijken is altijd lastig, want hoe goed is de McLaren als je kijkt waar Kovalainen bivakkeerde gedurende dit jaar.
Voorspelling voor de race:
1. Massa
2. Raikkonen
3. Hamilton.
bobskink
28 oktober 2008, 18:57
Klopt is ook zo, Massa was dit jaar gewoon sneller in kwalificaties. Echter, in de races als het erop aankwam was Raikkonen wel sneller.
? Als het er in de races op aan kwam was net Massa beter, ik herinner me nog hoe saai en dominant Massa was in Valencia. Raikonenen was alleen goed in de snelste ronde draaien als het er niet meer op aan kwam.
Joost van den Heuvel
28 oktober 2008, 22:28
Ik denk dat Massa een ongelukkige race heeft en Hamilton deze keer geen gekke dingen doet/overkomt.
Jeroen Ursem
28 oktober 2008, 22:36
Ik vraag me af of Massa het hoofd koel kan houden als hij op kampioenschapkoers zou rijden met Hamilton nog rijdend rond de 'gevaren zone' .. en ik ben benieuwd of Kimi weer voor Massa rijdend niet te opzichtig aan de kant kan gaan om zo het kampioenschap aan Massa te geven..
Ik hoop stiekum gewoon op een podium voor Hamilton, geen gezeur, gewoon kampioen. Het seizoen is al genoeg vervuild met rare acties.
Roel Bakker
29 oktober 2008, 14:36
Mogelijk zware buien tijdens Braziliaanse GP
29 oktober 2008
De seizoensfinale in Brazilië zal mogelijk in de regen worden verreden. Volgens het Britse Meteorological Services, dat ook het weer voorspelt voor Force India, is er tijdens het gehele raceweekend op Interlagos namelijk een grote kans op regen.
"Ik verwacht dat tijdens het weekend van de Braziliaanse Grand Prix redelijk wat zware regenbuien zullen vallen", liet een meteoroloog van de Britse weerdienst aan GPUpdate.net weten. "Veel regen en kans op onweer tijdens alle drie de dagen, Lewis Hamilton krijgt het dus zeker niet gemakkelijk! Ondanks de bewolking en de regen, zal het wel warm zijn, met temperaturen van laag in de twintig graden."
bron: www.gpupdate.nl
Als het een race zoals als 2003 wordt, dan ben ik een blij man.
Sander Hogendoorn
29 oktober 2008, 14:44
Denk dat hij beter kan zeggen 'Massa gaat het nog moeilijk krijgen!' :D
Stefan van Renselaar
29 oktober 2008, 16:25
Als het een race zoals als 2003 wordt, dan ben ik een blij man.
Ja, maar dan is Webber Hamilton :thumbup:
Maar wel dat we de uitslag meteen weten en niet 1 1/2 jaar later :rolleyes:
Ik hoop eigenlijk:
1. Massa
2. Raikkkonen
3. Alonso
speed9
29 oktober 2008, 17:17
ik denk als het hard gaat regenen dat Ferrari wel een probleem heb
maar denk wel dat hun regen stategie super is dus
1: massa
2: Raikkonen
3: Alonso
4: Vettel
5: kubica
6: webber
7: bourdais
8: piquet
Stefan Kollee
29 oktober 2008, 17:19
Ik ben bang dat als er regen voorspelt wordt op Interlagos, dat het er juist niet komt!
Roel Bakker
29 oktober 2008, 17:22
ik denk als het hard gaat regenen dat Ferrari wel een probleem heb
maar denk wel dat hun regen stategie super is dus
2: Raikkonen
3: Alonso
4: Vettel
5: kubica
6: webber
7: bourdais
8: piquet
Volgens mij heeft Ferrari na Monza aan hun regenafstelling gewerkt, maar er is daarna geen regenrace meer geweest..dus geen idee hoe de verhoudingen nu zijn. Ik hoop in iedergeval dat de race fair wordt gestreden.. het maakt me niet uit wie van de twee kampioen wordt. Ik heb weinig met beide coureurs.
Marc Vos
29 oktober 2008, 17:52
Ik hoop dat Massa kampioen wordt maar als het Hamilton wordt heb ik daar ook weinig problemen mee.
1. Massa
2. Hamilton
3. Raikkonen
Federici
30 oktober 2008, 22:07
Regendansje dan maar? :)
Neo-242
30 oktober 2008, 22:18
Ik hoop eigenlijk dat niemand kampioen wordt, want het was een raar jaar.:rolleyes:
En dan lees je nog zo'n berichten...
Familie Hamilton of Massa met de finishvlag?
[30 oktober - 17:44]
De familieleden van de wereldkampioen van 2008 zullen uitgenodigd worden om met de finishvlag te zwaaien op het einde van de Grand Prix van Brazilië, de seizoensafsluiter die dit weekend doorgaat in Sao Paulo.
De organisatoren van de race op het circuit van Interlagos lieten weten dat, afhankelijk van de uitslag weliswaar, ofwel de ouders van Felipe Massa (Luiz Antonio en Ana Elena), ofwel de vader en broer van Lewis Hamilton (Anthony en Nicholas) officieel zullen uitgenodigd worden om met de vlag te zwaaien op het einde van de race.
"We denken dat het heel speciaal zou zijn als de families op een dergelijke manier kunnen deelnemen," vertelde race-official Carlos Roberto Montagner aan Gazeta Esportiva.
Bron: F1-club.be
God help ons! Nog niet erg genoeg dat we een heel jaar die twee lelijke smoelen in de pits constant in beeld zien, mogen ze als pappie nog een vlagje gaan zwaaien ook.:no::hang:
Mark van Zanten
30 oktober 2008, 22:22
Dat ze die voetballer dat een paar jaar geleden nog lieten doen, kon ik heel ergens nog wel begrijpen. Maar pappie de vlag laten uithangen vind k wel weer heel erg ver gaan :no: kan ik me ook op geven om ergens een keer die vlag uit te hangen?? :rolleyes:
Stefan Kollee
30 oktober 2008, 22:24
Ja, vlaggetjesdag (krijg je ook nog een lekker vissie)
Darthwillie
30 oktober 2008, 22:31
kan ik me ook op geven om ergens een keer die vlag uit te hangen?? :rolleyes:
als je het maar niet weer in de buurt van Bram van Stichelen doet! :hammer::rolleyes:
bah, ik wandel daarnet van school naar het treinstation, en besluit voor het eerst sinds maanden nog eens langs het citadelpark van gent te gaan. Op een gegeven moment moet je daar onder een soort brugje/rots uithouwing, waar het vrij donker en smal is. Ik passeer eronder, en op een gegeven valt mijn oog op iets bewegend vlak naast me. Ik draai mijn hoofd om, en wat zie ik? Een of andere pervert die zich daar op geen meter van mij lekker staat te masturberen in zijn nakie, terwijl hij lekker glimlacht naar mij. :bored:
ff serieus, ik kan me er niet druk om maken wie er vlagt. Kan me voorstellen dat het voor de ouders een heel speciaal moment kan zijn. Het is wat mij betreft het minst belangrijke deel van de race.
Een aantal metereologen voorspellen 90% kans op buien tijdens de race:blink:
Hamilton rijdt met een oude motor, de Ferrari's allebei met een nieuwe.
Bramzel
30 oktober 2008, 22:39
als je het maar niet weer in de buurt van Bram van Stichelen doet! :hammer::rolleyes:
Whahaha :thumbup: :laugh:
ff serieus, ik kan me er niet druk om maken wie er vlagt.
Idem, zolang het maar gebeurt... *denkt aan Pele een paar jaar terug*
CuqeBaqer
30 oktober 2008, 22:46
Het is maar goed dat Kubica geen kampioen word, dan lag het werk hier stil.
Darthwillie
30 oktober 2008, 22:56
David Coulthard heeft dispensatie om met een speciale liverie te rijden. Alle andere teams hebben toestemming moeten geven.
http://images.gpupdate.net/large/114591.jpg
Stefan van Renselaar
30 oktober 2008, 23:07
:lol: :lol:
Wel dom dat ze de ouders van Hamilton nog in dat persbericht noemen :huh1: Massa heeft al betaald :huh1:
Federici
30 oktober 2008, 23:07
.. en ging Angelo niet naar school.
Federici
30 oktober 2008, 23:09
Dat ze die voetballer dat een paar jaar geleden nog lieten doen, kon ik heel ergens nog wel begrijpen. Maar pappie de vlag laten uithangen vind k wel weer heel erg ver gaan :no: kan ik me ook op geven om ergens een keer die vlag uit te hangen?? :rolleyes:
'Die voetballer' (je doet alsof het een standaardvoetballer van Fortuna Sittard is) was wel Pelé..
Bramzel
30 oktober 2008, 23:21
'Die voetballer' (je doet alsof het een standaardvoetballer van Fortuna Sittard is) was wel Pelé..
Het was gewoon een flapdrol die niet op stond te letten, of hij nou kon voetballen of niet :p
Mark van Zanten
31 oktober 2008, 08:30
Ah, die ja :p Nee, ik weet niets van voetbal;)
Roel Bakker
31 oktober 2008, 12:49
De vrije trainingen gaan bijna beginnen..
Ze zijn te volgen via de volgende livestreams:
http://www.soccer-live.pl/ITVF1/formulajeden.php
http://www.channelsurfing.net/watch-f1-racing.html
Niels Draijer
31 oktober 2008, 12:52
Nice Roel!
