PDA

View Full Version : DRTCC | Zandvoort Race1 & Race2

Niels Tieman
21 oktober 2008, 12:27
[spacer]

[logo_drtcc]

[spacer]
sponsored by

http://www.digitalracing.nl/images/banners/itminterma.gif (http://www.itminterma.nl/)

[spacer]

Preview Circuit Park Zandvoort

Met de finale races voor de boeg aanstaande weekend op Circuit Park Zandvoort zal DigitalRacing.nl een nieuwe klasse launchen op Donderdag 23 Oktober 2008. Het DRTCC startveld zal voor het eerst door de Tarzanbocht, Gerlachbocht, Scheivlak en Arie Luyendijk bocht duiken en de nederlandse (virtuele) race-fan voorzien van veel spectakel en race-plezier.

Een preview over het DRTCC te lezen op : www.digitalracing.nl

Circuit Informatie

http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_zandvoort.jpg

Overige Informatie
Hieronder wat punten van aandacht voor elke deelnemer. Lees het even goed door en zorg ervoor dat je de regels van DigitalRacing.nl en de ongeschreven fatsoensregels volgt, daar waar nodig.

1. Zorg ervoor dat je de reglementen van DigitalRacing.nl kent zoals GEEN CHAT tijdens de kwalificatie, race tot aan het verschijnen van het menu.
2. Dat je ingame naam gelijk is aan je echte naam. Nicknames worden niet meegenomen in de uitslag en verwijdert van de server.
3. Respecteer elkaar! We knokken bumper aan bumper en daar is concentratie bij vereist. Elkaar laten leven in een gevecht zorgt voor leukere en betere gevechten met voor beide (of meerdere) partijen een leuke afloop!
4. Mocht je niet kunnen, meld je af bij de organisatie zodat mensen die op de reservelijst staan wel deel kunnen nemen aan de race.

Tijdschema

Het tijdschema gedurende de races ziet er als volgt uit:

Practice 2/joinen: 19.30 – 20.00
Kwalificatie: 20.00 – 20.20
Warmup: 20.20 – 20.25
Race1: 20:25 | 55 Kilometer
Race2: Direct na Race1 | 55 Kilometer

Uitslagen
DRTCC Zandvoort Race1 Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc/zandvoortrace1/index.html)
DRTCC Zandvoort Race2 Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc/zandvoortrace2/index.html)
DRTCC Zandvoort Race1 Logfiles en Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc/zandvoortrace1/drtcc_zandvoortrace1.rar)
DRTCC Zandvoort Race2 Logfiles en Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc/zandvoortrace2/drtcc_zandvoortrace2.rar)

Downloads

DRTCC Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/13-.html)
De DRTCC reglementen (http://members.home.nl/tieman/drtcc/DRTCC_reglement_v100.pdf)

[spacer]
[logo_dr]

Niels Tieman
21 oktober 2008, 12:27
OFFICIELE DEELNEMERSLIJST ZANDVOORT

Nummer:|Naam:| Nickname:| Auto:|Afgemeld
2.| Roy Visser| Roy Visser| Honda Accord Euro R
4.| Peter van der Kolk| Peter| Chevrolet Lacetti | Afgemeld
7.| Jeroen Jonckers| Ferroeni| SEAT Leon 2007
8.| Niels Tieman| Niels Tieman| Chevrolet Lacetti
11.| Ruben Greidanus| Face the Slayer| Chevrolet Lacetti
13.| Richard Kortland| Richard117| Chevrolet Lacetti | Afgemeld
14.| Stefan van Renselaar| Racingstefan| Chevrolet Lacetti
16.| Erik van Leeuwen| Erix| SEAT Leon 2007
18.| Casper Smit| Casper Smit| SEAT Leon 2007 | Afgemeld
19.| Angelo Wolner| Angelo| Vauxhall Vectra
21.| Chris Zijlstra| Quizmaster| BMW 320Si E90
22.| Jesper Mol| Arcadium| SEAT Leon 2007
24.| Niels Draijer| Nielsracing| SEAT Leon 2007
25.| Mark Bentvelzen| MarkB| SEAT Leon 2007
26.| Bram van der Stichelen| Lender| BMW 320Si E90
27.| Jerry van Sinderen| El Maestro| SEAT Leon 2007 | Afgemeld
51.| Jeroen Ursem| Jeroen Ursem| Alfa Romeo 156
60.| Maik Peters| Maik Peters| Chevrolet Lacetti
66.| Jaap Kleijn| Artreides| Honda Accord Euro R
67.| Steven Voss| Ralffoxx| Honda Accord Euro R
69.| Dennis Asselbergs| ThaDon| Vauxhall Vectra
75.| Bas van Sambeek| DaMaster| SEAT Leon 2007
86.| Gerben Kelly| SimRacer| Alfa Romeo 156
87.| PaulPeter Kroon| PaulPeter| SEAT Leon 2007

Reserve Lijst

Nummer:|Naam:| Nickname:| Auto:| Invaller
3.|Kim van der Stichelen| Sledge| Peugeot 407 | Invaller
95.| Mark Schuttenhelm| Mossel| BMW 320Si E90 | Invaller
77.| Robert Saalmink| BeQuietAndDrive| SEAT Leon 2007 | Invaller
55.| Emile van der Stel| Flyer| Chevrolet Lacetti | Afgemeld
6.| Bram Knot | Bramzel | Honda Accord Euro R | Afgemeld
40.| Mathijs Twisk| Mathijs| Chevrolet Lacetti | Invaller
10.| Bram Kocken | Bram Kocken| Honda Accord Euro R | Afgemeld
23.| Jeroen Cijsouw| Jcijsouw| SEAT Leon 2007

Gerben
21 oktober 2008, 12:32
Jaja donderdag gaat het gebeuren :D:D:D:D

Robert Saalmink
21 oktober 2008, 13:07
Eens kijken of ik meteen al van de reservelijst af kom...

Roy Visser
21 oktober 2008, 13:23
in de wijze woorden van Spongebob Squarepants: "ik ben er klaar voor"

Niels Tieman
21 oktober 2008, 13:27
Eens kijken of ik meteen al van de reservelijst af kom...

U gebeden zijn verhoord... ;):innocent:

Bram Kocken
21 oktober 2008, 13:46
Moeten reserve-rijders zich ook afmelden? :innocent:

Niels Tieman
21 oktober 2008, 13:49
In principe hoeft het niet, maar een e-mail kan geen kwaad, dan kan ik daar rekening mee houden. :)

Bram Kocken
21 oktober 2008, 14:05
Okay, maar alvast bij deze dan :)

Robert Saalmink
21 oktober 2008, 14:27
Als je als reserverijder vooraf al weet dat je niet kunt, dan toch graag even een berichtje vooraf op het daarvoor bestemde e-mail adres. Dan kan Niels daar rekening mee houden en direct de volgende benaderen. Afmeldingen via het forum accepteren we normaal gezien niet.

Mathijs
21 oktober 2008, 14:36
Ik zal waarschijnlijk wel thuis zijn, dus als er toch opeens nog een plekje over is laat het me dan maar weten!

Bram Van Der Stichelen
21 oktober 2008, 15:33
het komt dichter en dichter. Ik ben er alvast klaar voor :D

even een kleine correctie voor het berichtje op de site: aangetoond ;)

Stancke
21 oktober 2008, 16:18
Hopelijk na de 2 races filmpjes en screenshots in overvloed:thumbup:

Stefan van Renselaar
21 oktober 2008, 16:19
Ik ga nog maar eens flink oefenen en vanavond de server maar weer eens bezoeken :P

El Maestro
21 oktober 2008, 16:31
Helaas ben ik niet aanwezig, zit momenteel in Tenerife. Maar goed, zo heeft een ander er weer profijt van. Iedereen veel plezier en succes donderdag!:thumbup:

Mark B
21 oktober 2008, 16:43
Hopelijk na de 2 races filmpjes en screenshots in overvloed:thumbup:

Zal vast wel iemand zijn die een leuk filmpje in elkaar zet van de races. :)

Bram Kocken
21 oktober 2008, 17:17
Als je als reserverijder vooraf al weet dat je niet kunt, dan toch graag even een berichtje vooraf op het daarvoor bestemde e-mail adres. Dan kan Niels daar rekening mee houden en direct de volgende benaderen. Afmeldingen via het forum accepteren we normaal gezien niet.
Duidelijk!

Maik Peters
21 oktober 2008, 19:00
Ik ben er niet klaar voor, maar ik ga zeker mee doen en natuurlijk mijn uiterste best.

Tot donderdag jongens!

Niels Draijer
21 oktober 2008, 19:17
Enig idee wanneer de carset gereleased wordt guys?

Bramzel
21 oktober 2008, 19:21
Enig idee wanneer de carset gereleased wordt guys?

Als hij klaar is :innocent:

Niels Draijer
21 oktober 2008, 19:26
Als hij klaar is :innocent:

:laugh:

By the way, de server doet het niet. Not compatible with current version o.i.d....

:mellow:

Button87
21 oktober 2008, 19:27
:laugh:

By the way, de server doet het niet. Not compatible with current version o.i.d....

:mellow:

niels is hem al aan het update :thumbup:

Robert Saalmink
21 oktober 2008, 20:36
Heren, even vooraf: bewaar deze thread liever voor de echte race. Voor de testraces tussendoor hebben we de algemene thread.

Stefan van Renselaar
22 oktober 2008, 00:31
Stefan van Renselaar optimistisch over de DRTCC race op Zandvoort

Stefan van Renselaar is optimistisch over de eerste race op Zandvoort van het nieuwe DRTCC, dat liet hij dinsdag aan onze verslaggever blijken. "Zoals het er nu uitziet, is mijn racepace redelijk goed." Hij liet ook weten dat je niet moet verwachten dat hij op het pofium gaat finishen. "Ik zou erg blij als ik beide races zou kunnen finishen en daar alvast 2 punten voor mee naar huis zou kunnen nemen." "Ik zou het verder erg mooi vinden als ik bij een van beide races op een 8ste positie kan finishen."

Over de rest van het seizoen wilde hij nog niet veel kwijt. "Ik zou niet weten wat ik van de rest van het seizoen zou moeten verwachten, er zitten twee nieuwe circuits bij, waar ik nog grondig op moet gaan testen." Toen we vroegen welke twee circuits dat waren werd ons duidelijk dat dat Estoril en Oschersleben zullen zijn. "Ik heb enkele rondjes ervaring op Oschersleben, maar dat is eigenlijk te verwaarlozen, ik zal bij Oschersleben en Estoril naar de locale driving-school gaan om het circuit te leren kennen en er zal naar tips gevraagd worden bij de meer ervaren rijders." Waar Stefan het meeste naar uitkijkt is, de race van 11 december op Valencia. "Het circuit van Valencia ken ik al redelijk en ik ben er ook altijd snel, ik zal er nog wel een flink aantal ronden op moeten rijden om ook echt snel te zijn en hopelijk daar punten te scoren."

Bram Kocken
22 oktober 2008, 00:37
Vandaag = dinsdag?
En je liet het morgen weten? ;)

Verder schat ik ook wel dat iedereen die 2 'uitrij'-punten moet kunnen halen. Waar ik wel naar benieuwd ben, is de concentratie van iedereen. De ervaren rijders zullen er minder problemen mee hebben, maar de nieuwe lichting kan zich wel wel eens vergissen in de concentratie-boog die je moet houden, vooral op 75% vd race.

Ralffoxx
22 oktober 2008, 01:14
Ik heb al veel moeite met 15 rondjes met f3000... rond ronde 10/11/12 krijg ik veel problemen met me snelheid behouden daarna pak ik het meestal wel weer op.
Aangezien DTRCC iets slomer gaat maar wel ongeveer dat aantal rondjes probeer ik toch dmv wat Energy drank etc me concentratie wat hoger te houden. En headset op me kop zodat ik niet gestoord kan worden.

