View Full Version : FPL algemene thread
Tjerk Korving
15 oktober 2008, 00:30
[spacer]
[logo_fpl]
Introductie
Het begin van deze league ligt feitelijk al 7 jaar terug in 2000 met de oprichting van de GPx Pro League door onder andere ondergetekende. We zijn ooit begonnen met Grand Prix 3 om na een aantal jaren over te stappen op Grand Prix 4. Over een samenwerking met DigitalRacing.nl was medio 2007 al gepraat maar door allerlei redenen zoals tijd, omstandigheden en dergelijke was het er niet van gekomen. Seizoen 2007 was uiteindelijk ons laatste seizoen en daarna werd het behoorlijk stil.
Tot nu dan. Nadat ons (Gerben en ik) werd gevraagd om onder de vlag van DigitalRacing.nl een nieuwe open wheel race klasse op te zetten en te runnen was de knoop vrij snel doorgehakt. Feitelijk was dat het einde van de aloude GPx Pro League maar ook het begin van deze Formula Pro League.
Voor de fans van open wheel racing is dit de klasse om aan deel te nemen. De races zullen plaatsvinden op de maandagavond en we zullen gebruik maken van Race 07 met de daarin aanwezige F3000 wagens.
[spacer]
Inschrijven
De inschrijvingen zijn gesloten.
Officiële deelnemerslijst Formula ProLeague
#|Teamnaam|Naam
2|Team Vaillante|Roy Visser
3|Dynamic Motorsports|Tim Wijen
5|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman
9|HugoBOSS Racing|Bram Kocken
11|FS Racing|Bram van der Stichelen
12|FS Racing|Steven Frederiks
14|DCR|Tjerk Korving
15|DCR|Gerben van den Broek
16|KoelTec|Michael Koel
18|WolnerGP|Alexis Saridakis
19|WolnerGP|Angelo Wolner
20|FM-Simracing|Fons Stabel
22|Team Zerobarrier|Jaap Kleijn
23|Team Zerobarrier|Steven Voss
24|Team Underground|Paulpeter Kroon
25|Team Underground|Mark Bentvelzen
27|Racing for Brabant|Jeroen van Dun
28|Crown Racing|Michael Storm
29|Crown Racing|Michel Hekking
30|Super Aguri FPL|Jeroen Ursem
32|SimTech|Mathijs Twisk
34|BAS Biddinghuizen|Ricus Winnubst
36|F1RST Racing|Thomas Arends
Reservelijst
#|Teamnaam|Naam
37|F1RST Racing|Rudy van Buren
[spacer]
Carset
De FPL krijgt ook zijn eigen carset. Templates zijn automatisch mee geinstalleerd bij Race07. Livery en helm dienen ingeleverd te worden in PSD-Formaat verpakt als als ZIP- of RAR-bestand en verstuurd naar fpl@digitalracing.nl. Dit kan tot uiterlijk 1 november 2008.
Aandachtspunten:
- Deelnemers die geen livery of helm inleveren krijgen een standaard livery van Race07 (automatisch) toegewezen.
- Het toepassen van de startnummers op de wagen(s) is verplicht.
- De startnummers dienen te worden geplaats op de plaats van de nummerschilden.
- De nummerschilden zelf hoeven níet te worden gebruikt.
- De bovenste "plane" van de achtervleugel dient te worden vrijgehouden.
Als je je hele auto compleet wilt hebben dien je 5 PSD's per auto in te leveren.
- de auto
- de cockpit
- de helm
- de overall voor van buiten de auto
- de overall voor in de cockpit cam
Overalls kunnen uiteraard voor 2 rijders binnen een team gelijk zijn.
[spacer]
Testservers
We draaien de testservers 24/7, mits er geen officiele races zijn van andere competities. De gegevens zijn:
- inloggen via de lobby, DigitalRacing.nl F3000
- pass: test
- F3000 Carset
- Het eerstvolgende circuit van de kalender
- elke deelnemer wordt geacht zich conform de reglementen te gedragen
[spacer]
Kalender
Race|Datum|Circuit
1.|10 nov|Brands Hatch
2.|24 nov|Estoril
3.|8 dec|Imola
4.|15 dec|Magny Cours
5.|12 jan|Valencia
6.|26 jan|Istanbul
7.|9 feb|Valencia Street Circuit
8.|2 maa|Monza
Meer informatie over de race format en -lengte vind je in de reglementen.
[spacer]
Downloads
De FPL reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/12-.html)
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
15 oktober 2008, 01:14
Mooi, ik ga er bij zijn. Back to my GPx roots...... en het bekende achterveld waarschijnlijk :(
Roy Visser
15 oktober 2008, 01:27
hopsa ik ben er ook bij ;)
Ralffoxx
15 oktober 2008, 01:38
Word leuk kan ik weer in een openwiel klasse Jaap irriteren :P nu al op servers... Jaap gaat rondje sneller dan ik... hop ik er weer onder ... Jaap gaat sneller. Hop ik er weer onder :P zo moet het :D Jaap schrijf ons in kerel :)
Tim Wijen
15 oktober 2008, 02:04
Ik ben er bij!
Bram Kocken
15 oktober 2008, 10:51
Jep, ik schrijf me ook in!
Maandagavond is een prima avond en elk circuitervaring is meegenomen!
Opzich zou ik nog wel een teammate kunnen gebruiken, die me kan helpen met setups en track-tips :) Zorg ik wel voor een livery :clown:
Bram Van Der Stichelen
15 oktober 2008, 11:24
Heb me ook ingeschreven. Heb altijd wel zin in toffe openwheeler actie :)
EEn teamgenoot is altijd gewenst, dus als er mensen zijn die nog eentje zoeken... :thumbup:
Atreidez
15 oktober 2008, 11:27
In de regelementen bij 6.2 F is een foutje geslopen (Staf ipv Straf). Overigens is mij niet duidelijk of je dit ook in de race wil doorvoeren, aangezien je bij de meeste banen in de eerste bocht al geen pitlane gebruiker meer ben en dus gewoon je positie mag verdedigen (beetje de Bourdais/Massa discussie :P ).
Bram Van Der Stichelen
15 oktober 2008, 11:34
Ik lees net dit:
. In kwalificatie rondrijden met een rokende auto (vaak ten gevolge van een te
strak afgeknepen air intake) is verboden op straffe van het afnemen van al je
kwalificatietijden. Je start dan dus achteraan. Merk je dat je een rokende auto
hebt, of attendeert de organisatie je erop, dan dien je onmiddellijk van de ideale
lijn af te gaan en op ESC te drukken en in de pits het probleem te verhelpen.
Ik neem dat het zelfde geld voor de race zelf?
Atreidez
15 oktober 2008, 11:47
Trouwens, Valencia Street Circuit ? :blink: Bestaat die in Race07?
Robert Saalmink
15 oktober 2008, 11:58
Ik lees net dit:
Ik neem dat het zelfde geld voor de race zelf?
Uiteraerd.
Tim Wijen
15 oktober 2008, 12:18
Trouwens, Valencia Street Circuit ? :blink: Bestaat die in Race07?
Ze bedoelen het permanente circuit van Valencia ;) Het WTCC, MotoGP en de Le Mans Series maken ook gebruik van deze baan.
Tjerk Korving
15 oktober 2008, 12:25
Ze bedoelen het permanente circuit van Valencia ;) Het WTCC, MotoGP en de Le Mans Series maken ook gebruik van deze baan.
Op de kalender hebben we twee keer Valencia.
De eerste keer op 12 januari is op het vaste circuit zoals ook gebruikt in de DRTCC klasse en standaard aanwezig in Race 07.
De tweede keer op 9 februari is op het straten circuit van Valencia ofwel daar waar de Formule 1 dit jaar heeft gereden. Momenteel is deze als add-on circuit te vinden op nogripracing.com in de GTR Evo sectie. GTR Evo is een opgeleukte Race 07 dus geen probleem.
De reglement puntjes zullen binnenkort nog worden nagelopen en alvast bedankt voor de meldingen. Kom je nog meer, altijd melden. daar word het reglement enkel maar beter van. :)
Bram Van Der Stichelen
15 oktober 2008, 12:28
stratencircuits zijn niet mijn ding :laugh:
Maar ik kan Valencia dan ook nauwelijks een stratencircuit noemen :p
Niels Tieman
15 oktober 2008, 12:31
Valencia kun je inderdaad geen 'stratencircuit' noemen. Het is breed, heel erg breed, maar wel leuk om overheen te crossen!
Federici
15 oktober 2008, 12:36
Valencia kun je inderdaad geen 'stratencircuit' noemen. Het is breed, heel erg breed, maar wel leuk om overheen te crossen!
Het is dan misschien wel breed, maar de muren zijn dichterbij dan op een permanent circuit ;)
Niels Tieman
15 oktober 2008, 12:38
Yep, maar die muren staan daar om eruit te blijven he ;) :D
Federici
15 oktober 2008, 12:53
Yep, maar die muren staan daar om eruit te blijven he ;) :D
Of zoals Jan Lammers zegt; 'Je kan dr ook gebruik van maken!' ;)
Bram Van Der Stichelen
15 oktober 2008, 13:03
Of zoals Jan Lammers zegt; 'Je kan dr ook gebruik van maken!' ;)
zolang je ze niet gebruikt om er mij in te zetten kan het me niet schelen :laugh:
Atreidez
15 oktober 2008, 16:57
Ik zie online ook die PrestoGP servers steeds met custombanen staan, w.o. Suzuka, Silverstone, Monaco, Hungaroring en Spa! Maar toen ik ze zocht om de downloaden kon ik nergens links krijgen :(
Tim Wijen
15 oktober 2008, 18:24
Misschien is het een idee om binnekort een testrace te houden op het valencia street circuit?
Mark van Zanten
15 oktober 2008, 18:32
Klinkt goed! Als die volgende week is, dan ga ik proberen erbij te zijn als achterveld opvulling! :p
Ferroeni
15 oktober 2008, 18:39
Is die Valencia Street Circuit een add-on? Of kijk ik met mijn neus in Race07...
Bram Van Der Stichelen
15 oktober 2008, 18:48
http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=2711&postcount=13 ;)
Tjerk Korving
15 oktober 2008, 18:49
Is die Valencia Street Circuit een add-on? Of kijk ik met mijn neus in Race07...
Dat is inderdaad een add-on track.
Misschien is het een idee om binnekort een testrace te houden op het valencia street circuit?
Kan zeker geen kwaad. Er zal binnenkort een datum worden geprikt.
Ralffoxx
15 oktober 2008, 18:49
Silverstone ofzo ook wel mooi om op te racen lijkt mij ;)
Tim Wijen
15 oktober 2008, 18:51
Silverstone ofzo ook wel mooi om op te racen lijkt mij ;)
Yeah, Suzuka lijkt me ook gaaf. Maar laten we eerst Valencia eens proberen :)
Tjerk Korving
15 oktober 2008, 18:57
Het zal vast niet gelijk het laatste seizoen dus we kunnen nog vooruit qua kalenders. :)
Nadeel momenteel is dat sommige add-on circuits niet dusdanig bugloos zijn dat iedereen ze kan draaien. Heb zelf meerdere circuits geprobeerd die dusdanig crashten dat ik gewoon m'n computer moest resetten omdat alles compleet vast sloeg.