Bramzel
31 oktober 2008, 12:59
Lol @ doedelzak bij Coulthard in de pitbox ;)
Sander Hogendoorn
31 oktober 2008, 13:25
Ligt het aan mij of loopt de stream ruim een minuut achter t.o.v. de live timing?
Darthwillie
31 oktober 2008, 13:36
Barrichello heeft een andere helm zo te zien?????
MartijnV
31 oktober 2008, 13:36
Zou best wel eens kunnen kloppen, is al vaker geweest.
Roel Bakker
31 oktober 2008, 14:05
En het regent nu!:innocent: Hopen dat het zo het hele weekend blijft.
Raikkonen spint op ze slicks!
Schumi rulezzzzz
31 oktober 2008, 14:05
Het begint een beetje te druppelen in Brazilië en gelijk staat er een Ferrari achterstevoren... het is Raikkonen.
Roel Bakker
31 oktober 2008, 14:12
Het begint een beetje te druppelen in Brazilië en gelijk staat er een Ferrari achterstevoren... het is Raikkonen.
Hehe:p we waren tegelijk:D
Gek genoeg zet Raikkonen wel de tweede tijd neer op een baan die natter wordt.
Zeepsop
31 oktober 2008, 16:30
Ik ben ontzettend benieuwd naar de race, gelukkig ben ik zondag vrij dus kan ik de race live volgen. Ik ga er van uit dat Hamilton kampioen word, maar 2008 zou 2008 niet zijn als er van alles gaat gebeuren. Als het regent kan het ook zomaar zijn dat Hamilton er af vliegt en Massa wint of dat Massa het doet. Ik durf het niet te zeggen er zijn zoveel scenario's!
cookie
31 oktober 2008, 16:34
Coulthard doet nog even moeite dit laatste weekend, een nieuwe livery en als eerste F1 piloot de helmcamera uittesten. Zag er leuk uit, enkel iets te laag op de helm gemonteerd zodat je niet over het stuur kon kijken.
Face the Slayer
31 oktober 2008, 16:35
David Coulthard heeft dispensatie om met een speciale liverie te rijden. Alle andere teams hebben toestemming moeten geven.
http://images.gpupdate.net/large/114591.jpg
Wat een oude wijven gedoe zeg.
Zeepsop
31 oktober 2008, 16:43
Ach, gezellig toch.
Sander Hogendoorn
31 oktober 2008, 17:07
Wow, die camera in de helm van Coulthard :thumbup:
Atreidez
31 oktober 2008, 17:24
Zit nu live training te kijken :) Had eerste gemist.
CuqeBaqer
31 oktober 2008, 18:22
stream anyone ?
Federici
31 oktober 2008, 18:28
Staat op pagina 2
CuqeBaqer
31 oktober 2008, 18:34
:blushing: Weer niet verder gekeken dan mn neus lang is. :surrender:
Neo-242
31 oktober 2008, 18:53
Hadden ze bij Red Bull nu echt geen andere livery kunnen bedenken voor Coulthard's laatste race? Goed doel, allemaal ok, maar deze livery is zo waar nog lelijker dan die van Honda vorig jaar. Onvoorstelbaar lelijk hok!:rolleyes:
Federici
31 oktober 2008, 20:31
Hadden ze bij Red Bull nu echt geen andere livery kunnen bedenken voor Coulthard's laatste race? Goed doel, allemaal ok, maar deze livery is zo waar nog lelijker dan die van Honda vorig jaar. Onvoorstelbaar lelijk hok!:rolleyes:
Mwoah, zo lelijk vind ik het niet. Vind dan wel dat Webber ook met zo'n ding had moeten rijden :)
Jeroen Ursem
31 oktober 2008, 20:45
Ik denk dat als Coulthard Q3 haalt, ze hem op pole zetten met een bijna lege tank :P
Maarja, het eerste deel van bovenstaande zin is al fictie ;)
Stefan van Renselaar
31 oktober 2008, 21:45
Maarja, het eerste deel van bovenstaande zin is al fictie ;)
Er is een hele kleine kans, maar om hem dan op pole te moeten zetten moet hij met 1,5 liter rijden :laugh:
F1-gast
1 november 2008, 10:08
Jammer dat Coulthard er mee stopt :(
maar voor deze race voor 200 eurotjes redbullracing/DC zooi gekocht om aan te doen :thumbup:
Hoop dat het een super race wordt en dat kimi wint massa wereldkampioen wordt.
En hamilton zich zelf elimineerd in de race.
Gun het die jongen wel om weer met 1 punt verschil te verliezen
CuqeBaqer
1 november 2008, 11:58
Tuurlijk jij koopt even 200 euro zooi voor 1 race.... :surrender: Fail !
Mark G.
1 november 2008, 12:15
Jammer dat Coulthard er mee stopt :(
maar voor deze race voor 200 eurotjes redbullracing/DC zooi gekocht om aan te doen :thumbup:
Hoop dat het een super race wordt en dat kimi wint massa wereldkampioen wordt.
En hamilton zich zelf elimineerd in de race.
Gun het die jongen wel om weer met 1 punt verschil te verliezen
En dan zit je daar in de woonkamer in je Redbull Racing outfit en niemand die het ziet? :P
Bramzel
1 november 2008, 12:17
Tuurlijk jij koopt even 200 euro zooi voor 1 race.... :surrender: Fail !
En dan zit je daar in de woonkamer in je Redbull Racing outfit en niemand die het ziet? :P
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar de meeste mensen dragen hun kleding meer dan 1 keer :rolleyes:
Mark G.
1 november 2008, 12:40
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar de meeste mensen dragen hun kleding meer dan 1 keer :rolleyes:
No way? Sloeber!
:P
Neo-242
1 november 2008, 13:09
Gelukkig maar;)
Atreidez
1 november 2008, 13:55
Ik las dat ie voor 200 euro red bull had gekocht.. Dan is t niet zo raar, althans.. Tis niet echt een tijd dat je t risico hebt in slaap te vallen :P
Atreidez
1 november 2008, 14:13
FP3 : http://nl.justin.tv/cristv
Ralffoxx
1 november 2008, 14:47
http://www.youtube.com/watch?v=Go8C3xJO_Z4
Moeten ze vaker doen die camera :)
Sander Hogendoorn
1 november 2008, 15:02
Alonso wederom de snelste in fp3 :)
Stefan van Renselaar
1 november 2008, 15:44
Alonso wederom de snelste in fp3 :)
:)
Die camera moet wel wat hoger, zoals hier (op 7:10)
Youtube
Atreidez
1 november 2008, 15:58
:)
Die camera moet wel wat hoger, zoals hier (op 7:10)
Dan kan je net zo goed de gewone tv feed hebben, mooie van die in cockpit cam is juist dat je dingen ziet die je normaal nooit ziet (vibraties, handbewegingen, info op display en stuur). Een welkome aanwinst :thumbup: Ik vind die hogere cams ook wel gaaf hoor, maar niet zo speciaal als die op de helm.
speed9
1 november 2008, 17:29
die Helm-Cam geeft het best wel een RaceGame gevoel die ik krijg van Formula 1(06)
(ik zie Ecklestone wel pleite om Helmcams zo dat de teams ook Inboard reclame gaan maken )
ik denk dat het morge gaat regenen en dan wordt het water balet
ik vind de auto van DC iets te wit (had licht blauw verwacht)
waarom rijden ferrari nog met die Barcode ? in brazilie mag je toch voro marboro rijden ?
Stefan van Renselaar
1 november 2008, 17:31
Ik dacht dat de kwalificatie om 18:00 begon :huh1:
Maargoed, de livetiming werkt niet..... En kan iemand mij even snel vertellen wat er in Q1 is gebeurt???
Mark G.
1 november 2008, 17:32
Ik dacht dat de kwalificatie om 18:00 begon :huh1:
Maargoed, de livetiming werkt niet..... En kan iemand mij even snel vertellen wat er in Q1 is gebeurt???
Glock spinde. Dat was het wel zo'n beetje.
speed9
1 november 2008, 17:59
de 10 seondes gaat in van Q3
massa - op de baan
hamilton - op de baan
speed9
1 november 2008, 18:02
2: trulli
3: raikkonen
4: hamilton
5: kovaleinen
best wel strak van massa
en ! toch een topper van trulli (gaat leuk worde morgen met de Trulli-Train)
Neo-242
1 november 2008, 18:08
Mooie qualifying! Super gedaan van Massa, echt 2 mega-rondjes en supergemotiveerd. Hamilton liet het liggen in de 1 ste run na een fout, en 2de run was me niet meteen duidelijk. Hij zal misschien wat zwaarder staan. Een superronde van Trulli inderdaad. Toch heerlijk als je ziet hoe hard die knalt af en toe:D
Ferrari_Enzo
1 november 2008, 18:27
Prima uitslag! :rolleyes:
Ben benieuwd hoeveel Massa lichter is dan de rest, want een gat van 4+ tienden is wel erg groot. Kan nog best spannend worden morgen!! Heb er i.i.g zin in :thumbup::)
Schumi rulezzzzz
1 november 2008, 18:30
Ferrari kan sneller dan de 1:11.8 van Massa en ik denk dat ze niet het achterste van de tong hebben later zien. Bij McLaren zullen ze zeggen dat ze rekening houden met regen voor morgen, maar who cares, Ferrari moet gewoon de druk erop rammen zoals ze dat nu doen. Als Trulli slecht start komt hij Hamilton tegen, weet jij veel wat er kan gebeuren...