Ik hoop zelf op een puntje uit beide races... zou al heel blij zijn als ik dat doel haal aangezien ik toch wel meestal de wat slomere in de DRTCC ben. Meestal met 20 man zat ik rond plek 10/11/12.

Bram Van Der Stichelen
22 oktober 2008, 01:20
Ik hoop toch op een top 5 plek in beide races, zelf een podium zou zeker niet onmogelijk als ik wat deftig rijd. Sander en Michael doen toch niet mee :p Roy, Maik en Niels zijn voorlopig de enige 3 van wie ik zeg dat ze echt duidend sneller zijn dan mij. Voor de rest heb ik op de server niet echt iemand gezien die ook nog echt sneller was dan mij (die werkelijk meedoen aan de league). Jeroen is wat moeilijk in te schatten :p Op monza was ie wat sneller als mij, maar op Zandvoort lijk ik wat in het voordeel te staan. Kan nog tof worden :D Mense als Niels (Tieman) en CHrijs zijlstra schat ik ongeveer hetzelfde in als mij. Maar we gaan wel zien donderdag, voor hetzelfde geld rijden er nog een pak goede rijders rond die we nooit op de testservers gezien hebben.

Niels Draijer
22 oktober 2008, 01:54
Ik hoop toch op een top 5 plek in beide races, zelf een podium zou zeker niet onmogelijk als ik wat deftig rijd. Sander en Michael doen toch niet mee :p Roy, Maik en Niels zijn voorlopig de enige 3 van wie ik zeg dat ze echt duidend sneller zijn dan mij. Voor de rest heb ik op de server niet echt iemand gezien die ook nog echt sneller was dan mij (die werkelijk meedoen aan de league). Jeroen is wat moeilijk in te schatten :p Op monza was ie wat sneller als mij, maar op Zandvoort lijk ik wat in het voordeel te staan. Kan nog tof worden :D Mense als Niels (Tieman) en CHrijs zijlstra schat ik ongeveer hetzelfde in als mij. Maar we gaan wel zien donderdag, voor hetzelfde geld rijden er nog een pak goede rijders rond die we nooit op de testservers gezien hebben.

Leuk samengevat :)
De mensen die een snelle tijd rijden hoeven niet perse vooraan te staan in de eindstand. De mensen van wie ik veel verwacht zijn Maik, Roy, PeterPaul, Mark B, S de Ruijter, jijzelf, Niels T en Jeroen Ursem. Misschien zijn sommige niet pijlsnel in de quali maar kunnen in de race behoorlijk constant rijden. Hier ligt ook het sleutelpunt, namelijk constantheid. 13 Ronden lang een quali-rondje rijden is niet haalbaar. Kortom, iedereen heeft kansen. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe de eerste race gaat verlopen :)

Mathijs
22 oktober 2008, 02:20
Ik hoop toch op een top 5 plek in beide races, zelf een podium zou zeker niet onmogelijk als ik wat deftig rijd. Sander en Michael doen toch niet mee :p Roy, Maik en Niels zijn voorlopig de enige 3 van wie ik zeg dat ze echt duidend sneller zijn dan ik. Voor de rest heb ik op de server niet echt iemand gezien die ook nog echt sneller was dan ik (die werkelijk meedoen aan de league). Jeroen is wat moeilijk in te schatten :p Op monza was ie wat sneller dan ik, maar op Zandvoort lijk ik wat in het voordeel te staan. Kan nog tof worden :D Mense als Niels (Tieman) en CHrijs zijlstra schat ik ongeveer hetzelfde in als ik. Maar we gaan wel zien donderdag, voor hetzelfde geld rijden er nog een pak goede rijders rond die we nooit op de testservers gezien hebben.ik ben zo vrij geweest je nederlands hier en daar een beetje aan te passen...

Peter
22 oktober 2008, 08:41
Bram spreekt geen Nederlands, die spreekt Vlaams :laugh:

Mossel
22 oktober 2008, 08:47
klopt het dat ik nog geen mailtje heb gehad met info ?

Mark B
22 oktober 2008, 09:53
klopt het dat ik nog geen mailtje heb gehad met info ?

correct, die komt waarschijnlijk vandaag wel langs ofzo :)

Bram Kocken
22 oktober 2008, 09:55
Dat viel mij ook op, op de deelnemerslijst staan een hele hoop rijders, die ik nog niet gezien heb op de server. Maar dat zijn allemaal rijders uit de ZAC, dus kunnen een aardig potje sturen!

Bram Van Der Stichelen
22 oktober 2008, 10:35
ik ben zo vrij geweest je nederlands hier en daar een beetje aan te passen...

Ik probeer mijn taal zo veel mogelijk aan te passen hier, maar sommige dingen verleer je nu eenmaal niet :laugh:

Bram Kocken
22 oktober 2008, 10:52
Ik probeer mijn taal zo veel mogelijk aan te passen hier, maar sommige dingen verleer je nu eenmaal niet :laugh:
No need to... het is nu prima Brabants ;)

Mark B
22 oktober 2008, 11:37
Vind het zelf wel even leuk waarvan IK denk die in de top 10 gaan eindigen :)
Positie:| Naam:| Auto:
1.| Roy Visser| Honda Accord Euro R
2.| Maik Peters| Chevrolet Lacetti
3.| Mark Schuttenhelm| BMW 320Si E90
4.| Niels Tieman| Chevrolet Lacetti
5.| PaulPeter Kroon| SEAT Leon 2007
6.| Niels Draijer| SEAT Leon 2007
7.| Jeroen Ursem| Alfa Romeo 156
8.| Gerben Kelly| Alfa Romeo 156
9.| Bram van der Stichelen| BMW 320Si E90
10.| Jaap Kleijn| Honda Accord Euro R

Gerben
22 oktober 2008, 11:39
whoehoe alle alfa's in de top 10!!! :D:P

Robert Saalmink
22 oktober 2008, 11:42
Zandvoort is mijn track niet, nooit geweest ook. Ik kan met moeite uit de 1:50-ers komen. Ook zie ik weer dat anderen achter mij bij het insturen van een bocht meteen weer bij me zitten, net als op Monza het geval was in de Ascari. Daar gaat dus duidelijk nog iets mis, probeer ik er sneller in te gaan dan is onderstuur mijn deel. Het werd al beter na setup tips van Niels D, waarvoor dank, maar het moet nog beter worden.

Federici
22 oktober 2008, 11:42
Vind het zelf wel even leuk waarvan IK denk die in de top 10 gaan eindigen :)
Positie:| Naam:| Auto:
1.| Roy Visser| Honda Accord Euro R
2.| Maik Peters| Chevrolet Lacetti
3.| Mark Schuttenhelm| BMW 320Si E90
4.| Niels Tieman| Chevrolet Lacetti
5.| PaulPeter Kroon| SEAT Leon 2007
6.| Niels Draijer| SEAT Leon 2007
7.| Jeroen Ursem| Alfa Romeo 156
8.| Gerben Kelly| Alfa Romeo 156
9.| Bram van der Stichelen| BMW 320Si E90
10.| Jaap Kleijn| Honda Accord Euro R

Willekeurige volgorde :P?
Ach Mark.. tis zo moeilijk te voorspellen. Bijvoorbeeld eergisteren was er zelfs met 7 of 8 man al een crash waarbij Bram al uitgeschakeld werd. Wordt dus enorm uitkijken geblazen!

Mossel
22 oktober 2008, 11:44
Ik eindig echt niet in de top 3 hoor :surrender:

Ik haat deze baan + een klein tikje op me kont en ik ben kansloos :rolleyes:

Wel zin in !

R. de Ruijter
22 oktober 2008, 11:51
De mensen van wie ik veel verwacht zijn Maik, Roy, PeterPaul, Mark B, S de Ruijter, jijzelf, Niels T en Jeroen Ursem.

Ik wist niet dat er nog iemand was met dezelfde achternaam als mij (als ik???Altijd al moeite gehad met Nederlandse spelling).
:P

Bram Kocken
22 oktober 2008, 11:52
Ik eindig echt niet in de top 3 hoor :surrender:

Ik haat deze baan + een klein tikje op me kont en ik ben kansloos :rolleyes:
Neem even contact op met Bram vd S voor een spoedcursus BMW-smijten :clown:

Mark B
22 oktober 2008, 12:00
Haha dit is gewoon wat ik er van denk... :) vind het wel leuk joh die voorspellingen.
Het is moeilijk te voorspellen maar o zo leuk die speculaties van tevoren :cool:

Marc Vos
22 oktober 2008, 12:03
Ik ben wel benieuwd naar de race van morgen. Op de server duurt de race 5 rondes en als je dan ziet hoeveel rubber wij slijten... Morgen weten we meer :D

Federici
22 oktober 2008, 12:05
Haha dit is gewoon wat ik er van denk... :) vind het wel leuk joh die voorspellingen.
Het is moeilijk te voorspellen maar o zo leuk die speculaties van tevoren :cool:

Ok, agree:thumbup:

Jeroen Ursem
22 oktober 2008, 12:53

whoohooo!! :thumbup:

ik ga dus voor jou finishen :D :rolleyes: :lol:

Mark B
22 oktober 2008, 12:54
whoohooo!! :thumbup:

ik ga dus voor jou finishen :D :rolleyes: :lol:
Ohw crap!....... van wie kreeg ik nou die krat bier??? :innocent::D

Ralffoxx
22 oktober 2008, 13:34
Je kan het niet totaal meer vergelijken met die 5 rondjes de we racede.
Het is maar net wie er geen fouten maakt ... wie er een tikje krijgt... wie zijn geduld kan bewaren om iemand voorbij te steken aangezien je nu wel effe 8 ronde meer moet afleggen. Banden etc gaan ook mee spelen sommige mensen zitten hier meestal te schreeuwen dat ze in race geen grip hebben. Wat niet gek is in de eerste ronde maar wat in de laatste paar rondes.. Dan zijn je banden ook niet echt wat meer.

Gerben
22 oktober 2008, 14:15
Zijn er vanavond mensje op de server?

Ralffoxx
22 oktober 2008, 15:36
ik denk ik wel heb een nieuw bureau en nu staan me pedalen wat dichter op me dus effe oefenen kan geen kwaad.

Kim Van Der Stichelen
22 oktober 2008, 15:56
Deelnemen belangrijker dan winnen

Voor Kim Van Der Stichelen wordt de eerste DRTCC race ooit ook direct zijn enige dit jaar: "Wegens andere verplichtingen, kan ik enkel de race op Zandvoort bijwonen. Dit maakte de wagenkeuze wel erg makkelijk. Met de Peugeot een volledig seizoen aanvangen is jezelf verplichten tot achteraan rijden. Maar aangezien het toch maar voor één race is, kon ik de optie voor Peugeot onmogelijk laten schieten. Het enige wat ik wil bereiken donderdagavond is simpel: lol hebben. Of dat nu is al vechtend voor plaats 5, of plaats 25 maakt me echt niet uit. Vooralsnog ziet het er naar uit dat het dat laatste zal worden. De ontwikkeling van de wagen ligt al een hele tijd stil, en ook de verschillende testdagen brachten niks op. Het blijft een Frans onbetrouwbaar excuus voor een auto en als je hem zonder pech naar het einde van de pitlane kunt rijden kun je al spreken van een klein mirakel. Maar we zien wel. Ik kan in elk geval niet wachten tot de lichten doven donderdagavond iets voor half acht.

Face the Slayer
22 oktober 2008, 16:15
Voor mij wordt het een race stijf in de achterhoede, op dit moment is 1.52 echt de max. Ik zal al tevreden zijn als ik de wedstrijd zonder noemenswaardige kleerscheuren kan uitrijden.

Federici
22 oktober 2008, 16:28
Voor mij wordt het een race stijf in de achterhoede, op dit moment is 1.52 echt de max. Ik zal al tevreden zijn als ik de wedstrijd zonder noemenswaardige kleerscheuren kan uitrijden.

