View Full Version : [ZAC5] Algemene thread
Robert Saalmink
13 oktober 2008, 15:05
[spacer]
[logo_zac5]
Mogelijk gemaakt door:
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logo_camerakoning.jpg (http://www.camerakoning.nl)
Introductie
Een oude bekende die dit seizoen het eerste lustrum beleeft: de vijfde editie van de Zondag Avond Competitie, kortweg ZAC5. Kernwoorden zijn nog altijd endurance, GT, CUP600 en CUP400 en uiteraard een hoop gezelligheid! De races worden als vanouds verreden op de zondagavond. De gebruikte game is GTR2.
Deze algemene thread zal gebruikt worden voor algemene discussie over de ZAC5.
[spacer]
Kalender
League: ZAC5
Aanspreekpunt: Robert Saalmink
1. 9 nov Barcelona (GP 2007), Spanje (reservetrack Barcelona 2004)
2. 16 nov Brno, Tsjechie
3. 30 nov Imola, San Marino
4. 14 dec Magny Cours, Frankrijk
5. 11 jan Donington, UK
6. 25 jan Watkins Glen, VS (reservetrack Valencia)
7. 8 feb Road America, VS (reservetrack Anderstorp)
8. 8 maa Zhuhai, China
9. 15 maa Dubai, VAE
10. 29 maa Hockenheim (GP), Duitsland
11. 5 apr Monza, Italie
12. 19 apr Oschersleben, Duitsland
13. 10 mei De ZAC5 2,4 uur van Spa Francorchamps (GP 2004), BelgieTerug van weggeweest zijn Donington en Monza. Zolder is gesneuveld.
[spacer]
Inschrijven
De inschrijvingen zijn gesloten.
[spacer]
Inleveren liveries
Inleveren van de liveries kan tot en met zondag 26 oktober. Liveries kun je sturen aan bram.knot@digitalracing.nl. Je moet ze aanleveren in PSD-formaat en als ZIP- of als RAR-bestand. Heb je vragen over liveries of wil je hulp bij het painten, roep dan de hulp in van mede painters in het forum, of van Bram of Niels. De carsets zijn grafisch namelijk traditioneel van een hoog niveau. De eventuele sponsorbanners (window en numberplates) plaatsen we er zelf op, hou er wel rekening mee in je ontwerp. Zie voor een voorbeeld de ZAC4: klik (http://www.digitalracing.nl/old/leagues/teampresentaties/ZAC4/images/059_angelowolner.jpg).
[spacer]
Nieuw in de reglementen
De reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/11-.html) zijn voor de ZAC5 verder verfijnd. De belangrijkste wijzigingen even op een rijtje:
(Re)joinen in kwalificatie
Wordt je in de kwalificatie gedisconnect, dan mag je opnieuw joinen. Nieuw is dat je voortaan ook weer verder mag deelnemen aan de kwalificatie. Let wel: anderen kunnen jou nog niet geladen hebben, waardoor ze jou niet kunnen zien. Dat heeft voor hen geen gevolgen maar voor jouw rondje wel. Dit is geen vrijbrief om dan maar laat te joinen: het geldt alleen voor mensen die na een disconnect weer rejoinen. Kom je pas in de kwali voor het eerst opdraven, dan mag je NIET deelnemen aan de kwalificatie.
Straffen
De straffen zijn beter gespecificeerd. Belangrijke introductie is de grid penalty: deze kunnen we gebruiken om iemand de komende race(s) achteraan te laten starten. Ook wordt voortaan zac5@digitalracing.nl voor de protesten gebruikt in plaats van protesten@....
[spacer]
Voor de nieuwkomers
Lees de reglementen even een keer geheel door. Alles staat erin beschreven: startprocedure, gedrag op de server, afmelden voor een race enz. Even wat belangrijke punten eruit gelicht:
Chat
Chatten is ten strengste verboden tijdens de kwalificatie en race. Bij een chat tijdens de kwali start je onherroepelijk achteraan.
Verbinding
Stel deze in de lobby van GTR2 in op ISDN. Je verbinding moet optimaal zijn, dus zet alle downloads enz uit, ook bij mensen die jouw verbinding delen, denk ook aan NAS- en homeservers.
Spin/crash
Indien een deelnemer van de baan is geraakt, dient deze alle mogelijke voorzichtigheid te betreden als hij weer terugkomt op de baan. Het is verboden rechtstreeks de baan op te rijden; terugkomen op de baan geschiedt door parallel aan de baan over het gras te rijden en zodoende in te voegen zodra de baan vrij is.
Pitlimiter en outlaps
In de pitstraat wordt te allen tijde gereden met de pitlimiter aan. Dit geldt voor alle sessies, of dit nu in officiële races is of in testraces. Aan het einde van de pitstraat staat een verkeerslicht. Als dit op rood staat mag je de baan niet op rijden, als deze op groen staat dan mag het wel. Ook tijdens out- en inlaps worden chicanes op normale wijze gereden, het is niet toegestaan om die af te snijden om bijvoorbeeld je outlap te verkorten.
Start
Voor de opwarmronde wordt gebruik gemaakt van de staande start optie in GTR2. Zodra het licht op groen gaat begint de opwarmronde. Tijdens de opwarmronde wordt achter elkaar of (schuin achter elkaar) gereden met constante tussenruimtes en snelheden. Het tempo wordt bepaald door de leider, deze dient een snelheid aan te houden van ongeveer 100km/h. Heen en weer slingeren om de banden op te warmen is verboden. Het zelfde geldt voor plotseling hard remmen en weer optrekken. De opwarmronde duurt tot de laatste bocht van de eerste ronde. Bij het uitaccelereren van deze bocht begint de wedstrijd. Inhalen mag pas ná deze bocht.
Spinnen in de opwarmronde
Als je in de opwarmronde spint of naast de baan komt door welke oorzaak dan ook, en je hierdoor één of meerdere plaatsen verliest, dien je achter aan het veld aan te sluiten. Of je nu derde of twintigste ligt na je spin, toch achteraan sluiten dus. Dit geldt ook als je wordt aangetikt door iemand anders, in dit geval kun je na de race protesteren; zie §2.4.9.
Als je in de opwarmronde iemand voor je ziet spinnen of naast de baan geraken, ga je niet hard remmen of stilstaan om op deze deelnemer te wachten. Je rijdt in normaal tempo door en passeert deze deelnemer, dit om de voortgang in de opwarmronde te houden.
Protesten
Protesten mogen pas op de maandag na de race binnenkomen bij de organisatie.
[spacer]
Links
Reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/11-.html)
Carset (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Circuits (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/4-.html)
Carset test thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=55)
Templates voor de Corvette C6R, Porsche 997 GT3-RSR en Ferrari 430 (http://www.turn4graphics.com/)
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
13 oktober 2008, 15:05
Deelnemerslijst ZAC5
CUP600
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto
1|Ultimatecarpage.competition|Danny Kappen|Maserati MC12
2|Ultimatecarpage.competition|Kim van der Stichelen|Maserati MC12
5|Dynamic Motorsports|Marcel Groen|Corvette C6R
6|Dynamic Motorsports|René Venderbosch|Corvette C6R
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Ferrari 575 GTC
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Ferrari 575 GTC
9|Supervise Racing|Ludo Bleys|Corvette C6R
14|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|Ferrari 575 GTC
24|Skin Sense Racing|Fabian de Jong|Aston Martin DBR9
25|Skin Sense Racing|John Vissers|Aston Martin DBR9
30|Split Second Racing|Dennis Gerressen|Aston Martin DBR9
49|Le Coq Sportif Racing|Mark Schuttenhelm|Lister Storm
CUP400
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto
51|Ultimatecarpage.competition|Jeroen Ursem|BMW M3 GTR
52|Ultimatecarpage.competition|Roy Visser|BMW M3 GTR
55|Supervise Racing|Emile van der Stel|Porsche 997 GT3 RSR
56|Supervise Racing|Chris Zijlstra|Porsche 997 GT3 RSR
57|WolnerGP|Angelo Wolner|Porsche 997 GT3 RSR
58|WolnerGP|Koos de Boer|Porsche 997 GT3 RSR
63|TCF Racing|Michel Hekking|Ferrari F430
64|TCF Racing|Dick Bos|Ferrari F430
66|SimTech Racing|Peter van de Kolk|Ferrari F430
67|SimTech Racing|Mathijs Twisk|Ferrari F430
69|D.A.R.|Dennis Asselbergs|Porsche 997 GT3 RSR
74|Dynamic Motorsports|Guyon Waltmans|Porsche 997 GT3 RSR
75|Dynamic Motorsports|Bram Knot|Porsche 997 GT3 RSR
86|Team DigitalRacing|Paulpeter Kroon|Porsche 997 GT3 RSR
87|Team DigitalRacing|Mark Bentvelzen|Porsche 997 GT3 RSR
88|Bandit Racing|Wouter Melissen|BMW M3 GTR
RESERVELIJST
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto
10|Supervise Racing|Eric Linssen|Corvette C6R
61|Team DRR|Ruben de Ruijter|BMW M3 GTR
15|Squadra Corse Digitali|Bram van der Stichelen|Ferrari 575 GTC
60|Team Ultimatecarpage.com|Maik Peters|BMW M3 GTR
22|Jungletrain Racing|Joost van den Heuvel|Maserati MC12
99|R-Force 1-6|Alex Ott|Porsche 997 GT3 RSR
28|Dutch Berserks|Steven Gabriel|Corvette C6R
Wat betreft de reserverijders: deze keuze is altijd supermoeilijk voor ons. Uiteindelijk moet er een knoop doorgehakt worden, hoe spijtig dit ook is. Overigens blijft het wel zo dat wanneer vaste deelnemers zich zonder afmelden niet laten zien op race-day, dat we deze na twee van dit soort gevallen op de reservelijst zullen plaatsen. Een reserverijder wordt dan doorgeschoven naar de vaste lijst.
Zodra er afmeldingen zijn, krijgt de reserverijder die aan de beurt is, een bericht dat hij kan deelnemen. Reserverijders krijgen wel altijd de nieuwsbrief, zodat ze altijd in het bezit zijn van het wachtwoord e.d.
Robert Saalmink
13 oktober 2008, 15:06
Ook gereserveerd
Danny Kappen
13 oktober 2008, 16:52
De 32-tool heeft het veld moeten ruimen dus?
Robert Saalmink
13 oktober 2008, 16:53
Voornaamste reden is echter de problemen bij de pitstops, pitcrews die niet klaar stonden en boxen die gedeeld werden.
Roy Visser
13 oktober 2008, 16:58
Hopsa emailtjes verzonden :)
Bramzel
13 oktober 2008, 17:50
De downloadlocatie voor de templates voor de C6R, 997 en 430 is toegevoegd aan de startpost.
Joost van den Heuvel
13 oktober 2008, 20:21
Hallo allen. Ik heb me als Maserati rijder ook maar ingeschreven. Neem aan dat het (zeker met een beperkter startveld) de reservelijst zal worden, maar dat is dan maar zo. :)
Bramzel
13 oktober 2008, 21:07
Zo, da's een mooie binnenkomer Joost:thumbup: Welkom op DigitalRacing.nl!
Fabian de Jong
13 oktober 2008, 21:10
Zo ingeschreven.
Bram wij hebben het nog over de skin oke.
Mossel
13 oktober 2008, 22:38
Ik heb me net ook enorm ingeschreven !
LISTER ownage wordt het
Danny Kappen
13 oktober 2008, 22:42
Zou er weer een lijstje met alle inschrijvingen gepost kunnen worden? Zoals met DRTCC?
