PDA

View Full Version : DRTCC | Brands Hatch Indy Race3 & Race4

Niels Tieman
24 oktober 2008, 19:19
[spacer]

[logo_drtcc]

[spacer]
sponsored by

http://www.digitalracing.nl/images/banners/itminterma.gif (http://www.itminterma.nl/)

[spacer]

Preview Brands Hatch Indy

Na een succesvolle en spectaculaire openings race op Circuit-Park Zandvoort vertrekt het DRTCC circus naar het mooie Brand Hatch Indy in Groot-Britannië. Het korte circuit van 1.22mijl zal voor rondetijden onder de 50 seconden zorgen en voor heftige bandenslijtage. Of Roy Visser zijn voorsprong kan vergroten of dat er eventueel mensen zullen verrassen zien we op 30 Oktober 2008!

Circuit Informatie

http://members.home.nl/tieman/brands-circuit-large.gif

Straffen na aanleiding Ronde1 Circuit-Park Zandvoort

Nadere informatie volgt

Tijdschema

Het tijdschema gedurende de races ziet er als volgt uit:

Practice 2/joinen: 19.30 – 20.00
Kwalificatie: 20.00 – 20.20
Warmup: 20.20 – 20.25
Race1: 20:25 | 55 Kilometer
Race2: Direct na Race1 | 55 Kilometer

Uitslagen

DRTCC BH Indy Race1 Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc/brandshatchindyrace1/index.html)
DRTCC BH Indy Race2 Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc/brandshatchindyrace2/index.html)
DRTCC BH Indy Race1 Logfiles en Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc/brandshatchindyrace1/drtcc_bhindyrace1.rar)
DRTCC BH Indy Race2 Logfiles en Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc/brandshatchindyrace2/drtcc_bhindyrace2.rar)

Downloads

DRTCC Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/13-.html)
De DRTCC reglementen (http://members.home.nl/tieman/drtcc/DRTCC_reglement_v100.pdf)

Deelnemerslijst

OFFICIELE DEELNEMERSLIJST BRANDS HATCH INDY

Nummer:|Naam:| Nickname:| Auto:|Afgemeld
2.| Roy Visser| Roy Visser| Honda Accord Euro R
4.| Peter van der Kolk| Peter| Chevrolet Lacetti
7.| Jeroen Jonckers| Ferroeni| SEAT Leon 2007
8.| Niels Tieman| Niels Tieman| Chevrolet Lacetti
11.| Ruben Greidanus| Face the Slayer| Chevrolet Lacetti
13.| Richard Kortland| Richard117| Chevrolet Lacetti |
14.| Stefan van Renselaar| Racingstefan| Chevrolet Lacetti
16.| Erik van Leeuwen| Erix| SEAT Leon 2007 | Afgemeld
18.| Casper Smit| Casper Smit| SEAT Leon 2007 |
19.| Angelo Wolner| Angelo| Vauxhall Vectra
21.| Chris Zijlstra| Quizmaster| BMW 320Si E90 | Afgemeld
22.| Jesper Mol| Arcadium| SEAT Leon 2007 | Afgemeld
24.| Niels Draijer| Nielsracing| SEAT Leon 2007
25.| Mark Bentvelzen| MarkB| SEAT Leon 2007 | Afgemeld
26.| Bram van der Stichelen| Lender| BMW 320Si E90
27.| Jerry van Sinderen| El Maestro| SEAT Leon 2007
51.| Jeroen Ursem| Jeroen Ursem| Alfa Romeo 156
60.| Maik Peters| Maik Peters| Chevrolet Lacetti | Afgemeld
66.| Jaap Kleijn| Artreides| Honda Accord Euro R
67.| Steven Voss| Ralffoxx| Honda Accord Euro R
69.| Dennis Asselbergs| ThaDon| Vauxhall Vectra
75.| Bas van Sambeek| DaMaster| SEAT Leon 2007 | Afgemeld
86.| Gerben Kelly| SimRacer| Alfa Romeo 156
87.| PaulPeter Kroon| PaulPeter| SEAT Leon 2007

Reserve Lijst

Nummer:|Naam:| Nickname:| Auto:| Afgemeld
55.| Emile van der Stel| Flyer| Chevrolet Lacetti | Afgemeld
6.| Bram Knot | Bramzel | Honda Accord Euro R | Afgemeld
10.| Bram Kocken | Bram Kocken| Honda Accord Euro R | Invaller
23.| Jeroen Cijsouw| Jcijsouw| SEAT Leon 2007 | Afgemeld
95.| Mark Schuttenhelm| Mossel| BMW 320Si E90 | Invaller
77.| Robert Saalmink| BeQuietAndDrive| SEAT Leon 2007 | Afgemeld
40.| Mathijs Twisk| Mathijs| Chevrolet Lacetti | Invaller
3. | Kim van der Stichelen |Sledge | Peugeot 407 | Invaller

[spacer]
[logo_dr]

Roy Visser
24 oktober 2008, 19:28
lekker circuitje dit, en het kon wel eens de spannendste kwalificatie in de DRNL historie worden, 2 tiende kan hier zo maar 10 plaatsen schelen!

Stancke
24 oktober 2008, 19:30
Lage 49"s zal wel voor de pole gaan?

Bram Van Der Stichelen
24 oktober 2008, 19:30
Lage 49"s zal wel voor de pole gaan?

betwijfel het. Ik rijd nu in practise online 50.101, en daar kan nog een pak af.

Niels Tieman
24 oktober 2008, 19:32
lekker circuitje dit, en het kon wel eens de spannendste kwalificatie in de DRNL historie worden, 2 tiende kan hier zo maar 10 plaatsen schelen!

En dan heb je de spannenste kwali achter de rug,.. krijg je de start! Die bocht naar beneden kan ook voor (vele) problemen zorgen. Ik hoop dat iedereen zijn hoofd er net zo bij houdt als bij de starts op Zandvoort!

Bramzel
24 oktober 2008, 19:33
Supergaaf baantje, ik hoop dat ik bij deze er bij kan zijn :)

Marc Vos
24 oktober 2008, 20:49
Ik denk dat het ook goed uitkijken is als je de pits uitrijd. Je komt met minder snelheid precies in de eerste bocht.

Bram Kocken
24 oktober 2008, 21:16
Eens kijken of ik het kan combineren met school (laatste week... vrijdag erna = inleveren :() en of ik van de reserve-lijst kom :D

Atreidez
24 oktober 2008, 21:31
Soort oval racing :P Zit maar 1 echte bocht naar links in.. Ik ga iig wat meer lange stints rijden om die stomme foutjes eruit te halen.

R. de Ruijter
24 oktober 2008, 21:32
Is er een ander/nieuw wachtwoord, kom er niet in

Roy Visser
24 oktober 2008, 21:35
test

kleine letters, krijg je niet een ander soort melding?

R. de Ruijter
24 oktober 2008, 21:37
Had Caps Lock aan staan, maar nu krijg ik

"Host may be running an updated or modifeid game"

Stancke
24 oktober 2008, 21:46
Update geïnstalleerd? Normaal wel aangezien die automatisch update...

R. de Ruijter
24 oktober 2008, 21:57
Yep, alles geinstalleerd.

Bram Van Der Stichelen
24 oktober 2008, 22:10
zit voorlopig op een 49.665, best aardig al.

Niels Draijer
24 oktober 2008, 22:52
Sorry boys, ineens kreeg ik een foutmelding en liep het spel vast. Volgende keer beter ;-)

Stancke
24 oktober 2008, 22:56
En hier moest m'n pa op de PC...:( Ah, er komen nog wel genoeg kansen:)

Bram Van Der Stichelen
24 oktober 2008, 23:05
plots weet ik weer waarom ik deze baan zo gaaf vind. Wat een enorm tof circuit om op te racen. Een heel leuk duel gehad met Marc Vos in de eerste race :thumbup: Wel nog wat oefenen op de de vlugge links-rechtse voor de laatste bocht. De beamer durft nog wel eens iets te twitchy te zijn daar.

2e race besloot Roy een trulli train te houden, waardoor het enorm lastig rijden was :laugh: Op een gegeven moment kon ik het niet meer houden, en probeerde ik in de laatste bocht buitenom te gaan, maar raakte net wat gras, en spinde. Stefan knalde op mij in, Michael op stefan :laugh:

dan nog een monstercrash beleefd nadat ik en steven elkaar raakten, en ik keihard de muur invloog :blink:

http://i37.tinypic.com/mucyuc.jpg

DaMaster
24 oktober 2008, 23:09
Bah, ik wou sinds lange tijd weer de server op, joinde ik stuurtje reageert nergens op, kom ik terug, zijn ze al aan het racen :(
Van mijn part mag Simbin voor de eerste race dan een spec feature maken en dat je dan de 2e race mag joinen aangezien de 2e race vaak flut is op pubservers.

Button87
24 oktober 2008, 23:10
Aangezien mijn linkervoorband al helemaal aan gort was kon ik bocht 1 met moete halen. Ik kwam weer van die curb af en jij kwam toen binnen door en dan heb je een grote knal. kun je toch wel zien dat een Alfa toch een stekkere auto is dan een BMW:lol:

Sander Hogendoorn
25 oktober 2008, 14:30
48,9 so far :)

Marc Vos
25 oktober 2008, 14:44
Gisteren was echt gaaf. Ik en Bram reden al op het rechte stuk naast elkaar, en na 3 bochten won ik het duel :thumbup: Toen eindigde ik dus als 3de in de race :thumbup:

2de Race verloor ik vanaf de start 1 plek daarna ging mijn ophanging kapot omdat een Alfa midden in de bocht ging wachten. Maar toch lekker door gereden en nog ong. 4 rondes Niels dicht achter me gehad. Hij had hem er een keer naast maar ik remde iets later. Jammer dat hij wegviel. Uiteindelijk werd ik weer 3de omdat alleen Roy en Jaap over waren.

Maar Brands Hatch is echt een supergave baan !

Atreidez
25 oktober 2008, 15:18
Post verplaatst naar http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=63&page=34

Robert Saalmink
25 oktober 2008, 15:32
Mannen, heerlijk dat enthousiasme, maar hou de testrace discussies en verhalen liever in de DRTCC thread, en bewaar deze thread voor de daadwerkelijke league race.

