View Full Version : FPL algemene thread
Ralffoxx
7 januari 2009, 02:42
weee op naar Valencia. Vandaag al getest samen met dhr.Storm.
Ging wel ok kan sneller mja... De moed zakt natuurlijk al in je schoenen als je Storm ziet rijden. :)
Ralffoxx
9 januari 2009, 05:20
gisteren weer een leuke oefening gehad met Storm, Alexis en Koel.
Wat gaan ze toch weer snel.. :)
Gerben
28 januari 2009, 09:19
Omdat we maandag met een zo lage opkomst waren, kwamen er wat dingen in mij op.
Ik weet natuurlijk dat Tjerk en Gerben vdB. het erg druk hebben. Maar na elke race een mooi verhaaltje op de frontpage over de race, wat er gebeurd is, wie er gewonnen heeft, hoe het gaat in het kampioenschap en wat mooie screens van de race zelf zou meer naamsbekendheid van de league geven!! (Eventueel een filmpje als iemand daar tijd voor heeft).
Zo krijgt het kampioenschap wat meer aandacht en als er tijd voor is om het te doen (of te laten doen ;) ) dan is dat alleen maar mooi meegenomen voor een eventueel komend seizoen!
Tjerk Korving
28 januari 2009, 13:08
Zulke dingen zijn wel het doel maar ik heb er zelf niet echt veel tijd voor om te maken. Ik moet het hebben van m'n avonden en die vallen op dinsdag en donderdag al af vanwege studie dus dan blijven de woensdag en vrijdag over als doordeweekse dagen. Minus wat vrijetijdsbesteding kom je vaak alweer op het weekend terecht.
Ik moet nog eens kijken of het voor mij een beetje fatsoenlijk in te plannen is en hoe een goed beeld te krijgen van de acties. Sowieso zal ik dan de replay na moeten gaan want ik heb doorgaans geen flauw idee wat er vooraan het veld is gebeurd. De enige keer dat ik vooraan het veld zit is als ik gelapt word. :D
Opzich zijn we sowieso wel benieuwd wat de reden is van de afmeldingen en daar gaan we ook naar informeren binnenkort. Puur om te zien of het aan het schema ligt van de race, de race dag of dat het gewoon toevalligheid is dat het voor iemand niet uitkwam. Afmeldingen hangen sowieso niet samen met aandacht middels raceverslagen dunkt me maar desondanks willen we die wel gaan maken of laten maken.
King Otto
28 januari 2009, 13:33
Nou ik moet zeggen dat ik precies het zelfde idee als Gerben had eigenlijk. Er zit weldegelijk wat in dat de league er aan naamsbekendheid niet op achteruit gaat, met andere woorden er wordt altijd een keer langsgesurfd en gekeken mijns inziens.
Ik ben het ook met je eens Tjerk dat dat niet de reden is van de afmeldingen maar wellicht wel een bron van nieuwe aanmeldingen.
Ik wil me opzich wel kandidaat stellen om eens in de zo veel tijd een review van een race te doen. Filmpjes maken kan ik niet dus dat valt al af sowieso.
Tjerk Korving
28 januari 2009, 18:03
Filmpjes maken heb ik ook geen snars verstand van dus daar begin ik ook maar niet aan.
Stukjes schrijven heb ik altijd al wel leuk gevonden maar dan moet ik er echt even voor gaan zitten in bijvoorbeeld het weekend volgend op een race. Dan zijn er ook aardig wat reacties in het race topic en die kunnen denk ik ook functioneren als een mooi houvast voor een race verslag.
Nieuwe aanmeldingen worden weer van belang voor het volgende seizoen maar inderdaad, het trekt wel meer als er over geschreven word. Wat voor het volgende seizoen ook mooi zou zijn is als we daadwerkelijk een reservelijst zouden hebben. Momenteel komen we aan de 24 man en niemand om in te vallen en dan hakt het er ook al veel sneller in. Enniewee, gaat goed komen.
Hekking
28 januari 2009, 21:00
Filmpjes maken is op zich wel te doen maar niet met window$ moviemaker :wacko:
Daar word je echt niet happy van ...
Ik heb al is zitten denken om ergens een goeie tool te kopen maar ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden, zijn nogal dure grappen :huh1:
Gerben vd Broek
29 januari 2009, 00:58
Ik ben momenteel aan het rommelen met een magix programma (voor mijn dvcamera, maar wil nog niet meewerken, al komt dat door de camera). Programma lijkt verder best wat te kunnen met dingen bij elkaar rapen etc van filmpjes.
Darthwillie
29 januari 2009, 00:59
magix zou prima moeten werken, wat is het probleem met de camera?
Tim Wijen
29 januari 2009, 13:05
Ik vind de plannen die ik hier hoor heel erg goed. Ik zou dan ook graag mijn steentje willen bijdragen hieraan, maar ik heb eigenlijk al te weinig tijd om fatsoendelijk te kunnen deelnemen aan de league. Enkel maandagavond tussen 7 en 10 heb ik tijd en dat is te kort om een compleet video overzicht te monteren.
