PDA

View Full Version : DRTCC6 | Ronde 11 & 12: Okayama | 26 05 11

Robert Saalmink
23 mei 2011, 17:28
[spacer]

http://www.digitalracing.nl/drtcc6/DRTCC6_logos_small.PNG

[spacer]

DRTCC6 Hoofdsponsor
http://www.digitalracing.nl/drtcc6/RS-ICT_logo.JPG (http://www.rs-ict.com/)

[spacer]

RONDE 11 & 12 | OKAYAMA | 26 05 11

[spacer]
Vooruitblik

De combinatie van het circuit van Curitiba en de regen vormden een bijzondere uitdaging. Michael Storm deed goede zaken daar, Jerry van Sinderen wat minder maar hij leidt nog wel het kampioenschap. Het is ongemeen close vooraan!

Op Okayama zullen Michael Storm, Jerry van Sinderen, Paulpeter Kroon en Gerben Kelly strijden om waardevolle punten. Slechts 13 punten staan tussen hen in. Ruben de Ruijter staat verder achter maar laat wel goede resultaten zien, kan hij nog punten weg snoepen van de toppers?

[spacer]
Circuit
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_okayama.jpg

Voorheen bekend als TI Circuit Aida, heeft het nog dienst gedaan in de Formule 1 in 1994 en 1995 als de "Grand Prix van de Pacific". Nu doet het circuit vooral dienst als WTCC- en als GT-circuit. Hiervoor is het ook uitermate geschikt.

Na start-finish gaan we rechtsaf First Corner in, die iets meer dan 90 graden doordraait, Meteen daarna is het positioneren voor de linker turn 2, waarna een relatief snel deel volgt met wat slingers. Turn 4 is een 180 graden bocht die leidt naar het achterste rechte stuk. Goed die bocht uit komen is dus belangrijk daar!

Daarna is het hard remmen voor de krapste bocht op het circuit. Een hairpin rechtsaf gevolgd door twee haakse linker bochten, waarna je op het binnencircuit komt. Na een kort recht stukje is het middels twee bijna-180 graden bochten links en meteen weer rechts, waarna we via twee rechterbochten weer op start-finish aanbelanden.

[spacer]
Strafgewichten voor deze race
Michael Storm: 30 Kg
Dennis Gerresen: 30 Kg
Paulpeter Kroon: 55 Kg
Ruben de Ruijter: 35 Kg
Gerben Kelly: 10 Kg
Jerry van Sinderen: 25 Kg
Fred Visser: 15 Kg
Jeroen Jonckers: 10 Kg

[spacer]
Aantal deelnemers
Waar het mogelijk is zal de DRTCC gebruik maken van de 30-slots. Als reserverijder dien je zelf de startlijst op de website in de gaten te houden. Deze is altijd actueel!. Op Okayama kunnen maximaal 30 deelnemers meedoen.

[spacer]
Tijdschema
Practice 2/joinen: 19.30 – 20.00
Kwalificatie: 20.00 – 20.20
Warmup: 20.20 – 20.25
Race1: 20:30 | 60 Kilometer
Race2: Direct na Race1 | 60 Kilometer

[spacer]
Kalender
Race|Datum|Circuit|Rondes|Status|Slots
1.|10 maart|Brno|12|default|25
2.|24 maart|Magny Cours|14|default|25|
3.|7 april|Brands Hatch Indy|28|default|25|
4.|21 april|Mosport|15|add-on (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=26257)|36|
5.|12 mei|Curitiba|17|default|25|
6.|26 mei|Okayama|17|default|32
7.|9 juni|Valencia GP|15|default|25|
8.|23 juni|Reservedatum

[spacer]
Uitslag en lapcharts
REPLAY EN LOGFILES RACE 1 (http://www.digitalracing.nl/drtcc6/okayama/race1/okayama_race1.rar)
LAPCHARTS RACE 1 (http://www.digitalracing.nl/drtcc6/okayama/race1/lapcharts/index.html)
REPLAY EN LOGFILES RACE 2 (http://www.digitalracing.nl/drtcc6/okayama/race2/okayama_race2.rar)
LAPCHARTS RACE 2 (http://www.digitalracing.nl/drtcc6/okayama/race2/lapcharts/index.html)

[spacer]
Downloads en links
Algemene thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=1143)
DRTCC6 reglement (http://www.digitalracing.nl/phocadownload/DRTCC6/DRTCC6_reglement_v100.pdf)

[spacer]
[logo_dr]

Robert Saalmink
23 mei 2011, 17:28
LET OP: op www.digitalracing.nl (http://www.digitalracing.nl/) > Leagues > DRTCC6 vindt je altijd de meest actuele deelnemerslijst! Hier kun je zien of je als reserverijder kunt meedoen. Raadpleeg dus regelmatig de website!!!

[spacer]
Officiële deelnemerslijst

Nummer|Voornaam|Achternaam
1|Paulpeter|Kroon
2|Ruben|de Ruijter
3|Gerben|Kelly
4|Jerry|van Sinderen
5|Fred|Visser
8|Niels|Tieman
13|Wilfred|Rentzenbrink
15|Mark|Bentvelzen
16|Manuel|Nelissen
17|Jeroen|Jonckers
27|Marnix|Breukers
33|Bjorn|Spierenburg
34|Steven|Voss
43|Niels|van de Poll|
49|Alexander|de Vries
51|Jeroen|Ursem
53|Dave|Molenaar
66|Jaap|Kleijn
69|Sander|Reiche
74|Joan|Somers
75|Guyon|Waltmans
82|Dennis|Gerressen
84|Roy|Diederen
85|Pascal|de Birk
88|Michael|Storm