Prachtig om te zien hoe mooi vol die tribunes zijn en hoe hard er gejuiched wordt, zo hoort het bij elke F1 race te zijn! Sommigen vinden het waarschijnlijk triest dat het Hamilton kamp wordt uitgefloten, maarja dat hoort er een beetje bij, ze kunnen er zelf ook om lachen.
Sander Hogendoorn
1 november 2008, 18:39
Twee quali beesten voorop :)
Raikkonen, Hamilton en Kovalainen zijn een stuk zwaarder dan Massa en staan denk ik op een ongeveergelijke strategie. Glock op een 1 stopper, en met Trulli op 2 die misschien de rest ophoudt zou hij wel eens hoge ogen kunnen gooien..
Ben benieuwd naar morgen, zal wel droog blijven want de weersvoorspellingen zijn totaal verkeerd gister en vandaag :rolleyes:
Ps; het weerbericht zegt nog steeds regen..
http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/weekend/BRXX0232?from=36hr_topnav_business
Darthwillie
1 november 2008, 19:46
Interesante kwalificatie uitslag. Trulli kan 2 kanten op een bepalende rol spelen. Met een goede start kan hij Massa heel nerveus maken. Mocht Hamilton erachter zitten kan die daardoor in de problemen raken
Het is trouwens voor het eerst in heel lang dat er tijdens een seizoen niet 1 coureur vervangen is.
speed9
1 november 2008, 21:46
Interesante kwalificatie uitslag. Trulli kan 2 kanten op een bepalende rol spelen. Met een goede start kan hij Massa heel nerveus maken. Mocht Hamilton erachter zitten kan die daardoor in de problemen raken
Het is trouwens voor het eerst in heel lang dat er tijdens een seizoen niet 1 coureur vervangen is.
juist goed of slecht ?
(voor mij goed want dan betekend dat er niet egt slechte coureurs rijden)
Darthwillie
1 november 2008, 22:14
juist goed of slecht ?
(voor mij goed want dan betekend dat er niet egt slechte coureurs rijden)
goed , er reden dit jaar ook geen paydrivers.
Bram Van Der Stichelen
1 november 2008, 22:41
Heeft iemand al dat 'interview' met DC gezien?
DC gaat een boek signeren, en de cameraman komt iets te dichtbij, en raakt hem blijkbaar op het hoofd. Coulthard tilt er niet aan, signeert het boek, en zegt dan 'If I was Montoya i'd be like "What the fuck are you doing?" ' Ik had tranen in de ogen. :laugh:
Stefan van Renselaar
1 november 2008, 23:09
Ik zit nu al met mijn vingers gekruisd op een stall van Hamilton of een slechte start, kan Alonso er mooi voorbij en misschien Vettel en Heidi ook, Vettel en Heidfeld gaan hem er dan echt niet meer makkelijk voorbijlaten. En dan maar weer hopen dat Massa hem op P1 uitrijd en dan is het idd wachten tot Hamilton over de finish (ik hoop niet dat dat gebeurt :P) komt
DaMaster
1 november 2008, 23:37
YouTube - David Coulthard "What the fuck are you doing?"
Sander Hogendoorn
1 november 2008, 23:48
Hehe :)
Bram Van Der Stichelen
1 november 2008, 23:52
ik moet er nog steeds hardop van lachen:laugh:
TheRealms
2 november 2008, 11:28
Echt schitterend, typisch coulthard ook, kunnen jullie je nipplegate nog herrineren?
YouTube - David Coulthard Nipple
Deze is ook mooi
YouTube - David Coulthard-Massa
Darthwillie
2 november 2008, 11:38
LOL
voorspellingen op dit moment:
Zware regen rond de start en een opdrogende baan daarna :blink:
Sander Hogendoorn
2 november 2008, 12:06
Laat die regen maar komen :) De meeste weer-websites geven regen op voor de rest van de dag :)
Kim Van Der Stichelen
2 november 2008, 12:08
Laat die regen maar komen :) De meeste weer-websites geven regen op voor de rest van de dag :)
Ik hoop eigenlijk nu gewoon op droog weer. Zodoende dat we gewoon een strijd om de titel krijgen zonder dat de regen de hele koers overhoop haalt.
Schumi rulezzzzz
2 november 2008, 12:16
Met een opdrogende baan situatie is Ferrari altijd heel sterk, maargoed als het droog blijft zal Ferrari ook snel zijn. De kans op een fout van Hamilton wordt groter als er bijvoorbeeld een buitje valt.
Daarbij gaan we er volledig vanuit dat Massa geen fouten maakt haha...
Neo-242
2 november 2008, 12:17
Mij kan het weer niet schelen, maar dan is Ferrari bezig met waterballet denk ik. Volgens mij werkt die wagen in de regen voor geen meter...
Atreidez
2 november 2008, 12:49
Het regent, het regent, de autootjes worden nat :D
Ralffoxx
2 november 2008, 13:51
En toen vloog Hamilton op zijn gat :P
Pingguest
2 november 2008, 14:12
Met een opdrogende baan situatie is Ferrari altijd heel sterk, maargoed als het droog blijft zal Ferrari ook snel zijn. De kans op een fout van Hamilton wordt groter als er bijvoorbeeld een buitje valt.
Daarbij gaan we er volledig vanuit dat Massa geen fouten maakt haha...
In het afgelopen seizoen kwam Ferrari nooit uit de verf in de regen. Denk maar aan Spa en Silverstone.
Sander Hogendoorn
2 november 2008, 15:34
Het is zojuist begonnen met regenen :D
Neo-242
2 november 2008, 16:54
Waar volgen jullie dat?
Fabian de Jong
2 november 2008, 17:24
Waar volgen jullie dat?
Hier zou je het kunnen zien klik (http://weeronline.nl/cgi-bin/citybild?SID=83780402544840ee66837ae9e6eea99c7e415&PROVIDER=anwendung&WMO=83780&LANG=nl)
Schumi rulezzzzz
2 november 2008, 17:34
Zag net beelden van een droog circuit.
Fabian de Jong
2 november 2008, 17:46
Zag net beelden van een droog circuit.
Yup, maar een half uur geleden was er een bliksem inslag waardoor de ISDN lijnen eruit geknald zijn. Waardoor je ruk commentaar hebt :(
Bram Van Der Stichelen
2 november 2008, 17:57
het is beginnen gieten op het rechte stuk net voor de start:laugh:
NS
2 november 2008, 17:58
regen!
start aborted?
MartijnV
2 november 2008, 17:59
einde F1 seizoen, begin van het speedboot racen
Sander Hogendoorn
2 november 2008, 18:00
Race wordt 10 minuten uitgesteld door de plotselinge plensbui, zenuwachtig :D
speed9
regen!
start aborted?uitgesteld *zie bericht hierbove*
*was er een keer een F1 race ? geanuleerd wegens regen Voor de start ?
jammer dat het nie 2 rondes na de start was dan was het pas leuk (dan werd het pitstoptiming belangrijk)
Mathijs
Werkt bij jullie formula1.com? Ik kan er niet opkomen en wil wel even livetiming zien! Zijn er nog andere websites met livetiming?
Sander Hogendoorn
2 november 2008, 18:02
Waarom hebben ze op Sporza wel gewoon geluid en bij Olav niet? Wel erg jammer..
Fabian de Jong
2 november 2008, 18:02
Waarom hebben ze op Sporza wel gewoon geluid en bij Olav niet? Wel erg jammer..
Lees is wat ik hier boven gezet heb.
Kim Van Der Stichelen
2 november 2008, 18:03
Werkt bij jullie formula1.com? Ik kan er niet opkomen en wil wel even livetiming zien! Zijn er nog andere websites met livetiming?
Ik kom er ook niet op.
Sander Hogendoorn
2 november 2008, 18:05
Lees is wat ik hier boven gezet heb.
Ik weet waarom er bij RTL geen goed geluid is, ik vraag me alleen af waarom het bij Sporza wel goed is ;)
Zal misschien zijn omdat de Belgische commentatoren niet inn Brazilie zijn.
Fabian de Jong
2 november 2008, 18:06
Ik weet waarom er bij RTL geen goed geluid is, ik vraag me alleen af waarom het bij Sporza wel goed is ;)
Zal misschien zijn omdat de Belgische commentatoren niet inn Brazilie zijn.
Of het moet ook onweren in belgenland :p
rammstein_fan
2 november 2008, 18:07
race start neit achter de SC?
Mathijs
2 november 2008, 18:07
heeeeel lang wachten met laden, dan werkt het toch! Maar je moet wel geduld hebben!
Darthwillie
2 november 2008, 18:08
iets over half 5 uit Stiens/Friesland vertrokken, net op tijd thuis :thumbup: Heb er zin in!
speed9
2 november 2008, 18:08
Of het moet ook onweren in belgenland :p
dus je zegt nu dat er Bliksem inslag was in Hilversem ? (Nederland Dus)
race start neit achter de SC?
denk het nie want er vald geen regen meer
Fabian de Jong
2 november 2008, 18:10
dus je zegt nu dat er Bliksem inslag was in Hilversem ? (Nederland Dus)
Nee, dat zeg ik niet.