Quickshifter
14 oktober 2008, 23:52
Ingeschreven, Cup400 veld: pas maar op :D
Kim Van Der Stichelen
14 oktober 2008, 23:58
Cup400 veld: pas maar op :D
Tijdens het lappen? ;)
Quickshifter
14 oktober 2008, 23:59
Tijdens het lappen? ;)
Hihi nee, ik denk dat ik diegene ben die gelapt word :) (Door de C600's :P )
Robert Saalmink
15 oktober 2008, 00:10
Tijdens het lappen? ;)
:D :lol: hoe droog!
Gerben
15 oktober 2008, 09:45
woehoe eindelijk Alex inhalen :D:D:D;)
Bramzel
15 oktober 2008, 10:06
Lol :D
Maik Peters
15 oktober 2008, 10:16
Tijdens het lappen? ;)
Ik wist niet dat we geld kregen! :thumbup:
Maik Peters
15 oktober 2008, 10:20
Ander vraagje, hoeveel mensen zijn er eigenlijk al ingeschreven?
C600 en C400?
Robert Saalmink
15 oktober 2008, 10:44
Vanavond volgt een overzichtje van het aantal gekozen auto's so far, deze zullen we in de 2e post van deze thread zetten.
Maik Peters
15 oktober 2008, 15:32
Oke dank je wel Robert.
Ik ben namelijk zo benieuwd en mogelijk vele andere met mij :D
Mossel
15 oktober 2008, 15:47
denk niet dat dit al de lijst is met de definitieve deelnemers ;)
Peter
15 oktober 2008, 15:49
Idd, er zullen echt wel teams zijn die nog in moeten schrijven, wij moeten ook nog inschrijven dus.... de lijst die Robert zal posten is zeker nog niet de definitieve ;)
Robert Saalmink
15 oktober 2008, 15:51
Ok, het is nog wat onduidelijk.
Ik post een lijstje met in de trant van:
CUP600
Aston Martin DBR9 4x
Corvette C6R 2x
CUP400
BMW M3 GTR 5x
enz
Zodat jullie een idee hebben van het aantal inschrijvingen en hoeveel per auto. De definitieve lijst maak ik na de sluitingsdatum bekend.
Maik Peters
15 oktober 2008, 16:43
Prima! :thumbup:
Ik probeer mijzelf te behersen tot/met de 20okt 00:01 (s'ochtends) :blushing:
Niels Tieman
15 oktober 2008, 17:39
Mysterieuze testrijder in het Digitalracing team.
http://i37.tinypic.com/2im6ide.jpg
de coureur in kwestie aan het stuur van de Ferrari 575GTC
Barcelona - Deze middag waren de wagens van het Digitalracing team weer flink in de weer met het testen op het spaanse circuit in Barcelona. De aanwezige rijders Gerben Kelly en Niels Tieman deden een behoorlijk aantal test rondjes
met de Ferrari 575GTC, waarmee ze dit seizoen met de ZAC5 aan de start zullen komen. Opvallend was ook de aanwezigheid van een 3e rijder, wiens naam voorlopig nog steeds onbekend is.
De mysterieuze rijder reed een 10tal rondjes, om dan de pits weer op te zoeken. De man in kwestie had duidelijk geen zin om zijn identiteit vrij te geven. Hij parkeerde de wagen direct in de pitbox, stapte uit de wagen, en ging de box langs de achterkant naar buiten zonder de helm af te nemen zodat niemand voorlopig weet over wie het gaat.
Een gewone testrijder? of hebben ze bij het team het laatste zitje al weggegeven? Reacties van de teamleiding ontbreken vooralsnog.
Quickshifter
15 oktober 2008, 18:00
woehoe eindelijk Alex inhalen :D:D:D;)
Hahaha :p
:surrender:
Robert Saalmink
15 oktober 2008, 19:32
Stand per 15 oktober 19:00
Aantallen zijn per rijder, dus 1 team met 2 rijders telt in onderstaand overzicht als 2 auto's.
Vandaag liep het storm op de Porsche 997, dat waren er gisteren nog maar twee tegen vijf BMW's.
CUP600
5x Corvette C6R
3x Ferrari 575 GTC
3x Aston Martin DBR9
1x Maserati MC12
1x Lister Storm
CUP400
8x Porsche 997 GT3 RSR
5x BMW M3 GTR
2x Ferrari F430
Dit overzicht zal bijgehouden worden in de 2e post van deze thread.
Eric Linssen
15 oktober 2008, 19:38
Aantallen zijn per rijder, dus 1 team met 2 rijders telt in onderstaand overzicht als 2 auto's.
Vandaag liep het storm op de Porsche 997, dat waren er gisteren nog maar twee tegen vijf BMW's.
CUP600
5x Corvette C6R
3x Ferrari 575 GTC
3x Aston Martin DBR9
1x Maserati MC12
1x Lister Storm
CUP400
8x Porsche 997 GT3 RSR
5x BMW M3 GTR
2x Ferrari F430
Dit overzicht zal bijgehouden worden in de 2e post van deze thread.
haha toeval of niet, maar het zijn er precies 28 ;)
Mossel
15 oktober 2008, 19:48
Verdacht weinig Listers :detective: en niet één Lambo :huh1:
LUDO-B
15 oktober 2008, 19:55
Verdacht weinig Listers :detective: en niet één Lambo :huh1:
En Saleens Mark, die mis ik ook nog.:innocent:
Bramzel
15 oktober 2008, 19:56
Yeh, opvallend hoe onpopulair de kampioenswagen van de afgelopen 2 seizoenen is.
Mossel
15 oktober 2008, 19:58
En Saleens Mark, die mis ik ook nog.:innocent:
oh ja !! haha kijk ik gewoon overheen
Fabian de Jong
15 oktober 2008, 20:31
oh ja !! haha kijk ik gewoon overheen
Zo laag ligt die op de weg :p
Jeroen Ursem
15 oktober 2008, 22:34
Cup400 ziet er weer ouderwets uit voorlopig, met Porsche als hoofd-leverancier ;)
LUDO-B
15 oktober 2008, 22:44
En het Nederlandse ding blijft ook nog een seizoen op stal volgens mij.:closedeyes:
Robert Saalmink
15 oktober 2008, 22:49
Cup400 ziet er weer ouderwets uit voorlopig, met Porsche als hoofd-leverancier ;)
Inmiddels wel, maar het stond tot eind van de middag vandaag 5-2 voor BMW.
Jeroen Ursem
15 oktober 2008, 22:58
Die kans zat er wel in, dat er wat BMW's bij zouden komen, het verbaast mij nu alleen nog dat er maar 2 van die retesnele italianen ingeschreven staan..
Danny Kappen
15 oktober 2008, 23:13
In cup600 is het veld weer een stuk gevarieerder dan in cup400, maar dat zal ook wel komen door het feit dat daar 6 auto's mee kunnen strijden voor de overwinning. Wat ik me nog wel afvroeg, wanneer worden de definitieve specificaties van de wagens bekend gemaakt (i.e. gewicht)?
Robert Saalmink
15 oktober 2008, 23:17
In cup600 is het veld weer een stuk gevarieerder dan in cup400, maar dat zal ook wel komen door het feit dat daar 6 auto's mee kunnen strijden voor de overwinning. Wat ik me nog wel afvroeg, wanneer worden de definitieve specificaties van de wagens bekend gemaakt (i.e. gewicht)?
Ga er maar van uit dat aan de v0.5 carset die we in Mid Ohio gebruikten, niet al te veel meer gewijzigd zal worden.
Mark B
16 oktober 2008, 08:57
Die kans zat er wel in, dat er wat BMW's bij zouden komen, het verbaast mij nu alleen nog dat er maar 2 van die retesnele italianen ingeschreven staan..
Die retesnelle pizzabakkers zijn een stelletje ongetemde paarden.... Ik kan er iig niet goed mee overweg maar dat moet je dan oefenen. Hij is inderdaad erg rap maar er stabiel mee rijden is een ander ding voor mij :)
Zal vandaag of morgen eens de BMW testen.. volgens mij is dat een interessante optie geworden.
Robert Saalmink
17 oktober 2008, 16:51
Denk eraan: tot zondagavond kun je inschrijven!! Heb je dat nog niet gedaan, dan zou ik maar opschieten ;)
Mossel
17 oktober 2008, 17:26
Totaal 29 inschrijvingen.
CUP600
6x Corvette C6R
3x Ferrari 575 GTC
3x Aston Martin DBR9
1x Maserati MC12
1x Lister Storm
CUP400
8x Porsche 997 GT3 RSR
5x BMW M3 GTR
2x Ferrari F430
zijn er nog andere bij gekomen ??
Robert Saalmink
17 oktober 2008, 22:18
Bijgewerkt
Stand per 18 oktober 00:40
Totaal 33 inschrijvingen.
CUP600
6x Corvette C6R
3x Ferrari 575 GTC
3x Aston Martin DBR9
1x Maserati MC12
1x Lister Storm
CUP400
10x Porsche 997 GT3 RSR
5x BMW M3 GTR
4x Ferrari F430
Mathijs
18 oktober 2008, 10:52
Toch wel een mooi veld zo! Cup400 niet zoals vorig jaar met 5 verschillende wagens, maar de Mosler en TVR zijn gewoon niet zo heel snel bleek ook vorig jaar. Verder met de iets snellere Ferrari's en 997's is het misschien nu echt mogelijk om de BMW's het leven zuur te maken. Ook zie ik dat er weer een team met 430's heeft ingeschreven! Dat is natuurlijk alleen maar positief!
Maik Peters
18 oktober 2008, 13:15
Kijk eens aan. Langzaam begint het plaatje tot stand te komen :)
Mossel
18 oktober 2008, 13:18
dat er helemaal geen 996 RSR bij zitten ?
Maik Peters
18 oktober 2008, 13:42
dat er helemaal geen 996 RSR bij zitten ?
Die is beduiden langzamer dan de 997 en voor de echte porsche freeks :D is de keuze dan snel gemaakt :)
Eric Linssen
18 oktober 2008, 20:23
CUP600
6x Corvette C6R
3x Ferrari 575 GTC
3x Aston Martin DBR9
1x Maserati MC12
1x Lister Storm
CUP400
10x Porsche 997 GT3 RSR
5x BMW M3 GTR
4x Ferrari F430
jammer dat de spyker blijkbaar net te langzaam is... wel een erg gave auto om te zien en te rijden verder. steekt goed in elkaar. bij de cup 600 nog geen saleen en lambo te bekennen. ben benieuwd of iemand nog daar aan durft. Zeker de saleen lijkt me toch nog aardig titelkandidaat in goede handen.
Kim Van Der Stichelen
18 oktober 2008, 21:37
jammer dat de spyker blijkbaar net te langzaam is... wel een erg gave auto om te zien en te rijden verder. steekt goed in elkaar. bij de cup 600 nog geen saleen en lambo te bekennen. ben benieuwd of iemand nog daar aan durft. Zeker de saleen lijkt me toch nog aardig titelkandidaat in goede handen.
Lijkt je? Sla er maar de voorbije 2 seizoenen eens op na ;)
Kim Van Der Stichelen
18 oktober 2008, 21:53
Zo, Ultimatecarpage.competition C600 divisie is ook ingeschreven :lol:
Morgen persconferentie in Zolder na de FIA GT.
Roy Visser
18 oktober 2008, 22:41
Ik heb er lang over zitten dubben, maar om onze 3 jaar op rij Teamkampioenschapstitel enigzins te kunnen verdedigen lijkt het ons geen verstandige keuze. Op circuits als Barcelona kon ik aardig voorop rijden, maar op andere circuits zoals imola en monza, verlies ik 2 seconden op mijn PB's, en dat is toch echt te gortig :)
Eric Linssen
18 oktober 2008, 23:13
tja kon het al een beetje opmaken uit het inschrijflijstje. Maar goed, zeker een begrijpelijke keuze op de manier zoals je het uitlegt.