Reservelijst

Nummer|Voornaam|Achternaam
18|Stefan|van Renselaar
30|Raymond|Smits
89|Raymond|Buijs
7|Robert|Saalmink
6|Michael|Koel

[spacer]

Atreidez
23 mei 2011, 18:19
Best goeie herinneringen aan de natte ervaring van vorige keer. Al een raceje offline gedaan ook tegen de computer, 17 rondes wordt een uitdaging, tijden heb ik niet onthouden. Snel nog even oefenen, misschien vanavond wel :)

Stefan van Renselaar
23 mei 2011, 19:00
Best goeie herinneringen aan de natte ervaring van vorige keer. Al een raceje offline gedaan ook tegen de computer, 17 rondes wordt een uitdaging, tijden heb ik niet onthouden. Snel nog even oefenen, misschien vanavond wel :)

Ik mag toch hopen dat het over de race ging? :huh1:

Fr3d
23 mei 2011, 19:54
laatste keer dat ik hier een "droge" race gereden heb is nog met GTR2.

RSRoy
23 mei 2011, 20:09
Ik heb mij helaas al moeten afmelden voor deze race. Heb een verjaardag donderdag dus ga het niet redden.

Manuel
23 mei 2011, 22:52
Jammer...volgens mij al een hoop afmeldingen.

GTE
23 mei 2011, 22:57
Okayama is voor mij een no go (nog even formeel afmelden) en Valencia zo te zien ook.

Gerben
24 mei 2011, 07:49
Gister dus even gereden met de Peugeot, 37.7xx met volle tank en 10 kg. Ook even met de Volvo gereden, die ligt echt goddelijk op de baan vergeleken met de Peug :P

Manuel
24 mei 2011, 08:46
Drtcc4 zat ik er goed bij met de qualificatie. De race´s daarintegen waren wat minder.
Hopelijk onder droge omstandigheden dat het wat beter gaat.

RSRoy
24 mei 2011, 13:15

Inderdaad jammer ja, volgende race ben ik er wel weer bij :)

Darthwillie
24 mei 2011, 13:16

:thumbup: meer kans op een goede klassering :)

(glas is bij mij meestal half vol :laugh: )

Manuel
24 mei 2011, 13:36
Inderdaad jammer ja, volgende race ben ik er wel weer bij :)

Dan is dan meteen de laatste race van het seizoen .

Fr3d
24 mei 2011, 15:11
4-5 afmeldingen.
Ik denk dat er gewoon een goed gevuld veld zal zijn :)

Manuel
24 mei 2011, 15:58
Kan het ook zo mogelijk zijn om tijdens de qualificatie regen te hebben en de race droog ?

Niels Tieman
24 mei 2011, 17:51
Dat kan ja. :)

Manuel
24 mei 2011, 22:44
Vanavond wel erg goed mijn laps gedraaid op Okayama.
Heb der zin in :thumbup:

RSRoy
25 mei 2011, 08:37
Vanavond wel erg goed mijn laps gedraaid op Okayama.
Heb der zin in :thumbup:

Ik ook alleen dan in Iracing :p

Had me eerste race gewonnen daar :thumbup:

Tjello
25 mei 2011, 19:36
Is het voor mij mogelijk om (indien er een plekje extra vrij is) als gastrijder mee te rijden ?

eansys
25 mei 2011, 22:51
Zo, vanavond de Honda gastenbolide de sporen gegeven. Kwam tot een 1.37.4xx. Was een fractie langzamer dan Fred :thumbup:

Wordt een leuke race morgen, als ik mee kan doen natuurlijk. De kansen hierop zijn groot heb ik uit betrouwbare bron vernomen :thumbup:

Gerben
26 mei 2011, 06:39
Raceday :D

kijken of het wat word vanavond :D

Ralffoxx
26 mei 2011, 07:13
Heb een ok test gisteren achter de rug. Effe met de Honda een aardige tijd neer gezet daarna even met de BMW van Jaap wat rondjes gezet. Blijft een leuke wagen die BMW alleen lastig in de langzame bochten.

Mark B
26 mei 2011, 09:46
Succes mannen :thumbup:

Dennis
26 mei 2011, 11:23
Zo, vanavond de Honda gastenbolide de sporen gegeven. Kwam tot een 1.37.4xx. Was een fractie langzamer dan Fred :thumbup:

Netjes. Ik heb gisteren even kort de baan verkent. 37.1xx. Gelukkig weer een droge race. Kampioenschap kan ik inmiddels wel vergeten maar je weet nooit wat er nog gaat gebeuren.

Ferroeni
26 mei 2011, 12:06
Afgelopen maandag met de Alfa (met 10 kg extra) en volle tank tot 1:38.0xx gekomen. Vanavond effe in de flow komen en dan ga ik ook voor de 1:37.4xx :)

RSRoy
26 mei 2011, 12:27
Succes vanavond heren :)

Niels Tieman
26 mei 2011, 12:34
[spacer]

Nieuwsbrief verzonden

[spacer]

sanderr
26 mei 2011, 12:41
Ik ben er vanavond ook niet bij. Heel veel succes mannen!

Ferroeni
26 mei 2011, 12:47
Dat zijn (helaas) een boel afzeggingen. Ik hoop dat de reserverijders wel beschikbaar zijn. Gelukkig hebben we nog 2 gastrijders (Eric en Marcel).

Niels Tieman
26 mei 2011, 12:49
Eric, Marcel en Sybren kunnen vanavond mee doen. :)

Robert Saalmink
26 mei 2011, 13:05
En nog een puntje dat nog open stond: na een incidentje bij de start van race 2 in Mosport zal ondergetekende niet deelnemen aan de kwalificatie en derhalve achteraan starten.

eansys
26 mei 2011, 13:09
Eric, Marcel en Sybren kunnen vanavond mee doen. :)

O Yeah, baby.... :thumbup:

Manuel
26 mei 2011, 13:20
Vraagje over de pitsingang. Kan de organisatie deze info nog verschaffen aangezien men op twee manieren de pits kan inrijden.