King Otto
15 oktober 2008, 19:02
Waar kun je dat soort geintjes allemaal downloaden eigenlijk?
Bram Van Der Stichelen
15 oktober 2008, 19:03
Waar kun je dat soort geintjes allemaal downloaden eigenlijk?
nogmaals :p
King Otto
15 oktober 2008, 19:20
Euh, waaro?
:P Thnx :)
Bram Van Der Stichelen
15 oktober 2008, 19:26
Euh, waaro?
:P Thnx :)
'De tweede keer op 9 februari is op het straten circuit van Valencia ofwel daar waar de Formule 1 dit jaar heeft gereden. Momenteel is deze als add-on circuit te vinden op nogripracing.com in de GTR Evo sectie. GTR Evo is een opgeleukte Race 07 dus geen probleem.'
gewoon even nogripracing.com opgaan dus ;)
Hekking
15 oktober 2008, 19:43
Hekking is nog opzoek naar een teamy maar wil zeker meedoen :thumbup:
Duzzz anyone ?
King Otto
15 oktober 2008, 20:19
'De tweede keer op 9 februari is op het straten circuit van Valencia ofwel daar waar de Formule 1 dit jaar heeft gereden. Momenteel is deze als add-on circuit te vinden op nogripracing.com in de GTR Evo sectie. GTR Evo is een opgeleukte Race 07 dus geen probleem.'
gewoon even nogripracing.com opgaan dus ;)
Haha het was ook maar een geintje omdat het voor jou al de 2e keer was dat je die post maakte en nu de 3e keer. Had hem bij de 2e al door :p
Maargoed ontopic maar weer :)
Ferroeni
15 oktober 2008, 20:21
Bram, dank je...
tinyriconen
15 oktober 2008, 23:01
Mannen even een vraagje.
Met welke camera racen jullie? Cockpit view is wel het meest realistisch, maar ik vind het heel erg lastig om dan te zien wat er achter me gebeurd. Hebben jullie daar een tip voor? Zoals het gebruiken van de Rear View als knop op het stuurtje?
Robert Saalmink
15 oktober 2008, 23:36
Mannen even een vraagje.
Met welke camera racen jullie? Cockpit view is wel het meest realistisch, maar ik vind het heel erg lastig om dan te zien wat er achter me gebeurd. Hebben jullie daar een tip voor? Zoals het gebruiken van de Rear View als knop op het stuurtje?
Ik heb de rear view op een knop binnen handbereik inderdaad. Ik rij altijd vanuit de cockpit.
Peter
15 oktober 2008, 23:38
Virtual mirror is ook een erg handig, heb je boven in beeld een spiegel waarin je veel meer ziet dan de real mirrors
tinyriconen
16 oktober 2008, 00:37
Oké bedankt voor de tips! Dat rijdt toch al een stuk fijner.
Ik heb eindelijk de auto wat meer onder controle. Force Feedback en gevoeligheid stonden toch wel wat aan de hoge kant :P Was vrijwel alleen maar aan het slingeren.
Nu nog de banen goed leren kennen en tijd winnen. Ik ben ten opzichte van de AI op Pro niveau toch nog 2-3 seconden trager op Zandvoort :$
Off Topic: Wat mij opviel tijdens het spelen is dat het schademodel toch wel slecht te noemen valt. Hij staat op 100% maar desondanks, als ik de muur raak wil vaak alles nog blijven zitten. Sterker nog, ik ging vanavond over m'n dak (rollbar :P) maar alles bleef aan de auto zitten en ik kon direct verder rijden. Toch wel vreemd.. of heb ik misschien iets verkeerds staan bij de instellingen? Schade staat toch echt op 100%.
Atreidez
16 oktober 2008, 01:11
Ik rij vaak op de cockpit (1 stand verder als in cockpit), maar ben momenteel meer aan t oefenen in de cockpit. Ik zet dan gewoon de incockpit stoel een stuk hoger zodat je nog goed zicht op de apex hebt :) Weet nog niet zeker hoe ik t seizoen ga rijden, beter zicht (op cockpit) of betere reflexen (in cockpit).
Ralffoxx
16 oktober 2008, 02:04
Ik ben een van de noobs die alles goed wilt zien dus ik rij meestal achter me wagen... de camera wel zo gekanteld dat ik de voorkant goed kan zien wanneer ik instuur etc...
Peter
16 oktober 2008, 08:26
Ik ben een van de noobs die alles goed wilt zien dus ik rij meestal achter me wagen... de camera wel zo gekanteld dat ik de voorkant goed kan zien wanneer ik instuur etc...
oh my, hier schrik ik echt van... dit vindt ik persoonlijk denk ik net zo erg als mensen die nog met ene toetsenbord rijden of met een joystick...
kom op zeg, ik weet dat iedereen een eigen voorkeur heeft maar we zijn wel aant simmen en geen arcade aant spelen..
De view achter de wagen maakt het toch veel moeilijker om je preciese instuurpunten te bepalen?
Bramzel
16 oktober 2008, 10:25
oh my, hier schrik ik echt van... dit vindt ik persoonlijk denk ik net zo erg als mensen die nog met ene toetsenbord rijden of met een joystick...
kom op zeg, ik weet dat iedereen een eigen voorkeur heeft maar we zijn wel aant simmen en geen arcade aant spelen..
De view achter de wagen maakt het toch veel moeilijker om je preciese instuurpunten te bepalen?
Tsja, het blijft een spelletje Peter. Het mooie van de werkelijkheid simuleren is dat je hem kan aanpassen naar je eigen smaak, en als Steven dat het fijnst vind dan is dat voor hem blijkbaar de beste oplossing. Wat dat betreft is die swingcam niet anders dan een bumpercam, ik zou ook niet graag voorop de bumper van een Porsche gebonden worden. Maar ingame vind ik het veel relaxter rijden, dus kies ik daarvoor.
't Is maar net wat je het lekkerst vind en waar je je het beste bij voelt. De een hecht daarbij heel veel waarde op realisme en kiest voor de cockpit, de ander vindt overzicht belangrijker en gaat voor de swingcam.
Ralffoxx
16 oktober 2008, 13:29
Ik zie geen donder in de cockpit. Ik zie liever meer... En zo langzaam ga ik er ook weer niet mee. Mijn rempunten kan ik prima inschatten door dingen rond de baan en aangezien ik de camera iets kantel voordat ik begin te rijden zie ik duidelijk waar me neus is op welk punt. Je hebt meer snelheids gevoel in de wagen. Maar ik wil liever zien hoe iemand naast me zit of hoe vlak ik er achter zit. Vanuit een cockpit zie ik me neus niet goed genoeg daarvoor. En de t-cam camera heb ik niet gevonden (daar reed ik mee in GP4). Ik weet niet of je zelf camera posities kan maken want dat zou voor mij wel een oplossing wezen.
Ralffoxx
16 oktober 2008, 13:32
En trouwens idd we zijn geen arcade aan het spelen moet je tegen de mensen zeggen die op onmogelijke punten willen inhalen en niet opletten op wat de mensen voor hun doen. En voor andere een hele race vergallen. Aangezien op me eerste races (toen reed ik nog met me neuscam) nu zoveel meer zie en niet langzamer er door rij vond ik dit de beste optie.
Roy Visser
16 oktober 2008, 20:17
Roy Visser Gespot op het circuit van Zandvoort
Dit is hem dan, de eerste foto van Roy Visser in een Vaillante. De geruchten waren er al lang, maar Visser mag zich dan eindelijk Vaillante Rijder noemen. Hoe hij het voor elkaar heeft gekregen dat Jean-Pierre hem heeft gecontacteerd voor een stoeltje is iedereen een raadsel, zal de carriere van de nederlander dan toch ook in Frankrijk zijn opgevallen? Of Visser de legendarische Michel Vaillant al persoonlijk heeft ontmoet blijft nog even de vraag, maar misschien dat we hem daar tijdens een officiële persconferentie over kunnen aanspreken. Tot die tijd zullen we het met deze enkele foto moeten doen:
http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Renders/Vaillante%20Render%20Presentatiek.jpg
Klik hier voor wallpaper Formaat (http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Renders/Vaillante%20Render%20PresentatieG.jpg)
Niet veel later nadat deze foto op internet verscheen ontvingen we de officiële foto's van Vaillante, en het is zoals altijd, weer een pareltje
http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Renders/Vaillante%20Presentatie-1.jpg
http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Renders/Vaillante%20Presentatie-2.jpg
http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Renders/Vaillante%20Presentatie-3.jpg
http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Renders/Vaillante%20Presentatie-4.jpg
__________________________________________________ ___________
voor de fans, de Vaillante is een 2 druppels kopie vanuit het Album: De $ponsor, en ook Michel en Steve zal ik in de carpack toe laten voegen :)
Niels Tieman
16 oktober 2008, 20:19
Zoals ik op MSN al zei: :wub::thumbup: He-le-maal geweldig :D
Darthwillie
16 oktober 2008, 20:23
Heel mooi!!!!! (spaar de strips al jaren) :thumbup:
Bramzel
16 oktober 2008, 20:27
Heerlijk, erg gaaf gemaakt Roy :D
Bram Van Der Stichelen
16 oktober 2008, 20:51
Schitterende wagen Roy :thumbup:
Stefan van Renselaar
16 oktober 2008, 20:54
Ziet er super uit :thumbup: :thumbup:
Mark van Zanten
16 oktober 2008, 21:14
Prachtige wagen weer Roy :thumbup:
Ralffoxx
17 oktober 2008, 01:20
Mooie wagen :P mis toch wat kleine details :P
http://www.webalice.it/luigisaso/page22/files/vaillante.pdf
kijk daar maar is naar ;)
Maik Peters
17 oktober 2008, 09:13
Wat een plaatje!
Bram Kocken
17 oktober 2008, 10:08
:w00t:
Uitblinkend in eenvoud!
Hulde Roy
(ik mis een :worshippy:-ico :()
Bram Kocken
17 oktober 2008, 11:47
Ik zie geen donder in de cockpit. Ik zie liever meer... En zo langzaam ga ik er ook weer niet mee. Mijn rempunten kan ik prima inschatten door dingen rond de baan en aangezien ik de camera iets kantel voordat ik begin te rijden zie ik duidelijk waar me neus is op welk punt. Je hebt meer snelheids gevoel in de wagen. Maar ik wil liever zien hoe iemand naast me zit of hoe vlak ik er achter zit. Vanuit een cockpit zie ik me neus niet goed genoeg daarvoor. En de t-cam camera heb ik niet gevonden (daar reed ik mee in GP4). Ik weet niet of je zelf camera posities kan maken want dat zou voor mij wel een oplossing wezen.