Mathijs
19 oktober 2008, 02:37
Ik vind het altijd wel mooi als mensen een gokje durven te wagen. Pakt soms verkeerd uit en je hebt niet die standaard zekerheid dat je vooraan mee rijdt, maar toch hoor je af en toe mensen roepen: "Ja leuk dat er een Mosler aan de start staat". Alleen dan zelf die keuze maken is dan weer iets teveel gevraagd.
Misschien beetje zelfde met UCP. Ze zijn al x keer op rij teamkampioen, maar dat wilt blijkbaar nog niet zeggen dat het misschien tijd is voor een nieuwe uitdaging.
Ik ben in ieder geval blij dat ik wel een redelijke diversiteit aan auto's onder mijn kont heb gehad! En ik ben nog geen kampioen geweest oid. maar vind het wel leuk en uitdagend!
Roy Visser
19 oktober 2008, 11:18
Misschien beetje zelfde met UCP. Ze zijn al x keer op rij teamkampioen, maar dat wilt blijkbaar nog niet zeggen dat het misschien tijd is voor een nieuwe uitdaging.
Iedereen weet dat wij het eerste Seizoen met de BMW een risico namen (kijk maar naar de startgrid van toen, met 3 ingeschreven BMWs tussen alleen maar Porsches en Ferrari's) door een auto te kiezen die op vrijwel alle circuits moest pitten voor fuel. ZAC4 hebben we door pech, nog steeds enorm moeten vechten om het teamkampioenschap binnen te halen en de rijderstitel met een achterstand van 26 punten met nog 5 races te gaan ook weten te reduceren naar een positie voor kampioen in de laatste race. Ook voor de ZAC5 hebben we weer andere oppositie in de vorm van 2 evoluties van wagens die zeker weten sneller zijn als hun oudere broertjes en zusjes. De wagen is misschien hetzelfde gebleven, maar de uitdaging is iedere keer anders geweest. Don't get me wrong, ik had heel erg graag in de Spyker van start gegaan maar er is een groot verschil tussen uitdaging en kansloze situatie. Het moge duidelijk zijn dat er een verschil zit kwa snelheid tussen mij en Jeroen, en als ik al moeite heb om binnen 2 seconden van mijn PB te rijden, dan kun je voorstellen dat het voor Jeroen wel eens een helemaal niet leuk seizoen kan worden, zeker als de Spyker het op de circuits waar Jeroen hooguit een paar tiende achter mij hangt (imola) en waar die altijd enorm snel is en vooraan rijd (ik quote Jeroen "Ik werd opgehouden door Roy en Mark S" na de vorige race op imola) dat de fun er voor hem ook snel uit is, wat zeker niet een positieve invloed heeft op de resultaten. Wij zijn een team, en dan heb je met iedereen rekening te houden. Heb zelfs nog getwijfeld om solo te gaan, maar dat voelt gewoon niet goed, zolang er een teamkampioenschap is, en Jeroen doet mee, rijd ik met Jeroen. Overigens heb ik vaak genoeg van jullie vernomen dat de mosler wel leuk was, maar dat het achteraan strompelen toch echt niet fijn was. Er is niet voor niets een reden dat jullie het dit jaar in een 997 gaan proberen, en niet in een Spyker of Panoz.
Maik Peters
19 oktober 2008, 11:19
Mzzz. je neemt een auto waarmee je leuk kan rijden en tevens winnen. Je neemt geen auto waarvan je weet dat je bijna zeker weet dat je geen kans maakt om in de top 3 te belanden.
Ik bedoel hiermee vooral dat het verschil tussen spyker, panos en de rest nog TE groot is om echt op meerdere circuits (over het gehele seizoen) in de top3 mee te komen.
Een gokje wagen oke, maar je moet je wel heel goed beseffen waaraan je begint. :)
ugh! :)
Mossel
19 oktober 2008, 12:00
feitelijk nemen ze nu ook een gok aangezien de 997 nu iets sneller is als de BMW
(als de 997 sneller is dan de oude en dat is zo heb ik begrepen)
Jeroen Ursem
19 oktober 2008, 13:31
ZAC3 was een gewaagde gok, ZAC4 was het 1 van de betere wagens, ZAC5 zal het weer een gok zijn, gezien eigenlijk zowel de Porsche als de Ferrari (naar mijn mening) de snellere zijn.
Ik vond de Spyker heerlijk rijden, maar moest al veel inleveren op mijn BMW-tijden, en gezien ik net een beetje aanklop bij de sub-top met de BMW is de Spyker meteen geen optie meer.
Mathijs
19 oktober 2008, 14:51
Er is niet voor niets een reden dat jullie het dit jaar in een 997 gaan proberen, en niet in een Spyker of Panoz.Who is saying that?
Gerben
19 oktober 2008, 15:25
nou jullie pakken niet weer de mosler omdat die zo goed beviel :P
Roy Visser
19 oktober 2008, 15:34
Who is saying that?
nou zeg ik zoveel, en dan reageer je alleen daar op ;) Ik in gokte het overigens kijkend naar de inschrijvingen stand van een paar dagen terug, met wat ik zelf ongeveer aan gedachte had.
Peter
19 oktober 2008, 15:47
haha, wij pakken niet weer de Mosler omdat die helaas dit jaar niet meer in de carset zat... ik had echt dolgraag nog een seizoen in de Mosler gereden, ach, ik was er ong. 1 seconde langzamer mee dan de 996 RSR dus dan moet ik er toch mee binnen 2 seonden van de 997 kunnen blijven...
nee serieus, ik had net als Roy heel graag met de Spyker willen rijden.
Ik vind het echt een geweldige bak maar het verschil met de andere wagens is gewoon te groot en ik zag het niet zitten om weer een zo moeilijk seizoen te gaan hebben.. Ik denk dat Mathijs en ik beide de snelheid kunnen hebben om voorin mee te kunnen rijden en dat wil je dan ook wel eens doen en laten zien. Verwacht vanavond een persbericht van SimTech Racing, dan wordt bekend wat we dit seizoen gaan doen ;)
Robert Saalmink
19 oktober 2008, 16:12
Post 2 weer bijgewerkt:
Stand per 19 oktober 16:10
Totaal 35 inschrijvingen.
CUP600
6x Corvette C6R
3x Ferrari 575 GTC
3x Aston Martin DBR9
3x Maserati MC12
1x Lister Storm
CUP400
10x Porsche 997 GT3 RSR
5x BMW M3 GTR
4x Ferrari F430
Mossel
19 oktober 2008, 16:19
kewl van danny en kim ! :thumbup:
Mathijs
19 oktober 2008, 23:51
nou zeg ik zoveel, en dan reageer je alleen daar op ;) Ik in gokte het overigens kijkend naar de inschrijvingen stand van een paar dagen terug, met wat ik zelf ongeveer aan gedachte had.
Ik quote alleen dat deel omdat ik daar de meeste onwaarheden tegenkwam. Verder wou ik niet teveel op je punt ingaan, had mijn mening gegeven waarbij ik UCP als voorbeeld heb genomen, dat misschien niet duidelijk had vermeld dat het alleen een voorbeeld was.
Bramzel
20 oktober 2008, 10:09
Gave keuzes UCP600 en SimTech :D We hebben echt een mooie gevarieerde grid zo, dit gaat weer een mooi seizoen worden :thumbup1:
Mark B
20 oktober 2008, 10:13
35 inschrijvingen.... dat is veel!!
Zijn al 7 teleurstellingen :(
En inderdaad: Gave keuze's kwa auto's hoor, vooral in de c600.. die DBR hoor je wel aankomen :D
Team DigitalRacing zal binnen een niet al te lange tijd met een perbericht komen.... :)
Super Wouter
20 oktober 2008, 10:40
Zullen we het seizoen beginnen met een Zaterdag Avond Competitie Auto Trekken (ZACAT) over het rechte stuk? Een beetje zoals de Corvette en AMR teams op Le Mans doen voor de race.
Robert Saalmink
22 oktober 2008, 23:22
Heren,
De definitieve deelnemerslijst staat in de tweede post van deze thread: http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=2277&postcount=2
Ik zet er morgen nog de startnummers bij.
Wat betreft de reserverijders: deze keuze is altijd supermoeilijk voor ons. Uiteindelijk moet er een knoop doorgehakt worden, hoe spijtig dit ook is. Overigens blijft het wel zo dat wanneer vaste deelnemers zich zonder afmelden niet laten zien op race-day, dat we deze na twee van dit soort gevallen op de reservelijst zullen plaatsen. Een reserverijder wordt dan doorgeschoven naar de vaste lijst.
Zodra er afmeldingen zijn, krijgt de reserverijder die aan de beurt is, een bericht dat hij kan deelnemen. Reserverijders krijgen wel altijd de nieuwsbrief, zodat ze altijd in het bezit zijn van het wachtwoord e.d.
Jeroen Ursem
22 oktober 2008, 23:27
Ik ben blij dat ik niet in jullie schoenen sta, maar de lijst lijkt me goed uitgekozen (niet omdat ik erbij zit), de populariteit van de ZAC maakt het nou eenmaal lastig voor de nieuwkomers.
Vrijwel elke race (behalve Barcelona een tijdje terug) zijn er afmeldingen en het kan altijd weer gebeuren dat er iemand uit de vaste lijst ergens in het seizoen afhaakt. Reservelijst betekend niet dat je nooit kunt rijden, word alleen moeilijker als je voor de titel wou gaan :(
Robert Saalmink
22 oktober 2008, 23:36
Klopt, in de praktijk zul je zien dat je best nog regelmatig kunt meerijden, alleen de titel wordt lastig inderdaad.
Bram Van Der Stichelen
22 oktober 2008, 23:51
ik had het wel verwacht natuurlijk. Je kan als nieuweling niet verwachten dat je meteen op de vaste lijst komt te staan :) Het is natuurlijk wel jammer, maar ik hoop toch zoveel mogelijk mee te kunnen doen, het is daarvoor dat ik me ook ingeschreven heb natuurlijk. En voor de titel is het zeker niet erg, die ambitities heb ik zeker nog nooit gehad :laugh:
Mathijs
23 oktober 2008, 00:22
Is gewoon superlastig, zeker nu de grid werd terug gebracht naar 28 zie je eigelijk eenzelfde startlijst als de zac3. Er zijn gewoon niet veel mensen die na een jaartje ZAC niet er nog een jaartje aanvast knopen. Dennis Asselberg mis ik eigelijk alleen in de rijtje, samen met Chris Coppens.
Verder wel een erg mooi gevarieerde grid. DR.nl cup400 team geen Ferrari, wat toch wel opvallend is! Denk dat we een hele snelle PP gaan zien dit seizoen!
Robert Saalmink
23 oktober 2008, 00:47
Dennis Asselbergs staat erbij. Ik mis wel een oud gediende als Kevin vand er Meyden.
Mathijs
23 oktober 2008, 00:56
Dennis Asselbergs staat erbij. Ik mis wel een oud gediende als Kevin vand er Meyden.
:blushing::blushing:
My bad, overheen gekeken
Fabian de Jong
23 oktober 2008, 01:01
Is gewoon superlastig, zeker nu de grid werd terug gebracht naar 28 zie je eigelijk eenzelfde startlijst als de zac3. Er zijn gewoon niet veel mensen die na een jaartje ZAC niet er nog een jaartje aanvast knopen. Dennis Asselberg mis ik eigelijk alleen in de rijtje, samen met Chris Coppens.