Gewoon hopen op wat gekkigheid bij de start. Met wat geluk schuif je dan flink naar voren en dan proberen de rest af te houden :D

joostingh
22 oktober 2008, 16:42

Inderdaad goed trainen op je start en in de eerste ronde voorzichtig zijn. Hierdoor haal je vaak al voldoende auto's in. Zoals ik tenminste heb gemerkt :D

Roy Visser
22 oktober 2008, 16:43
Niet geheel onbelangrijk, probeer in je Pit Out rondje, goed op te letten bij de uitgang, en niemand in de weg te zitten tijdens je outlap. Gebeurt ook regelmatig dat mensen na Groffe fouten, eveneens niet aan de kant willen. Hier is echter geen regel voor, maar het kan voor de achterliggende partij erg frustrerend zijn om in 1 rondje 3 seconde in te lopen op de persoon voor je, terwijl die nog steeds voor een hotlap aan het gaan is. Dit is geen regel, en kan ook niet kwalijk genomen worden. Maar probeer een beetje met elkaar rekening te houden. Ikzelf probeer ook altijd een zo groot mogelijk gat te creeeren tussen de mensen voor en achter mij, zodat ik niemand tot last kan zijn als ik voor een hotlap ga.

Tijdens de race kan het voorkomen dat er gelapt moet worden, Probeer vooral zelf niet teveel na te denken over het laten passeren door op een recht stuk je lijn aan te passen. Rem wat vroeger, of ga wat later op het gas, maar probeer het moment vooral niet te forceren door aan de kant te gaan, aangezien dit nogal verassend kan uitpakken voor de inhalende partij (denk aan het slipstreamen op het rechte stuk, en net dat de snellere deelnemer naar rechts gaat om er langs te gaan, ga jij naar rechts om hem er voorbij te laten gaan)

voor de rest, veel plezier, en de race is 13 rondes, en geen 5! let op slijtage, en wacht je moment af en geniet van het racen :thumbup:

morgen overdag zal ik naar alle waarschijnlijkheid op de server te vinden zijn, tips en hints ben ik nooit beroert om te geven :thumbup:

Mathijs
22 oktober 2008, 17:40
Nog één afvaller en ik ben er ook bij! Komop jongens, kop die verkoudheid/griep in en meld je af!

joostingh
22 oktober 2008, 17:45
Niet geheel onbelangrijk, probeer in je Pit Out rondje, goed op te letten bij de uitgang, en niemand in de weg te zitten tijdens je outlap. Gebeurt ook regelmatig dat mensen na Groffe fouten, eveneens niet aan de kant willen. Hier is echter geen regel voor, maar het kan voor de achterliggende partij erg frustrerend zijn om in 1 rondje 3 seconde in te lopen op de persoon voor je, terwijl die nog steeds voor een hotlap aan het gaan is. Dit is geen regel, en kan ook niet kwalijk genomen worden. Maar probeer een beetje met elkaar rekening te houden. Ikzelf probeer ook altijd een zo groot mogelijk gat te creeeren tussen de mensen voor en achter mij, zodat ik niemand tot last kan zijn als ik voor een hotlap ga.

Tijdens de race kan het voorkomen dat er gelapt moet worden, Probeer vooral zelf niet teveel na te denken over het laten passeren door op een recht stuk je lijn aan te passen. Rem wat vroeger, of ga wat later op het gas, maar probeer het moment vooral niet te forceren door aan de kant te gaan, aangezien dit nogal verassend kan uitpakken voor de inhalende partij (denk aan het slipstreamen op het rechte stuk, en net dat de snellere deelnemer naar rechts gaat om er langs te gaan, ga jij naar rechts om hem er voorbij te laten gaan)

voor de rest, veel plezier, en de race is 13 rondes, en geen 5! let op slijtage, en wacht je moment af en geniet van het racen :thumbup:

morgen overdag zal ik naar alle waarschijnlijkheid op de server te vinden zijn, tips en hints ben ik nooit beroert om te geven :thumbup:

Roy,

Dan wil ik zeker wel eens samen met je op de server zijn :D dan kan ik misschien ook nog wat tijd gaan winnen. Zo ga ik ook nog wel eens met Niels het circuit op :D

Stefan van Renselaar
22 oktober 2008, 17:45
Komt de carset nog??? :P

Ik ga nog wat oefennen en ik zal er vanavond zeker wten zijn :)

joostingh
22 oktober 2008, 17:46
Komt de carset nog??? :P

Ik ga nog wat oefennen en ik zal er vanavond zeker wten zijn :)

Niels praat weinig over MSN dus reken er maar op :D:D

Bram Van Der Stichelen
22 oktober 2008, 17:59

hij hoopt het alvast. Of dat een goed teken is laat ik tussenbeide :laugh:

Federici
22 oktober 2008, 18:03

Haha, Jan Willem! :D
VOer de druk maar op! ;)

Roy Visser
22 oktober 2008, 18:04
Roy,

Dan wil ik zeker wel eens samen met je op de server zijn :D dan kan ik misschien ook nog wat tijd gaan winnen. Zo ga ik ook nog wel eens met Niels het circuit op :D

ik heb niels al meerdere malen een aantal rondjes over het circuit geloost doormiddel van hem "rondpraten" :)

Federici
22 oktober 2008, 18:05
Nog één afvaller en ik ben er ook bij! Komop jongens, kop die verkoudheid/griep in en meld je af!

Kijk nog eens goed Twisk ;)

Niels Tieman
22 oktober 2008, 18:06

Bij deze sta je erbij. Bram Knot heeft zich afgemeld en je bent de eerst volgende. ;) E-mail komt er nog aan. :)

Erix
22 oktober 2008, 18:08
Maar je bent niet alleen hoor :) Ik heb amper tijd gehad om te trainen, laat staan een leuke setup te maken, maar ik wil persé meedoen. Ik hoop dat ik je bij kan houden :D

Bram Kocken
22 oktober 2008, 18:08
Och wat een mazzelpik die Mathijs :D
Ik baal er stevig van, dacht het begin vd week nog, ooh, ik ga wel naar mn vriendin, die 1e race zal wel druk bezocht zijn.. En sta onderaan de reserve-lijst.

En nu, had ik gewoon mee kunnen doen! :(

Naja, viel spass allen!

Sander Hogendoorn
23 oktober 2008, 12:18
Hierbij wil ik iedereen alvast succes wensen voor vanavond :)

Niels Tieman
23 oktober 2008, 12:28
Dankjewel Sander! :D

ps: Hoe gaat het met het afstuderen?

Robert Saalmink
23 oktober 2008, 12:43
RACE DAY :D

De eerste echte race day van het nieuwe seizoen is een feit. Heren, maak er iets moois van!

Roy Visser
23 oktober 2008, 13:13
RACE DAY :D

Pottedikkie robert, dat is mijn dingetje! Had ik toch vanmorgen na me werk de pc aan moeten zetten. :thumbup:

Robert Saalmink
23 oktober 2008, 13:17
Pottedikkie robert, dat is mijn dingetje! Had ik toch vanmorgen na me werk de pc aan moeten zetten. :thumbup:

Smoesjes, je kon gewoon je nest niet uitkomen vanmorgen ;)

Bram Kocken
23 oktober 2008, 13:17
Ah Roy, gossie, wil jij dan vanavond over Teamspeak roepen "Gentlemen, for the pride of your team, START YOUR ENGINES" ;)

Roy Visser
23 oktober 2008, 14:09
Verwachtingen voor vanavond:

Pole Position: onder de 1.47.400
Q P2 - P10: onder de 1.48.500
Q P10 - P20: onder de 1.50.000
Q P20 - P25 onder de 1.52.000
Fastest Racelap: 1.48.000
Racepace P1/P10 : 1.49.000 (over de gehele race)
Racepace P10/P20 : 1.50.500 (over de gehele race)
Racepace P20/P25 : 1.52.000 (over de gehele race)

Robert Saalmink
23 oktober 2008, 14:16

Daar gaat de enige schrale hoop die ik nog had :surrender:

Ralffoxx
23 oktober 2008, 14:30
lastig te voorspellen... kijk naar foutjes van andere etc... je kan wel sneller zijn dan de gene voor je maar dan ben je er nog niet voorbij.

Bram Van Der Stichelen
23 oktober 2008, 14:38

Ik denk dat zulke voorspellingen lastig te euhm...voorspellen zijn :p Maar we gaan wel zein vanavond natuurlijk

Sander Hogendoorn
23 oktober 2008, 14:42
Komt wel aardig in de buurt denk ik, al zie ik Roy nog wel wat sneller gaan dan 1:47.400 ;)

Bram Van Der Stichelen
23 oktober 2008, 14:48
"Het wordt afwachten"

Zandvoort- Vavond staat de eerste DRTCC race op het programma op Zandvoort (en tevens de eerste race van het nieuwe digitalracing seizoen) en de spanning begint hoog op te lopen. Veel rijders lopen duidelijk vol zenuwen rond in de paddock, want ze weten dat het vanavond moet gaan gebeuren. Dat beseft ook Bram Van Der Stichelen, met wie we een kort interview konden houden.

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/081008-03.jpg
Bram Van Der Stichelen aan het stuur van zijn BMW

Bram, vanavond start dan eindelijk het DRTCC seizoen hier op Zandvoort. Hoe kijk je er naar uit.
Ja, het is heel spannend natuurlijk. Het is een volledige nieuwe serie, en de testraces van de afgelopen weken hebben al aangekondigd dat het wel eens heel spannend kan worden vanavond.

Wat verwacht je zelf van de race vanavond?
Wel ik hoop dat ik toch vooraan kan meestrijden voor de punten. Ik let voorlopig nog niet echt op mensen als Roy en Niels (Draijer - red.) aangezien die nog te snel zijn voor mij. Maar dat wil niet zeggen dat ik zomaar mijn plek zal afgeven moest ik op een gegeven moment voor ze rijden, en dat weten ze ook wel. Mijn concurentie zie ik vooral in de namen van een Mark Bentvelzen, Jeroen Ursem, Chris Zijlstra. Jongens dus van wie ik weet dat ze snel zijn, maar waarmee ik zeker mee zou moeten kunnen concurreren. Maar het wordt afwachten.

Wat wordt het verschil met de testraces die afgelopen weken op het circuit zijn gehouden?
Voornamelijk de lengte natuurlijk. Er zal toch een wat andere rijstijl nodig zijn om de volledige race uit te rijden zonder te hoeven pitten voor nieuwe banden. Dat wordt zeker wat aanpassen. Ook de mentaliteit zal toch wat anders zijn bij alle rijders. Het is D-day voor alle rijders hier natuurlijk, en ze zullen zeker allemaal nog meer op scherp staan. Ze zullen allemaal willen bewijzen waarom ze hier aan de start mogen staan, en dat kan alleen maar spektakel opleveren.

En wat is de mening over het circuit zelf?
Ik ben nooit echt een fan geweest van Zandvoort. Ik vind het een vrij saai circuit, en vrij moeilijk ook. Ik heb enorm lang moeten zoeken naar mijn beste vorm, maar die is er ondertussen hopelijk al wel. Ik rijd nu in de lage 1.48's, en daarmee hoop ik zeker vooraan mee te kunnen doen.

En de rest van de kalender?
De rest van de kalender vind ik vrij gevarieerd. Er zijn de enorm toffe en snelle circuits als Monza en Brands Hatch indy, maar de ietwat technischere circuits als Valencia en Oschersleben. Er komt dus vanalles aan bod, en het is aan de rijders om zich daar steeds aan aan te passen. IK denk dat mijn beste prestaties op Zandvoort, Brands hatch en Monza zullen zijn. De andere circuits ken ik wel, maar niet zo goed als deze 3. Het wordt oefenen geblazen om daar ook goed vooraan mee te kunnen strijden.

Laatste vraag: wie wordt kampioen?
Dat is een moeilijke. Er staan enorm sterke rijders aan de start, waarbij ik dan vooral denk Roy Visser natuurlijk, maar ook aan een Niels Draijer, Maik Peters, Paulpeter Kroon,...... Het kan alle kanten uit, en er kan nog vanalles gebeuren. Een echte uitgesproken favoriet is er niet volgens mij.