Niels Tieman
26 mei 2011, 13:24
De juiste ingang licht voor de eennalaatste bocht!

Wel goed:
http://www.digitalracing.nl/zac7/oka_pit_ja.jpg

Niet goed:
http://www.digitalracing.nl/zac7/oka_pit_nee.jpg[/QUOTE]
Hier moet je duidelijk over een verdrijvingsvlak heen immers.

Tjello
26 mei 2011, 17:17
@eric, YEAH BABY :P

Ow begint de pitsingang al daar whahahaha, was me nog niet opgevallen ;)

Hsummerdude
26 mei 2011, 20:57
Ja lekker hoor! Display-driver crashte al in de warming up, maar herstelde en hikte en haperde wel in de race en in ronde 11 liep ie helemaal vast. DNF dus!

Bob
26 mei 2011, 21:35
Sorry Joan in de eerste bocht van Race 1. :(
Ik schrok (na een slechte start) van iemand die hem binnen door stak waar ik het niet had verwacht en daardoor tikte ik jouw rond. Mijn welgemeende excuses.
Daarna P16 behaald, dus was best tevreden!

Tweede race leuke gevecht gehad met Jeroen Jonckers en daarna nog even met Björn. Daarna in niemandsland gereden en toen mijn bandjes op waren kwam Niels van der Poll nog aandringen maar toch achter me kunnen houden :) P11... woeehoee :D

Ralffoxx
26 mei 2011, 21:44
Q: Beetje lopen ergeren aan Alex... eerste rondje komt ie precies bij mijn hotlap de pit uit waar de me aardig al in de weg zit voor dat ie ook nog is aan de verkeerde kant me er voorbij laat. Daarna ga ik later er nog uit voor een hot lap kom bij hem weer terecht laat hem zijn gang gaan en laat een gat vallen van +/- 1.5 sec ... ga gassen en kom halverwege hem tegen na een aardige fout van hem en gooit ie hem er weer voor alsof we aan het racen zijn. 3e stint eindelijk een ok rondje kunnen rijden. Niet wat ik hoopte maar voldoende voor P1. Nu nog wat betere race dan vorige keer rijden :S.

R1... Ging weer is niet al te best weg ... 2 man gingen me voorbij maar ik rij er in de eerste bocht al weer langs en kan daarna aardig zonder fouten me race rijden. Slijtage was enorm in rondje 12 al een waarschuwing maar goed wat eerder remmen hier en daar had genoeg ruimte voor me winst.. eindelijk weer is een keer p1.

R2. Ging ok weg had wat problemen wou er bij Niels Tieman hem aan de binnenkant zetten maar hij besloot hetzelfde te doen bij zijn voorganger en tja kon daar niet echt meer weg sorry Niels. Verloor wat plekken maar rondje daar na kon ik PP voorbij aangezien hij een foutje maakte... Later in de rondje moest ik voor mijn voorganger even flink op de rem en kon PP er weer goed dicht achter duiken. Remde voor de eerste bocht in S3 en bam daar ging ik de grindbak in. Jammer maar helaas... Volgende keer beter.

Ferroeni
26 mei 2011, 21:48
Ja lekker hoor! Display-driver crashte al in de warming up, maar herstelde en hikte en haperde wel in de race en in ronde 11 liep ie helemaal vast. DNF dus!

Hey Dave, daar had ik ook last van in Race 2. Gewoon 15 seconden hing ie. En de eventviewer geeft aan dat error in display driver was. Heb jij ook een ATI?

eansys
26 mei 2011, 21:51
YEAH BABY, YEAH.... Wat een gave race's heb ik gehad zeg :thumbup:

Erg leuke gevechten aan de kop gezien en aan meegedaan. 't was erg close voorin..;)

Thnx allemaal. Denk er hard aan om volgend seizoen weer officieel mee te doen.:p

Stefan van Renselaar
26 mei 2011, 22:00
Hey Dave, daar had ik ook last van in Race 2. Gewoon 15 seconden hing ie. En de eventviewer geeft aan dat error in display driver was. Heb jij ook een ATI?

Dat heeft mij bijna een hartaanval bezorgt :P Jij stond ineens stil, midden op de baan. Gelukkig kon ik door je heen rijden zonder dat we contact maakte...

Darthwillie
26 mei 2011, 22:06
Sybren :thumbup: beide races vrijwel de hele tijd Sybren in mijn spiegels gehad. Naar mijn idee faire gevechten geweest.

Fr3d
26 mei 2011, 22:24

Dat had ik net na de race.. blij dat het toen gebeurde iig. :innocent:
Ik heb een ati

Darthwillie
26 mei 2011, 22:25
:huh1: bij mij crashte hij naar de desktop toen ik over de finish kwam. Viel me wel op dat hij al erg lang nodig had om de game te synchroniseren na iedere sessie.

Manuel
26 mei 2011, 22:45
Bij mij ook een hele korte freeze..en Ati ook

Maar het kan me eigenlijk niets schelen.
Heb mooie races gehad vanavond..YEAH!

Robert Saalmink
26 mei 2011, 22:47
Q: Beetje lopen ergeren aan Alex... eerste rondje komt ie precies bij mijn hotlap de pit uit waar de me aardig al in de weg zit voor dat ie ook nog is aan de verkeerde kant me er voorbij laat. Daarna ga ik later er nog uit voor een hot lap kom bij hem weer terecht laat hem zijn gang gaan en laat een gat vallen van +/- 1.5 sec ... ga gassen en kom halverwege hem tegen na een aardige fout van hem en gooit ie hem er weer voor alsof we aan het racen zijn. 3e stint eindelijk een ok rondje kunnen rijden. Niet wat ik hoopte maar voldoende voor P1. Nu nog wat betere race dan vorige keer rijden :S.