Verder wel een erg mooi gevarieerde grid. DR.nl cup400 team geen Ferrari, wat toch wel opvallend is! Denk dat we een hele snelle PP gaan zien dit seizoen!
Helemaal met je eens, maar over Chris Coppens die was gestopt maybe heb je dat niet gelezen en dat je hem daarom niet in de lijst ziet.
Federici
23 oktober 2008, 07:17
Pfoeh, er staan heel wat gevallen op de reservelijst die ik wel op de normale lijst had verwacht. :)
Wat me opvalt is dat er specifiek is gekozen voor 'hele' teams ipv privateers. (kan ook toeval zijn hoor)
LUDO-B
23 oktober 2008, 07:44
De heren van de organisatie hebben voor de gemakkelijste weg (vaste zacdeelnemers) gekozen.
Het zal voor nieuwkomers in de toekomst verrekt moeilijk worden vaste waarde te worden, zelfs na een jaar (ZAC4) vaste waarde.
Ben ik Marc, Gerben en Dennis Gerrissen dankbaar dat ze voor de Cup600 hebben gekozen anders was de verhouding helemaal te gek geweest (19 - 9).
En van een teamkampioenschap kun je ook niet meer echt spreken in de cup600 met 4 volledige teams, laten we dan nog maar zwijgen over de privateers in de cup400 en de cup600.
Mossel
23 oktober 2008, 08:17
:thumbup:
geen verrassingen (behalve dat Alex reserve is, wat natuurlijk jammer is voor hem en de competitie) PP zal dit jaar wel wat meer voorin zitten denk ik .. ben benieuwd hoe het zal gaan dit jaar in de 400
In de koningsklasse :p wordt het druk voorin .. mooie mix van auto's en ik zou er niet van op kijken als er 5 mensen om P1 gaan strijden.
ik dacht trouwens altijd dat het 14 - 14 was maar ik begrijp de keuze :)
Mathijs
23 oktober 2008, 08:57
Pfoeh, er staan heel wat gevallen op de reservelijst die ik wel op de normale lijst had verwacht. :)
Wat me opvalt is dat er specifiek is gekozen voor 'hele' teams ipv privateers. (kan ook toeval zijn hoor)
check Supervise cup600 team, daar is maar één wagen bij de vaste cup600 (ludo)...
Als je naar de teams kijkt, zie je gewoon veel vaste bezetting, daarom zijn veel teams gewoon compleet.
De heren van de organisatie hebben voor de gemakkelijste weg (vaste zacdeelnemers) gekozen.
Vind dit een beetje makkelijk gezegd, ik zou het eerder willen zeggen de meest logische. Tuurlijk is het balen voor de wat nieuwere deelnemers die graag zouden mee doen, maar het lijkt mij verdomt lastig te verantwoorden als je opeens Deelnemers eruit gooit die al enkele seizoen zich hebben ingezet voor de zac om er voor te zorgen dat het zo'n mooie serie is. Voor diegene die niet geselecteerd zijn, zijn er gelukkig tegenwoordig nog veel andere klasses hier op dr.nl waar ze ook gewoon erg leuk kunnen racen.
Robert Saalmink
23 oktober 2008, 09:32
We hebben er dagen over gediscussieerd, en in de meeste gevallen gaan dan toch de vaste deelnemers voor. Dat is nu eenmaal lastig, maar je ziet ook wel mensen die vorig seizoen nieuw waren en op de reservelijst stonden, nu als vaste deelnemer terugkomen. Michel Hekking is daar een voorbeeld van. Het komt zelden voor dat je twee seizoenen achtereen op de reservelijst staat.
Er zijn ieder jaar afvallers uit de vaste groep (bijv. Kevin, Steven en Jesper) die daarmee dus plek maken voor nieuwe deelnemers. En gedurende een seizoen zie je vaak ook wel een vaste deelnemer die door wat voor omstandigheden dan ook afhaakt, waardoor iemand van de reservelijst naar de vaste lijst kan.
De keuze is hoe dan ook retemoeilijk. Of iemand een privateer is of in een team zit is echter geen argument waar we naar kijken. En het totaal aantal inschrijvingen is ook niet dermate hoog dat het de inzet van twee servers mogelijk maakt. We hebben gelukkig wel meerdere competities nu, dus we hopen dat iedereen op wat voor manier dan ook toch aan zijn trekken komt hier. We proberen er wel op te letten dat iemand niet bij alle competities waar hij voor inschrijft, op de reservelijst komt natuurlijk.
En het CUP600 veld is inderdaad minder goed bezet dan het CUP400 veld. Bij de ZAC3 hebben we dat nog getracht gelijk te krijgen in aantal deelnemers maar vanaf ZAC4 was dat niet meer te doen. Mocht het CUP600 veld in de toekomst blijven krimpen dan moeten we daar eens opnieuw naar kijken: misschien dat we dan enkel CUP400 moeten gaan aanbieden in ZAC, of toch weer een limiet: Wil je cup400 rijden maar zijn er al 14 inschrijvingen? Dan kun je of op de reservelijst of CUP600 rijden. Zoiets krijg je dan, maar met beide oplossingen beinvloed je wel de vrije keuze van je deelnemers en daarmee een deel van de fun.
Deze laatste opmerking is overigens niet meer dan hardop denken mijnerzijds ;)
Bramzel
23 oktober 2008, 09:34
Nee Ludo, en dat weet je best. We hebben niet voor de gemakkelijkste weg gekozen, want in dit soort gevallen bestaat er helemaal geen makkelijke weg. We hebben gekeken naar de enige juiste weg, gekeken naar dezelfde factoren waar we vorig seizoen naar hebben gekeken. De reservelijst is de reservelijst, we hebben alle opties bekeken en we kunnen stomweg geen andere reservelijst rechtvaardigen dan degene die er nu is. Ik snap dat je teleurgesteld bent dat je teamgenoot op de reservelijst staat, maar je weet donders goed dat we ons uiterste best hebben gedaan om een goede lijst samen te stellen.
geen verrassingen (behalve dat Alex reserve is, wat natuurlijk jammer is voor hem en de competitie)
Alex is reserve op eigen verzoek ;) En ik ben het niet eens met je dat het jammer is voor de competitie, hij zou namelijk wel erg makkelijk kampioen worden met die 997 :laugh:
Robert Saalmink
23 oktober 2008, 10:14
Even een REMINDER dat uiterlijk ZONDAG alle auto's, helmen enz voor de carset ingeleverd moeten zijn!
Maik Peters
23 oktober 2008, 10:15
poehee... zucht.....
Moeilijk.......
Ik had diverse vragen in mijn hoofd een enkeling daarvn is al beantwoord.
Zoals: maak het uit of je in een team zit of privateer bent? Jullie antwoord is NEE.
Hopelijk is er rekening gehouden met het feit dat ik niets liever dan ZAC5 wil rijden. (Ja ik zit ook bij DRTCC, maar indien iemand echt wil rijden ben ik van plan mijn plek af te staan). Dit heb ik ook aangegeven. Mogelijk kunnen jullie dit toelichten.
Zal ook snappen / begrijpen dat over sommige dingen niet te discusseren valt en dat niet iedereen van zijn wensen voorzien kan worden.
Toch zie ik nu mijn mogelijke kansen in ZAC5 verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Klinkt allemaal heel zielig, maar jullie mogen allemaal weten dat ik hier echt naartoe heb geleefd.
mmmm....
Tevens besef ik dat ik iig op de reserve lijst sta en dat er EEN mogelijkheid is dat ik "ergens" mee kan / mag doen. Maar echt meedoen is gewoon onzeker.
Naja, genoeg gelul.
Ik wens iedereen heel veel suc6 en rijplezier.
Greetz,
Maik
Bramzel
23 oktober 2008, 10:23
Hopelijk is er rekening gehouden met het feit dat ik niets liever dan ZAC5 wil rijden. (Ja ik zit ook bij DRTCC, maar indien iemand echt wil rijden ben ik van plan mijn plek af te staan). Dit heb ik ook aangegeven. Mogelijk kunnen jullie dit toelichten.
Uiteraard Maik, maar dat geldt voor alle rijders. Wij kunnen het niet rechtvaardigen om iemand die zich voor het eerst voor de ZAC heeft ingeschreven een vaste plek te geven en daarmee iemand die al een ZAC-verleden heeft of iemand die al een jaar op de reservelijst heeft gestaan er uit te wippen. Dat kunnen we stomweg niet maken. Dit is erg frustrerend voor de reservisten, dat begrijpen we, maar dit is simpelweg voor ons de enige correcte manier om het te doen.
Overigens liep vorig seizoen de reservelijst vlot door, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je helemaal niet aan de bak komt. Je zal nog genoeg races rijden dit seizoen.
Robert Saalmink
23 oktober 2008, 10:27
Startnummers toegevoegd (stonden al wel op de site, maar nog niet hier in het forum).
LUDO-B
23 oktober 2008, 10:29
Maik
Dat is daarom ook dat ik me niet ingeschreven heb in de DRTCC, iets wat ik graag meegereden had en ook mijn teammaat heb afgeraden daarin in te schrijven om meer kans te maken in de ZAC5.
Super Wouter
23 oktober 2008, 10:55
Ik ben er zeker een aantal races niet, dus dan kan er sowieso een reserve mee doen. Desalnietemin ga ik voor het rijders kampioenschap, maar dat hadden jullie vast al begrepen. Na tramtrekken is ZAC5 een eitje!
Maik Peters
23 oktober 2008, 11:02
ZAC6 zorgen voor een werkende 32man of meer tool :)
Natuurlijk ook daarbij de banen die aangepast moeten / kunnen worden.
al met al.
@ Bram, bedankt, maar het maakt de teleurstelling nog niet minder. :closedeyes:
Bramzel
23 oktober 2008, 11:35
ZAC6 zorgen voor een werkende 32man of meer tool :)
Natuurlijk ook daarbij de banen die aangepast moeten / kunnen worden.
Lever jij de programmatuur en tracks, dan passen wij ze toe ;)
Mossel
23 oktober 2008, 12:02
Alex is reserve op eigen verzoek ;) En ik ben het niet eens met je dat het jammer is voor de competitie, hij zou namelijk wel erg makkelijk kampioen worden met die 997 :laugh:
Oh ok wist ik niet natuurlijk :)
Roy Visser
23 oktober 2008, 12:25
netjes hoor heren, supermoeilijke beslissingen, maar erg logisch allemaal.
Fabian de Jong
23 oktober 2008, 12:37
Wanneer word eigenlijk bekend gemaakt op welke baan we op 25 Januari gaan rijden?
Super Wouter
23 oktober 2008, 12:37
netjes hoor heren, supermoeilijke beslissingen, maar erg logisch allemaal.
Ik snap niet dat ze jou nog mee laten doen.
Maik Peters
23 oktober 2008, 12:44
Lever jij de programmatuur en tracks, dan passen wij ze toe ;)
Als ik dat kan, dan zou ik het zeker niet nalaten.
Fabian de Jong
23 oktober 2008, 12:48
Als ik dat kan, dan zou ik het zeker niet nalaten.
Welk programma?
Maik Peters
23 oktober 2008, 13:01
Welk programma?
zie reply 90 :D
Niels Tieman
23 oktober 2008, 13:54
Ik snap niet dat ze jou nog mee laten doen.
:lol:
Ik ben benieuwd naar het seizoen. Fabian en John zitten in een competatieve bolide, dus dat zal ook nog zorgen voor spanningen. Mark S terug in de Cup600 en zal op sommige banen verdomd hard gaan met die lister. Cup400 veld goed bezet en ik denk dat Peter vd Kolk en Mathijs Twisk wel eens hard zouden kunnen gaan in die 430..
ben benieuwd :D
Peter
23 oktober 2008, 14:38
Dat hopen wij ook Niels :P We gaan het zien...