Dan is er wel een oplossing:
http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=13292
Kwam ik net tegen. Weet niet of hoe de organisatie hierover denkt?
Mark B
17 oktober 2008, 12:37
Dan is er wel een oplossing:
http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=13292
Kwam ik net tegen. Weet niet of hoe de organisatie hierover denkt?
Die TNT wagens kom je ook overal tegen he!! :hammer::eek:
Maar ziet er goed uit die t-cam... Ik kan mij herinneren dat je toch een soort nosecam heb ofzo bij die f3000 wagens??? Of is dat niks
Bram Kocken
17 oktober 2008, 12:57
Geen flauw idee, maar was op zoek naar de x-file van de F3000, toen kwam k deze tegen :P En toen herinnerde ik me dat iemand ernaar op zoek was.
Bramzel
17 oktober 2008, 13:05
maar was op zoek naar de x-file van de F3000,
http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/10-.html ;)
Ralffoxx
17 oktober 2008, 13:11
Mja dat is meer zoals ik reed in gp4. Dus zou wel een goede optie zijn.
Stoofie
17 oktober 2008, 22:02
Ik heb mezelf alvast ingeschreven. Ben benieuwd of ik mee kan doen :)
Stoofie
18 oktober 2008, 00:11
Mijn F3000 wagen:
http://img147.imageshack.us/img147/2070/f3000ta9.png
Bramzel
18 oktober 2008, 00:22
Welkom Stoofie! Ik ben zo vrij geweest je plaatje even werkend te maken ;)
Leuke livery. Denk je er wel aan dat de bovenste flap van de achterspoiler voorzien gaat worden van een DigitalRacing.nl logo? Sponsors die je daar neerzet zullen dus overschreven worden.
Tjerk Korving
18 oktober 2008, 13:22
Ik zal vanmiddag ook alvast een voorlopige lijst met aanmeldingen tot nu toe posten. We schieten al een eind op maar er is nog ruimte.
Stoofie
18 oktober 2008, 13:45
Welkom Stoofie! Ik ben zo vrij geweest je plaatje even werkend te maken ;)
Leuke livery. Denk je er wel aan dat de bovenste flap van de achterspoiler voorzien gaat worden van een DigitalRacing.nl logo? Sponsors die je daar neerzet zullen dus overschreven worden.
Bedankt.
Het is niet erg om die sponsor te overschijven. Ik zoek er wel een andere plek voor.
Moet je trouwens de startnummers gebruiken zoals ze in de standaard skinpack staan van Simbin of mag je zelf weten hoe je startnummer eruit komt te zien?
Tjerk Korving
18 oktober 2008, 14:26
Bedankt.
Het is niet erg om die sponsor te overschijven. Ik zoek er wel een andere plek voor.
Moet je trouwens de startnummers gebruiken zoals ze in de standaard skinpack staan van Simbin of mag je zelf weten hoe je startnummer eruit komt te zien?
Belangrijkste is dat het startnummer op de wagen staat, hoe je dat verwerkt is verder aan jou. Het rood/wit/grijze vlak waar het nummer in staat hoeft dus niet per sé te worden gebruikt.
De nummers zelf van de template gebruiken kan natuurlijk wel weer handig zijn maar als je ze zelf wilt painten kan dat natuurlijk ook.
Tjerk Korving
18 oktober 2008, 14:50
Aanmeldingen bijgewerkt tot en met 18 oktober 2008 13.40.
Inschrijven kan nog tot en met 22 oktober dus we zijn aardig op dreef met 16 man tot nu toe.
Teamnaam|#1|#2
Team Vaillante|Roy Visser|-
Dynamic Motorsports|Tim Wijen|-
Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|-
HugoBOSS Racing|Bram Kocken|-
nnb|Bram van der Stichelen|Steven Frederiks
KoelTec|Michael Koel|-
WolnerGP|Alexis Saridakis|Angelo Wolner
FM-Simracing|Fons Stabel|-
Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Niels Tieman
Team Zerobarrier|Jaap Kleijn|Steven Voss
DCR|Tjerk Korving|-
Racing for Brabant|Jeroen van Dun|-
Bramzel
18 oktober 2008, 14:52
Veel nieuwe gezichten en een mooie grid al. Goed bezig mannen :D
Stoofie
18 oktober 2008, 15:39
Denk je er wel aan dat de bovenste flap van de achterspoiler voorzien gaat worden van een DigitalRacing.nl logo?
Is er ergens een download voor de DigitalRacing logo's. Kan ik die toevoegen aan de Skin.
Is het mogelijk dat ik startnummer 13 of 27 krijg? Het zijn mijn favoriete startnummers :thumbup:
Federici
18 oktober 2008, 15:59
Comeback dus van Michael Koel! :D
Ben benieuwd ;)
Tjerk Korving
18 oktober 2008, 16:17
Is er ergens een download voor de DigitalRacing logo's. Kan ik die toevoegen aan de Skin.
Is het mogelijk dat ik startnummer 13 of 27 krijg? Het zijn mijn favoriete startnummers :thumbup:
Het DigitalRacing.nl logo voor de bovenste laag van de achtervleugel hoef je er zelf niet op te zetten, dat word door de organisatie gedaan. In dit geval door mij aangezien ik de carsets in elkaar klus. Dan staat het er ook gelijk bij alle wagens op dezelfde manier op. Kwestie van die plek gewoon leeg laten dus. :)
Startnummers beginnen in principe op volgorde van binnenkomst. Maar aangezien ik toch al een nummer vrij wil houden bij de teams die uit één persoon bestaan valt er wel wat te doen denk ik door het volgende team tussen te voegen.
Niels Tieman
18 oktober 2008, 19:59
Zo, dat is een intressant lijstje! Een kampioenschap met open-wheelers stond altijd hoog op mijn persoonlijke verlanglijstje voor DigitalRacing.nl. Tjerk en Gerben binnen Dr.nl hebben is ook zeer welkom! Ik moet deze week nog 3 livery's afronden voor deze competitie maar dat gaat goed komen. De renders komen vanzelf online ;)
Roy Visser
19 oktober 2008, 13:20
Mooie wagen :P mis toch wat kleine details :P
http://www.webalice.it/luigisaso/page22/files/vaillante.pdf
kijk daar maar is naar ;)
Dat plaatje klopt niet :)
het enige wat ik van het orgineel anders heb is het vaillante logo op de neus, het ontbrekende bridgestone logo's aangezien de wagen niet op bridgestones staat, en het ontbrekende startnummer.
De wagen klopt met de tekeningen van Graton, niet met de tekeningen van de persoon die het model heeft gemaakt ;) I'm all about the little details ;)
Mijn eerste openwheeler races, ben benieuwd, al zal ik maar enkele races mee kunnen doen.
Bram Kocken
19 oktober 2008, 16:06
http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/10-.html ;)
In de rar van Race07 met x-files zit geen F3000-x-file... :) Of ik ben heul scheel?
Tjerk Korving
19 oktober 2008, 16:18
In de rar van Race07 met x-files zit geen F3000-x-file... :) Of ik ben heul scheel?
Dan zou ik het ook zijn want ik zie hem ook niet. Geloof dat Bram ze erop heeft gezet dus dan zou die even moeten kijken hoe en wat.
paulpeter
19 oktober 2008, 17:59
De inschrijving van Crown-Racing is ook de deur uit;)
Bram Kocken
19 oktober 2008, 18:12
Precies, ik heb 'm nu van NoGrip kunnen downloaden :)
Bram Van Der Stichelen
20 oktober 2008, 19:02
worden de namen van de rijders er door jullie opgezet? Of mogen we dat zelf doen?
Tjerk Korving
20 oktober 2008, 19:09
worden de namen van de rijders er door jullie opgezet? Of mogen we dat zelf doen?
Dat is helemaal aan jou zelf. De bovenste laag van de achtervleugel word voorzien van het DigitalRacing.nl logo en verder blijven we er in principe vanaf.
Bram Van Der Stichelen
20 oktober 2008, 19:12
Dat is helemaal aan jou zelf. De bovenste laag van de achtervleugel word voorzien van het DigitalRacing.nl logo en verder blijven we er in principe vanaf.
ok. Dan ga ik je 2 files moeten opsturen voor de 2 rijders?
Tjerk Korving
20 oktober 2008, 20:31
ok. Dan ga ik je 2 files moeten opsturen voor de 2 rijders?
Per wagen een psd bestand dus daar zou het inderdaad op neer moeten komen, vier als je ook nog helmen paint.
Bramzel
20 oktober 2008, 20:45
Per wagen een psd bestand dus daar zou het inderdaad op neer moeten komen, vier als je ook nog helmen paint.
Als je je hele auto compleet wilt hebben dien je 5 PSD's per auto in te leveren.
- de auto
- de cockpit
- de helm
tinyriconen
20 oktober 2008, 21:17
Nou, ik heb het spel reeds binnen. De online versie nog niet uitgeprobeerd. Ben er zo goed als uit of ik daadwerkelijk aan een competitie mee wil doen. Het trekt mij wel om gewoon rustig, zij het in het achterveld, m´n rondjes mee te rijden. Ik ben nooit bezig geweest met setups. Prestatie-rijden komt misschien ooit nog wel, maar dat is absouluut niet de intentie die ik heb. Echter ik zoek nog wel een team om mee te rijden.
Bram Kocken
20 oktober 2008, 21:57
- de auto
- de cockpit
- de helm
Doh, dan komen er nog wat meer PSD's naar de organisatie, van mijn kant... ik dacht dat alleen body + helm het konden doen, maar de rest heb k uiteraard ook gepaint :P
paulpeter
20 oktober 2008, 23:21
Nou, ik heb het spel reeds binnen. De online versie nog niet uitgeprobeerd. Ben er zo goed als uit of ik daadwerkelijk aan een competitie mee wil doen. Het trekt mij wel om gewoon rustig, zij het in het achterveld, m´n rondjes mee te rijden. Ik ben nooit bezig geweest met setups. Prestatie-rijden komt misschien ooit nog wel, maar dat is absouluut niet de intentie die ik heb. Echter ik zoek nog wel een team om mee te rijden.
Je kunt ook nog altijd als privateer mee doen. En we helpen je heus wel op weg Ricus. Nooit te beroerd om te helpen;)
Tjerk Korving
21 oktober 2008, 12:35
Er zijn nog meerdere teams momenteel met één rijder dus plaats zal er sowieso zijn. In de startpost van deze thread staat een overzicht.
Mathijs
21 oktober 2008, 14:42
Ik zit ook wel te twijfelen om mee te doen. Opzich is maandag een prima racedag voor mij en single seaters is ook wel erg gaaf! Ik ga er nog eens goed overdenken en dan hoor je het morgen!
Mark B
21 oktober 2008, 15:06
Heb van het weekend ook Team Underground ingeschreven :) Lijkt me toch weer erg gaaf die open klasse :)
Tjerk Korving
21 oktober 2008, 18:48
Heb van het weekend ook Team Underground ingeschreven :) Lijkt me toch weer erg gaaf die open klasse :)
Voor de FPL? Want dan heb ik die niet ontvangen.