Richard117
2 november 2008, 18:11
Raikkonen rijdt voor Trulli in Warm Up lap. Wordt dus een stop/go ofzo? De sukkel....
NS
2 november 2008, 18:12
daaaaaaar gaan we
rammstein_fan
2 november 2008, 18:12
Daar gaan we:D
speed9
2 november 2008, 18:14
DC - out ?
1ste/laaste ronde voor hem XD
rammstein_fan
2 november 2008, 18:14
SC!!!!
Sander Hogendoorn
2 november 2008, 18:15
Erg jammer voor Coulthard.. :(
Daniël
2 november 2008, 18:16
Hamilton kampioen vrees ik. Mijn enige hoop was dat hij van de baan werd geramd in de 1e bocht. :P
bobskink
2 november 2008, 18:24
kan iemand een live feed link geven? TV heeft het net begeven en ik ben wat gefrustreed aan het worden.
Darthwillie
2 november 2008, 18:26
Hamilton kampioen vrees ik. Mijn enige hoop was dat hij van de baan werd geramd in de 1e bocht. :P
:rolleyes: laat ze toch gewoon racen er is dit jaar al genoeg onsportiefs gebeurd
speed9
2 november 2008, 18:31
XD tankinstallatie bij ? Honda kapot heel die pits is Wit (Let it snow Let it snow)
gaat leuk worde bij pitstop 2 (dan is het daar glad XD)
Darthwillie
2 november 2008, 18:32
live timing werkt met deze link
http://www.formula1.com/services/live_timing/live_timing_popup.html
Daniël
2 november 2008, 18:34
:rolleyes: laat ze toch gewoon racen er is dit jaar al genoeg onsportiefs gebeurd
Natuurlijk, je hebt helemaal gelijk, maar m.i. was dat de enige kans dat Massa nog kampioen kon worden. Maar met de huidige omstandigheden kan van alles nog gebeuren.
Overigens is het geweldig om het gekkenhuis te zien!
Darthwillie
2 november 2008, 18:40
man man wat een race, Massa gaat het nog zwaar krijgen met Vetten en Alonso tot het helemaal opgedroogd is:)
Fisi is nu heel hard Hamilton aan het helpen door alles erachter op te houden.
speed9
2 november 2008, 18:44
Oorspronkelijk geplaatst door Darthwillie
laat ze toch gewoon racen er is dit jaar al genoeg onsportiefs gebeurd
Natuurlijk, je hebt helemaal gelijk, maar m.i. was dat de enige kans dat Massa nog kampioen kon worden. Maar met de huidige omstandigheden kan van alles nog gebeuren.
Overigens is het geweldig om het gekkenhuis te zien!
de top 3 toch 1: Massa 2: alonso 3: vettel
(nu 1: massa 2: vettel 3: alonso)
tinyriconen
2 november 2008, 18:45
Gevaarlijke actie van Trulli daar!
Vettel is zeker lekker bezig. Ga zo door.
bobskink
2 november 2008, 18:47
wat is er met DC gebeurt, heb het begin gemist?
speed9
2 november 2008, 18:47
Gevaarlijke actie van Trulli daar!
Vettel is zeker lekker bezig. Ga zo door.
bij trullie ? gaat zeker de FIA in actie komen wegens gevaarlijk rijden
speed9
2 november 2008, 18:48
wat is er met DC gebeurt, heb het begin gemist?gespint en aangetikt door ? Piquet 1ste ronde
tinyriconen
2 november 2008, 18:49
Dat van Trulli zag geen staartje krijgen denk ik.
Jammer van het uitvallen van Coulthard. Ik had hem wel de punten gegunt in zijn allerlaatste Grand Prix, niet dat hij na één bocht de wandeling naar de pits mocht maken.
speed9
2 november 2008, 19:00
Dat van Trulli zag geen staartje krijgen denk ik.
Jammer van het uitvallen van Coulthard. Ik had hem wel de punten gegunt in zijn allerlaatste Grand Prix, niet dat hij na één bocht de wandeling naar de pits mocht maken.
hij is uitgevallen in zijn 1ste en gelijk de laaste ronden in de 1ste (dus ook weer zijn laatste) bocht maar ! :thumbup: hij is de 1ste maar denk NIET de laatste met de Helm-Cam :)
Darthwillie
2 november 2008, 19:04
Kubica moet nog bang worden dat hij zijn derde plek in het WK aan Kimi gaat verliezen :blink: Hij is absurd langzaam.
speed9
2 november 2008, 19:07
Kubica moet nog bang worden dat hij zijn derde plek in het WK aan Kimi gaat verliezen :blink: Hij is absurd langzaam.
zeker "
fisiquella : motor uit gevallen nu weer aan en rijd weg
? krijgen we straks probleeme met de achterblijvers (dan mag het wel gaan regenen :) rege + achterblijvers = klapper)
Sander Hogendoorn
2 november 2008, 19:28
Hamilton zit nog steeds veilig, heeft 16 seconde voorsprong op P6, en dat is dan ook nog een Kovalainen.
Ik voorspel nog een buitje :D
CuqeBaqer
2 november 2008, 19:28
Laat het nu maar spetteren !
Edit : Ze luisteren !
speed9
2 november 2008, 19:34
Laat het nu maar spetteren !
Edit : Ze luisteren !regent het ?Edit : JAAAAA REGEN -_-
olav mol : "waar alonso de ballen uit zijn broek moet rijden"XD wat een uitdrukking
CuqeBaqer
2 november 2008, 19:40
Dit word wat jongens !! Op het puntje van mn stoel !
speed9
2 november 2008, 19:44
Dit word wat jongens !! Op het puntje van mn stoel !
laat hemilton er af gaan
:thumbup:waarom laat iedereen met ferrari motoren hem nog rijden (kill hem:) )
hemilton wijd XD
Darthwillie
2 november 2008, 19:48
laat hemilton er af gaan
:thumbup:waarom laat iedereen met ferrari motoren hem nog rijden (kill hem:) )
hemilton wijd XD
doe toch niet zo idioot
HAMILTON.................GLOCK IS ERAF
speed9
2 november 2008, 19:48
Glock Verpest Verpest Massa
CuqeBaqer
2 november 2008, 19:49
FUCK FUCK sorry maar KUT!
Fabian de Jong
Wie schiet Glock neer :(
speed9
doe toch niet zo idioot
HAMILTON.................GLOCK IS ERAF
zalwel :
glock expres ? er af ?
Bram Van Der Stichelen
2 november 2008, 19:50
godverdomme glock.
winDOS
HAMILTON!!!! :thumbup:
Sander Hogendoorn
HAMILTOOOOOOOOOOONNNNN !!!!
M'n hartslag.. damn:D''
In de laatste bocht Glock ingehaald die nog op droog weer banden stond :)
Darthwillie
2 november 2008, 19:51
Ik dacht dat ze een toyota dubbelden niet gerealiseerd dat het glock op droge banden was :rolleyes:
Het kampioenschap werd in de laatste ronde beslist
speed9
2 november 2008, 19:52
T_T massa kampioen van 300 meter T_T
*ik klapte voor hem*
Brand bij janson button !!!!
Face the Slayer
2 november 2008, 19:52
De meest krankzinnige finale van een wk f1 ooit, o n g e l o o f l i j k ! ! !
Verder was de race vrij saai.
speed9
2 november 2008, 19:53
Edited, denk aan je taalgebruik!
:lol:nu realiseer je je wel dat je dan een moffe fan bent xD (als we zo gaan doen : btw mof is geen woord Duitser wel)
De meest krankzinnige finale van een wk f1 ooit, o n g e l o o f l i j k ! ! !
zeker best gaaf : vorigjaar Kimi op 1 punt de WK binnen
dit jaar Hamilton Wk binnen op 1 punt ondanks dat massa wint (jammer dat ze geen punte geven voor Pole/en/of/ snelste ronde)
Darthwillie
2 november 2008, 19:54
Denk aan je taalgebruik!
:rolleyes: nu geen rammstein fan meer zeker :blink:
Ralffoxx
2 november 2008, 19:54
geweldig jaar met geweldig einde
Grats Hammi
speed9
2 november 2008, 19:57
:rolleyes: nu geen rammstein fan meer zeker :blink:nu niet meer denk ik
maar egt verveelend dat Glock er af gaat terwijl (wij de massa fans) hoopte op Hamilton die er af gaat , gaat er een nutraale team/rijder er af
CuqeBaqer
2 november 2008, 19:59
Dat is racen. Echter dit is amazing ik juichen omdat ik dacht dat massa kampioen was mn pa opeens juichen ik werd gek !
Darthwillie
2 november 2008, 20:00
Glock gokte op niet wisselen, was hij naar wets gegaan had hij ook niet voor Hamilton geëindigd.
Door alle foute beslissingen van de FIA de enige terechte kampioen
Nu hartslag terug onder de 300 graag :ambulance:
Daniël
2 november 2008, 20:01
JE-ZUS.
Jammerlijke laatste 300 meter. :P Niet dat Massa het wereldkampioenschap verdiend had, maar het doet toch pijn in mijn Ferrari-hart.
speed9
2 november 2008, 20:01
Glock gokte op niet wisselen, was hij naar wets gegaan had hij ook niet voor Hamilton geëindigd.