Niels Tieman
29 januari 2009, 13:38
Als er mensen zijn die hulp nodig hebben met ideeen, grafische-aanverwante of bij hun ideeen hulp nodig hebben dan mogen ze me altijd aanspreken via het forum, PM, MSN of e-mail! :)
Vergeet niet dat dit het eerste (online-)seizoen van de FPL is! Het komt allemaal goed, in potentie zit er heel er veel in en ik ben er heilig van overtuigd dat de open-wheel klasses ook hun draai gaan vinden binnen DRNL. :D
Mathijs
29 januari 2009, 14:02
Zeker wat Niels zegt. Het is een mooie aanvulling voor DR.nl, zeker omdat er in de andere klasses nergens met formule wagens wordt gereden.
Wat Tjerk aankaart is idd. het grootste probleem. Je wilt eigelijk gewoon reserve rijders hebben die de rijders die normaal gesproken altijd kunnen kunnen bijvullen mocht er iemand weg vallen.
Meteen even voor mezelf excuses maken aan alle deelnemers en in het bijzonder de organisatie van de FPL. Ik ben dus helemaal niet gestart dit seizoen. Ik kon lastig tijd vinden, had wat hardware problemen en de keer dat ik wel kon was de server kapot. Had ook gevraagd of ik op de reserve lijst kon, maar dat kon dus niet.
Al met al beetje overload en hoop niet dat ik mensen benadeeld heb. Wel altijd contact gehad met Tjerk hierover.
Maar misschien leuk voor de FPL2 een mooie promofilmpje maken met vette acties van het eerste seizoen? En idd. zijn wedstrijdverslagen altijd leuk!
Keep up the good work!
Darthwillie
29 januari 2009, 14:31
Ik wil zelfs zeggen dat ik spijt heb dat ik me niet heb aangemeld. Toen ik zag wie er allemaal meededen ben ik eigenlijk afgehaakt omdat ik hopeloos achteraan rijdt. Maar ja, achteraf gezien door oefenen wordt je sneller (hoop ik :p) Volgend seizoen doe ik zeker mee :thumbup:
Gerben vd Broek
29 januari 2009, 14:35
Ik zou zeggen, stap in. Geen probleem volgens mij. Je hebt hele grote kans dat je gewoon mee kan doen. Zal enkel even een andere auto in het spel gezet moeten worden dan. Ik denk dat het geen probleem moet zijn om toch mee te gaan doen. Max 19 man gehad nu in een race. Dus ruimte is er in principe eigenlijk altijd.
Tjerk Korving
29 januari 2009, 17:26
We hebben ook de optie voor een aantal gastrijders in het reglement dus ook dat is een mooie manier om er alvast eens aan te proeven. Wel aan te raden om eerst mee te draaien op de testserver zodat je de wagen al onder de knie hebt. Sowieso een grote pré natuurlijk.
Mathijs
29 januari 2009, 17:48
Ik was welhaast in de veronderstelling dat het seizoen al afgelopen was! Shame on me! :blushing:
Ik ga zeker kijken of ik er nog even bij kan zijn bij een komende race. Heb wel altijd problemen met de switch WTCC/ZAC en DRES/FPL. WTCC/ZAC rijdt nog wel een beetje hetzelfde, maar DRES en FPL zijn wel heel anders. Maar gaat goed komen!
King Otto
29 januari 2009, 22:40
Ik heb trouwens nog een vraagje. Hoe zijn jullie er op gekomen om Oschersleben op de kalender te zetten in plaats van het stratencircuit van Valencia? Oschersleben is een erg kort en smal circuitje (rondetijden gemiddeld rond de 1:17 denk ik). Aangezien het zo smal en zo kort is zijn er bijna geen inhaalmogelijkheden. Wellicht is er ooit een stemming geweest die ik gemist heb hoor toen ik in de winter op vakantie was, en heb ik deze gemist.
Totally no offence richting de organisatie hoor, die het fantastisch voor elkaar heeft maar ik vraag me dan af waarom er geen breder circuit is genomen met meer inhaalmogelijkheden zoals bijvoorbeeld Brno.
Dus nogmaals no offence enkel nieuwschierigheid hoe en waarom :)
Bram Van Der Stichelen
29 januari 2009, 22:52
buh, Brno :p
Tjerk Korving
30 januari 2009, 13:15
Ik heb trouwens nog een vraagje. Hoe zijn jullie er op gekomen om Oschersleben op de kalender te zetten in plaats van het stratencircuit van Valencia? Oschersleben is een erg kort en smal circuitje (rondetijden gemiddeld rond de 1:17 denk ik). Aangezien het zo smal en zo kort is zijn er bijna geen inhaalmogelijkheden. Wellicht is er ooit een stemming geweest die ik gemist heb hoor toen ik in de winter op vakantie was, en heb ik deze gemist.