Als ik zo naar de inschrijvingen kijk inderdaad niet meer dan logisch...
Ik heb zelf van te voren ook gekeken wie er mogelijk op de reservelijst zouden komen en kwam eigenlijk wel op dezelfde namen uit, aangezien het allemaal nieuwe deelnemers zijn. Teleurstellend voor sommigen natuurlijk maar je had het kunnen verwachten.
Ik heb er eerder ook al iets over gezegd in het geval van Supervise... Blijkbaar hebben ze daar toch gedacht dat het allemaal wel spaak zou lopen...
Volgens mij heeft Alex het overigens nog een stukje makkelijker gemaakt door zelf te vragen op de reservelijst te komen, want anders was het heel moeilijk de laatste persoon aan te wijzen..
Wil nog even een duit in het zakje doen qua titelkandidaten.
In de Cup600 verwacht ik dat Skin Sense zonder echt al te veel tegenstand het teamkampioenschap in de wacht gaat slepen... Waarschijnlijk zullen de heren van Dynamic Motorsport hier een stokje voor willen steken maar of het zal lukken?
Voor de rijders denk ik dat Marcel Groen groot favoriet is als hij alle races meedoet, maar hij zal het zeer zwaar gaan krijgen met Danny Kappen, Fabian de Jong, John Vissers. Die zullen absoluut hun zinnen op die titel gezet hebben.. Verder moeten Gerben Kelly en Mark Schuttenhelm niet vergeten worden, die zullen regelmatig op het podium te vinden zijn, zeker wanneer de top het laat afweten...
In de Cup400 verwacht ik de grootste spannning. Roy Visser zal zeker zijn titel willen terugpakken maar of dat hem in de verouderde BMW gaat lukken...
Ik verwacht dat vooral Guyon en PaulPeter en misschien Bram ook wel hem flinke tegenstand gaan bieden... In de Cup400 zal vooral de strijd om de plekken achter het podium groot zijn... Jeroen Ursem in goede doen ;) Dennis Asselbergs, Mathijs Twisk, Peter vd Kolk, Chris Zijlstra verwqacht ik toch ook veelvuldig voorin...
Bij de teams niets anders, hier verwcht ik dat de strijd zal gaan tussen Dynamic Motorsport, Team DigitalRacing en Ultimatecarpage.competition, en hoop ik dat we met SimTech Racing ook de heren het lastig kunnen gaan maken.. Veel teams met 2 snelle rijders dit jaar!
Joost van den Heuvel
23 oktober 2008, 15:45
Ziet er allemaal heel logisch uit al zal het inderdaad niet makkelijk zijn geweest na een inkrimping van het startveld vergeleken met het voorgaande jaar. Ook een mooi evenwichtig veld qua verschillende wagens die aan de start zullen verschijnen. :D
Danny Kappen
23 oktober 2008, 17:12
Prima deelnemerslijst, ik zou niet weten wie je anders op de reservelijst zou moeten plaatsen zonder een vaste zac'er te duperen. De kwantiteit in cup600 is niet zo hoog (12 houdt niet over), de kwaliteit daarentegen wel. Het gaat een mooi seizoen worden :)
Mathijs
23 oktober 2008, 17:44
Wat je waarschijnlijk wel gaat merken is dat iedereen stuk ervarener aan het worden is met GTR2 en de wagens/circuits, hierdoor zal het veld alleen maar dichter op elkaar liggen en zullen er een minimaal aantal foutjes gemaakt worden. Concentratie is belangrijk en ik denk dat je redelijk op de limiet moet rijden in de kwali, doe je dat niet, dan sta je zo 5 plaatjes naar achter.
Verder hoop ik dat we met SimTech een beetje meer mee kunnen doen na vorig jaar. Het is tijd om te oogsten. de 430 gaat hard zat, hopelijk is die ook betrouwbaar in mijn handen en dan gaat het wel goedkomen!
Dennis
23 oktober 2008, 19:31
Zoals belooft:
Split Second Racing Firefox Aston Martin DBR9
http://i238.photobucket.com/albums/ff39/PhydomiR/GTR2/schuinvoor.jpg
http://i238.photobucket.com/albums/ff39/PhydomiR/GTR2/schuinachter.jpg
http://i238.photobucket.com/albums/ff39/PhydomiR/GTR2/front.jpg
Livery onder voorbehoud
Danny Kappen
23 oktober 2008, 19:37
Mooie bak Dennis, valt lekker op :thumbup:
R. de Ruijter
23 oktober 2008, 19:37
WOW:blink: Like it
Robert Saalmink
23 oktober 2008, 19:52
Vet!!!
Dennis
23 oktober 2008, 20:01
Thnx, thnx en thnx :D
Maar alles staat natuurlijk geweldig op zo'n dbr9 :thumbup:
Joost van den Heuvel
23 oktober 2008, 20:38
Mooie skin! :D
Mark van Zanten
23 oktober 2008, 21:25
Mooi gedaan! :thumbup: Ik begin zo wel nieuwsgierig te worden naar de andere liveries en of er nog compleet nieuwe design tov vorige jaar bij zitten!
Fabian de Jong
23 oktober 2008, 21:47
Waar kan ik eigenlijk de DBR9 template vinden?
Ook al word mijn livery door Bram gemaakt wil ik zelf eens wat aan klooien, maar kan de template niet vinden.
Laat maar zitten heb het geduld er niet voor, takke photoshop.
Bramzel
23 oktober 2008, 21:49
Gave livery Dennis :)
Niels Tieman
23 oktober 2008, 21:53
Yep, hele gave livery Dennis :D.
Ik ben sowieso benieuwd naar de livery's van ZAC5!
Mark B
24 oktober 2008, 12:03
Mooie livery Dennis, wow! Toch dacht ik dat je andere kleuren en sponsoren had gevonden toch?? :)
Trouwens ook deelnemersveld zo
Federici
24 oktober 2008, 13:32
Prachtig Dennis! :D
Mark B
24 oktober 2008, 15:30
DR.nl cup400 team geen Ferrari, wat toch wel opvallend is! Denk dat we een hele snelle PP gaan zien dit seizoen!
Tis wat he .... jullie wel in de 430 zie ik ;) Kunnen jullie dat wilde paard temmen?? :)
Dennis
24 oktober 2008, 19:11
Toch dacht ik dat je andere kleuren en sponsoren had gevonden toch?? :)
Wilde eerst de livery overnemen die ik ook voor een BMW en Seat Leon (wit grijs blauw met Sony Bravia sponsoring) maar had uiteindelijk toch meer zin in iets nieuws :)
paulpeter
24 oktober 2008, 19:26
Best deelnemersveld. Heb er weer zin in.
Was niet echt een gemakkelijke keuze moet ik zeggen. Was in de Ferrari sneller als in de porsche, alleen lang niet zo constant. En gegeven het feit dat Mark het veel beter dee in de porsche hebben we daar voor gekozen. En ja we hebben 2 jaar trouw in de Ferrari gereden, en het voelt nog een beetje vreemd om straks met een porsche aan de start te staan.
Maar dat Ferrari 430 is wel een wagentje hoor. Poe poe. Mooi om te rijden, alleen best tricky. Maar we gaan nu in de porsche er tegen aan. Kijken wat we kunnen, nu we zelf in zo'n kever zitten:p
Bramzel
25 oktober 2008, 17:57
Maar we gaan nu in de porsche er tegen aan. Kijken wat we kunnen, nu we zelf in zo'n kever zitten:p
Edelkever! ;) Ik vind dat in het reglement moet worden opgenomen dat mensen die de Porsche een kever noemen automatisch een strafpunt moeten krijgen.
Joost van den Heuvel
25 oktober 2008, 19:43
:lol:
en idem als iemand een Ferrari een Fiat noemt?
Flyer
25 oktober 2008, 23:33
Mooi gedaan! :thumbup: Ik begin zo wel nieuwsgierig te worden naar de andere liveries en of er nog compleet nieuwe design tov vorige jaar bij zitten!
Reken maar! Op de presentatie en persberichten thread van de ZAC5 geeft Supervise Racing alvast een sneak preview. En het design is ZEKER anders! :D
Mossel
28 oktober 2008, 14:32
Gaan we nog een keertje rijden met de zaccers ?
Danny Kappen
28 oktober 2008, 14:48
Gaan we nog een keertje rijden met de zaccers ?
Ik ben al zo ongeveer iedere avond op de server te vinden :D, ben er vanavond zo tussen 8 en 9.
Robert Saalmink
28 oktober 2008, 15:24
Ik ben zelf ook al nu en dan aan het oefenen, maar daar moet nog wat meer structuur in komen merk ik :(
Misschien vanavond.
Flyer
28 oktober 2008, 16:03
Als ik niet wordt opgeroepen ben ik er vanavond bij. Op de website van Supervise Racing (http://www.supervise-racing.nl) is de eerste foto te zien van de Corvette C6.R.
Peter
28 oktober 2008, 16:11
wholy Emile, die ziet er echt heeeeel gaaf uit! :thumbup:
Robert Saalmink
28 oktober 2008, 16:22
Als ik niet wordt opgeroepen ben ik er vanavond bij. Op de website van Supervise Racing (http://www.supervise-racing.nl) is de eerste foto te zien van de Corvette C6.R.
De PornVette vanaf heden :thumbup:
Super Wouter
28 oktober 2008, 16:38
Nice!
Mossel
28 oktober 2008, 16:48
Heel gaaf !
Ben benieuwd hoe ie is ingame
Niels Tieman
28 oktober 2008, 17:08
Hele gave Corvette! Dat is geen straf om te zien in de ZAC5 Carset :D
LUDO-B
28 oktober 2008, 17:19
Hele gave Corvette! Dat is geen straf om te zien in de ZAC5 Carset :D
En ikke mag er in rijden.:thumbup::thumbup::thumbup:
Eric Linssen
28 oktober 2008, 17:46
En de rest ernaar kijken........... ;););) (including me;))
Daar zal niemand een deukje in willen rijden denk ik, maar Ludo, doe jij ook voorzichtig?
Mark van Zanten
28 oktober 2008, 19:01
toch lullig als je daarin moet rijden, aangezien je dan bijna niets van die prachtige auto kan zien :p :thumbup:
Robert Saalmink
28 oktober 2008, 22:26
Enige radiostilte van onze kant, wat betreft de tracks. Mid Ohio gaat niet door. Net even iets te kritiek met de frame rate in de laatste sector, zeker als er straks 28 verschillende hi-res textured scheurijzers in beeld komen.
We maken binnenkort bekend wat er voor in de plaats komt, dit wordt waarschijnlijk een add-on track die we al een keer gereden hebben, zoals Zolder of Watkins Glen. Daarvan weten we dat ze goed zijn.
Dan staat er nog een andere plek open op de agenda. Daar maken we ook binnenkort meer over bekend. We willen proberen er nog een Amerikaanse track in te passen, daar volgt ook nog een testrace voor.
Daniël
28 oktober 2008, 22:29
Schitterend design! Ook helemaal niet te druk, erg knap gedaan. :)
Kim Van Der Stichelen
28 oktober 2008, 22:30
Enige radiostilte van onze kant, wat betreft de tracks. Mid Ohio gaat niet door. Net even iets te kritiek met de frame rate in de laatste sector, zeker als er straks 28 verschillende hi-res textured scheurijzers in beeld komen.