Maik Peters
27 oktober 2008, 10:14
Beste deelnemers,

Ik kan er niet bij zijn deze race, des al niet te min wens ik jullie een fijne wedstrijd en heel veel FUN!

Greetz,
Maik

PS: mijn afmelding komt ook via de mail.

Mark B
27 oktober 2008, 10:33
Idem voor deze meneer...
Donderdag heb ik een belangrijke vergadering voor mijn nieuwe huis...
Mail is al verstuurd en wens jullie ook bij deze veel plezier!!

Niels Tieman
27 oktober 2008, 11:57
Deelnemerslijst incl huidige afvallers en invallers bijgewerkt. :)

Bram Kocken
27 oktober 2008, 12:15
Oeh, voorbereiden dan maar!

Heb er zin in, mn eerste officiele DR.nl-race :thumbup:

Mathijs
27 oktober 2008, 19:26
Bah, helemaal als mogelijk laatste! Dan maar Bier drinken op donderdag.
:punk::beta1:

Erix
28 oktober 2008, 15:32
Ik moet helaas afhaken en niet alleen voor deze race.

Ik heb het tot de kerst gewoon te druk met mijn werk. Daar staat dan weer tegenover dat dat uiteindelijk weer ten goede komt van de community :D

Ferroeni
28 oktober 2008, 20:52
Ik moet helaas afhaken en niet alleen voor deze race.

Ik heb het tot de kerst gewoon te druk met mijn werk.

Oh, dat is jammer. Ik had gehoopt nog leuke gevechten met je te kunnen hebben in het achterveld.

Face the Slayer
28 oktober 2008, 21:07
Ik ben er ook nog. :blushing:

Ferroeni
28 oktober 2008, 21:07
Ik ben er ook nog. :blushing:

Welke tijd rij je nu BHI?

Mathijs
28 oktober 2008, 22:24
Zie dat ik weeral mag meedoen! Is het zo dat als je 2x achter elkaar als reserverijder invalt je op de vaste deelnemerslijst komt te staan?
Had eigelijk alwel een avondje bierdrinken gepland (klaar met tentamens enzo...), maar dat start dus waarschijnlijk wat later! Hopelijk heb ik dan zowaar iets te vieren!

Bramzel
28 oktober 2008, 22:28
Zie dat ik weeral mag meedoen! Is het zo dat als je 2x achter elkaar als reserverijder invalt je op de vaste deelnemerslijst komt te staan?

Als dat zo was geweest had het wel in de reglementen gestaan :)

LUDO-B
28 oktober 2008, 22:32
Volgens mij kan ik nog wel meedoen, zoveel afmeldingen.:innocent:

Jeroen Ursem
28 oktober 2008, 23:41
Vraag aan de organisatie..

Ik reed net tijdens een 11 ronde durende testrace eigenlijk zonder fouten door de eerste bocht heen. Heel soms krijg je door een soort onzichtbare lijn een cut track aan je broek..

Maar net kreeg ik er 2 in 11 rondes.. volgens mij krijg je een stop and go bij een 3e.. wat moet je dan doen? doorrijden is DQ, stop and go is zo goed als einde race.. terwijl het een fout is in Race07 :(

Gerben
29 oktober 2008, 10:45
Volgens mij kan ik nog wel meedoen, zoveel afmeldingen.:innocent:

Nee Ludo, Corvettes mogen echt niet meedoen:lol:

Sander Hogendoorn
29 oktober 2008, 11:06
Vraag aan de organisatie..

Ik reed net tijdens een 11 ronde durende testrace eigenlijk zonder fouten door de eerste bocht heen. Heel soms krijg je door een soort onzichtbare lijn een cut track aan je broek..

Maar net kreeg ik er 2 in 11 rondes.. volgens mij krijg je een stop and go bij een 3e.. wat moet je dan doen? doorrijden is DQ, stop and go is zo goed als einde race.. terwijl het een fout is in Race07 :(

Klopt daar had ik gister ook last van, 2 keer tijdens de races en een aantal keer tijdens de trainingen :huh1: Was de eerste keer dat ik dat meemaakte op Brands, heel vaag.

Bram Kocken
29 oktober 2008, 12:02
Het is ook lastig om hem te reproduceren... Gisteren een best wel veel rondes gereden, en steeds scherper door turn 1..., uiteindelijk zelfs over het groene vlak aan de binnenkant, maar geen warning. Terwijl Roy, die nog wijder ging dan ik, wél de warning kreeg.

Sander Hogendoorn
29 oktober 2008, 12:12
Ik kreeg hem terwijl ik rond het punt van de apex zat, en niet bij het uitkomen over het groene vlak.

Bram Van Der Stichelen
29 oktober 2008, 12:41
Ik heb daar nog nooit geen warning gekregen. Bizar.

Roy Visser
29 oktober 2008, 12:50
Ik kreeg hem terwijl ik rond het punt van de apex zat, en niet bij het uitkomen over het groene vlak.

zelfde hier

Peter
29 oktober 2008, 13:10
same here, kreeg hem gisteren 1 keer tijdens de practice, ook bij de apex..
ik zat me nog af te vragen of ik dan te ver over de binnenkant was gegaan misschien maar wist wel zeker van niet. Tijdens de race overigens niet gehad.

Mossel
29 oktober 2008, 13:33
uhhh moet ik al weer meedoen ??:blink:

Kan helaas niet dus zal ff een mailtje sturen.

Maik Peters
29 oktober 2008, 16:27
Dan kunnen alle reserves rijden en zijn er zelfs plaatsen vrij.

Marc Vos
29 oktober 2008, 17:33
Had ik maar op de lijst gestaan.. :closedeyes:

Maik Peters
29 oktober 2008, 17:55
Had ik maar op de lijst gestaan.. :closedeyes:

Wil je hier iets mee aangeven? :p

Wie niet vraagt wie niet wint.
Btw ik weet niet eens of het mogelijk is hoor.

Marc Vos
29 oktober 2008, 18:01
Ik weet ook niet of het mogelijk is :p Maar je hebt hem door :thumbup:

Ik heb sowiezo geen eigen auto dus ik denk het niet.

Ralffoxx
29 oktober 2008, 18:11
Dan maken we er toch een M.Vos :P... Deze S.Voss wil wel helpen zo nodig...

Federici
29 oktober 2008, 18:28
Ik weet ook niet of het mogelijk is :p Maar je hebt hem door :thumbup:

Ik heb sowiezo geen eigen auto dus ik denk het niet.

De Toro Rosso is van niemand :P

Marc Vos
29 oktober 2008, 18:35
Ik zal de stoute schoenen aan trekken en het eens vragen.

El Maestro
29 oktober 2008, 19:37
Ik heb ook het apex-probleem in de eerste ronde, ga ik er een keer lekker doorheen, zonder een wiel buiten de baan, krijg ik de warning! :S

Marc Vos
29 oktober 2008, 23:02
Dan maken we er toch een M.Vos :P... Deze S.Voss wil wel helpen zo nodig...

Ik heb het gevraagd maar ik heb geen antwoord gekregen. Dan zal het wel niet mogen. Jammer maar wel begrijpelijk natuurlijk. ;)

Bramzel
29 oktober 2008, 23:04
Ik heb het gevraagd maar ik heb geen antwoord gekregen. Dan zal het wel niet mogen. Jammer maar wel begrijpelijk natuurlijk. ;)

Of het nou wel of niet mag, antwoord krijg je zowiezo. Geen voorbarige conclusies trekken dus.

Ralffoxx
29 oktober 2008, 23:10
Idd rustig effe afwachten. Misschien nog niet morgen maar misschien kan je volgende keer zo mee doen in de roulatie... maar antwoord krijg je vast wel van Niels... en daarbij dit seizoen is snel weer over dus misschien een volgend seizoen? ....:)

Marc Vos
29 oktober 2008, 23:16
Jullie hebben gelijk.

Roy Visser
30 oktober 2008, 01:15
Raceday!!! :thumbup:

Ralffoxx
30 oktober 2008, 01:36
Roy is er weer heel vroeg bij he... :P

Robert Saalmink
30 oktober 2008, 01:36
Raceday!!! :thumbup:

Gmrbl.... je let EVEN niet op................... is Roy me voor! :mad:

Roy Visser
30 oktober 2008, 01:46
ja vorige keer was Robert mij voor, terwijl het toch al bijna 4 jaar "mijn" dingetje is :P

Ik heb er weer zin in, vanmiddag nog even de laatste rondjes warm rijden en nog een paar duizendsten zoeken in de setup, en dan ben ik er weer klaar voor :)

Verwachtingen:

Pole Position:
Onder de 49.200

P1 t/m P14
onder de 50.000
P14 tim P20 onder de 50.700
P20 t/m P25 onder de 51.500

Fastest Racelap:
49.4**

Racepace Kopgroep
onder de 50.000

Racepace Middenveld
onder de 51.000

Mijn verwachtingen voor top 8 in Q
Kelly
Kroon
Draijer
Twisk
Ursem
Visser
Tieman
B van der stichelen (mits koel hoofd ;) )

overigens raar dat Bram verrast is van Jeroen zijn snelheid, Jeroen zit er namelijk altijd bij, in alle klasses, en zeker in de races :) Hij was niet voor niets derde op Imola in de ZAC, en we zijn niet zomaar 3 keer op rij teamkampioen geworden :cool:

Ralffoxx
30 oktober 2008, 03:16
Ik hoop zelf is eindelijk wat te kunnen doen in de Q... me tijden zijn tot nu toe 49.5x / 49.6 geweest met 12 rondjes benzine ... dus moet nog wat sneller kunnen... 1 tiende minimaal hoop ik... maar zoals vorige keer ging ik hopenloos de mist in op de Q dus... hopenlijk nu beter aangezien op dit circuit je niet zomaar effe iemand voorbij gaat.

Mathijs
30 oktober 2008, 03:40
Kelly
Kroon
Draijer
Twisk
Ursem
Visser
Tieman
B van der stichelen (mits koel hoofd ;) )

wat één goede race allemaal wel niet met je doet... Ik voel mij gevleid! Echter moet ik nog wel het eea vinden in mijn setup, want zoals het nu gaat ga ik nog niet hard genoeg. Maar op een of andere manier heb ik een zesde zintuig om dat soort probleempjes net voor de kwali voor elkaar te krijgen en toch er bij te zitten :innocent:.