Tjerk Korving
21 oktober 2008, 20:35
Aanmeldingen bijgewerkt tot en met 21 oktober 2008 20:50
Inschrijven kan nog tot en met 22 oktober, de teller staat momenteel op 21 aanmeldingen.
Teamnaam|#1|#2
Team Vaillante|Roy Visser|-
Dynamic Motorsports|Tim Wijen|-
Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|-
HugoBOSS Racing|Bram Kocken|-
nnb|Bram van der Stichelen|Steven Frederiks
KoelTec|Michael Koel|-
WolnerGP|Alexis Saridakis|Angelo Wolner
FM-Simracing|Fons Stabel|-
Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Niels Tieman
Team Zerobarrier|Jaap Kleijn|Steven Voss
DCR|Tjerk Korving|Gerben van den Broek
Racing for Brabant|Jeroen van Dun|-
Crown Racing|Michael Storm|Michel Hekking
Team Underground|Paulpeter Kroon|Mark Bentvelzen
Robert Saalmink
21 oktober 2008, 20:38
Niet verkeerd, er zijn 25 plekken dus dat loopt aardig vol al! :)
Tjerk Korving
21 oktober 2008, 21:53
Zojuist nog een aanvulling op het lijstje gemaakt, er was een aanmelding niet aangekomen.
tinyriconen
22 oktober 2008, 20:42
Je kunt ook nog altijd als privateer mee doen. En we helpen je heus wel op weg Ricus. Nooit te beroerd om te helpen;)
Dat is waar ;) Maar ja, als privateer heb je natuurlijk ook een livery nodig etc. Pfoe. Eens even zien hoe ik daar aan kan komen :blushing:
Bovendien wil ik graag rijden en stel ik mij beschikbaar als coureur voor de teams die nog een rijder zoeken.
Bramzel
22 oktober 2008, 21:15
Dat is waar ;) Maar ja, als privateer heb je natuurlijk ook een livery nodig etc. Pfoe. Eens even zien hoe ik daar aan kan komen :blushing:
Daar kunnen wij je wel mee helpen ;) PM me maar even wat je wensen zijn, dan maken we er wel wat moois van.
Jeroen Ursem
23 oktober 2008, 00:20
:D Ik vind m'n livery nu al vet :D
Livery ligt nog bij Enby's op het moment, maar de WIP mag er al zijn!
Mathijs
23 oktober 2008, 01:26
Ben er ook bij! Toch maar ingeschreven! Lijkt me superleuke klasse!
Bram Kocken
23 oktober 2008, 11:12
Nog meer auto's voor me :(
Nee geintje, hoe meer zielen, hoe meer vreugd :D Volgens mij is de vaste lijst nu al redelijk vol aan het raken?
Tjerk Korving
23 oktober 2008, 13:08
De lijst moet nog worden geupdate maar ik geloof dat we nu op 23 man zitten. De definitieve lijst met startnummers zal waarschijnlijk vrijdag avond gepost worden, vandaag heb ik daar helaas geen tijd meer voor.
Jeroen Ursem
23 oktober 2008, 20:37
En in dit pareltje ga ik deelnemen aan de FPL :D
http://www.bramknot.nl/fpl/yerun_f3000_sa_2.jpg
http://www.bramknot.nl/fpl/yerun_f3000_sa_3.jpg
Robert Saalmink
23 oktober 2008, 20:51
Super Augurk is back!
Mark van Zanten
23 oktober 2008, 22:30
Vet dat je zo'n livery gaat gebruiken, nu maar hopen dat jij niet binnen 1,5 seizoen failliet bent :p
Federici
23 oktober 2008, 22:36
Aaight, Supah Jeroentjah! :D
Niels Tieman
23 oktober 2008, 22:56
Ik heb de livery geboren zien worden op een PC naast me en hij is lekkah :D. Apart dat er tot op heden 1 livery nagebootst is en dat dat precies Super Aguri is :D
Jeroen Ursem
23 oktober 2008, 22:58
Vet dat je zo'n livery gaat gebruiken, nu maar hopen dat jij niet binnen 1,5 seizoen failliet bent :p
Met mijn 'reputatie' kan dat nog wel eens een probleem worden ja :D
Ben echt reuze blij met m'n Super Aguri livery, echt super veel bedankt meneer Knot :thumbup: naam op de wagen ook gewoon 'Yerun Ur-San' :lol:
Roy Visser
23 oktober 2008, 23:03
ROFL Yerun Ur-San
Tjerk Korving
24 oktober 2008, 22:14
De startpost is ondertussen ook bijgewerkt maar voor de volledigheid ook hier nog de definitieve lijst met aanmeldingen én de uiteindelijk toegekende startnummers.
Teamnaam|#|Naam|#|Naam
Team Vaillante|2|Roy Visser|||
Dynamic Motorsports|3|Tim Wijen|||
Squadra Corse Digitali|5|Gerben Kelly|||
Team DigitalRacing|7|Robert Saalmink|8|Niels Tieman
HugoBOSS Racing|9|Bram Kocken|||
FS Racing|11|Bram van der Stichelen|12|Steven Frederiks
DCR|14|Tjerk Korving|15|Gerben van den Broek
KoelTec|16|Michael Koel|||
WolnerGP|18|Alexis Saridakis|19|Angelo Wolner
FM-Simracing|20|Fons Stabel|||
Team Zerobarrier|22|Jaap Kleijn|23|Steven Voss
Team Underground|24|Paulpeter Kroon|25|Mark Bentvelzen
Racing for Brabant|27|Jeroen van Dun|||
Crown Racing|28|Michael Storm|29|Michel Hekking
Super Aguri FPL|30|Jeroen Ursem|||
SimTech|32|Mathijs Twisk|||
BAS Biddinghuizen|34|Ricus Winnubst|||
Jeroen Ursem
24 oktober 2008, 22:16
Als je nou per ongeluk Yerun Ur-San neerzet okee, maar Jeroen Ursum :mellow:
Tjerk Korving
24 oktober 2008, 22:24
Als je nou per ongeluk Yerun Ur-San neerzet okee, maar Jeroen Ursum :mellow:
Ehm... klinkt als. M'n over typ skills zijn duidelijk niet meer wat ze zijn geweest. :)
Jeroen Ursem
24 oktober 2008, 22:52
Geeft niks hoor meneer Korfing, het staat er nu gelukkig weer goed in ;)
Ralffoxx
24 oktober 2008, 22:55
Ach Jeroen maak je niet druk ik heb mijn achternaam die eigenlijk vrij simpel is al 100x verkeerd hier gezien... Het was Vos of Vossen weet ik het veel. Terwijl ik altijd dacht dat Voss met gewoon 2x een s niet zo lastig was :P
Bram Kocken
24 oktober 2008, 23:27
Prima nummer heb ik zo, dacht ik :D
Oh, Tjerk, ik moet nog steeds die extra PSD's van de cockpit & suit opsturen! :O Maandagavond, first thing!
Mathijs
24 oktober 2008, 23:27
De startpost is ondertussen ook bijgewerkt maar voor de volledigheid ook hier nog de definitieve lijst met aanmeldingen én de uiteindelijk toegekende startnummers.
Teamnaam|#|Naam|#|Naam
Team Vaillante|2|Roy Visser|||
Dynamic Motorsports|3|Tim Wijen|||
Squadra Corse Digitali|5|Gerben Kelly|||
Team DigitalRacing|7|Robert Saalmink|8|Niels Tieman
HugoBOSS Racing|9|Bram Kocken|||
FS Racing|11|Bram van der Stichelen|12|Steven Frederiks
DCR|14|Tjerk Korving|15|Gerben van den Broek
KoelTec|16|Michael Koel|||
WolnerGP|18|Alexis Saridakis|19|Angelo Wolner
FM-Simracing|20|Fons Stabel|||
Team Zerobarrier|22|Jaap Kleijn|23|Steven Voss
Team Underground|24|Paulpeter Kroon|25|Mark Bentvelzen
Racing for Brabant|27|Jeroen van Dun|||
Crown Racing|28|Michael Storm|29|Michel Hekking
Super Aguri FPL|30|Jeroen Ursem|||
SimTech|32|Mathijs Twisk|||
BAS Biddinghuizen|34|Ricus Winnubst|||
Mag ik asje asje asjeblieft startnummer 40? Heeft namelijk nogal veel emotionele waarde voor me...
Tjerk Korving
26 oktober 2008, 15:07
[spacer]
Inzenden carset materiaal:
Nog even de aandacht voor het inzenden van het carset materiaal voor de carset. Dit kan zoals ook in de startpost vermeld uiterlijk tot en met 1 november 2008 naar fpl@digitalracing.nl
Aandachtspunten:
- Deelnemers die geen livery of helm inleveren krijgen een standaard livery van Race07 (automatisch) toegewezen.
- Het toepassen van de startnummers op de wagen(s) is verplicht.
- De startnummers dienen te worden geplaats op de plaats van de nummerschilden.
- De nummerschilden zelf hoeven níet te worden gebruikt.
- De bovenste "plane" van de achtervleugel dient te worden vrijgehouden.
- De in te leveren PSD-bestanden dienen te zijn verpakt in een ZIP -of RAR-bestand.
- de auto
- de cockpit
- de helm
[spacer]
[logo_dr]
Ralffoxx
26 oktober 2008, 15:33
Dus ook 2 wagens per team? aangezien andere nummers ... andere kleur t-cam... naam opwagen?
Bramzel
26 oktober 2008, 15:55
Dus ook 2 wagens per team? aangezien andere nummers ... andere kleur t-cam... naam opwagen?
Dat lijkt me wel de bedoeling ja ;) Als je met zijn 2en in 1 wagen wil gaan rijden moet je je inschrijven voor de DRES :p
Atreidez
27 oktober 2008, 17:24
Vanavond is weer de onofficieuze maandag testavond, dus ik ga weer een berg rondjes rijden op een leuk circuit. Zat voor vanavond te denken aan Imola, maar wie weet zijn er al mensen bezig als ik join :)
Robert Saalmink
27 oktober 2008, 17:30
Vanavond is weer de onofficieuze maandag testavond, dus ik ga weer een berg rondjes rijden op een leuk circuit. Zat voor vanavond te denken aan Imola, maar wie weet zijn er al mensen bezig als ik join :)
De eerste race is over enkele weken al op Brands Hatch. Is het niet handig om die te kiezen?
Atreidez
27 oktober 2008, 18:19
Nouja, ik ben in de echte F1 zo iemand die valt over het continu testen op circuits waar ook geraced gaat worden, dus vond t hypocriet om dan juist voor te stellen op dat circuit te testen :P Maar als de mensen dat graag willen, tuurlijk gaan we die dan aanzetten!
Stefan van Renselaar
27 oktober 2008, 18:30
Nouja, ik ben in de echte F1 zo iemand die valt over het continu testen op circuits waar ook geraced gaat worden, dus vond t hypocriet om dan juist voor te stellen op dat circuit te testen :P Maar als de mensen dat graag willen, tuurlijk gaan we die dan aanzetten!