Door alle foute beslissingen van de FIA de enige terechte kampioen
Nu hartslag terug onder de 300 graag :ambulance:
2009 wordt ook gaar -_- door FIA
want ferrari heeft de KERS niet goed dus gaat FIA dat zeker afschaffen
(zie verleden met de Actiefe Verring)
F1-gast
2 november 2008, 20:03
In tranen ben ik nu gewoon.
Massa eerst wereldkampioen maar toch niet doordat glock geen grip had (niet zijn schuld overgens !)
Jammer dat DC gelijk uit de race lag hij had hem wel mogen uitrijden.
Maar andere kant voor mclaren sinds 9 jaar weer drivers titel ferrari 8e contructeurs titel in 9 jaar.
Niels Draijer
2 november 2008, 20:03
Oh my god... Geweldig einde van dit seizoen. Zuur voor Massa en Hamilton had het geluk aan z'n kont hangen. Vorig jaar Ferrari "mazzel", dit jaar McLaren :)
Neo-242
2 november 2008, 20:05
Wat een wedstrijd, wat een zinderende finale! Ze verdienden beide de titel, maar ik gun het Massa meer na deze wedstrijd. Hamilton reed een makke GP, leek geen enkel moment op een kampioen. Mag Glock & Toyota met beide handjes danken. Super dat Vettel & Kubica nog korte metten maakten met Hamilton. Maar hij is kampioen, en dat is het enige dat telt. Grappig hoe die official na de aankomst bleef hameren op het feit dat ie z'n stuurtje moest zetten. Als ie dat niet doet, volgde er 100% zeker een straf. Staat al jaren in het reglement:D
Bitter pil voor Massa. Raikkonen zal stiekem opgelucht zijn. Hij blijft de enige kampioen in het team. Op naar 2009, met de slicks!:thumbup:
speed9
2 november 2008, 20:08
Oh my god... Geweldig einde van dit seizoen. Zuur voor Massa en Hamilton had het geluk aan z'n kont hangen. Vorig jaar Ferrari "mazzel", dit jaar McLaren :)
laat FIA nu wel van Hamilton zijn stuurtje afblijven en geen 25 seconde boete geven want dan is het zuur en verrot
maar jah vorig jaar kimi op 1 punt WK
nu hamilton op 1 punt WK dus toch wel spannend op 1 punt
Dennis
2 november 2008, 20:08
Dit verzin je toch niet.
Laatste vijf ronde de hartslag steeds iets hoger en een enorme vreugde uitbarsting toen ik dacht dat Masse wereldkampioen was en dan ineens dat vijfje achter Hamilton zien staan:(
In 20 seconde van extreme blijdschap naar een onwerkelijke teleurstelling...
F1-gast
2 november 2008, 20:10
Massa worldchampion 2009 :D
Bram Van Der Stichelen
2 november 2008, 20:11
JE-ZUS.
Jammerlijke laatste 300 meter. :P Niet dat Massa het wereldkampioenschap verdiend had, maar het doet toch pijn in mijn Ferrari-hart.
alsof Lewis het meer verdiende als Massa :')
speed9
2 november 2008, 20:12
Massa worldchampion 2009 :D
XD kovaleine World Champion 2010 :p
tinyriconen
2 november 2008, 20:14
Wat een finale. Dit had ik nooit kunnen dromen.
Wij zaten thuis voetbal te kijken, terwijl ik Live Timing aan had staan. Ineens zag ik 6 Hamilton in 'Final Lap' staan.
Toen we snel naar RTL overschakelden kregen we al het idee dat hij nooit Vettel nog voorbij kon. Laatste poging in de laatste bocht, maar dat was niks. Die Toyota reed te veel in de weg (stomme achterblijver). Massa over finish, ik balen.
Kijk ik links zie ik 4 Vettel dus ik dacht al gelijk, en zag vervolgens, 5 Hamilton. Ik riep het gelijk naar m'n vader en zag de reactie van de Ferrari monteurs. Mooi stukje emotie-tv.
Onvoorstelbaar, wat een finale. Zal ik niet gauw vergeten.
Richard117
2 november 2008, 20:15
Ben benieuwd wat Glock deed. Die reed zover buiten de lijn en op een recht stuk zoveel langzamer dat het mi niet aan de slicks kon liggen.
Iedereen juigde hier voor Massa, maar helaas zag ik Glock....
Captain Slow
2 november 2008, 20:15
Kampioen is kampioen, maar geen van de rijders dit jaar vond ik goed genoeg om die titel echt te verdienen.
Op naar 2009, met andere auto's, en slicks:thumbup:
tinyriconen
2 november 2008, 20:16
@Speed9
Ja, en in 2011 haalt Robert Kubica de titel binnen. In 2012 Massa weer, in 2013 (in zijn laatste jaar) tóch Heidfeld. 2014 Hamilton. Kom op zeg. Zinloze voorspellingen...
cookie
2 november 2008, 20:18
jawel, Spa won ie fair and square dus het had nooit zo close geweest deze race zonder die gekke stewards. superspannend slot van een saaie race, Vettel had een Ferrari gekregen als Massa kampioen was geworden denk ik. Vettel is man van de race vind ik, constant op de limiet gereden maar de pitstop strategie was niet de juiste voor een podium.
Bram Van Der Stichelen
2 november 2008, 20:18
formule 1 is gedaan in Interlagos, en welk weer is het nu:
http://i35.tinypic.com/21enthd.jpg
Darthwillie
2 november 2008, 20:20
Ben benieuwd wat Glock deed. Die reed zover buiten de lijn en op een recht stuk zoveel langzamer dat het mi niet aan de slicks kon liggen.
Trulli reed exact dezelfde rondetijd als Glock die laatste ronde. Het was zeiknat in sector 3.
Voor die vader van Massa was het gewoon zielig, hij dacht echt dat zijn zoon het gewonnen had. Wat een teleurstelling voor de man.
Na Valencia, Belgie en Japan wat mij betreft wel.
DaMaster
The fuck the fuck, dit hadden ze bij Michael Valiant niet kunnen bedenken:thumbup:
Terwijl Massa z'n pa juichend in beeld was zag ik ineens Hammi p5 staan, terwijl dat toch goed was... en toen werd het ook aan de pa van Massa verteld.
Hoewel Massa hem op basis van overwinningen en deze race meer heeft verdient, heb ik toch meer vrede met Hammilton, voornamelijk omdat ik het nog steeds niet eens ben met de 6 punten van België.
Bram Van Der Stichelen
jawel, Spa won ie fair and square dus het had nooit zo close geweest deze race zonder die gekke stewards. superspannend slot van een saaie race, Vettel had een Ferrari gekregen als Massa kampioen was geworden denk ik. Vettel is man van de race vind ik, constant op de limiet gereden maar de pitstop strategie was niet de juiste voor een podium.
Ik ben een van diegene dat vond dat het manoevre niet fair was, en dus niet fair en square won. Buiten de eerste 2e races van het seizoen en Silverstone heeft Massa een uitmuntend seizoen gereden. Had de motor het niet begeven in Hongarije, en het pitincident niet voorgevallen, was Massa kampioen geworden. Ik vind alleszins dat Massa het meer verdiende dan Lewis dit seizoen.
speed9
2 november 2008, 20:21
@Speed9
Ja, en in 2011 haalt Robert Kubica de titel binnen. In 2012 Massa weer, in 2013 (in zijn laatste jaar) tóch Heidfeld. 2014 Hamilton. Kom op zeg. Zinloze voorspellingen...
beetje lol er in houde :) want dan was het : Ferrari,Mclaren,Ferrari,Mclaren
ag jah als je voorspelle al niet meer mag doen :)
maar jah die wagen van button in de fik zou de FIA daar ook tegen op gaan treden ?
FIA lijstje van GP Brazilie
trullie("inhalen en uitremmen")
Hamilton(stuurtje)
F1-gast
2 november 2008, 20:21
Geen grip baan was behoorlijk nat al !
tinyriconen
2 november 2008, 20:24
Speed jongen.
Trulli was gewoon een foute actie, maar daar zal nooit tegen worden opgetreden. Zeker ook omdat het geen directe invloed heeft op het belangrijke deel van de uitslag.
Wat Hamilton z'n stuurtje betreft hoeft die FIA ook niks te doen. Aangezien hij hem wél gewoon weer vastmaakte op z'n plek.
En tenslotte, brandjes in een auto nadat hij tot stilstand komt is niet super zeldzaam en is niet per definitie tegen de regels van de FIA.
Schumi rulezzzzz
2 november 2008, 20:25
Ik werd hier al helemaal gek totdat ik bij het rijden over de finish [5] HAM zag staan... Op dat moment zie ik de hele familie van Massa juichen en vond het zo lullig voor ze.
Zo jammer Massa verdiende het echt, Hamilton reed echt als een zaadje vandaag.
Darthwillie
2 november 2008, 20:25
En onopvallend is Raikkonen voorbij Kubica gegaan in het kampioenschap.
Bram Van Der Stichelen
2 november 2008, 20:28
Ik werd hier al helemaal gek totdat ik bij het rijden over de finish [5] HAM zag staan... Op dat moment zie ik de hele familie van Massa juichen en vond het zo lullig voor ze.