Dat eerste heb ik gezien, vanuit de TV camera viel het me nog wel mee, hoewel het netter was geweest als hij iets eerder opzij was gegaan. Volgens mij hoefde je niet van je gas en reed je alsnog een mooie tijd. In het tweede geval kan ik alleen zeggen: hou meer afstand. 1,5s is niet veel, als iemand dan een foutje maakt dan zit je er meteen bij. Ondanks dat foutje kan die persoon nog steeds wel op een verbetering van zijn eigen tijd zitten, en dan zou ik ook niet opzij gaan voor je.

Tjello
26 mei 2011, 22:48
Mijn eerste DRTCC race, en net als Eric zeer positief en ook ik denk aan deelname komend seizoen.

Ik had niet al te veel getest op deze baan, genoeg om de baan te kennen gelukkig. Na FP nog wat kleine dingen aan de bimmer afgesteld (ik vond dat deze niet lekker de bocht instuurde, nogal gevoelloos enzo). En meteen 1 seconde sneller in de Q. Hierna geen significante verbetering meer. Helaas door onoplettendheid Gerben geraakt in Hobbs corner.

Race 1
Wat een start, komt pa binnen zegt ie was het geen rollende start... Ik lift dus ff om goed de situatie te bekijken en jawel hoor, die ouwe had me weer beet grr... Maar tractie heeft de bimmer wel :D lang met Björn op 0,5 seconde achter me gereden maar op een gegeven moment kwam ik erachter toch teveel van de banden gevraagd te hebben...

Race 2
Ook ik had bij de start een zwart scherm (nVidia) en hoop hierbij niemand geraakt te hebben. Toen ik weer beeld kreeg zoefde Jaap mij voorbij.
Besloten om achter Jaap te blijven plakken maar om de een of andere reden was mijn pace in het eerste deel van de race niet oke. Daarna wat leuke gevechten gehad waarbij ik op een gegeven moment een situatie verkeerd inschatte en Joan flink in de weg zat (zal de replay ff bekijken als deze gepost wordt). Deur aan deur met Stefan? terwijl Jaap voor ons spinde... Heerlijk !!!

Weinig uitvallers, volgens mij was dit in mijn ZAC tijd meer... En erg close racing, erg leuk ! Wat je bij deze wagens wel hebt is dat een foutje flink bestraft wordt, je verliest vel tijd met je verremmen enzo...

Stefan van Renselaar
26 mei 2011, 22:55
:huh1: bij mij crashte hij naar de desktop toen ik over de finish kwam. Viel me wel op dat hij al erg lang nodig had om de game te synchroniseren na iedere sessie.

Ja, dat had ik ook, hij bleef heel lang hangen als je naar de volgende sessie ging. Ik heb echter geen last gehad van freezes. Misschien dat het aan de versie van de CCC ligt? Ik heb hem namelijk al een tijdje niet meer geüpdate :innocent:

Ralffoxx
26 mei 2011, 23:14
Dat eerste heb ik gezien, vanuit de TV camera viel het me nog wel mee, hoewel het netter was geweest als hij iets eerder opzij was gegaan. Volgens mij hoefde je niet van je gas en reed je alsnog een mooie tijd. In het tweede geval kan ik alleen zeggen: hou meer afstand. 1,5s is niet veel, als iemand dan een foutje maakt dan zit je er meteen bij. Ondanks dat foutje kan die persoon nog steeds wel op een verbetering van zijn eigen tijd zitten, en dan zou ik ook niet opzij gaan voor je.

Was niet erg snel eerste sector omdat ik me in moest houden. Maar goed kan me nog wel ergeren terecht of niet. Wou gewoon graag de 1.35 in was niet zo heel zeker van dat niemand anders 1:36 laag zou rijden en als je dan op dat moment door wat tegenslag niet eens onder 1:36.5 komt ga ik me irriteren.

Fr3d
26 mei 2011, 23:16
q.. volgens mij p11
Had er ook niet meer van verwacht. Had geen tijd om in FP echt nog wat te rijden en tijdens Q werd ik gebeld.

race 1.. ik had een redelijke start zonder plaats verlies. In bocht1 kon ik een paar mensen inhalen. En daarna Eric. ik kon nog kort Gerben en anderen volgen maar dat duurde niet lang. Ik had gewoon niet genoeg snelheid. Eric bleef mij lang volgen tot hij hem er zo naast zette :cool: waar ik iets te veel ruimte over liet. Eric reed net wat sneller en kon niet aanhaken. In het laatste gedeelte maakte Eric een foutje en kon ik hem weer voorbij voor P7. Ik zat nog op de bumper van Jerry maar kwam er niet voorbij.

race 2.
Achter Eric starten ging prima. Hij hielde de pace mooi op 100km/uur.
Ik kom hem met een mooie inhaal actie voorbij in race ronde 1 ( lap2).
Eric kreeg het aan de stok met oa Jerry en zo kon ik een klein gaatje slaan.
Jerry kwam ook Eric voorbij en kwam achter mij aan. Ronde lang reden Jerry en ik aan een touwtje. Jerry kon vast sneller maar het verschil voor hem was te klein om echt aan te vallen. Ik moest erg geconcentreerd rond rijden om weinig foutjes te maken. Langzaam kwam ook Pascal aan het touwtje hangen en ook Eric deed mee. Ik hoopte al dat Pascal en Jerry om een plekje gingen vechten. Echter dat gebeurde pas in ronde 15. Daardoor kreeg ik wat meer speling en een gaatje van 2 seconden die ik niet meer weg gaf.
Laatste ronde erg veilig naar de fisnish gereden en zo kon ik er weer een mooi winst bij bij schrijven.
Uiteraard geen champagne om het te vieren :thumbup:

fablex
26 mei 2011, 23:18
Wie is Alex?