Mark B
30 oktober 2008, 11:23
Mannen!

Succes vanavond allemaal!
Hier mijn voorspelling voor vanavond!

Positie:| Naam:| Auto:
1.| Roy Visser| Honda Accord Euro R
2.| PaulPeter Kroon| SEAT Leon 2007
3.| Niels Tieman| Chevrolet Lacetti
4.| Jeroen Ursem| Alfa Romeo 156
5.| Niels Draijer| SEAT Leon 2007
6.| Gerben Kelly| Alfa Romeo 156
7.| Bram van der Stichelen| BMW 320Si E90
8.| Mathijs Twisk| Chevrolet Lacetti
9.| Bram Knot| Honda Accord Euro R
10.| Jaap Kleijn| Honda Accord Euro R

Good luck!!

Bram Van Der Stichelen
30 oktober 2008, 12:18
overigens raar dat Bram verrast is van Jeroen zijn snelheid, Jeroen zit er namelijk altijd bij, in alle klasses, en zeker in de races :) Hij was niet voor niets derde op Imola in de ZAC, en we zijn niet zomaar 3 keer op rij teamkampioen geworden :cool:

Ik ben niet echt verrast dat hij snel in het algemeen is, dat wist ik al. Ik was alleen verrast toen ik plots een 48.392 op de tabellen zag staan. Ik denk dat het zijn snelste tijd op BHI was tot nog toe. :)

Niels Tieman
30 oktober 2008, 12:20
Leuk om te zien dat mensen me nog in de top8 denken. Ik moet eerlijk zeggen nog geen centimeter te hebben gereden op Indy sinds de laatste tests in Juni. Maargoed, eerst maar eens een nieuwsbrief in elkaar zetten etc :D

Bram Van Der Stichelen
30 oktober 2008, 12:23
Leuk om te zien dat mensen me nog in de top8 denken. Ik moet eerlijk zeggen nog geen centimeter te hebben gereden op Indy sinds de laatste tests in Juni. Maargoed, eerst maar eens een nieuwsbrief in elkaar zetten etc :D

en zo lekker de rol van underdog naar je toe schuiven :p

Niels Tieman
30 oktober 2008, 12:34
Neuhneuh, ik vind het een geweldig circuit. Bij het BTCC is er genoeg gebeurt aldaar en de testraces van afgelopen Juni waren zeer zeer vermakelijk. Ik weet alleen dat het een baan is waar je aardig wat ritme moet hebben en die mis ik. Neemt niet weg dat k mijn best ga doen, maar als ik net zoveel lol heb als op Zandvoort komt dat wel goed. :D

(zolang Steven Voss maar weer niet in de weg rijdt... ;):P)

Bram Kocken
30 oktober 2008, 13:53
Good luck y'all.... mijn schooldag is gereed (wederom 2 vakken afgerond :thumbup:) dus heb een avondje met virtuele rubber en benzinegeur wel verdiend!

Off to home!

Face the Slayer
30 oktober 2008, 16:21
Welke tijd rij je nu BHI?

Een 52 met de standaard setup, maar dat komt omdat ik de eerste bocht elke keer belabberd neem. Heeft iemand een tip voor het snel nemen van de eerste bocht en in welke versnellingen het slingerende gedeelte op het eind moet worden genomen?

Niels Draijer
30 oktober 2008, 16:31
Een 52 met de standaard setup, maar dat komt omdat ik de eerste bocht elke keer belabberd neem. Heeft iemand een tip voor het snel nemen van de eerste bocht en in welke versnellingen het slingerende gedeelte op het eind moet worden genomen?

Probeer bij de eerste bocht na de 100 te remmen, vervolgens terugschakelen naar z'n 4. Dan rechts de curbstones raken en dan laten uitwaaieren naar links over het groene vlak.
De laatste bocht neem ik als volgt. Je komt aan volgas in z'n 5, dan stuur je vol naar links en neemt een stukje curbstone mee. Vervolgens stuur je iets naar rechts. Op het moment dat je op de rechtercurbstone zit rem je af van 5,4,3,2 en ga zo vroeg mogelijk volgas het rechte stuk weer op:)

Ferroeni
30 oktober 2008, 16:32

Ik haalde gisteren op de server 50.7. Ik neem de eerste bocht in z'n vier. Ik rem daarvoor bij het zwarte gedeelte op het asfalt af en stuur hem in. Ik zie anderen daar op het groene gedeelte aan de rechterkant komen. Ik probeer die niet te nemen, maar weet niet of het volgens DRTCC regelementen mag om daar te rijden.

De chicane neem ik varierend in 4 of 5. Ben er nog niet helemaal uit. De rechterbocht die er op volgt neem ik in 3.

Maar goed, ik ben benieuwd of de snellere jongens hier een andere tactiek hebben.

Bram Van Der Stichelen
30 oktober 2008, 16:47
al de hele tijd bezig met race distance aan het rijden op de server, maar de slijtage is nog steeds veel te veel. Na 15 rondjes staat men linkervoorband op 62% en de rechtervoorband op 67%. En ik reed al een enorm rustig tempo (gemiddeld 50.5-50.6 ofzo) Ik heb men camber en toe in al aangepast. Wat kan ik nog meer doen?

Marc Vos
30 oktober 2008, 16:58
Veel succes en natuurlijk veel plezier vanavond !

Ik ga wat oefenen op Estoril :p

Richard117
30 oktober 2008, 17:25
Ik wordt nergens in de voorspellingen genoemd :innocent:
Maar daar hebben jullie ook wel gelijk in hoor, sneller als een hoge 50.0 ben ik nog niet gegaan. Het zal dus wel ergens in het middenveld worden voor mij, en dan hopen op wat chaos bij anderen.
Brands Hatch (indy) is niet echt het type circuit dat mij ligt, dus dat is het enige waar ik op kan hopen op dit circuit ;)

Bram Kocken
30 oktober 2008, 17:30
al de hele tijd bezig met race distance aan het rijden op de server, maar de slijtage is nog steeds veel te veel. Na 15 rondjes staat men linkervoorband op 62% en de rechtervoorband op 67%. En ik reed al een enorm rustig tempo (gemiddeld 50.5-50.6 ofzo) Ik heb men camber en toe in al aangepast. Wat kan ik nog meer doen?
Minder smijten, meer rollen met de auto :)

Niels Draijer
30 oktober 2008, 17:31
Die chaos kan wel eens realiteit worden. Gevaar is dat sommige mensen de eerste 10 ronden rijden alsof ze een quali-tijd moeten neerzetten. De iets slimmere rijders gaan niet voluit om zo banden te sparen, en zijn in het begin dus iets langzamer. Eén tikje en de hele boel gaat eraf. Dus mensen, keep it cool! ;)

@ Bram, je setup licht aanpassen kan helpen (minder toe-in, hardere bandenspanning etc.) maar de belangrijkste factor ben je zelf. Rem iets eerder, ga iets vloeiender op het gas en stuur gewoon minder. 't Is mij ook verteld en na wat oefening werkt het echt.

Bram Van Der Stichelen
30 oktober 2008, 17:38
Minder smijten, meer rollen met de auto :)

ik smijt hem niet wanneer ik race distance rijd. Ik ga enkel hard door wanneer ik snelle ronden doe.

Niels Tieman
30 oktober 2008, 17:40
De nieuwsbrieven zijn verstuurd! Mensen die hem NIET hebben ontvangen voor aanvang van de race kunnen contact met me opnemen via PM en/of MSN.

El Maestro
30 oktober 2008, 17:41
Ik heb er zin in!:p

Het lukt me nu met een beetje geluk een 49.8 neer te zetten, maar waarschijnlijk ben ik vanavond wat langzamer. De banden worden echt een groot probleem, na 10 rondjes zijn me tijden al heel wat minder constant dan dat ik ze wil. Eind van de race word echt niet leuk!:p Ik hoop dat ik ongeveer om de 10e plek kan strijden, al betwijfel ik het.:innocent:
Tot vanavond!:laugh:

Roy Visser
30 oktober 2008, 18:03
ik smijt hem niet wanneer ik race distance rijd. Ik ga enkel hard door wanneer ik snelle ronden doe.

als linksvoor zo enorm slijt in de bmw, dan ben je hem aan het "overdriven" betekenend dat je de wagen toch te veel pushed. Probeer hem meer als een RWD te rijden, door langzamer een bocht in te gaan, en er juist hard uit. Je corner entry is nog te aggressief (te snel) en daardoor slijt jouw band zo enorm. Dit is niet op te lossen door setup, enkelt door jouw zelf.

ik heb dit overigens al enorm vaak gezegt nu, probeer het ook eens te doen en kijk naar de resultaten.. ;)

RSRoy
30 oktober 2008, 18:05
Succes vanavond heren ;)

Bram Kocken
30 oktober 2008, 18:45
Zojuist een volledige afstand gereden, op race-pace (geprobeerd). Ondanks de vele fouten (ik kan mezelf niet gefocussed houden in mn eentje, op de track :p) ben ik erachter dat de tire-wear geen probleem zal vormen. Ik merk het absoluut in het rijden, maar met eindwaarden van FL 54% en RR 76% ga ik er wel komen.
Er ook achter gekomen dat ik zuiniger rijdt dat de schatting van GTR E, er gaat vanavond in ieder geval 5 ltr minder benzine mee :-)

Effe eten zo en dan wordt het knallen!

Bram Van Der Stichelen
30 oktober 2008, 18:55
Zojuist een volledige afstand gereden, op race-pace (geprobeerd). Ondanks de vele fouten (ik kan mezelf niet gefocussed houden in mn eentje, op de track :p) ben ik erachter dat de tire-wear geen probleem zal vormen. Ik merk het absoluut in het rijden, maar met eindwaarden van FL 54% en RR 76% ga ik er wel komen.
Er ook achter gekomen dat ik zuiniger rijdt dat de schatting van GTR E, er gaat vanavond in ieder geval 5 ltr minder benzine mee :-)

en welke tijden rijdt je dan? :p

Mark B
30 oktober 2008, 18:58
Opmerking aan de organisatie:

In de nieuwsbrief zie ik dat ik niet afgemeld ben, echter heb ik dit wel gedaan.

Groeten en succes heren

Mark

Bram Van Der Stichelen
30 oktober 2008, 18:59

In de nieuwsbrief zie ik dat ik niet afgemeld ben, echter heb ik dit wel gedaan.

Groeten en succes heren

Mark

via mail ook neem ik aan?

Bram Kocken
30 oktober 2008, 19:00
.50/.53

28 x daartussen :)

Niels Draijer
30 oktober 2008, 19:01

Nice! Wanneer krijg je eigenlijk die "tyres are worn" melding? Bij de 50% ofzo?
Ik ga vanaaf ook eens kijken wat ik verbruik. Dat is iets waar ik nog niet naar omgekeken heb.
Over een uur hijs ik mezelf in race-overall including helm en handschoenen. Tot zo!

Die laatste zin is een geintje hoor:D

.50/.53

28 x daartussen :)

Tussen de 49,50 en de 49,53. WOW~! :D:D:D

Roy Visser
30 oktober 2008, 19:03
Tot zo!

Die laatste zin is een geintje hoor:D

tot zo? :D

50% idd :)

Mark B
30 oktober 2008, 19:37
via mail ook neem ik aan?

ja ik weet de gang van zaken bram...

Niels Draijer
30 oktober 2008, 19:39
tot zo? :D

50% idd :)

O, sh#t, die zin ervoor bedoel ik:laugh:

Niels Tieman
30 oktober 2008, 19:41

Groeten en succes heren

Mark

Don't worry, je e-mail is netjes ontvangen. Foutje van mij :)

Atreidez
30 oktober 2008, 19:57

Ik hoop dat je dat niet te letterlijk bedoelt :rolleyes:

Federici
30 oktober 2008, 19:58

Oh man, ik heb dr echt de kracht nie meer voor!

Bram Kocken
30 oktober 2008, 20:01
Hoezo? Hebben jullie die Flatout-Mod voor GTR E niet geinstalleerd dan? :huh1:

Flyer
30 oktober 2008, 20:08
Veel succes allemaal vanavond heren!

Niels Draijer
30 oktober 2008, 20:16
Hoezo? Hebben jullie die Flatout-Mod voor GTR E niet geinstalleerd dan? :huh1:

:lol:

Stefan van Renselaar
30 oktober 2008, 20:31
Veel succes allemaal vanavond heren!

Ja, jij ook(net als de rest natuurlijk). :)

Ik ga de server maar eens joinen en een lange stint rijden.

Captain Slow
30 oktober 2008, 21:26
he mensen als er staat dat er een 5 minuten durende warm-up is dan ga ik er ook vanuit dat die er is, en er niet opeens achter te komen dat die warm-up de race is waar ik niet inzit.

Sorry voor die chat ingame, maar ik had het niet door, excuses

Mathijs
30 oktober 2008, 21:33
Argggg *met roept altijd iets over pas reageren een dag na de wedstrijd* Connection lost :(. Balen, reed op de voor mij zo gelievde P8 positie! En zag geen rede waarom ik daar niet gewoon heel de race had kunnen blijven rijden... Balen balen, daar houd je dan een avond voor vrij... Ik had best wel goede racepace namelijk, want veel minder slijtage dan ik had verwacht
Oké Oké! Nu biertjes drinken dan maar!! Ook lekker!

[edit]
Captain slow, je hebt gelijk in de regelementen staat ook dat er een warming up is, beetje vaag dat die er niet was
Practice 2/joinen: 19.30 – 20.00
Kwalificatie: 20.00 – 20.20
Warmup: 20.20 – 20.25
Race1: 20:25 | 55 Kilometer
Race2: Direct na Race1 | 55 Kilometer

Captain Slow
30 oktober 2008, 22:16
Maar even een raceverslag van mij:

Race 1: niet gestart:blushing:
Race 2: Achteraan starten, gelijk een fout maken en vervolgens op p 17/18 rondbanjeren. En dan met zo'n 8 ronden te gaan relaxen en er af knallen in bocht 1.

Volgende race meer testen, te weinig getest voor deze race

Ralffoxx
30 oktober 2008, 22:19
Gefeli iedereen maar ik klaag ik was totaal van slag 2e race omdat ik ronde 1 alleen maar een blauwe flag zag... sloeg totaal nergens op.
En de gene die ik raakte sorry

Ferroeni
30 oktober 2008, 22:22
Gefeli iedereen maar ik klaag ik was totaal van slag 2e race omdat ik ronde 1 alleen maar een blauwe flag zag... sloeg totaal nergens op.
En de gene die ik raakte sorry

Steven, soory voor die laatste ronde. Er kwam opeens een auto (volgens mij was het Stefan) rechts op de baan die ik daar niet verwachtte.

Enne, Kim: ik hoop niet dat ik je teveel hebt opgehouden. Ik heb echt geprobeerd je voor te blijven, maar ik hield het aan het eind niet meer vol.

Kim Van Der Stichelen
30 oktober 2008, 22:25
Steven, soory voor die laatste ronde. Er kwam opeens een auto (volgens mij was het Stefan) rechts op de baan die ik daar niet verwachtte.

Enne, Kim: ik hoop niet dat ik je teveel hebt opgehouden. Ik heb echt geprobeerd je voor te blijven, maar ik hield het aan het eind niet meer vol.

Hahaha je hield me wel op, maar dat is natuurlijk de bedoeling van jouw kant ;)
Vond het wel leuk :)

Stefan van Renselaar
30 oktober 2008, 22:26
Ging weer er lekker moet ik zeggen :P

Race1: Auto vernield terug naar de pit, laten fixen. Ik had al op mijn weg terug het hele veld voorbij gelaten en toen hab ik bij de pit-exit nog 1 1/2 uur staan wahten tot er een gaatje was ;) Nog een keer of 200 gelaped en uiteindelijk laatste gefinished. Ik EIS wel dat ik een vermelding krijg als verste achteraan gefinishde ooit in het DRTCC (op 5 laps :innocent:)

Race2: Ging niet heel veel beter. Een lekker gevecht gehad vanaf de strart met Bram Kocken, sorry voor de duwtjes :blushing:. Daarna ging mijn sups kapot nadat ik weer eens tegen de laatste bandenstapel van het circuit was gereden :innocent: Maar doorgereden en ook weer eens gelaped door het hele veld :innocent:

Weer 2 puntjes, meer dan sommige :p

@Ferroeni: Ik zal zo eens de replay bekijken of ik schuldig was :blushing:

Jeroen Ursem
30 oktober 2008, 22:28
Mijn verslagje (ik reageer niet de dag na omdat ik een geheugen als een zeef heb af en toe)

Kwali ging steeds maar niet naar tevredenheid, P8/P9 de hele tijd tot ik plots naar P7 schoot en het ritme vasthield de ronde erna en kon doorknallen naar P3 :D

Race1 ging op de grid het beste, alles daarna was een drama leek wel :P, na 6 rondes en 2 plekjes opgeven door niet teveel te pushen raak ik het stukje gras rechts bij T1, wagen dwars, aansluiten als P13 geloof ik dat het was.. BALEN DUS ;)
Vervolgens vechten voor wat ik waard ben, tot op een gegeven moment ik aan het stoeien was voor P8 samen met Bram vdS, gaat hij op een gegeven moment dwars en omdat ik hem niet rond wil tikken los ik een beetje, vliegen er meteen 2 man langs me! Uiteindelijk op een troosteloze P10, erg jammer, ik had wel hoger verwacht.. tja eigen schuld :)

Race2 ging een stuk beter, vechtend van P10 op de grid naar P6 op de finishlijn, ging niet gemakkelijk. Erg tof gevecht gehad met -weer- Bram vdS, ik hem en hij mij ingehaald, tot ik op een gegeven moment iets weg kon komen, toen was het uitrijden geblazen. Door wat concentratieverlies 2 keer veel tijd verloren maar het gat was gelukkig groot genoeg achter me, had misschien bij wat meer scherpte 5e kunnen worden, maar ik ben dik tevreden met m'n 3e P6 van het seizoen :D

Nu maar afwachten naar de stand, kijken of mijn gepruts van race1 niet teveel gekost heeft :blink:

El Maestro
30 oktober 2008, 22:30
Was echt supergaaf!!!:p

RACE 1 startte ik vanaf 11e positie, start was redelijk. Kreeg een klein tikje van Niels in bocht 1, race incidentje, maar kon vrolijk verder rijden. Het viel me op hoe ik redelijk gemakkelijk rond de 8ste positie kon blijven. Werd uiteindelijk in de laatste 2 rondes door 2 man ingehaald omdat me banden het gewoon niet meer hielden, uiteindelijk gefinisht als 9e, net buiten de boot dus.:(

In RACE 2 had ik een superstart vanaf P9 en ik kon 2 mensen inhalen...die ik een paar bochten daarna weer voorbij liet gaan door een foutje.:p Daarna een hele tijd achter Bram aangereden en hem uiteindelijk voorbij gegaan toen ie wijdt ging(geloof ik). De rest van de race Jaap achtervolgt, hem uiteindelijk voorbijgegaan maar 2 rondjes voor het einde gaven mijn banden het weer op en moest ik hem voorbij laten gaan.;) Gefinisht als 8e. Ik ben erg tevreden over mijn resultaten, had niet verwacht dat ik zo goed mee zou kunnen komen.:laugh:

En natuurlijk wil ik even de winnaars feliciteren: GEFELICITEERD!!!:thumbup:

Atreidez
30 oktober 2008, 22:31
Leuke race jongens! Blij dat ik me eerste puntjes heb kunnen scoren in race 2. Eerste race lag ik ook steady op p8 na wat rommelige eerste rondes, maar schoot m er zelf af laatste bocht en 11e geworden in de race. Niet echt inhaalacties gehad, maar vooral geprofiteerd van anderen hun inhaalstuntelingen en goed verdedigd :D Race 2 ook op die manier opgeklommen en uiteindelijk 7e geworden na een rondenlang gevecht met Jerry van Sinderen.

Ralffoxx
30 oktober 2008, 22:33
Race 1 ging goed... op laatste 8 rondjes na kwam Gerben Kelly me nog voorbij was 5e....

Race 2... geweldige start... van 4 meteen naar 2... krijg ik blue flag... nooit gehad dus ik laat iemand er voorbij.. weer blue flag... ik flipte lette niet meer op en crash.. sorry wie ik ook aanraakte maar kon er niks aan doen ik flipte ... wist niet dat dat vaker gebeurde... heel lekker gaat het een keer goed krijg ik dit... kut spel.

Bram Van Der Stichelen
30 oktober 2008, 22:36
matige 2 races. Ik denk dat ik mijzelf te hoge ambities opleg :p
Race 1 begon goed. Reed lekker vooraan op P5 en P6, maar maakte toch weer dat ene foutje en viel helemaal terug. Uiteindelijk op een troosteloze P13 geëindigd opnieuw. Wel nog leuk duel gehad met Jeroen :) Sorry dat je in me reed, toen ik hem verloor :( Ik moet trouwens zeggen Steven dat je inhaalmanouvre in de hairpin toch wat optimistisch was ;) Je kwam van vrij ver, dook de binnenkant in en duwde mij wat weg. Maar ach, veel maakte het toch niet uit.

Race 2 was beter, maar niet zeer goed. Ik kon veel plekjes opschuiven door de crash in T1, en kwam op P6 uit. Ik had dan weer een leuk gevecht met Jeroen achter me. Na een paar positiewissels heeft hij toch wat afstand kunnen pakken, en moest ik hem laten gaan. Dan nog onbegrijpelijk de achterkant verloren bij het uitkomen van de hairpin, en op P9 beland, waar ik ook ben geindigd.

positief was wel dat de slijtage enorm bleek mee te vallen. Na 23 rondjes kreeg ik pas de melding dat men banden begonnen de slijten. Vanmiddag was dat 19.

paulpeter
30 oktober 2008, 22:38
Quali ging goed met een PB 49.2 en P2.

Race 1 redelijk start, achter Roy aangesloten en hem gevolgd op een 2 sec gedurende de race:)

Race 2 slechte start en d'r kwamen gelijk 3 man voorbij. Buitenom in bocht 1 en 2 nog 2 terug kunnen pakken. Vervolgens achter zat ik achter Kim toen Steven Voss spinde. Zat net rechtsachter Kim die Steven niet meer kon ontwijken. Voelde zelf wel een tik, maar verloor weinig snelheid. Door dit voorval kon ik wel 4 man inhalen. Vervolgens Gerben ingehaald. Toen het gat naar Peter proberen te dichten, maar Roy haalde me in. Vervolgens hem naar Peter gevolgd. Toen Roy Peter inhaalde kon ik mooi mee. Vervolgens doorgeschoven naar p2 naar een klein foutje van Roy.

Overal gedeelt 1e, dus mooi resultaat. :D

Niels Draijer
30 oktober 2008, 22:38
Pfoe dat was me een avondje wel zeg. Zit helemaal doorweekt achter m'n laptop een verhaaltje te tikken.

Race 1: Voor mijn gevoel ging die echt slecht. 7e gekwalificeerd (2,5 tienden achter de pole). Het zat zeer dicht bij elkaar. Start was wel okay maar in de laatste bocht van de eerste ronde zat ik teveel in m'n spiegels te kijken. Reed 34cm verder dan m'n rempunt (heb 't nagemeten:laugh:) en dus vloog ik eraf. Viel terug naar iets van P12 geloof ik. Toen opgewerkt naar P8. Voor me zat Jerry van Sinderen. Ik was een pak sneller maar hij verdedigde goed. Tijdje later na de eerste bocht de U-turn naar rechts. Voor mijn gevoel remde Jerry iets eerder. Ik zat er vrij dicht op, remde als een malle, blokkeerde nog maar ik gaf 'm een tik op z'n Leon-kont. Absoluut niet bedoeld. Dus toen op P7 maar de race uitgereden.

Race 2:
Als P2 van start. Pole was voor Peter van Kolk die een slechte start had. Er zat een Honda achter me (Steven Voss geloof ik) die 'm er een paar keer naast prikte alleen net niet er voorbij kon. Kortom, P1. Wat Niels, P1? Ja, P1!!! Ik wist hoe hard ik moest rijden om geen "tyres are worn" melding te krijgen. Het gaatje met Peter naar 1,5s tot 2s laten oplopen en sparen die bandjes... Beetje eenzaam rondgereden totdat ik achter Steven een PP een Roy en nog eens een Peter aan zag komen vliegen. Ik tandje erbij gezet en zowaar hield ik een mooi gat. Roy, PP en Kolk zaten dicht bij elkaar dus kon ik ietsjes weglopen. De laatste 6 ronden heb ik mooi een gaatje van 3 seconden kunnen behouden t.o.v. de rest. Ik kreeg de "tyres are worn" message ook pas in de laatste bocht van de laatste ronde:)
Kortom, in mijn ogen was deze race perfect. Geen foutjes gemaakt, geconcentreerd gebleven en zodoende de winst gepakt. Jammer van race 1 maar voorlopig kan ik me nog meten met de top. En nu douchen Niels:laugh:

Kim Van Der Stichelen
30 oktober 2008, 22:40
Quali verliep al erg lekker, stond 3de met nog 4 minuten te gaan. Dhr. Ursem vond dat niet kunnen en liet me een plaatsje zakken.
Race1 dan, start verliep wel rustig, De top 4 bleef hetzelfde, Roy, PP, Jeroen en mezelf. Toen ging ik Jeroen voorbij, en reed op P3, met Steven achter me, op een paar seconden.
20 ronden later was er niks veranderd, ik P3, met Steven op een paar seconden achter me. Ik denk dat het beste van z'n banden eraf was, want toen begon ik uit te lopen, en de laatste paar ronden waren rustig uitrijden naar de finish. Een podium, wat ik echt nooit verwacht had.

Zou goed als Race1 ging, zo slecht zou Race2 gaan. Start verliep goed, maar op een gegegen moment ging Steven rond in T1. Roy maakte een noodstop en stond bijna stil, anderen gingen hem links of rechts voorbij. Ik kon geen kant op en knalde er vol op, waardoor Jeroen en Bram VDS me voorbij gingen. Bram verloor in T2 heel even de achterkant, waarna ik hem ernaast zette. Alleen dacht Bram dat ik uit lucht bestond, en kwam zomaar terug naar de lijn waar ik zat. Ik stampte op de rem, maar raakte daardoor het gras en spon. Ik kwam tot stilstand op de ideale lijn, en voor ik kon wegrijden, knalde Richard op me. Als P12 dacht ik terug aangepikt, een hele tijd achter Jeroen Jonckers gereden en dan uiteindenlijk ervoorbij richting finish.

Peter
30 oktober 2008, 22:41
Race 1 ging goed... op laatste 8 rondjes na kwam Gerben Kelly me nog voorbij was 5e....

Race 2... geweldige start... van 4 meteen naar 2... krijg ik blue flag... nooit gehad dus ik laat iemand er voorbij.. weer blue flag... ik flipte lette niet meer op en crash.. sorry wie ik ook aanraakte maar kon er niks aan doen ik flipte ... wist niet dat dat vaker gebeurde... heel lekker gaat het een keer goed krijg ik dit... kut spel.

ik vroeg me al af wat je toch deed.. ik had een zeer slechte start dus je was er mooi langs, net als de beide Nielsen maar je liet me er zo makkelijk weer voorbij... blauwe vlag moet je op zo'n moment natuurlijk gewoon negeren... ik heb er in race 1 ook een gehad maar als je zeker weet dat je niet gelapped wordt gewoon doorrijden (en bij de start lijkt me dan duidelijk wat te doen ;) )

Niels Draijer
30 oktober 2008, 22:44
Race 2... geweldige start... van 4 meteen naar 2... krijg ik blue flag...

Weet je zeker dat je niet omgekeerd op de grid stond:D
Wel vaag inderdaad. Kan me voorstellen dat je ff in de war raakte. Zonde, want je snelheid zat er goed in.

Peter
30 oktober 2008, 22:54
Mijn avond is in ieder geval geslaagd te noemen!

Race 1
Kwali ging lekker, reed nog een pb van 49.8 en stond daarmee op P14. Waar ik verwacht had dus... na de start in bocht 1 Dennis G voor moeten laten gaan, vervolgens een tikje gekregen maar geen idee van wie (Angelo bood excuses aan maar was jij het wel? ) toen als 19e aangesloten... mn wagen zwabberde als een gek dus dat ging nog leuk worden... langzaam een weg door het veld naar voren gewerkt met een paar hele leuke gevechten.. paar keer stuivertje wisselen met Richard Kortland maar wsa uiteindelijk toch sneller.. Tot ik achter Jerry terecht kwam en samen reden we naar Bram en jeroen toe. Ik merkte al dat ik sneller was dus wachten op een gaatje/foutje. Die kwam er van Bram, we moesten allemaal remmen maar Jerry en ik waren wat sneller weer op het gas dan Jeroen en lag ik dus 9e achter Jerry. Die had zn banden zo gaar dat ik er nog voorbij kon, P8 dus.. mooi puntjes en pole voor race 2!

Race 2
kleinde wijziging in setup gemaakt, wagen lag stukken beter daardoor. Bij de start zat ik te slapen en zag Steven en Niels T ervoorbij schieten maar Steven hield in en Niels T kon ik ook meteen terugpakken. Dus achter Niels D aan, die dus blijkbaar dacht dat Steven erachter zat.... lastig ook natuurlijk roze of groen :p
Kon het hem helaas niet lastig maken, reed echt een supertempo, steeds 50.0 dus harder kon ik echt niet. Zag langzaam Roy en Paulpeter dichterbij komen en na wat strubbelingen kon Roy er langs en PP meteen mee dus lag ik 4e... ik wilde vooral geen risico's gaan nemen en Gerben zat op ruime achterstand dus rustig achter de heren aan naar P4 gereden... Goed resultaat dus!

Volgende race ben ik er weer niet bij, dus op naar Monza!

Ralffoxx
30 oktober 2008, 22:56
Ja na de start dacht ik he Ik zit achter Niels ... p2... lekker ... denk ik blue flag???? 1.5 ronde lang blue flag???? bam er af... gvd.... Had top 3 gehoopt... mja iedereen volgende race... negeer de blue flags in de eerste rondjes...
En iedereen :P hou rekening met mij... ik kan snel zijn lol...

Niels Draijer
30 oktober 2008, 22:59
Mijn avond is in ieder geval geslaagd te noemen!

Race 1
Dus achter Niels D aan, die dus blijkbaar dacht dat Steven erachter zat.... lastig ook natuurlijk roze of groen :p

Ahh sorry man, ik ben overigens wel kleurenblind (serieus) dus neem het me niet kwalijk:)

Federici
30 oktober 2008, 23:02
.. vervolgens een tikje gekregen maar geen idee van wie (Angelo bood excuses aan maar was jij het wel? ) ..

Yeps, ik was het echt ;)
Schrok een beetje van het wat vroegere remmen, pakte de kerbstone wat enthousiast en raakte jou. Wilde je eigenlijk rechttikken, maar toen kreeg ik alweer een tik waardoor ik naar buiten schoot.. ;)

Niels Tieman
30 oktober 2008, 23:09
Lapcharts:

DRTCC BH Indy Race1 Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc/brandshatchindyrace1/index.html)
DRTCC BH Indy Race2 Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc/brandshatchindyrace2/index.html)
DRTCC BH Indy Race1 Logfiles en Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc/brandshatchindyrace1/drtcc_bhindyrace1.rar)
DRTCC BH Indy Race2 Logfiles en Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc/brandshatchindyrace2/drtcc_bhindyrace2.rar)

Roy Visser
30 oktober 2008, 23:24
Nog best netjes gegaan zo, zal later mijn verslag posten ;)

http://home.tiscali.nl/royvisser/Temp/Strafgewicht.jpg

Bram Van Der Stichelen
30 oktober 2008, 23:25
vlug wat screenies genomen, voornamelijk voor de nieuwe textures maar kom

http://i33.tinypic.com/2cnjk28.jpg
http://i36.tinypic.com/9h772r.jpg
http://i35.tinypic.com/2viqpu1.jpg
http://img528.imageshack.us/img528/6339/racesteam20081030214437dc4.jpg
http://img528.imageshack.us/img528/9296/racesteam20081030220039uj2.jpg
http://img528.imageshack.us/img528/2260/racesteam20081030220128ag7.jpg
http://img528.imageshack.us/img528/240/racesteam20081030214327ay7.jpg
http://img528.imageshack.us/img528/331/racesteam20081030214406qr2.jpg
http://img528.imageshack.us/img528/8633/racesteam20081030220153ov0.jpg
http://img370.imageshack.us/img370/1496/racesteam20081030220234al6.jpg
http://img370.imageshack.us/img370/7154/racesteam20081030220241nr0.jpg
http://img370.imageshack.us/img370/8178/racesteam20081030220318zv1.jpg

Ralffoxx
30 oktober 2008, 23:28
Angelo maakt zicht trouwens wel heel breed :P ik tikte je aardig vaak aan ... zat soms al half naast je en toch stuur je nog totaal in ... :S ... maar goed ..

Jeroen Ursem
30 oktober 2008, 23:32
Gelukkig nog steeds 5e in het kampioenschap, wel wat terrein verloren naar voren, en achter me zit het ook nog dicht bij elkaar, maar wat wil je na 2 raceavonden ;)

Atreidez
30 oktober 2008, 23:33
Erg mooie pics :thumbup: Ook typisch om juist bij die van Bram een ambulance erbij te pakken :p

Niels Tieman
30 oktober 2008, 23:39
Uitslagen zijn bijgewerkt op de frontpage! :D Mooi kampioenschap tot op heden :D

Bram Van Der Stichelen
30 oktober 2008, 23:41
buh, 14e plaats, ik had het me wel wat beter voorgesteld :( Maar ja, wat wil je nadat ik in race 1 maar 1 punt heb gescoord. Volgende races moeten beter. Ik wil zeker in de top 10 eindigen.

Federici
30 oktober 2008, 23:43
Angelo maakt zicht trouwens wel heel breed :P ik tikte je aardig vaak aan ... zat soms al half naast je en toch stuur je nog totaal in ... :S ... maar goed ..

Hmm, ja sorry Steven. Weet idd 1x dat je er goed naast zat idd.. maar had zo'n versleten banden dat ik echt maximaal moest insturen. Daarnaast heb ik geen zijspiegels, waardoor ik een beetje moet gokken.

Robert Saalmink
30 oktober 2008, 23:51
Even voor de volledigheid, ze staan ook al in de startpost en op de site, waar Niels alles heeft geupload en de standen heeft bijgewerkt.

Ik lees weer gave verhalen hier, en zie mooie screens. Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar jullie hebben het naar de zin gehad :)

Bram Kocken
30 oktober 2008, 23:53
Hmm, ja sorry Steven. Weet idd 1x dat je er goed naast zat idd.. maar had zo'n versleten banden dat ik echt maximaal moest insturen. Daarnaast heb ik geen zijspiegels, waardoor ik een beetje moet gokken.

Geen zijspiegels? Volgens mij heeft niemand dat?
Of je hebt virtual-mirror...? En je hebt look left/right...?

Kim Van Der Stichelen
30 oktober 2008, 23:54
"Ruimte zat"

Federici
30 oktober 2008, 23:54

Te weinig knoppen voor op t stuur pik ;)

Jeroen Ursem
30 oktober 2008, 23:55

Als iemand niet meer in m'n spiegel zit zit hij er waarschijnlijk ergens naast, dus houd ik standaard iets meer ruimte links of rechts (net waar hij uit m'n spiegel verdween) ;)

Federici
30 oktober 2008, 23:56
Als iemand niet meer in m'n spiegel zit zit hij er waarschijnlijk ergens naast, dus houd ik standaard iets meer ruimte links of rechts (net waar hij uit m'n spiegel verdween) ;)

Oh, maar dat doe ik ook wel, gooi em echt niet vol die kant op. Maar ik moet zelf ook de bocht halen. Heb ook genoeg tikken gehad waar ik mijn vraagtekens bij zet. :)

Maargoed, wie de schoen past... :laugh:

Bramzel
31 oktober 2008, 00:04
Als je tikken hebt waar je vraagtekens bij zet moet je er een klacht over indienen. Als je dat niet wil moet je er ook niet over klagen op het forum ;)

Federici
31 oktober 2008, 00:06
Als je tikken hebt waar je vraagtekens bij zet moet je er een klacht over indienen. Als je dat niet wil moet je er ook niet over klagen op het forum ;)

Ik klaag er niet over, want ik weet dat het er op zich bijhoort in het toerwagenracen. Daarnaast deel ik er zelf ook wel een paar uit.

Peter
31 oktober 2008, 00:06

Ja dat deed ik dus ook in race 2 toen Roy en PP achter me zaten, opeens zag ik ROy niet meer dus stuurde bocht 3 wt wijder in maar dat is ook niet echt handig, PP kon er meteen ook tussendoor :p

Robert Saalmink
31 oktober 2008, 00:14
Ik klaag er niet over, want ik weet dat het er op zich bijhoort in het toerwagenracen. Daarnaast deel ik er zelf ook wel een paar uit.

Het hoort erbij maar wel binnen de grenzen van het fair racen natuurlijk. Bijvoorbeeld, iemand bewust een tikje op zijn kont geven bij het insturen (waardoor je meestal alle zeilen moet bijzetten om niet te spinnen) alleen omdat je denkt dat het erbij hoort, lijkt me niet bepaald fair.

Ralffoxx
31 oktober 2008, 00:19
Mja ik gaf Angelo een keer een behoorlijke tik maar wachtte even totdat ie weer door reed... Maar moet zeggen dat ie soms beetje te veel het gat dicht gooide waardoor het ook moeilijk was botsingen te ontwijken.

Niels Draijer
31 oktober 2008, 00:52
buh, 14e plaats, ik had het me wel wat beter voorgesteld :( Maar ja, wat wil je nadat ik in race 1 maar 1 punt heb gescoord. Volgende races moeten beter. Ik wil zeker in de top 10 eindigen.

Damn Brammer. Hoe kan dat nou. In de quali zat je er ook net niet bij terwijl je 24 uur daarvoor als een raket over de baan ging...
Slijtage is echt een belangrijk punt. Ik kreeg de warning pas in ronde 28 en jij in 23. Kortom, je moet nog netter proberen te rijden:)
Gaat je vast lukken met wat oefening. Tot in Estoril!

P.S. Als je je afvraagt hoe de helikopterview er op mijn schermen uitziet,

http://img510.imageshack.us/img510/5171/capture20081030215033wv3.jpg

Hoe vet is dat:cool:

Ralffoxx
31 oktober 2008, 01:44
Effe voor volgende race mensen...

WAARSCHUWING rij niet achter Steven Voss

http://www.namtu.org/warning.png

Roy Visser
31 oktober 2008, 01:53
Mijn verhaaltje :)

Qualificatie:

Duurde een tijdje voordat ik echt in me ritme kwam vanwege de drukte op de baan. Maar toen ik eenmaal op dreef was, zat ik op T1 op -0.25 en op T2 op -0.3xx, Onder mijn tijd van 49.3xx. Eindelijk online een 48er dacht ik al, maar helaas kwam ik toen in de laatste bocht een lacetti tegen die roet in het eten gooide. Ik ben dat rondje wel 4 seconden op de wagen ingelopen, dus ik weet niet of die persoon dat rondje een foutje heeft gemaakt, maar als dat het geval is, let er even op dat mensen achter je misschien wel in een snel rondje zitten. Ik moest toen dus helaas liften, en zag direct mijn P1 in P2 veranderen doordat PP daarvoor even een lekker rondje had. Direct de pits in gegaan en alle overbodige fuel eruit gegooid, en toen in 2 rondjes nog even 49.1 op de klok gezet, Kon harder, maar was er zeker tevreden mee, en dat moet wel met een Pole Position :)

Race 1:
Had weer een lekkere start, en had na ronde 1 al een voorsprong van 1 seconde. Hierna stabiel uitgelopen naar 3 seconden, omdat ik wist dat de leon zijn slijtage veel minder is, die wagens kunnen alle races zonder tires worn message uitrijden, en de lacetti's, honda's, bmw's gaat dat zeker niet lukken. Aan het eind liep PP dus weer iets in, maar vormde nooit een bedreiging.

Race 2:
Starten van P8, blijft erg moeilijk, zeker met mensen waarvan je weet dat ze kunnen rijden. Mijn start was belangrijk, en die ging ook erg goed, na Ronde 1 lag ik al op P6, en de ronde daarna op P4. Helaas maakte Steven Voss toen een grove fout, waardoor niels er vol op klapte, en ik vol in de ankers moest om de wagens te ontwijken. Gelijk me gewonnen plekken verloren, en de kans op een 2e overwinning was direct verkeken. Heel lang vastgezeten achter PP, en daarna Peter VD Kolk. Supermoeilijk in te halen, aangezien de plek waar ik sneller was, de kont van Peter continu in de weg zat. Uiteindelijk kon ik ervoorbij, maar PP kon direct volgen. Kon niet meer pushen vanwege mijn banden, en toen ik te snel wilde, sloeg PP direct toe. Kon hem daarna ook amper volgen, maar met een P3 was ik zeker tevreden.

gefeliciteerd Niels Draijer met de eerste persoonlijke Simrace overwinning :thumbup:

het mooie aan race2 is dat er toch wel een aantal mensen zullen zijn die deze verassend kunnen winnen. Met zoveel snelle mensen tijdens de daadwerkelijke races, is het onwijs moeilijk om je terug te vechten. Wel heel gaaf though :)

op naar estoril, waar ik nog even me best voor moet doen om aanwezig te zijn.

zal morgen nog even kijken voor wat screenshots, en hopelijk volgen er meerdere in mijn voetsporen! :)

Niels Draijer
31 oktober 2008, 01:55

http://www.namtu.org/warning.png
???
dan zorg je toch gewoon dat je als laatste start...

Roy Visser
31 oktober 2008, 01:56

het is nog een best wonder te noemen dat ik daar zonder kleerscheuren van af kom...

Ralffoxx
31 oktober 2008, 01:59
Uhm ik wil graag ook puntjes Niels, nu ik weet van de Blauwe vlag bug zou ik ook zeker niet zulke grote fouten meer maken. Want als je kijkt op me uithoudingsvermogen na had ik in race 1 toch 20 rondjes zonder echt super veel fouten.

Roy Visser
31 oktober 2008, 03:41
De fotos van de eerste race zijn binnen, er zijn nog veel meer fotografen gespot, dus posten die screens/filmpjes/media ;)

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_01.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_02.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_03.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_04.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_05.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_06.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_07.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_08.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_09.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_10.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_11.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_12.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_13.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_14.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_15.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_16.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/DRTCC/DRTCC_BH_R1_17.jpg

Federici
31 oktober 2008, 08:12
Mja ik gaf Angelo een keer een behoorlijke tik maar wachtte even totdat ie weer door reed... Maar moet zeggen dat ie soms beetje te veel het gat dicht gooide waardoor het ook moeilijk was botsingen te ontwijken.

Haha, ja ;) Was idd wel netjes Steven :D
Maar omdat ik 2 keer goed dwars ging wil ook wel zeggen dat je er niet helemaal naast zat hè ;)

Naja, enfin.. Heb van de andere kant ook eerste rang gezeten bij andere gevechten waar er ook op en top verdedigd werd! :cool:

Mark B
31 oktober 2008, 09:42
Gelukkig nog steeds 5e in het kampioenschap, wel wat terrein verloren naar voren, en achter me zit het ook nog dicht bij elkaar, maar wat wil je na 2 raceavonden ;)

Wat?!?!?! NEEEE... niet Jeroen voor me!! :)
Mooi om die verslagen te lezen heren, volgende keer ben ik er weer bij hoop ik.

Bramzel
31 oktober 2008, 10:47
Uhm ik wil graag ook puntjes Niels, nu ik weet van de Blauwe vlag bug zou ik ook zeker niet zulke grote fouten meer maken. Want als je kijkt op me uithoudingsvermogen na had ik in race 1 toch 20 rondjes zonder echt super veel fouten.

Heb je die bug nooit meegemaakt in de testraces dan? Ik heb die blauwe vlag ook zo vaak in de 1e ronde, maar ik besteed daar echt geen aandacht meer aan.

Atreidez
31 oktober 2008, 12:01
Heb je die bug nooit meegemaakt in de testraces dan? Ik heb die blauwe vlag ook zo vaak in de 1e ronde, maar ik besteed daar echt geen aandacht meer aan.

Ik heb t ook weleens gehad, en ik verdenk dus het spel ervan de regels te gebruiken van een rollende start bij een stilstaande start (niet inhalen voor de S/F lijn). Op zich zie je dan ff de blauwe vlag, maar zodra het gaatje groter wordt ben je er vanaf. Bij Steven echter bleef degene waarop de blauwe vlag van toepassing was vlak achter m rijden waardoor ie al op de tweede waarschuwing zat en onherroepelijk een S/G zou krijgen, en in dat geval zou ik zelf denk ik ook lichtelijk flippen. Zeker na een goeie start en een droompositie die eerlijk zijn verkregen ;)

Bramzel
31 oktober 2008, 12:14
Ik heb t ook weleens gehad, en ik verdenk dus het spel ervan de regels te gebruiken van een rollende start bij een stilstaande start (niet inhalen voor de S/F lijn).

Dan zouden die rollende start regels eerst in het spel moeten zitten, wat niet het geval is ;)

Niels Tieman
31 oktober 2008, 12:50
Ik had er ook last van, vandaar dat ik Peter vd Kolk wat makkelijk voorbij liet. Ik had er eerlijk gezegd nooit last van gehad, dus ik wist niet van het bestaan ervan. Het zekere voor het onzekere genomen en Peter er weer voorbij gelaten. Volgende keer maar gewoon negeren.

@Roy; gave shots!! :D

Mijn complete verhaal volgt ergens later op de dag. :)

Bramzel
31 oktober 2008, 12:52

We want filmpje :D

Bram Van Der Stichelen
31 oktober 2008, 13:52
We want filmpje :D

Ik heb nog geen officiële beelden kunnen vinden, maar een toeschouwer heeft een filmpje online gezet. Het verbaast me dat Steven's Honda kotsvrij is gebleven :laugh: (ik ga even naar het geluid moeten kijken precies, doet al een hele tijd zo raar)

This is a private video on Vimeo

en Richard, inhalen in Mclaren is niet echt de meest geschikte plek :p

http://i35.tinypic.com/x3e0i8.jpg

Gerben
31 oktober 2008, 13:56
Even mijn verslagje dan:)

Kwali: Heel erg mijn best gedaan om binnen de toptien te kunnen komen, was in het begin nogal moeilijk, maar het is toch gelukt! Ondanks dat dit de grootste k*tbaan is die er bij het DTCC op de kalender staat:p

Race1: Weer een rukstart zoals vanouds:surrender:. Plekje verloren, en toen maar uitrijden met het doel op punten scoren. Mooiste was dat mannen als Bram en Jeroen zichzelf elimineerden, dus daar had ik niet veel werk mee. Alleen Steven was wat lastiger hehe, maar tegen het einde van de race reed ik ineens zo naar toe en er voorbij, bandenslijtage ofzo Steven? P4 gefinished.

Race2: Wederom een kutstart, schijn ik goed in te zijn. Dit keer goede lijnen gekozen, beetje drukken endoen, maar het ging allemaal goed. Op een gegeven moment komt Roy mij voorbij, maar dat duurde kort omdat Steven zijn auto geen zin meer had en dit duidelijk liet merken, waardoor Niels erop reed en Roy eromheen moest. Ik zat aan de goede kant dus die plekjes had ik weer te pakken! Maar uiteindelijk moest ik toegeven op Roy en PP die gewoon een klap sneller waren. 5e positie. Tegen het einde van de race reed ik eens redelijk snel naar Peter van de Kolk, ik was dan ook redelijk aan het stampen;). Maar maakte een foutje, raakte op de curbstones en de auto gleed richting grindbak. Gelukkig had ik 10 seconden voorsprong op nr6. Race uitgereden op P5! Toch weer de nodige puntjes gepakt!! Was weer leuk rijden jongens!

Komende banen zijn allemaal banen waar ik voorheen al met andere leagues op heb gereden, dus aan de baankennis mag het niet gaan liggen! Ik hoop in de top5 te eindigen in het kampioenschap! (wat nu wel erg dicht bij elkaar ligt!:D)

Gerben
31 oktober 2008, 13:57
omg steven :P je stuurde wel een beetje heel erg vroeg in :P haha ;)

Bram Kocken
31 oktober 2008, 13:58
Waarom niet Bram? Als je met meer snelheid uit bocht 3 komt, maar niet genoeg om ervoor te komen... dan ga je ernaast en wordt het laat remmen ;)

Bram Van Der Stichelen
31 oktober 2008, 14:00
Waarom niet Bram? Als je met meer snelheid uit bocht 3 komt, maar niet genoeg om ervoor te komen... dan ga je ernaast en wordt het laat remmen ;)

en dan riskeer je dat je de andere rijder een tikje geeft en hij eraf gaat, wat hier het geval was :p

Bramzel
31 oktober 2008, 14:01
en dan riskeer je dat je de andere rijder een tikje geeft en hij eraf gaat, wat hier het geval was :p

Oftewel je hield geen rekening met de auto die naast je zat? ;)

Bram Van Der Stichelen
31 oktober 2008, 14:05
Oftewel je hield geen rekening met de auto die naast je zat? ;)
Ik heb er zeker rekening mee gehouden. Alleen ga ik niet wijder gaan rijden in die bocht, omdat ik dan zeker het risico loop om hem te verliezen, zeker met de beamer die enorm tailhappy is in die bocht. :p Ik zei trouwens niet dat Richard in fout was, ik maakte die opmerking alleen maar ter ondersteuning van de screen :)

Ralffoxx
31 oktober 2008, 14:10
Mijn Volledige Race Verslag bij deze.