Totally no offence richting de organisatie hoor, die het fantastisch voor elkaar heeft maar ik vraag me dan af waarom er geen breder circuit is genomen met meer inhaalmogelijkheden zoals bijvoorbeeld Brno.
Dus nogmaals no offence enkel nieuwschierigheid hoe en waarom :)
Je hebt duidelijk iets gemist Alexis. Het is niet in plaats van maar optioneel als het nodig mocht zijn. Is overigens ook gemeld via de e-mail. :)
Zie http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=54 en tevens pagina 3 van die thread.
King Otto
30 januari 2009, 16:07
Juist ja dat dacht ik al :) Aangezien ik dus toen op vakantie was voelde ik hem ook al aankomen maar ok. Anyway tis duidelijk... hoop dat Valencia wel doorgaat lijkt me wel een vet circuit opzich...
Atreidez
30 januari 2009, 22:07
Brno is trouwens wel een erg gaaf circuit met F3000, al de nodige leuke online races gereden :)
tinyriconen
26 februari 2009, 19:41
Probleempje, uit het niets zijn ineens de FPL auto's etc. verdwenen uit m'n RACE 07 spel. Ondanks dat ze nog wel in dezelfde map staan op de computer :( Ik had al geprobeerd ze er opnieuw neer te zetten, maar dat hielp niet.
Behoorlijk irritant aangezien ik een klein maandje geleden m'n Steam opnieuw moest installeren en dus ook RACE 07 (plús FM 2009) nog! Allemaal omdat hij steam.dll niet meer kon vinden. Ik wel, maar hij kennelijk niet. Zorgde er wel mooi voor dat eerst RACE en FM het niet meer deden, toen ik m'n spellen kwijt was, en toen alle options opnieuw in mocht stellen. En ik zou m'n god niet weten wat m'n FFB settings waren... :(
Gerben vd Broek
26 februari 2009, 19:44
Er is een update geweest van Race. Daarmee is er een nieuwe map van simbim in je mijndocumenten map gemaakt. Je moet nu je auto's etc daar naartoe verplaatsen. Daarna zullen ze weer in het spel staan.
Robert Saalmink
27 februari 2009, 00:33
Dat is inderdaad niet bij iedereen meteen goed gegaan. Zie ook: http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=37&page=8 en verder voor het nodige naslagwerk.
Succes :)
Atreidez
13 maart 2009, 09:30
Is er iets bekend over een FPL2? Misschien dat er bij deze league ook een feedbacktopic gemaakt kan worden met wat vragen van de organisatie, nu het seizoen voorbij is. Het is anders zo jammer als er nu zo weinig gebeurt, daar wordt t alleen maar rustiger van ;)
Gerben vd Broek
13 maart 2009, 10:47
Er wordt gewerkt aan wat dingen achter de schermen. Geduld.
Tjerk Korving
13 maart 2009, 13:01
Is er iets bekend over een FPL2? Misschien dat er bij deze league ook een feedbacktopic gemaakt kan worden met wat vragen van de organisatie, nu het seizoen voorbij is. Het is anders zo jammer als er nu zo weinig gebeurt, daar wordt t alleen maar rustiger van ;)
Zoals Gerben al aangeeft, daar word aan gewerkt. Doel is om dit dit weekend een vragenlijst klaar te hebben en er een topic voor te starten.
Er valt nog veel meer te doen maar ook dat komt allemaal aan de orde in de komende weken.
paulpeter
13 maart 2009, 19:28
Wil de organisatie in ieder geval bedanken voor de inzet gedurende het seizoen. Het is nooit gemakkelijk een nieuwe klasse op te starten met een nieuwe game en ik vind dat ze het prima hebben gedaan. :thumbup:
Qua ervaring van het racen zal ik wachten totdat de vragenlijst er is. Om zo alles een beetje ordelijk te houden :)
Niels Tieman
19 maart 2009, 14:37
Persbericht:
Team DigitalRacing wederom aanwezig in FPL2
Team DigitalRacing heeft zonder details over FPL2 al laten weten wederom van de partij te zijn. Teambaas Niels Tieman bracht een klein statement: "We zijn heilig overtuigd van een open-wheel klasse binnen DigitalRacing.nl en ook onze sponsor VISA heeft geen twijfels over de toekomst. Wat er ook gebeurt: Wij zijn er bij!!"
Robert Saalmink
19 maart 2009, 14:48
Bepaal jij dat? :p
Niels Tieman
19 maart 2009, 14:50
Ik dacht het wel ja.. :devil2:
Moet alleen ff een 2de coureur vinden, die eerste coureur van dit jaar had geen TomTom en kwam niet al te vaak opdagen ...