Zo jammer Massa verdiende het echt, Hamilton reed echt als een zaadje vandaag.
ik dacht eerst nog dat het een foutje in de timing was. Bleek niet zo te zijn :(
Stefan van Renselaar
2 november 2008, 20:32
Laatste vijf ronde de hartslag steeds iets hoger en een enorme vreugde uitbarsting toen ik dacht dat Masse wereldkampioen was en dan ineens dat vijfje achter Hamilton zien staan:(
Ja, ik sprong hier op met een yea-kreet toen Vettel erdoor kwam
Ik was ook erg verbaasd toen ik 5 zag staan net na de finish.... :angry::devil2::angry::devil2::angry::devil2: :angry: :devil2::angry::devil2::angry::devil2::angry: :devil2: :angry::devil2::angry::devil2::angry::devil2: :angry:
Niels Draijer
2 november 2008, 20:32
Zalig die koppen van de hele Ferrari-stal (en vooral de pa van Massa). Datzelfde stelletje zat te juigen toen Hamilton eruit werd getikt door Massa in Fuji. Hetgeen maar weer aangeeft hoe verschrikkelijk arrogant dat team wel niet is. Ben dus zeer tevreden met de uitslag. Massa heeft geweldig gereden maar was (helaas voor de Ferrari-fans) net niet goed genoeg gezien de rest van het seizoen.
Tjerk Korving
2 november 2008, 20:33
Pfft, is niet goed voor je rikketik zulke laatste paar ronden. :D
Ik vind het mooi voor Hamilton al had ik het Massa net zo goed gegund. Uiteindelijk is degene met de meeste punten kampioen, hoeveel "als dit, dan dat" momenten er ook zijn op te noemen.
speed9
2 november 2008, 20:33
ik zag de beelde nog een keer en ik zie toch Duidelijk dat Glock op een drogelijn rijd met hamilton achter hem en dan dat glock weg valt : hamilton voorbij en geeft glock voor mij gevoel weeg gas dus toch denk ik voortrekkerij .
wel gaaf dat Alonso wel op de podium staat
maar ok massa reed een belabberde seizoen (mede door de "pitstoplicht"tijdens Signapore waar die belangrijke punten mis)dat die nu moet eindige op 1 punt achter hamilton
Raikkonen_WC
2 november 2008, 20:35
WHHHHOOOOOOEEEEHHHOOOOEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!
Geweldig!!! Overwinning smaakt goed na 9 lange jaren wachten!!!!!! HAMILTON WE LOVE YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Die clip van RTL7 moet ik hebben!!!!
cookie
2 november 2008, 20:37
ik zag de beelde nog een keer en ik zie toch Duidelijk dat Glock op een drogelijn rijd met hamilton achter hem en dan dat glock weg valt : hamilton voorbij en geeft glock voor mij gevoel weeg gas dus toch denk ik voortrekkerij .
maar ok massa reed een belabberde seizoen (mede door de "pitstoplicht"tijdens Signapore waar die belangrijke punten mis)dat die nu moet eindige op 1 punt achter hamilton
Glock reed heel het eind tot de finish nog erg traag, was gewoon te nat.
Wat een slechte muziek tijdens die jaarclip van rtl zeg, paste gewoon niet bij de F1, hele clip verpest.
Bram Van Der Stichelen
2 november 2008, 20:38
Zalig die koppen van de hele Ferrari-stal (en vooral de pa van Massa). Datzelfde stelletje zat te juigen toen Hamilton eruit werd getikt door Massa in Fuji. Hetgeen maar weer aangeeft hoe verschrikkelijk arrogant dat team wel niet is. Ben dus zeer tevreden met de uitslag. Massa heeft geweldig gereden maar was (helaas voor de Ferrari-fans) net niet goed genoeg gezien de rest van het seizoen.
wat is er arrogant aan een vader die de wereldtitel van zijn zoon viert?
Ik vond het echt zielig om het te zien als ze het nieuws kregen :(
speed9
2 november 2008, 20:42
wat is er arrogant aan een vader die de wereldtitel van zijn zoon viert?
Ik vond het echt zielig om het te zien als ze het nieuws kregen :(dat ze lache omdat ? hamilton er af gereden was en Ferrari zich doodlachte ?
maar wel zielig voor massa's pa
(maar wie vlagde dan af ? niemand toch)
Tjerk Korving
Glock had weinig andere keus dan ze voorbij laten gaan tenzij alles op een hoopje had moeten liggen in die bocht. Je verlies nemen dus.
Erix
Ik vind het een mooi einde van een mooi seizoen. Het hele jaar door was er geen pijl op te trekken wie er kampioen zou gaan worden. Wel werd het snel duidelijk dat het tussen Massa en Hamilton zou gaan. Ik had niet verwacht dat het zo spannend zou worden. Voor mij is Hamilton verdiend kampioen geworden. Eindelijk iemand die elke race blijft strijden om de overwinning, ookal was de FIA het daar niet altijd zo mee eens. Massa vind ik toch een stuk minder. Hij rijdt alleen geweldig als ie van pole vertekt, dat is toch wel een Ferraritrekje geworden de laatste jaren.
Daniël
2 november 2008, 20:44
dat ze lache omdat ? hamilton er af gereden was en Ferrari zich doodlachte ?
Heeft nog steeds geen fuck te maken met arrogantie. ;)
ar·ro·gant bn, bw met een te hoge dunk van zichzelf; verwaand
Hypocriet en onsportief kan ik nog wel mee leven, maar hee, ik zou ook juichen als ik een concurrent van de baan gereden zie worden.
Neo-242
2 november 2008, 20:45
Als ik nu even rationeel terugblik op de GP blijf ik het ongelooflijk vinden dat Hamilton op P6 hing op het einde. Bijna had ie het opnieuw vergooid. Een mak lammetje was ie vandaag:rolleyes: Als je dan het duel Hakkinen/Schumacher herinnert in Suzuka 2000:thumbup:
Maar ja, het maakt ni zoveel uit hoe je het doet, als je het maar doet:)
Kim Van Der Stichelen
2 november 2008, 20:46
Heeft nog steeds geen fuck te maken met arrogantie. ;)
ar·ro·gant bn, bw met een te hoge dunk van zichzelf; verwaand
Hypocriet en onsportief kan ik nog wel mee leven, maar hee, ik zou ook juichen als ik een concurrent van de baan gereden zie worden.
Door een rijder van een ander team, mischien. Maar juichen als een rijder van jouw team z'n concurrent eraf rost is allesbehalve sportief.
speed9
2 november 2008, 20:48
volgend jaar hoop ik (voorspel niks) dat het leuker is met name met de KERS en de EERS
*vraag me af ben je met de KERS zwaarder of moeten de Niet-KERS-Teams meer balast hebben ?
CuqeBaqer
2 november 2008, 20:48
Ben jij verliefd op KERS ? Elke post staat het wel een keer.
Niels Draijer
2 november 2008, 20:49
Ik bedoelde dat toen Massa Hammie araf reed in Fuji, er gejuicht werd. Typisch Ferrari. En ja, ik vind ze arrogant, en ja ik vind ze onsportief. Zo kan ik nog wel even doorgaan. 't Is volgens mij niet de bedoeling om dit deel om te toveren tot fanboy McLaren vs. fanboy Ferrari dus houd ik er maar over op :)
cookie
2 november 2008, 20:50
Als ik nu even rationeel terugblik op de GP blijf ik het ongelooflijk vinden dat Hamilton op P6 hing op het einde. Bijna had ie het opnieuw vergooid. Een mak lammetje was ie vandaag:rolleyes: Als je dan het duel Hakkinen/Schumacher herinnert in Suzuka 2000:thumbup:
Maar ja, het maakt ni zoveel uit hoe je het doet, als je het maar doet:)
Ik denk dat het makkelijker is als je minder puntenverschil hebt met je titel rivaal, dan moet je voluit gaan en hem verslaan. Nu was het uit de problemen blijven en de wagen sparen, doodsbenauwd zijn om geen fout te maken want dan ben je de idioot die het WK weggeeft, veel meer druk dan dat je voluit kan vechten denk ik (zoals massa liet zien vandaag)
Schumi rulezzzzz
Ik hoop niet dat KERS straks nog het 2009 seizoen gaat domineren. Dat straks het team met het beste KERS-systeem kampioen wordt. Het liefst zie ik helemaal niks veranderen, want ik heb sinds jaren niet zulke mooie seizoen gezien als in 2007 en 2008.
Federici
http://fotos.subefotos.com/a984babe3db3feffe4e295c5e18197cfo.gif
:(
speed9
2 november 2008, 20:51
nee niet elke keer .
ik vind het een mooi staaltje Mclaren techiek dat verboden was omdat Ferrari er niet me kon werken (dus FIA deed uitstel van executie)
maar ben er wel heel erg nieuwsgierig naar hoe het zou werken en of dat wel nut heeft
F1-gast
2 november 2008, 20:51
Hij is er mee getrouwd.
Overgens nu emoties beetje weg zijn.
Verdiend voor Mclaren na 9 jaar.
maar volgend jaar is ferrari er gewoon woor die alles pakt :D
http://fotos.subefotos.com/a984babe3db3feffe4e295c5e18197cfo.gif
:(
Zielig dat ze dit maken :')
Neo-242
2 november 2008, 20:52
Hahaha, het is toch niet te geloven hoe snel men erbij is met grapjes als deze. Wel erg leuk:thumbup:
Darthwillie
2 november 2008, 20:55
Bij Ferrari zou ik nog eens naar het podium kijken. Alonso VOOR Kimi alweer. Ik ben Kimi fan, maar zolangzamerhand heb ik zo het idee dat Alonso in de Ferrari wel kampioen was geworden.