BHI is dus verplicht ;) (staat ergens in de regels ;))
Tjerk Korving
27 oktober 2008, 18:45
BHI is dus verplicht ;) (staat ergens in de regels ;))
BHI? Geen idee wat het betekend.
Ralffoxx
27 oktober 2008, 19:17
BHI? Brands Hatch Indy? ... we gaan toch op de gewone layout racen hoop ik...
Bram Van Der Stichelen
27 oktober 2008, 19:27
BHI? Brands Hatch Indy? ... we gaan toch op de gewone layout racen hoop ik...
de f3000 wagens zullen normaal gezien idd op de gewone versie moeten rijden.
Stefan van Renselaar
27 oktober 2008, 19:35
Sorry, ik dacht dat dit in het DRTCC gedeelte was :blushing:
Bram Kocken
27 oktober 2008, 20:01
Ik wil wel even komen testen, maar dan wel graag op BH idd... alle kilometers mee zijn meegenomen, maar toch, op het juiste circuit vind ik dan wel prettig :)
// alhoewel, ik roep wel dat ik kom, ik zie zojuist dat ik do DRTCC mag/moet racen :D Denk dat ik maar effe in een tourwagen stap, om dát te testen
Atreidez
27 oktober 2008, 20:04
Yep, ik blijf tot 20.50 ofzo, dan rij ik zelf de racejes met de tourwagens ook nog mee :P
Stoofie
27 oktober 2008, 20:59
" Ten allen tijde moeten er 2 wielen binnen de witte lijnen blijven. Gekleurde kerbs (zoals de
groene vlakken op Imola en Monza) gelden ook als witte lijn.
Kan iemand met print screens uitleggen wat wel of niet mag?
Tjerk Korving
27 oktober 2008, 22:12
" Ten allen tijde moeten er 2 wielen binnen de witte lijnen blijven. Gekleurde kerbs (zoals de
groene vlakken op Imola en Monza) gelden ook als witte lijn.
Kan iemand met print screens uitleggen wat wel of niet mag?
Heb even geen printscreens voorhanden maar waar het op neerkomt:
Twee wielen (de twee linker of de twee rechter afhankelijk van de richting van de bocht) op het asfalt, de lijnen langs de baan en/of curb is goed.
tinyriconen
27 oktober 2008, 22:15
Hmm. M'n eerste rondjes op dat circuit met de standaard F3000 setup. Een wat vaag gedrag van m'n stuurtje, veel fouten, maar het ging langzaam beter.
Kwam uiteindelijk tot ongeveer 1.21 dacht ik. Niet snel dus ofzo, maar vond het wel leuk.
Echter nadat de server wegviel crashte m'n spel ook nog eens. Toen dacht ik, ach.. pak PES 2009 maar weer eens ;)
Ralffoxx
27 oktober 2008, 23:31
Heb even geen printscreens voorhanden maar waar het op neerkomt:
Twee wielen (de twee linker of de twee rechter afhankelijk van de richting van de bocht) op het asfalt, de lijnen langs de baan en/of curb is goed.
Maar zoals vele doen in de eerste bocht op BH bv... daar is een groot uitloop vlak aan de zijkant wat groen is daar mag je dus ook nog op rijden?
Btw ik zat netjes op 1:16.4xx wat ik goed vond voor mijn doen en toen merkte ik toen ik M.Storm wou gaan bekijken dat de server een beetje bagger aan het doen was... Ben daarna maar naar de DRTCC gegaan maar wat een stap is dat ... die wagens zijn zo anders.
Atreidez
28 oktober 2008, 01:51
In de regelementen staat letterlijk dat de groene vlakken bij de kerbs horen en dus ook toegestaan zijn. Het zou toch onvermijdelijk zijn, dus dan kan je t maar beter gewoon goed vinden :P
Tjerk Korving
28 oktober 2008, 14:08
De groene vlakken staan inderdaad in de reglementen maar het gebruik ervan is in de praktijk wel enigszinds beperkt. Op circuits als Brands Hatch heb je er vrijwel alleen wat aan bij het wijd uitkomen van bocht 1. Op Monza liggen er weliswaar aan de binnenkant van de chicanes groene vlakken maar krijg je van Race 07 al een waarschuwing en na een paar waarschuwingen een Drive Through als je daar te ver over de curbs gaat.
Stoofie
30 oktober 2008, 11:18
De groene vlakken staan inderdaad in de reglementen maar het gebruik ervan is in de praktijk wel enigszinds beperkt. Op circuits als Brands Hatch heb je er vrijwel alleen wat aan bij het wijd uitkomen van bocht 1. Op Monza liggen er weliswaar aan de binnenkant van de chicanes groene vlakken maar krijg je van Race 07 al een waarschuwing en na een paar waarschuwingen een Drive Through als je daar te ver over de curbs gaat.
Dat klopt. Mijn skin is trouwens ingeleverd. Ik moest nog ff klooien met de helm maar ook die is goed gelukt :lol:
Niels Tieman
30 oktober 2008, 12:37
Ik heb er zin in! Ik moet nog een aantal wagens tekenen, dus dat word even opschieten. Ik ben benieuwd naar de carset en naar het volledige startveld in race1 :D
Tjerk Korving
30 oktober 2008, 13:57
Ik moet nog beginnen met de DCR maar dat moet wel gaan lukken. In de basis is het ontwerp "hetzelfde" sinds 2001 met elke keer wat tweaks. Nu de uitvoering nog. :)
Michael Storm
30 oktober 2008, 16:58
Moet zelf zaterdag avond ofzo ook eens beginnen aan een helm :lol:
Rudy
30 oktober 2008, 17:23
Oke ik heb een vraag, ik ging gister mn eerste rondjes op BH rijden, maar wat me best wel irriteerde is die helm rand in beeld. Is hier iets voor dat die weg gaat? Vind het behoorlijk overdreven gemaakt zoveel helm rand zie ik egt niet als ik in het egt op circuit rijd :laugh:
Robert Saalmink
30 oktober 2008, 17:35
Volgens mij zijn daar wel updates voor. Deze haalt de hele helm weg: http://www.virtualr.net/downloads/details.php?file=3
Stoofie
30 oktober 2008, 17:52
Volgens mij zijn daar wel updates voor. Deze haalt de hele helm weg: http://www.virtualr.net/downloads/details.php?file=3
Mag dat wel? :blink:
Ik rij trouwens een 1:22
Rudy
30 oktober 2008, 17:58
super :D
edit: inderdaad een stuk beter om zo te rijden voor mij, kwam uit op 1.14.9
Tjerk Korving
30 oktober 2008, 18:31
Mag dat wel? :blink:
Het is een aangepaste texture in plaats van de standaard helmview texture en dat mag. Ik ga hem zelf ook maar eens gebruiken. :)
Stoofie
30 oktober 2008, 18:50
Het is een aangepaste texture in plaats van de standaard helmview texture en dat mag. Ik ga hem zelf ook maar eens gebruiken. :)
Mooi. Ik moet zo te zien wel wat aan mijn snelheid doen :blushing:
Gerben vd Broek
30 oktober 2008, 20:30
Die helm stoort mij mateloos. Dus dat is een handige fix.
En die snelheid is geen ramp. Doe zelf ook maar 1.18 en zie het nog niet zo gauw verbeteren. Veel te weinig tijd om een deftig te blijven oefenen. Dus dan maar achterveld opvulling en proberen niet in de weg te rijden :).
King Otto
30 oktober 2008, 22:27
Michael rijdt 13.1 dus jullie hebben nog wel ff te gaan idd :) Ikzelf zit op 14 half tot laag dus om de overwinning meedoen zit er voor mij ook niet in :)
Stoofie
31 oktober 2008, 12:30
Zijn er trouwens problemen als ik met GTR-EVO ga racen?
Bramzel
31 oktober 2008, 12:32
Nope, dat zou gewoon moeten werken :)
Mark B
31 oktober 2008, 12:35
Zal binnenkort ook eens mijn rondjes gaan rijden!!
Die open wheelers geven toch ook wel weer een "old school" gevoel moet ik zeggen...
Tevens ook leuk om weer met oud pro league rijdes te rijden, echter is dit nu wel samen op de baan ipv fictief gedoe :)
tinyriconen
31 oktober 2008, 14:33
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan nergens de file/map vinden voor die fix op m'n computer. :S
Stoofie
31 oktober 2008, 14:46
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan nergens de file/map vinden voor die fix op m'n computer. :S
Die moet je zelf aanmaken. Gooi de gamedata map van de zip maar in de gamedata folder, overschijf op alles en alles komt goed. ;)
tinyriconen
31 oktober 2008, 20:18
Vet, het lag dus niet aan mij! :clown: Hmm.. Af en toe maak ik minder zorgen om mijn snelheid, maar eerder of ik wel goed aan de kant kan gaan. :innocent: Ik kreeg het idee dat maandag op de testserver het een aantal keren mis ging. :innocent:
Laat ik maar eens een race tegen de AI rijden en hun niveau wat verder opkrikken. Dan kan ik dat mooi "oefenen" ;)
Bramzel
31 oktober 2008, 21:00
Gewoon veel meerijden op de server joh, op de FPL server of desnoods zelfs op de DRTCC server. Op de testserver mag je fouten maken, daar kan je het het beste leren omdat er altijd mensen zijn die je helpen en die je (constructief) op je fouten wijzen :)
Tjerk Korving
31 oktober 2008, 21:03
Bij deze een update van de deelnemerslijst. We hebben vanaf nu een volledig gevulde deelnemerslijst én een reservelijst.
Deelnemerslijst Formula ProLeague
#|Teamnaam|Naam
2|Team Vaillante|Roy Visser
3|Dynamic Motorsports|Tim Wijen
5|Scuderia Corse Digitali|Gerben Kelly
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman
9|HugoBOSS Racing|Bram Kocken
11|FS Racing|Bram van der Stichelen
12|FS Racing|Steven Frederiks
14|DCR|Tjerk Korving
15|DCR|Gerben van den Broek
16|KoelTec|Michael Koel
18|WolnerGP|Alexis Saridakis
19|WolnerGP|Angelo Wolner
20|FM-Simracing|Fons Stabel
22|Team Zerobarrier|Jaap Kleijn
23|Team Zerobarrier|Steven Voss
24|Team Underground|Paulpeter Kroon
25|Team Underground|Mark Bentvelzen
27|Racing for Brabant|Jeroen van Dun
28|Crown Racing|Michael Storm
29|Crown Racing|Michel Hekking
30|Super Aguri FPL|Jeroen Ursem
32|SimTech|Mathijs Twisk
34|BAS Biddinghuizen|Ricus Winnubst
36|F1RST Racing|Thomas Arends
Reservelijst
#|Teamnaam|Naam
37|F1RST Racing|Rudy van Buren
Jeroen Ursem
31 oktober 2008, 21:35
1 man op de reservelijst is dus eigenlijk elke race kunnen rijden, er zegt altijd wel 1 iemand af. Mocht dit een 100% opkomst serie worden wil ik mij best op de reservelijst laten zetten zodat onze nieuwkomer Rudy gegarandeerd elke keer kan meerijden.