*aait Robert*
joostingh
19 maart 2009, 14:51
Ik dacht het wel ja.. :devil2:
Moet alleen ff een 2de coureur vinden, die eerste coureur van dit jaar had geen TomTom en kwam niet al te vaak opdagen ...
*aait Robert*
Wat had hij dan... een RobRob (tja die werken ook niet he :P)
Robert Saalmink
19 maart 2009, 14:58
Ik had een KitKat ;)
http://images.icanhascheezburger.com/completestore/2008/11/21/128717806616420629.jpg
Ivanzoomski
19 maart 2009, 23:43
1e post op het forum :)
Wil even zeggen dat ik erg enthousiast ben over de F3000 league en als er een plaatsje is in het nieuwe seizoen ben ik zeker van de partij :thumbup:
Bramzel
20 maart 2009, 08:53
Welkom! Je bent het seizoen nét misgelopen, maar dat is aan de andere kant ook je voordeel; je kan nu de hele voorbereiding voor de volgende meemaken :D
Bram Kocken
20 maart 2009, 09:35
Welkom idd :) Het eerste seizoen was erg leuk, met veel enthousiaste reacties!
Hou het forum in de gaten voor wanneer er nieuws komt over FPL2 (Formula Pro League 2) en schrijf je asap in :D
Oh, and while you're at it, je kan jezelf ook nog even voorstellen in deze thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=107) :thumbup:
Ruben Laenens
20 maart 2009, 12:20
Ik ga me ook zeker inschrijven:)
Niels Tieman
20 maart 2009, 13:16
Welkom Ivanzoomski!
Zoals Bram al zei; je hebt net het eerste seizoen gemist maar dat komt met tijd allemaal goed! :D
Ivanzoomski
21 maart 2009, 19:23
Bedankt voor het warme welkom :D Had even wat inlogproblemen maar ik denk dat die nu opgelost zijn.
Volg de site al even en was eigenlijk aan het wachten tot het nieuwe seizoen van start zou gaan. En nu is het bijna zover :thumbup:
Op naar het voorsteltopic :D
Gerben vd Broek
21 maart 2009, 20:26
Misschien niet te hoopvol worden dat het heel direct een nieuw seizoen start. We zijn net bezig met de evaluatie van seizoen 1, en moeten dan eens gaan passen en meten hoe we een 2de seizoen vorm geven, en ook vooral vanaf wanneer we dat seizoen gaan opstarten. Dat het er komt is zeker, wanneer is even afwachten nog.
Mark van Zanten
21 maart 2009, 21:09
Klopt het dat de FPL server niet online is?? Ik was van plan even op de server te komen vanavond, maar zie hem niet in de lijst staan :)
Gerben vd Broek
21 maart 2009, 23:45
Klopt. Momenteel draaien enkel de DRES en de DRTCC server, gezien dat de eerste races zijn die plaats gaan vinden.
Mark van Zanten
22 maart 2009, 11:15
Ah, logisch eigenlijk :) Dan maar lekker offline racen.
Ivanzoomski
22 maart 2009, 15:10
Misschien niet te hoopvol worden dat het heel direct een nieuw seizoen start. We zijn net bezig met de evaluatie van seizoen 1, en moeten dan eens gaan passen en meten hoe we een 2de seizoen vorm geven, en ook vooral vanaf wanneer we dat seizoen gaan opstarten. Dat het er komt is zeker, wanneer is even afwachten nog.
Geduld is een schone zaak :innocent:
Gerben
28 maart 2009, 17:32
Vroeger hadden wij altijd een silly season thread? Zou het nu ook weer mogelijk zijn zo'n thread te openen?
Tjerk Korving
28 maart 2009, 17:46
Vroeger hadden wij altijd een silly season thread? Zou het nu ook weer mogelijk zijn zo'n thread te openen?
Denk dat de geruchten, persberichten en teampresentaties (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=91) thread het meest in de buurt komt momenteel. :)
Robert Saalmink
28 maart 2009, 21:51
Gerben bedoelt, specifiek in de aanloop naar de FPL2 denk ik.
Gerben
28 maart 2009, 22:01
juist
Ralffoxx
2 april 2009, 23:41
Kunnen we ook niet bv de volgende circuits testen die online te vinden zijn?
Melborne?
Hockenheim 1999?
Interlagos?
Mark B
3 april 2009, 07:53
Kunnen we ook niet bv de volgende circuits testen die online te vinden zijn?
Melborne?
Hockenheim 1999?
Interlagos?
Waarom zou je Hockenheim 1999 willen testen??? Is een vervallen circuit waar toch neit meer op gereden wordt? Melbourne en Interlagos kan ik nog wel inkomen! Interlagos vond ik altijd erg gaaf en met rFactor toen der tijd vaak op gereden.