We maken binnenkort bekend wat er voor in de plaats komt, dit wordt waarschijnlijk een add-on track die we al een keer gereden hebben, zoals Zolder of Watkins Glen. Daarvan weten we dat ze goed zijn.
Dan staat er nog een andere plek open op de agenda. Daar maken we ook binnenkort meer over bekend. We willen proberen er nog een Amerikaanse track in te passen, daar volgt ook nog een testrace voor.
Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder! Zolder!
Enfin je snapt mijn punt :p
Joost van den Heuvel
28 oktober 2008, 22:35
Haha.. duidelijk
(en ja.. Zolder is een mooie baan)
Robert Saalmink
28 oktober 2008, 22:54
We hebben ook wat wijzigingen in de testserver aangebracht. Zie http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=135 voor details.
LET OP: de genoemde weather file draait op dit moment nog NIET! Zodra dit het geval is, laten we het even weten.
Bram Van Der Stichelen
28 oktober 2008, 23:00
jammer dat mid ohio wegvalt, is een enorm gave baan. :(
Roy Visser
28 oktober 2008, 23:12
Een klein vraagje betreffende de testserver. Zouden de Natte en Droge sessie kunnen ruilen van positie?
FP1 Wet
FP2 Dry
de grip in FP1 is namelijk vrij laag, en dan word het verschil tussen Q/R zo groot en is testen dus in principe waardeloos. In de regen merk je hier uiteraard minder van, zeker als het percentage iedere keer anders is.
Robert Saalmink
28 oktober 2008, 23:18
Ik zal het aan de weerman voorleggen.
Fabian de Jong
28 oktober 2008, 23:45
Please geen Zolder, wat een ontiegelijke rot baan is dat zeg.
Of pak is een keer Estoril/Montreal/Sepang lijkt me ook erg gaaf.
Mathijs
29 oktober 2008, 00:56
Erg vette bak heren! Veel veilige en comfortabele kilometers ermee!
Mossel
29 oktober 2008, 07:10
Please geen Zolder, wat een ontiegelijke rot baan is dat zeg.
Of pak is een keer Estoril/Istanbull/Sepang lijkt me ook erg gaaf.
:thumbup: helemaal mee eens
Een klein vraagje betreffende de testserver. Zouden de Natte en Droge sessie kunnen ruilen van positie?
FP1 Wet
FP2 Dry
de grip in FP1 is namelijk vrij laag, en dan word het verschil tussen Q/R zo groot en is testen dus in principe waardeloos. In de regen merk je hier uiteraard minder van, zeker als het percentage iedere keer anders is.
goed punt Roy
Federici
29 oktober 2008, 09:00
Gewoon Valencia :) Leuke baan en het is de baan waar ik nog enigszins tot mijn recht kom ;)
Gerben
29 oktober 2008, 09:47
We willen proberen er nog een Amerikaanse track in te passen, daar volgt ook nog een testrace voor.
Indianapolis of Laguna :innocent:
Mark B
29 oktober 2008, 10:01
Watkins Glen!
Kijken of ik nu wel door de 1e bocht kom...... zoveel testen en dan na 1bocht acht klaar zijn.. :)
Mossel
29 oktober 2008, 10:17
Vanavond kom ik testen :D
Ik ga net zo lang rijden totdat ik Barca07 leuk vind :blushing:
Fabian de Jong
29 oktober 2008, 10:20
Vanavond kom ik testen :D
Ik ga net zo lang rijden totdat ik Barca07 leuk vind :blushing:
Dat gaat dan lang duren :lol:, ik kijk ook eff of ik langs kan komen. En Barca07 staat hier ook nog steeds niet hoog in de banen die ik leuk vind.
Sterker nog ik ben gisteren maar begonnen met testen op Brno voor de race na Barca07 :p
Kim Van Der Stichelen
29 oktober 2008, 10:33
Dat gaat dan lang duren :lol:, ik kijk ook eff of ik langs kan komen. En Barca07 staat hier ook nog steeds niet hoog in de banen die ik leuk vind.
Sterker nog ik ben gisteren maar begonnen met testen op Brno voor de race na Barca07 :p
Ik vind Barcelona ook niet het toonbeeld van een leuke baan, maar toch honderd keren liever barca dan Brno hoor :innocent:
Fabian de Jong
29 oktober 2008, 11:19
Ik vind Barcelona ook niet het toonbeeld van een leuke baan, maar toch honderd keren liever barca dan Brno hoor :innocent:
*kuch* banden wisselen *kuch*
Kim Van Der Stichelen
29 oktober 2008, 11:43
*kuch* banden wisselen *kuch*
Zelfs dan Fabian, zelfs dan ;)
De befaamde "ik ga lekker geen achterbanden wisselen om tijd te besparen bij de stop" actie droeg alleen maar bij tot de haat naar Brno toe ;)
Mossel
29 oktober 2008, 12:05
Hoe kan je Brno nou niet leuk vinden ?? lekker ruim .. veel hoogte verschil ... geen mogelijkheden tot cutten en dus altijd een mooi eerlijk beeld over je tijden.. talloze inhaalplekken ..
etc etc etc :D
Fabian de Jong
29 oktober 2008, 12:07
Hoe kan je Brno nou niet leuk vinden ?? lekker ruim .. veel hoogte verschil ... geen mogelijkheden tot cutten en dus altijd een mooi eerlijk beeld over je tijden.. talloze inhaalplekken ..
etc etc etc :D
With Stupid :thumbup:
Robert Saalmink
29 oktober 2008, 12:33
Daar heb je ook deze voor he ;)
:stupid:
Danny Kappen
30 oktober 2008, 20:34
Is de server wel online? Ik kan hem niet vinden in ieder geval.
Darthwillie
30 oktober 2008, 20:38
er wordt een race gereden in drtcc, dan staan de andere servers toch uit?
Danny Kappen
30 oktober 2008, 21:04
er wordt een race gereden in drtcc, dan staan de andere servers toch uit?
aja, vergeten. Bedankt :)
Robert Saalmink
30 oktober 2008, 22:55
Correct. Waarschijnlijk zou het wel goed gaan hoor, twee of drie servers tegelijk, zelfs met veel man erop. Maar we nemen het risico maar even niet dat een leaguerace in de soep loopt.
Federici
30 oktober 2008, 22:59
Correct. Waarschijnlijk zou het wel goed gaan hoor, twee of drie servers tegelijk, zelfs met veel man erop. Maar we nemen het risico maar even niet dat een leaguerace in de soep loopt.
Nou, dat is dan mooi toch.. :)
Fabian de Jong
30 oktober 2008, 23:06
aja, vergeten. Bedankt :)
Jij of ik kunnen toch zelf ook een servert draaien ;)
Fabian de Jong
1 november 2008, 16:13
Wanneer is het trouwens bekend wie de hoofdsponsor is?
Flyer
1 november 2008, 16:57
Dat is bekend, alleen nog niet bij iedereen. We wachten daarmee tot volgende week. Wellicht samen met de hele presentatie van de carset.
Marcel Groen
2 november 2008, 12:29
Jammer maar begrijpelijk dat Mid-Ohio niet door gaat, maar waarom Zolder (alweer, zo mooi is die baan nou ook weer niet ;) ) of Watkins (alweer, zo mooi is die baan nou ook weer niet ;) ) als waarschijnlijke vervanger aanwijzen...
Deze baan is in alle opzichten geweldig:
Suzuka v2.1
Van Interlagos (ook op de pc ziet het er erg sfeervol uit, de baan zelf is ook erg gaaf) en de Hungaroring bestaan ook goede versies, qua baan komt dan vooral de Hungaroring door zijn Mickey Mouse layout meer in de buurt van die van Mid-Ohio. :)
Peter
2 november 2008, 14:05
Ik vindt suzuka juist weer helemaal niets, en dan niet vanwege de baan zelf want heb het in F1 games altijd een zeer leuke baan gevonden..
deze versie is op een of andere manier heel anders dan de standaard GTR2 banen en het rijden hier voelt anders aan... kweet niet precies waar dat aan ligt maar ik vind het niets...
Hungaroring zou wat kunnen zijn, weet ik niet want in GTR2 nooit op gereden...
Bramzel
2 november 2008, 15:03
Ik vindt suzuka juist weer helemaal niets, en dan niet vanwege de baan zelf want heb het in F1 games altijd een zeer leuke baan gevonden..
deze versie is op een of andere manier heel anders dan de standaard GTR2 banen en het rijden hier voelt anders aan... kweet niet precies waar dat aan ligt maar ik vind het niets...
Hungaroring zou wat kunnen zijn, weet ik niet want in GTR2 nooit op gereden...
Ik heb precies dezelfde mening, en dat effect wat je bedoelt tref je ook aan op Interlagos en de Hungaroring. Dat zijn ook GP4 conversies, en die voelen op de een of andere manier heel raar aan, net alsof ze verticaal uit proportie zijn getrokken, net alsof je als dwerg op een reuze baan rijdt.
Marcel Groen
2 november 2008, 16:15
net alsof je als dwerg op een reuze baan rijdt.
:huh: Volgens mij klopt dat allemaal wel redelijk op deze banen hoor. Qua handling zit het ook allemaal wel goed, misschien iets anders als de originele GTR2 banen, maar slecht, niet de banen zoals ik ze ken. (Hungaroring v2.0, Suzuka v2.1, Interlagos v2.0)
Joost van den Heuvel
3 november 2008, 00:37
Deze baan is in alle opzichten geweldig:
Suzuka v2.1 (http://http://www.youtube.com/watch?v=JOkbjOLB-JE)
Wow.. wat een rondje..
Btw, heeft iemand een idee hoe je de setup van de MC12 kan aanpassen dat ie zo door die laatste chicane kan? Heb het wel eens geprobeerd, maar dat ging dus niet.
Mossel
3 november 2008, 08:04
Wow.. wat een rondje..
Btw, heeft iemand een idee hoe je de setup van de MC12 kan aanpassen dat ie zo door die laatste chicane kan? Heb het wel eens geprobeerd, maar dat ging dus niet.
hoe bedoel je ?
Joost van den Heuvel
3 november 2008, 14:08
Hm juist.. ik zie dat ik het me verkeerd herinner. Had problemen om die chicane te nemen, maar dat was dan waarschijnlijk voordat ik de wagen een stuk hoger had gezet. :blush:
Peter
5 november 2008, 05:41
@ organisatie. Ik zag op nogrip dat Spa 2008 is gereleased. heb hem meteen ff geinstalleerd en net voor ik naar mn werk ging een rondje over gereden in open practice, zag er wat mij betreft allemaal prima uit, nieuwe 'busstop' is goed gedaan, enige wat me zo opviel was dat ik in offline practise geen donkere plekken op de baan zag van waar de rempunten zouden moeten zitten.. verder lijkt het me interessant om eens te kijken of we in de ZAC deze baan kunnen gebruiken?
edit: link toegevoegd
http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=14359
Maik Peters
5 november 2008, 09:18
Vetjes :) Spa 2008, ben benieuwd hoe de baan is.. Want de busstop kan op verschillende manieren gemaakt worden....
Zie GRID... dat is niet de busstop zoals hij hoort te zijn.
Stefan van Renselaar
5 november 2008, 09:39
Vergeet niet dat dit V0.9 is en dus is hij nog niet af ;)
Robert Saalmink
5 november 2008, 13:16
Camera Koning hoofdsponsor ZAC5
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logo_camerakoning.jpg (http://www.camerakoning.nl)
Onze nieuwe hoofdsponsor is Camerakoning.nl. In tegenstelling tot voorgaande seizoenen is dit sponsoring in de vorm van een mooie prijs voor de winnaars. Wat de prijs is, houden we nog even geheim.