Ik sta bij elke league op de vaste deelnemerslijst dus vind dat dan wel net zo eerlijk.
Roy Visser
31 oktober 2008, 21:58
er zijn zowiezo maar 2 races die ik mee kan doen, dus rudy is vrijwel gegarandeerd van starten :thumbup:
Thomas
1 november 2008, 01:47
gezellige club hierzo :) ik kijk uit naar het seizoen!
Bram Kocken
1 november 2008, 12:29
Pfoe, als ik zo de lijst zie... wordt het achterhoede rijden :)
Uitdagend veld, so to say!
Atreidez
1 november 2008, 14:14
Wel gaaf om Michael Koel ook te zien. In de GP3 tijd reed ie zelf Formule Ford, en dat kon je so to say in de uitslagen van de pro league goed zien :D
DaMaster
1 november 2008, 15:49
Ik heb hem bij de Marlboro Masters ooit nog eens in de privateer klasse een race zien winnen, 5e of 6e overall :p
Roy Visser
1 november 2008, 17:10
de Vaillante is ook opgestuurd, wel met lichte wijzigingen aan de livery helaas vanwege het regelement :)
Rudy
1 november 2008, 22:21
Leuk om te zien dat er ook om anderen gedacht word hier :)
maargoed wij zijn de laatste met inschrijven, en dat ik daarom op reservelijst sta is toch ook gewoon eerlijk :) ben benieuwd wat het gaat worden :)
edit: ik zie 35 ronden in het regelement staan maar als ik de tank max vol doe ingame is dat maar 34 ronde, betekend dat pitstop of geeft dat ding teveel marge aan?
Ralffoxx
1 november 2008, 22:54
Nee ik denk dat pitstop op meeste circuits niet gek is om te doen.
Tjerk Korving
1 november 2008, 23:38
ik zie 35 ronden in het regelement staan maar als ik de tank max vol doe ingame is dat maar 34 ronde, betekend dat pitstop of geeft dat ding teveel marge aan?
Een volle tank is 125 liter en het hangt van het circuit af hoe ver je ermee zal kunnen komen. Voor meerdere circuits op de kalender betekend het een pitstop maar we hebben de raceafstand ook niet zo uitgemikt dat het zonder een pitstop zou moeten kunnen. Rijstijl zal wellicht nog iets kunnen uitmaken maar zeker geen meerdere ronden.
Kortom, een stukje taktiek erbij. Je kan uiteindelijk ook in het pitstop menu vooraf aangeven of je wel of geen bandenwissel wilt hebben bij een pitstop, wat je eventueel wel en niet wilt laten doen aan reparaties door schade bijvoorbeeld en nog veel meer. :)
Stoofie
1 november 2008, 23:55
Leuk dat er pitstopts bij komen kijken. Maar hebben mensen met Evo niet een groot voordeel?
Rudy
2 november 2008, 00:04
Een volle tank is 125 liter en het hangt van het circuit af hoe ver je ermee zal kunnen komen. Voor meerdere circuits op de kalender betekend het een pitstop maar we hebben de raceafstand ook niet zo uitgemikt dat het zonder een pitstop zou moeten kunnen. Rijstijl zal wellicht nog iets kunnen uitmaken maar zeker geen meerdere ronden.
Kortom, een stukje taktiek erbij. Je kan uiteindelijk ook in het pitstop menu vooraf aangeven of je wel of geen bandenwissel wilt hebben bij een pitstop, wat je eventueel wel en niet wilt laten doen aan reparaties door schade bijvoorbeeld en nog veel meer. :)
Die optie heb ik net uitgevonden ja, maar in als ik de pits in rij moet ik dat normaal toch ook nog kunnen wijzigen als ik dat schermpje rechts in beeld krijgt wat vraagt om confirm? Nu kon ik telkens alleen op enter drukken en geen last minute changes doen. Maargoed tactiek erbij maakt het ook weer leuker :)
Denk dat met de benzine / bande slijtage leuk word dan :) auto reed echt dramatisch met 125L fuel aan boort :laugh:
Gerben vd Broek
2 november 2008, 00:55
Je moet de knopjes voor dat menu nog toewijzen. Ik had ook dat probleem, maar standaard zijn die knopjes niet toegewezen (of iig ik kan me niet herinneren dat ik ze gewijzigd heb in blanco's).
Bramzel
2 november 2008, 00:56
Leuk dat er pitstopts bij komen kijken. Maar hebben mensen met Evo niet een groot voordeel?
Nope, want die pitstop settings zijn ook in RACE07 gepatched. Daar is dus geen verschil in :)
Die optie heb ik net uitgevonden ja, maar in als ik de pits in rij moet ik dat normaal toch ook nog kunnen wijzigen als ik dat schermpje rechts in beeld krijgt wat vraagt om confirm? Nu kon ik telkens alleen op enter drukken en geen last minute changes doen. Maargoed tactiek erbij maakt het ook weer leuker :)
Klopt, maar daarvoor moet je wel even controls assignen zodat je dat menuutje aan de rechterkant kan 'besturen'.
[edit] Ook qua posten word gestreden op het scherpst van de snede, Gerben was me net voor :D
Stoofie
2 november 2008, 01:25
Ook qua posten word gestreden op het scherpst van de snede, Gerben was me net voor :D
Dat beloofd wat voor de races :p
Tim Wijen
2 november 2008, 13:14
Ik moet de eerste race misschien missen :( De laptop die ik normaal gebruik voor het simracen is uitgeleend aan mijn zus omdat die van haar defect is. Nu hebben we beneden een snelle pc staan maar GTR-Evo lijkt totaal niet lekker te lopen. Dit heeft waarschijnlijk met Vista te maken. De fps zijn goed maar hij blijft om de seconde lichtjes hangen. Volgens mij is dit een bekend probleem. Heel irritant, en er valt vrijwel niet mee te rijden. Hopen dus dat ik de laptop optijd terug zal krijgen!
Atreidez
2 november 2008, 13:48
Ik moet de eerste race misschien missen :( De laptop die ik normaal gebruik voor het simracen is uitgeleend aan mijn zus omdat die van haar defect is. Nu hebben we beneden een snelle pc staan maar GTR-Evo lijkt totaal niet lekker te lopen. Dit heeft waarschijnlijk met Vista te maken. De fps zijn goed maar hij blijft om de seconde lichtjes hangen. Volgens mij is dit een bekend probleem. Heel irritant, en er valt vrijwel niet mee te rijden. Hopen dus dat ik de laptop optijd terug zal krijgen!
Ik rij ook EVO met Vista (ultimate), en heb geen probleem. Het klinkt meer alsof je een resident programma hebt draaien wat om de zoveel seconden resources nodig heeft, iets zoals een virusscanner, firewallprog of backgroundupdater ofzo?
Atreidez
2 november 2008, 14:44
Ik zat trouwens nog te denken; Aangezien banden best een issue zijn hier, zeker met een berg benzine aan boord, zou een warmup lap best aangenaam zijn om een beetje de temperatuur erin te krijgen. Is dat geen optie meer? :)
Tjerk Korving
2 november 2008, 21:40
Ik zat trouwens nog te denken; Aangezien banden best een issue zijn hier, zeker met een berg benzine aan boord, zou een warmup lap best aangenaam zijn om een beetje de temperatuur erin te krijgen. Is dat geen optie meer? :)
Er is enkel een warmup sessie in te stellen van een x-aantal minuten (wij hebben er 5) maar geen warmup ronde voorafgaan aan de race. Dus nee, het is dus met z'n allen starten op koude bandjes. :)
Bram Kocken
3 november 2008, 10:14
Staat die ook wel ingesteld? Vind het persoonlijk wel prettig, voor effe een slokje drinken, final toilet, etc... Quali kan best wel heftig uitpakken, dan is een paar minuten (meer als de standaard 2min) wel prettig.
Mark B
3 november 2008, 10:29
Tim, dit is de reden dat ik vorrig jaar ben overgestapt naar de nose-cam... met de cockpit cam had ik precies hetzelfde probleem en weet de troublemaker ook nog niet. Weet dat paulpeter hier ook last van had en oude drivers installeerde voor zijn videokaart, het werkt nu wel bij hem geloof ik.
Je zou even hem kunnen vragen!
Robert Saalmink
3 november 2008, 10:40
Misschien moet je in de grafische opties van race07 vsync even aanzetten.
Niels Tieman
3 november 2008, 13:44
Had het ook niet iets te maken met het gebruik van 1 of 2 cores? Als je hem opstart, dan naar de desktop gaat (alt-tab), rechtermuisknop op je windows-balk, taakbeheer, Processen, rechtermuisknop op Race07.exe (gokje, dat kan ook een andere naam dragen) en dan processoraffiniteit. Kijken of er 1 of 2 cores aangeklikt staan en deze eens aan of uit klikken.
Ik moet ook nog ergens een scriptje hebben liggen die kijkt naar je geheugenverbruik en hem dan leeg gooit voordat je een bepaalt programma opstart, dat wil ook wel eens helpen. Eens kijken of ik hem kan vinden. :)
Tjerk Korving
3 november 2008, 13:50
Staat die ook wel ingesteld? Vind het persoonlijk wel prettig, voor effe een slokje drinken, final toilet, etc... Quali kan best wel heftig uitpakken, dan is een paar minuten (meer als de standaard 2min) wel prettig.
Ja, bij de officiële races zal er echt een 5 minuten warmup sessie zijn. Je kan die dus gebruiken om nog even in racetrim te rijden of zoals je zegt nog even wat te drinken, sanitaire pitstop of wat dan ook. Daarna start dus de race en die twee minuten die je dan hebt om op de grid te komen.
CuqeBaqer
7 november 2008, 00:11
Vet om al die mensen van de Pro League terug te zien hier!
Fonzarelli
7 november 2008, 13:42
Wanneer komt de carset beschikbaar? T's al bijna maandag.
Tjerk Korving
7 november 2008, 14:03
Wanneer komt de carset beschikbaar? T's al bijna maandag.
Normaal gesproken in de loop van de zaterdag, eerder gaat niet lukken.
Ralffoxx
7 november 2008, 17:54
Maandag middag zou vroeg zat wezen :)
Tjerk Korving
7 november 2008, 18:42
Maandag middag zou vroeg zat wezen :)
In theorie wel maar in de praktijk krijg je ook te maken met de werkende mensch die toch wat krapper in de beschikbare tijd zitten.
En ik heb zelf maandag overdag geen tijd, op dinsdagavond een tentamen en zondag ook al niet zoveel tijd beschikbaar dus ik wil er ook graag vanaf. :D
Ralffoxx
7 november 2008, 18:47
In theorie wel maar in de praktijk krijg je ook te maken met de werkende mensch die toch wat krapper in de beschikbare tijd zitten.