Ralffoxx
26 mei 2011, 23:20
Wie is Alex?

Jij?!? Wie zijn naam begint meer met Alex? :)

fablex
26 mei 2011, 23:23
De naam is Alexander, dank je wel. Excuses voor het gehannes aan het begin van m'n kwalificatie.

eansys
27 mei 2011, 07:45
.

race 1.. ik had een redelijke start zonder plaats verlies. In bocht1 kon ik een paar mensen inhalen. En daarna Eric. ik kon nog kort Gerben en anderen volgen maar dat duurde niet lang. Ik had gewoon niet genoeg snelheid. Eric bleef mij lang volgen tot hij hem er zo naast zette :cool: waar ik iets te veel ruimte over liet. Eric reed net wat sneller en kon niet aanhaken. In het laatste gedeelte maakte Eric een foutje en kon ik hem weer voorbij voor P7. Ik zat nog op de bumper van Jerry maar kwam er niet voorbij.

race 2.
Achter Eric starten ging prima. Hij hielde de pace mooi op 100km/uur.
Ik kom hem met een mooie inhaal actie voorbij in race ronde 1 ( lap2).
Eric kreeg het aan de stok met oa Jerry en zo kon ik een klein gaatje slaan.
Jerry kwam ook Eric voorbij en kwam achter mij aan. Ronde lang reden Jerry en ik aan een touwtje. Jerry kon vast sneller maar het verschil voor hem was te klein om echt aan te vallen. Ik moest erg geconcentreerd rond rijden om weinig foutjes te maken. Langzaam kwam ook Pascal aan het touwtje hangen en ook Eric deed mee. Ik hoopte al dat Pascal en Jerry om een plekje gingen vechten. Echter dat gebeurde pas in ronde 15. Daardoor kreeg ik wat meer speling en een gaatje van 2 seconden die ik niet meer weg gaf.
Laatste ronde erg veilig naar de fisnish gereden en zo kon ik er weer een mooi winst bij bij schrijven.
Uiteraard geen champagne om het te vieren :thumbup:

Was geen foutje fred. Op teamspeak had ik, toen ik op P7 reed, al gezegd dat ik de pole voor race 2 wilde.
Ik remde bij bewust wat vroeger en stuurde bewust later in :innocent:

Wat is nou mooier dan als gast-rijder 1 hele ronde te bepalen hoe het veld moet rijden :lol:

Dennis
27 mei 2011, 08:46
Kwalificatie ging wel lekker. Het leek er heel even op dat ik pole zou rijden maar Steven was, zo zonder strafgewicht, echt veel te snel voor me. Daarna dook ook Jerry er nog net onder.

De start van race 1 was weer als van ouds. Ik pakte direct Jerry en Steven maar kwam bocht 1 niet lekker door en sloot direct weer als 3e weer aan. Proberen aan te haken maar ze ware beide gewoon te snel. Ik zat niet echt lekker in mijn ritme en moest ook Niels Tieman voorbij laten. Daarna eigenlijk de hele race met Gerben op mijn bumper gereden. Hij was duidelijk sneller, helemaal omdat mijn banden er sneller aan gingen dan ik gewend was dit seizoen. Gelukkig heeft die TDi een heerlijke top snelheid waardoor ik op de rechte stukken van hem weg kon lopen terwijl hij in mijn slipstream zat. Onderweg Jerry nog in kunnen halen die zijn banden opgerookt had en uiteindelijk weer een podium eruit gesleept.

Race twee vanaf P6 gestart en direct zat ik op de staart van Gerben. Helaas verremde ik me flink voor de lange rechter doordraaier vlak voor de S1 split maar verloor geen plekken. Ik had wel het idee dat ik er voor zorgde dat Gerben plaatsen verloor dus die plek heb ik na een ronde of 8 weer terug gegeven toen hij vlak achter me zat en er een gaatje achter ons zat. Ik lag toen 5e. De rest van de race redelijk dicht achter Gerben kunnen blijven rijden maar helaas niet snel genoeg om er voorbij te kunnen. Wel rustiger met mijn banden gedaan waardoor we richting het einde weer naar de kopgroep gereden maar de race was een paar ronde te kort.

Weer een podium wat mij ieder event een podium heeft opgeleverd behalve de race in Brazilië.

Mark B
27 mei 2011, 08:52
Jij?!? Wie zijn naam begint meer met Alex? :)

Steven, een andere toon zou ook niet onaardig zijn ;)
Als ik het zo lees was je enorm gefrustreerd maar hij was zich misschien van geen kwaad bewust. Misschien iets anders benaderen in het vervolg door je frustraties te uiten op het forum.
Ook ik doe hier nog helaas hetzelfde. Maar geloof als je ouder wordt ook wijzer wordt.. toch? :thumbup: Dus is er nog geen nood ;)

Niels
27 mei 2011, 09:04
http://www.nielsvandepoll.nl/nl/images/stories/pollmediaracing/pollmediabanner.jpg

Pollmedia Racing rijdt verdienstelijke wedstrijd

Eigenlijk leek het seizoen van Pollmedia Racing voorbij, door een vervelende situatie in de privésferen van onze kopman Niels van de Poll. Echter kroop het bloed bij hem toch waar het niet gaan kon, en werd echt op de aller laatste minuut besloten toch de Seat Toledo op te laden en ons richting Okayama te begeven.