Atreidez
3 april 2009, 10:12
Persoonlijk vind ik juist 1 van de voordelen van simracing, dat circuits niet vervallen.. Je kan elk circuit rijden uit welke era dan ook (mits het in je spel werkt natuurlijk). Waarom zouden wij niet op de legendarische oude baan van Hockenheim kunnen rijden? Omdat ie in het echt niet bestaat.. dat lijkt me niet echt een hele goeie reden :P
Darthwillie
3 april 2009, 10:23
ben ik het helemaal mee eens! FPL does al tribute tot great tracks!
Roy Visser
3 april 2009, 10:25
als er een event komt op een oude baan zoals hockenheim 1999 dan ben ik zeker van de partij :)
Mark B
3 april 2009, 10:42
Event vind ik wat anders dan de baan op nemen op de kalender.
En ik vind het wel een reden Jaap, maar dat is puur persoonlijk. Als ik die baan op de kalender zie staan zou ik het bijvoorbeeld niet realistisch vinden, dan zou je GT legends kunnen spelen ;) (misschien wat overdreven..)
Maar zoals gezegd... persoonlijke mening
Bramzel
3 april 2009, 11:02
Persoonlijk vind ik juist 1 van de voordelen van simracing, dat circuits niet vervallen.. Je kan elk circuit rijden uit welke era dan ook (mits het in je spel werkt natuurlijk). Waarom zouden wij niet op de legendarische oude baan van Hockenheim kunnen rijden? Omdat ie in het echt niet bestaat.. dat lijkt me niet echt een hele goeie reden :P
Mij wel eerlijk gezegd (persoonlijke mening). Het circuit is geupdate, dan moet je ook lekker meegaan. Om die reden ben ik ook zo'n voorstander van Barcelona 07 en Oschersleben 07, dat is juist het realisme waarnaar je zoekt toch?
Ralffoxx
3 april 2009, 11:04
Vind zelf ook het is een sim. Niet echt toch. Tuurlijk geweldige beleving. Maar je hebt wel een kans in een sim om oude circuits te laten herbeleven wat je in het echt niet kan doen.
Hockenheim met zijn lange rechte stukken lijkt me nou wel wat hebben om weer te racen.
Er zijn zoveel circuits al wel online te vinden die in het f1 kalender staan. Ik zou zeggen lets test them en laat weten wat je er van vind misschien kan de organisatie er wat mee?
Roy Visser
3 april 2009, 11:07
Event vind ik wat anders dan de baan op nemen op de kalender.
En ik vind het wel een reden Jaap, maar dat is puur persoonlijk. Als ik die baan op de kalender zie staan zou ik het bijvoorbeeld niet realistisch vinden, dan zou je GT legends kunnen spelen ;) (misschien wat overdreven..)
Maar zoals gezegd... persoonlijke mening
Hmm, je kent duidelijk GT Legends niet Mark ;) Zijn misschien wel oude autos, maar is een hedendaags kampioenschap op nieuwe circuits :) Dat even terzijde, als event zou ik het leuk vinden, in een kampioenschap ben ik het 100% eens met Bram en Mark, daar hoor je gewoon op de nieuwste versies te rijden, hoe onprettig de aanpassingen soms ook zijn, dat is een groot deel van de sfeer juist in mijn mening, je stapt achter de computer vandaan, zet de tv aan, en je ziet ze racen op exact hetzelfde circuit als waar je zelf net gereden hebt :)
Mark B
3 april 2009, 11:16
Hmm, je kent duidelijk GT Legends niet Mark ;) Zijn misschien wel oude autos, maar is een hedendaags kampioenschap op nieuwe circuits :)
:innocent::blink::blushing:
Niels Tieman
3 april 2009, 14:37
Events op oude (vergane) circuits lijkt me geen probleem en nog wel een leuke uitstap. Verder ben ik het volledig met Bram (Knot) eens. Barcelona 07 en Oschersleben 07 zijn ook circuits die geupdate zijn. Niet altijd ten goede van het circuit maar het is wel een soort 'realisme' waar we, of iig de meeste van ons, naar zoeken.
Tjerk Korving
3 april 2009, 22:07
Oude circuits die er ooit waren vind ik persoonlijk nog wel leuk om te doen, bij circuits die zijn verbouwd meestal toch wel de voorkeur aan de meest recente versie.
Zo zou ik best wel weer eens op de A1-Ring willen rijden, altijd een geweldig leuk circuit gevonden.
Ralffoxx
4 april 2009, 13:00
Test op Melborne.
Gisteren getest op Melborne met Jaap. Heel leuk circuit in mijn ogen. Alleen nog last van geen cut track stukjes. Maar heb gevoel dat je daar geen voordeel uit haalt op dit circuit.
wel zijn er nog hier en daar wat dingentjes wat ik zelf niet getest heb. Reed zelf 1:40.9xx wat nog zeker sneller moet en kan. Moet even nog in race testen effe pitstops etc maar voor mij tot nu toe aanrader. Later deze weken gaan we meer circuits testen.