En ik heb zelf maandag overdag geen tijd, op dinsdagavond een tentamen en zondag ook al niet zoveel tijd beschikbaar dus ik wil er ook graag vanaf. :D
Nja als je hulp ergens mee nodig hebt. Ik zit pas 1.5 jaar ziek thuis jammer dat de doktoren zoveel weten tegenwoordig dat ze eigenlijk uit eindelijk het niet weten... lol.
Dus ik heb op dat ik vaak op me bed lig na wel aardig wat tijd :)....
Bram Van Der Stichelen
7 november 2008, 18:59
en ook niet vergeten dat er eventueel foutjes kunnen inzitten :)
Tjerk Korving
7 november 2008, 19:12
Nja als je hulp ergens mee nodig hebt. Ik zit pas 1.5 jaar ziek thuis jammer dat de doktoren zoveel weten tegenwoordig dat ze eigenlijk uit eindelijk het niet weten... lol.
Dus ik heb op dat ik vaak op me bed lig na wel aardig wat tijd :)....
Uitleggen wat er moet gebeuren kost ook weer tijd en ik doe dingen als carsets ook liever gewoon zelf. Hoe goed bedoeld zulke aanbiedingen ook zijn overigens maar ik heb sommige dingen liever in eigen hand.
Eigenwijzigheid wellicht maar ieder zo z'n ding. :D
en ook niet vergeten dat er eventueel foutjes kunnen inzitten :)
Ook dat.
Stoofie
9 november 2008, 12:43
Hoe kun je van te vore kiezen hoeveel brandstof je wil hebben? Als ik de pit inrij zie ik dat er 0 liter getankt wordt...... ik kan kiezen hoeveel ik wil maar dat gaat maar met 1 liter per seconde. En als ik op mijn plek sta heb ik nog maar 10 liter gekozen. Dit maakt mijn pitstop abnormaal lang
Bram Van Der Stichelen
9 november 2008, 12:50
Hoe kun je van te vore kiezen hoeveel brandstof je wil hebben? Als ik de pit inrij zie ik dat er 0 liter getankt wordt...... ik kan kiezen hoeveel ik wil maar dat gaat maar met 1 liter per seconde. En als ik op mijn plek sta heb ik nog maar 10 liter gekozen. Dit maakt mijn pitstop abnormaal lang
pit presets?
Ralffoxx
9 november 2008, 13:19
een ding een pitstop is zo wie zo abnormaal lang.
Stoofie
9 november 2008, 14:40
pit presets?
Dank u :thumbup:
Ralffoxx
9 november 2008, 22:01
klopt het dat FPL en DRTCC offline zijn? of gebeurt dat altijd tijdens ZAC races?
Darthwillie
9 november 2008, 22:03
jep, als er een race is in een andere league zijn alle andere ofline.
Robert Saalmink
9 november 2008, 23:42
Ze staan weer aan :)
Bram Kocken
10 november 2008, 12:25
Heb nog geen lange tests kunnen rijden, maar hebben mensen hier al een indicatie van het verbruik?
M.a.w. hoeveel liter is gebruikelijk om te starten, hoever kom je hier mee & hoeveel tank je dan ongeveer om de finish te halen :D
Ga er vanmiddag wel mee aan de slag, maar een kleine headstart zou me al schelen!
I was wondering... Mijn auto is niet meer helemaal zoals bedoeld... Mijn spoilers hebben witte stukken waar het gewoon zwart moet zijn?
http://www.brammeh.nl/forum-pics/hb.JPG
*Spoilers voor/achter: dat opstaande stuk is wit, terwijl dat zwart moet zijn (binnen en buitenkant)
*Airduct: dat is ook wit?
*Nummering: Ik heb geen race-nummer, terwijl andere auto's dat wel hebben op de achterspoiler?
Heb wel de DR.nl banner erop zitten, dus dat lijkt me prima?
Roy Visser
10 november 2008, 15:35
Even een opmerking over de Carset,
er zitten echt enorm veel foutjes in. Bij mij zijn er meerdere layers uitgeschakeld, en mis ik de omlijning van al mijn sponsoring. Ik zal zo direct zelf even de drnl sponsoring op de wagen plakken, en dan stuur ik wel een tga naar de organisatie.
misschien verstandig als meerdere mensen dit doen. Tjerk, wat voor soort photoshop programma gebruik je?
Ralffoxx
10 november 2008, 15:49
Ja idd. Bij ons zijn onze grijze lijnen opeens kats wit... en wat kleine dingetjes die met het origineel niet kloppen.
Federici
10 november 2008, 16:08
Helaas helaas.. ik moet me gaan afmelden voor deze race ivm rijles :(
Bram Kocken
10 november 2008, 16:09
misschien verstandig als meerdere mensen dit doen. Done!
Don't forget to email it :)
Roy Visser
10 november 2008, 16:09
het is echt veel te makkelijk om hier grappen over te gaan maken :innocent:
Federici
10 november 2008, 17:36
het is echt veel te makkelijk om hier grappen over te gaan maken :innocent:
Haha :D
Tjerk Korving
10 november 2008, 18:26
@ Bram Kocken, de startnummers moet je er zelf op zetten en die was in jouw psd's niet inbegrepen. Heb het er dus ook niet zelf opgezet. Daarnaast moet er ook een nummer op de neus worden geplaatst overigens, niet enkel op de wingendplates van de achtervleugel.
Wat betreft de carset foutjes, kennelijk word het een en ander dus niet goed verwerkt door PSP, wat ik gebruik. Heb niet bepaald honderden Euri liggen voor Photoshop en kennelijk heeft PSP wat problemen met wat meer exotische functies. Gaat gefixed worden in de eerstvolgende update en die is dus voor de volgende race.
Wees aub zo vriendelijk om het per e-mail door te geven, dat scheelt een boel gespeur in het forum.
Bram Kocken
10 november 2008, 18:36
Begrepen!
Zal voor de volgende race dan een nieuwe TGA aanleveren, met de goede nummers :)
Tjerk Korving
10 november 2008, 18:39
Buiten het feit dat mijn Paint Shop Pro niet deed wat het had moeten doen, het had her en der ook handig geweest als níet gebruikte lagen simpelweg vooraf waren verwijderd. Soms zit er een verschrikkelijk shitload aan layers in een PSD waarvan 75% niet word gebruikt. Blijft een feit dat PSP het verkloot heeft her en der maar dit hielp ook zeker niet mee.
Maargoed, gaat allemaal gefixed worden bij de eerstvolgende update. :)
Ralffoxx
10 november 2008, 22:54
En ik wou voorstellen of meer ronden of de banden wear naar 2x of 3x zodat iedereen moet stoppen. Brengt toch een extra element. Nu stopte veel maar had het eigenlijk niet gehoeven.
Bram Van Der Stichelen
10 november 2008, 22:55
En ik wou voorstellen of meer ronden of de banden wear naar 2x of 3x zodat iedereen moet stoppen. Brengt toch een extra element. Nu stopte veel maar had het eigenlijk niet gehoeven.
Nog meer ronden? Ik vind 35 al meer als genoeg :) En mensen verplichten om te pitten vind ik niet echt een goed idee.
Bramzel
10 november 2008, 22:55
Met alle respect: als je stopte als dat niet gehoeven had, heb je gewoon niet genoeg getest. Je weet van tevoren hoe lang een race duurt, en je kan heel simpel testen of je dat red of niet. Ik heb ooit op Zhuhai een P3 weggegooid door te stoppen terwijl ik het had kunnen redden. Dat is geen fout in de reglementen, dat is een domme fout van mezelf ;)
Ralffoxx
10 november 2008, 22:56
Ik zeg niet dat het een fout is of wat dan ook. Het is in mijn ogen leuker een race met stops.
Niels Tieman
10 november 2008, 23:00
Ik denk dat het verstandig is om eerst te kijken wat de komend seizoen doet. Dit is het eerste seizoen en alle ideeen zullen worden meegenomen in de toekomst. Het is iig weer iets om over na te denken :)
Bram Kocken
10 november 2008, 23:05
Ik ben achteraf blij met mijn stop.. Stond in eerste instantie ook voor een nul-stopper, maar merkte dat met die volle auto ik helemaal niet meer vooruit kwam. Dus gekozen voor de 1-stopper :)
Ik vind het wel prima zo, je hebt een keuze en hangt je persoonlijke rijstijl af of je het doet/haalt... of niet :)
Robert Saalmink
10 november 2008, 23:22
Dat zijn inderdaad discussies voor NA het seizoen denk ik, dan evalueren we alles weer even.
Gerben
13 november 2008, 14:59
Ik heb eens ff wat ronden op Estoril gereden met de F3000. Ik sta nu op een 1:28.2xx
Nu vraag ik me af wat de ideale bandenspanning van deze wagens is?
En hoe je die irritante binnenkant van de helm wegkrijgt, ik meende dat dat mogelijk was?
Marc Vos
13 november 2008, 15:07
Op pagina 6 staat een link. Daarmee krijg je de hele rand weg.
Robert Saalmink
13 november 2008, 15:11
Ik heb eens ff wat ronden op Estoril gereden met de F3000. Ik sta nu op een 1:28.2xx
Nu vraag ik me af wat de ideale bandenspanning van deze wagens is?
En hoe je die irritante binnenkant van de helm wegkrijgt, ik meende dat dat mogelijk was?
Ik rij zelf met de action-cam (geloof ik), als je een paar views 'doorklikt' dan vind je die. Dan heb je wel je cockpit zichtbaar maar geen helm. Wel jammer, het idee is goed maar het zicht te beperkt.
Ik geloof ook dat iemand er een fix voor had gemaakt die de helm wat minder dominant maakte, maar dat weet ik niet zeker.
Marc Vos
20 november 2008, 17:59
Ik heb gisterenavond even een halfuurtje gereden op Estoril. Voorlopig nog in de lage 30' ers. Maar dat is logisch als je nog zo weinig gereden hebt. Vanavond ga ik weer rijden. Ik hoop dat er genoeg mensen zijn voor een race. Dat zou dan mijn eerste race zijn in de FPL :laugh:
Roy Visser
23 november 2008, 11:36
wanneer word de skinpack aangepakt? Ik vind het bijzonder jammer dat er een hoop skins zijn waar veel tijd in zit, en die nu niet uit de verf komen.
Tjerk Korving
23 november 2008, 12:58
Het doel was voor de race op Estoril maar daar heb ik de tijd niet voor gehad doordat er vrijwel geen enkele avond daarvoor beschikbaar was. Het gaat dus de hierna volgende race worden.
Bram Kocken
23 november 2008, 14:21
Misschien dat je eventueel ook nog kan aangeven wat er 'mist' bij iedereen skin qua verplichte elementen? Ik heb bijvoorbeeld te horen gekregen dat ik wat nummers mis. Maar lijkt me niet dat iedereen dat precies weet?
Tjerk Korving
24 november 2008, 18:28
Voor jou Bram, geld dat er een nummer op de neus hoort te staan en nummers op de wingendplates van de achtervleugel.