Omdat er niet al teveel voorbereiding heeft plaatsgevonden voorafgaand aan de wedstrijd hadden we niet al te hoge verwachtingen. De kwalificatie ging netjes een voorspoedig, geen gekke dingen gewoon snel een hotlap neerzetten en dan afwachten wat de rest zal doen. Deze tactiek zorgde ervoor dat er slechts vier rondjes gereden werden, maar desalniettemin mochten we van start gaan vanaf plaats 16.

De eerste race begon lekker, maar omdat er geen echte aansluiting gevonden kan worden met de rest van het veld besloten consoliderend te gaan rijden. Het resultaat? Een verdienstelijke 13de plek, echt niet slecht gezien de matige voorbereiding. Ons weekend kon eigenlijk al niet meer stuk, dus de tweede race wordt lekker ontspannen gereden. Ook dit wierp zijn vruchten af, een nette 12de plek waarbij plaats 11 (van Bob van Someren, die kampte met banden problemen) op een haar na werd gemist.

Manuel
27 mei 2011, 09:41
Effe kort verslagje:

Okayama...en ik...wel een goede combinatie. Paar maal deze week wat laps gedraaid met racefuel.
Toen wat ronden met qualifuel gaan rijden, wat resulteerd in een PB van 1.36:750.
Stiekum ´s avonds meekijken via de livetiming meekijken wat de naaste concurrenten voor een rondetijden reden...en ik wist voor mijn gevoel dat ik qua rondetijd wel heel goed zat.

In de FP zelfs op P2 gekomen, alleen teld dit uiteraard niet.

De qualificatie: verschillende laps rondgereden, maar niet aan mijn PB gekomen. 1.36:839 was mijn tijd, wat me positie 9 op de grid gaf.

Race1 en Race2 respectievelijk geeindigd op P10 en P 9.
In race 1 PP nog in de laatste ronde kunnen verschalken wat me P10 op leverde en in race 2 had ik een jagende Storm achter me aanrijden...die kon in helaas niet meer houden. De laatste ronden gewoon weer op safe gereden en weer mooi wat punten bijelkaar gesprokkeld.
Zou mooi zijn om de laatste races in Valencia goed af te sluiten en te eindigen in de top10 overall.

Mark B
27 mei 2011, 10:02
Zou mooi zijn om de laatste races in Valencia goed af te sluiten en te eindigen in de top10 overall.

Dat dacht ik niet he! :lol:
Valencia ben ik weer van de partij en aangezien ik dit een top baantje vind zal ik alles op alles zetten om die P10 in handen te houden :thumbup::lol:

Manuel
27 mei 2011, 10:04
Ik heb gehoord dat het een regenrace wordt ;)

Mark B
27 mei 2011, 10:05
Ik heb gehoord dat het een regenrace wordt ;)

Geen probleem! Vorrig jaar Okayama ook een race in de regen gewonnen :cool::thumbup::lol:

Manuel
27 mei 2011, 10:06
Damn...hahaha

Atreidez
27 mei 2011, 10:51
Ik vond dit in mijn offline races een leuker circuit als online. Kon aardig rondjes rijden, maar ik kwam er in race 1 al snel achter dat ik de uitspraak burning rubber een beetje te letterlijk neem.

Na te starten van p13 kon ik de eerste rondjes lekker meekomen. Door wat verkeerd en laag te schakelen kreeg ik echter in rondje 11 al meldingen van me achterbanden. Ik begon bij uitacceleratie hevig te zwalken, en ben paar keer van de baan geweest. Heb daarbij 1 keer het idee gehad een leuk gevecht te storen tussen Bjorn en Marcel, weet niet of dat zo was maar excuses iig. Las al dat Marcel ook wat veel van ze bandjes had gevraagd.

In race 2 starte ik als laatste en was van plan wat rustiger aan te doen en het zo wat langer vol te houden. Ook ging ik opkomen rechte stuk maar in een hogere versnelling doen omdat daar de slijtage t heftigst was. Bij de start van de opwarmronde rij ik rustig aan weg, en terwijl ik rij land de gastbmw van Marcel boven op me (zo voelde t in de FFB) :blink: Had die 2e race in het begin ook veel lagstootjes had ik het idee.

Paar mensen rustig ingehaald, en t was ook de eerste keer dat ik een politiewagen achtervolgde. Jammer dat je van t bordje politie geen ani gifje kan maken met wisselend politie en volgen :thumbup: Had alleen wat strubbelingen met Alexander in de race. Me 1 keer verremd omdat ik wat schrok toen ie terugkwam naar buiten in de remzone na de binnenkant te verdedigen, maar wat me wel dwarszit was een moment dat PP hem ws had aangereden en stond te wachten tot Alexander uit de grintbak kwam. Ik kom aanrijden met dubbele snelheid, wil om hem Alexander heen, en hij ramt me gewoon :surrender: Dat PP op iemand wacht is aardig, maar daar hoef ik geen rekening mee te houden toch? Me suspension was daarna een beetje scheef, en al heb ik m nog wel een keer ingehaald een ronde later, ik maakte in combinatie met de banden daarna weer een paar fouten en kwam nogal laat over de finish.. Ik spinde nl. in de laatste ronde de pit in en moest op de limiter naar de streep rijden.

Hopelijk is de BMW op Valencia wat beter te houden qua banden, dan kan ik nog wat leuks doen dit jaar. En dan volgend jaar snel weer terug naar een front wheel drive :p

Ferroeni
27 mei 2011, 11:29
Dat dacht ik niet he! :lol:
Valencia ben ik weer van de partij en aangezien ik dit een top baantje vind zal ik alles op alles zetten om die P10 in handen te houden :thumbup::lol:

Nou, ik ga mij ook in de strijd mengen. En ik ga ook proberen P10 overall te eindigen. Ik heb "maar" 4 punten achterstand op je :)

Gerben
27 mei 2011, 11:33
Ff een verslag van de beste Peugeot coureur van het veld!