Tjerk Korving
4 april 2009, 14:11
Geen cut track meldingen zou ik persoonlijk ook niet het meeste van wakker liggen. De reglementen dekken dat soort dingen al af uiteindelijk. Het is dan aan de deelnemer binnen de lijntjes te kleuren en aan ons als organisatie om erop te controleren.
Natuurlijk altijd mooi als het er goed in zit al maar het is geen ramp. :)
Gerben
4 april 2009, 14:27
Mij wel eerlijk gezegd (persoonlijke mening). Het circuit is geupdate, dan moet je ook lekker meegaan. Om die reden ben ik ook zo'n voorstander van Barcelona 07 en Oschersleben 07, dat is juist het realisme waarnaar je zoekt toch?
Ik ga naast Bram staan.
Oude circuits zijn leuk. Maar het is voor mij realistischer om met de tijd en hedendaagse(echte) kampioenschappen mee te gaan.
Ralffoxx
4 april 2009, 15:25
Ik en Jaap gaan deze weken gewoon veel circuits testen en posten ons test raport hier dan kan de organisatie er zelf mee doen wat ze willen. :)
Gerben vd Broek
4 april 2009, 20:50
Vind zelf ook dat je officiele races eigenlijk op de meest recente tracklayout moet rijden. Je blijft toch de boel simuleren. Ik denk dat voor een losstaand evenement je wel eens een uitstapje kan maken naar een oude layout (lijkt me zelf namelijk ook wel geinig om eens te racen op het oude hockenheim, of race op niet bestaand circuit meer.
Ralffoxx
4 april 2009, 21:50
Test op interlagos.
Echt zoals het wezen moet interlagos. Tricky circuit waar je een swing in de auto moet krijgen heb ik het gevoel. Reed een 1.22.6. Weer een leuk circuit... Lijkt tot nu toe goed in elkaar te zitten.
Ralffoxx
4 april 2009, 22:33
Test op Norisring 2005 1.1.
Echt geweldig circuit lekker kort en lekkere hobbels :). Word met duits formule 3000 ook gereden. Misschien ook wel wat voor DRTCC. Kort reed 45.9. Maar wel leuk lekker breed.
Zag er ook zeer netjes uit. Kwa graphics wel wat beter dan Interlagos.
Atreidez
4 april 2009, 22:36
Ik vond Interlagos wat lelijk aan doen (GP4 conversie) en tricky op de kerbs. Doordat de baan op veel punten een soort kom vormt, zowel positief als negatief, kan je vaak achterstevoren staan.. Verder wel leuke baan natuurlijk, maar niet mijn favoriet.
Melbourne ging ok, maar kon je flink cutten. Ook een GP4 conversie zo te zien. Rijdt verder wel lekker, maar dat is dan ook een nadeel. Het voelt aan als een biljartlaken, en dat zou t in Melbourne niet moeten zijn toch?
Norisring 2005. DTM Race Driver 2 conversie. Kwalitatief erg hoog in graphics en gevoel, mooie hobbelasfalt stukken op de plekken voor de rempunten, gave omgeving, niet moeilijk, maar snel saai misschien :P Wel leuk circuit met DRTCC gok ik, maar voor FPL hebben we toch wat uitdagenders nodig.
tinyriconen
5 april 2009, 13:10
Heren, een vraagje:
Ik ben nu voor het eerst "serieus" bezig met het maken van een setup. Echter kom ik er niet helemaal uit wat de drie punten van het differentieel inhouden. Ik heb een uitgebreide, engelstalige setup-guide, maar het kwartje wil nog niet helemaal vallen. Ik heb nu zó gewerkt dat ik gewoonweg wat aanpas en kijk of het fijner rijdt. Heel logisch, maar er staat in de guide dat het aanpassen van het een het ander kan beďnvloeden. Zo kan je dus eindeloos doorgaan met sleutelen, lijkt me. En dat terwijl het échte effecht mij niet opvalt, danwel duidelijk is.
Zou iemand mij daar een tip over kunnen geven? Bedankt!
Edit: Oja, en waar halen jullie die extra circuits vandaan. Heb al een paar tevergeefse Google-searches gedaan...
Tjerk Korving
5 april 2009, 13:57
Setups ben ik ook nog niet echt uit. Sommigen roepen dat je eerst moet proberen snel te gaan met een standaard setup en dat je dan pas moet gaan sleutelen maar ik sta daar persoonlijk niet achter. Voor de een zal het best werken maar als een standaard setup voor mij niet werkt, dan werkt het gewoon niet en zal het ook niet gaan werken hoeveel ronden ik er ook mee rij. Limieten kan je naar mijn idee pas echt opzoeken als de wagen doet wat je wilt én verwacht en je niet te pas en te onpas naast de baan staat omdat het gewoon niet afgesteld is op jouw wensen en rijstijl.