Camerakoning.nl is een jong bedrijf bestaande uit mensen met jarenlange ervaring in de fotografische industrie. Wij leveren digitale foto- en videocamera’s, objectieven, flitsers en allerlei toebehoren via onze website. Ook kunt u uw bestelling afhalen in onze winkel.
Onze organisatie streeft ernaar de beste digitale camera’s tegen een zo goed mogelijke prijs te leveren. Goede support ontbreekt desondanks niet. Via e-mail bieden wij u hulp op afstand en waar nodig houden we telefonisch contact; als uw vragen maar worden beantwoord.
Via onze overzichtelijke website kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week bestellen. Voor meer informatie kijk op www.camerakoning.nl. Camerakoning is onderdeel van J&F Multimedia BV.
Gerben
5 november 2008, 13:23
top geregeld mannen :D !!!
Niels Tieman
6 november 2008, 15:03
Yep, is wederom een sponsor waar je als Dr.nl trots op mag zijn! De sponsorwerving dat dit geheel komt vooral toe aan Emile! Dat mag ook wel eens gezegd worden. :D Top geregelt Meneer van der Stel! :D
Roy Visser
6 november 2008, 15:11
super!
prijzen is natuurlijk altijd leuk, al vind ik de bekers van de ZAC2 en ZAC3 ook wel onwijs tof :thumbup:
Dix5
6 november 2008, 19:09
Fantastisch dat het in deze moelijke(re) tijden toch weer gelukt is een sponsor te vinden. Petje af Emile :thumbup:
Het zegt ook iets over het bedrijf van onze sponsor :thumbup1:
Super Wouter
7 november 2008, 11:55
Er is hier maar 1 camera koning.
Mark B
7 november 2008, 12:03
Er is hier maar 1 camera koning.
laat me raden... en dat ben jij? :lol:
Roy Visser
7 november 2008, 12:16
laat me raden... en dat ben jij? :lol:
Nee wouter is eerder de Hofnar
Super Wouter
7 november 2008, 12:53
Nee wouter is eerder de Hofnar
Daar heb ik gisteren nog gegeten. Onbeperkt Spareribs!
Edit: http://www.dehofnar.nl/
Fabian de Jong
7 november 2008, 12:57
Daar heb ik gisteren nog gegeten. Onbeperkt Spareribs!
Edit: http://www.dehofnar.nl/
Lekker :) Ze zitten alleen op de verkeerde plek :(
R. de Ruijter
9 november 2008, 16:17
Kan iemand nog even zijn Force Feedback instellingen posten of even linken waar die staan?
Daniël
9 november 2008, 16:23
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=58
Fabian de Jong
10 november 2008, 12:42
Moeten er geen momenten topics komen voor het maken van filmpjes?
Robert Saalmink
10 november 2008, 13:42
Er komen wel filmpjes maar Kim maakte te weinig daadwerkelijk gebruik van die threads, dus we hebben besloten dat ze er niet meer komen.
Mathijs
11 november 2008, 13:52
Komen er op dezelfde manier als vorig jaar weer filmpjes? Of de manier het seizoen ervoor. Ik moet toegeven dat ik de filmpjes van vorig jaar extreem vet vond, echter vind ik het persoonlijker wel gaver als de filmpjes iets minder van kwaliteit zijn, maar iets dichter op de race worden gereleased.
Maar wie ben ik om dat te zeggen, natuurlijk moet Kim het gewoon zelf uitzoeken en zelf kijken wanneer hij er uberhaupt tijd voor heeft. Super dat hij het nog steeds doet. Weer één van die dingen waarom de ZAC eigelijk de gaafste competitie is van allemaal :P.
Robert Saalmink
11 november 2008, 13:56
:blush:
Federici
11 november 2008, 15:07
Ben benieuwd naar de renders ;)
joostingh
11 november 2008, 15:56
Ben benieuwd naar de renders ;)
Welke renders? :P
Mathijs
11 november 2008, 17:23
:blush:
:innocent:
Mossel
12 november 2008, 17:06
Is het misschien een idee om bij alle races van de ZAC5 de lapcharts van vorig jaar bij de startpost te doen ?
Is wel makkelijk vind ik zelf :thumbup:
Roy Visser
12 november 2008, 17:14
Is het misschien een idee om bij alle races van de ZAC5 de lapcharts van vorig jaar bij de startpost te doen ?
Is wel makkelijk vind ik zelf :thumbup:
ja idd, al kun je ze ook vrij makkelijk terugvinden op http://www.digitalracing.nl/index.php/leagues.html
maar in de startpost is wel zo prettig, scheelt een hoop gezoek :)
Robert Saalmink
13 november 2008, 09:25
Alle uitslagen, lapcharts en replaybestanden van de ZAC4 staan prachtig gesorteerd op de website. ZAC2 en ZAC3 zal tzt nog aangevuld worden.
Kim Van Der Stichelen
16 november 2008, 22:04
Heren, na een deugddoende zomervakantie zijn we het filmpjesmaken opnieuw begonnen. Hieronder vinden jullie de clip van Oschersleben ten tijde van ZAC4. Er zijn er een paar dingen uitgehaald omdat we alles op ZAC5 willen richten.
Ik raad aan niet de stream te gebruiken, maar de onderstaande optie te gebruiken, omdat die van beter kwaliteit is:
(om dit te doen moet je een account hebben, de keuze is volledig aan jullie)
http://i36.tinypic.com/29prbwm.jpg
De link: http://vimeo.com/2252820
Robert Saalmink
17 november 2008, 01:09
Hij is weer erg fraai!
Fabian de Jong
17 november 2008, 01:18
Ziet er goed uit, als zal ik voortaan wel de bitrate wat hoger instellen. Dat is namelijk wat meer gewenst bij video's met snelle beelden.
Dan heb je namelijk minder blok vorming, wat nu het geval is en dat is zonde.
Bramzel
17 november 2008, 10:20
Heel gaaf Kim, super werk weer.
Kim Van Der Stichelen
17 november 2008, 10:33
Ziet er goed uit, als zal ik voortaan wel de bitrate wat hoger instellen. Dat is namelijk wat meer gewenst bij video's met snelle beelden.
Dan heb je namelijk minder blok vorming, wat nu het geval is en dat is zonde.
Dat kan helaas (voorlopig) niet; sinds Stage6 ermee ophield kunnen we op vimeo maar 500MB uploaden. Mischien de volgende clip eens proberen op rapidshare als multi-download ofzo.
Fabian de Jong
17 november 2008, 11:45
Dat kan helaas (voorlopig) niet; sinds Stage6 ermee ophield kunnen we op vimeo maar 500MB uploaden. Mischien de volgende clip eens proberen op rapidshare als multi-download ofzo.
Ah wist niet dat vimeo een max had van 500MB :(
Roy Visser
18 november 2008, 00:33
supernet filmpje weer kim!!
misschien een emailtje voor de ZAC4 deelnemers? Ik denk namelijk dat een hele hoop mensen het nog niet eens weten :)
Mossel
18 november 2008, 08:24
idd heel leuk om weer terug te zien!
Werd wel veel gebeukt zeg!
Robert Saalmink
18 november 2008, 08:50
Ja, ZAC4 Oschersleben verdiende niet de schoonheidsprijs. Er zijn toen ook een paar straffen uitgedeeld als ik me niet vergis. Als dat dit seizoen niet verbeterd moeten we een ander circuit overwegen ben ik bang.
Joost van den Heuvel
18 november 2008, 15:05
Ik ben idd bang dat dat voor een groot deel aan de baan ligt. Bij het FIA GT kampioenschap gaat het er daar ook niet al te netjes aan toe imho.
paulpeter
18 november 2008, 19:33
Dat was een van m'n beste races, vooral 1e stint. Nu aan het downloaden, ben erg benieuwd. :)
W@llierossi
18 november 2008, 20:54
Mooi werk weer Kim! :thumbup:
In ieder geval genoeg mensen ingehaald die race... :D
(dat krijg je als je achteraan moet beginnen... :p)
Eric Linssen
19 november 2008, 23:41
Heren, na een deugddoende zomervakantie zijn we het filmpjesmaken opnieuw begonnen. Hieronder vinden jullie de clip van Oschersleben ten tijde van ZAC4. Er zijn er een paar dingen uitgehaald omdat we alles op ZAC5 willen richten.
Ik raad aan niet de stream te gebruiken, maar de onderstaande optie te gebruiken, omdat die van beter kwaliteit is:
(om dit te doen moet je een account hebben, de keuze is volledig aan jullie)
http://i36.tinypic.com/29prbwm.jpg
De link: http://vimeo.com/2252820
Heren, mooi hoor die filmpjes ook weer.
Niet handig om deze of op de site erbij te zetten of in een apart topic bij elkaar??? Dan is iets makkelijk terug te vinden om nog eens te bekijken.
zoals hier bijv. http://racingleague.nl/viewtopic.php?f=17&t=100
Federici
22 december 2008, 19:02
Mensen, even een mededeling van mijn kant. Ik ga voor onbepaalde tijd stoppen met het racen in leagueverband. Met mijn huidige stuur en videokaart is het amper te doen om leuk mee te doen in ZAC en DRTCC.
Pro League blijf ik nog wel rijden, omdat ik het gevoel heb dat er net iets minder oefening voor nodig is om daar redelijk mee te komen.
Nieuw stuur en videokaart hoeven niet veel te kosten, dat weet ik, maar op dit moment vind ik niet dat ik er mijn geld aan uit moet geven (dat kan volgende week zo weer anders zijn).
Op het forum blijf ik wel komen, maar op de baan zullen jullie me voorlopig alleen nog treffen in de Pro League.
paulpeter
22 december 2008, 19:14
Jammer Angelo. Hopelijk beschik je snel over nieuw materiaal om weer goed mee te kunnen doen
Maik Peters
22 december 2008, 22:12
Ondanks dat het een voordeel opleverd voor de reservelijst-rijders, is dit wel heel heel erg sneu voor jou :(. Had je dit voorheen niet dan?
Ik hoop dat de Santa een leuk kado bij jou komt brengen.!!!
Federici
22 december 2008, 23:50
Ondanks dat het een voordeel opleverd voor de reservelijst-rijders, is dit wel heel heel erg sneu voor jou :(. Had je dit voorheen niet dan?
Ik hoop dat de Santa een leuk kado bij jou komt brengen.!!!
Haha, dit had ik al, maar het begint me nu de spuigaten uit te komen als me dit steeds gebeurt. Vind het ook jammer, des te meer dat ik al sinds 2002 actief ben met leagueracen ;)
Maar het gaat komend jaar wel goed komen. Vroeg of laat. Dat weet ik zeker ;)
Maik Peters
23 december 2008, 09:55
Dat is iig goed om te horen. Suc6 met sparen en inkopen doen dan :)
Mathijs
23 december 2008, 10:25
Haha, dit had ik al, maar het begint me nu de spuigaten uit te komen als me dit steeds gebeurt. Vind het ook jammer, des te meer dat ik al sinds 2002 actief ben met leagueracen ;)
Maar het gaat komend jaar wel goed komen. Vroeg of laat. Dat weet ik zeker ;)
Hey Angelo, superbalen dat je even het stuur aan de wilgen hangt! Hoop natuurlijk je weer snel ontrack te zien!
Sinds 2002 alweer. Ik kan nog wel herinneren dat je als broekie naar mij toe kwam met allemaal vragen, over toen nog GPxPL!
Ik heb er wel vertrouwen in dat je snel weer gaat racen, want na bepaalde tijd begint het toch weer enorm te jeuken kan ik je vertellen. Ik werd helemaal gek toen mijn pedaaltjes dienst weigerde.