Bedankt voor het interview, en succes vanavond.
Bedankt!

Roy Visser
23 oktober 2008, 14:57
Ik denk dat zulke voorspellingen lastig te euhm...voorspellen zijn :p Maar we gaan wel zein vanavond natuurlijk

ervaring leert dat ik er toch echt regelmatig goed bij in de buurt zit

en sander

SSST ;)

Stefan van Renselaar
23 oktober 2008, 16:00
Daar gaat de enige schrale hoop die ik nog had :surrender:

Ja, voor mij zeker met de kwalificatie, ik zie het net en ik dacht dat ik met mijn net in de 1:49-ers wel goed zat :closedeyes:

Mijn race-pace zit wel dicht bij mijn kwalificatie tempo, dus dat geeft iets meer hoop :rolleyes:

Maar 2 punten moet toch wel te halen zijn :closedeyes:

Face the Slayer
23 oktober 2008, 16:05
Heeft iemand betreffende het remmen qua setup nog tips voor mij? Was gisteravond heel eventjes te vinden op de server en het viel me op dat er een aantal vrij laat konden remmen voor bochten als de Tarzan en de Audi S bocht. Persoonlijk moet ik vrij vroeg in de ankers om grind happen te voorkomen en daarmee verlies ik veel tijd voor mijn gevoel.

Ralffoxx
23 oktober 2008, 16:22
Nja ik rem bij het punt waar het donkerder word... weet niet waar jij of andere dat doen. Zie veel mensen net wat anders aanremmen daar dus. Ik heb persoonlijk 53:47 staan dacht ik zo

Bram Van Der Stichelen
23 oktober 2008, 16:39
Nja ik rem bij het punt waar het donkerder word... weet niet waar jij of andere dat doen. Zie veel mensen net wat anders aanremmen daar dus. Ik heb persoonlijk 53:47 staan dacht ik zo

ik zie dat sommigen remmen tussen het 100 en 50 meter bordje. Ik rem altijd net voor het 100meter bordje.

Ralffoxx
23 oktober 2008, 16:42
Ja ik rem op het zelfde punt... sommige laten de auto wat meer door rollen en dan sturen ze haaks in en gaan ze op het gas. Ik zelf ga liever smooth door de bocht om dan weer over de curb vol gas te gaan geven.

Ja, voor mij zeker met de kwalificatie, ik zie het net en ik dacht dat ik met mijn net in de 1:49-ers wel goed zat :closedeyes:

Mijn race-pace zit wel dicht bij mijn kwalificatie tempo, dus dat geeft iets meer hoop :rolleyes:

Maar 2 punten moet toch wel te halen zijn :closedeyes:

Mja of je met 5 rondjes benzine of 13 rijdt is wel wat anders he :)..... EN vooral omdat je banden gaan kutten na een tijdje

Niels Tieman
23 oktober 2008, 18:00
Nieuwsbrief verzonden

Heren, de nieuwsbrief met de nodige informatie is verzonden naar elke deelnemer die vanavond mee doet aan de race.
Degene die hem niet hebben ontvangen kunnen mij via PM of MSN benaderen.

Tot vanavond!

Stancke
23 oktober 2008, 18:59
Spannend:D

Zijn de gridgirls ook aanwezig of neemt Roy hun plaats in?:D

Bram Kocken
23 oktober 2008, 19:14
Ik heb niks ontvangen? :clown:

Oh, ik kan mezelf nog steeds wel voor mn kop slaan, had ik nou maar gewoon geen afspraak gepland.... Of een 2e G25 voor bij m'n vriendin!

Niels Tieman
23 oktober 2008, 19:50
Dat klopt, je stond op afgemeld. Ik zal / ga volgende keer ook de reserve coureurs meenemen in de lijst zodat iedereen hem krijgt. :)

Stefan van Renselaar
23 oktober 2008, 20:43
Ik voel me niet zo goed, maar ik zal toch op de server komen, om te kijken of het dan wat beter gaat.

paulpeter
23 oktober 2008, 22:01
Kwali: Pb 4e.

Race 1: Constant achter maik gezeten. Totdat ik er mooi langs kon. Vervolgens uitgereden op P2.

Race 2: Connection lost...

Face the Slayer
23 oktober 2008, 22:02
Voorbereiding was al verre van, dan klapt ook nog eens de boel uit tijdens de warm-up, geen race dus op Zandvoort, mooi k****r!

Bram Van Der Stichelen
23 oktober 2008, 22:21
Een eerste race om vlug te vergeten. Ik had het al gezien in qualifying, waar ik maar een 1.48.4 reed, terwijl ik zeker 3 tienden sneller had moeten gaan. De eerste race begon nochtans goed. Ik startte van plaats 10, maar zat al snel op plaats 5. Hele tijd Niels mooi achter mij kunnen houden, tot ik een fout maakte en terugzakte naar p7. Dan zat gerben achter mij, en maakte ik in ronde 11 opnieuw een fout. plaats 13 gefinished. Een ramprace.

De 2e was nog slechter. Een heel chaotische start met veel duw en trekwerk, en na scheivlak zat iedereen zo dicht opeen dat ik hem niet meer kon houden. Ik viel terug naar de allerlaatste plaats. Wel nog kunnen opwerken naar plaats 13, maar dan concentratieverlies en gespind. Het had geen zin meer voor mij, en gaf dan maar op.

Een eerste event om vlug te vergeten. Ik had gehoopt op een Plaats in de top 5 in een van de race, maar hier sta ik dan. Een bittere pil.

Excuses aan mark Bentvelzen. Ik ging even van de baan, en de bmw was redelijk losgeslagen. Ik kwam ongewenst weer vlak op de baan, en je kon me niet meer ontwijken. Sorry kerel.

Erix
23 oktober 2008, 22:24
Ruben, ik heb je gemist zo alleen achteraan.

Eerste race kansloos achteraan gereden, had alleen Robert nog achter me. Tweede race ging nog slechter, ben halverwege de pitbox maar ingereden...

Face the Slayer
23 oktober 2008, 22:31
Ruben, ik heb je gemist zo alleen achteraan.

Eerste race kansloos achteraan gereden, had alleen Robert nog achter me. Tweede race ging nog slechter, ben halverwege de pitbox maar ingereden...

Sorry Erik, maar vanaf welke plaats ben je gestart? Ik was als ene laatste gekwalificeerd. :')

Ralffoxx
23 oktober 2008, 22:33
geweldige race kerels. Ik was race 1 11e en race 2 8ste. Mooi gevecht gehad met Niels geweldig. :) grats voor iedereen die punten gescoort heeft.

Ferroeni
23 oktober 2008, 22:34
Leuke eerste 2 races van de kalender. Ik heb me vermaakt, ook al was het in de achterhoede. Stefan, denk je dat helpt met inhalen als je je lichten aan doet :)

Stefan van Renselaar
23 oktober 2008, 22:39
Race1: Lekker gevochten met Robert en op het laatste nog erg close met Angelo gefinished, ik liep erg snel in de laatste 2 ronden en hij maakte in de laatste bocht nog een fout en ik kwam tot op 0,5 seconde.

Race2: Ging redelijk, totdat ik werd ingehaald door iemand (leek mij Dennis) en toen kreeg ik een tikje van Angelo en viel ik 2 plekjes terug. Nog een leuk gevecht gehad met Jeroen Jonckers, was wel leuk. Toen kreeg ik in de laatste bocht van lap 12 ineens dat gevoel van misselijkheid waar ik deze avond al de hele tijd over loop te klagen, ik heb het maar rustig aan gedaal, want Robert lag toch minimaal 1,5 uur achter me.

Toch 2 punten binnengehaald :) :)

@Jaroen: Weet ik niet, maar ff proberen, want Roy deed dat ook in een 80 jaar oud filmpje van de ZAC 1 ofzo :P

Quizmaster
23 oktober 2008, 22:41
Tijdens de quali mijn PB scherper gezet op en 48,7 en was de quali voor mij een succes te noemen.

Race 1: typische BMW start maar door verkeer werd ik naar buiten gedwongen in de tarzanbocht en verloor zo alle gewonnen plaatsen.
Een poosje kort achter Matthijs gereden maar kon hem niet onder druk zetten, tevens kon ik Steven goed van me af houden. Dit lukte eerst ook aardig met Gerben die ff van de baan geweest was, maar mij uiteindelijk bij het uitkomen in de Audi S bocht buitenom passeerde :blushing: maar toch ook :thumbup:. Uiteindelijk P10, maar wel een gave race.

Race 2: Weer zo'n über-BMW start, deze keer wel 1 hele plek gewonnen vlak achter PP die opeens naar zijn moederschip werd opgestraald... :alien: Daarna Kim en Steven achter me, Kim kon ik goed van me afhouden maar Steven helaas deze keer niet. Finish op P9 deze keer.

Ik heb 2 erg gave races gereden, maar hoop de volgende keer toch zelf ook wat meer druk te kunnen zetten naar voren.

Het was me een waar genoegen, geweldig die DRTCC en natuurlijk RACE07. Naar mijn idee werd er scherp maar toch netjes gereden, :thumbup: allemaal!!

Stefan van Renselaar
23 oktober 2008, 22:43
Zou ik wel mooi vinden hoor Chris :P :P Zit je mij een beetje lekker te maken met een 8ste plek :O

Federici
23 oktober 2008, 22:46
Kwalificatie:
Bagger, kwam niet in lekker ritme..

Race1:
Ook geen lekker ritme.. zoals verwacht een slechte start. Viel weer behoorlijk terug. Kreeg uiteindelijk nog een tik van Jesper die me het grind induwde. Weinig meer beleefd, op een gevecht met Dennis A na :) Stefan kwam nog heel dichtbij, maar dat kwam omdat ik twee ronden geen bocht meer doorkwam.

Race2:
Redelijke race. Duwde perongeluk Stefan weg in de chicane, waarvoor sorry! Uiteindelijk twaalfde geworden. Redelijke wedstrijd weer, maar niet iets om over naar huis te schrijven. Ook nu kwam ik de laatste rondjes geen bocht meer door.

Geen geweldige eerste ronde, maar denk dat BrandsHatch Indy nog een stuk spannender gaat worden!

Jeroen Ursem
23 oktober 2008, 22:47
PB in de kwalificatie, een 9e startplaats. Aardig van mijn plek gekomen en kon lekker aanhaken bij de rest. Door een paar foutjes voor me naar de 6e plek gereden, steeds naar Niels toerijdend de laatste rondes, maar steeds als ik in de buurt was een klein foutje maken (doh!). Dat was echt een vette race, met als beste moment mijn inhaalactie tussen Jaap Kleijn en Kim vd Stichelen door :) Klik (3Mb) (http://home.quicknet.nl/qn/prive/ursemj/images/DRTCC.wmv) (geen high end super filmpje :p)

Race 2 vanaf P3 gestart, geprobeerd de snellere mannen zo snel achter mij te houden, maar het lukte niet zo, toen zag ik weer P6 in de hoek van m'n scherm staan, lekker door kunnen rijden, eigenlijk een onzichtbare race verder.

Toch 2 keer 6e dus, beter dan verwacht :D

Kim Van Der Stichelen
23 oktober 2008, 22:49
Jeroen, als wij allebei breed gaan en zelfs de muur kussen, dan is inhalen niet moeilijk ;)

Kim Van Der Stichelen
23 oktober 2008, 22:53
Ik heb bijna de hele namiddag op de server lopen klooien. 1:50 laag, meer kwam er niet uit. Ik maakte me op om achteraan te rijden.
Tot de quali kwam. Eerst knalde ik 1:48.9. Mijn avond was al goed. Toen ging ik nog sneller met 1:48.7 :huh1: P11 was mijn startplaats, veel beter dan ik verwachte.
De start verliep niet super, verloor 1 plekje, maar bij aanremmen van bocht 1dook iedereen naar de binnenkant, wat tot gevolg had dat ik buitenom kon gaan en een paar plekken terugpakken. Ik kon het tempo aardig volgen, maar op een paar ronden van het einde waren de banden toch echt op en viel wat terug. Tot overmaat van ramp gong Mathijs Twisk me voorbij in de laatste ronde, een move die hem pole in race 2 opleverde.
Startplaats 9 dus, ipv pole voor race2. Ik verloor een plekje, en verder was het identiek aan race 1. Ik kon het tempo volgen tot einde banden. Naar het einde toe werd ik nog achterstevoren getikt door de Adobe Honda, maar hij gaf netjes plaats terug en kon op P10 eindigen.