Ik zag het tijdens de DRES al wat rijstijl kan doen met een wagen door slijtage te vergelijken tussen mijzelf en Gerben. Ik ga qua slijtage veel minder zuinig om met de wagen en heb andere manieren van remmen, accelereren en insturen. Mijn slijtage qua remmen en banden was letterlijk het dubbele. De setup was uiteindelijk een goede compromis maar heel belangrijk.
Ik zou ook wel eens gewoon een kort en bondig lijstje willen zien met welk effect welke instellingen nou precies hebben al naar gelang je ze hoger of lager afstelt. Waarschijnlijk zou zoiets meerdere mensen helpen want je bent zeker niet de enige die ermee worstelt Ricus. Als je eenmaal weet wat dingen doen zal het vast een eitje zijn maar voordat je er achter bent op eigen kracht ben je een seizoen verder.
Add-on tracks vind je op www.nogripracing.com
Peter
5 april 2009, 14:09
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=128
deze hebben we toch niet voor niks heren?
Staat ook al aardig wat in en een mooi overzichtelijk lijstje, maar vragen kan ook altijd..
Ruben Laenens
5 april 2009, 14:11
http://www.personalcomputercare.nl/s...cing-begin.htm
Dit is een erg handige site, maar die staat ook in de hierboven geposte thread. Ik maak in ieder geval mijn set up steeds met deze uitleg.
Tjerk Korving
5 april 2009, 14:13
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=128
deze hebben we toch niet voor niks heren?
Staat ook al aardig wat in en een mooi overzichtelijk lijstje, maar vragen kan ook altijd..
Wist überhaupt niet dat die thread bestond. :lol:
Zou helemaal geen kwaad kunnen als dat een sticky thread werd, zie dat hij nou ergens halverwege pagina twee staat en dan valt het niet echt op.
Darthwillie
17 april 2009, 01:03
Toch even terugkomend op de discussie over de te gebruiken banen. Het valt me op dat er in de diverse series erg vaak dezelfde banen gebruikt wordt. Monza zie je in ZAC, DRTCC, DRES en FPL langkomen. Voor mij zou het juist leuker lijken als je dan banen gebruikt die je juist niet tegenkomt in andere series. (vind het bijvoorbeeld waanzinnig gaaf dat Macao in DRTCC2 voorkomt)
Daar geef ik eerlijk toe dat het realistische van banen gebruiken zoals ze nu zijn me weinig boeit. Dat is natuurlijk een mening en ik respecteer absoluut de mening van mensen die dat wel vinden. Maar als hogesnelheidsbaan geen Monza maar de oude Hockenheimring :wub:
Ralffoxx
19 april 2009, 12:39
Ik heb gisteren voor het eerst een super pole gereden. En ik vind het echt toppie... 15min kies zelf een moment om naar buiten te gaan. Rest zie je niet tijdens je superpole. Niemand op de track alleen jij. Zelfs als iedereen tegelijk zou gaan nog geen last van andere. Zelf maakte ik een foutje stond 2e in de vrije training maar was 4 tiende langzamer in de Q door een foutje... En dat heeft toch wel wat ... je kan niet ronden lang op het randje rijden want je hebt er maar 1 en je kan je niet een grove fout veroorloven.
Ook weer omstandigheden die veranderen is geweldig. De ronde tijden gingen omhoog omdat de baan kouder werd (regen aan end van de race). Vind dat zeker wat hebben. Ook een leuke lange race met pitstops. Gisteren zag ik mensen die 2x stopte maar in ronde tijden een dikke halve seconde wonnen wat geen gekke zet was.
Denk dat dit soort dingen wel leuk zijn voor de FPL. Aangezien de races wat extra's geeft. Verschillende strategieën... vooral met het veranderen van weer is geweldig aangezien je niet kan zeggen wanneer het gaat regenen etc. Hoe warm de track is kan je ook meteen zien in de ronde tijden. Misschien iets om als organisatie mee te nemen?!?
El Maestro
19 april 2009, 13:29
Ik weet niet in hoeverre het haalbaar is, maar een ´Knock-Out´ kwalificatiesysteem zoals in de F1 lijkt me ook wel heel gaaf.:)
Ivanzoomski
19 april 2009, 18:23
Ik heb gisteren voor het eerst een super pole gereden. En ik vind het echt toppie... 15min kies zelf een moment om naar buiten te gaan. Rest zie je niet tijdens je superpole. Niemand op de track alleen jij. Zelfs als iedereen tegelijk zou gaan nog geen last van andere. Zelf maakte ik een foutje stond 2e in de vrije training maar was 4 tiende langzamer in de Q door een foutje... En dat heeft toch wel wat ... je kan niet ronden lang op het randje rijden want je hebt er maar 1 en je kan je niet een grove fout veroorloven.
Ook weer omstandigheden die veranderen is geweldig. De ronde tijden gingen omhoog omdat de baan kouder werd (regen aan end van de race). Vind dat zeker wat hebben. Ook een leuke lange race met pitstops. Gisteren zag ik mensen die 2x stopte maar in ronde tijden een dikke halve seconde wonnen wat geen gekke zet was.