Federici
23 december 2008, 11:17
Hey Angelo, superbalen dat je even het stuur aan de wilgen hangt! Hoop natuurlijk je weer snel ontrack te zien!
Sinds 2002 alweer. Ik kan nog wel herinneren dat je als broekie naar mij toe kwam met allemaal vragen, over toen nog GPxPL!
Ik heb er wel vertrouwen in dat je snel weer gaat racen, want na bepaalde tijd begint het toch weer enorm te jeuken kan ik je vertellen. Ik werd helemaal gek toen mijn pedaaltjes dienst weigerde.
Juist ja haha :D
Het is inderdaad zo dat jij mij hebt aangestoken! :D En dat was zelfs 2001!
Koos
23 december 2008, 20:02
Jammer Angelo! Maar keuzes maken, is onderdeel van 't leven.
Fr3d
30 december 2008, 13:47
hoi Hallo
Ik heb een vraagje, ik doe binnenkort mee aan de endurance op Monza.
Ik heb neteen seizoen achter de rug van simracing.nl waar ik redelijk mee kon komen op server2.
Zou ik op donington mee mogen rijden als gast rijder bij de ngt's?
Roy Visser
30 december 2008, 13:53
hoi Hallo
Ik heb een vraagje, ik doe binnenkort mee aan de endurance op Monza.
Ik heb neteen seizoen achter de rug van simracing.nl waar ik redelijk mee kon komen op server2.
Zou ik op donington mee mogen rijden als gast rijder?
we hebben helaas geen gastrijder autos, zoals je kunt zien in post 2 van deze thread:
http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=2277&postcount=2
maar kom vooral doordeweek op de server eens kijken een paar dagen voor de race, dan is er altijd wel iemand te vinden. Download wel even de carset:
Carset (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Robert Saalmink
30 december 2008, 14:02
Welkom Fred :) Note: de server gaat deze week weer de lucht in, er is nu dus geen officiele testserver helaas.
Fr3d
30 december 2008, 17:29
Welkom Fred :) Note: de server gaat deze week weer de lucht in, er is nu dus geen officiele testserver helaas.
Ok, dan zal ik in het nieuwe jaar mijn gezicht eens laten zien op de servert :rolleyes:
Niels Tieman
4 januari 2009, 14:37
Goed Nieuws!
Om de almighty Wouter Melissen te quoten: "SERVER UP!!"
De volgende race op Donington Park staat voor u klaar met het bekende paswoord!
Jeroen Ursem
4 januari 2009, 15:04
Top! :)
Dennis
11 januari 2009, 21:24
Een reserve rijder mag mijn plek voor de rest van het seizoen in nemen en ik wil wel op de reserve lijst geplaatst worden.
Ik krijg de snelheid totaal niet in de DBR en moet mezelf ook met tegenzin door de oefen rondjes heen vechten. De races zijn leuk en de groep is tof maar ik heb er even geen zin meer in. grote kans dat ik volgend seizoen wel weer gewoon aan de start sta of wellicht dat ik meer de DRTCC kant op ga. Ik zal in ieder geval de leagues blijven volgen maar zelf racen voorlopig even niet.
Danny Kappen
11 januari 2009, 23:31
Een reserve rijder mag mijn plek voor de rest van het seizoen in nemen en ik wil wel op de reserve lijst geplaatst worden.
Ik krijg de snelheid totaal niet in de DBR en moet mezelf ook met tegenzin door de oefen rondjes heen vechten. De races zijn leuk en de groep is tof maar ik heb er even geen zin meer in. grote kans dat ik volgend seizoen wel weer gewoon aan de start sta of wellicht dat ik meer de DRTCC kant op ga. Ik zal in ieder geval de leagues blijven volgen maar zelf racen voorlopig even niet.
Toch jammer, je bent al de 4e volgens mij die afhaakt. Ik heb een vermoeden dat het komt door de toevoeging van het aantal add-on auto's. Dit is overigens geen punt van kritiek (verre van zelfs, ik juig het toe), maar ik denk dat mensen wellicht iets te snel voor een bepaalde auto hebben gekozen. Zit ik juist of ligt het aan iets anders?
Robert Saalmink
12 januari 2009, 00:42
De volgende plek op de kalender is stiekem nog leeg door het vallen van Mid Ohio. We komen hier maandag op terug. Het zal in elk geval een track worden die al eerder getest of gebruikt is.
Bram Van Der Stichelen
12 januari 2009, 00:50
De volgende plek op de kalender is stiekem nog leeg door het vallen van Mid Ohio. We komen hier maandag op terug. Het zal in elk geval een track worden die al eerder getest of gebruikt is.
Op de site staat na Donnington Watkins Glenn. DIe wordt het dus niet?
Robert Saalmink
12 januari 2009, 01:06
Watkins Glen komt sowieso maar het is mogelijk dat we eerst een andere track doen.
Dennis
12 januari 2009, 06:14
Toch jammer, je bent al de 4e volgens mij die afhaakt. Ik heb een vermoeden dat het komt door de toevoeging van het aantal add-on auto's. Dit is overigens geen punt van kritiek (verre van zelfs, ik juig het toe), maar ik denk dat mensen wellicht iets te snel voor een bepaalde auto hebben gekozen. Zit ik juist of ligt het aan iets anders?
Voor mij geldt het in ieder geval wel een beetje. Als ik Bijvoorbeeld de Lambo had gekozen, die ik al goed ken en ik erg fijn vind, had ik misschien wat meer zin gehad in het oefenen en waren de tijden ook beter geweest enzo. De DBR krijg ik niet van de laatste plekken af en voor mij persoonlijk gaat dan de lol er snel af. Ik wil wel een beetje kunnen mee vechten in de middenmoot.
Mossel
12 januari 2009, 07:54
Ik merk zelf dat de animo op de test server ook veel minder is als andere jaren (wellicht door de andere leagues die nu bij DRNL worden georganiseerd. Dat helpt bij mij iig niet om veel te oefenen... veel minder gezellig/leuk dit seizoen
Maik Peters
12 januari 2009, 09:44
Op de site staat na Donnington Watkins Glenn. DIe wordt het dus niet?
Watkins Glen komt sowieso maar het is mogelijk dat we eerst een andere track doen.
Huh? Ik snap wel wat je zegt, maar niet hoe je het nu bedoelt.
Op de league page staat Watkns Glen na Donnigton, zoals Bram al zei.
En vervolgens zeg jij :), hij (WG) komt maar eerst een andere track?
Waarom niet gewoon eerst WG en dan een andere baan? Dan blijf je de kalender volgen en heb je genoeg tijd om diverse andere banen te proberen voor de vervallen baan mid ohio :D
Just my point of view! :cool:
Robert Saalmink
12 januari 2009, 09:50
Nou, als je hier kijkt zie je de kalender zoals die vanaf het begin is voorgesteld: http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=103
Op de site staat Watkins Glen inderdaad eerst. Op de kalender in de link niet. Maar op zich heb je gelijk trouwens. Ik weet niet, mijn haar was nog nat van de regen gister denk ik. Dan koelt mijn hoofd af door de kou, en dan vertragen mijn hersenen. Dat kan ook gebeuren na een fles Rose, heb ik gehoord..... ;)
Dennis
12 januari 2009, 09:50
Ik merk zelf dat de animo op de test server ook veel minder is als andere jaren (wellicht door de andere leagues die nu bij DRNL worden georganiseerd. Dat helpt bij mij iig niet om veel te oefenen... veel minder gezellig/leuk dit seizoen
Volgens mij komt dit doordat voorgaande jaren de test server maar een beperkt aantal dagen online was. Vaak zaten er dan ook op die avonden een aantal man op.
Maik Peters
12 januari 2009, 10:13
Nou, als je hier kijkt zie je de kalender zoals die vanaf het begin is voorgesteld: http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=103
Op de site staat Watkins Glen inderdaad eerst. Op de kalender in de link niet. Maar op zich heb je gelijk trouwens. Ik weet niet, mijn haar was nog nat van de regen gister denk ik. Dan koelt mijn hoofd af door de kou, en dan vertragen mijn hersenen. Dat kan ook gebeuren na een fles Rose, heb ik gehoord..... ;)
ehehhee 1-1 zeg ik :)
:thumbup:
Fabian de Jong
19 januari 2009, 23:32
Al een idee wat er voor Mid Ohio voor in de plaats komt?
Peter
20 januari 2009, 00:07
Ik hoop op een mooi ander Amerikaans circuit, het liefst een stratencircuit...
Maar Laguna seca zou ook niet verkeerd zijn...
Roy Visser
20 januari 2009, 00:12
canadaaaaa
Marcel Groen
20 januari 2009, 12:29
Montreal... http://www.simracing.nl/board/images/smiles/icon_drool.gif
Robert Saalmink
20 januari 2009, 12:50
Het is nog niet definitief, maar het is wel de bedoeling dat het een Amerikaanse track wordt. Dit wordt waarschijnlijk Road America, die hebben we vorig jaar al getest met de 32-tool en staat dit seizoen ook op de kalender van de DRES.
Kim Van Der Stichelen
20 januari 2009, 13:09
Het is nog niet definitief, maar het is wel de bedoeling dat het een Amerikaanse track wordt. Dit wordt waarschijnlijk Road America, die hebben we vorig jaar al getest met de 32-tool en staat dit seizoen ook op de kalender van de DRES.
Montreal is een Amerikaanse track ;)
Fabian de Jong
20 januari 2009, 13:24
Montreal is een Amerikaanse track ;)
Noord Amerikaanse track ja :p
Mossel
20 januari 2009, 13:37
Road america :) Lekker snelle maar moeilijke baan
Ik ben voor!
Robert Saalmink
20 januari 2009, 13:40
Montreal is niet echt perfect helaas, dus die wordt het niet. Misschien in de toekomst nog eens, het is wel een gave baan namelijk.
Robert Saalmink
24 januari 2009, 14:26
Aankondiging eerstvolgende race: Road America
De eerstvolgende plek op de ZAC5-kalender stond nog altijd open. We hebben tot op het laatste moment nog onderhandelingen gevoerd met diverse circuits en de deal is dan ook pas deze week rond gemaakt. We blijven met het hele circus nog twee weken in de VS om te gaan racen op het spectaculaire circuit van Road America!
Deze baan is vorig seizoen getest en goed bevonden op de 32-deelnemer plekken na. Omdat we nu weer met 28 man rijden verwachten we dan ook geen problemen op deze track.
De baan is te downloaden in de downloadsectie op www.digitalracing.nl en zal vanaf maandag uiteraard ook op onze testserver draaien.
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_roadamerica.jpg
kevin_
26 januari 2009, 13:33
Hallo!
Is er al een plaats vrij op de reservelijst?
Bram Van Der Stichelen
26 januari 2009, 13:40
Voor zover ik weet zul je moeten wachten tot volgend seizoen om mee te kunnen doen.
Robert Saalmink
26 januari 2009, 13:42
Inschrijvingen zijn gesloten Kevin, volgend seizoen weer. Maar we rijden meerdere competities, hou het DRTCC forum in de gaten ;)
kevin_
26 januari 2009, 13:44
Ok is goed :thumbup:.
Mathijs
26 januari 2009, 17:48
Hoe zit het nu eigelijk met Dennis en Niels? Beide naar de reservelijst?
Mossel
26 januari 2009, 18:49
ben het er eigenlijk niet zo mee eens dat er nu al 4 ?? mensen afhaken
Darthwillie
26 januari 2009, 18:53
Hallo!
Is er al een plaats vrij op de reservelijst?
Inschrijvingen van DRTC is net weer open
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?p=17438#post17438
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.