Kwali: Ging wel goed had mooi vrije rondjes, en op een gegeven moment zat ik in de hairpins 1,5 tiende onder mijn tijd en ik had een 36.7 staan! Alleen kwam meneer Bosman wat ongelukkig op de ideale lijn en raakte ik hem. Marcel heeft netjes sorry gezegd, en jah...that's racing. Hoort erbij. Dus mijn 36.7 bleef staan en P6 was mijn deel.

Race1: Niet zo beste start, ik kwam wel sneller weg dan Pascal maar die verdedigde goed. Dus maar buitenom dan, echter in de eerste bocht laat ik ruimte voor Pascal die aan de binnenkant zit. Maar aan de buitenkant zat Storm dus ook nog, gevolg was dat ik Storm het gras opduwde en hem zijwaarts in mijn spiegel zag verdwijnen. Excuus Michael, ik was teveel op de wagens voor mij (Niels en Pascal) aan het letten.
Daarna zat ik achter Pascal en Dennis. Kon er wel naar toerijden halverwege de race maar aanvallen niet. Waarom moet ik met de Peugeot nou in gevecht komen met 2 auto's die allebei een hoge topsnelheid hebben :P:lol:
Bleek wel een gaaf gevecht, want doordat Dennis een overstuur momentje had in de laatste bocht, ging Pascal op de rem en kon ik Pascal mooi voorbij :thumbup: Daarna rondenlang achter Dennis gehangen, en me lekker frustreren halverwege rechte stukken...haha wat gaat dat ding hard. Kon dus niet echt aanvallen bij Dennis, wel een paar keer geprobeerd maar Dennis kan ook goed verdedigen. In de laatste rondes nog een plekkie kado van Jerry en P4 was mijn deel. Ik blij, want finishte voor PP, Storm en Jerry! :D

Race2: Goede start, echter bij de lange rechter doordraaier naar boven kom ik in het gedrang iets op de buitenlijn en verlies ik wat plaatsen. Dennis raakte me daar niet, en het was ook niet zijn schuld, maar hij liet me een paar ronden laten voorbij op s/f. Ook nog in gevecht geweest met Storm, die ik wel mooi inhaalde, ook weer in die rechter doordraaier naar boven. Daarna kon ik van hem wegrijden, nadat Storm in gevecht raakte met Manuel. Nadat Dennis mij voorbij had gelaten, heb ik een tijd achter NielsT aangereden. Deze uiteindelijk voorbij gegaan en toen naar Eric en Pascal gereden. Deze waren flink in gevecht en in de laatste ronde weet ik Eric nog te verschalken voor wederom een P4. weer voor PP en Storm gefinished, helaas achter Jerry. Curituba heb ik echt vern**kt :P:surrender::cool: veel punten laten liggen daar, maargoed dat hoort erbij!

2x P4 met de Peugeot, op naar Valencia, de laatste alweer. Doel is om P3 te blijven staan in het klassement!

Fred en Steven gefeliciteerd!!!

Manuel
27 mei 2011, 11:48
Nou, ik ga mij ook in de strijd mengen. En ik ga ook proberen P10 overall te eindigen. Ik heb "maar" 4 punten achterstand op je :)

..waarom had ik deze reactie al verwacht ?!? :innocent:
Wordt nog spannend dan.
Alleen heeft Mark B. de beste papieren gezien zijn uitgangspositie en de resultaten uit het verleden.

Darthwillie
27 mei 2011, 11:56
Bij de start van de opwarmronde rij ik rustig aan weg, en terwijl ik rij land de gastbmw van Marcel boven op me (zo voelde t in de FFB) :blink: Had die 2e race in het begin ook veel lagstootjes had ik het idee.

Jouw wagen was ineens weg bij de opwarmronde Jaap.Je stond stil en was opeens weg. Zag je later terug in de achteruitkijk spiegel.

Iets uitgebreider verslag. Ik had helemaal geen zin in deze race. Race 1 had ik voor het eerst dit jaar een goede start :) . Moest helaas in het grind in bocht 1 om een crash te ontwijken. Lag nog wel voor een aantal mensen die duidelijk sneller waren. Uiteindelijk Sybren achter me die behoorlijk inliep. Net op het moment dat ik dacht dat hij er wel langs zou komen kwam Alexander tussen ons in na een momentje en kon ik net een gaatje slaan dat me redde tot de finish
http://img202.imageshack.us/img202/2052/racesteam20110527003256.jpg

Race 2 meer van hetzelfde :huh1: wanneer ik ook maar in mijn spiegel keek zag ik Sybren kon me geen foutje veroorloven. Aan het eind liep ik opeens weer hard op het groepje voor me in maar kon ze niet meer bijhalen. Ging natuurlijk niet om belangrijke plekken maar toch waren het twee van de meest intense races die ik gereden heb. Geen momentje rust :thumbup: Heb me prima vermaakt

Na de finish van race twee crashte mijn spel meteen, vandaar dat ik weg was. Staat wat vervelend als er nog mensen reden maar was buiten mijn macht.

Teamspeak was weer legendarisch trouwens. Joan was niet hoorbaar, dus in de vrije training roept iemand: Als je me gehoord heb Joan rij dan de vangrail in.......Ja hij crasht hij heeft me gehoord :lol::lol:

Robert Saalmink
27 mei 2011, 12:14
Leuke verslagen mannen :thumbup:

Robert Saalmink
27 mei 2011, 13:16
REPLAY EN LOGFILES RACE 1 (http://www.digitalracing.nl/drtcc6/okayama/race1/okayama_race1.rar)
LAPCHARTS RACE 1 (http://www.digitalracing.nl/drtcc6/okayama/race1/lapcharts/index.html)
REPLAY EN LOGFILES RACE 2 (http://www.digitalracing.nl/drtcc6/okayama/race2/okayama_race2.rar)
LAPCHARTS RACE 2 (http://www.digitalracing.nl/drtcc6/okayama/race2/lapcharts/index.html)

Lapcharts staan ook bij de uitslagen op de site.