M'n enige DRTCC race is dus geindigd op P9 & 10, 2x punten en veel meer dan ik ooit had durven dromen.

Niels Draijer
23 oktober 2008, 22:57
Potverdriedubbels nog aan toe. Wat is dit gaaf:laugh:
Ten eerste echt hulde aan de hele organisatie. Server werkte goed en zeg nou zelf, wat een ubervette carset hebben jullie in elkaar gedraaid. Geeft het hele racen een nieuwe dimensie. Mijn complimenten!!!
In de quali ging het erg hard. Veel mensen in de 1:47 en met mijn 1:48,1 was ik 6e.
De start was niet bijzonder. Ik heb in ieder geval niemand domme acties zien doen:thumbup:.
Op een gegeven moment was ik 4e met voor en achter mij de ruimte. Banden sparen was het doel. Werkte perfect. Maik Peters reed 3e en kreeg steeds meer moeite met z'n Apex. In de laatste drie ronden reed ik er zo naar toe maar kon 'm er niet naast zetten. Op start/finish scheelde het een halve seconde ofzo:) Kortom, een 4e plek.

Tweede race was erg leuk. Start was redelijk en al snel had ik de Lizard van Roy in m'n nek. Na het scheivlak ging ik ietsie te wijd en terwijl ik met m'n ogen knipperde zat 'ie er al naast. Toen vanaf de 6e plek Niels Tieman ingehaald. Bij de Audi-S vond hij m'n Leon-kont zo mooi dat 'ie een licht tikje uitdeeld en zodoende ging ik driftend door de bocht:D
Daarna nog Matthijs ingehaald en Maik. Laatsgenoemde kwam de één á laatste ronde nog erg dichtbij maar ik wist 'm net achter me te houden. Dit geeft maar weer eens aan dat er in mijn ogen zeer fair geraced werd.
3e Plaats overall. Not bad voor deze rookie:)
Ow, en feli Mr. Vis. Je was weer lekker op stoom met die Jappanner;)

Ralffoxx
23 oktober 2008, 23:07
Ik was zeer ontevrede over me Kwalificatie. Ik reed vanochtend nog een 1:48.1 en hoopte eigenlijk er onder te gaan maar door verkeer en gewoon foutjes blijven maken kon ik niet verder komen dan 1:48.7xx waardoor is als 13e startte.
Eerste race gebeurde er niet veel voor mij ... reed lang 12e en in de laatste 4 ronde nog leuk gevecht gehad met Jaap.

2e race was mooier voor mij. Had geen geweldige start maar doordat er 2 te druk met elkaar waren stak ik hem de eerste ronde gewoon effe tussen... stond toen lang 8ste tot op een moment Niels Tieman een foutje maakte waardoor ik +/- 5 rondjes 7e stond... 3 ronde voor het eind kwam hij me weer voorbij omdat ik het zwaar had met me banden... ik kon hem goed volgen en paar keer zat ik er naast maar hij verdedigde goed. En omdat de gene achter me dichterbij kwam ben ik maar rustig gaan volgen zodat ik netjes nog 8ste kon worden.
Ik ben tevrede wel jammer van me Kwalificatie maar ach kan niet alles hebben. En tja ik heb punten dus klagen kan ik nie.
Grats iedereen

Stancke
23 oktober 2008, 23:21
Congrats iedereen!:)

Bram Kocken
23 oktober 2008, 23:22
Ik ben wel benieuwd naar de uitslagen, puntentoekenning en de stand :D Wanneer zullen die komen?

Niels Tieman
23 oktober 2008, 23:24
De uitslagen, puntentoekenning en de stand word op het moment aan gewerkt. De lapcharts volgen ook nog. Komt goed :D

Bram Kocken
23 oktober 2008, 23:26
De uitslagen, puntentoekenning en de stand word op het moment aan gewerkt. De lapcharts volgen ook nog. Komt goed :D
Sorry voor het ongeduld :blush:
Ik kan uit de verhalen wel enigzins opmaken wie waar geeindigt is, maar ben benieuwd naar eventuele verrassingen!

Mark B
23 oktober 2008, 23:26
Mission failed......:ambulance:

Niels Tieman
23 oktober 2008, 23:30
Sorry voor het ongeduld :blush:
Ik kan uit de verhalen wel enigzins opmaken wie waar geeindigt is, maar ben benieuwd naar eventuele verrassingen!

Oh nee, geen probleem. In het vervolg zullen de uitslagen wat sneller gepost worden maar de database moet nu nog aangepast worden. Robert is daar op dit moment mee bezig, zodra dat klaar is word alles gepost. :)

Roy Visser
23 oktober 2008, 23:36
Kwalificatie:

Dankzij de patch dan toch eindelijk een PB tijdens de kwalificatie van een officiele race, gebeurt me niet vaak, maar was er wel erg blij mee. 1.47.262 :thumbup: Ik ging daarna nog even inrijden met me Racesetup (andere Camber/33liter fuel en Andere bandendruk) en zat pardoes 0.020 onder me tijd op T2. Zat nog wat meer in dus, maar was er al erg tevreden mee :)

Race 1:
Heel veel geoefend op de start, en dat kon ik merken, was als een bliksem weg, en reed na de eerste bocht al ruim 6tiende voor op Maik (geloof ik) Toen rustig me tempo aangehouden, en liep mooi uit tot een gat van ruim 8 seconden, waarna ik het gat gewoon gecontroleerd hetzelfde liet. P1 met snelste raceronde van 1.48.1.

Race 2:
Van start van P8, met een bmw achter me. Wederom lekker weg, en kon chris mooi achter me laten, en PP zelfs al passeren. Iets later was Niels aan de beurt en daarna achter Maik/Niels/Jeroen/Mathijs/Gerben aan. Niels verremde zich in de Audi S, dus toen waren er nog maar 4 over. Continu de druk er op gehouden bij Maik die Jeroen passeerde, ik kon Jeroen daarna ook mooi passeren op het rechte stuk, en na een paar keer zoeken bij maik (deur aan deur door de Audi S) kon ik hem eindelijk voorbijsteken in de Renault bocht. Toen het gat lekker afgeknepen, zodat hij er niet langs kon. Mathijs was toen aan de beurt, en dit duurde toch wel het langst. Kon aan zijn lijnen zien dat hij duidelijk het minst had geoefend, wat hem erg onvoorspelbaar maakte. De stukken waar ik veel harder ging werd ik geblokt, en toen ik eindelijk mijn aanval kon plaatsen, zag ik hem van links insturen, vol blokkerend proberen te ontwijken, maar een kusje was het gevolg. Kon daardoor wel mooi zijn positie pakken :P En de jacht op gerben openen. Verschil was 6.8 seconden geloof ik dat ik begon, en aan het einde van de Race 3.4 seconden. Kon niet harder :)

Gefeliciteerd Gerben voor P1, en PP/Maik/Niels voor de podia finishes!

zal morgen eens kijken of de huisfotograaf nog wat beeldmateriaal heeft kunnen versieren.

En dan snel Brands Hatch Indy onveilig maken. Kort en vrij simpel circuitje, dus de tijden zullen enorm dicht bij elkaar liggen, wat voor zeer verrassende resultaten kan zorgen :D

ik heb genoten, en volgens mij is het op de server allemaal vrij clean gegaan, good job!

Jeroen Ursem
23 oktober 2008, 23:56
Voor degene die het gemist hebben of het even terug willen zien:
Impressie van de 1e ronde van race 1 (http://home.quicknet.nl/qn/prive/ursemj/images/DRTCC-Ronde1.wmv)

(10Mb)

Bram Van Der Stichelen
24 oktober 2008, 00:00
ik was het tikje dat ik kreeg van Mathijs in de audi S al vergeten. Was best nog hard :p

Stancke
24 oktober 2008, 00:02
Het middenveld zat weer dicht op elkaar, lekker:thumbup:

Roy Visser
24 oktober 2008, 00:02
heel vet! :D

Niels Tieman
24 oktober 2008, 00:03
Deelnemers en geintresseerde; hierbij de lapcharts van DRTCC Zandvoort Race1 en Race2. Op dit moment hebben we nog wel wat problemen met het inlezen van de uitslagen op de website, dat word zo spoedig mogelijk opgelost. :)

DRTCC Zandvoort Race1 Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc/zandvoortrace1/index.html)
DRTCC Zandvoort Race2 Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc/zandvoortrace2/index.html)
DRTCC Zandvoort Race1 Logfiles en Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc/zandvoortrace1/drtcc_zandvoortrace1.rar)
DRTCC Zandvoort Race2 Logfiles en Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc/zandvoortrace2/drtcc_zandvoortrace2.rar)

Robert Saalmink
24 oktober 2008, 00:23
Race 1: goede start, iets te voorzichtig in de eerste bocht maar vlak daarna toch buitenom een plekje kunnen pakken. Maar toen gleed ik genadeloos eraf in het Scheivlak, met direct suspension damage als gevolg. Toen uitgereden, nog wel een leuk gevecht gehad met Stefan trouwens. Twee dik vanaf Tarzan tot uitkomen Hugenholz, heel fair, tof!

Race 2: valse start! DOH!!! Stop and go dus, en toen trappen. De 20 seconden naar Erik kon ik goed maken, mede door een foutje van hem. Helaas geen leuk gevecht, door nog een foutje kon ik er zo langs. Later kwam ik ook een gespinde Dennis Asselbergs tegen, waardoor ik dus niet allerlaatste werd :)

In dat filmpje van Roy maak ik de hoofdsponsor wel blij met mijn glijder: zo vol in de camera :D

Roy Visser
24 oktober 2008, 00:28
Hierbij even de voorlopige uitslag, foutjes voorbehouden ;)

Positie|Naam|Punten
1|Roy Visser|24
2|Gerben Kelly|18
3|Niels Draijer|17
|Maik Peters|17
5|Jeroen Ursem|12
|Niels Tieman|12
7|Mathijs Twisk|11
|Paulpeter Kroon| 11
9|Chris Zijlstra|5
|Kim van der Stichelen|5
|Steven Voss|5
12|Jaap Kleijn|2
|Mark Bentvelzen|2
|Angelo Wolner|2
|Stefan van Renselaar|2
|Dennis Asselbergs|2
|Jeroen Jonckers|2
|Robert saalmink|2
19|Mark Schuttenhelm|1
|Erik van Leeuwen|1
|Bram van der Stichelen|1
22|Jesper Mol|0

Ralffoxx
24 oktober 2008, 00:31
Bah het is Voss :P... en weee 5 puntjes

RSRoy
24 oktober 2008, 00:48
Zo te zien hebben jullie goed fun gehad heren. Ik blijf deze competitie met intresse volgen, het is net echt WTCC ;)

Roy Visser
24 oktober 2008, 01:11
ik vind het hier nog tamelijk rustig met raceverslagen, maar dat zal vooral komen door het feit dat het gewoon een doordeweekse avond is. Hopelijk morgen wat meer verhalen, en filmpjes/screenshots maakt niet uit, de meer de beter!

Mathijs
24 oktober 2008, 01:34
ik was het tikje dat ik kreeg van Mathijs in de audi S al vergeten. Was best nog hard :p
Ik was het ook alwer vergeten, maar volgens mij kwa plaatsen maakte het niet zoveel uit.
Oké mijn verslag van de race:
Woensdag te horen gekregen dat ik toch mee mocht doen, grote verrassing want totaal geen rekening mee gehouden. Woensdag avond voor het eerst op de server, voor het eerst in 3 maanden weer race07 aanraken. Daar tot een 49.0 gekomen en mezelf ten doel gesteld om een 48.5 te rijden op donderdag.
Toen donderdag wat tips van Roy gekregen over het afstellen van de wagen, wat de wagen aanzienlijk beter maakte. In practice tot een 48.4 gekomen!:thumbup: . Mijn race was eigelijk al geslaagd.
Toen kwali: Eerste hotlap 48.0! Ik werd helemaal gek, net als mijn 2 huisgenoten die over mijn schouder aan het meekijken waren! Toen nog een paar keer geprobeerd die tijd aan te vallen, want zaten nog wel wat missertjes in. Vervolgens met nog een minuut te gaan over start finish, meteen al meer dan een tiende bij S1 eronder, hele sterke S2 gereden, maar toen Bam, kwali afgelopen. Blijkbaar mag je je rondje niet afmaken, wel jammer, want als ik was doorgereden had ik verwacht er zo'n 2 tienden nog afgereden te hebben.
RACE1:
redelijk goede start waarbij ik één positie verloor aan een BMW geloof ik. TOen geprobeerd te volgen, maar het gebrek aan baankennis brak me op. Ik zag omdat er wagens voor me reden geen zwarte vege op het asfalt, dus had geen idee waar ik moest remmen. Verrem me dus bij de AudiS. Raakte daar Bram nog een beetje, sorry! Toen was het één en al chaos, bij de volgende bocht iets te wijd, Niels T. aan de binnekant en opkomen rechte stuk kreeg ik net dat duwtje dat me op het gras duwde. Toen P11 :(.
Gewoon door gereden achter Kim aan en wat mensen die eraf spinde. Bij de Tarzan op geven moment Kim geprobeerd uit te remmen, zat er naast maar hij stuurde ferm in en kwam tegen mijn neus aan, want ik kon geen kant op. Hij spint bijna en ik zit ervoor. Niet echt clean, dus zijn positie weer terug gegeven met als gevolg dat ik Chris op mijn bumper heb. Even gaan stampen toen weer en had weer de ruimte. TOen nog een keer verremd bij de Tarzan en nu >2 sec. op Kim. en P9. Met nog enkele rondes te gaan merkte ik dat Kim er een beetje moeite mee had en mijn banden deden het nog redelijk goed. Dus maar weer gaan pushen, want P8 is pole voor race2:) die wou ik wel hebben! Toen in de laatste ronde Kim onder druk gezet en opkomen richting de AudiS hem ernaast gezet en zat aan de buitekant. TOen bij het aanremmen van de AudiS op een redelijk scherp punt geremd, waarbij ik wist dat als Kim later zou remmen hij hem in het grind zou remmen, en zo geschiedde, zo hopsa voorbij Kim en P8 :).

RACE2:
Zenuwen als een malle! Pole is toch wel lastig. Nog bijna een valse start gemaakt, schoot zeker 30cm vooruit, maar kon net op de rem trappen en toen weer door gestart, gelukkig dus niet vals! Toen P1 vastgehouden door een goede start en daar ongeveer 2 rondes gereden toen Gerben er voorbij ging. Ik zag tot mijn genoegen dat Jeroen de rest aan het ophouden was dus ik bedacht dat het eventueel verstandig kon wezen om als een malle te gaan pushen en te kijken of ik een beetje weg kon lopen. Dat ging niet echt, maar ik reed wel redelijk constant. Op geven moment zie ik Maik en daarna Roy voorbij Jeroen schieten, dus ik weet dat het zwaar gaat worden. Roy haalt Maik weer in en met het mes tussen zijn tanden rijdt hij in no time het gat naar mij dicht. Nu dacht ik: Roy heeft mij goed geholpen met setups, laat ik het hem niet te lastig maken, maar blijkbaar had ik precies die goede onvoorstelbare racelijnen te pakken dat hij hem er niet naast kon zetten. Uiteindelijk was er één lachende derde en dat was Gerben, die kon zo rustig wegrijden (You owe me a box of beers!), omdat ik Roy aan het ophouden was. Uiteindelijk wist Roy hem er met een klein tikje naast te zetten en had hij P2. Alleen mijn probleem was nog niet over, werd alleen maar groter, want Niels en Maik zaten direct op mijn bumper toen ROy mij inhaalde. TOen maar even Bruusk alle deuren die open stonden dicht gegooid, want één plaats verliezen door zo'n slemielig tikje oké, maar meteen 3 wordt toch te gortig he!
Nou toen met Maik nog even gestoeid, maar die ging er wel makkelijk voorbij, idem voor Niels. Zag toen dat Jeroen op ongeveer een seconde zat (iets dichter), maar ik kon hem gelukkig makkelijk op 1 sec. houden en toen besloten om die laatste 4 rondes de race gewoon lekker op P5 uit te rijden!

Al met al helemaal supervet! Zoals Roy al aangaf had ik amper geoefend en dat was af en toe wel te zien, gelukkig kon ik mijn CW40-Racing Chevy wel redelijk rond krijgen waardoor ik gewoon 2x top 10 haalde, totaal niet verwacht want sommige hebben echt al vele uren op de server erop zitten!

Nou nu weer lekker op die reservelijst kijken of ik nog een race kan meepikken! En owja: is er ook een klassement voor alle rijders van de reservelijst? Dat lijkt me wel een goed idee, dan heb je daar ook een klassement voor!:thumbup:

Jeetje wat een lange post zeg! Speciaal voor Roy omdat hij teweinig verhaaltjes las naar zijn zin!

Gerben
24 oktober 2008, 09:59
Even mijn verslagje :)

Kwalificatie: Heb een poos 2e gestaan voor Maik, maar die vond het nodig om net iets sneller te gaan. Toen 5min voor het einde weer naar buiten en P2 teruggepakt met een PR. Had overigens niet gedacht dat de Alfa zo snel zou zijn op Zandvoort.

Race1: Weer een van mijn belabberde starts:blushing: Direct 2 plaatsen kwijt, maar kon het tempo goed volgen. Tot ik in derde of tweede ronde er van vlieg:blink: op het scheivlak. Wonder boven wonder houd ik hem uit de vangrail en komt de Alfa zelfs weer in de goede richting te staan. Toen trappen voor mij vanaf P14. Veel gave acties gehad, maar die met Chris was toch wel de allermooiste!!! Erg vet gevecht was dat!!! Uiteindelijk nog P7 gehaald, wat mij voor race 2 weer plek 2 op de startgrid gaf!

Race 2: Een redelijk normale start dit keer!:laugh:Achter Twisk aangesloten, en kon hem goed volgen. Zo goed, dat ik zelfs sneller was en er voorbij kon. Toen trappen als een onnozele om een gat te krijgen, dit lukte redelijk, moest ook wel want elke ronde kwam meneer Visser dichterbij! Maar toen Roy eindelijk Twisk voorbij was, had ik 6 seconden voorsprong, en dat heeft Roy gelukkig niet helemaal dicht kunnen rijden! Woehoew 1e :thumbup: Eerste overwinning voor Scuderia Corse Digitali!

Roy gefeliciteerd met je P1 in race 1 en je overall win! De rest ook met hun :lol:

Op naar engeland!!!:lol:

Niels Tieman
24 oktober 2008, 11:02
Ik heb mezelf altijd aangeleerd, bij de ZAC-Competities, een dag na de race te reageren. Blijkbaar gaat dat ook op voor andere competities. ;)

Practice en Kwalificatie gingen naar behoren. Hier en daar wat foutjes maar het was prima te noemen. In de kwalificatie haalde ik een tijd waar ik redelijk tevreden mee was. Een van de laatste ronde zat ik er nog -0.200 onder maar maakte ik een foutje bij de AudiS. Helaas :)

Race1 was zeer vermakelijk! De BMW met Bram van der Stichelen had een goede start en kroop bij de tarzan voor me. Jeroen Ursem was na een loop van tijd ook aangesloten en zo hebben we met zijn 3en aardig wat rondjes gereden. Ik heb een lange tijd druk op Bram proberen te houden met het oog op zijn banden aan het einde van de race. Bram maakte na een loop van tijd foutjes en dat zorgde ervoor dat ik hem voorbij kon. Helaas had die druk op Bram gevolgen voor mijn banden en werd het de laatste paar ronde heel erg spannend met Jeroen Ursem. 5de ;) Niet slecht.. :)

Race2 was te enthousiast kwa fouten. Heb meerdere malen mijn wagen uit een bijna spin/slip moeten halen. Richting de AudiS verremde ik me, en op het moment dat ik dat door had heb ik gas bijgegeven om rechts langs Jeroen Ursem te vliegen en hem niet te raken. Gelukkig van Jeroen ook zo oplettend dat hij iets wijd ging om mij daar ruimte te verschaffen. Voorzichtig terug de baan op gereden met wederom een gevecht met Jeroen Ursem en in later stadium met Steven Voss. Allebei veel last van de banden maar dat maakte het gevecht niet minder intressant!

Ik heb me vermaakt, heel erg vermaakt! Nu op naar het krappe, korte Brand Hatch Indy :D

Atreidez
24 oktober 2008, 11:14
Beetje mixed feelings na de race, niet meer verwacht maar er zat wel meer in. Na in de qual een superrondje voor mijn doen te hebben neergezet van 1.48.3 (oude pr was 1.49.2) stond ik op p8 voor race1 in de wetenschap dat de meeste achter mij wel een wat snellere pace in de race konden hebben.
Race1-
De start verliep wel ok. Echt netjes hoe iedereen ze geduld liet zien en netjes aansloot. Uiteraard werden de grote gaten wel meteen gevuld, maar ik zag nergens om me heen mensen die zich verremde oid. Ik denk dat ik 2 plekken verloor, maar door wat trammelant van anderen in r1 toch weer naar p8. Zat in op zich een ok tempo tot ik ineens achter me gerben zie opdoemen die toch wel heel erg snel dichterbij kwam. Bij de Tarzan in r9 ofzo rem ik terwijl ik achterom keek of Gerben al ging proberen, en rem niet eens te laat, maar ws. minder hard ofzo en red t dus net niet. Linkervoorwiel in het grint en dan moet je dus echt je rust houden. Viel terug tot p12, net voor Steven Voss, daar nog wel gaaf gevecht mee gehad, maar baalde wel beetje van stomme foutjes die me uiteindelijk punten hebben gekost.
Race2-
Het enige wat ik me eigenlijk goed kan herinneren is de kont van die peugeot. Das het enige wat ik bijna de hele race heb gezien :D Mark B zat in het begin nog een paar keer te prikken bij mij, maar als snel reden we die op een paar seconden (bandenprobleempje Mark?). Op gegeven moment bij AudiS had ik het idee dat ik gewoon op zelfde punt remde maar Kim stond veel eerder stil en door de verdedigende lijn kon ik niet echt een kant kiezen. Raakte m op ze achterste, niet eens echt heel hard, maar genoeg om m dwars te zetten. Even gewacht tot ie weg kon trekken en weer aansluiting gevonden. Kon m prima volgen maar inhalen was gewoon niet te doen, en toen pieste ik op p11 alweer buiten de pot..

Volgende race beter hopelijk! :)

Bram Van Der Stichelen
24 oktober 2008, 11:45
Bram Van Der Stichelen beleeft dramatisch openingsweekend

-Zandvoort. De openingsrace op Zandvoort zit erop, en de teams maken de eerste balans op. Bij het Fortis Racing Team was de ontgoocheling enorm. Hun rijder sloeg er niet om de ambities waar te maken. Hij scoorde maar 1 punt.

In de qualificatie ging het al niet super. Van Der Stichelen reed een 1.48.4, en sloeg er niet in om zijn personal best van 1.48.1 te evenaren. Met die tijd had hij op een 5e of 6e plek kunnen staan, maar daar koop je niets mee. Het resultaat was 'slechts' een 10e startplek. Zeker niet slecht, maar de belg was toch duidelijk ontgoocheld.

"Er zat veel meer in in deze qualificatie. Ik kon zeker nog 3 tienden winnen, want de 2e sector kon ik onmogelijk goed te noemen. Maar ik sloeg er niet in om maar 1 echt goede ronde neer te zetten. Ik zou het een klein mirakel kunnen noemen dat ik nog op een 10e plek kon startten."

Het begin van de race voorspelde nochtans veel goeds. Een goede start
zorgde ervoor dat Bram zich kon opwerken naar een 6e plek. Vlak voor hem reed het duo Draijer en Kelly, die druk bezig waren met elkaar het leven zuur te maken. Bram volgde op een veilige afstand, om eventueel te kunnen profiteren van het duel. Dat duel kwam aan zijn einde toen Kelly de baan af ging in Scheivlak. Een 5e plek was het gevolg, die plek die hij in gedachten had als grootste ambitie. Alles ging goed tot ronde 7, toen het volledig fout ging in de Vodafone bocht.

"Ik had daarvoor al een klein foutje gemaakt waardoor Niels (Tieman -red.) plots onder mijn achterspoiler kon plaatsnemen. Ik moest plots een verdedigende rijstijl aannemen, en de druk werd vrij groot. Bij het uitkomen van de Vodafone bocht verloor ik de BMW. Ik verloor mijn 5e plek, en viel terug naar 7. Dat was al een enorme ontgoocheling."

En het was dan nog niet gedaan. Hij kwam de baan op net voor de eerder gespinde Kelly in de Alfa Romeo, en mocht direct alweer verdedigen. Dat lukt aardig tot ronde 11, toen het opnieuw fout ging in diezelfde bocht waar hij een aantal ronden eerder in de fout ging. De verslagenheid was enorm.

"Ik weet niet wat er gebeurde. Ik kwam goed de bocht uit naar mijn mening, maar de BMW leek plots zijn eigen leven te hebben. Ditmaal ging ik wel in de muur, en een ophangingsprobleem was het gevolg."

Hij viel terug naar P13, en van een geslaagde race was direct al geen sprake meer. Hij kon nog net mark Bentvelzen in de Seat van zich houden, die ook niet zijn gedroomde start van het seizoen beleefde. Bram had Mark nog voor het seizoen aangestippeld als een van zijn gelijken. Ze hadden waarschijnlijk niet gedacht dat ze samen als P13 en P14 aan de finish zouden komen.

De 2e race was nog eerder 'naar de kloten', zoals Van Der Stichelen het zelf verwoordde. Een chaotische start met heel wat duw en trekwerk zorgde ervoor dat alles enorm dicht bij elkaar bleef. Bij het ingaan van de marlboro bocht in de eerste ronde zat alles zo dicht bij elkaar dat Bram de wagen niet onder controle kon houden.

"Alles zat zo op elkaar gepakt dat ik heel slecht de bocht inging. Ik verloor om een of andere reden alle grip, en spinde. Ik zag heel het veld achter me paseren. Ik viel terug naar de allerlaatste plaats. De frustratie was enorm. Heel het weekend naar de kloten. Ik heb zo hard op mijn stuur geslaan dat we waarschijnlijk een nieuw gaan moeten gebruiken volgende week"

De Belg kon zich nog opwerken tot plaats 13, maar meer zat er niet in. Hij zat een hele tijd achter een groepje met ondere andere Angelo Wolner, waar hij toch aanzienlijk wat tijd verloor. Tot overmaat van ramp ging de bmw nog eens rond, en opnieuw de muur. Race over. Het einde van een 'perfect' weekend.

Volgende week staat Brands hatch Indy op het programma, een baan waar hij goede ervaringen op heeft.

"Ik heb al in het verleden op Indy gereden een aantal maand terug met wat mensen uit deze competitie, en dat ging best aardig. Ik kon vooraan meedraaien, en won een paar races. De baan ligt mij dus zeker wel. Ik hoop dat ik hier een mooie prestatie kan neerzetten, en dit ramp weekend zou achter mij kan leggen."

Mark B
24 oktober 2008, 11:59
"Mark B zat in het begin nog een paar keer te prikken bij mij, maar als snel reden we die op een paar seconden (bandenprobleempje Mark?)."

Neuh dat niet eens... suspension problemen race 1 en 2 (al in de eerste rondjes.. werd beide keren aangetikt). Tevens een hele dag druk van mijn werk.. cursus gehad.
Kom duf/ziek thuis en dan is het ook niet lekker rijden.. ach ik had het heel anders voorgesteld.. normaal hoor je na de patch wel rapper te zijn. Ik zat 0,6 boven mijn PB....
Op naar brand hatch indy.

Ralffoxx
24 oktober 2008, 12:07
Ik zat ook vet boven me pr hoor Mark... was net nog naar de stad gefietst om koelpasta te halen. Ik had die ochtend nog een 1:48.1xx gereden en reed maar een 1:48.7xx

Mark B
24 oktober 2008, 12:17
Reed zonder die patch een 1:48.5 ... neem aan dat ik dan wel met patch wat snelle mocht gaan (had overigens 1,5 week ook niet gereden hoor...)

Op naar indy maar

Roy Visser
24 oktober 2008, 12:29
Grappig dat het toch vooral de nieuwkomers zijn die niet aan hun PB's komen, misschien toch de zenuwen van een eerste echte leaguerace :)

ik kan de mijne iig nog wel zo herinneren ;)

Super Wouter
24 oktober 2008, 12:33
Misschien een verbeterpuntje voor de organisatie: er zat geen hond op de tribunes.

Face the Slayer
24 oktober 2008, 12:40
Dieren zijn dan ook niet toegestaan op het circuit en de faciliteiten daar omheen.

Bram Van Der Stichelen
24 oktober 2008, 12:42
Grappig dat het toch vooral de nieuwkomers zijn die niet aan hun PB's komen, misschien toch de zenuwen van een eerste echte leaguerace :)

ik kan de mijne iig nog wel zo herinneren ;)

Ik had in quali enorm weinig last van zenuwen, en ik raakte ook niet aan mijn pb :p

Ralffoxx
24 oktober 2008, 12:49
Zenuwen waren er niet meer... was meer verkeer en foutjes..
In race ook eerste race te netjes gereden (op klein tikje bij Jaap na).
Had hem in de laatste 2 rondjes nog bij Chris naast moeten zetten aangezien die alleen maar fouten aan het maken was. Maar deed het niet en waarom? lol
Maar goed volgende keer beter :).

Beetje mixed feelings na de race
En Jaap rustig maar komt allemaal door je plaaggeest ;).
Sorry mensen hou er van om Jaap te stangen :)

Super Wouter
24 oktober 2008, 12:50
Ik had in quali enorm weinig last van zenuwen, en ik raakte ook niet aan mijn pb :p

Laat je niet gek maken door Roy. Hij rijdt met 100 kg minder.

Mathijs
24 oktober 2008, 13:26
Denk dat Roy misschien toch wel gelijk kan hebben. Zeker met zoveel man op de server is kwali een kwestie van je momenten zoeken, positioneering voor een goede ronde en niet teveel willen pushen, want dat werkt totaal niet in de WTCC wagens, gewoon strakke rondjes rijden. Misschien juist die extra drive zorgt voor problemen.

Kan mijn eerste online kwalificatie nog wel herinneren, was volgens het hotlap principe, één iemand op de baan en die moet dan maar een snel rondje rijden. Ik spin gewoon van de zenuwen, want iedereen kijkt dan mee. Later dat seizoen nog wel paar mooie kwalie's gehad, één keer met 2 duizendste pole gepakt:) goeie oude tijd...

Captain Slow
24 oktober 2008, 13:35
Jammer dat ik er niet bij kon zijn, heb wat gemist:blushing:
Nadat ik vanochtend Steam opnieuw had geinstalleerd kon ik opeens alle updates via steam wel downlaoden, dat probleem is dus verholpen:thumbup:

Op naar Brands Hatch Indy

Stancke
24 oktober 2008, 13:43
Waar blijven de screenshots:lol:

Kim Van Der Stichelen
24 oktober 2008, 13:52
Kan mijn eerste online kwalificatie nog wel herinneren, was volgens het hotlap principe, één iemand op de baan en die moet dan maar een snel rondje rijden. Ik spin gewoon van de zenuwen, want iedereen kijkt dan mee. Later dat seizoen nog wel paar mooie kwalie's gehad, één keer met 2 duizendste pole gepakt:) goeie oude tijd...

Ach de goeie ouwe zac1 tijd :)
Hoe gaaf was dat niet, je snelle ronde doen wetende dat iedereen meekijkt :lol:

Mathijs
24 oktober 2008, 13:53
Ach de goeie ouwe zac1 tijd :)
Hoe gaaf was dat niet, je snelle ronde doen wetende dat iedereen meekijkt :lol:
Ha, van mij was niet tijdens de zac1, maar nog daarvoor op GoT met de ETCC mod voor F1C.

Niels Draijer
24 oktober 2008, 13:56
Qua zenuwen ben ik wel wat gewend in karting dus daar heb ik niet zoveel last van;). Wel had ik toen we met z'n allen op de grid stonden een gezonde adrenaline. Gek genoeg voelt die adrenaline hetzelfde als een wedstrijd rijden in real-life. Kortom, die achterlijk grote simulator van mij is z'n geld wel waard:laugh:.
Het punt is dat je in de quali je tijd neemt. Laat je niet afleiden door andere auto's of door na elke sector meteen naar je tijd te kijken. Gewoon concentreren op de baan en je auto. Nu moet alles in deze quali kloppen wil je een PB rijden. Ik zat er 3 tienden boven. Dat vind ik persoonlijk nog wel acceptabel. Maar een race win je niet tijdens de qualificatie. Je race-tempo is vele malen belangrijker. Met name op Zandvoort waar er veel heuvels in zitten maken een aantal mensen fouten. Als je constant rijdt (en je banden een beetje spaart) dan kom je vanzelf naar voren. Maik rijdt bijvoorbeeld een veel snellere quali dan ik maar we finished beide races binnen 1 seconde van elkaar.
Zojuist even m'n eigen setupje gemaakt voor Brands Hatch Indy en meteen al dik onder de 50s. De Leon-rijders moeten elkaar maar een beetje helpen qua setup om de alfa's, bmw's en de honda's achter ons te houden;)

Stancke
24 oktober 2008, 13:58
Kan je die setup niet uploaden in RACE07 zelf? (net zoals met de tijden)

Niels Draijer
24 oktober 2008, 14:09
Kan je die setup niet uploaden in RACE07 zelf? (net zoals met de tijden)

Geen idee hoe iemand die online files erop kan zetten...

Atreidez
24 oktober 2008, 14:10
Qua zenuwen ben ik wel wat gewend in karting dus daar heb ik niet zoveel last van;). Wel had ik toen we met z'n allen op de grid stonden een gezonde adrenaline. Gek genoeg voelt die adrenaline hetzelfde als een wedstrijd rijden in real-life. Kortom, die achterlijk grote simulator van mij is z'n geld wel waard:laugh:.

Dat is idd nog het allerleukste.. Ook al blijft het een spelletje, de spanning die je voelt is echt, en het gevoel dat een goeie prestatie je geeft is ook echt. Alleen een stuk voordeliger als echt racen :thumbup:

Atreidez
24 oktober 2008, 14:11

In je carsetup schermpje van files zit een upload knop. Maja, dan kan dus de hele wereld m zien :p Je kan m ook gewoon zippen en het linkje aan iemand geven via Windows.

Stancke
24 oktober 2008, 14:12

Geen idee of die functie erin zit hoor, ik dacht dat het bij GTR2 mogelijk was en aangezien je je tijden van Time Attack kan uploaden in RACE07 dacht ik dat het mogelijk was om ook je setups te uploaden...

@hierboven: Ah leuk, blijkbaar zit die functie er ook effectief in.