En nu TOP GEAR op de BBC!!!!
bobskink
2 november 2008, 20:58
De F1 heeft gewonnen, beste seizoensfinale ooit. Hamilton pakt de titel op één van de minst overtuigende manieren ooit, hij reed slecht en had veel geluk. Hij was zo mogelijk nog slechter dan vorig jaar. Hij mag trots zijn op zijn titel. Lang leve Schumacher the second...
Pingguest
2 november 2008, 20:58
Wat een race! Dit geloof je toch niet? Hamilton kampioen. Ondanks dat ik voor Ferrari ben, is hij gewoon terecht kampioen. Bij Massa had altijd de geur van bevooroordeeldheid gehangen.
speed9
2 november 2008, 20:59
Hij is er mee getrouwd.
Overgens nu emoties beetje weg zijn.
Verdiend voor Mclaren na 9 jaar.
maar volgend jaar is ferrari er gewoon woor die alles pakt :D
Zielig dat ze dit maken :')
egt zielig maar jah Wat een race
zonde voor DC met die uitval in de 1ste ronden :) jammer dat die stopt waarschijnlijk gaat RB (van Honda) er ook me ophouden als honda een andere sponser gaan krijgen (mischien dat Bruno Senna rijden voor Honda)
hoop wel dat Force India volgend jaar beter gaan rijden
Bram Van Der Stichelen
2 november 2008, 21:02
egt zielig maar jah Wat een race
zonde voor DC met die uitval in de 1ste ronden :) jammer dat die stopt waarschijnlijk gaat RB (van Honda) er ook me ophouden als honda een andere sponser gaan krijgen (mischien dat Bruno Senna rijden voor Honda)
hoop wel dat Force India volgend jaar beter gaan rijden
jouw posts zijn de helft van de tijd nauwelijks leesbaar. dyslexie of niet, leestekens kan je toch wel gebruiken denk ik?
F1-gast
2 november 2008, 21:03
Uit je frustraties ff op je blikje bier die jongen kan er ook niks aan doen.
bobskink
2 november 2008, 21:07
Uit je frustraties ff op je blikje bier die jongen kan er ook niks aan doen.
sorry, maar nu versta ik het ook niet allemaal, het is ook en beetje offtopic voor dit moment.
Mark G.
2 november 2008, 21:07
Wat een finale...
Ik had een voorkeur voor Massa, maar met zo'n finale maakt dat helemaal niets meer uit hhahaha. En Alonso weer op het podium. Hopelijk blijft hij Renault en kan hij die lijn volgend jaar doortrekken.
Bramzel
2 november 2008, 21:08
...en we gaan weer even lief doen tegen elkaar :) On-topic dus.
Helaas de 2e helft van de race gemist, maar heb me net even ingelezen op de verschillende websites en ik moet toch zeggen dat - ondanks mijn McLaren aversie en het feit dat ik Hamilton een kwal vind - Hamilton de verdiende kampioen is. Hij maakte net als iedereen fouten, maar hij stond er wanneer hij er moest staan. Met name aan het eind van het seizoen ;)
Op naar 2009, waarin ik ga juichen voor Alonso :) Naar mijn mening de beste coureur in de F1 op dit moment.
Stefan van Renselaar
2 november 2008, 21:10
Ik bedoelde dat toen Massa Hammie araf reed in Fuji, er gejuicht werd. Typisch Ferrari. En ja, ik vind ze arrogant, en ja ik vind ze onsportief. Zo kan ik nog wel even doorgaan. 't Is volgens mij niet de bedoeling om dit deel om te toveren tot fanboy McLaren vs. fanboy Ferrari dus houd ik er maar over op :)
Ik weet niet waar jet het over hebt hoor??? Als ik Onsportief, Arrogant of Hypocriet hoor denk ik als eerst aan doe eikels van dat kut team
Got this one from a Spanish friend wink
http://img147.imageshack.us/img147/1515/owneden8xv6.gif (http://imageshack.us)
Alleen is er een spreekwoord met lachen en laatste ofzo :(
bobskink
2 november 2008, 21:12
Hij maakte net als iedereen fouten, maar hij stond er wanneer hij er moest staan. Met name aan het eind van het seizoen ;)
Dat is het net, hij stond er niet tijdnes de laatste race, hij liet het weer afweten en moest het van, op z'n Belgisch, oerechanse hebben.
Bramzel
2 november 2008, 21:14
Alleen is er een spreekwoord met lachen en laatste ofzo :(
Dan denk ik dat je post een beetje misplaatst is want die eikels van dat kut team staan momenteel feest te vieren ;)
Bram Van Der Stichelen
2 november 2008, 21:14
Op naar 2009, waarin ik ga juichen voor Alonso :) Naar mijn mening de beste coureur in de F1 op dit moment.
same. Alonso is, samen met Massa en Kubica, diegene voor wie ik volgend jaar ga supporteren. :thumbup:
Neo-242
2 november 2008, 21:16
Ik hoop dat Raikkonen zijn problemen bij Ferrari deze winter kan uitvlooien, en dat Renault een stap voorwaarts doet om op hetzelfde niveau dan Ferrari te komen.
Het is een heel vreemd seizoen geweest eigenlijk. Kubica was indrukwekkend goed in de eerste seizoenshelft, veruit de constanste rijder, maar maakte een mindere indruk in de laatste wedstrijden. Alonso begon matig en in mijn ogen ongemotiveerd aan het seizoen, maar sloeg keihard terug in de laatste 5 GP's.
En Vettel, die kerel hoort echt wel een topwagen onder z'n kont te krijgen. Ik was niet overtuigd van de hype rond hem, maar hij heeft dit jaar erg mooie dingen laten zien.:thumbup:
Dat is het net, hij stond er niet tijdnes de laatste race, hij liet het weer afweten en moest het van, op z'n Belgisch, oerechanse hebben.
Dat vind ik dus ook. Hamilton kan de topdruk gewoon niet aan.
joostingh
2 november 2008, 21:17
Ik support eigenlijk altijd een team en dan kan er bij mij maar 1 zijn.
FERRARI
En ja ze zijn kampioen geworden maar ik had ook graag Massa op P1 gehad. Helaas heeft hij ervoor gestreden en moest het Ajax van de F1 (Hamilton) op het laatste moment nog even de 5e plek behalen.
Daarnaast vind ik persoonlijk dat Hamilton enorm laf reed, niet als een kampioen behoord te doen.
Jammer maar helaas, heb Massa eigenlijk de betere gevonden dit jaar en nu afwachten wat komend jaar zal gaan brengen.
F1-gast
2 november 2008, 21:19
Ff een vraag tussen door wie is hamilton zn vriendin eigenlijk jeetje wat een lillekurt
Mark G.
2 november 2008, 21:20
Ff een vraag tussen door wie is hamilton zn vriendin eigenlijk jeetje wat een lillekurt
Een wat?
En dat is Nicole met de ontypbare achternaam van de Pussycat Dolls.
Federici
2 november 2008, 21:20
Een wat?
Nicole Scherzinger.
Moeilijk? ;)
speed9
2 november 2008, 21:21
een oerechanse ?,mag ik vragen wat dat betekent ? .
verder ben ik met sommige eens over Alonso,
gewoon in een slechte auto de laatste 3 races op de 1ste plek,1ste plek en dan 2de, plek eindigen ,
dus hij pakt in 3 races gewoon 28 punten ,dus kost bare punten ,die mischien Massa nodig had.
(zo goed met de lees tekens ?)
Bram Van Der Stichelen
2 november 2008, 21:21
Een wat?
wat een dom wicht lijkt me dat zeg. Elke keer ze in beeld was kreeg ik wurgneigingen.
F1-gast
2 november 2008, 21:22
Renault auto is zeker niet slecht, dat piquet niet kan rijden heeft niks met renault te maken.
Zei zijn overuren gaan maken om die wagen top te krijgen. Redbull is beschamend dat het zuster team hun voor gaat.
Federici
wat een dom wicht lijkt me dat zeg. Elke keer ze in beeld was kreeg ik wurgneigingen.
Ahman, ze mag er van mij wel wezen hoor :cool:
Mark G.
Nicole Scherzinger.
Moeilijk? ;)
Ja! Ongeschoolde arbeider, jeweets! :rolleyes:
Maar goed, ik zou haar niet wegjagen als ze op me afkwam :P (If only :cool:)
Bram Van Der Stichelen
Ahman, ze mag er van mij wel wezen hoor :cool:
looks zijn er misschien wel, maar daar moet ik het niet enkel van hebben.
Bramzel
2 november 2008, 21:25
Ah, je kent haar goed, dat je haar karakter en mate van intelligentie kent? ;) As said, on-topic. Nicole Scherzinger bespreken jullie maar op Mokkels.nl :p
Bram Van Der Stichelen
2 november 2008, 21:26
Ah, je kent haar goed, dat je haar karakter en mate van intelligentie kent? ;) As said, on-topic. Nicole Scherzinger bespreken jullie maar op Mokkels.nl :p
ik zei dan ook 'lijkt me dat' :innocent:
maar goed, ontopic zoals je zegt
Darthwillie
2 november 2008, 21:26
Het is een heel vreemd seizoen geweest eigenlijk. Kubica was indrukwekkend goed in de eerste seizoenshelft, veruit de constanste rijder, maar maakte een mindere indruk in de laatste wedstrijden. Alonso begon matig en in mijn ogen ongemotiveerd aan het seizoen, maar sloeg keihard terug in de laatste 5 GP's.