Q:
Ik was zoals vorige keer ook beetje gespannen. Ik wist dat ik niet zo grote fout moest maken als laatst en ik wist dat ik tussen 49:63x en 49.59x kon rijden. Eerste rondje was al goed in mijn ogen een wat een 49.6 was en wat me op dat moment op P5 zette. Ik zag er 2 man voorbij aan gaan dus ik ging nog er maar is uit en ja hoor 49.414 wat een tijd ik ging uit me dak. Toen Kim er met 0.001 onderdoor ging ben ik nog een keer naar buiten gegaan en zat 0.067 onder me tijd maar helaas maakte in de chicane een rem fout. En moest de auto stil zetten in de bandenstapel. Maar goed P5 wie had dat van mij verwacht? Niet veel mensen denk ik.

Race 1:
Ik hoopte op een goede start maar ik schakelde te laat door waardoor ik een plaatsje aan Bram vds moest geven. Niels Draijer kwam er ook nog even langs en Gerben Kelly keek ook nog even in bocht 2 maar ik gooide het gat dicht... Ik bleef achter Bram vdS aanrijden en Kelly zat strak achter me. In ronde 2 moest ik weer een gat dicht gooien om hem er niet voorbij zien komen. Daarna niet veel last meer gehad van G.Kelly tot op het end maar daar zijn we nog niet. Paar rondjes achter Bram vdS aan en ik kon er voorbij in bocht 2 waar ik meer naar de binnenkant rem dan vele andere. Zo moest ik even een paar rondjes pushen en op naar Jeroen Ursem die ik snel op de zelfde manier als Bram inhaalde. P4 Kim reed op dat moment 0.1 sneller dan ik maar rond rondje 10+ begon ik dichter bij te komen... heb uiteindelijk ergens nog 1x hem geprobeerd uit te remmen maar dat is me niet gelukt. Daarna kreeg ik erg last van concentratie verlies en me banden begonnen bij rondje 24 aan te geven dat ze er geweest waren. Gerben Kelly die ik eerder paar keer geblokkeerd had kwam met 4/5 tiende per ronde dichter bij en ja hoor rondje 26 in bocht 1 maak ik weer een fout en kan hij er eenvoudig langs. Dus op P5 gefinished wat ik zeer acceptabel vind en een leuke race gehad.

http://www.namtu.org/BHI_inhaal_bram.png

http://www.namtu.org/BHI_inhaal_jeroen.png

http://www.namtu.org/BHI_voorbij_gerben.png

Race 2:
Ik stond op P4 ... ik had een geweldige start kon meteen Niels Tieman voorbij en ook Peter vd Kolk die vrijwel stil stond. En daar begon het ik zat strak achter Niels Draijer. Ik kreeg blauwe vlaggen en snapte er geen drol van dus ik liet Peter die er al kleine 0.5 achter zat er maar voorbij... toen zat Niels Tieman achter mij maar ik bleef het krijgen vreemd genoeg. En ik zat mezelf op te eten achter me stuur wat mijn concentratie brak. Ik maakte in begin 3e rondje een giga fout stuurde veel te vroeg in en raakte de zijkant van de vangrail. Ik nam in mijn botsing Niels Tieman mee en gelukkig wist Roy goed waar zijn rem zat anders had het ook slecht voor hem uit gezien sorry hiervoor jongens. Me wiel ophanging was niet meer je van het maar ik ben achteraan gesloten en weer door gegaan in een roes... Heb gevechten gehad achter in en vooral met Angelo Wolner die behoorlijk aan het verdedingen was. Elke keer als ik er langs was wou ik te veel pushen en maakte ik weer een fout waardoor ik er weer achter kwam. ( had ik me hoofd om p10 nog proberen te halen maar was te veel aan het klote zou ik maar zeggen.
Ik heb Angelo nog wel paar tikjes geven maar elke keer als ik wist dat ik fout zag hem er netjes voor gelaten. Ik eindigde uiteindelijk toch voor hem op P15 maar wat baalde ik. Vooral na de race toen Roy zei dat ik het had moeten negeren. Baalde gewoon dat ik het niet wist en voor iemand anders zijn race had verkloot. Voor filmpje zie Bram zijn post.

Atreidez
6 november 2008, 21:24
Mag ik vragen waarom er over deze drtcc race niet eens een stukje is geschreven op de site? Er staan wel 4 ZAC berichten :huh1:

Roy Visser
6 november 2008, 22:02
Mag ik vragen waarom er over deze drtcc race niet eens een stukje is geschreven op de site? Er staan wel 4 ZAC berichten :huh1:

staat meestal in de nieuwsbrief..

beetje geduld dus nog, de jongens hebben het druk zat!

Ralffoxx
6 november 2008, 22:08
Druk zou die het vast wel hebben met al die wagens :).
Maar is toch leuk om de andere klasses niet onder te laten sneeuwen door de Zac5 die natuurlijk nu wel wat jaartjes word gehouden maar toch.
Zac is bv nog niet begonnen is zondag toch pas? En daarbij was de race vorige week :).
Dus ik snap dat ie het druk heeft. Maar zou toch leuk zijn dat het ook beetje alife is.
Dus zelf ben ik het beetje eens met Jaap.

Kim Van Der Stichelen
6 november 2008, 22:32
Druk zou die het vast wel hebben met al die wagens :).
Maar is toch leuk om de andere klasses niet onder te laten sneeuwen door de Zac5 die natuurlijk nu wel wat jaartjes word gehouden maar toch.
Zac is bv nog niet begonnen is zondag toch pas? En daarbij was de race vorige week :).
Dus ik snap dat ie het druk heeft. Maar zou toch leuk zijn dat het ook beetje alife is.
Dus zelf ben ik het beetje eens met Jaap.

Simpel toch? Zonder sponsors geen league, ook geen DRTCC. Bericht 1. ZAC5 gebruikt een echt weerbericht. Bericht 2. Teamvoorstelling per klasse. Bericht 3 & 4.
Ik snap niet echt waar het vandaankomt. Ik hoop ook elke dag dat er een verslagje staat, maar ga niet even m'n onvrede op het forum laten blijken. Gewoon een beetje geduld hebben en het verslag komt vanzelf.

Bramzel
6 november 2008, 22:35
De DRTCC word onderhouden door Niels, en die is mij momenteel even druk aan het helpen met de carset voor de ZAC :) Die review komt vanzelf, het lijkt me belangrijker dat de races goed geregeld zijn dan de reviews achteraf. Alles op zijn tijd, vergeet even niet dat we dit allemaal in onze vrije tijd doen en dat we dus niet alles tegelijk kunnen doen. Zeker niet als we met de start van 4 leagues te maken hebben.

Overigens zou je ook zelf een raceverslag kunnen typen en op die manier Niels kunnen helpen :)

Niels Tieman
6 november 2008, 22:48
De review van Brands Hatch Indy moet inderdaad nog geschreven worden. Zoals Bram al aangeeft probeer ik zo goed mogelijk alles in te plannen. De drukte kwa auto's tekenen etc is voorbij dus ik ga mijn 100% best doen om nieuwe stukjes te typen en aandacht te geven aan deze serie die zij verdient. :)

Niels Draijer
7 november 2008, 00:09
Ja echt belachelijk dat Niels T geen verhalen schrijft over de DRTCC :dots:

Zonder gekheid. Ik heb zeer veel respect voor mensen als jullie (de gehele organisatie van digitalracing.nl) die in hun vrije tijd een community creeëren waarin een hoop mensen (lees: simmers) hun ei kwijt kunnen. De organisatie staat als een huis. Diversiteit aan klasses/races/auto's, kortom voor ieder wat wils. De servers draaien perfect, en daarbij hebben jullie een prachtige site neergezet wat ongetwijfeld veel tijd heeft gekost. Als ik voor mezelf spreek zou ik best eens in de zoveel tijd een soort donatie willen maken zodat jullie bijvoorbeeld de servers up-to-date kunnen houden en desnoods uitbreiden. Maargoed, misschien is dat een vraagstuk wat jullie beter eerst intern kunnen bespreken.
Dus Niels T, ik wacht gerust af op het verhaaltje op Brands Hatch. Vergeet niet te vermelden dat ik de tweede race gewonnen heb:laugh:

;)

Mark B
7 november 2008, 09:39
Pfff wat een ophef over een verhaaltje zeg... hij plaatst 1 verhaaltje en er wordt gelijk verwacht dat hij het net zo doet als bij de 2e race.

Steven en Jaap... ik zou zeggen: "geduld is een schone zaak".

Atreidez
7 november 2008, 10:37
Bedankt voor je antwoord Niels, ik kijk uit naar je stukje.

Jammer dat de rest er bovenop springt alsof ik hier Digital Racing aan t kruis probeer te nagelen, jullie weten iig goed in groepsverband een zaak overdreven op te blazen.

Mark B
7 november 2008, 10:48
Mwa is niet zo bedoeld hoor Jaap ;)
Misschien weten sommige mensen hier niet hoe veel werk de mannen verrichten achter de schermen bij DigitalRacing.
Tevens is het zo dat hier inderdaad Niels de DRTCC op zich neemt... daarintegen heeft de ZAC daar niks mee te maken. Je noemt nu dat er 4 berichten van de ZAC op de voorpagina staan, echter als je goed kijkt heeft Robert deze stukken geschreven. Niels heeft zijn helpende hand geholpen met het painten van wagens en het in elkaar zetten van de carset(s) van de verschillende klasses (corrigeer me als ik het mis heb Niels).
Ik kan best begrijpen dat er even werk voor gaat tegenover een verhaaltje van de race aangezien deze klasses (FPL en de ZAC) dit weekend en de maandag erna al beginnen.

Nogmaals, voel je niet aangevallen maar heb gewoon geduld :)

Niels Tieman
7 november 2008, 12:10
Iedereen heeft hier een punt. Zoals Bram (Knot) al eerder aangaf, we doen dit in onze vrije tijd en dat is soms wat moeilijker te combineren dan op andere tijden. Het is voor DRNL leagues de bedoeling dat er stukjes worden geschreven na het afloop van de race. Dat dit wat langer op zich laat wachten op het moment heeft met wat prive-zaken te maken en met het feit dat ik dit seizoen aardig wat bolides moest tekenen voor wat leagues van ons.

Het is, en zal, de bedoeling zijn dat de stukjes sneller na de race volgen in de toekomst, maar heb aub op dit moment wat geduld.

Zullen we dan nu weer ontopic gaan, en het hebben over de races op Brands Hatch. :)