Verder valt het allemaal geloof ik wel mee qua verplichte dingen dus dan hangt het verder gewoon op het goed verwerken van de aangeleverde psd's en dat gaat goed komen.
Bram Kocken
24 november 2008, 18:51
Top!
Fix het zo na het eten nog wel even, dan stuur ik die wel in :)
Atreidez
25 november 2008, 18:09
Gaat nog lastig worden op Imola, dit leverde me al een warning op
YouTube - Movie 0001
Bram Van Der Stichelen
25 november 2008, 18:12
Je rijdt met je 4 wielen niet tussen de witte lijnen, dus technisch gezien is het wel correct. Maar ik vind het persoonlijk ook wat overdreven.
Mark B
25 november 2008, 18:35
Gaat nog lastig worden op Imola, dit leverde me al een warning op
Volgens mij rij je inderdaad niet tussen de witte lijnen... :)
Atreidez
25 november 2008, 18:38
Ja, het zal geen zin hebben te protesteren tegen deze waarschuwingen maar het wordt aanpassen en in een lange race denk ik na 2 waarschuwingen echt heel voorzichtig rijden. Als je je bijvoorbeeld verremd bij Acque Minerale en buitenom de baan weer op gaat krijg je er ook 1, zelfs als het je duidelijk tijd kost.
Stefan van Renselaar
25 november 2008, 19:52
Gas bij twijfelgevallen altijd helemaal loslaten werkt voor mij wel. En ook zo snel als het mogelijk is weer het asvalt op (dus bijv als je je verremt op Monza bij T1 dan kun je de runn-off gedeeltelijk gebruiken om af te remmen en dan nog voordat je in het 2e gedeelte van de chicane komt het asvalt weer op).
King Otto
25 november 2008, 21:22
Ja, het zal geen zin hebben te protesteren tegen deze waarschuwingen maar het wordt aanpassen en in een lange race denk ik na 2 waarschuwingen echt heel voorzichtig rijden. Als je je bijvoorbeeld verremd bij Acque Minerale en buitenom de baan weer op gaat krijg je er ook 1, zelfs als het je duidelijk tijd kost.
Ja idd dat klopt. Wat een onzin zeg, je kunt je niet verremmen of je krijgt al een waarschuwing en in de race ben je zo een (zo niet meer) stop&go('s) rijker. Als je bijv. aan het trappen bent en je schiet een keer door of je neemt de bocht net iets te scherp krijg je al een waarschuwing.
Valt hier niks aan te doen?
Robert Saalmink
25 november 2008, 21:32
Volgens mij rij je inderdaad niet tussen de witte lijnen... :)
Correct, en zo staat het ook in de reglementen. Gewoon wennen, net als op Monza.
Bram Van Der Stichelen
25 november 2008, 21:43
Correct, en zo staat het ook in de reglementen. Gewoon wennen, net als op Monza.
die cutting regels op monza slaan soms werkelijk nergens op hoor. Net opnieuw een mooi voorbeeld. Ik blijf duidelijk binnen de witte lijnen met 2 wielen, en krijg een cut warning. DIrect men snelle ronde om zeep. :rolleyes:
Jeroen Ursem
25 november 2008, 22:06
voor je gevoel misschien, maar je krijgt die cut-warning echt niet voor niks
Bram Van Der Stichelen
25 november 2008, 22:13
voor je gevoel misschien, maar je krijgt die cut-warning echt niet voor niks
Elke keer wanneer ik echt twijfel bekijk ik direct de replay, en ik zie vaak dat ik toch tussen de lijnen blijf. Het is misschien wel op het randje, maar toch.
Maar die problemen heb ik enkel in quali en practice, wanneer ik gewoon zo hard mogelijk wil gaan. In de race heb ik dit nauwelijks.
Bramzel
26 november 2008, 00:27
De cut-tracks zijn voor iedereen hetzelfde. Uitzoeken hoe ver je kan gaan dus, en het daar bij houden. Kwestie van wennen en oefenen :)
Mark B
26 november 2008, 09:36
Elke keer wanneer ik echt twijfel bekijk ik direct de replay, en ik zie vaak dat ik toch tussen de lijnen blijf. Het is misschien wel op het randje, maar toch.
Maar die problemen heb ik enkel in quali en practice, wanneer ik gewoon zo hard mogelijk wil gaan. In de race heb ik dit nauwelijks.
Je krijgt die cut tracks echt niet voor niks... Ook al is het net aan, dan is het nog fout wat je doet.
Gelukkig geldt dit gewoon voor iedereen......
In de practice probeer ik altijd gewoon mijn rondjes te rijden om ritme te krijgen... in de kwalie ga ik meestal pas pushen :)
Niels Tieman
26 november 2008, 09:46
De cut-tracks zijn voor iedereen hetzelfde. Uitzoeken hoe ver je kan gaan dus, en het daar bij houden. Kwestie van wennen en oefenen :)
Amen.
Atreidez
26 november 2008, 11:31
Uit regelement;Gekleurde kerbs (zoals de groene vlakken op Imola en Monza) gelden ook als witte lijn.
Blind verwijzen naar je regelement is natuurlijk zinloos als het bovenstaande er in is vermeld :laugh:
Robert Saalmink
26 november 2008, 12:38
Dat noemt 'ie blind, ik schrijf die dingen al een paar seizoenen ;)
Er staat duidelijk in dat je altijd met twee wielen binnen de witte lijnen moet blijven, waarbij de binnenste wielen nooit door het gras mogen gaan. Deze regels zijn overgenomen uit het ZAC reglement, voor RACE07 is dat vanuit het spel zelf al beter geregeld waardoor ze minder relevant lijken, maar uiteraard nog op voldoende situaties van toepassing zijn.
Los daarvan is de discussie in dit geval zinloos, tenzij je denkt dat wij die cut track warning uit RACE07 kunnen slopen...
Bram Kocken
26 november 2008, 12:55
Maar groene vlak...?
Dat groene vlak waar Jaap naar verwijst, is gras volgens mij? (naja, gras met ruit...?)
Dat is niet zo'n groen vlak als dat naast Brands Hatch ligt bij uitkomen T1?
Tjerk Korving
26 november 2008, 14:23
Het is vrij simpel. Race 07 heeft hier en daar grenzen die wat strikter zijn dan het reglement en dan zal je je daar aan moeten houden. Mochten die grenzen er niet zijn dan worden ze beperkt door het reglement.
Maar zoals gezegd, de beperking is voor iedereen hetzelfde.
Quizmaster
29 november 2008, 11:29
Ik rij zelf met de action-cam (geloof ik), als je een paar views 'doorklikt' dan vind je die. Dan heb je wel je cockpit zichtbaar maar geen helm. Wel jammer, het idee is goed maar het zicht te beperkt.
Ik geloof ook dat iemand er een fix voor had gemaakt die de helm wat minder dominant maakte, maar dat weet ik niet zeker.
Beetje late reactie, maar volgens mij bedoel je deze. Ik gebruik hem ook en ben er erg tevreden over, je kunt zelfs de kleur van je vizier bepalen.
http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=6317
Sander Hogendoorn
29 november 2008, 12:02
http://rapidshare.com/files/162286256/DRIVER_HELMET_FPVISOR.DDS.html
Download deze file, zet hem in Gamedata -> Teams folder en het vizier is weg :)
Veel beter vind ik zelf.
Ralffoxx
2 december 2008, 00:16
Lekkere test gehad vanavond... gaat nu prima naar me zin. Imola is wel een leuke baan maar of er veel goed ingehaald kan worden weet ik 1 2 3 niet.
Alexis en Storm gaan nog te hard voor me. Maar minder dan een seconde vind ik een gat wat niet gek is voor mijn doen.
Jeroen Ursem
2 december 2008, 00:20
Wat voor tijden werd er gereden?
Ralffoxx
2 december 2008, 00:34
1:34.0 door Alexis
1.34.2 volgens mij door Storm.
Ik zelf rij nu 1.34.8x
Gerben vd Broek
2 december 2008, 00:52
Zojuist mijn eerste ronden gereden op Imola. Wat een prutsbaan blijft het ook. Iig kan ik hier de flow niet vinden. Kreeg een 1.39.3 op de klok, met af en toe een paar tiende harder, maar dan ergens wel weer een fout. Ofwel een gat van maar 5 seconde op het moment. Valt allemaal best mee. Hopeloos.
Gerben vd Broek
2 december 2008, 23:17
Het is nu iets minder dramatisch geworden. Heb een 1.37.5 op de klok gebracht. Nog steeds een veel te groot gat, maar minder dramatisch iig.
Button87
3 december 2008, 00:07
zit nu in de 1.36.8xx kan nog beter maar moet de auto nog wat beter laten lopen. dan komt het vast goed :thumbup:
Mark B
3 december 2008, 10:29
Gisteren een 6tal ronde gereden en moet nog wel even wennen om weer laag op de baan te zitten na weer met de ZAC gereden te hebben op imola :)
Kwam tot een 1:37.5 waar nog wel veel ruimte in zit aangezien die F3000 wagens absurd laat kunnen remmen :D
Federici
3 december 2008, 11:05
Eergisteren ook ff rondgereden op de server en kwam tot een tijd van in de 1:37.xxx.. Kan nog gemakkelijk een hele smak vanaf, maar moet op sommige punten iets rustiger zijn met accelereren. Heb nu nog net te vaak dat ik Sebastien Loeb style de bochten uit kom ;)
Ralffoxx
3 december 2008, 11:31
Het is niet allemaal laat remmen he ;).
Vroeg remmen waardoor je eerder een bocht in kan en eerder je gas op heeft ook zijn voordelen. ala mijn 1.34.8
Mark B
3 december 2008, 11:33
Het is niet allemaal laat remmen he ;).
Vroeg remmen waardoor je eerder een bocht in kan en eerder je gas op heeft ook zijn voordelen. ala mijn 1.34.8
Ik weet hoe het werk steven... maar bedankt voor je bezorgdheid :D
Ik bedoelde alleen dat ik weer moet wennen aan die F3000 wagens na eerst de drtcc en de zac te hebben gereden... Aangezien we met de zac ook op imola hebben gereden was het even vaag :) Omdat mijn rempunten nu natuurlijk totaal anders zijn hehe.. vandaar. Zal vanavond weer eens verder testen met lege tank :)
Tim Wijen
3 december 2008, 17:38
Jongens, rijden jullie maar fijn met een lege tank :P Ik rij liever met een loei zware wagen. Daarmee kom ik tot nu toe tot een 36'er
Niels Tieman
4 januari 2009, 15:38
Goed Nieuws!
Goed nieuws voor DigitalRacing.nl & de FPL! De server staat weer aan en jullie kunnen naar hartelust oefenen op het circuit van Imola!
Jeroen Ursem
4 januari 2009, 16:04
Top! :)
Bram Kocken
4 januari 2009, 17:27
Dat zullen we morgen dan maar eens gaan doen! ;) Beetje roestig, die G25 denk ik :P
Bram Van Der Stichelen
4 januari 2009, 19:24
Ik kan morgen jammergenoeg niet meedoen. :(
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.