Bram Kocken
24 oktober 2008, 14:29
Klopt, let wel... je moet dan wel GTR Evo starten. Als je Race07 start, heb je die button niet.

Robert Saalmink
24 oktober 2008, 14:30

Download de replay uit de startpost
Laad deze in jouw eigen RACE07
en geniet ;)

Roy Visser
24 oktober 2008, 14:44
Als je constant rijdt (en je banden een beetje spaart) dan kom je vanzelf naar voren. Maik rijdt bijvoorbeeld een veel snellere quali dan ik maar we finished beide races binnen 1 seconde van elkaar.

Bandenslijtage van de Leon is vele malen gunstiger als die van de Lacetti/Accord. Vandaar ;) Kwalificatie is hier overigens zeker van belang, inhalen gaat niet zo makkelijk :)

Kim Van Der Stichelen
24 oktober 2008, 15:04

2 van mij dan :)

Insturen Tarzanbocht, 3 breed :D
http://i37.tinypic.com/2h8d4w4.jpg

Jeroen bijt in het stof :lol:
http://i36.tinypic.com/dxzps7.jpg

Robert Saalmink
24 oktober 2008, 15:18
Bandenslijtage van de Leon is vele malen gunstiger als die van de Lacetti/Accord. Vandaar ;) Kwalificatie is hier overigens zeker van belang, inhalen gaat niet zo makkelijk :)

Het hangt daarnaast ook van de rijstijl af. In race 1 trapte ik flink wat steviger door dan in race 2 (had na die stop and go toch niet veel zin meer). De tyres worn message kwam in race 2 ook pas in de voorlaatste ronde, in race 1 al in lap 10.

Overigens was ik in race 2 sneller dan in race 1 :)

cHip^
24 oktober 2008, 15:24
Er zijn wat moeilijkheden geweest met inlezen, maar het staat op de site hoor!! ;) :d

CONTROLEER ALLEMAAL GOED OF JE EIGEN TIJDEN KLOPPEN!

Just to be sure :D

Niels Draijer
24 oktober 2008, 15:24
De slijtage zal vast wel lager liggen dan een Lacetti/Accord maar het maakt wel degelijk verschil. Ik heb niet eens de "tyres are worn" message gehad in beide races. Offline heb ik geoefend op racepace dus had ik daar extra voordeel uit gehaald. Tevens heb ik zoals je weet een aparte race-setup gemaakt zodat de slijtage nog minder was.
Tuurlijk is de quali van belang. Inhalen kan bij de Tarzan en voor de Audi-S. Ik bedoel er alleen maar mee dat ookal ben je wat langzamer in de quali, je toch voorin kan eindigen :)

Roy Visser
24 oktober 2008, 15:27
De slijtage zal vast wel hoger liggen dan een Lacetti/Accord maar het maakt wel degelijk verschil. Ik heb niet eens de "tyres are worn" message gehad in beide races. Offline heb ik geoefend op racepace dus had ik daar extra voordeel uit gehaald. Tevens heb ik zoals je weet een aparte race-setup gemaakt zodat de slijtage nog minder was.
Tuurlijk is de quali van belang. Inhalen kan bij de Tarzan en voor de Audi-S. Ik bedoel er alleen maar mee dat ookal ben je wat langzamer in de quali, je toch voorin kan eindigen :)

je bedoelt vast, de slijtage zal lager liggen :P

ik heb ook op racepace geoefend, en dingen aan mijn setup veranderd, maar in de eerste race kwam in ronde 12 toch echt de worn message, al wist ik dat ik dan nog steeds 1.50 rond kon rijden :)

Race2 kwam die iets later, omdat ik niet voluit kon in het begin :)

Bram Van Der Stichelen
24 oktober 2008, 15:29
het doet pijn om mijn naam zo helemaal onderaan de tabellen te zien staan :p

Peter
24 oktober 2008, 15:31
Hoe kan het nu dat er een kwalificatie uitslag staat bij race 2 als er gebruik wordt gemaakt van de reversed grid van race 1?
En ben ik btw de enige waarbij het scherm over de breedte gezien niet past?
de laatste paar tekens vallen bij bij weg, in dit geval kan ik de tijden niet helemaal zien, bij de deelnemerslijst op de site kan ik de teamnamen maar half zien...

Robert Saalmink
24 oktober 2008, 15:31
Peter: hij kan niet anders dan kwali + race inlezen per race zeg maar. Dus dat is inderdaad niet netjes maar niet eenvoudig te wijzigen ben ik bang. Maar we gaan er even wel naar kijken natuurlijk!

De breedte is hier geen probleem (twee browsers getest), post anders even een screenshot hier (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=61).

Er zijn wat moeilijkheden geweest met inlezen, maar het staat op de site hoor!! ;) :d

CONTROLEER ALLEMAAL GOED OF JE EIGEN TIJDEN KLOPPEN!

Just to be sure :D

Ik had race 1 toch gewonnen? ;) :innocent:

Ralffoxx
24 oktober 2008, 15:32
Ik kreeg in ronde 11 al de worn message. Maar ja sommige bochten was het meer blij dat ik glij dan dat ik daar ook daadwerkelijk reed

Roy Visser
24 oktober 2008, 15:36
Zo te zien kloppen mijn tijden, Alleen vroeg ik me af of het mogelijk is, om voor Race2, de juiste Startvolgorde ook te laten zien (=uitslag race 1 met P1tmP8 in omgekeerde volgorde)

en mijn teamnaam is incorrect, Project D hoort Lizard Racing te zijn. Maar nice work Maarten :)

Mathijs
24 oktober 2008, 15:52
Ik heb volgens mij in mijn laatste race helemaal geen tyres worn message gehad! Dat zou wel uniek zijn! Misschien ben ik redelijk zuinig met mijn bandjes...

Kim Van Der Stichelen
24 oktober 2008, 15:54
Ik heb volgens mij in mijn laatste race helemaal geen tyres worn message gehad! Dat zou wel uniek zijn! Misschien ben ik redelijk zuinig met mijn bandjes...

Ik heb 2x tyres worn gehad. Maar dat zag je al :closedeyes:

Mathijs
24 oktober 2008, 15:57
Wat denk ik al heel veel helpt bij sommige met banden problemen is de rembalans vrij ver naar achter zetten, zodat je voorbanden niet continue blokkeren. Ik denk dat men daar veel slijtage oploopt. Zeker met voorwielaandrijvers moet je die voorbanden sparen.

Quizmaster
24 oktober 2008, 17:07
Filmpje... :thumbup:

klik hier (http://cid-29e62b63805039d4.skydrive.live.com/self.aspx/Simracing/Gerben%20vs%20Chris.wmv)

Mathijs
24 oktober 2008, 17:51

klik hier (http://cid-29e62b63805039d4.skydrive.live.com/self.aspx/Simracing/Gerben%20vs%20Chris.wmv)Nice Chris, maar zeker ook Gerben, had niet voor mogelijk gehouden dat je buitenom daar kon inhalen:)

Bram Van Der Stichelen
24 oktober 2008, 17:58
passeer manoeuvre op Stefan. Vond ik best mooi :)

YouTube - passing at scheivlak

en het passeer manoeuvre op Jeroen. Niet zo heel speciaal, maar wel enorm clean en volgens het boekje :p

http://www.youtube.com/watch?v=JmTNvi9NeIE

(voor de een of andere reden wou frap geen geluid recorden. Sorry)

Atreidez
24 oktober 2008, 19:05
Mijn fraps filmpjes hebben wel geluid, maar t omzetten naar iets anders of uploaden naar youtube is een probleem..

Gave filmpjes iig! Goeie tijden, toen ik nog voor Gerben en Chris reed... En die maneuvre van Bram is ws. de meest gebruikte inhaalmaneuvre van gister :P

Bram Van Der Stichelen
24 oktober 2008, 19:13
Mijn fraps filmpjes hebben wel geluid, maar t omzetten naar iets anders of uploaden naar youtube is een probleem..

Gave filmpjes iig! Goeie tijden, toen ik nog voor Gerben en Chris reed... En die maneuvre van Bram is ws. de meest gebruikte inhaalmaneuvre van gister :P

het is ondertussen opgelost :p

Gerben
24 oktober 2008, 19:33

klik hier (http://cid-29e62b63805039d4.skydrive.live.com/self.aspx/Simracing/Gerben%20vs%20Chris.wmv)

:thumbup:

Ralffoxx
24 oktober 2008, 20:23
http://www.youtube.com/watch?v=-J6QUi6g6X4

Hier een klein filmpje (6min ongeveer :P) van Jaap en mij in Race 1

Roy Visser
24 oktober 2008, 21:01
paar sfeer fotos van race1

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/Zandvoort%20DRTCC%20Race%201/capture_2008-10-24_19-21-23.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/Zandvoort%20DRTCC%20Race%201/capture_2008-10-24_19-22-38.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/Zandvoort%20DRTCC%20Race%201/capture_2008-10-24_19-22-56.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/Zandvoort%20DRTCC%20Race%201/capture_2008-10-24_19-27-33.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/Zandvoort%20DRTCC%20Race%201/capture_2008-10-24_19-28-35.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/Zandvoort%20DRTCC%20Race%201/capture_2008-10-24_19-29-33.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/Zandvoort%20DRTCC%20Race%201/capture_2008-10-24_19-33-18.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/Zandvoort%20DRTCC%20Race%201/capture_2008-10-24_19-35-44.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/Zandvoort%20DRTCC%20Race%201/capture_2008-10-24_19-39-17.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/Zandvoort%20DRTCC%20Race%201/capture_2008-10-24_19-41-17.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Screenshots/Zandvoort%20DRTCC%20Race%201/capture_2008-10-24_19-42-54.jpg

Kim Van Der Stichelen
24 oktober 2008, 21:18
Gave shots, Roy :D

Bram Kocken
24 oktober 2008, 21:21
Cool, die laatste screenie is gaaf :D

DaMaster
24 oktober 2008, 22:06
Ik had erbij willen zijn, maar helaas hebben tentamens een iets grotere prioriteit voor mij :) Vandaar dat ik er ook de volgende keer ook al niet bij kan zijn, maar de laatste 4 gaan we de schade inhalen :D

RSRoy
25 oktober 2008, 00:22
Erg mooie shots Roy, hoop dat ik volgende week een keer tijd heb om een avondje met jullie mee te rijden.

Ferroeni
25 oktober 2008, 13:11
Cool, die laatste screenie is gaaf :D

Inderdaad. Maar hoe krijg je eigenlijk die "vrije" camera-standpunten?

Sander Hogendoorn
25 oktober 2008, 13:17
In het Controls menu moet je even naar beneden scrollen, dan kun je 'Free flight camera mode' en 'cam move backward/forward/left/right' allemaal een knopje geven ;)

Maik Peters
28 oktober 2008, 09:25
Hier nog even een reactie van mijn kant.

Door het overlijden van mijn Opa, heb ik niet echt lekker kunnen rijden. Het was allemaal veel te verkrampt / geforceerd. Toch is de uitslag niet verkeerd, maar heel blij ben ik er iig niet mee. Maar dat heeft dan ook meer met de situatie te maken.

Hier en daar wel super veel fun gehad, zeker toen het zo close was.
Leven en laten leven heeft goed gewerkt in mijn ogen, al hoe wel er hier en daar toch een echte WTCC tik inzat...

Vanuit Zandvoort wens ik jullie veel plezier op Brands Hatch Indy, want hier ben ik niet bij. Jullie zien mij "als het goed is" weer in Estoril.

Tot daar.
Race groeten,
Maik

Jeroen Ursem
28 oktober 2008, 23:27
oeps verkeerde thread

Ralffoxx
29 oktober 2008, 01:44
gewoon een vraagje tussendoor :P
"Of het gebeurt, en wie daar dan van profiteerd vertellen we na de eerste 2 races!
Op naar Zandvoort!"

Waar komt het vervolg ;) race was toch vorige week :P