Denk dat dit soort dingen wel leuk zijn voor de FPL. Aangezien de races wat extra's geeft. Verschillende strategieën... vooral met het veranderen van weer is geweldig aangezien je niet kan zeggen wanneer het gaat regenen etc. Hoe warm de track is kan je ook meteen zien in de ronde tijden. Misschien iets om als organisatie mee te nemen?!?
Superpole is idd erg leuk. Heb je wel de STCC expansion voor nodig geloof ik?
Maik Peters
28 april 2009, 13:46
Race ON
Ik weet niet wanneer de nieuwe FPL van start gaat, maar ik zie eventueel een mogelijkheid om met de Formula Masters te rijden.
Wat is hier eigenlijk over bekend / wanneer wordt hier mogelijk meer informatie over gegeven?
Niels Tieman
28 april 2009, 13:47
Zolang er nog geen officiele release-date is gegeven kunnen we ook niets zeggen over de Formule 300 of Formule Masters. We, en vooral Tjerk en Gerben, zijn hard aan het nadenken over het vervolg van de league. Als daar iets over te vertellen valt zullen hun dat naar buiten communiceren.
Tjerk Korving
28 april 2009, 14:13
Sowieso zag ik net dat de release van Race On al is verschoven van Q2 naar Q3. Dat zal wel zijn redenen hebben voor het plannen van het volgende FPL seizoen gaan we niet kost wat het kost wachten op Race On. Maar zoals Niels al zegt, we zijn hard aan het nadenken en ik hoop dat we binnenkort een planning naar buiten kunnen brengen voor FPL2.
Trulli rulezzz
13 mei 2009, 14:43
Yoo wat is dat voor spel dat Race07?? Lijkt me ook wel weer een keer leuk om te gaan rijden !!
Robert Saalmink
13 mei 2009, 15:05
Yoo wat is dat voor spel dat Race07?? Lijkt me ook wel weer een keer leuk om te gaan rijden !!
http://www.race-game.org/race07/index.php ;)
Federici
13 mei 2009, 15:27
JOOST!!:cool:
JOOST!!:cool:
De gene die altijd de GP3 rijder bleef in het GP4 tijdperk :cool:
Leuk weer eens wat van je te horen Joost.
Groetjes Bob ;)
Trulli rulezzz
13 mei 2009, 18:03
yess gp3 is ook 10x beter dan gp4. heb t laatst zelfs nog even gespeeld.
Leuk om hier ook weer de oude namen te zien.
Ik heb al even gekeken wat voor pc ik nodig heb voor dit spel maar dat wordt kiele kiele merk ik al, maar goed dat ik al van plan was nieuwe pc te halen !
Is er nog een seizoen bezig ofzo?
Ruben Laenens
13 mei 2009, 18:15
Seizoen begint in september, nu is er om de drie/vier weken een testrace. Dus tijd geneog
Marc Vos
13 mei 2009, 18:40
Ik kan niet aan een seizoen meedoen in het FPL aangezien ik maandag altijd training heb. Wel hoop ik in de zomermaanden een event mee te pakken. :)
Seizoen begint in september, nu is er om de drie/vier weken een testrace. Dus tijd geneog
September pas? Zo lang nog...
Tjerk Korving
13 mei 2009, 21:46
Je hebt een goede gok of goed inzicht aangezien we het nog niet echt bekend hadden gemaakt volgend mij. :D
Maar het plan is inderdaad september. Mede omdat juli en augustus er in zijn geheel tussenuit vallen door de zomervakantie periode. Om een nieuw seizoen op poten te zetten met aanmeldingen, carset materiaal verzamelen en de carset samenstellen moet je qua planning al minstens een goede anderhalve maand nemen. Dan zitten we dus a tegen de zomervakantie aan en dus is september de eerste mogelijkheid.
Achteraf gezien hadden we al eerder dingen in gang moeten zetten maar door allerlei redenen is dat niet gebeurd. Al doende leert men gelukkig.
Maar aangezien in september FPL2 van start gaat zullen we binnenkort ook het een en ander gaan aanzwengelen. :)
Rudi Zomer:p
:lol:
welkom Joost ;)
Stephane Rouault
22 mei 2009, 12:41
hehe.. Rudi Zomer was toch een alias voor joost? :p
:P hehe dus niet iedereen is het vergeten :P;)
Gerben vd Broek
22 mei 2009, 17:13
Wat denk je nu. Dat was een aardig grote rel toen :).
Ruben Laenens
25 mei 2009, 16:15
Misschien de server zetten op col de joux plane: http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=17140
Een echte hill climb dus, en tis een enorm vet circuit, het kleinste foutje wordt fataal afgestraft
Gewoon een rallyproef in Frankrijk uit Richard Burns Rally
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?act=stagerec&stageid=44&classid=1&state=NL
Hier wat tijden!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.