MEt alle respect voor Kubica, had ik het idee dat hij beter leek door het falen van de McLaren, Ferrari rijders en zijn Heidfeld dan hij werkelijk was (niet dat hij slecht was natuurlijk)
[edit] On-topic, ook jij Willie ;)
Darthwillie
2 november 2008, 21:46
was al geplaatst voor ik de ontopic orders las :blushing:
Anyway, wat me ook opviel dat het incident tussen Trulli en Bourdais niet eens onderzocht is, wat toch wel vreemd is na Hamiltons straf in Japan. :blink:
Knight
2 november 2008, 22:01
Wat een mooie seizoensafsluiter weer. Het was me om het even wie er kampioen zou worden. Maar had niet verwacht dat het zo spannend zou worden, weliswaar met hulp van regenbuitje. Laatste paar rondes echt op het puntje van m'n stoel gezeten. En toen ik de Hamilton in de laatste bocht zag rijden, zag ik Glock, en ik had meteen door dat hij daardoor 5e ging worden. Geloof dat de buren toen ook te horen kregen dat Hamilton kampioen ging worden :innocent:
Mark G.
2 november 2008, 22:10
Ik heb het bij m'n oma gekeken. Die woont in een flatje. De onderbuurman slaat altijd op de verwarming als hij vindt dat er ergens teveel kabaal is.
Toen Vettel Hamilton inhaalde hoorde ik de onderbuurman alweer overuren maken
Bramzel
2 november 2008, 22:11
Ik heb het bij m'n oma gekeken. Die woont in een flatje. De onderbuurman slaat altijd op de verwarming als hij vindt dat er ergens teveel kabaal is.
Haha, ik zie het helemaal voor me :laugh:
cookie
2 november 2008, 22:15
Zeker een Massa fan die onderbuurman :D
Sander Hogendoorn
2 november 2008, 22:19
Bijna vergeten te zeggen dat Massa 1 van z'n beste races van het seizoen reed, erg goed gedaan.
De FIA is ook weer lekker doorgegaan met het inconsistent (niet) straffen. Trulli duwt Bourdais van de baan af maar het incident wordt geen eens onderzocht, 3 weken terug in Japan was dat wel anders :rolleyes:
Hamilton reed niet 1 van zijn beste races, maar aan alles was af te zien dat ze vrede hadden met een 4e plaats. Toen het een paar ronden voor tijd begon te regenen hadden ze bij McLaren volgens mij geen rekening gehouden dat bv een Glock wel eens de gok zou wagen en geen stop zou maken.
Weet iemand trouwens wat er met Piquet gebeurde?
TommyBoy
2 november 2008, 22:20
WHHHHOOOOOOEEEEHHHOOOOEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!
Geweldig!!! Overwinning smaakt goed na 9 lange jaren wachten!!!!!! HAMILTON WE LOVE YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Die clip van RTL7 moet ik hebben!!!!Zo voelde het bij mij precies hetzelfde.... na 9 naar wachten eindelijk weer een titel. :D
En wat voelde ik me even kut toen Vettel Hamilton inhaalde:closedeyes:
CuqeBaqer
2 november 2008, 22:24
Ze kan toch niet praten met haar mond vol.
Darthwillie
2 november 2008, 22:26
Vreemd trouwens dat de pitlane meteen open was, nog voor ze achter de SC kwamen :eek: waarschijnlijk omdat het veld nog bij elkaar was????
GTE
2 november 2008, 22:29
Man, man, wat een rollercoaster zeg. Ik had me na China al neergelegd bij een rijderstitel voor Hamilton. Maar wel met tegenzin. Ik hield mezelf voor dat het draaglijk zou zijn, als Ferrari maar de constructeurstitel zou pakken. Bovendien had ik een pact met spirituele machten: Als Hamilton de titel pakt, wint Obama de presidentsverkiezingen, als Massa de titel pakt, is het presidentschap voor McCain. Ik had mezelf voorgenomen dat de kosmos het mij niet beide zou gunnen.
Pas na de laatste pitstops, met dus nog een rondje of 4 te gaan, werd voor mij de titel voor Massa letterlijk vanuit het niets een concrete, serieuze mogelijkheid. Tot aan dat moment hield ik er niet serieus rekening mee. Maar toen Vettel aan Hamilton voorbijging, wist ik letterlijk niet waar ik het zoeken moest. Ik was alleen maar gefocused op Vettel. Zelfs de beelden van een winnende Massa vond ik op dat moment storend want niet relevant. Toen Vettel over de finish ging barstte ik, net als het Massa-kamp, uit in oorverdovend gejuich. In mijn ooghoek zag ik die pussycatdoll van Hamilton (kan me niet schelen wat jullie zeggen, het is een lekker wijf) juichen. In mijn achterhoofd dacht ik: wat een blunder maakt die vrouw, kan niemand het haar even uitleggen? Maar op hetzelfde moment kwam de eindklassering in beeld: Hamilton vijfde. Ik had die hele Glock nooit gezien!! Wat een totale, niet te beschrijven deceptie. Die enorme spanning die zich opbouwde in de tijdspanne van 4 rondjes, de enorme ontlading die volgde en die maar iets van tien seconden mocht duren, om precies te zijn tot aan het moment dat mijn euforie naadloos overging in een diepe ontgoocheling en daarna totale emotionele uitputting. In mijn korte, maar daardoor niet uitbundige vreugdedans riep ik uit naar mijn vrouw: "Dit betekent dat McCain de nieuwe president wordt". Ik moet haar nog maar even uitleggen waar dat vandaan kwam...
Ik kan inmiddels weer relativeren: Lewis is zonder meer een waardige kampioen. Ferrari heeft vandaag alles gedaan wat zij van haar kant kon doen om Massa de titel te bezorgen, en ook Massa heeft geen enkele steek laten vallen. Het heeft niet zo mogen zijn. Volgend seizoen weer met frisse moed aan de start.
Robert Saalmink
2 november 2008, 22:50
Woah, wat een race zeg. Toch aardig dat mensen de F1 tegenwoordig als saai bestempelen, terwijl het kampioenschap in de allerlaatste bocht van het seizoen beslist wordt. Doen ze toch iets goed daar, lijkt me? Ik zat die laatste paar ronden in elk geval op het puntje van mijn eh, bank :)
Massa moest gaan voor de winst en dat deed hij. Toen Vettel voor Hamilton kwam, dacht ik dat het gebeurt was. Ik had door de spanning even niet in de gaten dat ze Glock voorbij gingen maar ik zag wel "5 HAM" staan, dus ik had al wel in de gaten dat ze bij Ferrari niet moesten juichen (wat had Mol dat laat door trouwens zeg, sjonge...).
Ik gun het Hamilton wel, hij heeft gewoon goed gereden dit seizoen. Maar wat als Massa niet was uitgevallen in Hongarije? :( Maar ja, dat doet er nu niet meer toe. Ik kan alleen maar hopen dat ze Hamilton's nieuwe vriendin wat meer airtime geven volgend seizoen! Hoe slaan die gasten toch steeds die friggin' modellen aan de haak? Even Erja bellen, vragen hoe zij dat deed destijds :P
Overigens zal McLaren nu toch ook weer eens voor het constructeurskampioenschap willen gaan. Dat is ze vorig jaar ontnomen en Ron Dennis heeft altijd gezegd dat dat het belangrijkste voor hem is. Benieuwd of hij dan Heiki iets meer kan motiveren om wat gas bij te geven.
TommyBoy
2 november 2008, 23:00
Ik kan alleen maar hopen dat ze Hamilton's nieuwe vriendin wat meer airtime geven volgend seizoen! Hoe slaan die gasten toch steeds die friggin' modellen aan de haak? Even Erja bellen, vragen hoe zij dat deed destijdsGeld Robert..... heel veel geld;)
RSRoy
2 november 2008, 23:03
Wat een race zeg:p
Masse reedt super, Hamilton voor het kampioenschap. Zelf had ik toch geprobeerd om op een 3e of 4e te rijden, gewoon om meer buffer te hebben. Maar goed, alles leek de kant van Hamilton op te gaan dus ik vond het wel ok. Ben geen echte fan van hem maar ben gewoon nooit voor Ferrari geweest dus dan neig je automatisch meer richting McLaren.
Tsja, en toen die laatste paar rondes...Hamilton maakt een fout en ik dacht ohjeej, dat gaat niet meer goed komen. Vervolgens gaan ze allemaal over de finisch en zie ze bij Ferrari juichen. Daarna die poespop juichen en toen dacht ik ook zoals eerder al gezegt is, wat een koe. Tot dat mijn vriendin op dat moment riep dat Hamilton 5e was. Mijn vriendin heeft een bloedhekel aan autosport, die snapt dat niet dat ik daar 2 uur achter elkaar naar kan kijken, al die rondjes steeds opnieuw :rolleyes:. Dus ik ga nu nog weken te horen krijgen dat ik niet goed oplet bij autosport en net zo goed niet meer kan kijken :surrender:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.