Tjello
27 mei 2011, 15:13
@jaap je kwam idd tussen ons terecht maar dat verwijt ik meer mezelf, had ik maar brutaler moeten zijn whahaha (zal de replay eens bekijken om mijn lesje te leren :P)

Valencia met de bimmer kan leuk worden, je kan bij het aanremmen van bocht 7 zo lekker trailbraken... denk dat dat een leuk punt gaat worden tijdens de race. Ook kun je in bocht 10 veel winnen of verliezen.

Sybren
27 mei 2011, 20:36
Sybren :thumbup: beide races vrijwel de hele tijd Sybren in mijn spiegels gehad. Naar mijn idee faire gevechten geweest.

Het was een zeker mooi en fair gevecht, maar ik kon je alleen maar volgen in race een.

In race twee kwam heel snel een groep voor ons in zicht, toen wou ik niet meer met je gaan vechten met event als gevolg, dat wij weer tijd zouden verliezen. Na wat foutjes moest ik wat meer van mijn banden vragen om het gat weer te dichten zodat ik niets meer kon doen in de laatst ronden.

Maar na vier keer dnf was finishen ook wel eens leuk.

Ralffoxx
27 mei 2011, 20:59
Steven, een andere toon zou ook niet onaardig zijn ;)
Als ik het zo lees was je enorm gefrustreerd maar hij was zich misschien van geen kwaad bewust. Misschien iets anders benaderen in het vervolg door je frustraties te uiten op het forum.
Ook ik doe hier nog helaas hetzelfde. Maar geloof als je ouder wordt ook wijzer wordt.. toch? :thumbup: Dus is er nog geen nood ;)

Als dit gefrustreerd al is dan moet je mij echt gefrustreerd niet hier hebben denk ik :P Denk dat je is moet leren lezen tussen de regeltjes door?

Robert Saalmink
27 mei 2011, 21:01
Steven, wat moet ik precies tussen de regels lezen dan in bijvoorbeeld deze post?
http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=1056934953&postcount=49

Bjorn
27 mei 2011, 21:10
..waarom had ik deze reactie al verwacht ?!? :innocent:
Wordt nog spannend dan.
Alleen heeft Mark B. de beste papieren gezien zijn uitgangspositie en de resultaten uit het verleden.

Dan zal ik mee er ook maar mee gaan bemoeien :laugh: Op naar P10 :thumbup:

Ralffoxx
27 mei 2011, 21:31
Steven, wat moet ik precies tussen de regels lezen dan in bijvoorbeeld deze post?
http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=1056934953&postcount=49

Nja wordt gedaan of ik hem zijn benen afzaag ... Staat alleen dat ik me irriteerde aan momenten tijdens de Q dat ik van me gas duidelijk af moest. Als ik in mijn vrije pole rondje 4 tiende alleen al win in me 1ste sector bv laat dat al genoeg zien. Mag ik me toch aan ergeren?!?

Darthwillie
27 mei 2011, 21:49
Het was een zeker mooi en fair gevecht, maar ik kon je alleen maar volgen in race een.

In race twee kwam heel snel een groep voor ons in zicht, toen wou ik niet meer met je gaan vechten met event als gevolg, dat wij weer tijd zouden verliezen. Na wat foutjes moest ik wat meer van mijn banden vragen om het gat weer te dichten zodat ik niets meer kon doen in de laatst ronden.

Maar na vier keer dnf was finishen ook wel eens leuk.

race 2 al in ronde 13 tire warning :blink: was zo handig geweest wat minder vleugel te zetten tussen de races in. Ik reed op eieren. Joan kwam er later idd wel tussen, maar kon me niets veroorloven.

Hsummerdude
28 mei 2011, 20:38

Yep! een Sapphire HD5770 Vapor-X
Gebeurd me af en toe ook in andere games. Maar met Race 07 heb ik daar maar één keer eerder een probleem mee gehad en dat is 2 maanden terug ofzo. Nou gewoon pech dat het nu in de race gebeurde.:cursing:

Bjorn
28 mei 2011, 22:22
Bij deze open ik de dans voor P10 in de eindstand :p

Net wat rondes gereden en tot een 1:43.556 gekomen in race trim :broem:

joansom
29 mei 2011, 10:20
Teamspeak was weer legendarisch trouwens. Joan was niet hoorbaar, dus in de vrije training roept iemand: Als je me gehoord heb Joan rij dan de vangrail in.......Ja hij crasht hij heeft me gehoord :lol::lol:

"Roger, do you copy?"
http://img163.imageshack.us/img163/4963/roger0.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/163/roger0.jpg/)

"COPY"
http://img195.imageshack.us/img195/3320/roger3i.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/195/roger3i.jpg/)

"Copy again"
http://img709.imageshack.us/img709/3329/roger1ox.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/709/roger1ox.jpg/)

:thumbup:

Heel vermakelijk trouwens, dat TS :D. Minder goed voor mijn concentratie, vandaar dat ik m tijdens de race heb uitgezet.
Hopelijk volgende keer "loud and clear" i.p.v. "copy" ;)

Sorry Joan in de eerste bocht van Race 1. :(
Ik schrok (na een slechte start) van iemand die hem binnen door stak waar ik het niet had verwacht en daardoor tikte ik jouw rond. Mijn welgemeende excuses.
No problem, story of Honda #74 this season :closedeyes: